echtsasori hocam bu aralar çalışmalar durdu heralde.Birde genelde bir soru sorucam 2007 den sonra beyaz rekli cıkmıyormu piyasaya ben bi türlü bulamadım sitesinde de yok.Eğer kalktıysa cok kötü cünkü siyah hiç yakışmıyor kalitesiz gösteriyor
echtsasori hocam bu aralar çalışmalar durdu heralde.Birde genelde bir soru sorucam 2007 den sonra beyaz rekli cıkmıyormu piyasaya ben bi türlü bulamadım sitesinde de yok.Eğer kalktıysa cok kötü cünkü siyah hiç yakışmıyor kalitesiz gösteriyor
crushoot
çalışmalar durdu demiyelimde hem bekleme hemde Sağ dirseğimde bir sıkıntım var. Zorlamak istemiyorum. Biraz mola verdik diyelim.
Beyaz renkli derken ? eğer motoru kasediyorsan ben bugüne kadar hiç beyazını görmedim. Türkiye'e gelen sadece Bej ve Siyah. Başkada yok.
Ama yakında birtane Beyaz olucak Keeway Super Superlight Brat Bike
Merhaba sevgili superlight severler..Motorumla ilgili bir problem hakkında yardımlarınızı bekliyorum.
--Hareket halindeyken gazı fazla verince vites sanki boşa geçmiş gibi devir 9-10 a kadar çıkıyor..GAzı hafif bırakınca düzeliyor.Problem ne olabilir acaba,yardımcı olabilecek olan var mı acaba?
dtahir
Belliki debriyaj balataların bitmiş. Onları değiştir. sorun kalmayacaktır.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 09:36 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 09:34 ----------
crushoot
Bildiğim kadarı ile olması gerek. Hatta eski kız arkadaşıma alırken sormuşlardı bej mi siyah mı diye. Bu olay da 2009-2010 du sanırım. Yani olması gerek.
Tekay moto yu bir arasana.
Iyi geceler motosiklet sevdalilari...
Oncelikle sayfadan cikmadigimi soyleyebilirim 400 sayfa okumadim desem yalan olur. hemde telefondan
Ama super light icin model farkliliklarindan ilk defa bahsedildigini gordum.
2006 sonrasi balancer kullanildigi yazilmis onun disinda kayda deger bir ekleme/cikarma var mi ?
Bej istiyorum bende 2.el mantikli geliyor ilgilendigim bir ilan var yorumlarinizi bekliyorum... Simdiden tesekkurler
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...0879437/detay/
Motor sahibi arastirip burda caka atmas ins super super al al die
Esenlikle kalin...
umitc, ben de bu forumu uzun süredir takip ediyorum ama bir şeyler yazmayı hiç düşünmedim sırf sana cevap yazmak üye oldum
Öncelikle keeway almayı düşünmen bence en iyi karar, (macar malı dediklerine bakma her şeyiyle bildiğin çin malıdır) ama avrupada satış belgesi olan bi motor ve macar mühendisliği.. avrupada baya bi tutulduğunu duydum. yuki, arora, monero.. fln diğer çin mallarıyla kıyaslanmaz bile gerçekten çok iyi bi motor
Bu ilanın fiyatını görünce çok ucuzmuş diye şaşırdım, ama istanbuldaki bütün keeway ilanlarına bakınca gördüm ki istanbulda motor piyasası daha ucuz, ben izmirliyim ve izmirde kendi keeway'imi 2000 liraya rahat satarım, 1 hafta sonra sınavlarım bitince motorumla burdan istanbul'a yola çıkcam şuana kdr en fazla 200 km yapmıştım motorumla, bu motorun gerçekten uzun yola gelip gelmediğini en sonunda görcez.
Bu ilanda ki motor çok temiz duruyor yalnız abmlem ve stickerların sökülmüş olması acaba boyanmış mı diye bi soru işareti oluşturdu. Motoru inceliyeceğin zaman şasesine ve benzin deposunun altına bak kazalı olup olmadığını anlarsın,
İlk defa mı motor alcaksın bilmiyorum ama başlangıç seviyesi için ideal bir motor, ya da bizim gibi öğrenci bütcesine sahip olanlar için
Ama daha fazla para verebilirim diyosan supershadow 250 alman çok daha mantıklı iyi olur, bu motor gümüşse o altın benden söylemesi...
Bi de motoru önce kullan debriyaj balatada bi sorun var mı incele, bi de motor conta yakmış mı ona bak en çok masraf isteyen noktalar bunlardır(15 liralık conta için 100 lira işcilik isterler) eğer motor conta yaktıysa motordan siyah bi duman çıkar, debriyaj balatasında sorun varsa motor tekler, bu aynı zamanda jigleden de olabilio gerçe o zaman pek bi sorun olmaz motor jiglede kullanılmış olsa bile bujiyi deiştirirsin başka önemli bişei olmaz, bir de bu motorların yan kapakları çok kolay kırılıyo o mikelaj parçalar çok pahalı(tekay merkezde 100 tl) eğer onlar kırıksa o motoru alma (öyle kullancaksan ayrı), ve bi de alacağın motorun egzosu kesinlikle açık olmasın, sesi hoşuna gidebilir ama, öyle bi egzos çok masraf çıkarır, mesela uzun yolda ve fazla ısıda parçalanır ve değiştirmek istediğinde muhtemelen çok pahalıdır çünkü bu motorun yedek parçası gerçekten çok pahalı
@sadecezirve Eline sagik yani nasipse olacak cok acele etmiyorum bole seylerde ...
Kontrol listesi olusturayim diyorum
Start
Siyah duman
Tekleme
Vites gecisleri ? 16000 kmlik bir motorda vites gecisi nasil olur
Far
Sinyal
Lastikler
Frenler
Gostergeler
Eklemeler konusunda site sakinleri yardimci olabiler
Yan kapaktan cok bahsediyorlar kiriliyormusta dusuyormusta anladigim kadariyla süs acikcasi ole motorla hava felan atmayi dusunmuyorum 10krsa gezmek benim icin daha onemli
Senin motor kac model ? 2006 sonrasina balancer titresim onleyici takilabiliyomu ? Sayfanin 2009 yazilarinda takilamiyor denmis ?
Aldikktan sonra dogru servise sonra da kendim ilgilenicm hobi
misali bakimlariyla ugrasacagim yani conta felan yaparim herhalde... ?
Bahsettin motor okadar parayi haketmiyor o motora bindim kullanmadim ama gaz verdigimde daha iyileri vardir dedim 2.el dis gorunusu cok daha iyi motorlar var hemde japan felan parca fiyatlari pahali felan deniliyor ya bence hepsi ayni cin kore japan asagi yukari avrupa motorlari cok pahali oda onlarin ib.....ligi
Esenlikle kalin...
umitc selamlar.
Hocam. Bir iki şeyde ben yazmak istiyorum.
Dün akşam baktım ilana. Motor oldukça temiz görünüyor. Balancer olmayan motora balancer takamıyorsun. Öncelikle bunu unut. Olay tamamen motor bloğu ve içindeki mekaniği ile ilgili.
Yan kapakların bir çözümü var. İstenirse kırılmicak şekilde yapılabiliyor. Ayriyetten O kırılan nikelajlı parçaların altındaki kapaklarda bol bol kırılır. Onlarında bir yöntemi var.
Eğer motoru sökebileceğin mekan ve alet edevatın varsa bazı çalışmaları yapabilirsin. Ancak yoksa bence mekanik işini hiç kurcalama. Kaş yapim derken göz çıkarma yani.
Debriyajı bitik kimse kolay kolay motor satmaz (kazalı değilse) Bitikse bile sorun değil. 15 TL lik bir masrafı var malzeme olarak.
Birde oluşturduğunuz listeyi pek anlayamadım.
Ne sinyali ne farı Ne göstergesi ????????
Senin bakman gereken.
Lastiklerin durumu.
Motorun çalışma şekli. (Bu motorlar düzgün ayarlı iken tıkır tıkır sekmeden çalışırlar, saat misali)
Egzost dan çıkan havaya bak. (Motor çalışırken elini koy önüne. Elin is olursa Uzak dur, tertemiz ise al korkma) Bunu Egzost tarafındaki sinyalin öne bakan nikel kısmına da bakarak anlayabilirsin. Orası sim siyah olur (yıkanmadıysa tabiki)
Fren balataların da önemli değil. Onlarda bir para tutmuyor. Sıkıntı olmaz.
Motoru sehpaya kaldır. Ön lastiği çevir bakalım bir sürtme sesi gelecekmi (disk Kontrol)
Lastikleri çok dert değil. nedense bu lastikler bitmiyor. Ancak ömürleri doluyor ve sertleşiyor, lastik tarihlerine bak. (Eski ise fiyat kırdırabilirsin) Bir set lastik 400 TL haberin olsun.
Göstergeler ? Yani bo motorların devir saatlerinde sorun yaşayan çok kişi gördüm. Bendede çalışmıyor. Okadarda önemli değil açıkcası.
sadecezirve de bir cevabım var. Evet sadece bir kaç parçada biraz pahalı Keeway. Ancak geri kalan komik rakamlara alınabiliyor. Yani fren gaz debriyaj telleri 6-8 TL arası. (bumu pahalı)
Kaldıki bu motorun parçalarının %90 Honda CG 125 ile aynı.
Karbiratör, 40 TL
Debriyaj Balatası 15 TL
Fren Balataları 10-15 TL
Ufak tefek şeylerin fiyatları 1-3 TL
Yahu Komple motor Bloğu 800 TL (balancer li olan)
Nesi pahalı anlayamadım. Pahalı olanlar zaten zırt pırt değişecek şeyler değil.
Alıcaksan birde aküyü baktır derim. En önemlisi o bence.
öncelikle herkese merhaba...
arkadaşlar ilk defa motor alacağım herhangi bir deneyimim de bulunmamakta. aslında tamamen bir Vespa tutkunuyum. Kaç seneid rbir Vespa'm olsun istiyorum ama malum öğrencilik yıllarında maddiyat pek uygun olmuyor. bu sene hele şükür biriktirdim biraz bi motor alıcam umarım, kafamda senelerden beri vespa px200 vardı fakat bi kaç haftadır bu keeway superlight görüntüsü ile aklımda yer etti.
aslında önceden bir jinlun'da artçı olarak giderken sahil yolunda yaslandığım koltuk kaynak yerinden koptu gitti o yüzden düşmekten ucuz yırttım ve lanet okudum çin malı hayatta almam dedim. o sebeple keewayi jinlun ya da hysong ile bir tutmalı mıyım tutmamalıy mıyım bilemiyorum ?
maddi olarak 1.500-2.000 civarında ikinci el bir motor almak istiyorum ve bu miktar superlight ve vespa px200 için yeterli bir miktar gördüğüm kadarıyla, önerilerinizi bekliyorum sizce vespa px200 mü yoksa keeway superlight mı almalı bu acemi sürücü?
öncelikle geçmiş olsun diyelim talihszilik için... öncelikle alacağın motor içine sinmeli üstelik kaarşılaştırdığın daha doğrusu arada kaldığın içi motor farklı türlerde vespa hakkında bir bilgim yok fakat sna 8000 km lik bir sl 150 kullanıcısı olaarak bu motoru öneririm sesi ve görüntüsü tatmin edici yakıt konusun da da keza öyle parçaları da ucuz o kadar fazla masfar çıkarmaz zaten...merkez yedek parçanın sitesinden bakabilirsin birde taraş motor var yalnız site açılmıyor bu aralar dediğim gibi kesin kararı verecek sensin kazasız belasız günler...
Yaratan rabbinin ismi ile oku!
arkadaşlar motorumu satıyorum malesef. ilgilenen arkadaşlar varsa irtibata geçebiliriz.
aşağıda ilan linkini verdim. teşekkkürler.
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...0443121/detay/
HAYATIN İÇİNDE ÖLÜMLE BİRLİKTEYİZ.
rockandbeer selamlar.
Öncelikle geçmiş olsun yaşadığın olay yüzünden.
Şimdi bir iki şey yazıcam. Nekadar işine yarar bilemicem.
Bahsetmiş olduğun Vespa, tabiki kalite olarak Keewaydan kat be kat daha üstün.
Kullanımı kolay, hafif ve şirin bir motor. Teknik anlamda pek bir bilgim yok.
Ancak ilk kullanım için çok çok uygun bir model. Yani vites debriyaj olayın yok birkere. Kullanımı, bas gaza git- bas frene dur modunda.
Birde bu Vespa bilgiğim kadarı ile 2 zamanlı. Yani buda yakıt tüketimi Keewaya göre fazla ve gürültülü bir motor olduğu anlamına geliyor. Seri olduğunu kullanıcılar belirtiyor.
Keeway ise arkadaşların dediği gibi AB ve ABD gibi ülkelerinde satılan bir model. Kalitesi çok çok iyi değil. Ancak Ülkemize gelen Çin işi motorlardan daha üstün bir motor (kalite anlamında)
Zaten Keewaylarda kullanılan motor blokları Honda CG 125 ile birebir aynı. O yüzden parça sıkıntısı pek çekilmiyor. Bu motor Vespaya oranla daha büyük, Vespa Kaç kilo bulamadım ama Keewayın 134 KG olması gerek. Sanırım daha ağırdır.
Söyleyebileceklerim özetle bu kadar.
ilginize çok teşekkür ederim. kararsızlığımdada amotor türlerinin farklı birinin makul ve diğer çin mallarına göre gerek götüntü gerek yedek parça servis hizmeti, az yakma ve özellikle sağlamlık açısından bir adım önde olan keeway SL bbir yanda şirin mi şirin scooter'ın mercedesi vespa olunca kara vermek zor... iki chopper ya da scooter falan kıyaslayacak olsak işimiz hiç kuşkusuz daha kolay olurdu. valla hala bilemiyorum üzerine binip kullanmadan da bilemeyeceğim sanırım.. artık bakıcaz şartlar hangisini aldırırsa o olucak sanırım fiatı daha makul ve daha temiz sorunsuz bulduğumu alıcaz iki seçenekten artık.. hayırlısı olur umarım. çok sağolun ikinize de çok teşekkür ederim.
rockandbeer,
Şunu unutma derim. Motorları kıyaslamak doğru değil, yani ikiside farklı segmentte. Sadece artı ve eksileri ortaya koyup konuşabiliriz.
İki motorunda parça bulunurluğu servis olayı ve yedek parça konusunda fiyatları karşılaştır bakalım. Senin için hangisi daha uygun olacak.
Aslına bakarsan sana tavsiye edebileceğim daha küçük hacimli bir scoter alman. 50 cc yada 100 cc. neden dersen bu videoyu izle derim.
http://vimeo.com/23289139
parça bulunurluğu açısından keeway daha elverişli ve daha ucuz görünüyor. vespa parçaları da bulunuyor fakat px200 gibi modeller, ne kadar eskiyse o kadar daha nadir bulunuyor gördüğüm kadarıyla.
video'yu izledim sağol evet adam çok haklı zaetn racing tarzı bi motor asla düşünmedim. keeway o kadar zorlamaz bence ama tabi vespa her türlü daha kolay ve tercih edilesi başlangıç için. bir de sıkıntı şurda var.şu ara istanbulda satılık vespa px200 bulamıyorum :( hep izmirde. :(
Son zamanlarda akü ve zincir alanlar, bakanlar oldu mu hiç? Önerileriniz, tecrübeleriniz, fiyat aralıkları hakkında fikriniz nelerdir?
1-3-8........................................138
FORUM KURALLARI ve KULLANIMI HAKKINDA
Öncelik olarak Keeway süperlight da ikinci el olayı ne kadar mantıklı dır.20000 yapmış bir motor satın alındığında bir risk yokmudur.Daha doğrusu soruyu söyle sormak lazım, sıfırla ikinci elin artıları eksileri ne olur.Ben sıfır almayı planlıyodum.
rockandbeer,
Yapacak pek birşey yok. Ya izmirden gidip alıcaksın, yada burdan bir keeway bakacaksın. Tercih senin. Artılarını eksilerini vs. iyice düşünüp karar ver bence. Acele etme derim.
olcan138,
Akü konusu çok değişken bir konu. Yani kaç amperlik olsun dersen, 7 Amp ve üstü her türlü aküyü alabilirsin. Marka fiyat senin tercihin.
Zincir konusuda söyleyebileceğim tek şey, O-ring'li zincir alman. Kendi zincirini kullanma.
Ölçü olarakda 428X134 alacaksın.
Altay motor da var. Ben daha yeni aldım. Sanırım 60 TL vermiştim.
http://www.motorparcalari.net/Keeway...ri-kat277.html
Bu sitede çoğu ürün görünmüyor. Ama ellerinde mevcut. Telefonla sorabilirsin.
crushoot,
Burda önemli olan yaptığı KM kadar modeli. Neden modeli dersen, eskilerde Balancer yok, Buda titreşimin maximum seviyede olmasına neden oluyor. Yenilerde Balancer var ve daha konforlu oluyor doğal olarak. Motor güzel bakıldıysa temiz kullanıldıysa 20.000 KM de olması bir sorun değil bence.
Benimki 2006 model. Titreşim yüksek. Ancak belli bir süre sonra o titreşime alışıyorsun ve sorun olmuyor.
Şu an bu konu içerisinde 10 kullanıcı var. (0 üye ve 10 misafir)