Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Keeway Superlight 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #9141
    echtsasori - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha MT-07 / Keeway Superlight 150
    Kaldığımız yerden devam ediyoruz.

    Şimdi işin aslı şu crushoot.

    Tabiki benim motorum fotoğrftaki ile birebir aynı olamaz. Başta şasi değişikliği var. En azından boyut olarak. Herkes bilirki bu superlight lerin şasileri biraz küçük.

    Tabiki ben fotoğraftakine en yakın hali ile ve tabiki kendi tasarım ve fikirlerimle birlikte üretim yapıcam. Birebir kopya yapmak bana göre değil. Mesela Jantlar tel değil bende. Aluminyum jant. Bu arkadaşınki kampanalı fren sistemi, bendeki ön fren disk. Bu arkadaş amortisör körüğü kullanmamış ben nu eklemek istiyorum. Fotoğraftakinde Yağ kutusu var koltuk altında bende olmiyacak. yada olacaksa bile elektirk tesisatı ve soketleri saklamak için olacak gibi.

    Bide şöyle bir konuya dikkat çekmek isterim. Fotoğraftaki motorda kullanılan lastikler otomobil lastiği. Eski modellerin lastiklerinden. Şu an Türkiye'de bu tarz bir uygulama yapan yer yok. Araştırma içindeyim. Uygun olursa o lastiklerden bir tane arkaya takmak istiyorum. Çünkü hem daha ucuz hem daha dayanıklı. 200.000 Mil yapanları okuyoruz nette. Motorsiklet lastiği ile bunu yapmak imkansız

    Gelelim ilerleme durumumuza.





    Dişliler mükemmel durumda. Ancak görünen büyük rulman ele gelmiş. tıkırtılı dönüyor. ileride sorun çıkarmaması adına değişti. 50 TL :(



    Şasideki fazlaya çıkan bağlantı noktaları kesildi ve hala kesiliyor.















    Yan sehpa da kesildi. Yeri değişecek. Öne alınacak.





    Orta sehpa (iptal) ve arka ayaklık (iptal) yerleri de kesilecek bugün. Benim tercihim solo koltuktan yana olduğundan arka ayaklıkları iptal ediyorum.Tercihe göre iki kişilik de yapılabilir bu tarz.

    Egzosta el attık.

















    Kesmeye traşlamaya devam





    Şaside son durum.



    Jantlar elden geçti. boyaya hazır hale getirmek için üstündeki parlak yüzey alındı. Boya atilabilir durumda







    Ön Amortisör lerde zımparadan nasibini aldı. Onlarda boyaya hazır.







    Maaliyete gelirsek.

    Şu ana kadar yapılan masraflar tamamen motorun kendi ihtiyacı olan yedek parça dişli vs masrafları idi.

    Asıl Brat dönüşüm masrafları şimi başlicak. Şasi boyama ve kumlamalar dahil.

    Liste yaparım.

    Bol sürüşlü günler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #9142

    Üyelik
    11 Mayıs 2011

    Yardımmmmm

    arkadaşlar slm bana keeway markadan anlayan işinde usta saglam bi motorsikletçi gerek varmı bilen acill

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:28 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:25 ----------

    arkadaşlar bana keeway markadan anlayan acil usta lazım İZMİR

  3. #9143
    echtsasori - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha MT-07 / Keeway Superlight 150
    Sıkıntın nedir metallica ? Yardımcı olmak isterdim ancak izmirdesin.

  4. #9144
    echtsasori - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha MT-07 / Keeway Superlight 150
    Muhtemelen paylaşılmıştır. Ancak ben yeniden güncellemek istedim.

    Superlight üzerine bir site.

    http://keewaysuperlight.blogspot.com/

  5. #9145

    Üyelik
    20 Temmuz 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    önce sl150 şimdi S&T gt250r

    izmir...

    Alıntı metallica adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar slm bana keeway markadan anlayan işinde usta saglam bi motorsikletçi gerek varmı bilen acill

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:28 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:25 ----------

    arkadaşlar bana keeway markadan anlayan acil usta lazım İZMİR

    İzmir de urla da sabri usta diye biri var internette bak... her motordan anlar... saat gibi yapar... keeway ona oyuncak gibi gelir .... danış istersen.

  6. #9146
    cafeole - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2010
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Bajaj Boxer - Mondial MR150 - Vespa PX-200E '93
    Selamlar bir süre bilgisayarın azizliğine uğramıştım. fakat siz aynı devam ediyorsunuz maşallah Depoyu ufak tutmanız gerçekten güzel fikir, japon brat tarzına yakın birşey olacak gibime geliyor şimdiden. Sele konusunda mono yaylı bir sele yerine yine japon bratt lardaki gibi şase ile uyumlu enine dikişli kibar bir sele olacak galiba. şasede sele için güzelce yer açmışsınız fakat o en arkada yükselen kısmı bir şekilde yeni tasarımda şekillendirip değerlendireceksiniz sanıyorum. Ayrıca yaptığınız tariftende renk konusunda yine old school bişey çıkacağı belli oldu :D Boya konusundaki tavsiyenizide dinliyeceğim, eksoz boyası ile çok çalıştım. bisikletimi, rc arabamı falan boyamıştım harika gerçekten çıkmıyor falan arabamın eksozunu metali pürmüz ile ısıtarak boyadığım halde bir süre sonra yine (kaynak yerlerinden) boyayı atması beni deli etti. umarım jantlarda, hele aleminyum jantlarda böyle bir sorununuz olmaz. yabancı forumlardada aleminyum boyanın baya tartışmalı bir konu olduğunu gördüğüm için özellikle sormuştum. bakalım zaman içinde görecez zaten sayenizde. lastik konusuna gelince, aslında internetten bulunup getirilebilir, birde eski jawaların o kalın dişli radial desenli lastikleri (ebatlarını bilmiyorum ama) olabilir sanki. fakat yol tutuşu konusunda çok sıkıntılı lastikler olduklarını duymuştum. o sizin bahsettiğiniz araba lastiklerininde.
    Kolay gelsin

  7. #9147
    echtsasori - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha MT-07 / Keeway Superlight 150
    Cafeole.

    Sele konusunda şu an gel gitler içindeyim. Aslında o konuyu çokca düşünmedim. Aklım şu an sadece ayaklıkların montajı ve ne tür bir ayaklık yapsam sorusunda. bu beni biraz düşündürtüyor. bakalım yakın zamanda ortaya çıkacak.

    Şaside sele arkasında kalan o çıkıntılar elbette kesilecek. O kısım kutu şeklinde yapılmış ve şasiye geçirilmiş. Kesilen yerler boş kalacağından oralarda kapatılacak.Ancak amortisor bağlantıları orada olduğundan düzlemek gibi bir şansım yok. olabildiğince alınacak o kısım.

    Renk konusu tam netliğe kavuşmadı. Benim gönlüm beyaz ve siyahtan yana. Çünkü hayat böyle


    Aluminyum boyama :
    Jant ve ön Amortisörlerde sıkıntı yok. Endüstriyel selülozik mat siyaj ile boyanacaklar. Belki amortisorler parlak siyah olur.Duruma göre. Eğer sökebilirsem arka amortisörleri söküp yaylarınıda boyamak niyetindeyim.

    Ancak motor blok yan kapakları sıkıntı yaratıyor şu an için. Kromaj kaplı ve kumlama ile temizlenemiyor. Kromajcı bulup asit ile temizletip boyaya göndermem gerekiyor. Daha öncede yazdım sanırım. Aluminyum boyama konusunda en iyi ve tek sonuç Eloksal boya ile alınabiliyormuş. Kaldıki hayatımızda kullandığımız boyanmış birçok aluminyum eşya parça vs, Eloksal ile boyanmıştır. Bunlar yazılanlar.

    Neyse öncelikli olan pedallar ve Sele ardından kuru montaj ve inceleme. Sonrası malum ver ayarı ve gazı ver boyayı

  8. #9148
    echtsasori - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha MT-07 / Keeway Superlight 150
    Artık birşeyler yapıp ilerlemek ve bu iş de bitti demenin zamanı gelmişti. Gaz kaçmasına karşı evet bu bitti diyebileceğim bir kaç şey yaptım.

    Öncelikle şasi ve maşa kumlamacıya verildi. Bir aksilik olmaz ise cumartesi alıp çalışmaya devam edicem.

    Ne yaptık. Bazı parçalarımızı güzelce temizledik zımparaladık ve boyadık. Şasiyi beklerken boş durmayalım dedim.

    Öncelikle Jantlarımız temizlendi ve Jant aralıkları boyandı.















    Ön fren kaliperi tamamen söküldü, temizlendi ve boyandı.



















    Egzostun kullanılacak manifolt kısmı boyandı



    Amortisötler boyandı







    Fren diski göbeği boyandı



    Ve bilimum parça Mat siyah renginden nasibini aldı.















    Şimdilik bu kadar.

  9. #9149

    Üyelik
    25 Haziran 2008
    Şehir
    istanbul
    arkadaşlar bu motorun yabancı sitesinde superlight 125 limited diye bi modeli var mükemmel gözüküyor mat siyah ama türkiye de satış yapan birini bulama dım konu hakkında herangibi bir bilgisi olan varmı.http://www.keewaymotor.com/motor_superlight_lim.html site bu

  10. #9150

    Üyelik
    01 Ağustos 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    KEEWAY SUPERLİGHT 150
    echtsasori kardeş. benimde superlight motorum var ve ön teker çatalları tuzlanma yüzünden olsa gerek kapardı ve dökülme oldu. sizden gördüğüm kadarıyla tamiratı mümkün. nasıl olacağını sorucaktım ve orjinal rengini vermem mümkün müdür. teşekkürler. kolay gelsin
    HAYATIN İÇİNDE ÖLÜMLE BİRLİKTEYİZ.

  11. #9151
    echtsasori - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha MT-07 / Keeway Superlight 150
    crushoot:

    Bu motorlardan şu an için Türkiye'de bulman zor sanırım. Bildiğim kadarıyla İthalatcı firmanın motorları takılmış durumda. Kolay kolayda çıkacağa benzemiyor.

    Ancak yaptırabilirsin diye düşünüyorum.

    abektas89:

    Tabiki yapmak mümkün. Yapacağın şey kalından inceye doğru zımpara kullanıp, zımparalıyarak yüzeyi tertemiz yapıp üstünede boya geçmek olacak. Birebir aynı rengi nasıl tutturursun bilmiyorum. Ancak metalik gri olur sanırım.

    Boya konusunda çabuk kurusun dersen selülozik base boya ve vernik. kullanabilirsin. Yada parlak boya yaparsın verniğe gerek kalmaz. Zor bir iş değil (bence tabiki)

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:08 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:05 ----------

    Biz en son ne yaptık.

    Şasiyi kumlamacıda temizletemeyince (Elektrostatik boyayı kumlama çıkarmıyormuş) iş başa düştü tabiki. Bol bol boya sökücü ve tel fırça ile şasiyi temizledim. Ardından depoya başladım.











    Çalışmalar devam ediyor.

  12. #9152
    echtsasori - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha MT-07 / Keeway Superlight 150
    Son durum.

    Küçük bir iki yer haricinde boya temizleme işi bitti sayılır.

    Küçük bir deneme yaptım nasıl duruyor diye. Hoş bence.










  13. #9153
    cafeole - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2010
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Bajaj Boxer - Mondial MR150 - Vespa PX-200E '93
    Eline sağlık, bencede çok hoş durmuş bu depo ayrıca metale kadar inip, herşeyi en baştan yapman, nut&bolt restorasyona girişmende, şimdiden çok düzgün bir iş ortaya çıkacağının göstergesi.
    Şu şasenin (seleden gerisi) yukarı kıvrılan kısmınıda halledince çok daha güzel olucak sanırım. tabi kaç kişi gezmeyi planlıyosun? ne tip bi sele kullanacaksın bilmiyorum
    Kolay gelsin

  14. #9154
    echtsasori - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha MT-07 / Keeway Superlight 150
    cafeole teşekkürler.

    Elimden geldiğince düzgün ve evliyadelik olsun istiyorum. Tabi konu Keeway olunca nekadar evliyadelik olur orasıda tartışılır. Gerçi proje dahilinde, normalde hep sıkıntı yaratan herşey çıkmış ve takılmayacak durumda. o yüzden kafam rahat.

    İşin aşıkcası üzerinden çıkan ve takılmayacaklar düşünülürse motor baya baya bir hafiflicek diyebilirim. O ayaklıklar, arka çamurluk, koruma demiri vs. inanılmaz ağır parçalar. Sanki tank yapmışlar :D

    Depo kumlamacıya gidicek. Alt iç kısmı ulaşılması zor bir yer altı hala kırmızı. onlarda söküldümü, yeni ayaklıklar (veya orjinali modifiye edilmiş) kaynatılıp yerine takıldımı herşey boyaya hazır demektir. Önceden kuru bir toplama yaparmıyım (yapmalıyım) bilmiyorum, selenin yapımı yapımı var. Sele Solo olucak tek kişilik yani. İki kişilik yakışmaz diye düşünüyorum. Şasideki sele arkasında kalan boyunuzlar kesilecek. Amortisöre kadar olan kısım alınıp açık kalan yerler kapatılacak. Ardından çamurluk bakıcam. Nasıl halledicem bilmiyorum bu işi. Bakıcaz artık.

    Şimdilik durumlar böyle. Hafta sonu umarım biraz ilerleyebilirz. Zira sadece akşam iş çıkışları çalışabiliyorum.

  15. #9155

    Üyelik
    20 Mayıs 2008
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    keeway sl150 , hyosung gt250r
    gerçekten heyecanla ve imrenerek takip ediyorum.. bir superlight sahibi olarak bende biseyler yapmak istiyorum fakat gözüm yemiyor.. merakla bekliyorum sonucu..
    bu arada mat siyah gerçekten harikaymış.. yaptırtmak ne kadara patlar acaba?

  16. #9156
    hellfever - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Mart 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Yamaha MT-09
    Merhaba arkadaşlar SL 150 modeli çok iyi motosiklet.Bende 2.el bir motosiklet arıyorum.Bir kaç ilana baktım.Daha önce cbr 125 kullanmıştım kısa bir süreliğine sonra satmak zorunda kaldım.Uzun zamandır da motosiklet kullanmadım.Bu model hk bana artıları ve eskileri derleyecek olan bir arkadaş varsa yardımcı olur ise sevinirim.

    Saygılarımla
    Regal Raptor 150 5.000KM - Regal Raptor Daytona 350 10.000KM - Yamaha MT-07 20.000KM

  17. #9157
    echtsasori - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha MT-07 / Keeway Superlight 150
    hellfever

    istersen bu başlığı bir gözden geçir. Oz aman sorunun cevabını bulmuş olursun.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:15 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:07 ----------

    ersinpolat

    bu işi yaptırmak pek akıl karı değil bence. Yani işçilik çok fazla. maliyet yüksek çıkar. motorun değeri ne ki zaten. 1.500 TL ye ikinci elini alabiliyorsun. Şimdi buna 500 tl boya masrafı yaparmısın ?

  18. #9158
    hellfever - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Mart 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Yamaha MT-09
    Alıntı echtsasori adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hellfever

    istersen bu başlığı bir gözden geçir. Oz aman sorunun cevabını bulmuş olursun.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:15 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:07 ----------

    ersinpolat

    bu işi yaptırmak pek akıl karı değil bence. Yani işçilik çok fazla. maliyet yüksek çıkar. motorun değeri ne ki zaten. 1.500 TL ye ikinci elini alabiliyorsun. Şimdi buna 500 tl boya masrafı yaparmısın ?
    Üstad fazla zamanım olmadığı için hepsini gözden geçirme fırsatım yok ama.

    bir üstad artı-eksi üç beş madde yazarsa sevinirim .

    Birde bu altda görünen ilandaki motor nasıldır.Sahibini aradım.Motorun orjinalinde değişen bişiy olmadıgını söylüyor.Vergi borcu yok.Muayene 2012 sonuna kadar var.Sadece motor bir kere sağa yatmış.Sağ depo da hafif çizikler ve ezik varmış.Sizce ne yapmalyım.0 mı yoksa 2 el mi almalıyım.Çok kararsız kaldım.3000 TL'ye kadar ödeyebilirim

    Önerileriniz ve eleştirileriniz benim için çok önemli.

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...8523406/detay/

    Teşekkürler
    Regal Raptor 150 5.000KM - Regal Raptor Daytona 350 10.000KM - Yamaha MT-07 20.000KM

  19. #9159
    hellfever - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Mart 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Yamaha MT-09
    Motor hakkında görüş veya önerisi olan yok mu ?
    Regal Raptor 150 5.000KM - Regal Raptor Daytona 350 10.000KM - Yamaha MT-07 20.000KM

  20. #9160
    echtsasori - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha MT-07 / Keeway Superlight 150
    hellfever,

    hocam iyi güzelde bu soruyu kaç yüz kişi soruyor biliyormusun. Her birine tekrar tekrar aynı cevabı vermek nekada mantıklıca sence. Toplumumuz artık okadar hazırlopa alıştıki hiç araştırma ve okuma zahmetine girmiyor.

    İlandaki motora gelince. Güzel ve temiz görünüyor. Pas veya korozyon göremedim. Egzost manifoltu bile pırıl pırıl.Eğer ciddi bir arızası veya sıkıntısı yoksa bence alınır. Sıfır almaya kalkarsan 4.300 civarı sanırım şu an fiyatlar. Gerek yok.

    Eğer alırsan bir iki bakım ve değişimden sonra uzunca bir süre kullanabilirsin bence.

    Nedir bunlar,

    Ön fren, arka fren ve debriyaj balatalarını değiştir. Ön fren hidroliğini boşalt ve temiz yepyeni Hidrolik sıvı koy. 2006 model olunca içindeki hidrolik çamur gibi oluyor. kendi motorumdan biliyorum.

    Eğer yeni bir kullanıcıysan Koruma demirini taktır. Düşmelerde yatmalarda hiçbirşey olmuyor motora. Çok koruyucu.

    Gelelim artılara eksilere.kısaca yazıcam.

    Eksiler.

    Titreşim çok fazla (belli bir süre sonra alışıyorsun)
    Orjinal lastikler çok kötü. Kuru havada iyi ıslak zeminde fazla yatırmaya yada ani frenlemeye gelmiyor.
    Nikelaj parçaları olduğu için iyi bakım istiyor.
    Bu 2006 modelde balancer yok. Yenilerde var. balancer olmadığından titreşim var zaten.
    Devir saati çoğunlukla bozuluyor (genel olarak)
    Konjektör arızası ve buna mutakib akü şişmesi ve pert olması çok yaşanan bir durum.
    Aradabir civataları vs kontrol etmek gerekiyor. Titreşim yüzünden gevşiyor.

    Artılar.

    Kullanıcı için rahat.
    14 Lt benzinle 380 KM yaptım. Yani tüketim iyi. 500 KM yaptık diyenler de var !!!!!
    Performans olarak şehir içinde çok yeterli.
    Motora göre değişir; 100 KM hızı pek geçmiyor. Yani ölüme çok yakın değilsin.
    Şekil itibari ile göze hoş geliyor.
    Yedek parça konusu biraz sıkıntılı. Ama sürekli değişim isteyen parçalar, Balatalar, fren debriyaj gaz teli vs gibi. piyasada bolca mevcut. Çoğu parçası YBR 125 ile aynı. Zaten motor bloğu YBR 125 in kopyası. Birebir aynı.

    İlanı okudum. Xenon kit varmış. Bu bol bol küfür yemene hatta kaza yaptırmana sebep verebilir. Lens olmadan xenon kullanmak doğru değil.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 15 kullanıcı var. (0 üye ve 15 misafir)

Bu Konudaki Etiketler