Brat bike, Trackster...
Bildiğimizi paylaşalım akıllar karışmasın (zaten yeterince karışık):
Nedir Brat bike?
Japonya'da, arka maşası bobber'lardaki gibi sabit motorla (hardtail) trafiğe çıkmak yasak olduğu için böyle bir (mecburi) tarza gidilmiş.
Çok daha konforlu ve güvenli olduğu kesin.
Amerika'da at yarışı hipodromlarında başlayan Oval pist yarışlarında (1. Dünya savaşından önce başlamış bir gelenek) kullanılan kalın ön-arka lastikli Flat Track Racer tabir edilen motorlar ana ilham kaynağı.
Alamet-i farikaları: küçük depo, arkada az, önde hiç çamurluk (bobber gibi), çoğunlukla hiç yol tutmayan Firestone marka, '40 ve '50'lerin deseninde kalın yanaklı lastikler (arkada beyaz yanak da olur), açık, düz, bazen kısa ve çoğunlukla sarılı egsoz, eski hava soğutmalı japon motor blokları (paralel çift, tek veya 4 silindir), bir sokak motoru gibi doğal oturuş tarzı (ne chopper gibi arkaya yatık, spor motor gibi öne yatık), klasik düz gidon, vs
Brat'lerin etkilendiği bir başka akım da "steam punk" denilen moda.
Cüneyt'cim ben yanındayım. Çok güzel olacak inanıyorum.
Bittiğinde Keeway SuperLight'dan çok daha super light, çok daha kolay kullanılan ve bir o kadar da güzel görünen bir motorun olacak.
Slmlr,
Brkn
@Carl Gustav
Evet güzel bir bilgilendirme oldu, teşekkürler.
Ve evet kesinlikle standart keeway super light dan çok çok daha güzel bir motor olacak. Eğer mevcut honda deposu ve solo bir sele kullanılırsa onun arkasına cafe benzeri ufak bir kuyruk, küçük ön far ile çok tatlı bir brat olabilir. Standart gidonun oturuş ve sürüş açısından, hemde görüntü açısından çok iyi duracağı kanısındayım.
Kolay gelsin
Cafeole. Yorumlar için sağol.
şimdi işin aslı şu. tabiki ordaki didon yerine kullanılan Süpürge borusu ve depo, tamamen bir ön fikir almak amacı ile konuldu. Didon Düz olur aşağa eğik olur yada bir metre yukarda olur (ki iç sevmem) bunlar deneme ile olacak şeyler. Amacımız Keeway Superlight den yeni bir şey yaratmak. Ha bu ne olur, cafe mi, bobber mi, brat mi, tracker mi ?
Sonuçta şasi ile oynamalar eklemeler, eksiltmeler ile istenilen forma sokulabilir. Bu sorun değil.Ben olduğunca fazla masraf yapmadan sokulabilecek formu bulmaya çalışıyorum. Dostum Carl Gustav aklımı çelmek için iki dakikada bir şekil yaptı orda Çeldide ne yalan söylim :D :D :D
Duruma bakıcaz. Burda biraz çalışma ve zaman alacak olan vites ve arka fren pedalları var. Onlar hal olunca arkası hızlıca gelecektir.
Kolay gelsin.
Haklısınız hocam, ama motorun ufak oluşu bide sizler üzerindeyken baktığım fotoğraflarda aklım pek kesmedi. deponun açılı durması, ayak duruşu falan motorun şasesine, lastiklerine ön çatalın açısına bakarak cafe den çok bratı andırdı. Yine Keeway super light üzerinde çalışan bir arkadaşımla bu motor üzerine çok müşterek beyin fırtınaları yaptığımızdan sizin çalışmanız çok tanıdık geldi o yüzden fikir beyan etme ihtiyacı duydum tarzımda bir aşırılık olduysa affola. Giriştiğiniz işe cidden çok saygı duydum, daha en başta projenizde brat, tracker, cafe racer laflarının geçmesi dahi bu işi özel kılmaya yeter. Türkiyede pek bilinmeyen, görülmeyen şeyler. Güzel birşey yapında türkiyede emekliyen motor kültürüne armağan olsun.
Kolay gelsin
dtahir dostum. Daha çncede yazdım ama sanırım gözünden kaçtı. Yedek parça konusunda Tekay motor yani Keeway Türkiye'yi arayabilirsin. Netten bulablirsin Keeway Türkiye sitesini.
Eray beyle görüş yardımcı olacaktır. Malı direkt birinci elden al derim ben. Ama şunu söylemeyi unutma Fillo Kargo ile göndermesinler. Yoksa gelmez haberin ola.
cafeole;
Tarzınızda bir aşırılık yok. Neden böyle yazma ihtiyacı duydun anlamadım. Bence gayet güzel fikir ve düşüncelerini dile getirmişsin.
Ayak duruşu konusu; Ayaklar öylesine duruyor orda. Yani herhangi birşey yok oralarda. Biliyorsunuzdur bu motorların ayak basamakları var ve motor bloğunun önünde yer alıyorlar. Hani bizimkisi işte bunun gibi birşey olcak duruşu :D
Bakalım zaman ve beynimiz bize neler yaptırcak.
Kalın sağlıcakla.
arka çamurluk sökülünce güzel gözüküyor .bu motoru almayı planlıyorum buna modife edebilecek istanbul da biyer varmı
crushoot sen ne tür bir modifiye yapmak istiyorsun.
Bildiğim kadarıyla pek bu motorla ilgilenen bir yer yok. Yapanda kendisi yapıyor benim gibi.
Planın belliyse yardımcı olmaya çalışırım.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 10:33 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 09:44 ----------
Son durumumuz nedir bir bakalım.
Motor yerinden söküldü ve gerekli tüm conta ekipmanı yenileniyor.
Gerekli olanlar yeniden boyandı. kurumaya bırakıldı.
Bu arada boya olarak yanmaz siyah boya kullanıldı.
Debriyaj balataları değişti
Arka maşa söküldü.
Arka tekerlek dişli atılmak üzere söküldü.
Devamı akşama
Hızlı giden bir çalışma, başladığınız hızla bitirip yaza yetiştireceksiniz sanırım, ardı ardına sökmeler, fotoğraflamalar, yayınlamalar :D gerçekten çok hoş. Görsellikten önce mekanik kısmınıda halletmeniz ayrıca güzel. Olması gerektiği gibi bir "nut&bolt" tarzı bir restorasyon olacak sanırım, herşeyi söküyorsunuz ya
Şu kocamannn fardan kurtulacaksınız dimi? :D
bir sl150 kullanıcısı olarak ilgiyle takip ediyorum..
cafeole mekanik tabiki daha önemli. Görsellik hertürlü halledilir. Ama mekanik yoksa görselliğin bir anlamı yok dimi
Bugün motorun yan kapakları nikelajcıya gidecek. Üzstündeki nikelaj temizlenip sadece aluminyum kalacak ve parlatılacak şekilde işlem görmesi muhtemel.
Ardından jantlara ve Egzosta müdahele etmeyi düşünüyorum. Zira şasiye bağlanacak olan fren ve debriyaj pedalları için hafta sonu piyasaya çıkmamız gerekecek. Ayak konumları tespit edildi. Ama bedallar ve ayaklıklar alınmadan bir işleme başlamak istemiyorum. Ufak tefek fazlalık kesme durumları var. Fırsat olursa onlarıda halledicem bugün.
En son durum olarak motor toplandı. Yan kapaklar sökülecek temizlik için. Birde ben birşey atladım. Silindiri sökerken eski contadan küçük bir parça kopup motorun içine düştü. Onu çıkarmam gerek. Anlayacağınız motor bloğu komple sökülecek. Bir sıkıntı doğmasın sonrada.
Son durumumuz şöyle.
Üst kapağı ve hava kanallarının olduğu parçayı boyadınızmı? Boyadınızsa nasıl bir işlem ve boya kullandınız öğrenebilirmiyim? Ve jantları boyamak gibi bi planınız varsa aynı soruyu onlar içinde sorucam. Bu konuda çok araştırma yapmama rağmen verimli sonuç alınan bir aleminyum boyama işlemi pek bulamadım. Vakti zamanında "bikers build off" da izlediğim bi bölümde adam bir leğenin içine sirke ve bir sıvı daha katıp bütün metalleri içine atıyordu. Parçalar altın gibi çıkıyordu ve bu boya değil kimyasal olarak metalin yüzeyini değiştiren bir işlemdi sanırım. Çok merak ettiğim bir konu eğer bir bilginiz varsa bu konuda (aleminyum boyama) çok makbule geçer.
Orjinal depoyumu kullanacaksınız? Honda deposu çok güzeldi. hazır bukadar sökmüşken standart olarak toplamayın bence. Yapın bir brat, cafe, yada trackerda millet tarz görsün. Eminim avrupadaki, asyadaki güzel örneklerden biri olucaktır.
Kolay gelsin.
Hocam çizgini bozma en ucuza en güzel şekil de cıkarıcam diyodun.Benzin deposunu falan değiştirme hocam rengini mat siyah gibi renklerle yap bence güzel olur. Öyle devam et herkeze örnek olsun.Bizde ona göre bu işe girelim.
Cafeole;
Bahsetmiş olduğun parçaları boyadım. Nasılmı boyadım anlatim çok basit. O parçaları öncelikle güzelce temizledim benzinle yıkadım kuruladım biraz beklettim ardından da her sanayide bulabileceğin Yanmaz Egzost boyası ile boyadım. Sprey olarak satılıyor. Sanırım bir spreyi 25-30 TL civarında. Yanmıyor ve dökülmüyor. Herkez yapabilir bu işlemi.
Jantlar konusunda evet tabiki boyicam. Ama öncelikli olan Debriyaz kapağı ve diğer sol tarafın blok kapağı. Henüz kumlamaya veremedim. Nikelajcı ile görüştüm ve habi hallederiz moduna girildi ve o işten vazgeçtim.
Araştırdım. Burayada linkini ekliyorum. Aluminyumda en güzel boya sonucu eloksal boya ile alınabiliyor. Seyretmiş ve anlatmış olduğun olay da eloksal hazırlık kısmı. Aluminyuma atılacak eloksal boyaya göre işlem yapılıyor önceden. İnternette araştırırsan Eloksal boyama diye güzel açıklamalar var. Örnek Normal parlak boya uygulamasından önceki işlem farklı mat boyamadan önceki işlem farklı. Eloksalin özelliği boyanın yüzey üzerinde kalması değil yüzeyin içine işlemesi. Yani yüzeyimiz olan aluminyumun içine işliyor.
Küçük bir link.
http://www.aseleloksal.com/tr/eloksal.asp
Jantlara dönersek evet boyicam. Önce bir temizlik ardından jant boyası diye piyasada satılan boyalar var. Normal boyalara göre çok daha dayanıklı olduğu yazılı. Bende bunlardan kullanıcam. Jantlar siyaha boyanacak. Sadece kenarlarda ince bir çizgi halinde kendi renginde bir şerit bırakılacak. Lastik söküp takarken boyaya zarar gelememesi adına. En sonda vernik atılacak üstüne. Zira zımparalama veya polisaj yapılan aluminyum öyle bırakılırsa su ve nemden oksitlenme yapar. Unutulmamalı ki ham Auminyumda paslanır. Beyaz beyaz toz yapar ve aşınır.
Orjinal depoyu kullanmicam. Fotoğraflardaki Honda deposunu kullancam. Onda hafif bir çökük vardı. Kaportacıya verdim çektirme yapması için. Ardından altına benzin musluğu için bir somun kaynatılacak ve musluk takılacak.
Motor standart toplanmicak. Düşüncem aşağıdakiler gibi birşey yapmak.
Kısacası Brat olacak.
Motor bloğunu dağıtmıştım. Ama bir sıkıntı çıktı toplamada. Motorcuya götürdüm ve Hoooop 50 TL çepten çıkı verdi. Blok içindeki rulmanlar ele gelmiş
crushoot hocam selamlar.
İşin açıkcası tarz belli zaten. Deminde yazdım Brat olacak. Orjinal depoyu çıkardım ve kullanmicam hocam. Bu ikinci depom ve sürekli alt bağlantı noktasından çatlıyor. Hoş benimdi 2006 model motomax ın kasnakladıklarından. Titreşim full. Arkadaki yolcuya orgazm garantisi verebiliyorum binince. Özelliklede bayanlara :D :D :D :D :D
Renk konusunda kararsızım. Ama mat siyah olmayacağı kesin. Ben kontrast oluşturması adına şasi jant ve didon amotisörleri siyah depo ve belki ön çamurluk beyaz üstü siyah desenli düşünüyorum. Ama bakalım zaman göstericek. Yeni fotolar var ancak ekleyemiyorum şu an.
Yarın fırsat olursa eklicem.
Herkeze kolay gelsin.
Hocam Gösterdiğin modele bütün okul aşık olduk(egzos borusu hariç) ben Mimar sinan da otomativ tasarımı okuyorum bütün sınıf seni takip ediyoruz.Umarım keeway'ı resimdeki motor gibi cıkarırsın, farklı birşeye dönüşmez .Birde yaptığın işlemleri fiyat listesini cıkarmak gibi bir niyetin varmı öyle birşey yapsan biz de elimizi cebimize ona göre atardık (belki elimizi cebimizden senin için cıkarırdık )
Metin arkladaşımızın Keewayi 2007-2008 arası bu haldeydi şimdi neler yapmıştır herhalde
All over the world
Fotoğraflar görünmüyor bende.
Şu an bu konu içerisinde 19 kullanıcı var. (0 üye ve 19 misafir)