Keeway Superlight 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
05 Şubat 2007, 15:12
#4441
dişli degiştircek arkadaşların dikkatine
dişli sayısını 1 veya 2 diş artırmak motoru zorlamaz sadece performansı vede hızı bir miktar arttırır . şanzıman vede motor da problem yapmaz.
yanlızca 1/2" 20diş üstüne cıkmanız motorun kalkışta zorlanmasına ve motorun ömrünün kısalmasına neden olur size tafsiyem 1 veya 2 dişten fazla artırmayın.
mekanikçi olarak bilgimi vede tecrübelerimi söyliyem dedim.
Reklamlar
-
05 Şubat 2007, 15:33
#4442
Ergeser dostum, bir sayfa evel yazdım zaten motorun dişli takıcağınız alanı çok dar, 18 likten fazlası hem plastik kapağa hemde döküm bloğa sürter isteselerde 1 dişten büyüğü imkansız. Teknik yorumun için teşekkür ederim. Saygılar.
-
06 Şubat 2007, 01:05
#4443
sioux önemli değil dostum. bu arada tüp lastiği benimde aklıma gelmedi değil viceroy ama sanırım sert düşer oda pek fayda etmez arkadaşlarla biraz kafa yorduk ve kavuçuk olayını çözdük şöyle bi ayakkabı tamircisine gidip kavuçuk ayakkabı tabanı alıcaz (hem kavuçuk hemde yeterli kalınlıkta) bu kavuçuk tabanı motorun şaseye bağlanan toplam 5 vidası var zaten onlara uygun büyükükte yuvarlak contalar şeklinde kesicez conta ve somunlar arasına yerleştiricez hatta somunlarda şu sıkıldığı zaman gevşemeyen yanlış hatırlamıyosam fiberli somun deniyodu onlarla değiştirilebilir bu planı hayata geçirdikten sonra sonucu sizlerle paylaşırım arkadaşlar ama malum mevsim kış kütahyada hava -7,8 her yerde kar durum böyle olunca motoru çıkarıp bunları yapmam için biraz bekliycez artık herkese saygılar
.................::hakem1::.....
-
06 Şubat 2007, 12:38
#4444
Forumdan Uzaklaştırıldı
-
06 Şubat 2007, 19:02
#4445
ewt ginger unuturmuyum ilk gun sıpa gibi ıslanmıstık ıkımızde ustelık benım kıyafet te uygun degıldı kask tan baska bısey yoktu neyse o da tatlı bı anı kaldı zaten karakacan ı satacak olursam yıne forumdan bırıne satarım
thunder ustad saol ist. e yenı geldım yarın ararım menderes ustayı olmaz sa ıstedıgın ozellıkte yay yapan lar var yaptırırsın dedıler bı bakıcaz artık
Loneliness has followed me.my whole life, everywhere.In bars, in cars...
...sidewalks, stores, everywhere.There's no escape.I'm God's lonely man.
-
06 Şubat 2007, 20:30
#4446
oldwolf adlı üyeden alıntı
evet fikir iyi gibi gözüküyo ama hayata geçirince sonuç ne olacak görecez bakalım
bide kimseden ses çıkmadığına göre bu conta olayını deneyen yok sanırım
ben bir ara conta değilde oradakı vidaları tümden ssökup cıkarmıstım vede titreme sıfır olmustu yemın olsun ama sonucta 200 km uzun mesafe gidince anladım ki iyi bir fikir degilmiş contayıda bayadır düşünüyordum da zamanım olmadı bugun ayrın halledecem
-
06 Şubat 2007, 21:07
#4447
-
07 Şubat 2007, 00:26
#4448
Vibrasyon nedir, ne Yapılabilir.
Arkadaşlar Vibrasyon ve giderilebilmesiyle ilgili yazdıklarınızı okudum, daha öncede belirttiğim üzre; Motosiklet olmasa da, 4 Tekerlekli araçların teknisyenliğini yaptım, o nedenle biraz çok bilmişlik yapmamı mazur görün.
-Bizim sahip olduğumuz motosikletlerde vibrasyon çok olmamakla birlikte var. inkar edemeyiz. Şahsım olarak bugüne kadar çok rahatsız olduğumu söyliyemem, vibrasyonun tamamen giderilebilmesi imkansız, ama azaltabilmek diğer türlü söyleyişle, hissedilebilirliğini azaltmak mümkün.
-Vibrasyon bildiğiniz üzre; düzenli bir tempoda tekrarlanan hareketler esnasında bu tempoya muhalif kuvvetlerin ve dengesizliklerin oluşturduğu bir tepkidir. İmalat aşamasında halledilmesi gereken bir problem.
Kimi motorlarda Vibrasyona karşı düzenekler geliştirilmiştir. Mesela ''Balancing Sistem'' gibi, hatta duymuşsunuzdur ''Arabamın Tekerlerine Balans Yaptırtdım ''der... Otomobil, vb. kullanıcısı dostlarınız.
Burda yapılan; Lastik ve Jant'dan oluşan bir tekerin herhangi bir yerindeki istenmeyen bir ağırlığın, dönme hareketi esnasında oluşturduğu vibrasyonu engellemek/dengeye getirmek için, karşıt bir ağırlığın (Balans ağırlığı) takılması veya çıkartılması.
eeeeeeeeeeeeee dediğinizi duyuyorum, bizde de vibrasyon denen titreşime sebeb olan etmen de; Krank'ın dönme hareketi esnasında mükemmel bir dengenin kurulmamış olmasıdır. Fabrika isteseydi bu vibrasyon illetini hallederdi ama...! BU EK BİR MALİYET DEMEKTİR. Yani kısaca motor aksamına ilişkin yapılacak pek bir şey yok. Biz bu motorları böyle kullanacağız.
Durun daha bitmedi, verdiğm adresteki resimlere bir bakın..
http://www.fkk.com.tr/motorTakoz.html
Gördükleriniz değişik motor, şanzıman, vb. TAKOZ'larıdır.(*Firmayla bir alakam yok, sadece örnek vermek ve fikir edinebilmeniz için, rastgele konmuş bir adrestir. Resimleri direkt yapıştırmayı beceremedim de... )
-Takoz kullanımından amaç; Vibrasyona sebeb olan kaynakların üretmiş olduğu titreşimi yaşam alanlarına, araç içlerine sokmamak veya uzak tutmak.
Şu an kullanılmakta olan tüm motorlu araçlarda; bu tür kaynakların şasi vb. bağlantıları hep bu takozlarla yapılır. Dolayısıyla da; istenmeyen titreşimlerden en az şekilde etkileniriz.
Şimdi zurnanın ''Zırt'' dediği yere geldik: Bütün bunları niye anlattım.
SEVGİLİ ARKADAŞLARIM, MOTOR ŞASİ BAĞLANTILARINI UYGUN TAKOZ BULUP YAPACAĞIZZZZ. HEPSİ BU. Bu konunun üstatları tüm oto sanayilerinde var.
inanın...! motosikletimin bağlantılarını alıcı gözüyle incelemedim bile. Havaların iyileştiği bir zamanda , ne yapılabilir, inceleyeceğim.... uygulanabilecek bir şey bulursam , paylaşırım. Yolunuz ve Farınız açık olsun.
[B][COLOR="Purple"]Ne kadar bilirsen bil, söylediklerin, karşındakinin anlayabildiği kadardır. [/COLOR][/B]
-
07 Şubat 2007, 11:28
#4449
-
07 Şubat 2007, 11:34
#4450
sevgili arkadasım fıkır guzel ama verdıgın adrestekıler otomobiller ıcın motorumuzun baglantılarına baktıgımızda 2mm lık bır contanın bıle ne kadar zor takılacagı asıkar oto takozlarını veya benzerı mamullerı kullanmak hayal gıbı ama bı yolu bulunuyorsa neden olmasın ?
hem boylesı de fena degıl bobrek tası falan olusmaz ıste tıtresımle kırar atarsın
gece : karakoyde paslanmaz fıberlı somun satan bır yer buldum baska yerde yok zaten fıber dedıklerı somunun ucunda bır kısım , mavı ve somundan daha dar vıda buraya dıs acarak gıdıyo o yuzden sıkı oluyor hemen gevseme falan yapmıyor ama bıldıgıın kılıtlı somunlarla guzelce sıkarsan da gevseme yapmaz
Loneliness has followed me.my whole life, everywhere.In bars, in cars...
...sidewalks, stores, everywhere.There's no escape.I'm God's lonely man.
-
07 Şubat 2007, 16:29
#4451
Arkadaşlar uzun zamandır topice girmemiştim, son yazıları okuyamadım ama motor çalışırken boş vitese alma problemini hallettim. 1. vitesden boşa alırken hafif gaz vererek yaparsınız rahatlıkla boşa geçtiğini göreceksiniz......
-
07 Şubat 2007, 17:08
#4452
arkadaşlar bende 250 cclik kullanıyorum fakat okuduklarımda süper benzin daha ii diyorlar oysa ben bugüne kadar kurşunsuz alıyordum acaba yanlışmı yapıyordum bilen varsa yardımcı olup bir açıklasın!!!!
-
07 Şubat 2007, 18:41
#4453
unfortunate neden yanlış yapasın yaa asıl super benzın alınmaz bızım motorlara ben 1 seneden berı kullanıyorum sl 150 yi hıc sasmadım suana kadar shell 95 kursunsuz hıcte sorun olmadı gayette memnunum
-
07 Şubat 2007, 21:20
#4454
evet gayet tabiki titreşimi kesmek mümkün değil boğaçhan ın da söylediği gibi hissedilirliğini azaltabilmek bizim uğraştığımız şeyde o gördüğünüz koca koca takozların motorlarımıza göre olanını yapabilmek bi anlamda
.................::hakem1::.....
-
07 Şubat 2007, 22:02
#4455
Arkadaşlar ''Motor Takozu'' bahsiyle anlatmak istediğim, İçten yanmalı tüm motorlar, elektrik motorları vb'nin çalıştıkları ve montajlandıkları sabit ortamda vibrasyonunu azaltmak için kullanılan yöntemin bu olduğuydu, benim sunmuş olduğum örnekler fikir uyandırmak, beyin fırtınasını başlatmak kabilinden.
Bu ''takoz'' terimi içinde düşünülebilecek diğer bir alternatif; pek çok araçta kullanılan, silindirik yapılı ''makas fişeği'' olarak tabir edilen parçadır, özellikle motorun alt şasi bağlantılarında kullanılabilir. Ayrıca elektrik motorlarının sabitlenmesinde kullanılan takozlarda bir alternatifdir. amaaaaaaaaa.... bu verdiğim örneklerin tümü, motorun orjinalliğini bozacak kaynak işlemi gerektirir. kaç kişide de böyle bir işlemi yaptırır? en iyisi olduğu şekliyle kullanmak.
Diğer bir husus: Motorunuz için süper benzin kullanımı gereksiz bir masraftır. Nedenine gelince;bizim motorların sıkıştırma oranı 9/1 dir bu da normal kurşunsuz benzin kullanılabileceği anlamındadır. süper benzinin kullanım yeri ve amacı; Yüksek devirli ve sıkıştırma oranı yüksek araçlarda vuruntuyu önlemek maksatlıdır.
Kurşunlumu? kurşunsuz mu sorusunun cevabı ise, motor silindir ve pistonlarının imal edildiği malzeme alaşımıyla ilgilidir. Eski nesil araçlarda, silindir ve piston alaşımları daha yumuşak tabir edebileceğimiz malzemelerdendi ve aşınmanın önüne geçebilmek için; benzinin içine kurşun katılıyordu. Bu kurşunda, adeta ekstradan bir yağlama görevi yapıyor ve aşınmayı minimum seviyede tutmaya yardımcı oluyordu. Şİmdi ise; Motor alaşımları daha sert ve dayanıklı malzemeden yapılıyor, üstüne üstlük kullandığımız yağlar da; Süper tabirinin içine giren, yaz ve kış kullanımına uygun, aşınmaya karşı geliştirilmiş katkı maddeleri ihtiva ediyor. Yaniiiiiiii ...! Benzinimiz: KURŞUNSUZ NORMAL BENZİN.
[B][COLOR="Purple"]Ne kadar bilirsen bil, söylediklerin, karşındakinin anlayabildiği kadardır. [/COLOR][/B]
-
07 Şubat 2007, 23:07
#4456
Ressamım,benim hanımın tayin işi ile cebelleşiyoruz adana- mersin mekik dokudum bugün.inan motora binemedim bile. servise gidersem araştırıcam senin için. Olaki buldum, nasıl eline geçecek? Senin yerinde olsam atlar motora gelirdim bizim devran usta elden geçirirdi icabında. Kararın gelmek olursa özelden mutlaka msj at.tlfn..vs..
Gece dostum benim 1. viteste yavaşlama pek olmadı sanki arttı yaa!
Bohaçhan,titreşim bende rahatsız edici boyuttaydı hatta 20 dk gezsek ayaklar her 2 yolcudada karıncalanıyordu.Araştırınca vidalar gevşek çıktı sıkıştırıldı. Dişlide bir boy büyüyünce olay biraz rahatladı. Motor ve şase baglantı noktaları çok dar ve küçük olunca ya tüpçüden yada oldwolf dediği gibi ayakkabıcıdan destek alıcaz gibi. saygılar.
-
07 Şubat 2007, 23:13
#4457
arkadaşlar daha önce bir yetkili servise gittim bir ampül için 10 YTL istediler verdik ama farı yakınca baktık ki ampul değişmemiş iyi ki kontrol etmişim..Doğru düzgün bir servis arıyorum.Anladığım kadarıyla Menderes ustadan memnun olan arkadaşların sayısı fazla adresi tarif edebilirseniz sevinirim
-
08 Şubat 2007, 00:38
#4458
Menderes usta => Eğitim mahallesi muratpaşa caddesi ikinci Açıkgöz sokak no 34 fikirtepe Kadıköy İstanbul :D
0 216 550 7272...
kısaca
minibüs caddesinden kadıköye doğru giderken marmara üniversitesi durağından sonra kuyubaşı durağı daha sonra ziverbey durağı var ziverbey durağına gelmeden sağa giriyorsun dümdüz aşşağıya inerken 4. sağ sokak. suzuki filan yazıyor motorları önünde görürsün...
Gecce hjm sonunda 120 yi gördüm nasıl oldu bilmiyorum düz yolda yokluş aşşağı kesinlikle değil. Bu arada ilk defa bu gece fatih köprüsünden karşıya geçtim ve döndüm... Çok heyecanlıydı kalbim hala atıyor Stebel korna feci işe yarıyor herkese tavsiye ediyorum.
Not: Bizim motorun Nisandaki fiyatıonı duydum 3250 bilginize...
"Mevzubahis Vatansa Gerisi Teferruattır." M.Kemal Atatürk
-
08 Şubat 2007, 01:04
#4459
thunder 120 yı gordugunde devır saatıne baktın mı kac gosterıyodu?
Loneliness has followed me.my whole life, everywhere.In bars, in cars...
...sidewalks, stores, everywhere.There's no escape.I'm God's lonely man.
-
08 Şubat 2007, 10:11
#4460
cobalt adlı üyeden alıntı
thunder 120 yı gordugunde devır saatıne baktın mı kac gosterıyodu?
120 yi gördüğümü abim söyledi hemen arkamdaydı fiat marea.. devir saatinde ise 110 u geçmişti ama anadolu yakasına geçtiğimde tekrar o hıza çıkmadı.
"Mevzubahis Vatansa Gerisi Teferruattır." M.Kemal Atatürk
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 28 kullanıcı var. (0 üye ve 28 misafir)
Bu Konudaki Etiketler