Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Keeway Superlight 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #4441
    ergeser - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Eylül 2006
    Şehir
    BURSA davutkadı
    Motosikleti
    keeway SL 150
    dişli degiştircek arkadaşların dikkatine
    dişli sayısını 1 veya 2 diş artırmak motoru zorlamaz sadece performansı vede hızı bir miktar arttırır . şanzıman vede motor da problem yapmaz.

    yanlızca 1/2" 20diş üstüne cıkmanız motorun kalkışta zorlanmasına ve motorun ömrünün kısalmasına neden olur size tafsiyem 1 veya 2 dişten fazla artırmayın.
    mekanikçi olarak bilgimi vede tecrübelerimi söyliyem dedim.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #4442
    vıceroy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2006
    Şehir
    içel
    Motosikleti
    gv650 - RKS 150-kuba xf139
    Ergeser dostum, bir sayfa evel yazdım zaten motorun dişli takıcağınız alanı çok dar, 18 likten fazlası hem plastik kapağa hemde döküm bloğa sürter isteselerde 1 dişten büyüğü imkansız. Teknik yorumun için teşekkür ederim. Saygılar.

  3. #4443
    oldwolf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mayıs 2006
    Şehir
    kütahya
    Motosikleti
    regal raptor dadyw 250
    sioux önemli değil dostum. bu arada tüp lastiği benimde aklıma gelmedi değil viceroy ama sanırım sert düşer oda pek fayda etmez arkadaşlarla biraz kafa yorduk ve kavuçuk olayını çözdük şöyle bi ayakkabı tamircisine gidip kavuçuk ayakkabı tabanı alıcaz (hem kavuçuk hemde yeterli kalınlıkta) bu kavuçuk tabanı motorun şaseye bağlanan toplam 5 vidası var zaten onlara uygun büyükükte yuvarlak contalar şeklinde kesicez conta ve somunlar arasına yerleştiricez hatta somunlarda şu sıkıldığı zaman gevşemeyen yanlış hatırlamıyosam fiberli somun deniyodu onlarla değiştirilebilir bu planı hayata geçirdikten sonra sonucu sizlerle paylaşırım arkadaşlar ama malum mevsim kış kütahyada hava -7,8 her yerde kar durum böyle olunca motoru çıkarıp bunları yapmam için biraz bekliycez artık herkese saygılar
    .................::hakem1::.....

  4. #4444
    Forumdan Uzaklaştırıldı ginger - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Kasım 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Cbf150
    Alıntı cobalt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ginger okuyosa sanırım sinir olmuştur martta 1800 e ondan almıstım motorun fıyatı (sıfır fiyatı) 2 ye katladı . hemde sezon sonunda
    heuhheauae vakit vardı dur eski forumuma bir giriyim bakayım dedim birde baktım ne gördüm
    sinir filan olmadım baba yani sokaktan bir adama satmış olsaydım biraz üzülürdüm ama neyseki bu forumdan kaliteli bir insana sattım motorumu ondan sinir olmadım.
    bu arada cbf150 aldım aşırı memnunum iyiki almışım artık o forumdayım

    saygılar çapırcı arkadaşlarıma....

    Alıntı cobalt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben motorumu buradan ginger dan aldım aldıgımda 1200 km deydi simdi 3400 de bu gune kadar da 1 kez olsun basımı agrıtmadı servıse sadece rutın bakım yada cay ıcmeye gıttım ılk motorum motor kullanmayı sl le ogrendım belkı ileride baska bır motorum olur ama dertlı sorunlu da olsa ılk gozağrılarının yeri baska ( ıyı de olsa kotu de olsa )
    m.köyde noter işlemlerini bitirdikten sonra yağmur altında seni nasıl bırakmıştım iş yerine işe geldiğimde donum bile ıslaktı

  5. #4445
    cobalt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ekim 2005
    Şehir
    istanbul - Kocamustafpaşa (Paşa)
    Motosikleti
    XL600V 91 Transalp (Gırmızı)
    ewt ginger unuturmuyum ilk gun sıpa gibi ıslanmıstık ıkımızde ustelık benım kıyafet te uygun degıldı kask tan baska bısey yoktu neyse o da tatlı bı anı kaldı zaten karakacan ı satacak olursam yıne forumdan bırıne satarım
    thunder ustad saol ist. e yenı geldım yarın ararım menderes ustayı olmaz sa ıstedıgın ozellıkte yay yapan lar var yaptırırsın dedıler bı bakıcaz artık
    Loneliness has followed me.my whole life, everywhere.In bars, in cars...
    ...sidewalks, stores, everywhere.There's no escape.I'm God's lonely man.

  6. #4446
    ressam_01 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2006
    Şehir
    osmaniye/KADİRLİ
    Motosikleti
    Yamaha FZ6 FAZER, Honda CBF 150
    Alıntı oldwolf adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    evet fikir iyi gibi gözüküyo ama hayata geçirince sonuç ne olacak görecez bakalım bide kimseden ses çıkmadığına göre bu conta olayını deneyen yok sanırım
    ben bir ara conta değilde oradakı vidaları tümden ssökup cıkarmıstım vede titreme sıfır olmustu yemın olsun ama sonucta 200 km uzun mesafe gidince anladım ki iyi bir fikir degilmiş contayıda bayadır düşünüyordum da zamanım olmadı bugun ayrın halledecem

  7. #4447
    GeCe__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2006
    Şehir
    ıstanbul
    Motosikleti
    K3 GSX R 600 YELLOW/BLACK
    vıcroy buralardayım dostum saol anımsadıgın ıcın okuyorum yazılıarınızı merak etmeyın. dişli olayını bende yapıcam ama bıraz bının bakalım herhangı bı sorun olucakmı ben onun pesındeyım gerekırse hakan abıyle beraber takıcaz 18 lik. bende haftasonu sıleye gıttım dun sabah geldım dondum yollada ama napalım motorun pıslıkten gözukmuyordu yenı yıkattırmadan geldım sımdı bomba gıbı oldu akuyu degıstırıp sıs farıda taktırınca gercekten karanlık yollarda cok faydası oluyo

    balayyusuf kardes naber yaa ben canta buldum ama ıscılık sana ait yarın aksam gelıcem musaıtsen bı göruselım pekıselım

  8. #4448
    Boğaçhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2006
    Şehir
    Edremit
    Motosikleti
    Mondial 162 MC

    Vibrasyon nedir, ne Yapılabilir.

    Arkadaşlar Vibrasyon ve giderilebilmesiyle ilgili yazdıklarınızı okudum, daha öncede belirttiğim üzre; Motosiklet olmasa da, 4 Tekerlekli araçların teknisyenliğini yaptım, o nedenle biraz çok bilmişlik yapmamı mazur görün.
    -Bizim sahip olduğumuz motosikletlerde vibrasyon çok olmamakla birlikte var. inkar edemeyiz. Şahsım olarak bugüne kadar çok rahatsız olduğumu söyliyemem, vibrasyonun tamamen giderilebilmesi imkansız, ama azaltabilmek diğer türlü söyleyişle, hissedilebilirliğini azaltmak mümkün.
    -Vibrasyon bildiğiniz üzre; düzenli bir tempoda tekrarlanan hareketler esnasında bu tempoya muhalif kuvvetlerin ve dengesizliklerin oluşturduğu bir tepkidir. İmalat aşamasında halledilmesi gereken bir problem.
    Kimi motorlarda Vibrasyona karşı düzenekler geliştirilmiştir. Mesela ''Balancing Sistem'' gibi, hatta duymuşsunuzdur ''Arabamın Tekerlerine Balans Yaptırtdım ''der... Otomobil, vb. kullanıcısı dostlarınız.
    Burda yapılan; Lastik ve Jant'dan oluşan bir tekerin herhangi bir yerindeki istenmeyen bir ağırlığın, dönme hareketi esnasında oluşturduğu vibrasyonu engellemek/dengeye getirmek için, karşıt bir ağırlığın (Balans ağırlığı) takılması veya çıkartılması.
    eeeeeeeeeeeeee dediğinizi duyuyorum, bizde de vibrasyon denen titreşime sebeb olan etmen de; Krank'ın dönme hareketi esnasında mükemmel bir dengenin kurulmamış olmasıdır. Fabrika isteseydi bu vibrasyon illetini hallederdi ama...! BU EK BİR MALİYET DEMEKTİR. Yani kısaca motor aksamına ilişkin yapılacak pek bir şey yok. Biz bu motorları böyle kullanacağız.
    Durun daha bitmedi, verdiğm adresteki resimlere bir bakın..
    http://www.fkk.com.tr/motorTakoz.html
    Gördükleriniz değişik motor, şanzıman, vb. TAKOZ'larıdır.(*Firmayla bir alakam yok, sadece örnek vermek ve fikir edinebilmeniz için, rastgele konmuş bir adrestir. Resimleri direkt yapıştırmayı beceremedim de... )
    -Takoz kullanımından amaç; Vibrasyona sebeb olan kaynakların üretmiş olduğu titreşimi yaşam alanlarına, araç içlerine sokmamak veya uzak tutmak.
    Şu an kullanılmakta olan tüm motorlu araçlarda; bu tür kaynakların şasi vb. bağlantıları hep bu takozlarla yapılır. Dolayısıyla da; istenmeyen titreşimlerden en az şekilde etkileniriz.
    Şimdi zurnanın ''Zırt'' dediği yere geldik: Bütün bunları niye anlattım.
    SEVGİLİ ARKADAŞLARIM, MOTOR ŞASİ BAĞLANTILARINI UYGUN TAKOZ BULUP YAPACAĞIZZZZ. HEPSİ BU. Bu konunun üstatları tüm oto sanayilerinde var.

    inanın...! motosikletimin bağlantılarını alıcı gözüyle incelemedim bile. Havaların iyileştiği bir zamanda , ne yapılabilir, inceleyeceğim.... uygulanabilecek bir şey bulursam , paylaşırım. Yolunuz ve Farınız açık olsun.
    [B][COLOR="Purple"]Ne kadar bilirsen bil, söylediklerin, karşındakinin anlayabildiği kadardır. [/COLOR][/B]

  9. #4449
    GeCe__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2006
    Şehir
    ıstanbul
    Motosikleti
    K3 GSX R 600 YELLOW/BLACK
    boğaçhan ellerıne saglık usunmedıgın ıcın en azından bazı arkadasları bılgılendırmıs oldun.

    vıceroy hos bulduk yaa coluk cocuk nasıl evet bende dun aksam bızım menderesın yanındaydım bıraz geyık yaptık bıde ampulum bıtmıstı onu degıstırdım arka kampanayı sıkılastırdım dişli olayınıda sordum uzun lafın kısası hiiç bır zararı olmaz dedı ama kalkısı yavaslatır son hızın artar dedı benım ıcın kalkısta önemlı yaa napsam aaba bılmıyorumkı
    fıberlı somunda yapın bakalım nasıl olucak harbı azalıcakmı, tamamen gıtmez ama bak mumkun degıl bence boğaçhanında dedıgı gıbı

  10. #4450
    cobalt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ekim 2005
    Şehir
    istanbul - Kocamustafpaşa (Paşa)
    Motosikleti
    XL600V 91 Transalp (Gırmızı)
    sevgili arkadasım fıkır guzel ama verdıgın adrestekıler otomobiller ıcın motorumuzun baglantılarına baktıgımızda 2mm lık bır contanın bıle ne kadar zor takılacagı asıkar oto takozlarını veya benzerı mamullerı kullanmak hayal gıbı ama bı yolu bulunuyorsa neden olmasın ?
    hem boylesı de fena degıl bobrek tası falan olusmaz ıste tıtresımle kırar atarsın
    gece : karakoyde paslanmaz fıberlı somun satan bır yer buldum baska yerde yok zaten fıber dedıklerı somunun ucunda bır kısım , mavı ve somundan daha dar vıda buraya dıs acarak gıdıyo o yuzden sıkı oluyor hemen gevseme falan yapmıyor ama bıldıgıın kılıtlı somunlarla guzelce sıkarsan da gevseme yapmaz
    Loneliness has followed me.my whole life, everywhere.In bars, in cars...
    ...sidewalks, stores, everywhere.There's no escape.I'm God's lonely man.

  11. #4451

    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Afganistan da scooter takılıyor...
    Arkadaşlar uzun zamandır topice girmemiştim, son yazıları okuyamadım ama motor çalışırken boş vitese alma problemini hallettim. 1. vitesden boşa alırken hafif gaz vererek yaparsınız rahatlıkla boşa geçtiğini göreceksiniz......
    Hız tutku olmamalı...

  12. #4452

    Üyelik
    12 Aralık 2006
    Şehir
    istanbul(şincilik)
    Motosikleti
    yukı 250 2006 şopar.
    arkadaşlar bende 250 cclik kullanıyorum fakat okuduklarımda süper benzin daha ii diyorlar oysa ben bugüne kadar kurşunsuz alıyordum acaba yanlışmı yapıyordum bilen varsa yardımcı olup bir açıklasın!!!!

  13. #4453
    GeCe__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2006
    Şehir
    ıstanbul
    Motosikleti
    K3 GSX R 600 YELLOW/BLACK
    unfortunate neden yanlış yapasın yaa asıl super benzın alınmaz bızım motorlara ben 1 seneden berı kullanıyorum sl 150 yi hıc sasmadım suana kadar shell 95 kursunsuz hıcte sorun olmadı gayette memnunum

  14. #4454
    oldwolf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mayıs 2006
    Şehir
    kütahya
    Motosikleti
    regal raptor dadyw 250
    evet gayet tabiki titreşimi kesmek mümkün değil boğaçhan ın da söylediği gibi hissedilirliğini azaltabilmek bizim uğraştığımız şeyde o gördüğünüz koca koca takozların motorlarımıza göre olanını yapabilmek bi anlamda
    .................::hakem1::.....

  15. #4455
    Boğaçhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2006
    Şehir
    Edremit
    Motosikleti
    Mondial 162 MC
    Arkadaşlar ''Motor Takozu'' bahsiyle anlatmak istediğim, İçten yanmalı tüm motorlar, elektrik motorları vb'nin çalıştıkları ve montajlandıkları sabit ortamda vibrasyonunu azaltmak için kullanılan yöntemin bu olduğuydu, benim sunmuş olduğum örnekler fikir uyandırmak, beyin fırtınasını başlatmak kabilinden.
    Bu ''takoz'' terimi içinde düşünülebilecek diğer bir alternatif; pek çok araçta kullanılan, silindirik yapılı ''makas fişeği'' olarak tabir edilen parçadır, özellikle motorun alt şasi bağlantılarında kullanılabilir. Ayrıca elektrik motorlarının sabitlenmesinde kullanılan takozlarda bir alternatifdir. amaaaaaaaaa.... bu verdiğim örneklerin tümü, motorun orjinalliğini bozacak kaynak işlemi gerektirir. kaç kişide de böyle bir işlemi yaptırır? en iyisi olduğu şekliyle kullanmak.
    Diğer bir husus: Motorunuz için süper benzin kullanımı gereksiz bir masraftır. Nedenine gelince;bizim motorların sıkıştırma oranı 9/1 dir bu da normal kurşunsuz benzin kullanılabileceği anlamındadır. süper benzinin kullanım yeri ve amacı; Yüksek devirli ve sıkıştırma oranı yüksek araçlarda vuruntuyu önlemek maksatlıdır.
    Kurşunlumu? kurşunsuz mu sorusunun cevabı ise, motor silindir ve pistonlarının imal edildiği malzeme alaşımıyla ilgilidir. Eski nesil araçlarda, silindir ve piston alaşımları daha yumuşak tabir edebileceğimiz malzemelerdendi ve aşınmanın önüne geçebilmek için; benzinin içine kurşun katılıyordu. Bu kurşunda, adeta ekstradan bir yağlama görevi yapıyor ve aşınmayı minimum seviyede tutmaya yardımcı oluyordu. Şİmdi ise; Motor alaşımları daha sert ve dayanıklı malzemeden yapılıyor, üstüne üstlük kullandığımız yağlar da; Süper tabirinin içine giren, yaz ve kış kullanımına uygun, aşınmaya karşı geliştirilmiş katkı maddeleri ihtiva ediyor. Yaniiiiiiii ...! Benzinimiz: KURŞUNSUZ NORMAL BENZİN.
    [B][COLOR="Purple"]Ne kadar bilirsen bil, söylediklerin, karşındakinin anlayabildiği kadardır. [/COLOR][/B]

  16. #4456
    vıceroy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2006
    Şehir
    içel
    Motosikleti
    gv650 - RKS 150-kuba xf139
    Ressamım,benim hanımın tayin işi ile cebelleşiyoruz adana- mersin mekik dokudum bugün.inan motora binemedim bile. servise gidersem araştırıcam senin için. Olaki buldum, nasıl eline geçecek? Senin yerinde olsam atlar motora gelirdim bizim devran usta elden geçirirdi icabında. Kararın gelmek olursa özelden mutlaka msj at.tlfn..vs..
    Gece dostum benim 1. viteste yavaşlama pek olmadı sanki arttı yaa!
    Bohaçhan,titreşim bende rahatsız edici boyuttaydı hatta 20 dk gezsek ayaklar her 2 yolcudada karıncalanıyordu.Araştırınca vidalar gevşek çıktı sıkıştırıldı. Dişlide bir boy büyüyünce olay biraz rahatladı. Motor ve şase baglantı noktaları çok dar ve küçük olunca ya tüpçüden yada oldwolf dediği gibi ayakkabıcıdan destek alıcaz gibi. saygılar.

  17. #4457

    Üyelik
    27 Ocak 2007
    Şehir
    atakent/ümraniye
    Motosikleti
    sl 150 siyah
    arkadaşlar daha önce bir yetkili servise gittim bir ampül için 10 YTL istediler verdik ama farı yakınca baktık ki ampul değişmemiş iyi ki kontrol etmişim..Doğru düzgün bir servis arıyorum.Anladığım kadarıyla Menderes ustadan memnun olan arkadaşların sayısı fazla adresi tarif edebilirseniz sevinirim

  18. #4458
    Thunder79 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2006
    Şehir
    Ataşehir/ İSTANBUL
    Menderes usta => Eğitim mahallesi muratpaşa caddesi ikinci Açıkgöz sokak no 34 fikirtepe Kadıköy İstanbul :D
    0 216 550 7272...
    kısaca
    minibüs caddesinden kadıköye doğru giderken marmara üniversitesi durağından sonra kuyubaşı durağı daha sonra ziverbey durağı var ziverbey durağına gelmeden sağa giriyorsun dümdüz aşşağıya inerken 4. sağ sokak. suzuki filan yazıyor motorları önünde görürsün...

    Gecce hjm sonunda 120 yi gördüm nasıl oldu bilmiyorum düz yolda yokluş aşşağı kesinlikle değil. Bu arada ilk defa bu gece fatih köprüsünden karşıya geçtim ve döndüm... Çok heyecanlıydı kalbim hala atıyor Stebel korna feci işe yarıyor herkese tavsiye ediyorum.
    Not: Bizim motorun Nisandaki fiyatıonı duydum 3250 bilginize...
    "Mevzubahis Vatansa Gerisi Teferruattır." M.Kemal Atatürk

  19. #4459
    cobalt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ekim 2005
    Şehir
    istanbul - Kocamustafpaşa (Paşa)
    Motosikleti
    XL600V 91 Transalp (Gırmızı)
    thunder 120 yı gordugunde devır saatıne baktın mı kac gosterıyodu?
    Loneliness has followed me.my whole life, everywhere.In bars, in cars...
    ...sidewalks, stores, everywhere.There's no escape.I'm God's lonely man.

  20. #4460
    Thunder79 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2006
    Şehir
    Ataşehir/ İSTANBUL
    Alıntı cobalt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    thunder 120 yı gordugunde devır saatıne baktın mı kac gosterıyodu?
    120 yi gördüğümü abim söyledi hemen arkamdaydı fiat marea.. devir saatinde ise 110 u geçmişti ama anadolu yakasına geçtiğimde tekrar o hıza çıkmadı.
    "Mevzubahis Vatansa Gerisi Teferruattır." M.Kemal Atatürk


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 28 kullanıcı var. (0 üye ve 28 misafir)

Bu Konudaki Etiketler