istanbullu keeway super lightçılar bir el kaldırın lütfen kaç kişiyiz,motor iki kişi çok zorlanıyor bana göre ama bu arad benim kg 84 arkadakide ortalama 55-60 desek ki 80 lik oturduğuda oldu ba bas gitmiyo normalmi sizce
istanbullu keeway super lightçılar bir el kaldırın lütfen kaç kişiyiz,motor iki kişi çok zorlanıyor bana göre ama bu arad benim kg 84 arkadakide ortalama 55-60 desek ki 80 lik oturduğuda oldu ba bas gitmiyo normalmi sizce
KIÇI MOTORUN SELESİNE DEĞEN HERKES ARTIK MOTOSİKLET VAZGEÇİLMEZİDİR.
Arkadaslar su rodaj olayini biraz acikliyim galiba bayagi bir yanlis anlama var. Birinci kural tum motorlu tasitlar icin gecerli motoru nasil acarsaniz oyle devam eder. Rodaj aninda olan motor vites ve piston kollari her noktaya degmeye basliyor ve cok hafif bir surtunme yapiyor ve alisiyor. Bazi arkadaslarimiz iste sakina basmayin zorlamayin filan deneyor. Bu dogru bir bilgi ama tam olarak degil. 500 km lik rodaj zamaninda hic basmamak ve motoru zorlamamak yanlis olur. 100-150mt lik kisa suruste gaza asilin ve 9000 devire kadar cikin ve gazi kesip yine sakin suruse devam . Ne yaparsaniz ilk 3000 km ye kadardir ondan sonra motorda hic bir degisim olmaz. 500km-3000 km yavas yavas motorda degisim olur. Bunun rodaj suresi ile cok alakasi yoktur. 3000 km ye kadar sik yag degisimi motor piston yuvasindaki capaklarin daha cabuk temizlenmesini saglar.Bu motorlar fabrikasyon hizli montaj sisemi ile uretilmektedir. Kimse tek tek pistondaki capaklari temizlemek icin ugrasmaz. Siz her yag degistirisinizde bu capaklarda azalma olur ve yuksek hizlarda piston kolunda tikanma riski azalir. Yada bizim hizim 100 km/h gecmiyor neden ajaba dedigimiz gibi. Son bilgi de rodaji cok abartmayin dogru rodaj ile yanlis rodaj li motor arasinda ki hiz farki 5km/h gecmez. Yani oyle kritik bir farklar olusmaz. Size tavsiyem bu konulari yaris motorlari ile ilgili sitelerde arastirmaniz. Daha teknik ve dogru bilgilere ulasabilirsiniz
[COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti
Arkadaşlar koltuktaki yazıları çıkarmak için solvent arayanlar vardı isteyene temin edebilirim. ücretsiz. isteyenler ercument_doganay@mynet.com adresine mail atsın ben geri dönerim. Avrupa yakasındayım
dogru rodaj ile yanlis rodaj li motor arasinda ki hiz farki 5km/h gecmez.
5-10 km arası değişir kardeş.
merhaba arkadaşlar.
Bugün itibari ile benimde bir keeway superlight 150 im oldu. Üç aydır hemen hemen hergün sizlerin yazdıklarınızı okuyordum. Nedir ne değildir diye... sizlerden çok şey öğrendim. Hepinize çook çook teşekkür ederim. Motorum cumartesi günü gelecekmiş. Henüz binmek nasip olmadı. İnşallah hayırlısıyla gelir de bende sizlerle birşeyler paylaşırım.
Hepinize kazasız, sağlıklı mutlu günler diliyorum.
Kısmetse yazın 1500 kmlik yol yapmayı düşünüyorum. Sizce bu motor 2 günde 1500 km yapabilirmi.
Rahatlikla yapar sadece hava filtren , bujin ve yagin temiz olsun yeter. Bosuna benzin harcamaz ve motoru temiz tutarsin bu uzun yolda. Lastik havalarini kontrol et , Uzun yolda lastik ler cok isinir. Benim anlamadigim 1500 km yolu iki gunde nasil yapacaksin saate 100km/h ile gitsen 12 saate 700 km yol ancak yaparsin ki cok zor oda , insani bittirir. Ikinci gun tekrar ayni yolu yapmak o yorgunlukla bence delilik. En onemlisi dikkatli sur , motor araba gibi degildir insani cok yorar uzun yolda belin ve bacaklarin cok agriyacak simdiden soyleyim. Sana kazasiz belasiz yolculuklar dostum.
Arkadaslar Jikle konusunda bir sey danismak istiyorum benim subap ayarlarindan suphem var cunku. Jikleyi en ust kademeye aldiizmi motor soguk havada hemen calisiyor bu dogru ok ama jikle en ust kademe de iken gazi birakir isem motor stop ediyor ve rolantide calismiyor. Rolantide sadece orta ve en alt pozisyonda calisiyor.Herkez demi boyle yoksa benim subap veya karburator ayarlarimda bir sorunmu var ajaba. Cevaplarinizi bekliyorum.
[COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti
Motor Yorgunluğu;
Bazı günler motor üstün de 50 - 60 km yol yaptığım oluyor.Öncelikle belli bir km den sonra Motordan indiğim anda başımda bir ağrı, üstümde ağır bir yük taşımışcasına bitkinlik oluyor.Akşamına ve ertesi gün ise belden aşşağıdaki tüm kaslarım bacak kollarım ve omuzlarım acayip sızlıyor.Arkadaşımla sohbetim sırasında vücudun sıradan yaptığı haraketlerden hariç birşeyler yapıp kasların çalıştığından ağrılar normal bir süre sonra mevcut yerler kas yapıcak ve ağrımayacak dedi.Yaptığım bu kadar düşük km lerde bu kadar işkece çektikten sonra sölediğim km ile kıyasladığımda sanırım ölürüm o km den sonra
Jigleyi Nasıl kullanıyorum;
Tamircim ve aldığım yer (Beşiktaş Motodinamik Şen Bey) öğretileri üzerine,motor soğuk iken jigle en üstte elim gazı veriyor konumda ikine çalıştırma düğmesine basıyorum, elimi gazden çekersem anında stop ediyor bir süre böyle sürekli gaz verir şekilde çalışırdıktan sonra ortaya alıyorum eğer motor çok ısınmamışsa ortadada gaz vermeyi bırakırsam stop ediyor ısınmışsa sorun yok, bu halde gaz verip vitese takıp yola çıkıyorum 5-100 mt gittikten sonra en alta alıp yoluma devam ediyorum.
Çok Acelem Var Isınmasını Bekleyemeceğim;
Hemen en üstte gaz vererek çalıştırıyorum,üstüne atlayıp ortaya alıyorum (elimi gazdan hiç çekmeden) sonra hemen 1 e takıp basıyorum hemen ardından (sonra orda unutmayayım diye) en alta alıp devam ediyorum.Bu yaptığım yanlış bir haraket olabilir ama öyle.
Acemlilik Anısı
Jigleden bir haber motoru aldım.Arkadaşla eve götürdük (gezme tozma bittikten sonra) neyse ertesi gün gezeceğimiz tuttu.Bas marşa bas bas bas çalışmıyor ayak pedalı vurdurma ne varsa yaptık o kadar çok uğraştıkki motorla uğraşılarımızdan motor ısındıda çalıştı (ayak pedalıyla 30-40 denem yapmışsızdır) dedik marşı arızalı bujiyi bile yeniledik (gerçi onu yenilemek kalite bişey almak zaten istiyorduk) sonrada öğrendik jigle yukarıda anlattığım gibi kullanılmalıymış.
A2 Ehliyet
Dün aldım ehliyeti arkadaşlar kaça mal oldu demeyin bilmiyorum bölük pörçük bir dolu para verdim 400 civarı olmuştur sanırım (b den yükseltme) Dün karşıya gidip geldim polislerin gözüne bakıyorum çevirsinler diye hiç oralı olmuyorlar
Kaza
Çarşamba günü Sultanahmette bır vırajı dondum 20-30 ile gıderken en sağ şeritte bir yan şeritten önüme fırlayan Clio marka taksiye sağ arka köşeden çarmamak için ön arka kompresör ne varsa yaptım motorun ön lastiği sola doğru kayıp beni sağ tarafa kaldırımın üstüne attı.Kot pantolon (Altında eşofman) vardı mont full kask ve korumalı eldivenler vardı kot bıle yırtılmadı çok yavaştım sanırım ondan.Kalktım yerden napıyorsun dıye bağırdım taksiciye.Noldu abi dedi tırsmış gözlerle şerefsiz.Önume cıktın kardeşim dedim abi görmedim cart curt o kadar çok sinirlendimki hareketsiz kaldım.Teşekkürler abi dedim sıfır km motor sıfır km sürücü ilk sen yere yapıştırdın dedim.Abi özür dilerim cart curt ıvır zıvır (ehliyetimde yok çok palazlanamıyorum) neyse git işine abi dedim.Motoru çalıştır içim rahat etsin gideyim dedi.Neyse çalıştırdım biraz ıg mıg dedi ama çalıştı motor.Sonra herkes yoluna gitti.
günde ortalama 70 km ile 10 saat gitsem günde 700 km. iki gündede 1400 km. Ben dayanırım ama motor dayanırmı onu bilmiyorum işte. Yazın okul bitiyor motoru memlekete kamyon içinde göndermeyede kıyamıyorum. deli cesaretimde sürerek gitmekten yana.
ginger geçmişolsun
ilhanca merak etme ben sakaryaya 2 saatte gittim hiç durmadan 140 km.ama belim ağrıdı 1.5 saatte 15 er dakikalık çay molaları ile heryere gidersin ama yazın 2 saati geçersen motor şişer
herkese selamlar en güzel keeway benimkisi
KIÇI MOTORUN SELESİNE DEĞEN HERKES ARTIK MOTOSİKLET VAZGEÇİLMEZİDİR.
kardeşim bütün hepsinde böle anlatamıyorlar bunu satarken bu bi özür değil bütün motorlarda böle ortada kullanmayın sakın sonra 100 yapıyo 110 yapıyo diyosunuz ortada ısıtın 1 dakka daha fazla değil altta kullanın hava sıcaksa ortada çalıştırın hemen aşağıya alıp gazlayın süper benzin kullanın ve hava filitresini temizleyin 4000 km yi geçince ben geçtim saf alkol atın depoya 1 litre kadar benzin katkısı kullanın motora nekadar bakarsanız okadar hızlı gidiyor....130 u gören yokmu yaw bana özelmi??? 2006 model diyemi
gerçi onu yenilemek kalite bişey almak zaten istiyorduk) ginger bizim bujiler çok iyi bi marka (torch)yenileme gerekmez ama acemiliğin sırasında boğduğun için 110 geçmicek motorun onu biraz zorla derim ....
iyi sürüşler
Big Black SHARK
:cat:
34 FB 5731
ginger adlı üyeden alıntı
bunun sebebi daha yeni motor kullanman.. vücut bilmediği bir hareketi yada herahngi bir şeyi yapınca kaslar normalden fazla kasılır..
ilk kez araba kullanırkende aynısı olur motor kullanırkenden...
bunun sebebi kasların fazla kasılmasıdır istem dışırdır ... belli bir süre sonra kendimiizi strese sokamadan kullanmaya başlıcaz o zaman bu ağrılar olmaz
Sijeli saf alkol katarsan tabiki motor 130 yapar ama gel de bunu birde senin subaplara soralim kesin jilet gibi olmuslardir. Yani yedin motorun omrunu bir gusel. Ben hizimdan memnunum sonuc olarak 150 cc lik motor daha fazlasini beklemek bence yanlis. Dedigin gibi basmak isteyen alacak daha kaliteli bir sey parasina kiyip. Ben modifiye etmeyi kabul ederim ama benzin deposuna katgin her madde motorun zararina . Katki maddelerine dikkat motor icin degilse lutfen katmayin 2 sene yurt disinda otomotiv sanayinde calistim ve bildigim tek sey benzin haric hic bir katki maddesi otomobil ve motor icin ayni degil. Eger katki maddesi bulursaniz motor icin dikkatli okuyun bir temizliyici ozelligi olan vardir birde koruyucu. Temizliyici ancak siyah duman goruldugunde kullanilir. Koruyucu ise daha motor temiz iken (Teflon icerikli olmasi tavsiye olunur) .
[COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti
Selamlar
Hepinizin geçmiş olsun dileklerine teşekkür ederim.
BUJİ
Bujiyi zevk için değiştirdik bize satan yerde bujinin biraz daha kaliteli olması halinde çalışmasının daha güzel olacağını söylemişti.Olduda.12 ytl ye markasını unuttuğum ama en kalitesinden bişey taktırdık.Eskisinide verdi bana al dursun yanında yolda kalırsan takar kullanırsın dedi.
130 KM
Bence bizim motorlarda 90ı geçmek diğer motorlarla 90ı geçmekten extra tehlikeli.Benim fikrimce bizim motorlarımız piyasa malı motorlardan bir kalite iyi ama genel olarak iyi değil.Diğer bir değişle kötünün iyisi.Aniden ne yapacağı belli olmaz hemde hiç.Stop eder eksoz düşer ön lastik fırlar Allah korusun ne olacağı hiç belli olmaz (kendi fikrimce yanlış anlaşılmasın motor ustası değilim)O yüzden mantıklı dikkatli gitmekte fayda var diye düşünüyorum.
İLGİNÇ ARIZA
Perşembe akşamı karşıya gittim.Leventten Maltepeye.Dönüşte 2.köprüden geleyim dedim bilirsiniz orası biraz uzun.Git git epey canım sıkıldı karanlık yollarda gece saat 11 civarı hafif yağışlı rüzgarlı (kask mont epey rüzgardan hırpalıyor adamı) Bu arada ayakkabı olarak böyle havalarda nalburdan 20ytlye aldığım kahverengi (bazı kuryerlerde var bilirsiniz) botları giyiyorum şantiyeci botu diye arkadaşlar arasındada takılıyoruz.Tavsiye ederim sizede.Arkadaşın 250 ytlye aldığı %100 su geçirmez özellikli bileklikli Goretex botları bile su geçiriyor motor üstünde, benim şantiyeci botları banamısın demiyor Polisler kurye sanıp bakmıyor bile bana Neyse farımın dikine ilerlerken farın yanıp yanıp sönmesi epey tırsmama neden oldu.Noldu motorun içine şeytn mı girdi diye espri yaptım geçti.Eve doğru git gide kıpırdanması epey uyuzlanmama neden oldu.Biraz önce sanayiye gittim o tarafta işim vardı ustamada uğradım.12 ytl lik olduk ayak üstü farım aptallamış içindeki tel bir deyip bir değmiyormuş değiştirdik düzeldi.
Farın altına gelen kısımda aşşağıya bakan yüzde iki adet yıldız vida ile açılıyor far.Bilginize.Sonra açıp lamba olarak xeon tibi bişey takıcam.
USTA ÖĞRETİLERİ
Motoru çalıştırırken farların kapalı olsun,
Sabah ilk çalıştırırken akünün ömrü için ayak pedalı ile çalıştır,
dedi...
MOTOR ÜSTÜNDE UZUN YOL YAPMAK
Tamircide epey usta motorcular vardı ben ezik ezik yanlarında takılırken 1400 lük choperlar racingler gelip gidiyor geyik yapıyorduk bir tanesi anlattı.Epey baba bir yamahası vardı ama modelini bilmiyorum.Oraya gittik buraya gittik 350km yol yaptım böle eve geldim kapıdan girer girmez yığıldım kaldım diyordu.Birisi 700 km den mi bahsetti ? Yamulursunuz bence.
Neyse arkadaşlar bugünkü durumlar böle.Müşterideyim şimdi motor aşağıda yatıyor.Birazdan atlar eve giderim.Yaz gelsede gezsek.
Hepinize iyi hafta sonları.
Ginger o far olayi benim motoru aldigim ilk gunu basima geldi ayni sorun fisi temasizlik yapiyordu. Hizli montajdan dogan klasik bir sorun her markada olabilir. Ama gece uzun yolda olmasi gercekten insani korkutuyor.
Birde Xenon lamba takmani pek tafsiye etmem takacaksan balast unitesinin kaliteli olmasina dikkat et. Yoksa akunu yer bitirir. Neden diyeceksin Xenon lamba ilk yanma aninda 13000 Vat lik bir patlama ile calisiyor ve balast daha sonra bu dereceyi 6 Volta endeksliyor. Kotu bir balast unitesi 1 haftada yeni bir aku almana sebep olabilir ve akunu garanti kapsami disinda birakir. Her ne kadar korkunc bir isik ver digi dogrudur ama bence halogen lamba takman sana yeterli olacaktir.Eger bulursan bu firmalari tercih et Osram , Philips , Hella , General Electric.60V bir ampul senin isini gorur. Xenon bir kotulugude yuksek isik olmasindan dolayi farin icindeki reflektoru zamanla karartir ve far gorev yapamaz hale gelir.
Baadir http://www.imageshack.us/ sitesine gidiyorsun resimlerin 640 cozunurlukte olmasi lazim Browese kismindan resmi sec ve host it tikla. Sonra yeni acilan sayfadaki en altaki http ile baslayin link ki kopyala , Burda resim ekleyi tikla ve kopyaladigin linki buraya yapistir. Bu kadar iste. Hadi gorelim resimlerini
[COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti
zeda3000
arkadaşım aldığın eğitimi daha öncede yazmıştım ama silinidi mekanikten anlıyosun diye yazmıştım bende az çok anlarım alkol atmadım ben daha katkı maddesi ilkten kullanmak lazım malum yurtdışından geliyor ve karbüratördeki çapakları temizlemek zor bu her motorda olur sonra servise vermeye söküp temizlemeye gitmesi sıfır motor alıyosun ama motorun süpaplarında öle aşmış bişey olacağını sanmam nasıl alışırsa öle gider arabamdada aynı şekilde kullanıyorum motorumdada bana hakkını vermemek gibi geliyor. senelerdir böle kullanıyorum motorlu cihazları ve hiç bir sorun yok artısı var diğer arkadaşlarından daha hızlı daha açık ciğeri açıkta diye biliriz ama 100 yapmak saçma bende arn 125 vardı onla 115 yapıyodum çok rahat bunla 100 yapıyosa onu alırdım cüsseye bakaraktan yarışamaz ama yolda geçersede komik olur beee
keyifli sürüşler
Big Black SHARK
:cat:
34 FB 5731
selam, motoru alalı 5-6 gün oldu ve şu anda 40 km civarındayım. ilk günler jiklenin kullanımıyla ilgili problemlerim oldu ama onu da aştım. şu anda motor herşey iyi gidiyo tabi havalar düzelse de daha da kullanabilsem. motor için ilk fikrim şu oldu. resimlerde çok güzel bu motoru yakından inlelediğinizde bir çok aksamının pilastik ve kalitesiz olduğunu anlıyosunuz. buı ilk başlarda çok düşündürücü oldu benim için ancak daha sonra bu aksamların aslında o kadar da önemli olmadığını teknik kalitenin daha önemli olduğunu anladım.
bu motordan önce hiçbir motor tecrübem yoktu ve bir motorun nasıl kullanıldığını da sadece bu forumdaki yazılardan öğrenmiştim. motorun montajlandığı gün bi deneme sürüşü yapmak istedim. ama mağazadakiler herhalde beni motordan anlıyo zannettiler ve beni yanlız bıraktılar. benim de kendime güvenim tamdı ama nerden bilebilirdim 1. vitesin aşağıya doğru olduğunu. on dakika motoru kaldırmakla uğraştım ve başaramadım tabi. her defasında motoru istop ettirdim. ve o anlarda büyük bir hayal kırıklığı yaşadım diyebilrim. sürekli kendime nası kullanıcam ben bu aleti diye sordum. neyseki artık öğrendim ve kendimi geliştirmekteyim. hatta mümkün olduğu kadar hergün binmek istiyorum.
biraz sonra kask almak için sirkeciye gidicem. yavaş yavaş bütün aksesuarlarımı tamamlamak ve kışın gönül rahatlığı içinde motorumu kullanmak istiyorum.
hepinize sevgiler.
eğer bi kış toplantısı düşünürseniz mutlaka haber verin lütfen 0535-778-1158
ben bu motor olayını çok sevdim yaa
Gitarin.İyisi.com
hepinize çok teşekkürler arkadaşlar...
şu anda 85 km civarındayım ve büyük bi sorunla karşılaşmadım... artık motora alıştım sayılır...hem de aynalara bile
iki gündür zeytinburnundan davutpaşaya okula gidiyorum merter üzerinden... bırakın ehliyeti plakam bile yok... çok büyük bir risk alıyorum ama naapıyım dayanamıyorum... ama inşallah yarın plaka işini hallediyorum...
hepinize sevgiler... inşallah yakında görüşme imkanı buluruz...
Gitarin.İyisi.com
karşılaşmadık hiç ama ben hergün yağmur yağmadığında tabi oralarda en az 3-4 saat geziyorumginger adlı üyeden alıntı
arkadaşlar bugün 175 km ye geldi benim motor ilk defa bugün biraz basıyım dedim ve çok şaşırdım daha önce 80 i geçemeyen arkadaşların yazılarını okumuştum valla gaza biraz asıldım bi baktım 70 -80 diye gidiyo daha fazla zorlamak istemedim gerçi hiç zorlamadım şundan eminiim elimi gazdan çekmeseydim 100ü çok rahat geçecekti motor valla ben bastıkça açılıyodu sanki daha fazla istiyodu ama tırstım malum rodaj denilen şu illetten kurtulamadık henüz bi bitse şu valla su aygırı kescem sevabına dağıtcam bütün motorcu arkadaşlara
ayrıca şu yandaki çantaları çıkarttım malum kış yağmur çamur kar falan zarar veriyo deriye garaj var bizim sitenin ama üstü açık 2 tane branda koyuyorum üst üste ama yinede ıslanıyo çantalar biraz çatlama falan oluyo deride yaza doğru tekrar takarım ama böyle sanki daha güzel görünüyo gibi geldi bana
zicirde biraz bollaştı ama rodaj bitmeden dokunmak istemiyorum rodajdan bi kurtulsak neler yapcamda işte......
air-brush yaptırcam depoya güzel değişik bişey aynaları değiştircem egzoza ya delik açtırcam yada değiştircem allah kısmet ederse marta kadar bambaşka bi keewayim olcak tabi ancak ruhsata bakarak anlıyabilceksiniz keeway olduğunu baya bi değiştircem görünüşü
şimdilik bu kadar hepinize keyifli kazasız belasız sürüşler
KARTAL GOL GOL GOL
Arkadaslar 430 km deyim tek depo ile ve halen gidiyor son iki cizgiye gelmesine cok az kaldi yaa bu aletin benzini bitmiyormu 500 km ye kadar cekmeyi deneyecem eger yolda kalmaz isem. Benim eski mondial bile bundan cok yiyiyordu. Sasirdim kaldim walla.
[COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)