yahu arkadaş ya benim ibrem de bir hata var. yada o arkadaşın motorunun ibresinde bir hata var. Orjinal hali ile en fazla yapabildiğim taş çatlasa 140 km hız dı. Dişliyi büyüttükten sonra motor 130 geçmiyor ki zaten gücü yetmiyor. Yahu allah aşkına 10 bilemedin 11 hp gücündeki makinalardan söz ediyoruz. Nasıl 180 km/h yapıyor hayret. Kesin onların ibresinde bir hata vardır.
Kendi motorumda saatte 100 km/h vurduğumda bir kere yol akmaya başlıyor. 130 yaptığımda yol dümdüz ve uzundu ki motorun gücü anca zamanla o hıza çıkarmaya gücü yetiyo. ve kalbim sanki yerinden çıkacak mış gibi atıyo. yol seri akmaya şeritler hızla altından akmaya başlıyor. saatte 180 km/h hız demek arkadaşlar bir saniyede 50 metre yol katetmek demektir. yani otobandaki ışıkların (hani aydınlatma koyuyorlar bazı yerlere) bir saniyede öbürüne ulaşmanız demek.
[B][I][COLOR="Red"]GAZİANTEP [COLOR="Black"]MT[/COLOR][/COLOR][/I][/B]
[COLOR="Red"]ŞAHİNEM, ANTEPLİYEM AĞAM[/COLOR][COLOR="Black"]OMUZUMDA MAVZER BİR YÜK[/COLOR][COLOR="Red"]DÜŞMANLA, YUMRUKLARIMLA SAVAŞACAĞIM[/COLOR]
[COLOR="Black"]YUMRUKLARIM MEMLEKET KADAR BÜYÜK. [/COLOR]
Antepli arkadaşlar siz motorunuzu hangi servise veriyorsunuz?Cumhuriyette bir tane var,1000km bakımını oraya yaptırmıştım(şehreküstü ÖNDER MOTOR&YEDEK PARÇA Servet abi önermişti sağolsun bin pişman oldum).Daha önce de dediğim gibi adamlar akümde de motorda da sorun olmadığını söylemişlerdi.Ancak ben konjektörü değiştirmeye karar verdim.Bu konjektör motorun tam olarak neresinde ve nasıl sökeceğim?Bir de rölanti vidasına nasıl ulaşıcağım?
İşin çok zor o zaman. Konjektör tam olarak arka kuyruk grenjlarının içinde gizli. Sökmen için arka el tutamaklarını ki; alyen civata kullanmışlardır büyük ihtimal. bir de benim bile hala ne işe yarıyor diye anlamaya çalıştığım bir zabazingo var ismini bilmiyorum. Ve arka kuruk grenajlarını tutan civataları sökersen göreceksinki motorun iki yanında kablolar uzanıyor. Birisi sanırım sol taraftaki konjektördü. Rolanti yide ince fakat baya uzun bir tornavida yardımıyla ayarlayabilirsin. Fakat çok zor söyliyeyim. En garantili yol yan grenajı söküp onu göre göre ayarlamaktır. Kardeş bence senin sorunun konjektör falan filan değil. Sen muhtemelen gündüzleri de Farların açık gidiyorsun ki kış mevsimindeyiz zaten, bu şekilde bir sürüş akünü tam anlamıyla şarj etmez. Tavsiyem Akünü şarj ettirmen ama adam akıllı. Benim motorda öyle yapıyordu. Bir kaç saat şart ettiler yine aynı, şarj ettile yine aynı
eni sonunda aküyü değiştirdiler başka akü taktılar şimdi hiç bir sorun yok allah çok şükür. Bizim motorların aküleri biraz dandik, servise gittiğinde elektrik problemi olmayan bir motorun aküsünü takıp denesinler. Ha birde benim marka kuba değil o yüzden servisim farklı. Ama işini bilen insanlar ve içeri girer girmez motoruna arıza ve istek kartı yazıp yapıştıryorlar.(nasıl derler hani şu servise ilk girdiğinde bir karta arızanı falan filanı söylersinde onlar yazar ya )
[B][I][COLOR="Red"]GAZİANTEP [COLOR="Black"]MT[/COLOR][/COLOR][/I][/B]
[COLOR="Red"]ŞAHİNEM, ANTEPLİYEM AĞAM[/COLOR][COLOR="Black"]OMUZUMDA MAVZER BİR YÜK[/COLOR][COLOR="Red"]DÜŞMANLA, YUMRUKLARIMLA SAVAŞACAĞIM[/COLOR]
[COLOR="Black"]YUMRUKLARIM MEMLEKET KADAR BÜYÜK. [/COLOR]
yaa arkadaşlar size bi sorum olcak yuan scoter ları nasıl tavsiye edrrmisiniz
Ali Sana bir servis adresi vereyim oraya bir git istersen. Şehreküstü Ahmet çelebi ilköretim okulundan karagöze giderken sağ tarafta şehitler hamamı ve savaş müzesinin karşısında onur motor var. Orası gerçekten işini ciddiye alıyor. Servis değilde satışa gidip beni Bilgisayarcı Gökhan abi yolladı dersen işini daha rahat görebilirsin.
Antepde hiç yuan yoktur onun için birşey söyleyemiyecem emrah anlar o markadan.
27 B 3793 Sürücü Hataları için HATA yaz 3793 yolla Hatasız Kul olmaz Melodisi Cebine Gelsin
selam arkadaslar.
hepinizden rica ediyorum bu 180km/h mevzusunu bir daha acmamak uzere kapatalım. grubumuzla ilgisi olmayan birileri cıkıp kuyuya bir taş atıyor, sonra bizim zamanımız boşa gidiyor
diger mevzulara gelince:
şasi ve grenajlar idare eder,
lastikler motorun kalıbına göre fena degil,
dişliler gayet uygun cünkü farklı olurlarsa motorun seriliği kalmaz ki zaten en önemli özelliğidir bence,
frenleri iyi sayılır; gayet buyuk diskler var,
yakıtı; ekonomik sayılır, hatta uzun yolda daha az yakıyormuş
dış modifiyeye gayet uygun modern bir tasarımı var; cbr150'den calıntı olsa bile
kasası cok buyuk ve agır olmadıgı gibi, oturuş pozisyonu da fazla yorucu degil ama sportif, üstelik sahilde giderken insanlar dönüp dönüp bakıyorlar
NEREDEYSE HERKESİN ULAŞABİLECEGİ BİR FİYATLA SATILIYOR....
motorun genel özellikleri bu şekildedir. "fayda<--->maliyet" analizini herkes kendi kriterlerine göre benzer şekilde yapabilir.
bu arada Gökhancım fotografları göremedik yaw
G.Antep e geldigimde ziyaret edecem sizi insallah. kışı bi atlatalım da
iyi aksamlar herkese.
bu arada sizlere birkac fotografımı gostereyim: masaüstü, duvarkagıdı falan yaparsınız artık
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
bu kadar şeyden sonra konjektörü sökmekten vazgeçtim ve akü almaya karar verdim.bildiğim kadarıyla akü garantiye girmiyor.o yüzden bu akünün iyisini nerden ve ne kadara alabilirim?
Gökhan abi ben ilk bakımımı zaten onur motora yaptırmıştım.dediğim gibi ÖNDER MOTOR Servet abi beni yanılttı.-'boşver o yaşlı keli' demişti.ama yine de bir dahaki bakımımı oraya yaptıracağım.
27 B 3793 Sürücü Hataları için HATA yaz 3793 yolla Hatasız Kul olmaz Melodisi Cebine Gelsin
bu bildigimiz bosch değil mi?bir de kuru mu,sulu mu?hoş bize kuru sulu farketmez
boş dedim ya işte içinde birşey yok Ne kuru var nede su var
Kuru akü işe yaramaz bence.
27 B 3793 Sürücü Hataları için HATA yaz 3793 yolla Hatasız Kul olmaz Melodisi Cebine Gelsin
kardeş bu motorların ibreleri genelde yanlış mesela benim dijital ibre 130 gösterirken orjinal ibre 160 gösteriyor o 180 yaptım diyen arkadaşında ibresi bozuktur kesinneyse bu mevzuyu kapatalım sıkıldım. bu arada bu motorlar 14 hp.ruhsatta 10.8 yazıyor.ama o kw cinsinden.
bu arada salton kardeş böyle espiriler yapma bende kalp var
ÇELİK KANATLARIN ÖZGÜR ÇOCUKLARI
selam arkadaslar.
espriler gercekten cok hoş. "az kuru az pilav" gibi
cycle27 yahya kardesim motorun ömrü konusunu sen de yakalamıssın tebrik ederim. ancak çinlilerin verdiği bilgilere göre motorun "verimli olarak çalışacağı ömrü" 20.000km olarak yazmışlardı. onun dışında diğer bilgileri de aşağıda yazdıgım gibiydi. mesela farklı firmaların farklı motor gücü telaffuz etmeleri de cok sey degistirmiyor zira hepsi aynı motorun farklı devirlerdeki gücünü söylüyorlar. hatırlarsanız RAMZEY firması 14.2hp diyordu ama 10.500 devirde oysa motor 9500 devirde 10kW (13,6hp) ve 8500 devirde 10,8hp güç üretebiliyor. benim ruhsatımda da 11hp olarak yazmıslar.
bu arada gökhancım iskenderunda da tanıdıgın iyi bir servis varsa bana da tavsiye edebilirsin
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
ve bendeki teknik bilgiler:
Product Feature
■Fifty anniversary commemorative version of chinese motorcycle sport ' awarded by china motorcycle association (çinliler 50. yıl anısına yapmışlar )
■Novel design of outlook ,fashionable (evet aynen öyle)
■Adopting shock Absorber usually used in racing car (öndeki ters çataldan bahsediyor.)
Tech parameters:
Product Specification/Models
Main Parameter and Specifications for XGJ150-23
Main weight data
ITEM UNIT TECHNICAL DATA
Dry weight kg 113
Load weight kg 126 (sanırım 1 depo benzin ile toplam agırlık)
Rated Max. Loading kg 150 (taşıma kapasitesi)
Main performances
ITEM UNIT Performance data
Exhaust pollutants Idling CO % ≤3.8 (havaya salınan egzost gazları bilgileri )
HC ppm ≤800
Operating mode HC
g/km ≤5.5
CO ≤1.2
NOX ≤0.3
Max. Noise (dB) A ≤80 (ses seviyesi)
Brake distance (30km/h) m ≤7 (durma kabiliyeti)
Beam intensity of headlight cd ≥10000 (ön farın ışık şiddeti: yaklaşık 5 adet evde kullanılan fluoresan lamba kadar )
Fuel consumption (45km/h) L/100km ≤2.2 (yakıt sarfiyatı)
Start performance
s ≤15
Accelerating performance Accelerate when starting ≤16
Accelerate when speeding up ≤14
Max. Speed km/h 95 (tamam öyle olsun )
Slide distance m ≥200
Climbing capacity ( °) ≥18
Horn Grade dB (A) 93~112 (kornanın ses seviyesi)
Reliability km 6000 (verimlilik???)
Wear km 20000 (motorun verimli çalışacağı ömrü )
Main structure type and technical parameter
Name of parts Item Type/technical parameter
Engine Engine model 162FMJ
Engine type Single-cylinder, 4-stroke, air-cooled (4-zamanlı hava sogutmalı tek silindir motor)
Start type By Electric/kick start
Ignition type C.D.I (kapasitör deşarjlı ateşleme)
Diameter of cylinder (mm) 62.0 (silindir çapı)
Stroke of piston (mm) 49.5 (piston uzunluğu)
Capacity of cylinder (ml) 149.4 (silindir hacmi)
Compression ratio 9.0:1 (sıkıştırma oranı)
Rated power and relative rotate speed
(kw/r/min) 8.5/9000 (ortalama güç: 9000 devirde 8,5kW yani 11,5hp)
Max. power and relative rotate speed
(kw/r/min) 10.0/9500 (maksimum güç: 9500 devirde 10kW yani 13,6hp)
Max. torque and relative rotating speed
(kw/r/min) 10.0/7500 (maksimum tork: 7500 devirde 10kNm, sanırım yanlışlıkla Nm yerine kW yazılmış.)
Min. Speed when empty load (r/min) 1420 (motorun rölanti devri)
Min. Fuel consumption rate (g/kw.h) ≤354 (rölanti çalışmasındaki yakıt tüketimi: galon ve kWh cinsinden verilmiş. 1 ABD galonu benzin 3,78 litre eder, ancak kWh enerji birimidir yani kullanıcı için çok da somut bir bilgi değil bence.)
Fuel No. Above RQ-90 (tavsiye edilen yakıt: en az 90 oktan)
Lubrication oil No. 15W/40 (tavsiye edilen motor yağı cinsi:15 - 40 kış yağı)
Fuel provided Carburetor model PZ27 (karburatör)
Carburetor type Plunger type (karburatör sanırım dalgıç veya tulumba gibi tabir edilen bir yöntemle çalısıyor.)
Lubrication type Pressure splash (yağlama yöntemi)
Fuel tank capacity (L) 12 (yakıt tankı kapasitesi: benim motor her nedense 9lt benzinle doluyor )
Lubrication oil capacity 1.1 (yağ tankı kapasitesi)
Oil pump type Inside-outside rotator type
Transmission Clutch type Wet, multi-pieces (ıslak, çok disli yağlama)
Speed transmission type 5 speeds, normal mesh (5 vites )
Transmission type Chain drive (zincir ile güç aktarımı)
Transmission ratio 1st shaft 2.769 (ve dişli oranları)
2nd shaft 1.882
3rd shaft 1.400
4th shaft 1.130
5th shaft 0.960
Initial Transmission ratio 4.055
Final stage transmission ratio 2.235
Wheel type Light alloy (jantlar hafif alaşım)
Front wheel specification and pressure 200 kPa (tavsiye edilen lastik basınçları)
Front wheel specification and pressure 225 kPa
Driving Front shock absorber type Flexible pipe (şok emici ön ve arka amortisör özellikleri)
Rear shock absorber type Single pipe
Frame type Pipe sheet composition welding (kaynaklı sacdan yapılmış boru şeklinde iskelet gövde)
Direction operation type Handle bar turntable
Electric Magneto type Magnetism-forever (sürekli diger adıyla sabit mıknatıslı manyeto)
Ignition coil type Automatic (otomatik ateşleme bobini??)
Spare plug model D8TC
Battery specification 12V-7Ah (akü)
Type and specification of headlight Halogen 12V18/18W (ön halojen far 18W gücünde)
Turning light specification 12V/10W (sinyal lambaları)
Brake light/rear light 12V21/5W (arka sürekli yanan lamba 5W, frenlerle beraber yanan lamba 21W gücünde) ancak bu iki çekirdekli tek bir ampul.
Other Information (üretici firmanın sahip oldugu kalite belgeleri)
EEC;CCC;ISO9001
Eline vede emeğine sağlık reo kardeş. Güzel bir paylaşım olmuş. Ben verimlilik kısmını atlamışım.
(kw/r/min) 10.0/9500 (maksimum güç: 9500 devirde 10kW yani 13,6hp)
ilginç değil mi sizcede bu verilere göre motor süper sport değil sport touring sınıfına girdiğini gösteriyor.Hiç bir süper sport motor 9500 devirde max. güç üretmez italyanlar hariç. Çünki japon ss ler max. gücü 5 haneli devirlerde verirler genellikle.
[B][I][COLOR="Red"]GAZİANTEP [COLOR="Black"]MT[/COLOR][/COLOR][/I][/B]
[COLOR="Red"]ŞAHİNEM, ANTEPLİYEM AĞAM[/COLOR][COLOR="Black"]OMUZUMDA MAVZER BİR YÜK[/COLOR][COLOR="Red"]DÜŞMANLA, YUMRUKLARIMLA SAVAŞACAĞIM[/COLOR]
[COLOR="Black"]YUMRUKLARIM MEMLEKET KADAR BÜYÜK. [/COLOR]
27 B 3793 Sürücü Hataları için HATA yaz 3793 yolla Hatasız Kul olmaz Melodisi Cebine Gelsin
arkadaşlar geçen arkadaşımın motoruyla hafif inişli bi yolda ve arkamızda kuvvetli bi rüzgarla 185 i gördük ben biraz şaırdım gerçi ama km hatalıdır vs motorun hızı en az 150 lardeydi tabi bu hızı boş bi otobanda yaptığımızıda söyleyim
slm sanırım iskenderunlusun bende iskenderunluyum iyi bi servis sormuşsun da benm dayım(karakuş motor) o motorların servisi memnun değilmisin başka servis neden arıyosun sebebini yazarsan bende dayımlara iletirim..bu arada benm arkadaşımında siyah kubası var mutlaka dikkatini çekmiştir yazın sahilde pazar günleri bulunurduk..
2000 lastik çapı ile düz rüzgarlı yolda yapabildiğim sürat göstergeye yansımış Fakat daha şu mıknatısı görme olayını elim deyipde halledemedim. Eminim Aslında daha fazla sürat yaptım fakat gösterge düzgün göstermediği için en fazla sürat olarak 134 gösteriyor. Şu göz görme olayını hallettikten sonra tekrar resim atarım.
27 B 3793 Sürücü Hataları için HATA yaz 3793 yolla Hatasız Kul olmaz Melodisi Cebine Gelsin
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)