kardeş sen göstergelere inanma. sen doğru zannediyorsun ama değil. en iyisi hangi devirde hangi sürati yapabildiğini bilmektir, Şöyleki:
Transmission ratio 1st shaft 2.769
2nd shaft 1.882
3rd shaft 1.400
4th shaft 1.130
5th shaft 0.960
Initial Transmission ratio 4.055
Final stage transmission ratio 2.235
daha detaylısını
http://houwanyu.en.ec21.com/product_..._Racing_Motor_
adresinden görebilirsiniz. şimdi gelelim hesabımıza.motorun sesine göre kaç devir yaptığını hemen hemen herkes tahmin edebilir. eğer gösterge doğru gösteriyorsa(motor devir) şöyle hesaplıyabiliriz. Bizim motorlar tekerleri 100/80/17 olduğundan lastiğin çevresi yanak payı dahil 1,75 mt dir.yukarıda ki vites oranlarına göre :
5 vites 6000 devirde (17 dişliye göre) 6000dak/ devir/60=100 devir / saniye
giriş oranı x vites oaranı x final oranını devir / saniyeye böleriz.
100/4,055x0,96x2,235(sürtünme payını ve hava direncini sıfır sayarsak)=11,5 buluruz. Bu değer arka tekerin saniyede attığı tur sayısını verir.bunu km/h çevirelim
Hatırlayalım teker çevresi 1,75mt idi 11,5x1,75x3600saniye/1000m(oda 3,6 km/saat yapar)=72,5 km/saat yapar. aynısı hesap makinası ile her devirde ne kadar yaptığını hesaplayarak bulabilirsiniz.buna göre 5. viteste
6000 devir=72,5 km/h
7000 devir=84 km/h
8000 devir=96 km/h
9000 devir=108 km/h
1000 devir=120,6 km/h
11000 devir=133 km/h
12000devir(redline sınırı sonrası tehlikeli) =145 km/h yapabilir.
ben 160 gördüm ama aslında 145 km/h gidiyormuşum. biraz uzun ve anlaşılması zor gibi duruyor ama pratik yapınca sizde göreceksiniz.
Sabırla okuduğunuz için teşekkür ederim