Kuba SJ 150-23 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
-
Ön dişlin orjinali 15 lik sen 17 takman gerekiyor tek diş atlamaz çift çift atlar. Arka dişliye gelince motora bir vites daha eklenmiş gibi oluyor. Hız konusuna gelince birşey diyemicem.(Bizim göstergeleri ve cbr kullanıcılarını biliyorsun şimdi yazarsam başlığa saldırı başlar yine), motor gözle görülebilir aşırı şekilde eski süratinden hızlı gidiyor, motor vites aralıkları artıyor, zararı konusunda birşey diyemicem ama şöyle düşün motor her kalkışında üstünde iki kişi ile kalkıyor. kalkışta biraz zorlanıyor fakat sen bunu fark edemeyeceğin kadar az.
27 B 3793 Sürücü Hataları için HATA yaz 3793 yolla Hatasız Kul olmaz Melodisi Cebine Gelsin
Reklamlar
-
ön dişlinin orjinali kaç dedin ??? ben 15 biliyorum.. su an 16 lık takılı benm kinde... Bizim motorların orjinali 17 lim mi ??? öLeyse ön dişliyi büyütmek için 19 luk takmam lazm yoksa bi yanlışş anlama mı war aramızda bi yol göster bana
Ya KASK TaK ; Ya ÖL
-
Evet vardı editledim +25 diş
27 B 3793 Sürücü Hataları için HATA yaz 3793 yolla Hatasız Kul olmaz Melodisi Cebine Gelsin
-
ve ben de aldım.
evet arkadaslar.
bugün itibariyle ben de aranıza katılmıs bulunuyorum. motorum kuba skyjet sj150-23 kırmızı renk.
yardımcı olan arkadasım SALTON a minnettarım. ayrıca bu topic ile beni gaza getirdiginiz icin sizlere de tesekkur ederim.
motorun iyi ve kötü yanlarını bilerek almıs oldum sayenizde.
gorusek uzere.
-
-
reo adlı üyeden alıntı
evet arkadaslar.
bugün itibariyle ben de aranıza katılmıs bulunuyorum. motorum kuba skyjet sj150-23 kırmızı renk.
yardımcı olan arkadasım SALTON a minnettarım. ayrıca bu topic ile beni gaza getirdiginiz icin sizlere de tesekkur ederim.
motorun iyi ve kötü yanlarını bilerek almıs oldum sayenizde.
gorusek uzere.
Hayırlı olsun, iyi günlerde kullan...
ÇELİK KANATLARIN ÖZGÜR ÇOCUKLARI
-
arkadaşlar bana bu motorların sol ön ve arka ayaklıgından lazım bulabılırmıyım acaba? arkadaşta bunun ramzeyinden var sola düşdü sol taraftaki ayaklıklar kırıldı. sizin motor ile aynı kasa ramzeyin kalmamış parça getirmiolar sanırım sizin motorun parçaları ne alemde?
-
arkadaslar öncelikle iyi dilekleriniz icin hepinize tesekkur ederim sagolun.
dogan kardesim parca konusunu ben de dusundum ve o yuzden kırmızı renk aldım motoru. yesil veya sarı olsaydı, o renkte parcaları bulmak daha zor olurdu diye tahmin ettim. cunku kırmızı daha yaygın, hatta duruma göre honda parcaları takılabilecek yerler dahi var motorumuzda.
iyi gunler herkese.
-
slm arkadaşlar bende yaklaşık olarak 1,5 yıldır skyjet kullanıcısıyım bugüne kadar herhangi bir (büyük) sorun yaşamadım.birkaç kere uzun yol deneyimim oldu tık demedi (istanbul-yalova, yalova istanbul) şuan ise üzerinde çalıştığım bir konu var e-bay dan aldığım yağ soğutma sistemini bu motor üzerinde kullanmaya çalışıyorum.çok fazla teknik bilgim yok ama kağıt üzerinde herşey tamam yakın zamanda montaj işini halledip resimleri ve nelerin değiştiğini sizlere bildiririm...
-
kamsea seni tebrik ederim abi.
hem fazla bilgim yok diyorsun hem de kimsenin aklına gelmeyecek ilginc ve guzel bir konuya parmak basıyorsun. motorla ilgili deneyimlerini bekliyoruz.
tesekkurler.
-
reo adlı üyeden alıntı
kamsea seni tebrik ederim abi.
hem fazla bilgim yok diyorsun hem de kimsenin aklına gelmeyecek ilginc ve guzel bir konuya parmak basıyorsun. motorla ilgili deneyimlerini bekliyoruz.
tesekkurler.
Katılıyorum reo yağ soğutmasını yaparsa abimiz,uzun yola da çıkar artık
-
selam arkadaslar.
motorumuzla ilgili bir link veriyorum:
http://www.qcql.com/chinese/2007/race/7100904.htm
burada 2007 yılındaki çinde yapılan 150cc yarıslarından fotograflar var. daha once internette dolasırken rastgele bulmustum bu siteyi. hatta 2005 yarıslarından da fotograflar vardı:
http://www.qcql.com/chinese/2005/race/5121505.htm
onlar da burada. adamlar zongshen leri falan yarıstırıyorlar.
merak edenler icin buraya yazmak istedim. iyi aksamlar herkese.
-
reo adlı üyeden alıntı
evet arkadaslar.
bugün itibariyle ben de aranıza katılmıs bulunuyorum. motorum kuba skyjet sj150-23 kırmızı renk.
yardımcı olan arkadasım SALTON a minnettarım. ayrıca bu topic ile beni gaza getirdiginiz icin sizlere de tesekkur ederim.
motorun iyi ve kötü yanlarını bilerek almıs oldum sayenizde.
gorusek uzere.
Hayırlı olsun kardeşim Allah kazasız belasız binmeni nasip etsin. Biran önce korumalarını almaya bak. Aramıza hoşgeldin
27 B 3793 Sürücü Hataları için HATA yaz 3793 yolla Hatasız Kul olmaz Melodisi Cebine Gelsin
-
Nerdesiniz arkadaşlar ya ben sizin yazdıklarınızı okumazsam ne yaparım.
-
yardımcı olabilecek bi arkadaş warmı ??????????
selam arkadaşlar ben bu 150-23 modelinin eksoz manifoltunu bulamadım ben eskişehirdeyim motor arora tüm serwisleri aradım adana afyon konya vs. hiçbiri bulamadı bu yuanların yada çeliklerin yani tüm f5 modellerinin parçaları aynı sanırım bu konuda yardım ederseniz sewinirim msn adresim: emre_ss_26@hotmail.com
-
Selam arkadaşlar başından beri takip ediyorum bu motoru bi ara caydım ama kalbim gene beni bu motora sürükledi.
bir kaç arkadaşım aldı 2-3 ay geçmeden ağrıza çıktı o kadar büyük ağrızalar deil ama bu kadarda çok bozulması canımı sıktı biraz ama gene bu motoru almaya karar verdim ben antalyadayım her halde buralarda parçaları daha çoktur onun için almayı düşünüyorum
yakında altıma alacam inş bi sorun cıkmaz.
Benide aranıza alırsanız sevinirim
SAYGILAR...
-
01 Kasım 2007, 18:42
#237
Arkadaşlar kaç km'de yağ değişimi yapıyorsunuz? Evet cevapları bekliyorum...
ÇELİK KANATLARIN ÖZGÜR ÇOCUKLARI
-
01 Kasım 2007, 21:05
#238
Ya KASK TaK ; Ya ÖL
-
01 Kasım 2007, 22:02
#239
cakalaz adlı üyeden alıntı
Muahahahahhahaha Hay sen çok yaşa emiii Akşam akşam komaya sokstun beni..
Ehliyet sorusu ve cevabı gibi olmus..
500-1000-2000-4000-6000 ve sonrasında 3000 km de bir değişiyorum
MUTLAKA BAŞTAN SONA KADAR OKUYUN
Kış aylarına girdiğimiz şu günlerde motosikletimiz için neler yapmalıyız.
KIŞ BAKIMI
MOTOSİKLETİNİZİN KIŞLIK BAKIMI VE KORUNMASI
Çoğu motosiklet kullanıcısı kış geldiğinde, motosikletine özel hiç bir şey yapmadan, bulabiliyorsa kapalı bir garaja park edip ya da evinin önünde üzerini bir örtüyle kapatıp tekrar havaların ısınmasını beklemeye başlamaktadır. Kimileriyse motosikletini belirli aralıklarla şöyle bir 5-10 dakikalığına olduğu yerde çalıştırarak -kesinlikle iyi niyetli olarak ona kış boyunca gerekli ilgiyi gösterdiğini düşünmektedir. Oysa yapılması gerekenler zor olmamakla birlikte bu kadar basit de değildir. Bu yazıda, motosikletinizi kullanmayacağınız dönemlerde dış şartların aşındırıcı etkilerinden korumak, dolayısıyla da bir sonraki sezona sorunsuz başlayabilmek için yapılması gerekenleri bulacaksınız. Bütün bunlar aynı zamanda motosikletinizin ömrünü de uzatacaktır. Motosikletinizi en az 6 hafta kullanmayacaksanız burada anlatılanları uygulamanızı tavsiye ederiz. Yapılması gereken işler yapılış sırasına göre anlatılmıştır. 1, 2, 3 ve 4. adımlar motor açısından en kritik olanlarıdır. Herhangi bir adım için, motosiklet üreticisinin kullanıcı el kitabında belirttiği başka bir tavsiyesi varsa onu uygulamanız daha doğru olacaktır. 1 seneden daha uzun süreli parklar için bu yazıda anlatılan koruyucu önlemler yeterli olmayabilir. 6 haftadan daha kısa süreli parklar için, eğer motosikletin duracağı mekandaki sıcaklık 0 derecenin altına düşüyorsa sadece aküyü söküp oda sıcaklığındaki bir ortamda saklamak en doğrusudur. Kış parkı için depodaki benzinin tamamen boşaltılması gerekeceği için, son günlerde depodaki benzini mümkün olduğunca tüketmek hem gereksiz bir israfı önler hem de depo boşaltma işini kolaylaştırır.
1.PARK YERİ ve GEREKLİ MALZEME:
Her şeyden önce motosikletinizi park edeceğiniz yeri belirleyin ve lazım olacak alet, edevat ve malzemeyi temin edin. Aşırı sıcak veya aşırı soğuk olmayan, gelen geçenin çarpmayacağı, zemini düzgün, kimyasal maddelerin duman ve buharlarından ve çalışan elektrik motorlarından uzak bir saklama yeri belirleyin. Kimyasal madde buharları ve elektrik motorlarının ürettiği ozon, motosikletinizin lastik ve kauçuk parçalarına zarar verir.
Alışveriş listesi:
o Yeterli miktarda uygun özellikte motor yağı(*)
o Yeni bir yağ filtresi
o Gerekli temizlik maddeleri ve boyalı yüzeyler için koruyucu cila(vax)
o WD40 veya benzeri nem ve pas giderici koruyucu sprey
(*) Dikkat: Park süresi 3 aydan daha uzun sürecekse, gelecek sezon başında bu yağı değiştirmeniz gerekeceğinden,uygun özellikteki en ucuz yağı satın alabilirsiniz.
2. SON BİR SÜRÜŞ:
Uzun bir süre sesini duyamayacağınız motosikletinizle son bir tura ne dersiniz? Aslında bu son tur, yağ değişimi için motorun normal çalışma sıcaklığına ulaşmasını sağlayacağından (ki bu en az 20 dakikalık bir tur demektir) biraz da şart. Dikkat: Yakıt sistemiyle ilgili 4. maddeyi okuyun. Depoda benzin bırakacaksanız turu bitirmeden önce mutlaka depoyu tam doldurun.
3. YAĞ DEĞİŞİMİ:
Motosikletinizi kış boyunca korumak ve kalıcı hasarlara engel olmak adına yapacağınız en önemli iş motor yağını değiştirmektir. Motor ve dolayısıyla da motor yağı henüz sıcakken (*) motor yağını ve yağ filtresini değiştirin. Karteri kesinlikle normalden fazla doldurmayın. Yağ değişimi bitince motoru en az 20 dakika çalıştırarak yeni yağın motorun her noktasına yayılmasını sağlayın.
(*) Önemli: Yağ değişimini sadece motor sıcakken yapın. Son turunuzdan döndükten sonra motor soğuduysa, motoru ısıtmak için kısa bir süre çalıştırmak motor bloğunun içinde su yoğunlaşmasına sebep olacaktır. Kışın motosikletlerin kısa süreli çalıştırılması da işte bu yüzden çok zararlıdır.
4. YAKIT SİSTEMİNİ ve BENZİN DEPOSUNU BOŞALTMA:
Motosikleti kış için bırakacağınız yere getirdikten sonra, motor çalışır vaziyette olmak şartıyla benzin musluğunu "OFF" yani "KAPALI" pozisyona getirip motosiklet kendi kendine stop edinceye kadar bekleyin. Bu şekilde, karbüratörde ve yakıt borularında benzin kalmamış olur. Benzin musluğu kapalıyken depoyu söküp içindeki benzini tamamen boşaltın. Daha sonra içinin tüm yüzeylerine WD40 ya da benzeri bir paslanmayı önleyici ve koruyucu sprey sıkın. Spreyin uzatma ucu bu işlemi daha kolay ve etkili yapmanızı sağlar. Bu tip bir spreyiniz yoksa veya deponun şekli buna uygun değilse, bir kahve fincanı kadar motor yağını deponun içine boşaltıp, depoyu bu yağla mümkün olabildiğince çok çalkalayın. Amaç deponun iç yüzeylerinin hava ile temasını keserek paslanmayı önlemektir.(*)
(*) Önemli: Depoyu yarım dolu olarak bırakmayın. Benzinde bulunan su zamanla deponun iç yüzeyinde yoğunlaşarak paslanmaya neden olur. Depoda benzin bırakmanın tek koşulu, deponun ağzına kadar dolu olmasıdır. Tabii bunu sağlamak için son turunuzu bitirmeden önce, motosikletinizin deposunu kış boyu park edeceğiniz yere en yakın benzincide tam doldurtmanız gerekmektedir. Gelecek sezon da bu beklemiş benzini tamamen boşaltıp deponuza taze benzin koymanız gerekir.
5. SEHPAYA ALMA:
Varsa motosikletinizi orta sehpası üzerine kaldırınız. Eğer sadece yan ayak mevcutsa bir sonraki adıma geçin. Kış boyunca lastiklere biraz özen göstererek olası sorunları engelleyebilirsiniz.
6. SİLİNDİRLERİ YAĞLAMA:
Bujilere ulaşmanız için gereken parçaları ve buji kablolarını söküp bujilerin etrafını temizledikten sonra bujileri sökün. Silindirlerin içlerine WD40 veya benzeri bir paslanmayı önleyici ve koruyucu sprey sıkın. Bu tip bir spreyiniz yoksa her bir silindire bir çay kaşığı dolusu kadar -daha fazla değil- motor yağı koyun. Bujileri elinizle vidalayın. Silindir iç yüzeylerinin piston hareketiyle tamamen yağla kaplanabilmesi için motosikleti en yüksek vitese alıp arka tekerleği yaklaşık 10 tur kadar elinizle döndürün. Eğer orta sehpa olmadığı için bu mümkün değilse, kontağı "ON" konumuna getirip vites boştayken marş düğmesine en çok 2 saniye süreyle basıp bırakın. Şimdi bujileri anahtarla sıkıp buji kablolarını takın. Vitesi boşta bırakın.
7. GİRİŞ VE ÇIKIŞLARI KAPAMA:
Egsoz susturucuları yeterince soğuduğunda -ancak motor hala ılıkken- içlerine bir miktar WD40 sıkıp ağızlarını lastik balon ya da benzeri lastik torbalarla sıkıca kapatın. Aynı şekilde hava filtresi girişlerini ve hava filtresi kutusu drenaj hortumu ağzını da sıkıca kapatın. Böylece motor blokunun iç kısımlarının havayla tüm teması kesilmiş olur.
8. YAKIT SİSTEMİ SON KONTROL:
Karbüratörlerin benzin haznelerinde kalmış olabilecek son benzini de karbüratör drenajlarından boşaltın. Benzin deposu vanasının "OFF" yani "KAPALI" konumda durduğundan emin olun.
9. AKÜ:
Aküyü söküp oda sıcaklığında bir ortamda şarjlı durumda muhafaza edin. Şarj cihazınız yoksa akü voltajını ayda bir ölçüp gerekiyorsa bir serviste şarj ettirin.
10. YIKAMA, YAĞLAMA:
Motosikletin üzerindeki her türlü yol kirini ve pisliği temizleyin. Basınçlı su kesinlikle kullanmayın. Yıkama işleminden sonra her tarafını kurulayıp boyalı yüzeylere koruyucu cila (vax) sürün.
11. METAL KISIMLARIN KORUNMASI (*):
(*) Dikkat: Burada anlatılan işlemi yaparken spreyle püskürteceğiniz veya süreceğiniz maddelerin fren disklerine, fren balatalarına ve lastiklere bulaşmasına izin vermeyin. Böyle bir hata yaparsanız fren disk ve balatalarını derhal fren temizleyicisiyle temizleyin. Motosikletin zincirini zincir yağıyla, metal kısımlarını da WD40 veya benzeri bir pas önleyici ve koruyucu spreyle spreyleyin. Boyalı ve narin yüzeylere sprey bulaşması halinde bunları temizleyin.
12. KİLİTLEME:
Motosikleti dışarıda bırakacaksanız sağlam bir kilitle sağlam bir yere bağlayın.
13. ÖRTÜ:
"Uzun Süreli Parktan Sonra Motosikleti Çalıştırma" listesinin bir kopyasını gidonun veya gösterge tablosunun üzerine (ya da göreceğinizden emin olduğunuz bir yere) selobantla yapıştırın. Motosikletin hiçbir yerinde yıkamadan dolayı nem kalmadığından emin olun. Eğer motosiklet kışı dışarıda geçirecekse üzerini "soluyabilen" bir motosiklet örtüsüyle kapatın. Bu özelliği olmayan bir örtü terleme yapacağı -ve bu da paslanmaya sebep olabileceği- için motosiklet 2-3 haftada bir açılıp havalandırılmalıdır. Bir fırtınada uçup gitmemesi için örtünün alt kısmının lastikli veya iple büzdürülen türden olmasına edin. Bu aynı zamanda kediler için de bir önlem oluşturur; zira kediler üstü örtülü motosiklet selelerinde uyumayı çok severler.
KIŞIN YAPILACAKLAR ve YAPILMAYACAKLAR:
İçinizden yükselecek isteğe hakim olun ve kışın motosikletinizi kesinlikle ÇALIŞTIRMAYIN. Kısa süreli ve düşük devirlerde çalıştırma, motorun içinde su buharı ve motor yağında çeşitli asidik yan ürünlerin oluşmasına sebep olacaktır. (2. ve 3. maddelere tekrar göz atın.) Kış, eğer elinizden de geliyorsa, motosikletinizin periyodik bakımlarını ve çeşitli tamir işlerini yapmak için ideal bir fırsattır. Kullanıcı kitapçığını baştan sona okuyup ihmal ettiğiniz bakım ve kontrolleri yapın. Bakım zamanı yaklaşmış olanları gelecek sezonu beklemeden tamamlayın.
Mesela;
o Gaz ve debriyaj tellerini yağlayın.
o Zincir gerginliğini kontrol edin.
o Fren disklerini ve balatalarını kontrol edin.
o Fren hidroliğini değiştirin.
o Hava filtresini temizleyin veya değiştirin.
o Tüm vida ve cıvataların sıkılıklarını kontrol edin.
o Lastikleri gözden geçirip düzensiz aşınmaları ve yarık, kesik gibi tahribatları kontrol edin.
o Arka çatal ve gidon yataklarını kontrol edin.
o Hareketli noktaları ve amortisörleri yağlayın.
Eğer yeterli bilgi ve deneyiminiz varsa ve bakım zamanları gelmiş veya yaklaşmışsa şu işleri de aradan çıkartabilirsiniz:
o Ön amortisör yağını değiştirin.
o Motosiklet su soğutmalıysa soğutma suyunu değiştirin.
o Sübap ayarlarını yapın. (4 zamanlılar için)
Motosikletinizin orta sehpası olmadığı için lastikleri yere basıyorsa 1-1,5 ayda bir lastik hava basınçlarını kontrol edin ve mümkünse -lastiklerin sürekli yere basan bölgeleri bombe yapmasın diye- motosikleti biraz ileri veya geri alın. Lastiklerin havasını normalden 5-6 psi daha şişkin tutmak da koruyucu olabilir. Motosiklet örtünüz "soluyabilen" bir malzemeden değilse, örtüyü 3 haftada bir açıp motosikleti havalandırın. Paslanmış veya paslanmaya yüz tutmuş noktaları (Dikkat: Fren diskleri hariç!) çok ince metal zımparasıyla, metalin en alt katmanına ulaşıncaya dek zımparalayıp, önce astar, ardından da aynı renk boya ile boyayın. Ancak bu işlemi boyanın kuruyabileceği sıcaklıktaki bir ortamda yapın.
UZUN SÜRELİ PARKTAN SONRA MOTOSİKLETİ ÇALIŞTIRMA
Başlamadan önce bir miktar yeni benzin satın alın.
1. Motosikletinizi serbest bırakın! Örtüyü açıp varsa kilitleri sökün.
2. Lastik hava basınçlarını kontrol edin.
3. Eğer bıraktıysanız deponuzdaki benzini tamamen boşaltın ve az miktar yeni benzinle çalkalayın.
4. Aküyü, şarjı tam dolu olarak yerine monte edin.
5. Motosikletinizin üzerindeki metal koruyucu (WD40 gibi) maddeleri temizlemek için yıkayın.
6. Hava filtresi girişi ve drenajıyla egzoza kapattığınız lastik torbaları çıkartın.
7. Benzin deposuna yeterince yeni satın aldığınız benzinden koyup depo valfını "ON" yani "AÇIK" konuma çevirin.
8. Motosikletinizi çalıştırın ve en az 20 dakika (ya da varsa soğutma fanı iki defa devreye girecek kadar uzun) süreyle çalışır vaziyette bırakın.
9. Kış uykusu 3 aydan daha uzun sürdüyse, motoru stop ettikten sonra, henüz sıcakken bir kez daha yağ değişimi yapmanız gerekiyor. Motosikletinize değer veriyorsanız atlamamanız gereken en önemli noktalardan biri budur. Zaten bunun için ucuz bir motor yağı kullanmamış mıydık?
10. Yağ değişimini tamamladıktan sonra motoru birkaç dakika rölantide çalıştırıp yeni yağın tüm motor bloğunda devridaim yapmasını sağlayın.
11. En yakın benzinciye gidip deponuzu doldururken bundan sonraki ilk birkaç depo dolumunda, benzine önerilen miktarlarda karbüratör ve yakıt sistemi temizleyicisi ilave edin.
12. Yetkili bir serviste tüm ayarları kontrol ettirin.
ALINTIDIR: emek harcayıpda uğraşan arkadaşın ellerine sağlık.
27 B 3793 Sürücü Hataları için HATA yaz 3793 yolla Hatasız Kul olmaz Melodisi Cebine Gelsin
-
01 Kasım 2007, 22:52
#240
aga benm motorun yağı erken bitiyoo sankim ! ya da bana mı öLe geliyoo.. 4000 km deyken deiştim 700-800 km yaptım bitmek üzere sanki !
Ya KASK TaK ; Ya ÖL
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)
Bu Konudaki Etiketler