Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Suzuki AN 125 HK Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #1581
    redshark - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ekim 2007
    Motosikleti
    Aprilla Sportcity
    Alıntı serv@ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dostom hangisi seni hiç üzmedi.. valla ben alanyadayım öyle sağa sola gezmek için arıyorum an 125 çok şık bi motor..ama şimdi kunilere bkatım fene götünmüyorlar ama tabiki suzuki ile kıyaslnmaz ama onlar nasıl sağlammı yok sa diğer çinliler gibi dağilıp giderm, ilk kez motor alıcam..bu yüzden birz fazla soru soruyorum..
    Ne demek kafana takılan herşeyi sorabilirsin an 125 beni hiç üzemeyen ve ilk motorum 80-90 km ( en ideal güvenli hızı yoksa 110 kadar çıkıyor )eğer yetecekse sağa sola gezmek için işini çok rahat görür.Seri ve kullanım keyifli bi scooterdır aldığıma pişman değilim.Hatta gezi bölümünde gökayuygur arkadaşımızn 900 km lik marmara turu olmuştu aşağıda linki var.Kanuni hakkında kullanmadığım için bi yorum yapamayacağım ama bobcat ve deer modellerinin iyi olduğunu duymuştum.

    http://www.motosiklet.net/forum/gezi...ra-gezisi.html


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #1582
    loader - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2009
    Şehir
    DENİZLİ
    Motosikleti
    GV 650
    ARkadaşlar 1.84 boyum var kilom normal bana nasıl olur bu suzuki :S
    Yorumların hepsinide okudum baya bi verimli olmuş yeterli bilgiyi vermişsiniz.

  3. #1583

    Üyelik
    24 Mart 2009
    Şehir
    ALANYA
    Motosikleti
    SUZUKİ AN 125 HK
    walla bilader sende de iyi boy warmış ama motor çokta küçük değil benim arkadaşımdada var..benim soracağım şu iki kişiyle bu motorun performansı nasıl..zorluyormu motoru..

  4. #1584

    Üyelik
    18 Eylül 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    kymco xciting 250i
    Alıntı serv@ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    walla bilader sende de iyi boy warmış ama motor çokta küçük değil benim arkadaşımdada var..benim soracağım şu iki kişiyle bu motorun performansı nasıl..zorluyormu motoru..
    kardeş ben 85 kilo bide benim eleman var oda bi 90 var bazen teknik servise gidiyoruz gidişi çok iii bana göre tabiiki 125 cc bir motoru baz alırsak bazen yanımızdan bu çin çon motorlar geçiyor gazı açıveriyorum yanından geçip gidiyorum o honda beat ler e tek başıma yol bile vermiyorum ...

    buradaki kriterler şu olmalı

    a:dayanıklılık
    b:yakıt
    c:servis
    d:2.el i satış hızı
    e:parçasını bulabilme
    f:görünüm
    g:marka
    h:peformans
    ı:fiyat

    Bunların hepsini geçmesi gerekli bence bir araç satın almak için.
    Bu scooter da bence hepsi dengeli ben alırken hepsine teker teker dikkat ettim ...

    Kanuni ye gelince scooter larından uzak durmanı tavsiye ederim sadece 100 lük cup modeli seçenekler arasına girebilir onunda yeni versiyonları pek hoşuma gitmedi bende 2005 model tigrina vardı 2 yıl bindik geçenlerdede sattım hiç masraf çıkarmadı...

    bana göre suzuki 125 an sınıfının en iyi scooter idir ama biraz daha seri olsun diyorsan paran varsa honda cbf 150 olabilir ekonomik bişey olsun dersen ybr de iii bir seçim hem scooter hemde seri istersen suzuki burgman 400 tavsiye ederim..

    Umarım yardımım dokunur kalın sağlıcakla.
    Zemheri elbette yazdan öte anlayana

  5. #1585
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    20 Temmuz 2008
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Suzuki AN 125 HK
    Beyler Sizdede fren sorunu var mı acaba? Arka Freni Kastediyorum,Arka tekerin yanında Ayar vidası var,Fren gevşek oldugu için biraz sıkıyorum vidayı fakat budefa teker dönmüyor(Motor ayaklıkta havadayken dönen arkateker)Bıraz daha sıktıgımda ıse teker yerınden kımıldamıyor,kitleniyo,E sıkmadıgmdada fren hala gevsek,Boyle degıldı...

    Birde Motorun Akü Suyu Bitmiş,Bida aldık bi benzinciden saf su,Koyduk,Marş basmıodu motor,SizDe bi kontrol edin valla,

    Birde :D :D Ön fara beyaz ampül takan var mı?Servise sordum aküyü bitirir dedi???


    Birde :D....

  6. #1586

    Üyelik
    24 Mart 2009
    Şehir
    ALANYA
    Motosikleti
    SUZUKİ AN 125 HK
    bilader bende samsunluyum eğer memlekette olsam senin motoru alacaktım ama mesafr uzak..ben anlama ama sen bi servise baktır bence.
    yaa benim cepeki para belli öbür honda lara falan baktım çok para istiyorlar yaaa...bunu buldum adamla bi telefonda pazarlık yaptım hem bana uygun hemde yedek parçası pahallı nın dışında hiç bi kötü yorum yok her kullanan beğenmiş motoru...bakalım adamla yüz yüze bi pazarlığa daha girecem ordanda elli yüz düşse yeter yaa..iki haftayada ehliyet geliyor ondan sonra ver elini göcek,side,manavgat,aspendos,antalya....

  7. #1587

    Üyelik
    24 Mart 2009
    Şehir
    ALANYA
    Motosikleti
    SUZUKİ AN 125 HK
    http://www.youtube.com/watch?v=_Exop......yada..pinto empinando yazın süzme salak görün... motora yazık..

    yaa bu yukarıda reklamı olan fevzioğlu biraz pahallımı banamı öyle geliyor adamın bütün fiyattları diğer sitelerin fiyatlarıyla 25-50 tl oynuyor...kask alacaktım ama sahibinden comda dahauygunları var..

    pardon feyizoğluymuş

  8. #1588

    Üyelik
    18 Eylül 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    kymco xciting 250i
    Alıntı jose55 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Beyler Sizdede fren sorunu var mı acaba? Arka Freni Kastediyorum,Arka tekerin yanında Ayar vidası var,Fren gevşek oldugu için biraz sıkıyorum vidayı fakat budefa teker dönmüyor(Motor ayaklıkta havadayken dönen arkateker)Bıraz daha sıktıgımda ıse teker yerınden kımıldamıyor,kitleniyo,E sıkmadıgmdada fren hala gevsek,Boyle degıldı...

    Birde Motorun Akü Suyu Bitmiş,Bida aldık bi benzinciden saf su,Koyduk,Marş basmıodu motor,SizDe bi kontrol edin valla,

    Birde :D :D Ön fara beyaz ampül takan var mı?Servise sordum aküyü bitirir dedi???


    Birde :D....
    Fren konusunda zaman zaman bende sıkıyorum o ayar civatasını ama sıkışma gibi bi sorun olmadı bi göster istersen....

    Benim motorda beyaz ampül var xenon gibi yanıyor walla hiç aküye falan da bişey yapmadı gerçek xenon taktırayım dedim servis hoş olmaz abi yerini bozmak lazım takarken dedi bi çakma ampül aldım canavar gibi yanıyor

    kazasız belasız inşallah...
    Zemheri elbette yazdan öte anlayana

  9. #1589

    Üyelik
    30 Mart 2009

    Suzukı An125 Hk Sürüş Izlenimi

    Suzuki AN125 HK model motorsikleti 12.03.2008 tarihinde, 2008 model olarak teslim aldım. 30.03.2009 tarihi itibarı ile şu anda motorum 7.176 km'dedir. Motorum karbüratörlü versiyondur. Motorun karşılaştığı problemler ve avantaj ve dezavantajları bu tarz motor kullanmayı düşünenler için aşağıdadır:

    Motorun ilk kalkışı kuvvetli. Otomobillerin çoğunluğuna kırmızı ışık kalkışlarında toz yuttuyorsunuz. Sonraki hızlanması 60 km/s 'ya kadar iyi sonrasında, güç yetersizliği başlıyor. Kırmızı saha 90 km/s'den sonra başlıyor. Düz yolda 90 km/h rahatça ulaşılabiliyor. Kullanıcının cüssesinin ve ağırlığının direkt etkili olacağını söyleyebileceğimiz son sürat için benim kullanımımda gördüğüm değer 107 km/s. Motorla, Beylikdüzü'ne Avcılar'dan giden yokuşu sorunsuz 70 km/s ve üstünde hızla tırmanabiliyorsunuz.

    Farları kötü. Gece sürüşünde ön aydınlatma özellikle kısa farlarda yetersiz kalıyor (standart 35W ampuller). Bu nedenle, xenon ampullü aydınlatma taktırmayı düşünüyorum. Ayrıca, dönüşlerde dönüş bölgesini göremiyorsunuz. Çünkü, farlar gövdeye entegre ve tekerlek dönüşünden bağımsız olarak sabit.

    Motor, Çin'de Suzuki kalitesinde üretiliyor. İlk kilometrelerde motor bayağı sıkı idi ve açılması zaman aldı. İlk rodaj bakımı 1000 km ya da 3. ayının sonunda yapılıyor. Kitabı bakım aralığı 4.000 km'de bir olmasına karşın, Türkiye'de 3.000 km'de bir bakım yapılması yönünde Servisler telkinde bulunuyor.

    Periyodik normal bakımları 30-40 TL civarı.


    Çıkan problemler:

    -Otomatik jiklenin boğma yapması. Normalde motoru 3-4 günden fazla yatırınca bu problem başıma geliyor. Motor, soğukken ilk marşta çalışır gibi yapıyor. Gaz yemiyor ve sonrasında stop ediyor. 4 - 5 defa daha marş yapılınca çalışmaya başlayabiliyor (kitabi olarak max 5 sn'lik marş basmalarla). Muhtemel sebep fazla yakıt gelmesi sonucu motorun boğulması. Sorun çözülemedi. Günlük düzenli kullanımda bu problem yok. Yan etkisi: Uzun vadede, aşırı marş motoru kullanımı, marş motor ömrünü kısaltacak. İsterseniz, ayak marşı mevcut. Onunla da motoru çalıştırabiliyorsunuz!

    -Gaz telinin motora giriş bölümünde sıkışma yapması sonucu, ilk çalışma ve devamında rölantide yüksek devirli çalışma problemi yaşandı. Garanti kapsamında düzeltildi.

    -6.600 km ile 7.100 km arasında İstanbul-Edirne-Kırklareli-İstanbul (toplam 513 km) seyahatimde motor varyatöründen kaçırma sesleri verdi. Buna karşın, motor yolda bırakmadan 400 km daha yol yaptı. (Kırmızı ışık kalkışlarında sıcak motorda ötme sesleri geldi). Dönüşte serviste giderilen problemin buharlaşan yağın varyatör kayışının temasındaki bölgelerde de hafif yağlama yapması üzerine oluştuğu anlaşıldı ve temizlenerek giderildi.

    Ortalama yakıt tüketimi 3.5 lt/100 km civarıdır (yüksek süratli kullanımda). 4 lt/100 km max. tüketim. 3 lt /100 km civarı da 70 km/s süratle gidilirse elde edilecek tüketim değerleridir. Kitabi minimum tüketim değeri (2.3 lt/100 km) hiçbir kullanımda başarılamadı. Tüketim değerleri kullanıcının cüssesi ile birebir orantılıdır. (Muhtemelen 2.3 lt/100 km değeri, Uzakdoğu'da genel kullanıcı profilinin 1.60 m boy, 55 kg ağırlık gibi değerleri ile başarılabilir. Bense, 1.77 boy ve 86 kg ağırlık değerlerine sahibim.)

    Yakıt deposu brüt 7.5 lt kapasitelidir. 0.5 lt civarı hacim genleşme kabı olarak tasarlanmış olduğundan, max. 7.0 lt doldurulabilir hacme sahiptir. Menzil de buna göre, 175-240 km aralığındadır.

    Motorun yol tutuşu kuru zemin asfaltta çok iyidir. Lastikleri zaten asfalt lastiğidir. Motor, kumsal toprak yollarda kuru da olsa kıçını dansettirmektedir. Sert toprak yollarda da sorunsuz kullandım. Islak asfalt performansı da tatminkar. Boyalı asfalt yüzeylerden ıslak zemin koşullarında geçerken tehlike yaratabilir. (Her motor gibi!) Şiddetli Yan rüzgarlardan motor etkileniyor. Ayrıca, kamyon arkası rüzgarlarından da etkileniyor. Hafifliği bunda ana etkiye sahip. Motorun manevra kabiliyeti güzel. Küçük olduğu için her yere girip çıkabiliyor. Sıkışık trafikte, Kuryelerle yarışabileceğiniz manevra kabiliyeti ve her yere girebilirliği mevcut (RAKİBİM KURYELER!). Altı nispeten alçak olduğu için, arabaların yanından geçerken kaldırıma egzost ya da yan ayak sürtebiliyor. Hasar oluşturmuyor.

    Motora iki kişi binebilir. Fakat, konfor vasatın altıdır. Temelde, tek kişi için yeterli konforu sunuyor.

    Bagaj kapasitesi: Sele altı bagajı XL tam-yüz kaskın sığamayacağı kadar küçük. Yani, Uzakdoğuluların kafatası yapısına uygun yapılmış. Bu yüzden onu, yedek malzemeler için depo olarak kullanıyorum. (Zincir kilit, lastik şişirme kiti, yedek benzin, kullanma kılavuzu, alet takımı, motor örtüsü, vs).

    Bu nedenle, arka bagaj kullanımını şiddetle tavsiye ediyorum.

    SONUÇ:
    Şehiriçi ve şehirlerarası yollarda geçen 7.176 km'den sonra Suzuki AN125 HK model motorsikleti kullanışlılık açısından şiddetle tavsiye ederim.

    Avantajları:
    Hafif olduğu için (106 kg) kolay taşıyabilirsiniz. Küçük olduğu için her yere girip çıkabilirsiniz. Km maliyeti, herşey dahil 20-25 krş/km civarıdırındadır. Yüksek güvenilirliğe sahiptir. Arızalandığında bile kolay yolda bırakmaz. İlk alım maliyeti yüksek hacimlilere göre düşüktür.

    Dezavantajları:
    Sınıfına göre yüksek yakıt tüketimi (3.0-4.0 lt/100 km arası). Yan rüzgar ve Kamyonlardan etkilenmesi. Far aydınlatmasının gece görüşü için kötü olması.
    Yedek parça fiyatının Suzuki'nin politikası sonucunda yüksek olması.

  10. #1590

    Üyelik
    24 Mart 2009
    Şehir
    ALANYA
    Motosikleti
    SUZUKİ AN 125 HK
    Arkadaşlar bende gittim ve aldım suzukimi bugün..tertemiz di (durmaktan tozlanmış koluk falan ama benim temiz motor derken ne demek istediğimi anlamışsınızdır...ben Alanayada yaşıyorum ve motoru (120km) manavgattı biraz geçtikten sonra side manavgat arasından aldım aşşağı yukaarı (130km)..Motor gayet güzel gidiyor ben yetmiş kiloyum sabit 60 km ile geldim ama yukarı yı denedim 90 na gayet rahat ve çabuk çıktım motoru tam tanımadığım için daha çıkmadım..Adamın garajından aldım birhaftadır yatıyor dedi adam ama marşa basar basmaz gayet normal çalıştı OĞUZ arkadaşım..Sonra motor 2007 model ama 15/07/2008 de bayiden satın alınmış trafiğe çıkışıda bu yani..Evet yandan geçen koca yüklü komyon ve otobüsler geçerken sarsılıyor bence normal bu istisna motorlar hariç her motor sarslır yanından bi kamyon geçerken..Bide cooperlar hariç onlarında bazıları da bu gruba dahil; hangi scooter,racing,atv,cros motorların hatta otomobillerin farları gövdeden ayrı dreksiyonla birlikte dönüyorkidönmeden dönüş alanını aydınlatan aydınlatan bi far sistemi ilginçAyrıca aydınlatmasıda gayet iyi akşam yedide eve geldim kırmızı ışkıta (özellikle dikkatimi verdim)yanım duran fiat albea ile aynı far mesafesi var..Alanya girer girmez birkaç defa sohbet ettiğim alanya suzuki bayisine gittim bana BWS(100cc),YAMAHA AEROX 100 ve Cygnus dan daha az yaktığını söyledi.Ayrıca motorun yenilerinin Türkiye'ye sokulmadığını bunu nedeninin yeni modeller gelecekmiş ve bütün stokları eritmeyi planlamışlar ve eritmişler sıfırını bayiden bulmak zor olanlarda 3500 tl civarı plaka ruhsat falan hariç, yeni modellerin fiyatları 4000 tl nin üzerinde olacakmış bayinin kendisi söyledi..Siyah renk yarın koyarım resmi

  11. #1591

    Üyelik
    19 Nisan 2008
    Şehir
    ISTANBUL
    Motosikleti
    yok.. Suzimi sattım..
    zemheri, kesinlikle çok güzel bir hareketti bu. Tebrikler.

    servet hoşgeldin, motorunu güle güle kullan. Resimlerini bekliyoruz.

    oguzacar, foruma hoşgeldin. Yazını okumak çok keyif verdi, teşekkürler. Kendi adıma, motor ile ilgili teknik soruları bundan sonra kime sormam gerektiğini öğrendim.

    Cumartesi sabahı, havanın da güzelleşmesini fırsat bilerek baharın ilk Şile gezisini yaptık karakaçanla. Bizimkinin garajda kapalı durmaktan içi bir hayli sıkılmış olacak ki, Şile'ye bir gidişi var görmeliydiniz. Uçarak gitti eleman Düz yolda gaza yüklendim, çok rahat 110km/h hıza ulaştı. Bu motoru gün geçtikçe daha fazla seviyorum. Bu motorun görüntüsünden umulmayacak bir performansı var. Tam bir atom karınca..

    Şile turundan birkaç resmi sizinle paylaşayım istedim.








  12. #1592
    kenny - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mayıs 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Suzuki AN 125 HK
    Alıntı toksom adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    zemheri, kesinlikle çok güzel bir hareketti bu. Tebrikler.

    servet hoşgeldin, motorunu güle güle kullan. Resimlerini bekliyoruz.

    oguzacar, foruma hoşgeldin. Yazını okumak çok keyif verdi, teşekkürler. Kendi adıma, motor ile ilgili teknik soruları bundan sonra kime sormam gerektiğini öğrendim.

    Cumartesi sabahı, havanın da güzelleşmesini fırsat bilerek baharın ilk Şile gezisini yaptık karakaçanla. Bizimkinin garajda kapalı durmaktan içi bir hayli sıkılmış olacak ki, Şile'ye bir gidişi var görmeliydiniz. Uçarak gitti eleman Düz yolda gaza yüklendim, çok rahat 110km/h hıza ulaştı. Bu motoru gün geçtikçe daha fazla seviyorum. Bu motorun görüntüsünden umulmayacak bir performansı var. Tam bir atom karınca..

    Şile turundan birkaç resmi sizinle paylaşayım istedim.


    toksom slm motor cayır cayır valla
    koruma demirinden memnun musun? aralardan geçerken takıldığı yer oluyor mu? nerede ne kadara taktırdın ?

  13. #1593

    Üyelik
    24 Mart 2009
    Şehir
    ALANYA
    Motosikleti
    SUZUKİ AN 125 HK
    walla benimkininde koruma demiri var üzerinde ve şöyle bir baktı bence gerçekten işe yarıyor özellikle yüksek kaldırımlarda yol kenarlarında veya süper marketlerin motosiklet parklarında baya koruyucu oluyor daha dakkika bir gol bir alanyaya geldim süper markete girdim çıktım benm yanımda motorunu alacak adam geri geri yana dönerek (canlanmıştır gözünüzde) çıkarken haliyle geri bakıyor benim motora sürte sürte tekeri çıktı valla tabi demirin yerine bakarsan yanda oraya demire sürttü yani babam yaşında amca olmasa zaten yeeenim seninmi görmedim dedi ...yakında acayip güzel resimler yollarım...

  14. #1594

    Üyelik
    19 Nisan 2008
    Şehir
    ISTANBUL
    Motosikleti
    yok.. Suzimi sattım..
    Alıntı kenny adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    toksom slm motor cayır cayır valla
    koruma demirinden memnun musun? aralardan geçerken takıldığı yer oluyor mu? nerede ne kadara taktırdın ?
    kenny, teşekkür ederiz abisi.
    Koruma demiri ufak tefek çarpmalardan grenajın çizilmesini, kırılmasını önlüyor. Malum bizimkinin yedek parçası pahalı. O yüzden koruma demirinin kendi masrafını çıkaracağına inanıyorum. Hiç takılma yaşamadım. Ama çılgın bir sürücü de değilim. Eğer o kadar teğet geçişler yapıyorsan, koruma demiri taktırman şart bence.

    Istanbul-Kızıltoprak Özen Motor'dan motoru alırken, +100lira fark vererek koruma demiri taktırmıştım. O civarlarda olması lazım. Belki yerine göre 80-120lira arası oynar. Koruma demiri siyah renk motorda çok da göze batmıyor, doğal bir hali var. Diğer renklerde biraz daha sırıtabilir.

  15. #1595

    Üyelik
    24 Mart 2009
    Şehir
    ALANYA
    Motosikleti
    SUZUKİ AN 125 HK
    yaaa buraya nasıl resim koyuluyor yaa..








    MAAŞALAAAAAHHH
    BEŞİKTAŞ SEN BİZİM HERŞEYİMİZSİN....

  16. #1596

    Üyelik
    19 Nisan 2008
    Şehir
    ISTANBUL
    Motosikleti
    yok.. Suzimi sattım..
    servet, evet evet kesinlikle maşallah diyelim. Nazar değmesin.
    Kaskın selenin altındaki bagaja sığıyor mu, bilmiyorum ama, görüntü açısından siyah bir arka çanta güzel olabilir. Ne bileyim belki de gözüm alıştı çantaya. Böylesi de güzel ama. Daha sportif duruyor.
    Güle güle kullan, kazasız belasız, iyi günlerde inşallah.

  17. #1597
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    20 Temmuz 2008
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Suzuki AN 125 HK
    Alıntı oguzacar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Suzuki AN125 HK model motorsikleti 12.03.2008 tarihinde, 2008 model olarak teslim aldım. 30.03.2009 tarihi itibarı ile şu anda motorum 7.176 km'dedir. Motorum karbüratörlü versiyondur. Motorun karşılaştığı problemler ve avantaj ve dezavantajları bu tarz motor kullanmayı düşünenler için aşağıdadır:

    Motorun ilk kalkışı kuvvetli. Otomobillerin çoğunluğuna kırmızı ışık kalkışlarında toz yuttuyorsunuz. Sonraki hızlanması 60 km/s 'ya kadar iyi sonrasında, güç yetersizliği başlıyor. Kırmızı saha 90 km/s'den sonra başlıyor. Düz yolda 90 km/h rahatça ulaşılabiliyor. Kullanıcının cüssesinin ve ağırlığının direkt etkili olacağını söyleyebileceğimiz son sürat için benim kullanımımda gördüğüm değer 107 km/s. Motorla, Beylikdüzü'ne Avcılar'dan giden yokuşu sorunsuz 70 km/s ve üstünde hızla tırmanabiliyorsunuz.

    Farları kötü. Gece sürüşünde ön aydınlatma özellikle kısa farlarda yetersiz kalıyor (standart 35W ampuller). Bu nedenle, xenon ampullü aydınlatma taktırmayı düşünüyorum. Ayrıca, dönüşlerde dönüş bölgesini göremiyorsunuz. Çünkü, farlar gövdeye entegre ve tekerlek dönüşünden bağımsız olarak sabit.

    Motor, Çin'de Suzuki kalitesinde üretiliyor. İlk kilometrelerde motor bayağı sıkı idi ve açılması zaman aldı. İlk rodaj bakımı 1000 km ya da 3. ayının sonunda yapılıyor. Kitabı bakım aralığı 4.000 km'de bir olmasına karşın, Türkiye'de 3.000 km'de bir bakım yapılması yönünde Servisler telkinde bulunuyor.

    Periyodik normal bakımları 30-40 TL civarı.


    Çıkan problemler:

    -Otomatik jiklenin boğma yapması. Normalde motoru 3-4 günden fazla yatırınca bu problem başıma geliyor. Motor, soğukken ilk marşta çalışır gibi yapıyor. Gaz yemiyor ve sonrasında stop ediyor. 4 - 5 defa daha marş yapılınca çalışmaya başlayabiliyor (kitabi olarak max 5 sn'lik marş basmalarla). Muhtemel sebep fazla yakıt gelmesi sonucu motorun boğulması. Sorun çözülemedi. Günlük düzenli kullanımda bu problem yok. Yan etkisi: Uzun vadede, aşırı marş motoru kullanımı, marş motor ömrünü kısaltacak. İsterseniz, ayak marşı mevcut. Onunla da motoru çalıştırabiliyorsunuz!

    -Gaz telinin motora giriş bölümünde sıkışma yapması sonucu, ilk çalışma ve devamında rölantide yüksek devirli çalışma problemi yaşandı. Garanti kapsamında düzeltildi.

    -6.600 km ile 7.100 km arasında İstanbul-Edirne-Kırklareli-İstanbul (toplam 513 km) seyahatimde motor varyatöründen kaçırma sesleri verdi. Buna karşın, motor yolda bırakmadan 400 km daha yol yaptı. (Kırmızı ışık kalkışlarında sıcak motorda ötme sesleri geldi). Dönüşte serviste giderilen problemin buharlaşan yağın varyatör kayışının temasındaki bölgelerde de hafif yağlama yapması üzerine oluştuğu anlaşıldı ve temizlenerek giderildi.

    Ortalama yakıt tüketimi 3.5 lt/100 km civarıdır (yüksek süratli kullanımda). 4 lt/100 km max. tüketim. 3 lt /100 km civarı da 70 km/s süratle gidilirse elde edilecek tüketim değerleridir. Kitabi minimum tüketim değeri (2.3 lt/100 km) hiçbir kullanımda başarılamadı. Tüketim değerleri kullanıcının cüssesi ile birebir orantılıdır. (Muhtemelen 2.3 lt/100 km değeri, Uzakdoğu'da genel kullanıcı profilinin 1.60 m boy, 55 kg ağırlık gibi değerleri ile başarılabilir. Bense, 1.77 boy ve 86 kg ağırlık değerlerine sahibim.)

    Yakıt deposu brüt 7.5 lt kapasitelidir. 0.5 lt civarı hacim genleşme kabı olarak tasarlanmış olduğundan, max. 7.0 lt doldurulabilir hacme sahiptir. Menzil de buna göre, 175-240 km aralığındadır.

    Motorun yol tutuşu kuru zemin asfaltta çok iyidir. Lastikleri zaten asfalt lastiğidir. Motor, kumsal toprak yollarda kuru da olsa kıçını dansettirmektedir. Sert toprak yollarda da sorunsuz kullandım. Islak asfalt performansı da tatminkar. Boyalı asfalt yüzeylerden ıslak zemin koşullarında geçerken tehlike yaratabilir. (Her motor gibi!) Şiddetli Yan rüzgarlardan motor etkileniyor. Ayrıca, kamyon arkası rüzgarlarından da etkileniyor. Hafifliği bunda ana etkiye sahip. Motorun manevra kabiliyeti güzel. Küçük olduğu için her yere girip çıkabiliyor. Sıkışık trafikte, Kuryelerle yarışabileceğiniz manevra kabiliyeti ve her yere girebilirliği mevcut (RAKİBİM KURYELER!). Altı nispeten alçak olduğu için, arabaların yanından geçerken kaldırıma egzost ya da yan ayak sürtebiliyor. Hasar oluşturmuyor.

    Motora iki kişi binebilir. Fakat, konfor vasatın altıdır. Temelde, tek kişi için yeterli konforu sunuyor.

    Bagaj kapasitesi: Sele altı bagajı XL tam-yüz kaskın sığamayacağı kadar küçük. Yani, Uzakdoğuluların kafatası yapısına uygun yapılmış. Bu yüzden onu, yedek malzemeler için depo olarak kullanıyorum. (Zincir kilit, lastik şişirme kiti, yedek benzin, kullanma kılavuzu, alet takımı, motor örtüsü, vs).

    Bu nedenle, arka bagaj kullanımını şiddetle tavsiye ediyorum.

    SONUÇ:
    Şehiriçi ve şehirlerarası yollarda geçen 7.176 km'den sonra Suzuki AN125 HK model motorsikleti kullanışlılık açısından şiddetle tavsiye ederim.

    Avantajları:
    Hafif olduğu için (106 kg) kolay taşıyabilirsiniz. Küçük olduğu için her yere girip çıkabilirsiniz. Km maliyeti, herşey dahil 20-25 krş/km civarıdırındadır. Yüksek güvenilirliğe sahiptir. Arızalandığında bile kolay yolda bırakmaz. İlk alım maliyeti yüksek hacimlilere göre düşüktür.

    Dezavantajları:
    Sınıfına göre yüksek yakıt tüketimi (3.0-4.0 lt/100 km arası). Yan rüzgar ve Kamyonlardan etkilenmesi. Far aydınlatmasının gece görüşü için kötü olması.
    Yedek parça fiyatının Suzuki'nin politikası sonucunda yüksek olması.



    Süper Yazı,Emeğine sağlık

  18. #1598
    redshark - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ekim 2007
    Motosikleti
    Aprilla Sportcity
    hayırlı olsun servet kazasız belasız keyifli sürüşler benim de sana tavsiyem lastikleri ilk fırsatta değiştirmen olacak

  19. #1599

    Üyelik
    24 Mart 2009
    Şehir
    ALANYA
    Motosikleti
    SUZUKİ AN 125 HK
    teşekkürler kardeşim allah hiç birimize kaza bela göstermesin. Lastikler aklımda bakalım önümüzdeki ayda onlara bakacağım..

    nasıl lastik alsam kros lastikleri falan varmı bunların ama ben genel olarak asfalttayım aynısının yenilerinimi alsam acaba???

    Arkadaşlar benziklikte karşılaştım egsoz araba egzosu bile değil kamyon helikopter falan

    BEŞİKTAŞ SEN BİZİM HERŞEYİMİZSİN....

  20. #1600
    loader - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2009
    Şehir
    DENİZLİ
    Motosikleti
    GV 650
    Arkadaşlar boyum çok uzun oldugu için motora göre (1.85) bu kalitede bu fiyat aralıgında bi motor varmı kanuni storm 150 düşünüyorum nasıl olur yorumları bekliyorum


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)