oguzacar adlı üyeden alıntı
Suzuki AN125 HK model motorsikleti 12.03.2008 tarihinde, 2008 model olarak teslim aldım. 30.03.2009 tarihi itibarı ile şu anda motorum 7.176 km'dedir. Motorum karbüratörlü versiyondur. Motorun karşılaştığı problemler ve avantaj ve dezavantajları bu tarz motor kullanmayı düşünenler için aşağıdadır:
Motorun ilk kalkışı kuvvetli. Otomobillerin çoğunluğuna kırmızı ışık kalkışlarında toz yuttuyorsunuz. Sonraki hızlanması 60 km/s 'ya kadar iyi sonrasında, güç yetersizliği başlıyor. Kırmızı saha 90 km/s'den sonra başlıyor. Düz yolda 90 km/h rahatça ulaşılabiliyor. Kullanıcının cüssesinin ve ağırlığının direkt etkili olacağını söyleyebileceğimiz son sürat için benim kullanımımda gördüğüm değer 107 km/s. Motorla, Beylikdüzü'ne Avcılar'dan giden yokuşu sorunsuz 70 km/s ve üstünde hızla tırmanabiliyorsunuz.
Farları kötü. Gece sürüşünde ön aydınlatma özellikle kısa farlarda yetersiz kalıyor (standart 35W ampuller). Bu nedenle, xenon ampullü aydınlatma taktırmayı düşünüyorum. Ayrıca, dönüşlerde dönüş bölgesini göremiyorsunuz. Çünkü, farlar gövdeye entegre ve tekerlek dönüşünden bağımsız olarak sabit.
Motor, Çin'de Suzuki kalitesinde üretiliyor. İlk kilometrelerde motor bayağı sıkı idi ve açılması zaman aldı. İlk rodaj bakımı 1000 km ya da 3. ayının sonunda yapılıyor. Kitabı bakım aralığı 4.000 km'de bir olmasına karşın, Türkiye'de 3.000 km'de bir bakım yapılması yönünde Servisler telkinde bulunuyor.
Periyodik normal bakımları 30-40 TL civarı.
Çıkan problemler:
-Otomatik jiklenin boğma yapması. Normalde motoru 3-4 günden fazla yatırınca bu problem başıma geliyor. Motor, soğukken ilk marşta çalışır gibi yapıyor. Gaz yemiyor ve sonrasında stop ediyor. 4 - 5 defa daha marş yapılınca çalışmaya başlayabiliyor (kitabi olarak max 5 sn'lik marş basmalarla). Muhtemel sebep fazla yakıt gelmesi sonucu motorun boğulması. Sorun çözülemedi. Günlük düzenli kullanımda bu problem yok. Yan etkisi: Uzun vadede, aşırı marş motoru kullanımı, marş motor ömrünü kısaltacak. İsterseniz, ayak marşı mevcut. Onunla da motoru çalıştırabiliyorsunuz!
-Gaz telinin motora giriş bölümünde sıkışma yapması sonucu, ilk çalışma ve devamında rölantide yüksek devirli çalışma problemi yaşandı. Garanti kapsamında düzeltildi.
-6.600 km ile 7.100 km arasında İstanbul-Edirne-Kırklareli-İstanbul (toplam 513 km) seyahatimde motor varyatöründen kaçırma sesleri verdi. Buna karşın, motor yolda bırakmadan 400 km daha yol yaptı. (Kırmızı ışık kalkışlarında sıcak motorda ötme sesleri geldi). Dönüşte serviste giderilen problemin buharlaşan yağın varyatör kayışının temasındaki bölgelerde de hafif yağlama yapması üzerine oluştuğu anlaşıldı ve temizlenerek giderildi.
Ortalama yakıt tüketimi 3.5 lt/100 km civarıdır (yüksek süratli kullanımda). 4 lt/100 km max. tüketim. 3 lt /100 km civarı da 70 km/s süratle gidilirse elde edilecek tüketim değerleridir. Kitabi minimum tüketim değeri (2.3 lt/100 km) hiçbir kullanımda başarılamadı. Tüketim değerleri kullanıcının cüssesi ile birebir orantılıdır. (Muhtemelen 2.3 lt/100 km değeri, Uzakdoğu'da genel kullanıcı profilinin 1.60 m boy, 55 kg ağırlık gibi değerleri ile başarılabilir. Bense, 1.77 boy ve 86 kg ağırlık değerlerine sahibim.)
Yakıt deposu brüt 7.5 lt kapasitelidir. 0.5 lt civarı hacim genleşme kabı olarak tasarlanmış olduğundan, max. 7.0 lt doldurulabilir hacme sahiptir. Menzil de buna göre, 175-240 km aralığındadır.
Motorun yol tutuşu kuru zemin asfaltta çok iyidir. Lastikleri zaten asfalt lastiğidir. Motor, kumsal toprak yollarda kuru da olsa kıçını dansettirmektedir. Sert toprak yollarda da sorunsuz kullandım. Islak asfalt performansı da tatminkar. Boyalı asfalt yüzeylerden ıslak zemin koşullarında geçerken tehlike yaratabilir. (Her motor gibi!) Şiddetli Yan rüzgarlardan motor etkileniyor. Ayrıca, kamyon arkası rüzgarlarından da etkileniyor. Hafifliği bunda ana etkiye sahip. Motorun manevra kabiliyeti güzel. Küçük olduğu için her yere girip çıkabiliyor. Sıkışık trafikte, Kuryelerle yarışabileceğiniz manevra kabiliyeti ve her yere girebilirliği mevcut (RAKİBİM KURYELER!). Altı nispeten alçak olduğu için, arabaların yanından geçerken kaldırıma egzost ya da yan ayak sürtebiliyor. Hasar oluşturmuyor.
Motora iki kişi binebilir. Fakat, konfor vasatın altıdır. Temelde, tek kişi için yeterli konforu sunuyor.
Bagaj kapasitesi: Sele altı bagajı XL tam-yüz kaskın sığamayacağı kadar küçük. Yani, Uzakdoğuluların kafatası yapısına uygun yapılmış. Bu yüzden onu, yedek malzemeler için depo olarak kullanıyorum. (Zincir kilit, lastik şişirme kiti, yedek benzin, kullanma kılavuzu, alet takımı, motor örtüsü, vs).
Bu nedenle, arka bagaj kullanımını şiddetle tavsiye ediyorum.
SONUÇ:
Şehiriçi ve şehirlerarası yollarda geçen 7.176 km'den sonra Suzuki AN125 HK model motorsikleti kullanışlılık açısından şiddetle tavsiye ederim.
Avantajları:
Hafif olduğu için (106 kg) kolay taşıyabilirsiniz. Küçük olduğu için her yere girip çıkabilirsiniz. Km maliyeti, herşey dahil 20-25 krş/km civarıdırındadır. Yüksek güvenilirliğe sahiptir. Arızalandığında bile kolay yolda bırakmaz. İlk alım maliyeti yüksek hacimlilere göre düşüktür.
Dezavantajları:
Sınıfına göre yüksek yakıt tüketimi (3.0-4.0 lt/100 km arası). Yan rüzgar ve Kamyonlardan etkilenmesi. Far aydınlatmasının gece görüşü için kötü olması.
Yedek parça fiyatının Suzuki'nin politikası sonucunda yüksek olması.