Mondial 50TT-110FT-125KT-150UT-250MCT Hakkında
Reklamlar
-
19 Eylül 2005, 23:06
#261
motordaki bakım olayına çin malıdır, japondur diye bakmamak lazım. dragstar'a da iyi bakmaz doğru dürüst servisine götürüp bakımını yaptırmazsan örneğin zincirin yağına dikkat etmezsen yolda kalırsın. ne malı olursa olsun motor deyince arabadan daha fazla özen ve bakım isteyen bir şey düşünmek gerekiyor bence. ama tabi çin mallarına biraz daha dikkatli ve özenli bakım yapılması zorunluluğu da bir gerçek.
1000kmyi geçen arkadaşların sayısı çok az demişsin, ben şu anda 600 kmde olabilirim ama tecrübe kazasnmak, motoru tanımak ve tabii biraz da gezinmek için bir kez olmak üzere bir gün içinde çok kısa kesintilerle 250km.den fazla yol yaptım bir sorun yaşamadım.
Reklamlar
-
19 Eylül 2005, 23:20
#262
ben 3000 km yi geçtim,uzun yolda yaptım..bana sorabilirsiniz....şu an zincir gevşemesi dışında ciddi bir sorunum olmadı...3.400 e alınacak çin malı diyebilirim..
-
20 Eylül 2005, 10:02
#263
daha önce de yazdım buralara, 250 mct'yle 2000 km'ye yaklaştım, arada sıktırdığım somun ve 1 kez kopan debriyaj telinden başka bir sıkıntım olmadı.
asewes'in dediği gibi, sürekli bakım ve gözetim isteyen bir motosiklet mi? evet. peki sürekli bakım ve gözetim gerektirmeyen motosiklet var mı? henüz rastlamadım. bilen varsa beri gelsin. şimdi içimizden bazıları polemik denizlerine açılmadan belirtmekte fayda var, burada kimse çin malı mondial'in bir `honda` veya `yamaha`yla aynı kalitede olduğunu iddia etmiyor, en azından montaj kalitesi açısından. ama yiğidi öldürüp hakkını yemek de bize yakışmaz. hep diyorum, 3.300 ytl'ye bundan daha kaliteli, bundan daha keyif verici başka birşey alamazdım. bu şahsi görüşümdür, şahsi deneyimlerim neticesinde oluşmuş bir kanıdır.
not:normalkerem gibi tecrübeli arkadaşlar yazsın sadece lütfen sorumu şahsi kavga haline getirip tartışma açmayın çözüm bulalımki kazalarımız azalsın bu çin malı motordaki hayati eksiklikleri basit modifikasyonlarla sorunsuz ve güvenli hale getirebiliriz belki
anladığım kadarıyla normalkerem arkadaşımızın "mondial 250 mct" ile ilgili herhangi bir tecrübesi yok, belki genel anlamda motosiklet bilgisi çok derindir, orasını bilemem. ama neticede mondial 250 mct ile ilgili tecrübeleri öğrenmek için yanlış kişi.
asıl kafamı kurcalayan "bu çin malı motordaki hayati eksiklikler"?!??
nedir allahaşkına bu hayati eksiklikler, kıllandırmayın adamı durup dururken. şimdi gidip bakıcam motosiklete, ön freni var mı yok mu diye, kıllandım bi kere.
-
20 Eylül 2005, 15:46
#264
motor konusunda gerçekten de fazla bir tecrübem yok. ama oldukça geniş araştırmaya çalışıyorum. bu mct kesinlikle harika bir görünüşe sahip. ve kuryeci motoru ybr125'ten de daha ucuza geliyor. fakat gördüğüm gibi sürekli bir gözetim altında tutmak lazım. düzenli servis bakım başka şey, 10 günde bir vida sıkmak, 2 haftada bir zincir ayarlamak başka şey(bir de durduğu yerde benzin akıtma problemi olan arkadaşla, devrilince depodan benzin dökülmesi var). yamaha ybr125 başlığı altında bakarsanız, hemen hiç kimsenin düzenli servislere götürmekten başka motorun orasını burasını kurcalamaya, vida, somun sıkmaya gerek duymadığını görürsünüz. burada yapacağınız bir tercih meselesi; şekilli olsun, ara sıra gezeyim ortalıkta, gerektiğince de ilgilenirim diyorsanız bunu alın. ama 10 sene sonra parçalarının bulunamaması ve hurdalığa atma ihtimalini göze alın.(çindeki fabrika kapatırsa ya da el değiştirirse uğur grup'un da yapabileceği birşey yok -bu arada internet sayfaları da tatmin edici değil) ama şekil bakımından pek bişeye benzemese de daha kullanışlı, daha sorunsuz ve 10-15 sene sonra da binebileceğiniz birşey arıyorsanız, üzerine az birşey ekleyip honda ya da yamahaya bakın.
-
21 Eylül 2005, 22:04
#265
eren doğru söylemişsin...lostdwarf sende haklısın...
aslında bu konuda çok fazla polemik yapmaya gerek yok...
açıkçası ucuz fiyata satılan çin malı cruiser motorlar türkiyeye girmemiş olsaydı..belki bir çoğumuz..cruiser sürme keyfini bir bakıma hala yaşamıyor olacaktık..
ben şunu anlamıyorum;diğer topiklerede baktığımda daha ülkeye girmemiş,3 beş tane satılmış çin malı motorlar hakkında millet destan yazıyor...yok o buna basarmış yok bu ondan 1500 kat daha kaliteymiş..biz nasıl tüketicileriz yahu..
alırız en hesaplı çini bakarız keyfimize...nasıl olsa kul yapısı...
burada kullanım fikirlerimizi paylaşmakta yarar var sanıyorum...yoksa gerisi dırı vırı..
zamanla zaten göreceğiz nedir ne değildir...
artı kibar ve nazik kullnamaktan kasıt bu motoru üzmeden efendi gibi kullanmaktır..yoksa çamura dalıp kros yapacak değiliz herhalde motoru...
yoksa arazi vitesi koyarlardı bu motora...
benim diğeceğim bu motorla 3000 km yaptım..ve yineliyorum 3.500 liraya bu motor alınır..tutupta 1 milyar fazla veririm bundan daha kaliteli çinli alırım diyenler,doğru analiz yapsınlar derim...
param olsa bende suzuki intruder alırım herhalde...
-
22 Eylül 2005, 17:19
#266
arkadaşlar herkeze merhaba
mondialın 150 ut model motorunu inceledim kısa mesafe sürme şansım oldu aslında memnun kaldım ağır arazi şartlarında kullanılacak bi motor değil fakat hafif arzide sorun çıkartmaz gibi geliyo sitede olumsuz yazılarda var ama ayrıntıya raslamadım merak ettiğin ufak tefek mekanik sorunlarmı yoksa performans ve yol tutuş problemimi bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim.
(buradakı başlık harici başlık açtım bu başlıktan devam ediliyormuş acemilik işte kusura bakmasın kimse)
-
23 Eylül 2005, 19:50
#267
arkadaslar merhaba bende artik bir 250 mct sahibi ve hastasi olarak araniza katilmis bulunmaktayim , bu ne motormus be..... allah alllah...
-
24 Eylül 2005, 02:04
#268
ulem kacırdık guzelim büromatiki yaws yazın soguk kışın sıcak suyumuz hazır olurdu bu arada 10 sene muhabbeti var eger benim mct 10 sene dayansın zaten goturup kendi elimle hurdalığa vermeye razıyım benımle ölecek deil ya zaten 10 sene sonra işallah altımda yamaha virago 1,2 yada suzuki intruder olacak
-
24 Eylül 2005, 02:35
#269
-
25 Eylül 2005, 12:30
#270
Bir sorum olcak ?? ben mct 250 kullanıyorum güzel ama bi problemim var motor hızlanıp 3. vitese attıktan sonra yavaşlayıp durdugumda 1. vites ile kalkış yapmıyo .. 2. vitese geçiyo ama 1. vitese geçmiyo .. şehir içi kullanımda yavaş giderken 1 den 2 ye veya e den 1 e geçişte problem yok ama 3. vites işin içine girince bu sorunu yaşıyorum sebebi ne olabilir birde .. abi motorda bi zırıltı var hala nerden geldiğini anlamadım .. devir yükselince ön taraftan biyerden geliyo .. nerden olabilir bilen arkadaşlar varsa bana yardımcı olabilirler mi teşekkürler
-
25 Eylül 2005, 13:55
#271
Makine, kardeşim telli cant telin bir veya bir kaçı kopsa veya atsa yenisi ile değiştirebilirsin çlik cant ise çatladımı bir daha kullanamzsın mecburen atacaksın.ayrıca tel cant darbelere karçı daha mukavemetlidir.kros motorların neden tel cant olduğunu biliyormusun.25 senelik bir motor sürücüsü ve kroscu olarak seni temin ederim tek kelime tel cant.sevgiler saygılar.
Dağlar ve yollar haydi ne duruyorsunuz bizi bekliyor endurocular
-
25 Eylül 2005, 20:58
#272
umutduran arkadaşım, motorun sanırım daha çok yeni. ben de benzer problemi kısa süreli olarak yaşadım. hatta ilk akşam 1den 2ye geçerken bile zorluk çektim ama zamanla açılıp düzeliyor. zırıltı konusuna gelince daha önce bahsetmiştim. ön tarafta göstergenin altındaki kısımla depo arasında kalan bölümde alyanlı bir vida var ses oradan geliyor. çözümü çok basitmiş. o vidayı söküp tuttuğu parçaları çıkarıp iç lastik ya da pimapen contası tarzı birşeyle yeniden monte ediyormuşsun ve ses gidiyormuş. ben daha yapmadım ama yapan bi abimiz anlattı bana. özellikle devir yükseldiğinde geliyorsa ve cırrrrrrrrrr diye beyni oyan bir sesse çözümü sanırım bu...
bi de benim ayrı bi ses sorunum var. plakayı taktırırken plastik plaka tutacakları olur ya onu gereksiz diye attım ben. keşke atmasaydım. şimdi yan çantaları tutan metale tın tın vurup duruyor. özellikle rüzgarda çekilmez bir hale geliyor. bilginize...
yaaa bu arada resim nasıl ekleniyor. motorla ilk kez bi fotoğraf çektirdim de eklemek iaterim. ama nasıl oluyor bilmiyorum, bi komutu falan varsa bilen bi yazıversin...
-
25 Eylül 2005, 23:35
#273
-
25 Eylül 2005, 23:44
#274
Ben 4 aydır kullanmaktayım.Ama az az kullandığım için 400km de.Sorularınızı ben de yanıtlayabilirim.
Asfalta yapışmadan motorcu olunur mu ki?
-
26 Eylül 2005, 00:00
#275
MCT250
boldhead adlı üyeden alıntı
Distinto bana sorarsan deneme derim. Çünkü bu gibi katkı maddelerini hiçbir üretici tavsiye etmiyor.
Kaskkafa bu arada karşıyakada görüşelim istersen bana 0537 945 72 85 nolu telden ulaşabilirsin. :king:
Motorla hiç alakam yokken Aralık ayında 34 yaşımda bakkalden ekmek alır gibi bir TVS Fiero F2 aldım. Açık söulemek gerekirse 150 lik bir motora göre nefis denebilir. MCT250 yi gördüğümde Yamaha Suziki falan sandım ilk olarak Şekil itibarı ile nefis. Sonra öğrenince çin olduğunu biraz tereddut ettim hatta bayağı bir tereddut.
Başladım sağa sola sormaya basit ufak tefek sorun dışında sorun çıkmamış birde cankurtaran gibi buradan bir tel numarası gördüm sarıldım telefona Sevgili boldhead kardeşim taa İzmirlerden gecenin saat 22:30 unda başladı heyecanla artı eksileri tüm içtenliğiyle anlatmaya. Mondial bayisi herhalde bir ilk yaşıyor. 22:50 de adam sipariş aldı cep telefonundan aradımda:) Demek adamı öyle sorguya çekmişimki adam sesimi durunca direkt abi meraba dedi.
Umarım bende memnun kalırım ve uzun zamanlar buradan paylaşmaya devam ederiz tecrubelerimizi.
Yarın geliyor MCT 250
Bu arada yorumları için kaskkafa kardeşim ve bana telefonda açık net heyecanla MCT olayını anlatan boldhead kardeşlerime teşekkürler. Aslında tüm yorum yazanlara Teşekkür. Hadi hayırlısı yarın alalımda yazalım yorumları.
Sevgiler
Hakan
-
26 Eylül 2005, 00:39
#276
normalkerem adlı üyeden alıntı
arkadaşlar!!! bu mondial kaç senedir bu piyasada? araştıran var mı? 3 sene sonra fabrikayı kaparlarsa(çinde bu sık sık olur) 2 sene sonra da stoklarıdaki yedek parçalar biterse, internetlerin kıyılarında köşelerinde piston bilmemnesi aramayalım!!
tahminen aynı fabrikadan farklı ülkelere farklı isimlerle araç çıkarıyorlardır.
şirketin ne kadar oturaklı ve kalıcı olduğundan emin olana kadar bu harika görünüşlü motordan almaya tereddüt ediyorum. ankarada nerede satılıyor? ve de "yetkili servis" diye birşey var mı? yoksa bildiğiniz bunları tanıyan bir usta var mı?
Sevgili dostum olayı şöyle düşün, buna benzer pahalı bir motora en az 15 bin dolar verip 5 sene kullanacağına bunun yerine 5 te birini ver 2 sene kullan. Kapiş
-
26 Eylül 2005, 00:45
#277
TheTURK adlı üyeden alıntı
arkadaşlar benım boy 1.86 kilo 90 ama kollarımın biraz uzun olması sonucu oluşan (bence) garip bi goruntu dışında ole altımda kayboluyo yok seytan almış goturmuş muhabbeti yapmaya gerek yok bence nolacak traktormu bekliyonuz benım 600 km oldu ve bugune kadar yaptıım en guzel şey bu motoru almak oldu bence insan gencken bole seylerden hevesini almalı die dusunuyorum ve 3,500 ytl ye mct nin cok bile olduunu dusunuyorum aldıım gunden beri iki dakka bi yere gitsem hemen başıma 5 kişi toplanıyo goruntu harika 250 cclik motorda benım gibi yeni başlayan biri için oldukca makul ankaradaki arkadaşlarla tanışabiliriz bu arada ankarada merkezde 2 tane mondial servisi var biri migrosun orda koprunun dier tarafında opaş ve motordan anlamıyolar soleyim biride irfan usta var yıba carsısından saga donunce ilerde onunda ole cok işi varki inanamazsınız adamın yanına bole ezik buzuk girioz yoksa kovuyo (benim motoru aldıım yerin motorlarını irfan usta topluyo ve onu bile hade yuru die gonderddiini gordum) anlayacanız servis işi biraz genişleyene kadar bole idare edecez yedek parca sorununa gelince turkiyeye yeni giren tum otomotiv urunlerinin ilk başlarda yedek parca sıkıntısı olur cunku ilk amac yedek parca satın alınması için motor satmaktır bu yuzden o konuda ben biraz anlayışlı karsılayabiliyorum olayıha bide yeni motor alacak arkadaşların biraz daha bekleyip havaların iice soguuduu zaman motor almasını tavsiye ederim malum motor kışın alınır yazın satılır şimdilik benden bu kadar
192 boy 93 kilo çokta kelebek gibi durmamışım baktımda fotoğraflara, bacaklarım uzun olmasına rağmen çokta kasmadı. Tepemi attırıp 15 milyar vermek yerine keyifli anlar gecirmek için 3.200 lük motor almak daha effektif sonuç diye düşünüyorum. Aklıma takılan 3 konu. 1- Koruma demiri yok 2- tel jant tubeless lastik değil 3- boldhead inde dedigi gibi sehpa yok. Alakasız biyerde lastik patlarsa patlarız. Bu arada 34 yaşımdayım bebeliğimden beri hatırlarım uğur dondurma makinaları var arkası sağlam olması 3 günlük firma olmaması en seçilebilir özelliği olması makinanın. Benim yorumlarım bunlar...
-
26 Eylül 2005, 00:51
#278
kaskkafa adlı üyeden alıntı
yaaa bu arada resim nasıl ekleniyor. motorla ilk kez bi fotoğraf çektirdim de eklemek iaterim. ama nasıl oluyor bilmiyorum, bi komutu falan varsa bilen bi yazıversin...
arkadaşım bu linke tıkla http://img3.imageshack.us/ sonra orda SEÇ yazan yere bas ve bilgisayarındaki resmi seç tamama bas, sonra aşağıdaki HOST İT yazısına bas uploading yazacak biraz bekle ki bilgisayarındaki resim o siteye yollansın resim ne kadar büyükse okadar çok beklersin, resim aktarımı bittikten sonra açılan sayfada çıkan linklerden yanında '''Thumbnail for forums (1)''' yazan linki olduğu gibi KOPYALA ve forumda yazdığın mesajında resmin çıkmasını istediğin kelimelerin arasına YAPIŞTIR sonra mesajını gönder bitti
bugün arka çantaları çıkarttım arka lambaları takmak çok zamanımı aldı ama çok güzel oldu, belkide değişiklik olduğu için bana güzel görünüyor
çantaları çıkardıktan sonra farkettim disk kilidi, zincir, bez, ruhsat, gözlük, ve bitakım eşyalarımı nereye koyacam? çantasız kullanan arkadaşlar bu eşyalarını nasıl yanlarında taşıyor varmı pratik bi çözüm...
-
26 Eylül 2005, 01:17
#279
distinto adlı üyeden alıntı
ben güvenlik için geceleri yatarken eve 50 metre ilerdeki üstü kapalı otoparka koyuyorum(aylık 30ytl), dışarda ise biyere gittiğimde motoru görebileceksem(uzaktan, pencereden falan) disk kilidi ve direksiyon kilidi kullanıyorum, yok eğer motoru göremeyeceksem zincirle sabit bi demire bağlıyorum ama aklım motorda kalıyor...
Valla ben sigortacıyım bana bile motor kaskosu pahalı geldi hayatta ilk defa kaderci davranıp ulen giderse 3 milyar gider deyip allaha emanet ediyorum makinayı. Gerci makina yarın gelecek şu anda TVS yatıyor kapıda ama neye ne kadar ne bağladığına bağlı olay.
-
26 Eylül 2005, 10:49
#280
son bir kaç gündür nedense forumlara ulaşamıyordum, gördüm ki bu başlıkta trafik epeyce artmış
öncelikle aramıza yeni katılanlara hoşgeldin demek gerek, yeni mondial'leri hayırlı uğurlu olsun. şaka maka, epeyce bir 250 mct görünür oldu piyasada, tuhaf bir şekilde hoşuma gidiyor benimle aynı tip motosiklet kullananları görmek.
çelik jant - tel jant tartışması olmuş bir ara, her ne kadar çok tecrübem olmasa da, mantık tel jantın avantajlı olduğunu söylüyor. evet, arada bir akordunu yaptırmak gerekiyor, ama aslında dezavantaj gibi görünse de bu bir avantaj. en azından jant eğrildiğinde akort edilebilir, maalesef çelik jantlarda bu mümkün değil. eh, darbe alıp da bir süre sonra yamulmayan çelik jant henüz piyasada olmadığından, tel jant şimdilik en kullanışlı alternatif gibi duruyor. ama eğri oturup doğru konuşmak lazım, işlevselliği bir kenara bırakacak olursak, çelik jantlar son derece göz alıcı duruyor.
distinto, motorun çok güzel olmuş yan çantaları sökünce. bir süredir benim de aklımdan geçiyor bunu yapmak, motosiklete daha agresif bir hava veriyor. sorun benim çantalara fazlasıyla alışmış olmam, alet takımından tut da, yağmurluğuma kadar herşeyim için yer var, çantalar olmayınca ne yaparım bilmiyorum.
bu arada direksiyon sınavını da geçmişim, muhtemelen evrak işleri o zamana kadar tamamlanmış olur ve ben 29 ekim'de izmir'de yapacağımız gayri-resmi mondial geçitinde aranızda olurum
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler