arkadaşlar mondial sitelerini bana yazarsanız sevinirim bir de mond. 50 tt alcam nasıl bir motor
arkadaşlar mondial sitelerini bana yazarsanız sevinirim bir de mond. 50 tt alcam nasıl bir motor
benkaan ve geek23 aramıza hoşgeldiniz şimdiden. evet jinlun görünüm olarak insanı baştan çıkarıyor harika bir görünümü var. o ön cam, koruma demiri, yapılı benzin deposu, deponun üstünde yazan marauder yazısı falan çok hoş görünüyor. ama sesi pıtır pıtır birşey, ben a2sınavından sonra egzozu açtırmış birinin jinlununun sesini duydum bizimkiyle hemen hemen aynı. ama bizimkinin sesi doğuştan öyle... gerçi kendisi memnun olduğunu söyledi ama genel olarak jinlun konusunda pek iyi şeyler duymadım. giderken gidonu elinde kalıp da kemikleri çıtır çıtır kırılanlar, ani bir frende disk sıyıranlar falan. hatta birisi bir laf söylemiş ondan sonra jinlunu aklımdan sildim : "jinlun alacaksan arkana da kocaman bir file taktır ki dökülen parçaları toplasın" diye. neyse herkesin tercihine saygı duymak lazım ben mctden memnunum başkası diğerinden memnun olabilir. sonuçta iki teker kullanmanın zevkini yaşıyoruz hepimiz.
orcathemaster benim mct gri renkli. diğer renklere göre daha ayrı duruyormuş gibi geliyor bana. metalik grisi güneşte pırıl pırıl parlıyor, ama bi abimizin kırmızı mctsi var onu da yakından gördüm çok kötü değil. hatta kıpkırmızı kaskıyla birlikte o abimiz acayip havalı da duruyor diyebilirim. griye ulaşabilme şansın varsa dene derim ama bi renk uğruna motordan da vazgeçme bence.
egelim sana gelince 50ttyle 125mt arasında uçuruma varacak bir fiyat farkı yok bildiğim kadarıyla. 50ttnin lastiklerinin çok küçük ve ince olması ve 50cc olması açısından dezavantajları var. biraz daha koyup 125cclik lastikleri biraz daha güvenli 125mtyi alabilirsin bence. hatta yarı otomatik (debriyajsız vites değiştirilen)şanzımana sahip 110ft modeli de 1.300ytl diye hatırlıyorum onu da tercih edebilirsin.
herkese iyi sürüşler.
son olarak, daha çok zaman var ama 29 ekimde hava güzel olursa izmirli mondialciler olarak sissy barlarımıza küçük bayraklar takıp geçiş yapabiliriz. bence çok güzel olur. ne dersiniz???
kaskkafa haklısın ama maddi durum 50 cc ye yetiyor ve bu bayrak işi çok güzel olur iyi akıl etmişsin bunu ben varım
şimdi ugur.com'dan fiyatlara baktım, unutmuşum da 50tt 1.299ytl 110ft 1.325ytl. peşinde arada sadece 26 ytl var. kesinlikle ve kesinlikle 110ft diyorum...
karşıyakadaki mondial servisi nejat ustaya 125mt mi 110ft mi dediğimde bile kesinlikle 110ft demişti. bence 110ft al. 50cc mi 110cc mi, 3,5 beygirgücü mü-7,5beygirgücü mü, tek amörtisör mü-hidrolik çift amortisör mü . mü - mü?
sayılar herşeyi açıklığa çıkarıyor.
...110 FT...
kaskkafa ' ya...
iyi niyetlerin için teşekkür ederim dostum.
evet jınlun görünümüyle tam bir canavar.ama gel gelelim şikayetler hiçte öyle demiyor. yani uzun bi yolculuk yapıcak olsan ayvayı yedin tarzı . 2 hafta içerisin de umarım altıda olacak. neyse kendinize iyi bakın
bu arada günaydın
orcathemaster, hoşgeldin.
kaskkafa'ya katılıyorum, sadece rengi için vazgeçilecek bir motosiklet değil mondial
ben de gri renklisi var, oldukça alımlı duruyor, ama kırmızısı da fena değil hani. sadece yan grenajın alt kısmındaki gri renkli plastik kısım biraz sırıtıyor, hepsi o.
şu 29 EKİM İzmir geçişini organize edebilirsen harika olacak kaskkafa, o zamana kadar inşallah ehliyeti almış olurum, artık yağmur çamur demeden gelirim güzelim Karşıyaka'ma ..
kaskkafa ve lostwarf,ilginize ve tavsiyelerinize teşekkür ederim.Siz ikiniz ve birde theturk kardeş bana göre motosiklet net de Mondial 250mct cilerin öncülerindensiniz.Üçünüzden biri yeni bir mondial 250mct başlığı açsanızda sürekli oradan mesajlaşsak ve yeni mct250 ciler bize kolay ulaşsa , daha bir birlikteliğimiz olsa diyorum..Çaylak biri olarak fikrime ne dersiniz bilmiyorum.Ama güzel olur kanaatindeyim...Saygılar..
orcathemaster,
fikir olarak iyi hoş, ama pratikte yeni başlık açmak çok faydalı olmayacaktır. foruma yeni katılan arkadaşlar, ki ben de kendimi onlardan sayıyorum hala, belli bir modelle ilgili bilgi aradıklarında kayboluyorlar. misal, "mondial 250" diye bir arama yaptırsan, karşına "olleyyy, mondial 250 aldım", "komşum yolda mondial 250 görmüş, yorumlar?" veya "mondial 250 mct'ye tüp takılır mı" gibi tuhaf bir sürü başlık çıkacak zaten biraz da bu nedenden ötürü böyle genel bir başlığa geçilmiş vakti zamanında.
bu saatten sonra yeni başlık açmanın bir mahzuru da, o başlıkta birisi atıyorum yakıt tüketimini sorunca biz üşenip "daha önce X başlığında yazıldı bu" deyip yönlendireceğiz, o arkadaş da yönlendirdiğimiz yerden devam edecek yazmaya vs. vs. vs...
allaaaah, bak şimdiden kafam karıştı bile
bence burası iyi şimdilik
arkadaşlar dün göztepeden çıktım avcılara gidiyordum saat öğle 12 falandı merteri geçtikten sonra e5 te sol şeritle orta şerit arasında 70-80 km hızla gidiyordum ne oldu anlamadım ve birden yerde taklalar attığımın farkına vardım ayaga kalkmaya çalıştıkça daha yukarılara zıplayarak taklalara devam... sonra taklalar bittiği gibi hemen orta şeritte ayağa kalktım bi araba bana çarpmamak için ani frenle durdu 80-90km hızla akan trafik aniden durdu arkama döndüm baktım motor sola yatmış halen sürükleniyor, millet bana ceset gözüyle bakıyorlardı çok vahim bi durumda olduğumun farkına vardım döndüm motora doğru yürümeye başladım yürürken yanıma gelen arabalar hasteneye götürelim, birşeyin varmı?, ambulans çağıralımmı? gibi sorular sordular, motorun yanına ulaştım iki arabadan insanlar ve bi otobüs şöförüyle yolculardan birkaçı indi ve beraber motoru kaldırdık emniyet şeridine çektik sonra yardım tekliflerini reddettikten sonra millet dağıldı ve trafik akmaya devam etti, yalnız başıma kalınca üzerime baktım, korumam yoktu sadece kask ve kışlık deri bi mont vardı, kaskta darbeler montta birkaç yırtık ve ezik vardı bende ise mucize eseri allahıma şükür hiç birşey yoktu, mont olmasına rağmen dirseklerimde biraz sıyrık sağ el bileğimde çok az ağrı(sonra ağrı arttı ve şimdi alçıda) ve belimle sağ bacağımın birleştiği noktada biraz sızı vardı, vay anasını nasıl kurtuldum diye bi yandan allaha şükür ederken bi yandanda nasıl olduda düştüm diye düşünürken arkadaşımı aradım, geldi motoru benzinciye çektik sonra hastane ye götürdü beni ayaktaydım ve görünürde bi sorun yoktu ama iç kanama falan için bi takım kontrol ve röntgen çekildi en sonunda yok bişey deyip sağ elimi yarı alçıya aldılar 1 hafta sonra çıkar dediler ben yarına kalmaz çıkarırım ağrı kalmadı sayılır, şimdi kasktaki ve monttaki darbelere bakıyorumda allah korumuş diyorum ve sakın kasksız yola çıkmayın, ben yerde o kadar sürüklenerek taklalar atan birini görseydim kesin 3 4 yeri kırılır diye düşünürdüm, haaa motoramı ne oldu hasteneden sonra arkadaşla geldik ve arkadaş motoru avcılara kadar sürerek getirdi ve şimdi onla uğraşacak keyfim yok otoparkta ilgi bekliyor, devriyajın demiri ve arka çanta koruma demirinin üzerinde sürüklendiği için demirlerin oval kısmı düzleşti dikkatli bakmadıkça farkedilmiyor ve ya direksiyon sola egrildi yada teker sağa eğrildi direksiyonu sola doğru tutarak sürülüyor, korkum geçsin şu alçıyı çıkarayım servise götürecem... yarın ufak hasar fotolarını eklerim... ha bide sol ön sinyalin sarı camı kırıldı ama sinyal hala çalışıyor... ayrıca kaskım motoru alırken verdikleri ucuz tam kapalı dandik birşeydi ama işe yaradı...
distinto çok geçmiş olsun, inşallah bu atlatacağın en ciddi kaza olur, Allah beterinden korusun.
ya ben farkedemedim, ya da kazanın nedenini tam olarak anlatmamışsın, aslında nasıl ve niye olduğunu öğrenebilirsek kendimizce dersler çıkartabiliriz belki.
bir de dostane tavsiye, eğer kolundaki alçı için 1 hafta denmişse, en az 8 gün çıkartma. 95 de bileğimi çatlatmış, 3 hafta kalacak dedikleri yarım alçıyı 2 haftada sıkılıp atmıştım. sene 2005, o gün bugündür her kış en az 3 ay bileklik takmak zorundayım soğuk havalardaki ağrısı yüzünden.
Distinto geçmiş olsun dostum..Sana bişey olmaması güzel.Ben doktorum.O bileğindeki alçıyı boşa takmamışlardır.Ona atel deriz gerçi, sen bana sorarsan 10 gün çıkartma onu.Erken çıkartırsan bağlar kendini toparlayamaz ve lakse yani gevşek kalır ve düzensiz iyileşir.10 gün sabret olurmu.
Bu arada nasıl düştüğünü çözebildinmi??Motordamı bi sorun vardı yani lastikler yada ön çataldamı,yoksa yolla ilgili bişeymi ?Kendine gelip olayı çözdüğünde bize yazarsın umarım.Tekrar geçmiş olsun dostum..
distinto öncelikle büyük geçmiş olsun.
umarım o anı bidaha hiç yaşamazsın. bu arada beni tanımaya bilirsin normal.
çünki yeniyim. tekrar geçmiş olsun allah korumuş.
inanırmısın böyle şeylere bilmem ama fakir bi çocuğu sevindir.
valla distinto gecmiş olsun ha ne oluyo ya once kaskkafa sonra ben sonrada sen kaza yaptın dikkat edelim arkadaşlar motorlar afilli göze gelioz valla ha bu arada sakın cıkarma o alcıyı hatta dediklerinden 2 3 gun fazla tut derim bide motorun arka tekerine bi baktır gecen biri anlattı eger serviste jant telleri duzgun ve sıkı olarak takılmazsa yolda giderken atıyomuş serviste vardı ole bitane adama sordum yolda giderken motor altımda gitti dedi motor hocası o yuzden takla falan atmadan durdurmuş motoru ders verdii cocuunmuş motor beraber gelmişler eger sahibi olsaydı baya hasarlı olurmuş dediklerine gore bide bazen vitesi buyutuoz die yanlışlıkla kucultuoz (en azından ben bazen ole yapıom) onada dikkat edin derim
Arkadaşlar,
internette mondial marka motorsiklet ile ilgili arama motorlarında uğur un kiler dışında birşey bulabilen varmı?Hangi marka yada firma üretiyor bunları ben bişey bulamadım.Mondial bizim uğur un uydurduğu bir markamı acaba..Bunun fabrikası nerde hangi ülkede bilen varmı?
Mondial mct250 ye ait değişik resimler bulabilen oldumu...
Gerçi ben sadece google da arama yaptım ama nafile...Selamlar.
Merhaba
Geçmiş olsun. Allah cümlemize yaşatmasın böyle birşey. Yalnız düz yolda giderken birden kendini yerde bulman çok ilginç. Ben bunun sebebini merak ediyorum. Bulursan bizimle paylaş lütfen.
Görüşmek üzere.
ARKADAŞLAR Bİ BAKIN İSTEDİM,SİZDE GÖRÜN İSTEDİM KUSURA BAKMAYIN OLURMU!!!
teşekkürler alçıyı çıkarmadım bugün çıkarmayı düşünüyordum ama tavsiyelerden dolayı çıkarmayacam , tam hatırlamıyorum ama ön teker sağa doğru kaydı sonra taklalar atarken kendime geldim, motor şimdi çalıştığına göre motordan kaynaklanan bi sorun değildir, ama ön tekerin sağa kaydığından eminim, bazısı diyorki mazota basmış olabilirsin, bazısı diyorki arkadan bi araba değdirmiştir, bazılarıda teknik sebepten dolayı ön teker kilitlenmiştir diyorlar.. kesin olarak neden düştüğümü anlayana dek 50 60 ı geçemem artık... (nee? 50 mi? çok fazla yav, ya düşersem yine? 30 yo yo 20 en iyisi. bi musubet bin nasihatten iidir )
arkadan biri çarpmış olsa seni ezmemek için çok çaba sarf etmiş olması gerekir.
motor hareket ettiğine göre ön tekerin kitlenmesi söz konusu olmaz ama yaa...
neyse sen kafanı biraz daha topla yine konuşulur.
tekrar geçmiş olsun
Hani jant tellerinin uyduruk olduğundan bahsediliyor ya..Tellerde bi eğilme bükülme yada kopma varmıydı acaba ona dikkat ettinmi,saydınmı eksiklik varmı diye?
Ön süspansiyonlardan biri patlamış yada zayıflamış olabilirmi(yağ kaçağı v.s)
http://www.zymotor.com/pframe.html
bu bizim motorların yapıldığı yermiş?!!
bu sayfada chopper ların sayfası..bizim kine benzeyeni 250 cc en başta ama V motor bu..Bizimki V diil..kafam karıştı gene ya hadi neyse...Sizde bi bakın isterseniz.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)