Verdiğin bilgiler için sağol ama ben kitapçıktaki çoğu bilgilere güvenemiyorum ondan sormuştum.
Çünkü kitapda motor yağını 10w40 kavrama dişlisinede koyulması geçiyor ama yanlış. Neden dersen; burası sadece dişli kutusu, kısaca diferansiyel muadili bir kısım. Buraya motor yağı konulmazmı konulabilir ama kitaba uygun olmaz. Ağır yük taşıyan dişli guruplarına (otolarda şanzıman gibi) çabuk ezilmeyecek kalın yağlar konur. Bu yağda kısaca 80w90'dir şuanda kullandığım gibi. İnce yağ uzun sürede dişlilerin olağan çalışma süresini (ömrünü) kısaltacaktır.
Yani Mondial in kitapçığı bazen zarar verebilir.
Bilgilerin için teşekkürler, ben en işisi 5-6bin de bir kafama göre ayar yapayım
Merhaba Arkadaşlar
Son 1 haftadır motorumda düzensiz rölanti vardı yolda giderken durup duruken devir yükseliyor, motor orta ayakdayken arka teker kendi kendine dönüyordu, bu belirtiler bana jiglede sorun olabileceğini düşündürdü, kontrolleri ve testleri yaptım jigle sağlamdı, motor ilk çalıştığında soğukken yüksek devirde çalışıyor, ısınınca jigle devreye girip normal rölantiye dönüyordu fakat biraz gidince tekrar devir yükseliyordu karbüratör rölanti ayarı tutmuyordu haliyle. karbüratörde temizdi,
sonra aklıma jiglenin beslemesi geldi, kontrollerim sonucu yolda giderken bir müddet sonra jigleye gelen elektriğin kesildiğini farkettim
bende jigleye bir anahtar üzerinden direk 12 v bağladım, motor soğukken anahtar kapalı (jigleye elektrik gitmiyor) şekilde çalıştırıyorum motor ısınınca anahtarı açıp (jigleye elektrik gidiyor) sürekli öyle bırakıyorum, ve bu yöntemle gayet sağlıklı bir rölanti ve devirle kullanmaya başladım anahtar sürekli açık konumda kalsada oluyor jigleye elektrik verince kapatması 1-3 dk sürüyor o arada zaten ısınmış oluyor, ve normal rölantiye dönüyor ve saat gibi sayıyor, jiglenin kendi soketindeki sorunu çözene kdar bu şeklde kullanacağım,
bu tür sorunla karşılaşan arkadaşlar varsa deneyebilirler
Motor 100 km de ne kadar yakıyor arkadaşlar? İlk motor olarak tavsiye eder misiniz? Satışı nasıldır?
http://www.gunceltrend.com Binicem üstüne... Vurucam kırbacı!
yaklaşık 3,5lt yakar. bütçeniz düşükse alınabilir. yalnız tamir işlerinden biraz anlamak lazım, yoksa paranız ustalara gider.
imkanınız varsa biraz daha biriktirip honda, suzuki, sym gibi markaların 125-150-200cc lik motorlarından alın.
38bin km 150 zat kullandım. 3binde iken almıştım, 41binde iken sattım. bu kadar uzun süre kullanan çok azdır. buna rağmen söylüyorum ki çin malı motor son tercih olmalıdır
(ekleme yapayım, çin malı motorlar içinde 150 zat tercih edilebilecek en iyi modellerdendir)
ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN
Merhabalar bende ilk motorum olacak bir scooter arıyorum, fazla masraf çıkarmayacak ve motor öğrenirken bana arkadaşlık edecek bir model arıyorum. Çünkü bilgim ve tecrübem yok ne kadar az sıkıntı yaşarsam benim için o kadar iyi olur. Bu modelin cüssesi benim çok hoşuma gitti bende cüsseli bir şey almak istiyorum. 1.85 boy olunca bazı modellerde kendimi çok eğreti ve rahatsız hissettim. Fiyat olarakta ZAT bana çok uygun geldi. Mümkün oldukça uygun bir şey alıp zamanla neye ihtiyacım olduğunu anladıktan sonra iyi bir model almak istiyorum. Hoşuma giden vitesli modelleri uygun fiyatlara görmeme rağmen scooter'ın başlangıç için daha mantıklı olacağı kanısındayım. Mersin'de yaşadığım için temiz ve hoş gelen model bulma konusunda sıkıntım var ve sanırım baharda hem fiyatlar hem talep arttığı için pek model yokmuş. Satıcılar hep genelde öyle bilgi verdi çünkü. Bende Adana'da bir zat ilanı gördüm 1.899 TL ile eklenmişti. Fakat zamanla çok yaktığı, çok sorun çıkardığı ve bazen masraflı olduğunu çok okudum. İlk motorumda bu işten soğumak istemem. Bütün bunları düşünürsek sizce benim içi ZAT mantıklı bir seçim olur mu?
Merhaba arkadaşlar,
Yeni bir soruyla tekrardan aranızdayım
Dün motorumla turlarken sanayi mahallesinden maslağa girişte biraz son sürat denemesi yapayım dedim ve gazı sonuna kadar açtım. 100km/h oldu sonra yavaş yavaş 105-106km/h hızla (daha hızı artmadı ) giderken sanki biran ateşleme durdu ve ani hız kesmeye başladı ve benim 1-2sn içinde gazı bırakmamla motor topladı kendini ve İTÜ çıkışını alana kadar 90-95km/h hızla geçtim sorunsuzca ve tabi istinye bayırından aşağıda 100km/h hızla indim (az bir gazla kendi çıktı o hıza) gene bir problem yoktu.
Benim merak ettiğim o ara ne oldu ki motor öyle bi tepki verdi? O yolda ara ara son gaz denemesi yaparım neden derseniz motoru biraz zorlayınca sanki motor açılırcası misali biraz daha rahatlıyor, rahat gidiyo motorum 0-70km/h arası
Neyse böyle kısa bir anıydı, herkese kazasız belasız sürüşler.
MErhaba
o yollarda bende o hızlarda denemeler yaparım sanırım aynı olaya inanıyoruz motor daha rahatlıyor gibi fakat dediğin olayla hiç karşılaşmadım
o anda ekzozdan patlama çatlama sesi geldimi acaba hatırlıyormusun?
ateşleme durunca genelde yanma odasında bi sıkışma oluyor ve tekrar başladığında ekzozda patlama oluyor vitesli motorlarda bunu bilerek de yapıyorlar silah gibi ekzoz patlatmak için
Merhaba,
Valla o yüksek hızda giderken motor gereğinden fazla motor çevre ve araç sesi olduğundan egzoz patlama sesi oldumu olmadımı bilmiyorum
Dediğim gibi sanki bi anlık ateşleme durmuş gibi olmuştu ama anlam veremediğim bi kesilme idi.
Neyse şimdilik bi problem yok ve her seferinde o yolda deneme yaparım ve bu ilk defa olan birşey idi.
Teşekkürler iyi akşamlar...
Merhaba arkadaşlar
Uzun zamandır kimseler bir şeyler yazmamış, maşallah problemsiz gidiyoruz demek ki
Tekeriniz düz bassın kazasız belasız sürüşler.
Merhaba arkadaşlar,
Yakın zamanda Zorunlu Trafik Sigortası yaptıran varmı? Yaptırdıysanız ne kadara yaptırdınız?
Sigorta sepeti'nden anlaşmalı olduğu firmalara sordurtarak teklif istedim 167,3TL dediler geçen sene AXA Sigortaya göre iyi gibime geldi çünkü 190 küsür liraya yaptırmıştım.
Sizdende bilgi almak istedim.
Saygılarımla, kazasız belasız sürüşler.
Merhaba arkadaşlar,
Bugün motorla ışıklarda beklerken gözümün tesadüfen akü şarj ibresine takıldı ve bir bakarımki en üst seviyeye gelmiş. Hemen uzun farları açtım (motorum sıfırken başıma geldiğinde yapmıştım). Şarj eski seviyesine döndü sonra farları kapadığımda bir anormal durum görünmüyordu eve geri gelene kadar.
Anlaşılan yakın tarihte konjektör arızası oluşacak motorumda Geldiğimde konjektörün olduğu bölgeyi açtım gözle görünen bir durum varmı diye açtım. Çünkü motorum daha 400 küsür kilometrede iken böyle bir arıza ile serviste garantiden değişmişti bildiğiniz konjektör çatlamış idi. Neyse görünürde birşey yoktu Birde bağlantılarda oksitlenme oturmama gibi bir varmı diye kontrol edeyim ve ne göreyim
Normalde 3 soket olmalıydı biri sarı kabloların olduğu soket (3pin), diğeri kasilerek bağlandığı kabloların soketi olmalıydı (4pin-1'i eksik) ve bu 4pin sokete paralel bağlı 3pin li şarj akımını kesmeye yarayacak röle olmalıydı ama sadece görüntü bu kadar
Demin bahsettiğim kesik kablolarda 4. pinde olması gereken kablo ise boşta bırakılmış (Bunu yapan servise bol bol saydırdım )
Markası da bu imiş.
Gelelim sadede Mondial'in servisleri berbat ötesi ben ilk etaplarlar açıkçası çömez iken ÇİROZOĞLU Motorsiklete gittim lanet olsun gene yaptıkları pisliği düzeltmek uğraştıracak (Kesip attıkları soketi bulmalıyım, orjinal konjektör almalıyım, akım kesici röle almalıyım vs derken).
Özellikle firma ismi verdim (ilk defa), ya arkadaş dala vere ile adamlar iş yapıyor sinirlerim tepeme geliyo nerdende gitmişim çömezken hep diye
Neyse arkadaşlar, yakın tarihte bu olayı düzeltir ve paylaşırım burda gene.
Herkese kazasız belasız sürüşler..
Merhaba arkadaşlar,
Zamanında servisçinin arızalanan konjektörümün yerine sanayi malı 150ZC ye uyumlu konjektör uygulamışdı ve bu arızada farkettim ki en iyi serviz bizmişiz.
Neyse gelelim değişim işine;
Servis soketi keserek uydurma yaptığı için direk sokete takma imkanım yoktu (böyle bir uydurma soketide bulamadım) Mecburen konjektörün kablolarını kesmeden soketten sökerek bağlantılarını yapıyorum.
Burda deneme yapıyorum herhangi bir sorun varmı diye ve sorunsuz çalışıyor geldi sıra toplamaya güzelce
Burda biraz fazla bant harcadım çünkü motorumu seviyorum ve özen gösteriyorum her ihtimale karşı sıkıntı olmasın diye
Ve onra tüm granejleri toplayıp binip geziyorum
Arkadaslar merhaba, uzun zamandır yazmiyorum, zat ile oldukca mutluyuz bir suredir ufak bir problemimiz var bunu sizlerle paylaşmak istiyorum. Motor ile hareket halinde iken arka taraftan takirti tukurtu seklinde sesler geliyor. Sorunu motordan olup olmadigini anlamak icin motoru yokus assagi calismazken de denedigimde ayni sesin geldigini duyuyorum. 29 eylul 2014 de muayenem dolacagindan motorla ilgili bakimlari yapmak ve degisecekleri degistirmek icin bu gun kollari sivadim. Arka lastigi sokup arka balatayi degistirmek istedim. Lastigi soktugumde sanzuman kismindan yag sizdigini ve arka balata tamburuna doldugunu farkettim. Arka saft bir miktar sallaniyor ve saftin rulmaninin onunde herhangi bir kece tarzi sizdirmazlik elemani yok. Burada bir kece olmasi gerekiyormu ? Ayrica balatalari degistirip lastik tarafindaki ayari yaptigimda frenin guzel bir sekilde tutacagi sekilde ayarlamada lastik bosta hic dönmüyor. Balata sıkılı gibi hareket ettirmiyor. Ha gaz verince motor gidiyor fakat bosta donme yok. Arka fren icin ne yapmaliyim ? Sanzumandaki kacak ve takirti sesleri icin sanzuman rulmanlarini komple değiştirmeyi planliyorum. Sizlerin bu konuda tecrubeleri nelerdir. ?
Arkadaşlar eski motorumdan kalma parçaları ücretsiz veriyorum.
Parçalar 3 yıldır çatıda durmakta, Sıfır değiller ama iş görürler
Egzoz
Sağ alt bakalit grenaj
Arka lastik (çok kötü durumda, buna güvenip uzun süre kullanılmaz, intihar olur)
Ayrıca çeşitli varyatör parçaları, üst manifold vs de var diye hatırlıyorum ama tekrar kontrol etmem lazım.
İlgilenenler buradan mesaj atabilir
Parçalar Dudullu/Ümraniye dedir.
Merhaba, 2 sene aradan sonra bugun oglen itibari ile bir ZAT 150 alarak yeniden motorsiklet sahibi oldum, oncelikle tekrar 2 teker uzerinde olacagim icin cok sevincliyim. Motor su an bir arkadasin tamirhanesinde gerekli kontroller yapiliyor ve eksiklikler gideriliyor. Carsamba gunu noter satisini alacagim, yazmis oldugunuz parcalar tam da bu aralar isime yarayabilir. Isyerim Umraniye Hisar hastanesi civarinda, sizin icin de uygun olursa hafta ortasindan sonra sizi ziyaret etmek ve bahsettiginiz parcalara talip olmak isterim.
Merhaba arkadaşlar karbüratör ve jikle ile ilgili hazırladığım yardımcı videoları izlemek isterseniz lütfen kanalımı ziyaret ediniz.
teşekkürler
https://www.youtube.com/channel/UC6s...mk67qa-__UV9Cw
Merhaba, onceki gun almis oldugum motorumla dun sabah Istanbuldan-Yalova'ya gittim. Aksam donuste Eskihisar'da feribottan inip E-5 ciktiktan 1 km sonra Gebze girisinde 90km hiz ile giderken motor stop etti. Saga cekip durduktan sonra aralikla 6-7 defa calistirmayi denedim ama tik demedi. Mars basiyor lakin kesinlikle atesleme gerceklesmiyor, atesleme sisteminde mi yoksa yakit ile mi alakali cozemedim. Bu arada Yalova'da iken depoyu fullemistim. Gidip gelene kadar acayip bir benzin kokusu hic durmadan devam etti. Aksam o durumda E5 kenarinda 10-15 dakika ugrastan sonra tanidik motor ustasini arayip konustum ve sonunda Maltepe'den Gebze'ye bir kamyonet cagirarak Motoru yukleyip eve getirdik. Ilk gunde boyle bir sey yasamam butun keyfimi alt ust etti. Motor 3 gundur ustamda ve her yerini elden gecirdi(!). Bu aksam evden alip itekleyerek ustaya goturecegim bakalim ne cikacak! Depoyu full doldutunca benzinci de iken motorun altindan az biraz yakit akti, tahliye hortumu filan mi var acaba, fazla doldurunca bosaltim mi oluyor!?
Benzin kokusu diyorsanız aklıma ilk gelen benzin hortumunda çatlak olduğu.
Diğer ihtimaller ise klasik olarak ateşleme bobini, bobinin fişleri, buji, vs.
Çözümün çok basit olduğuna iddiaya bile girerim.
Depo doldurulunca ise deponun üstünde bir delik var, oradan akar. Hatta benzin pompadan basınçla geldiği için daha dolmadan bile akar. Çözümü basit, bir adet vidayı o deliğe vidalıyorsunuz, çözülüyor. Hava yapar korkunuz varsa ise onu da yapmaz merak etmeyin. Deponun kapağı hava geçişi sağlıyor.
Merhaba, problem benzin otomatiginde imis, arasina 100 TL sikismis, cikarinca duzeldi.!
Şu an bu konu içerisinde 20 kullanıcı var. (0 üye ve 20 misafir)