Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Mondial 150 ZAT Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #6701

    Üyelik
    08 Ağustos 2013
    [/COLOR]arkadaşlar her keze iyi seneler diler motorlarınızın dertsiz sorunsuz iyi bir yıl gecirmesini dilerim sizlere kücük bir sorum olucak arka varyatörün ve dişli kutusunun üzaerinde delikli bir oring var ucunda bir hotum talkılı bunun bir yere girişi varmı birde ne işe yarıyor cok merak ettim araştırdım ama hiç bir yerde bulamadım şimdiden cevaplar icin teşekkürler[/QUOTE]


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #6702
    Crazy Motors - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Temmuz 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar 200NS ABS (2017)
    Alıntı okaliv adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim aklımada alternatör geldi fakat o kısımlar hakkında hiç bilgim yok elektrik tesisatı girince devreye işler karışıyor ama motorun hiç çalışmaması beni rahatsız ediyor CDI beyin ayak marşıyla çalıştırmadada devreye giriyormu ? Aküsüz çalışan motorun o sebepten çalışmaması tuhaf gelio açıkcası.

    Son olarak bu CDI beyne bakayım diyorum olmadı götürücem artık motoru başka çarem kalmadı. Fakat onun yerini tam olarak bilmiyorum tarif edebilrmisin acaba nerede olduğunu.


    Örnek olarak eklediğim resimde işaretlediğim yerde yani sol ayağımızı bastımız plastiğin altın orayı sökerek rahatlıkla görebilirsin.

  3. #6703

    Üyelik
    01 Ağustos 2013
    Alıntı Crazy Motors adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    http://img801.imageshack.us/img801/1595/eb2n.jpg

    Örnek olarak eklediğim resimde işaretlediğim yerde yani sol ayağımızı bastımız plastiğin altın orayı sökerek rahatlıkla görebilirsin.
    Eyw. yarın hemen yapıcam onu umarım bi sonuç alırım burdan paylaşacam.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:35 ----------

    Alıntı özay zeybek adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    [/COLOR]arkadaşlar her keze iyi seneler diler motorlarınızın dertsiz sorunsuz iyi bir yıl gecirmesini dilerim sizlere kücük bir sorum olucak arka varyatörün ve dişli kutusunun üzaerinde delikli bir oring var ucunda bir hotum talkılı bunun bir yere girişi varmı birde ne işe yarıyor cok merak ettim araştırdım ama hiç bir yerde bulamadım şimdiden cevaplar icin teşekkürler
    [/QUOTE]

    Onun biyere girişi yok kardeş bendede aynı açıkta duruyor öyle hatta parçalanmış gibi. Ne işe yaradığını tam bilmiyorum. Keyifli sürüşler

  4. #6704
    Crazy Motors - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Temmuz 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar 200NS ABS (2017)
    Alıntı Panaromik adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ayak Marşında CDI beyinin anlamı yok bildiğim kadarıyla ateşleme sistemi ve ayak marşı bağımsız çalışıyor ayak marşı manuel sistem.
    Bu kısıma açıklık getirmek istedim;

    Marş tuşuna basmamız ile çalışan marş motoru kırankı çevirir ve krank koluna bağlı Rotor dönerken Tetikleyici sensör ile CDI beyine sinyal yollar ve CDI Ateşlemeyi gerçekleştirilir.

    Ayak marşı ise; marş pedalına bastığımızda Avare Dişli üzerinden ayağımızla ittirmeyle uyguladığımız güce göre krankı döndürür. Krank koluna bağlı Rotor dönerken Tetikleyici sensör ile CDI beyine sinyal yollar ve CDI Ateşlemeyi gerçekleştirilir.


    Açıklamaya bakınca ikiside aynı yola çıkıyor yani ayak marşıda CDI ile alakalı bir sistem.


    Böyle burda paylaşıldıkça bilgi birkimimiz artıyor. Bundan ötürü herkese teşekkürler.

  5. #6705

    Üyelik
    01 Ağustos 2013
    Alıntı Crazy Motors adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu kısıma açıklık getirmek istedim;

    Marş tuşuna basmamız ile çalışan marş motoru kırankı çevirir ve krank koluna bağlı Rotor dönerken Tetikleyici sensör ile CDI beyine sinyal yollar ve CDI Ateşlemeyi gerçekleştirilir.

    Ayak marşı ise; marş pedalına bastığımızda Avare Dişli üzerinden ayağımızla ittirmeyle uyguladığımız güce göre krankı döndürür. Krank koluna bağlı Rotor dönerken Tetikleyici sensör ile CDI beyine sinyal yollar ve CDI Ateşlemeyi gerçekleştirilir.


    Açıklamaya bakınca ikiside aynı yola çıkıyor yani ayak marşıda CDI ile alakalı bir sistem.


    Böyle burda paylaşıldıkça bilgi birkimimiz artıyor. Bundan ötürü herkese teşekkürler.
    Beyni söktüm denedim tekrar taktım yine denedim tık yok kontağı açınca hiç tepkisiz motor. Ayak marjına basınca sıyırma sesi yapıo ama hiç çalışacak gibi durmuyor

  6. #6706
    Crazy Motors - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Temmuz 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar 200NS ABS (2017)
    Alıntı okaliv adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Beyni söktüm denedim tekrar taktım yine denedim tık yok kontağı açınca hiç tepkisiz motor. Ayak marjına basınca sıyırma sesi yapıo ama hiç çalışacak gibi durmuyor
    Hani demiştin ya kontağı açınca bagaj aydınlatmasının ışığı sönüyor diye. bende; bir kısa devre oluyordurda ondanmı akım korumalı sigorta elektriği keserek ışık sönüyordur demiştim.

    CDI ı sökünce kontağı çevirdiğinde gene lamba ışığı sönüyorsa CDI dan değildir ama sökükken kontağı çevirince bağaj aydınlatması yanıyorsa kısadevre CDI dandır deriz zaten CDI sökükken marşa bastığında motor çevirirsede çalışmayacaktır.


    Benim kafam karıştı motorunda tam olarak ne sorun var acep?
    Kontağı açınca hiçbirşey çalışmıyor mu?

  7. #6707

    Üyelik
    01 Ağustos 2013
    Alıntı Crazy Motors adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hani demiştin ya kontağı açınca bagaj aydınlatmasının ışığı sönüyor diye. bende; bir kısa devre oluyordurda ondanmı akım korumalı sigorta elektriği keserek ışık sönüyordur demiştim.

    CDI ı sökünce kontağı çevirdiğinde gene lamba ışığı sönüyorsa CDI dan değildir ama sökükken kontağı çevirince bağaj aydınlatması yanıyorsa kısadevre CDI dandır deriz zaten CDI sökükken marşa bastığında motor çevirirsede çalışmayacaktır.


    Benim kafam karıştı motorunda tam olarak ne sorun var acep?
    Kontağı açınca hiçbirşey çalışmıyor mu?
    Cdı söknce yine aynı hatayı verdi yani kontağı açınca ışık yanmıyrdu kapatınca yanıodu ne cdı ne konjektör arızası olmadığı ortaya çıktı. En sonunda bi ustayı aradım oda görmeden hiçbişey yapamam dedi elektirik tesisatı bu hiç belli olmaz yaptı. Kontağı açınca hbişey çalışmıo ses bile olmuo yani

  8. #6708

    Üyelik
    08 Ağustos 2013
    kardeş bence tamirciye götürmeden bakaj lambasının fişlerini bir söksene birde yapabiliyorsan elinden geliyorsa mümkün mertebe marş dinomasına giden filşler harici tüm soketleri cıkar far sinyal gösterge paneli gibi sanki bir yerde elektirk kontağı var gibi geliyor bana denem yanılma yöndemlerini sırala işallah cözersin bir an önce. bebim motorun bu aralar kış dolyısıyla grenaşları söktüm elektrik tesisatını bir elden gecireyi diye her yerde acık kaplo dolu hepsini toparladım sanki küçük teklemeler vardı kayboldu kolay gelsin

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:53 ----------

    sağol kardeş wallah hiç cevap gelmicek her halde dedim garip bir giriş. dişli kutusunda girdiği yerde kapalı acaba hava kutusunun arkasında küçük bir giriş var deliğe cok yakın sanırım oraya takıcaz

  9. #6709

    Üyelik
    01 Ağustos 2013
    Alıntı özay zeybek adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kardeş bence tamirciye götürmeden bakaj lambasının fişlerini bir söksene birde yapabiliyorsan elinden geliyorsa mümkün mertebe marş dinomasına giden filşler harici tüm soketleri cıkar far sinyal gösterge paneli gibi sanki bir yerde elektirk kontağı var gibi geliyor bana denem yanılma yöndemlerini sırala işallah cözersin bir an önce. bebim motorun bu aralar kış dolyısıyla grenaşları söktüm elektrik tesisatını bir elden gecireyi diye her yerde acık kaplo dolu hepsini toparladım sanki küçük teklemeler vardı kayboldu kolay gelsin

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:53 ----------

    sağol kardeş wallah hiç cevap gelmicek her halde dedim garip bir giriş. dişli kutusunda girdiği yerde kapalı acaba hava kutusunun arkasında küçük bir giriş var deliğe cok yakın sanırım oraya takıcaz
    Konjektör arızasından sonra bu durum ortaya çıktı onun için banada biyerde bi kaçak var gibi geliyor fakat motoru kapalı yerde muhafaza edemediğim ve tüm gün boş olamadığım için ona ayıracak vakit bulamıyorum. En son kontak kablolarında bir problem olabileceği geldi aklıma araştırdım birazda. Onu ön grenajı sökerek bi kontrol edeceğim dahada olmassa benzin döküp yakıcam artık moturu

  10. #6710
    Panaromik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mayıs 2013
    Şehir
    İstanbul / Kağıthane
    Motosikleti
    Jincheng JC150 T-A
    Alıntı özay zeybek adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    [/COLOR]arkadaşlar her keze iyi seneler diler motorlarınızın dertsiz sorunsuz iyi bir yıl gecirmesini dilerim sizlere kücük bir sorum olucak arka varyatörün ve dişli kutusunun üzaerinde delikli bir oring var ucunda bir hotum talkılı bunun bir yere girişi varmı birde ne işe yarıyor cok merak ettim araştırdım ama hiç bir yerde bulamadım şimdiden cevaplar icin teşekkürler
    [/QUOTE]

    Merhaba Bahsettiğiniz hortum sol krank "Havalandırma Hortumudur" bu hortum hava filtresi gövdesine (hava kutusu) girer zaten o çıkışın tam üstünde hava filtresi gövdesinde bağlantı yeri vardır, bu uç çoğu scooter da parçalanmış vaziyette çünkü çamur su vb maruz kalıyor ama orayı kapamalısın içeri çamur su vs girebilir.
    özay zeybek bunu beğendi.

  11. #6711

    Üyelik
    08 Ağustos 2013
    kardeşş başmdan gecen bir olayı anlatayım sana belgi faydası olursa sevinirim motorum gayet rantımanlı ve güzelce calışıyordu bir gün eve giderken bir arkadaşa uğradım bir cay ictim bindim motora marşa bastım tık yok ayak marşına bastım calıştı neyse eve vardım bir daha bastım marşa yine tık yok ayak marşınla yarım saat denedim calışmadı neyse gittim motorcuma durumu anlattım akün arzalı dedi o yüzden cdı ye elektirik yeterli düzeyde gelmediği icin calışmaz dedi yapıcağın bir tane yeni akü dedi cok mantıklı gelmedi ama eve dönerken alyım bir akü dedim aldım geldim motorun başına bastım tık yok ayak marşı yine yok bişey neyse uzatmayım yeni aldığım aküyü taktım inanırmısın tek marşta aldı yani aynı olay gelmiş olabilirbaşına başka bir akü bulabirsen birinden denemk icin bir uygula derim
    Alıntı Crazy Motors adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu kısıma açıklık getirmek istedim;

    Marş tuşuna basmamız ile çalışan marş motoru kırankı çevirir ve krank koluna bağlı Rotor dönerken Tetikleyici sensör ile CDI beyine sinyal yollar ve CDI Ateşlemeyi gerçekleştirilir.

    Ayak marşı ise; marş pedalına bastığımızda Avare Dişli üzerinden ayağımızla ittirmeyle uyguladığımız güce göre krankı döndürür. Krank koluna bağlı Rotor dönerken Tetikleyici sensör ile CDI beyine sinyal yollar ve CDI Ateşlemeyi gerçekleştirilir.


    Açıklamaya bakınca ikiside aynı yola çıkıyor yani ayak marşıda CDI ile alakalı bir sistem.


    Böyle burda paylaşıldıkça bilgi birkimimiz artıyor. Bundan ötürü herkese teşekkürler.
    [COLOR="Silver"]

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:11 ----------

  12. #6712
    Crazy Motors - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Temmuz 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar 200NS ABS (2017)
    Alıntı okaliv adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cdı söknce yine aynı hatayı verdi yani kontağı açınca ışık yanmıyrdu kapatınca yanıodu ne cdı ne konjektör arızası olmadığı ortaya çıktı. En sonunda bi ustayı aradım oda görmeden hiçbişey yapamam dedi elektirik tesisatı bu hiç belli olmaz yaptı. Kontağı açınca hbişey çalışmıo ses bile olmuo yani
    Aynen sorun elektrik tesisatında ama uzaktan anca bu kadar yardımcı olabiliyoruz gönül isterdiki problemini çözebilseydik.
    Ama son birkez ustaya götürmeden sigortayı söküp kablo yardımıyla iki pini temas ettirip sigortasız birde kontağı öyle aç acaba diye düşündürdü beni?
    Gene problem devam ederse üzülerek bir servisten yardım alınız.
    Kolay gelsin.

  13. #6713
    Panaromik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mayıs 2013
    Şehir
    İstanbul / Kağıthane
    Motosikleti
    Jincheng JC150 T-A
    Alıntı Crazy Motors adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu kısıma açıklık getirmek istedim;

    Marş tuşuna basmamız ile çalışan marş motoru kırankı çevirir ve krank koluna bağlı Rotor dönerken Tetikleyici sensör ile CDI beyine sinyal yollar ve CDI Ateşlemeyi gerçekleştirilir.

    Ayak marşı ise; marş pedalına bastığımızda Avare Dişli üzerinden ayağımızla ittirmeyle uyguladığımız güce göre krankı döndürür. Krank koluna bağlı Rotor dönerken Tetikleyici sensör ile CDI beyine sinyal yollar ve CDI Ateşlemeyi gerçekleştirilir.


    Açıklamaya bakınca ikiside aynı yola çıkıyor yani ayak marşıda CDI ile alakalı bir sistem.


    Böyle burda paylaşıldıkça bilgi birkimimiz artıyor. Bundan ötürü herkese teşekkürler.
    Aydınlattığın için teşekkür ederim kardeşim, sayende doğrusunu öğrenmiş oldum. paylaşımlar işte bu nedenle güzel yanlış bildiğimiz şeylerin doğrusunu öğrenebiliyoruz

  14. #6714

    Üyelik
    01 Ağustos 2013
    Alıntı Crazy Motors adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aynen sorun elektrik tesisatında ama uzaktan anca bu kadar yardımcı olabiliyoruz gönül isterdiki problemini çözebilseydik.
    Ama son birkez ustaya götürmeden sigortayı söküp kablo yardımıyla iki pini temas ettirip sigortasız birde kontağı öyle aç acaba diye düşündürdü beni?
    Gene problem devam ederse üzülerek bir servisten yardım alınız.
    Kolay gelsin.
    Son bir onuda deneyeyim kontağıda denicem aynı zamanda umarım sonuç alırımda burda mutlu bi şekilde paylaşabilirim
    Herkese yardımları için teşekkürler

  15. #6715
    Crazy Motors - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Temmuz 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar 200NS ABS (2017)
    Alıntı özay zeybek adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kardeşş başmdan gecen bir olayı anlatayım sana belgi faydası olursa sevinirim motorum gayet rantımanlı ve güzelce calışıyordu bir gün eve giderken bir arkadaşa uğradım bir cay ictim bindim motora marşa bastım tık yok ayak marşına bastım calıştı neyse eve vardım bir daha bastım marşa yine tık yok ayak marşınla yarım saat denedim calışmadı neyse gittim motorcuma durumu anlattım akün arzalı dedi o yüzden cdı ye elektirik yeterli düzeyde gelmediği icin calışmaz dedi yapıcağın bir tane yeni akü dedi cok mantıklı gelmedi ama eve dönerken alyım bir akü dedim aldım geldim motorun başına bastım tık yok ayak marşı yine yok bişey neyse uzatmayım yeni aldığım aküyü taktım inanırmısın tek marşta aldı yani aynı olay gelmiş olabilirbaşına başka bir akü bulabirsen birinden denemk icin bir uygula derim[COLOR="Silver"]

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:11 ----------
    Arkadaş güzel konuya değinmiş en azından yeni bi akü alıp demek yerine takviye ile bir araçtan deneyebilirsiniz.
    Gerçi burdaki bagaj lambasının sönmesi bana şunu ifade ediyor; 1,8W lık küçük bir lambanın çalışması kadar enerji sağlama problemi varsa ciddi anlamda bir yerde kontaktan sonra kısa devre varki kontağı açınca o lamba sönebiliyor. Daha teknik anlatmak gerekirse o lamba çalışabilmesi için 0,25A akıma ihtiyacı var ve bizim akümüz 9A ken karşılıyamıyor.

    Deneme yanılma kontrol vs bi şekilde bulunabilir ama zaman ve motoru dağıtabileceğiniz bir alan olmalı. İnşallah probleminiz hemen çözülür.

  16. #6716

    Üyelik
    08 Ağustos 2013
    yok hemen kızma bende cok sorunla karşılaşıyorum sabırlı bir şekilde sorunu cözmeye calışıyorum hiç cıkamassam işin icnde gidiyorum tamirciye sonucda birinci sınıf malzeme yok motorlarımızda aslında cok karışıkda değil biraz zaman ayırıp uğraştıkca inan motor rektefiye bile edebilirim artık diye bilecek konuma gelebilirsin tabi biraz zor bir hayal ama işin zevkinde cıkarmaya bak sonucda meplası büyük aletler değil bir şekilde sorunlar cözülür

  17. #6717
    Panaromik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mayıs 2013
    Şehir
    İstanbul / Kağıthane
    Motosikleti
    Jincheng JC150 T-A
    bence sigortasız bağlamadan önce tesisatına kısa devre kontrolü yapmalısın, akım korumalı sigorta devreyi kesiyorsa boş yere kesmeyeceğini düşünüyorum kısa devre varsa tesisata zarar verebilirsin yukarıda arkadaşın dediği gibi marş harici soketleri çıkarabilirsin bence

  18. #6718
    Crazy Motors - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Temmuz 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar 200NS ABS (2017)
    Alıntı okaliv adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Son bir onuda deneyeyim kontağıda denicem aynı zamanda umarım sonuç alırımda burda mutlu bi şekilde paylaşabilirim
    Herkese yardımları için teşekkürler
    İnşallah

    http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...-tesisati.html
    Burda bizim motorun elektrik şeması var birde buna göz atabilirsin hangi kablo nedir kiritik bir görünüm varmı kablolarda (erime, kabloda soyulma açıkta kablo vs) bir göz atarsın olmadı.

    Kolay gelsin.

  19. #6719

    Üyelik
    01 Ağustos 2013
    Son işlem olarak motoru sigortasız çalıştırmayı denemek, sağlam bir aküyle denemek ve elimden geldiğinde elektirik kablolarını ve kontak bağlantısını kontrol ederek çalıştırmak. Tüm bunları yapıpta artık sonuç alamıyorsam Servise verecek paramız var demektir.
    özay zeybek bunu beğendi.

  20. #6720
    Crazy Motors - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Temmuz 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar 200NS ABS (2017)
    Alıntı özay zeybek adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yok hemen kızma bende cok sorunla karşılaşıyorum sabırlı bir şekilde sorunu cözmeye calışıyorum hiç cıkamassam işin icnde gidiyorum tamirciye sonucda birinci sınıf malzeme yok motorlarımızda aslında cok karışıkda değil biraz zaman ayırıp uğraştıkca inan motor rektefiye bile edebilirim artık diye bilecek konuma gelebilirsin tabi biraz zor bir hayal ama işin zevkinde cıkarmaya bak sonucda meplası büyük aletler değil bir şekilde sorunlar cözülür
    Aynen arkadaşım katılıyorum sana
    aldığımız motorları çin işi olduğunu bilerek aldık ve çok problemler ile karşılaştık servislerden kazık yedikçe biz el attık yapmak için
    Ve cidden böyle devam ettikçe artık herşeyiyle büyük bir zevkle söküp takar olduk ve işin en eğlenceli yanıda bu bence
    Şahsen ilk motoru aldığımda bende burda durmadan soruyordum ve dediğim gibi artık krankına kadar motoru söker oldum nasılsa ucuz elimizde kalsa ne olur sök tak keyfine bak halledilir sorunun

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:38 ----------

    Alıntı Panaromik adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bence sigortasız bağlamadan önce tesisatına kısa devre kontrolü yapmalısın, akım korumalı sigorta devreyi kesiyorsa boş yere kesmeyeceğini düşünüyorum kısa devre varsa tesisata zarar verebilirsin yukarıda arkadaşın dediği gibi marş harici soketleri çıkarabilirsin bence
    Haklısın ama arkadaşımız bunu kısa süreliğine yaparsa hiçbir sıkıntı olmaz. Yani max 5sn kontağı açık tutsun ve gene tık yoksa daha aklıma gelen birşey yok bir yerlerde bi promlem var ama nerede

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:40 ----------

    Alıntı okaliv adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Son işlem olarak motoru sigortasız çalıştırmayı denemek, sağlam bir aküyle denemek ve elimden geldiğinde elektirik kablolarını ve kontak bağlantısını kontrol ederek çalıştırmak. Tüm bunları yapıpta artık sonuç alamıyorsam Servise verecek paramız var demektir.
    İnşallah problemin çözülür arkadaşım
    özay zeybek bunu beğendi.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 11 kullanıcı var. (0 üye ve 11 misafir)

Bu Konudaki Etiketler