Anladım arkadaşlar nede olsa çin malı ne yapacağı belli olmaz hayırlısı arkadaş alacak gibi neyse alsında bi test ederim
Anladım arkadaşlar nede olsa çin malı ne yapacağı belli olmaz hayırlısı arkadaş alacak gibi neyse alsında bi test ederim
arkadaşlar;bakarsan bağ bakmazsan dağ olur demişler...bu forumda 1941 tane fikir-yorum vs... yazılmış!!! evet motorlarımız çin malı ve kaliteside malum gürseltekin arkadaşımız gayet güzel yazmış;motoru ne şekilde kullandığın ve beklentin çooooook önemli!!! ben zat'ımı alırken ön yargılı aldım,nasıl olsa dökülür gider çin malı felan diye düşündüm. ancak baktım iş öğle değil valla!!! resmen bağlandım motoruma;banamısın demiyor! durması,kalkması,hızı (100 km rahat görüyor,ben 100kiloyum!) herşeyi güzel ve olumlo...ama berbat,hemen elden çıkar,allah kurtarsın diyende çıktı... sanırım olay birazda çin malı motorların nerelerde kullanıldığı!!!! ben zevk olsun diye çin motoru alıp binen görmedim,en azından bu civarda! %90 ticari kullanılıyor,daha çok su işinde ve paket servislerde. çalışanlarda ehliyet yok,nasıl olsa motor benim değil basarım gaza,1 motoru 1 ila 4 kişi arasında değişerek kullanıyor,e paket servis yetiştirmek lazım mantığıyla rodajı yapılmadan basıyor gaza...yolların durumunu hiç anlatmıyorum zaten... arkadaşlar bu motorları gören bizler ve diğer şahıslar doğal olarak hurda durumdaki ÇİN MOTORUNU görünce doğal olarakta hepsini aynı kefeye koyuyor ve koyuyoruz!!! dün SEVPA'da gördüm 88.900 km'de zat 150 vardı... kurye motoru ve tık demeden çalışıyor!!!!! demekki motosikletinize bakmak,ilgilenmek,BİLİNÇLİ BİNMEK,yol şartlarına uymak vs... ŞART!!!!! herkese iyi günler diliyorum... KAFANIZI KULLANIN,KASK TAKIN...
merhaba arkadaslar 150 zat sahibiyim bi sorum var motor dur kalklarda devir artıp azalınca stop ediyor. yardımlarınız için şimdiden teşekkürler
stunt-rider-35 ..
Önce bir miktar rolantıyi artttıtr..sonra selenin altındaki hava filitrelerini temizle..
leo7 ...
Ben ocak ayında 150 zat ı aldım noter masrafım 158.93 ytl oldu .birkaç notere telefon ettim fiyat aldım. pazarlık etmek gerekiyor.Senden fazla almışlar....
Motorunu yani alanlara hayırlı uğurlu olsun.
Güle güle binin arkadaşlar.
Tebrikleriniz için teşekkür ederim.....
Herkeze kazasız , belasız ve tamirsiz sürüşler dilerim...
slm zat ve t125 kullanıcıları dün itibarı ileee kt125'le ypmış olduğum takas sonucu enimde artık mt125 motorum oldu
gördüğüm kadarıyla burda çoğunluk zat kullanıcı mt125 hakkınd bilgisi olan varsa bilgi verebilirmi
kendini bişey zannedenlere uyuz oluyorum:
bilmiyorlar ki bugun bana yarın sana
Herkese merhabalar ..;
Aranıza yeni katılan zat üyesiyim.. 20 yıl aradan sonra filizlenen motor sevgim
beni motor almaya yöneltti. 2 aylık internet ve piyasa arştırmasından sonra
Boyuma ( 185 ) kiloma ( 84 ) cebime uygun ve gösterişli olan 150 zat almaya karar verdim.
Zat sitesinin 96 sayfasının tümünü okudum ve genel bilgi sahibi oldum..
2 inci el 500 km , kırmızı ,temiz kullanılmış ve ben yaşlarda bir beyden 1.650 Ytl ye ocak ayı içersinde aldım. Hemen bir ortü alarak apt. otoparkına koydum.
Ehliyetim olmadığı için hemen ehliyet için müracat ettim ve ehliyetimi mart ayı sonunda aldım.Ehliyetim olmadan KESİNLİKLE MOTORU KULLANMADIM.....
Motoru alış ve ehliyet arasındaki 2 aylık zaman içinde 150 zatın EL KİTABI nı
en az iki üç defa okudum. Özellikle UYARI,DİKKAT ve NOT bölümlerindeki yazıları kendim ve motorun güvenliği ve ondan en iyi verimi alabilmek için altlarını çizerek okudum.....
Sonra bakım bölümlerini ele aldım ..El kitabı zaten sadece kullanıcının yapabileceği bakımları içeriyordu ve bunun için de motor ile birlikte gerekli aletleri avadanlık olarak bize vermişti.Bende bundan güç alarak ,,,,,,,,,
10/40 numara 4 zamanlı motor için kalitelisinden 1 Lt yağ..
Yedek perçacıdan 2 adet buji ( birisi yedek ) . 1 det benzin filitresi ,(karbüratörü pislikten koruması için ) 1 Lt gaz (Temizlik İçin ) 1 küçük tel fırça ve 1 det siyah sprey boya aldım ve bunlarla bereber EL KULLANIM VE BAKIM kitabımı da alarak motorumun yanına indim..
Ve 7 Aydır yatan motorumu yeni sezona hazırlamak için aşagıdaki işlemleri yapmaya başladım...
Sizlerede faydalı olacağı ve sizlerinde yapacagı inancı ile yaptıklarımı sizlerle paylaşmak istiyorum.
Fakat bunları zamanımın darlığından akşam 2 inci yazımda paylaşacagim..
Görüşmek üzere....
yeni zat 'çılar hoşgeldiniz
B00_74
Önce denge, hayatınızı dengeleyin !!!
Ahmet bey aramıza hoş geldiniz... nerede ikamet ediyorsunuz? 2 yazınızı sabırsızlıkla bekliyorum...
Merhabalar
cumartesi yazılı sınava girdim 10 dk da bitti şimdi 10-11 mayıstaki uygulamayı bekliyorum.. geçen haftasonu ctesi sınav çıkışı kaskımı aldım pazar günüde şöyle bir dolaştım zatımla gerçekten süper bir duygu şimdi yarını 23 nisanı tatil gezecem..Herhangi bir gezi veya tanışma organizasyonu varmı? Oldugunda buradan bilgi sahibi olunabilirmi?Tüm zatçılara sevgiler...
Tekrar merhabalar..
Önce yukarıdaki motorumun Km. sinde yaptığım hatayı düzeltmek ıstiyorum bir sıfır eksik basmışım motorum u 5035 Km de aldım şu anda 5360 Km ye geldii.
Bir haftasonu yukarıda belirttiğim malzemer ve kullanım kulavuzu ile motorun yanına indim.Önce motoru çalıştırdım yag icelmiş oldu sonra ...
Kullanım kılavuzuna göre önce sele altındaki 4 vidalı kapağı söktüm ve 2 adet filitre süngerini çıkardım.Tozdan simsiyah olmuş süngerleri gaz ile güzelce yıkadım .Kuruktan sonra aldığım 10/40 motor yağı ile el kitabındaki gibi yağladım ve yerine taktım.
Sonra motor yağını degiştirmek için el kitabında gösterilen boşaltma tapasını açtım ( ayni zamanda içinde yağ filitresini taşır ) yağ filitresinine çıkardım .iyiki çikarmışım yağ tapasının dibi pislik ve motorun içinden dökülen ufak parçacık ve yabancı maddeler ile doluydu.Filtreyide gazla güzelce fırça yardımı ile temizledim. El kitabına uygun ,civatanın içine koyarak motor yağ tapasını kapattım.Sonra yağ çubuğunun bulunduğu yerden bir huni vasıtası ıle 750 Ml yağı koydum.
Dişli kutusu yagını değiştirmek için önce üst doldurma tapasını sonra alttaki boşaltma tapasını sökrüm. alttaki kaba tahan gibi yağ aktı.Önce alt tapasını kapatıp 110 Ml ayni yağdan bir yağdaklık vasıtası ile koydum ve üst tapasını kapatım.
Böylece Motor filitresi ,motor ağı , yağ filitresi ve dişli yağını değiştirmiş oldum.
Sıra bujiye geldi.El kitabında gösterilen yan kapağı açtım buji başlığını çıkarttım bize verilen buji anahtarının ortasına tornavidayı takarak çevirip bujiyi çıkarttım sonra yeni bujiyi kitapta belirttildiği gibi önce el ile yuvasına oturtup gücümün tettiği kadar çevirdim sonra buji anahtarını takıp kitaptaki tarife göre sıktım ve buji başlığını taktım.
Yan kapağı kapatmadan önce almış olduğum benzin filitresini takmak için buji kablosunun yanından geçen tel sipral içindeki sıyah benzin hortumunu kestim sonra tel siprali pense ile kestim benzin filitresini iki hortumun arasına taktım. sipral telleride filitreye kadar yanaştırarak yan kapağı kapattım .
Sonra sele altındaki aküyü el kitabında yazıldığı gibi yerinden çıkardım ve oksitlenen akü uçlarını tel fırça ile temizledim .,, artı ve eksi akü kablolarının başlarınıda güzelce temizledim ve hafifçe yağlıyarak yerlerine monte ettim.
Sıra çalıştırmaya geldi. Tek maşta çalıştı biraz ısınınca rolanti fazla yükseldi yüksek rolantiden dolayı debriyaj kavramaya geçip tekerleği çeviriyordu.
Bu sebepten yine el kitabına bakarak sele altı kapağı açıp iri başlı rolantı vidasını terse doğru çevirip rolantiyi normal hale getirdim.
Fren kolları sertti ve bilhassa ön fren kolu kademeli sıkılıyordu evdeki ince makina yağından , hafiçe motoru yatırarak sağ ve sol kol diplerine az miktarda sıktım ..kollar pamuk gibi oldu.Arka frenim ,fren kolunu sıkınca gidona 3-4 mm
kala tutuyordu...Yine kitapçığa bakarak arka tekerlekteki fren teli vidasını sağa doğru cevirdim ve fren kolunu normal hale getirmiş oldum. Sehpa uzerinde birkaç sefer tekeri döndürdüm ve balatada sürtme olup olmadığını
kontrol ettim.
Sıra paslı metal aksamı temizleyip boyamaya gelmişti.
Motor sehpada iken önce altını süngerle yıkayıp kuruduktan sonra paslı yerleri ince su zımparası ile zımparalayıp pas.taoz ve çizik yerlerini düzledim. Tekrar zımparadan sonra oluşan tozları da sılıp temizlediktem sonra elime aldığım kartol ile renkli grenajlara siyah boya gelmesini önleyecek şekilde kamufle ederk orta saehpanın on arka alt ve üstünü .. yansehpayıda ayni şekilde siyah sprey ile boyadım..
Arka tekerlekteki görünen siyah boyalı amortsör ve paslı görünen diğer parçalarında paslarını temizliyerek suluboya fırçası yardımı ile sprey boyadan ufak su şişesi kapağına bir miktar boya puskürtüp ufak fırça yardımı ile diğer boyasız yerlere sürdüm. ve alt takımıa karşıdan bakınca acenta tertemiz ve simsiyah görünüyıordu...
Sıra Bütün drenaj vidalarını elden geçirmeye gelmişti % 25 ine yakını gevşekti 4 veya 5 vidasıda düşmüştü bunları da tamamlayıp ses yapacak yerleri de hallettim.
Daha sonra marketlerin araba reyyonlarından aldığın torpido bakım ve parlatıcı şeffaf.. ( süt renginde olmayanı ) silik0nu önce ıslatmış olduğum elin yarısı kadar bir sünger sünger üzerine döktüm.Sonra otuğduğum seleye güzelce yedirerek sürdüm , sonra güneşten griye dönmüş siyah grenajların üzerine yidirerek sürdüm..En sonunda temiz bir bez ile tekrar üzerinden geçtim.
Sonunda bütün motoru araba şampuanı ile yıkayıp kuruladıktan sonra....
Sonuç mükemmeldi. Motoru gören komşular yeni aldiğimi zannediyordu 2 inci el deyince inanmıyorlardı..
Bu yaptıklarımdan hem ben hemde motorum çok zevk almıştı..
Yalan değil karşıdan öyle görünüyordu.....
Yarında sizlere ehliyeti aldıktan sonra yapmış olduğum 350 Km de ,,, arızalarım ve bakımını anlatacagım....
Ben İzmir / Karşıyakanın Bostanlı semtinde oturuyorum..
Herkese sevgiler ve kazasız sürüşler dileğiyle.....
bilgiden kastım şudur; gezilerin nezaman,nerede olduğu yada motorundaki herhangi bir arızayı nasıl tamir edeceğini+ sebebinin ne olduğunu öğrenmen gibi...... adı üstünde;BİLGİ!!! Bu forumda motosikletle ilgili her şeyi bulabilirsin,sadece biraz sayfaları karıştırmak gerekiyor. tabiki kullanılan konu başlıklarıda önemli... iyi günler dilerim...
bakın bana diyebilrdinki aradığı bilgi geziler ve festivaller bölümnde..ANLADINMI sana arıza veya tamir bu konuda birşey soran OLMADI.. UKELALIĞA GEREK YOK ANLAŞTIK..
(#1830)
BOO_74
Çevrimdışı (offline)
Mesajlar: 216
Üyelik Tarihi: 13-02-06
Motosikleti: Mondial Zat150, SYM Joyride200
10-08-2007, 19:49 PM
--------------------------------------------------------------------------------
yalovaya festivale gelen var mı?
cumartesi günü birlik gidiyorum, gelen olursa laflarız.
B00_74
BAK BOO_74 BUMESAJI YAZMIŞ.. SORALIM İSTERSEN BU MESAJI NEDEN GEZİ VE FESTİVALLER BÖLÜMÜNE YAZMADI..BUNU OKUMADIĞIN İÇİN SANIRIM GÖZDEN KAÇIRDIN..
Herkese Merhabalar ..
Dişli kutusunun yağını değiştirdim 40 - 50 Km yoldan sonra evin önünde motoru kitlerken baktım arka teker ve cant bütün yağ olmuş.Ertesi gün Tekeri ve cantı temizledim nereden akıyor diye baktım , akan yeri bulamadım.Yağ boşaltma tapasını ve conta vidalarını sıktım ve tekrar 20 Km yaptım Yağlanma cok azdı. Yağını tamamladım tekrar motorla turladım yine tekerlek ve cant yağ içinde idi.Servise gittim yağ keçesi patlamıştır dediler 5000 Km de kauçuk keçe patlamaz dedim dişli kapağı contasından olabilir dediler rotar kısmını söküp yeni conta taktılar şimdi dişli kutusu altı kup kuru oldu ve durduğu yerde de yağ damlatmıyor. Cezası ( 25 Ytl )
Kafama takılan ikinci konu şehir içi Benzin sarfiyatı 20 Ytl benzin ile 120 Km.Yani Km.de 24 kuruş , yani 100 Km 6 Litre . El kitabında 100 Km
2.8 Lt. Hadi 3 litre tüketimi var diyelim ( 50 - 60 Km sabit hızda ve pistte tek kişi yapılan ölçüm ) Şehir içinde kullanımda % 35 yakıt artışı olsa kaba hesap 4 litre yakar buda km. de 13 kuruş demektir ben 20 kuruş yakıyorum.....
Siz ZAT larınızın yakıtını ölçtünüzmü ne kadar yakıyor benimkindemi bir anormallik var ? Şehir içi ve şehirdişi yakıtını ölçen varmı ? veya buna bir çare bulan varmı bilgilendirirseniz memnun olurum.....
( 97 model bir RENAULT EUROPA m var şehirdişı Km. de 20 kuruş yakıyor 1400 cc lık dört piston = ZAT 150 cc tek piston ayni yakıtı yakıyor )
ZAT kullanıcıları Görüşlerinizi bekliyorum......
Teşekkürler...
Şu an bu konu içerisinde 14 kullanıcı var. (0 üye ve 14 misafir)