okan4037 adlı üyeden alıntı
pardon 150 zat a neden devir saati taktıramıyormuşum sebebi var mı acebeeeee
okan4037 adlı üyeden alıntı
pardon 150 zat a neden devir saati taktıramıyormuşum sebebi var mı acebeeeee
vee 45, sayfayı zat 150 nin sayfasını siftah ile açmış bulunuyorum teşekkürler teşekkürler helal abi ayrılda gel ZAT la gel bee
sellam zatcı arkadaslar bende bursadan ikitekar sevdalısı adayıyım
ilk gorusde zat150 ye asık oldum nedendir bilinmez....
formu 2 gunde hepsini okudum zat hakkında herseyi biliyorum artık
bu aralar cok istememe ragmen alamıyorum
haziranda evlenicem, kısmetse dugunden sonra almak istiyorum
zor tabi evlenmek maddiyat olayları filan neyse iste ama yaz bitmeden bitane kırmızı zat150 m olacak....
kim ne derse desin alacam o benim ilk motorum olacak
uzmeden severek sıkmadan binmek istiyorum
karsılık olarak o da beni usmes insallah....
nese cok uzatmayayim...
arkadaslar son durumlar nedir km kac oldu sorun yasıyormusunuz
keyifler yerindemi havalarda guzellesti baya....
evet ne diyosunuz ...
mehmetkilic31 hayırlısı olsun kardeşim senide bu topicte söz ve bilgi sahibi olman çok hoşuma gitti... artık zat alınca yaşadıkalrını burada yaz... hatta sorular gelince cevp yazıp paylaşma zevkini tatmak daha bi güze l oluyoo ...
motorunu alırsan üzme, onun sesini dinle, nezaman farklı ses çıktı hemen incele, yoksa seni yolda bırakır... ilgi isteyen bi şey motor... ben bazen dozu kaçırıp kız arkadaşımdan fazla motorumla vakit geçirdiğimi farkediyorum...
Nevzat Abİ KaÇ Km Oldu???
nevZAT150 adlı üyeden alıntı
ya daha almadım zat ı inşallah haftaya alırım..bende motorumla ilgilenecem abi param oluncada suzuki burgman 400 inşallah bende burdan herkese teşekkür ediyorum
bana sorarsan cok gereksız bırseyy..... ayrıca otomatık vıtes oldugu ıcın hıcde gerek yok motorun sesınden anlasılır devırı..mehmetkilic31 adlı üyeden alıntı
Yeni yine yeniden
Evet arkadasin dedigi gibi zat otomatik oldugu icin buna hic gerek yok zaten
ayrica artik cogu otomobile bile koymuyorlar
ve yine ayrıca bunu koydugun zaman nereye koyacaksın estetigini bozmaya gerek varmı? eğreti duran bi devir saati olcagına olmaması daha iyi olur...
ben bisey soracam acaba motora nos takılırmı??
salakca bise ama merak ettim iste goruslerinizi bekliyorum
selam arkadaşlar ben bu siteye yeni katıldım ve ilk mesajım ben geçen sene mondıal mt-125 aldım.moturumdan memnunum ama birkaç sorunum oldu. ilk sorunumu gaz kesilmesinden yaşadım,motorum 60'ı geçtiği anda gaz kesiliyordu servise götürdüğüm anda benzin enjektörün de sorun old. söylediler ve garantiden yenisi geldi ve şu anda 80 km hıza çok rahat ulaşabiliyor.2650km yol katetdim ve tek sorunum o oldu. Ama kafama takılan tek sorun benim 125-mt yi 1700 ytl ye almam ve şu anda 1500 ytl olması ve mondıallerin yeni cıkan modellerinin fiyatlarının düşük olması benim kafamı biraz bozdu.çünkü aldığım fiyata şu anda 150-rsi alabilrdim. bu yüzden uğura (mondıale) kırgınım. size 125-mt kullanıcılarına bazı sorularım olacak
---100 km yi 95 oktan kurşunsuz ile nekadar yakıyo ölçeniniz var mı?
---maximum kaç km hıza ulaşabiliyor?
---bana önermek istediğiniz birşeyler var mı?
-şimdiden teşekkürler
ghost_68 sen en fazla kaç km hıza çıktın???
okan4037 adlı üyeden alıntı
okey baba teşekkürler
ya 150 zat a hangi benzini koyuyorsunuz o konuda kafam karışık kimi normal benzin dio kimi süper kurşunsuz mu yoksa ha bide bu oktan meselesi ....... v-power racing (100 oktan) koysam ne olur
150 zata 95 oktan(kursunsuz) koyulur daha fazlası zarar motor ıcın hem fazla yakar hemde gerksız ses cıkarır...aman ha super normal fılan koyma olmazzzzz... sadece kursunsuz
ayrıca motora nos takılabılır..
Yeni yine yeniden
Bugun kurşunsuz 98 yerine 95 i ilk defa doldurdum. Motorun sesi kesildi kalkışta titreme azaldı
Fakat başka bir sorun : Motor rolantide çalışrken egzostan pat put sesler gelio devamlı. Gaz werince kesilio. Acaba kasislerde filan altını sürtüyorum egzostumu deldim Bu konu hakkında bilgisi olanlardan acil yardım bekliorum arkadaşlar
http://www.kaan.in
ekzos delikse sadece rolantide degil ust devirlerde de ses degisimi olur cekis düşer ve cok yakar
baska bi problemden kaynaklanabilir diye dusunuyorum...
devamlı kursunsuz benzin yerine kursunlu yani super benzin konursa aracın moturunu cabuk yersiniz arkadaslar. kursunsuz benzin, superden daha yaglıdır ve pistonun (silindirde olabilir icini az da olsa yaglar ve azınmayı azaltır...
bide adam kursunsuz koyun diyosa kursunsuz koyun arkadaslar.. gerci turklere ozgu bisey bu
hiçbirsey alındıgı gibi orginal haliyle kullanılmaz bu ülkede
oktan Farklari ve getirdikleri
İçersine katılan kimyasallar ile yanma kalitesi artmış, oktanları arttırılmış yakıtların 95 oktanlılara göre daha kaliteli olduğu ortadadır, geçtiğimiz yaz aylarında yaşanan tartışmalar neticesinde bazı otoriteler tarafından bazı görüşler ileri sürülmüştür, Milliyet gazetesinde yayımlanan bazı görüşleri fikir vermesi açısından aktaralım:
Tüpraş Genel Müdürü Hüsamettin Danış, 98 oktan kurşunsuz benzinin 95 oktan kurşunsuz benzine göre tek farkının motorları bu ürüne göre tasarlanmış çok özel araçlarda belli oranda performans artışı sağlaması olduğunu söyledi. Danış, "Ancak yurtdışında ve ülkemizdeki araçların yüzde 90’ının motorları, 95 oktan kurşunsuz benzine göre tasarlanmış ve bu araçlarda en verimli sonuçlar 95 oktan kurşunsuz benzin kullanımı sonucu elde edilmiştir. Bu nedenle piyasada mevcut araçların yüzde 90’ından çoğu 95 oktan benzinle daha fazla kilometre yapabilmekte, hem de maliyeti daha düşük olmaktadır. Fiyat ve kilometre hesabını iyi yapmak önemli. Tüpraş’ın 98 oktan kurşunsuz benzin rafineri çıkış fiyatı 528.193 TL/lt’dir" dedi. Petrol Ofisi (PO) yetkilileri ise araçların büyük kısmının en az 95 oktanda iyi performans verecek şekilde üretildiğini belirterek, "Ancak sürekli olarak 98 oktan kullanmak araç performansında bir etki yaratır" diyor.
Renault yetkilileri: "Düşük oktanlı benzin motorda ’vuruntu’ adı verilen kontrolsüz ve zamansız yanma olayına sebep olur. Bu, silindir içerisindeki basıncın kontrolsüz şekilde artmasına neden olur. Enjeksiyon beyinleri ateşleme zamanını değiştirerek bunu engellemeye çalışır. Bu da silindir içindeki basıncı düşürerek vuruntuyu kaldırır. Basınç düşünce motordan alınan güç de azalacaktır. 98 oktan yakıt bu durumu azaltarak motorun potansiyel gücünü verebilmesini sağlar.
Yüksek oktanlı yakıtlar özellikle düşük devirlerde motorun daha rahat çalışmasını sağlar. Düşük sıkıştırma oranlı (8 - 8.5) motorlar düşük oktan sayılı yakıta uygun üretildiklerinden 98 oktan yakıt kullanımının pek etkisi gözlemlenemez" dedi.
TABGİS Başkan Yardımcısı Rasih Arbay, 98 oktanlı benzinin yüksek performans sağladığını, enerjiyi daha rasyonel kullandığını ve bu açıdan bir etkisi bulunduğunu belirterek, "Ancak Türkiye’de olmazsa olmaz diye bir şart yok" dedi. "Bu benzinin yeni nesil araçlarda 2.000 cc’nin üzerindeki, 3.000 cc’lik motorlarda kullanılması mantıklı" diyen Arbay şöyle konuştu, "Türkiye’de kullanılan araçlar genellikle 95 oktan benzin için tasarlanmıştır ve 95 oktan benzin de yeterlidir.
Bu yıl sonu itibariyle 98 oktan benzinin toplam petrol tüketimi içerisinde yüzde 15’lik bir orana ulaşması bekleniyor. Bu üründen devlete litre başına yaklaşık 100 bin lira ekstra vergi ödenecek. Devletin kasasına girecek vergi 30 trilyonu buluyor. Euro dizelle birlikte ele alırsanız bu miktar 124 trilyona ulaşıyor. 98 oktan benzin çok gerekli değil ama Euro Dizel kullanımı çevre açısından çok önemli.
BMW Servisler Müdürü Melih Pekol, sadece M3, M4 modellerinde 98 Oktan benzin için tasarlandığını belirterek, "Bizim araçlarımız 91 ve 98 oktan arasında çalışabilir olarak dizayn edilmiştir. Oktan araçlarda performans artımını göstermez. Oktan sadece benzinin yanma göstergesidir ve vuruntu sayısını gösterir. Asla performans artırmaz. 98 oktan benzin bir şarkıcı yakıtı da değildir. Eline mikrofon alan herkes de şarkıcı olmuyor zaten." diye konuştu.
Mercedes - Benz Türk Satış Sonrası Hizmetler Müdürü Serdar Özcan ise özellikle yeni nesil benzinli motorlu araçlarda üreticiler 98 oktan benzinin kullanılmasını öngördüğünü belirterek "Araçlarımızın motorlarında 95 oktanlık benzin kullanılabilir olsa da, motordaki yanma işleminin istenilen düzeyde olmayacağından, bu durum performans kayıplarına ve motorun daha sesli çalışmasına sebep olabilir" dedi.
Ford yetkilisi Murat Yüce de konuyla ilgili değerlendirmesinde "Biz araçlarımızda 95 veya 98 oktan benzin kullanılabileceğini belirtiyoruz. İfademiz de tam olarak şöyle; ’95 oktandan daha yüksek oktanda kurşunsuz benzin de kullanılabilir, ancak önemli bir avantaj sağlamaz’. Avantajı da çok minumum seviyelerde. Bizim araç sahiplerine tek tavsiyemiz EN 228 (Avrupa Normlarına uygun, 95 Oktan benzini de içeriyor) veya eşdeğeri yüksek kaliteli yakıt kullanmaları yönünde" diye konuştu.
''teknik bilgiler kısmından bir arkadasın yazısından alıntıdır''
KONTGERİLLA ARKADAŞIM YAHMIŞ OLDUĞUN ARAŞTIRMA DAN DOLAYI TEŞEKKÜR EDERİM... BENZİN OLARAK 95 OKTANLI KURŞUNSUZ KULLANACAĞIM TEŞEKKÜRLER iskenderun mehmet bilgin
arkadaşlar merhaba ismim taha...
bende sizin aranıza katılmak istiyorum bir motor alarak...
istanbul teknik uni de okuyorun ve hergün maslağa gitcem motorla tek kişi binicem zat 150 almayı düşünüyorum ne dersiniz? araba tamir bakım servisimiz var ama motorlar hakkında hiç bir bilgim yoktur. detaylı bilgi istiyorum sizden.
şimdiden teşekkür ederim abiler!!!
abiler merhaba ismim taha
hergün maslaga gitcem okula zat 150 nasıl bi motordur almayı düşünüyorum ne derseniz?
selam ben aziz öncelikle hepinize mrb. ben mondialın 150 rs sini almayı düşünüyorum ama kafam karışık kullanan lar memnun mu acaba ne olur yardım cı olun şimdiden teşekkürler en kısa zaman da bende sizden biri olacağım
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)