İyi akşamlar. Motorumun sorunu ve çözümünü nasıl yaptığımızla ilgili kısa bir bilgi vereceğim ki daha sonra bu sorunu yaşayabilecek arkadaşlar için bir yol olabilir belki.
Öncelikle motorumun başta belirttiğim gibi stop etme sorunu(1-2 dakika çalışıp) vardı ve marş basmıyordu. Motordan gelen tuhaf yağ yanığı gibi bir kokuda vardı. Bunları çözmek için motorumu açtığım yağmurlu bir gün( siz sakın ola yapmayın ) motorumun benzin pompası(orjinal) ve konjektörünü beyaz dumanlar arasında yanarken buldum
Bundan sonra devreye elektriksel sıkıntı ortaya çıktı motora elektrik gelmiyordu. Bunun çözümü de çok uzakta değilmiş akü sigortasını direk bağladığımda bu sorunu halletmiş bulundum. Başka biryerde kaçak var mı diye kontrol etmekte fayda var tabi ama benim yağmurdan olduğu neredeyse %100. Bide 10 amp yedek sigorta bulundurun yanınızda.
Gel gelelim motoru açtığımda gördüğüm manzara inanılmazdı kendini usta diye adlandıran bu insanlardan kesinlikle uzak durun. Karbüratörün hava borusu açıktaydı ve yaklaşık motora 2 gün o şekilde bindim motorun bağırıp bağırıp gitmemesini buna bağladım başlarda.
Öncelikle halletmem gereken ise benzin otomatiği alıp( vakumlu ) motora benzin akışını sağlamaktı. Önemli nokta burada başlıyor.
Aldığınız benzin otomatiğinin montajı
mondial in sitesinde yanınlananla aynı olmayabiliyor bugün onu sevgili kardeşim ONUR ( Panaromik )le beraber çözdük benzin ve karbüratör girişlerini değiştirdik ve direk vakum yapmaya başladı benzin otomatiği. Motor yaklaşık 1 ay sonra aralıksız çalıştı yaklaşık 10 dakika, dahada çalışırdı. Sonrasında onurun farkettiği diğer bir detay ise emme manifoldundaki kaçak oldu benim manifolt çift girişli olduğu için bir girişi usta kapatmış hortumla, fakat delindiği için oradan hava veriyordu ve bu motorun randımansız çalışmasına neden oluyordu ve stop etmesine.
Motor çalıştıktan sonra 10 dakika ısınınca o yağ yanığı gibi olan koku tekrar duyulmaya başlandı ve dumanda çıktı bu sefer. Panaromik kardeşim onunda motor bloğunu saran kağuçuk malzemenin vidasından ayrılıp aşağı doğru düşüp egsoz borusuna temas ettiğini gördü ve motor ısındıkça oradan o malzemeyi eritip egzosun üstünde iz bırakıyordu.
Bugün karbüratörü ve hava borularını iyice temizledim yarın takacağım yerine ve inşallah tekrar yollara çıkacağım.
Sorunlarım basit gibi görünüyor fakat çözülmeyince çözülmüyor özellikle ilk motor açma denemelerim olduğu için yaşadım bu sıkıntıları başta onur kardeşim olmak üzere forumda emeği geçen herkese teşekkür ediyorum. Bu konu hakkında aklınıza soru takılırsa direk sorabilirsiniz yardımlaşma gerçekten önemli.
Herkese kazasız sürüşler...
Ve ek olarak marş motorum hala çalışmamakta şase bağlantısında hiçbir sıkıntı yoktu bu sebepten ya kendisi bozuldu yada kömürleri bitti en kısa zamanda onuda değiştireceğim.