RunemagicK hocam dediğiniz bağlantı resimdeki şekil 2'yi ifade ediyor. Yani doğru olması gereken şekil 2 bağlantısı dimi?
Ama konjektör arızasından dolayı benzin pompası yanmıştı ve servis benzin otomatiği denilen birşey koymuş ve bağlantısını Şekil 1 de ki gibi gerçekleştirmiş ve dolayısı ile katalizör sistemi boşta duruyo.
Motorda benzin pompası olması lazımken
Şimdi motorumda buna benzer benzin otomatiği var
Şimdi böyle bi bağlantıyı nasıl katalizör ekleyebiliriz yani T bağlantısına bir T daha ekleyip ucunu katalizöre bağlamak geliyor ama düşüncem doğru yönde mi?
Kazasız belasız sürüşler.
bağlantı şekli aklımda kaldığı şekliyle şekil 2 deki gibi. şu anki durumda ne yapılabilir bilmiyorum.
katalizör olduğu ve olmadığı durumlarda ise motorun ne performansında ne de yakıtında bir değişiklik farketmedim. bence hiç kurcalama
Şahsen ilk orijinal hali ile sonraki arasında yakıt ve performans anlamında bende bir şey farketmemiştim. Ama belkide sözde olan katalizör sistemi boşta durmayıp bağlayayım dedim ama tavsiyeniz üzerine aynı şekilde bırakayım nasılsa bu haliyle benim için bir sıkıntısı yok
Herşey için teşekkürler, kazasız belasız sürüşler.
Merhaba arkadaşlar,
Motoruma 8000km bakımı yapacam yakın bi zamanda kilometresi dolunca. Aslında ayrıntılı bi bakım yapmak istiyorum ve aklımdakiler;
1) Garanti yağ değişimi ve buji temizliği (2000km kullandım sadece)
2) Hava ve yağ filtresini değiştirecem (temizlemiyecem sıfır olsun diye)
3) Vadyatör bilyeleri değişimi (4000km de değiştirmiştim)
4) Kavrama balatalarını pürüzleme işlemi (titreme gitsin diye)
5) Kayış kontrol (bando marka kayış var ve 5000km'dir kullanıyorum)
6) Buji başlığı değişimi
7) Karbüratör temizliği (4000 veya 5000 km de temizlemiştim)
8) Subap ayarı (2000km de servisin saçmalaması sonucu ben tekrardan yapmıştım)
9) Benzin boruları kontrolü (2000km de yani 2 yıl önce değiştirmiştim kalitelileri ile)
10) Benzin filtresi değişimi
11) Genel civata sıkılık kontrolü
Şimdilik böyle bir bakım listesi oluşturdum, gerçi biraz ağır bakım yapmış olacağım ama 2009 dan beri bu motor bende ve fazla kullanmadığım için böyle bi bakıma ihtiyacı vardır diye düşündüm.
Benim listede belirttiklerimin dışında başka yapmam gereken birşeyler varmıdır?
Herkese kazasız belasız sürüşler..
Aranıza yenı katıldım ...istanbulda...SELAMI ALEYKUMM ARKADASLAR..
Ve Aleyküm Selam arkadaş..
Hoşgeldin..
selamun aleyküm benimde zatla ilgili sorularım olacak özellikle bu karbüratör sorun ordamı tamda emin değilim. Motorum giderken çok bağırıyor baskı balatadan değil çnkü değişti. Şuan söktüm motoru ve karbüratör hava borusunun yerinde olmadığını gördüm yerine sabitledim borudaki çatlaklarıda bi şekilde hallettim fakat bu sefer motor tuhaflaştı iyice. başta çalışırken çok bağırıyor sonra 1 dakka geçince yavaşlıyor ve normal rolantide çalışıyor ama bu seferde stop ediyor. Ben benzin alımıyla ilgili bir sorun olduğunu düşündüm ve stop edince belli bi süre geçmeden çalışmıyor zaten ayak marşı bas bas belim ağrıdı artık.
Bu arada motorum marş basmıyor tık tık ediyor rölede sorun yok gibi fakat onada bi çözüm bulamadım. akü sağlam herhangi bi problem yok.
Bilgili arkadaşlar yardım ederse çok sevinicem. Elimde karbüratör bağlantılarının resimleride var onuda paylaşacam
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:18 ----------
kardeş marş dinomanın kömürleri bitmiş olabir düzensiz çalışmasıda jigleden olabilir aynısı gecen benim başıma geldi jigle acık kalıyordu birde o şase kaplosu manifolda bağlı olması biraz garip geldi bana bilmiyorum belkide doğruda olabilir ama benim o kaplo şasede bağlı
arkadaşlar her keze iyi seneler diler motorlarınızın dertsiz sorunsuz iyi bir yıl gecirmesini dilerim sizlere kücük bir sorum olucak arka varyatörün ve dişli kutusunun üzaerinde delikli bir oring var ucunda bir hotum talkılı bunun bir yere girişi varmı birde ne işe yarıyor cok merak ettim araştırdım ama hiç bir yerde bulamadım şimdiden cevaplar icin teşekkürler
Bugun benim konjektorde yandı ve sanırım benzin pompasıda bozdu çünkü çalışmıyor motor benzin alamadığı için
Bende benzin otomatiği sipariş ettim ucuz ve aynı işi görüyor diye. Sende bundan olduğunu söylemişsin acaba montajı bu yazılanlar kadar basitmi vakum bağlantısını falan anlamadım onu tam olarak açıklama ihtimalin varmı birde kablo falan kesilecek diyor orası biraz kafamı karıştırdı açıkcası.
---------- Mesajlar birleştirildi - 04:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:50 ----------
Bugun benim konjektorde yandı şansıma ve sanırım benzin pompasınıda bozdu çünkü çalışmıyor motor benzin alamadığı için
Bende benzin otomatiği sipariş ettim ucuz ve aynı işi görüyor diye. Sende bundan olduğunu söylemişsin acaba montajı bu yazılanlar kadar basitmi vakum bağlantısını falan anlamadım onu tam olarak açıklama ihtimalin varmı birde kablo falan kesilecek diyor orası biraz kafamı karıştırdı açıkcası.
Merhaba arkadaşım,
Burdan nasıl tarif etsem diye düşündüm ama zor olduğu için bi görsel koyayım dedim.
Demişki monifolt ile karbüratör arasındakı boruyu ikiye bölüp araya T ekleyip açıkta kalan ucu boru ile benzin otomatiğinin vakum girişine (mavi) bağla demiş. Gerçi senin motorunda zaten bir T bağlantı var ve eklediğim resimdeki çizgi ile gitmesi yer orası. resminde belli değil o boru nereye gidiyor acaba?
Benzin otomatiğinin sarı çıkışı karbüratörünün benzin girişine gidicek.
Gelelim en can alıcı kısma yani benzin pompasını söküp at (atmazsanda bağlantıları olmasın ) Benzin deposundan gelen boruyu kırmızı ile belirtilmiş otomatiğin benzin girişine bağla. Benzin filtresini otomatik ile depo arasına koy olaki benzin içindeki pislik otomatiği tıkamasın.
Bunun dışında başka işlem yok yani kablo kesmek vs. Benzin otomatiğinin kablosunu çıkarırsın soketi bantla iyice bantlarsın ki sudan falan sıkıntı olmasın.
Birde konjektör bozuk demişsiniz onuda değiştirmeyi düşünüyorsunuz dimi çünkü ateşleme sistemi, akü ve motorun tüm aydınlatmaları vs herşey elektiriğe bağlı ve bunlarda hasar görebilir düzensiz elektrik dalgalanmalarından dolayı.
İnşallah yardımcı olabilmişimdir.
Aslında bunu sana motorumda yani videoda anlatabilme imkanım olsa. Forumlar çok faydalı bilgiler içeriyor ama sadece yazı üzerinde olduğu zaman anlaşılmak zor oluyor çünkü benim anlattığım birşey senin aklında başka şekilde canlanıyordur. Ayrıntılı resim ve videolarla bu olayı desteklemek en iyisi.
Neyse herkese kazasız belasız sürüşler.
merhaba hoşgeldin kardeşim
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:04 ----------
merhaba kardeşim marşının basmamasına deyinecek olursak eğer marşa abstığında tık tık yapıp marş basmıyorsa %90 şase bağlantında sorun var. benim de başıma geldi resimde manifolt un vidasına şase kablosu gözüküyor, şase kablolarını kontrol et,
Motorum Düzensiz çalışıyor demişsin. yukarıda hava hortumu yerinde değildi, çatlaklar var demişsin eğer böyle bir durum varsa zaten karbüratörün içine pislik çekmiştir düzgün çalışmama bu sebeple olabilir, jiglen görevini yapmıyor olabilir, veya karbüratöründe komple bir sorun olabilir. bence karbüratörünü bi temizle.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:07 ----------
Merhaba aRkadaşlar Geçenlerde 150 ZaT a 150Hs karbüratörü takan varmı diye soru sordum ama yorumda bulunan olmadı, araştırmalarım sonrasında bitane 150 Hs karbüratörü alıp zatıma taktım, 1 hafta dır deniyorum sonuç harika
Herşeyi birebir yaptım bu arada o sarı okla gösterilen karbüratöre giden boru benzin pompasına bağlıymş yani benzin otomatiğine o pompadaki 2 kabloda bağlanıyor. Ama ne yaptıysam çalştıramadım. Konjektörü değiştirdim fakat sorun onda diil galiba kontağı açınca aküden gelen akım kesiliyor kapatınca bagaj lambası yanıyor. Açınca lamba sönüyor yani. Sanırım bi şekilde götürüp bi tamirciye bırakıcam(yine para bayılcaz) başka bi yol bulamadım
konu hakkında fikir sahibi olan arkadaşlar yardımcı olursa sevinicem bu tamircilere(sağlam motoru bu hale getiren) para kaptırmak istemiyorm.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:27 ----------
dostum mesajını şimdi gördüm ve benim özel mesajda sıkıntı var gitmiyor https://www.facebook.com/okaliv burdan yazarsan konuşabilrz konuları.
yardımların için çok sağol
Ben facebook umu kapadım daha kullanmadığımdan burdan yazayım.
Düşündüm ne olabilir diye ama eğer konjektör bozulduktan sonra bu problemlerin çıktı ise üretilen elektriğin düzensizliği ile elektrik tesisatına bağlı parçalarda problem olması çok yüksek.
Başıma aynı olay geldi yani konjektörüm bozulmuş aşırı gerilim üretiyodu şarj ibresi tavan yapıyodu görüyorum daha sonra ateşleme sistemim kitleniyodu motor 5dk dinlendirince çalışıyodu bu böyle olmaz diyerek servise götürdüğümde test sürüşünde usta motoru iterek getirdi fazla gerilime dayanamayan benzin pompası yanmış. Ben motoru o şekilde 2 gün kullandım iyi dayanmış bile. Servis konjektörü değiştirip benzin otomatiği takmış. Neyse aldık herşey güzel derken 1 ay sonra akü gitti motor 3-4 aylık düşün. O da fazla şarj ve akım akünün ömrünü yediği için ortaya çıktı oda değişti tabi bunların hepsi garantiden. Düşün lab-mbalarım bile farklı yanıyodu fazla şarj zarar verdiği için.
Yani demek istediğim şu konjektör çok önemli bir parja bozulması çok ciddi sonuçlar doğuruyor.
Önceden bir problem olmayıpta şimdi kontağı açınca sorun oluşuyorsa bir CDİ ateşleme beyinine bakmanı tavsiye ederim. Çünkü motoru çalıştıran önemli parça kontağı açınca hazırda bekleyen parça. diğerleri yani lamba sinyal vs tuşuna basmadıkça elektrik gitmez ama CDİ beyin direk kontak üzerinden aküye bağlı.
Eğer konjektör arızasından dolayı bir problem oldu ise yani bozulup kısadevre veya fazla akım vs gibi bu koruma sigortasını devreye sokuyo olabilir.
Tabi bu bir varsayım belki değildir, anlamanın yolu CDi beyinin soketlerini söküp birde öyle kontağı açman.
Duruma göre hareket ederiz iyi akşamlar.
Benim aklımada alternatör geldi fakat o kısımlar hakkında hiç bilgim yok elektrik tesisatı girince devreye işler karışıyor ama motorun hiç çalışmaması beni rahatsız ediyor CDI beyin ayak marşıyla çalıştırmadada devreye giriyormu ? Aküsüz çalışan motorun o sebepten çalışmaması tuhaf gelio açıkcası.
Son olarak bu CDI beyne bakayım diyorum olmadı götürücem artık motoru başka çarem kalmadı. Fakat onun yerini tam olarak bilmiyorum tarif edebilrmisin acaba nerede olduğunu.
Geçmiş olsun kardeşim, tam olarak marş hiçmi basmıyor yoksa marş basıyor çalışmıyor mu? marş hiç yoksa AKÜ den Marş Butonuna Kadar ateşleme parçalarını kontrol etmeni tavsiye ederim, özellikle şase bağlantılarını kontrol et genelde sorun çıkarıyor, Ayak Marşında CDI beyinin anlamı yok bildiğim kadarıyla ateşleme sistemi ve ayak marşı bağımsız çalışıyor ayak marşı manuel sistem. bence elektriksel bi sıkıntın var tesisatta.
Kontak açtığında kısa devre olabilir ölçü aletiyle kısadevre ve akım kontrolü yapabilirsin motorcular bunlara çok para alıyor.
Şu an bu konu içerisinde 7 kullanıcı var. (0 üye ve 7 misafir)