nurdoğan usta-özel iş motor
mondial yetkili servisidir. benim motordan gelen ses için de krank bilyesi demişti, hakkatende öyleymiş. oraya gittiğim sürece bir sorun yaşamadım.
nurdoğan usta-özel iş motor
mondial yetkili servisidir. benim motordan gelen ses için de krank bilyesi demişti, hakkatende öyleymiş. oraya gittiğim sürece bir sorun yaşamadım.
Ben de oraya götürüyorum motoru her bakımda. Nurdoğan Usta söyledi bana da. BU hafta içinde tekrar götüreyim en iyisi oraya. Sizin kaç liraya mal oldu ?
Az önce eve gelirken motor tamamen gitmez hale geldi. neyse ki köprüyü geçtikten sonra başıma geldi bu sefer. eve yaklaşmıştım, 4-5 km ittirmem gerekti eve kadar. Zat'ı değiştirmenin vakti geldi artık sanırım. bakalım ne kadara mal olacak bana tamiri.
Merhaba arkadaşlar.
2-3 ay önce http://www.motobakkal.com/?urun-5617...2V-35-35W.html böyle bi ampul aldım ama ne yazık ki geçenlerde sağ farım gitmiş yani anlıyacağınız pek dayanıklı bişe değilmiş.
Alış amacım aydınlatma performansı idi malum motorumuzda ki 35W'lık ampuller yetmiyor ve yetmediği gibi bu aldığımda pek iyi aydınlatmıyor.
Xenon far kiti almayı düşünüyorum. http://www.feyizoglu.com/Xenon-Far_47083.html#0 bu ürüne denk geldim biraz bakınmam sonucu.
Aranızda xenon yapan varmı, performans nasıl hiç problem çıkıyormu vs vs.
Bu konuda yardımlarınızı bekliyorum kazasız belasız sürüşler.
MOtosikletimi bugün aldım servisten. 295 TL ye mal oldu. Krank değişti.
Bu akşam yine yolda kaldım. Servisten motosikleti alıp avrupa yakasına geçtim, Perpa'da ki işyerime çıkarken stop etti. çalıştırdım tekrar sorun yok gibiydi. Akşam fulya tarafına gittim, yokuş çıkarken yine stop etti. Stop edip çalıştıra çalıştıra perpaya yaklaştım. bir ara motosiklet titremeye başladı gelirken,inip kontrol ettim, ayak sehpası sıkışmış ve ucunda da bir hortum, kokladım benzin kokusu var. Sıkışmış sehpayı açamadım, doblonun arka koltukları söktüm yükledim arabaya. yarın sabah yine servis yolu. çok sıkıldım artık.
Merhaba arkadaşlar.
Bahsettiğim üzere xenon uygulamadan son dakka almak üzere iken iki farklı motorcunun uyarması üzerine vaz geçtim.
-Akünün ömründen yiyormuş (ömrü yarı yarıya düşüyormuş)
-Yük bindireceği için konjektörü yorup bozulmasına sebep olabilirmiş
-Tesisat hatları zaten pek uygun değilmiş
-Akü en az 14A olmalıymış
vs vs.
Bunu başlarına geldikleri için söylediler (biri 150zat kullanıcısı hatta)
Bilgi amaçlı yazmak istedim herkese kazasız belasız sürüşler..
Evet nurdoğan değiştirdi.
Krank 105 tl
silindir set 55 tl
Yağ 20 tl
conta takım 10 tl
yay 5 tl
işçilik 100 tl
Merhabalar,
Şöyle bir sıkıntım var, nedendir acaba ? Servise bıraktım kaldı 2 gün onlarda bir sıkıntı yok dediler.
Yokuş çıkarken motor sesi yavaşlıyor, boğuluyor gibi bir ses, sonra stop ediyor. 30-40 sn beklersem çalışıyor tekrar, çok kısa mesafe gidiyorum tekrar stop ediyor. Yokuş çıktıktan sonra düzeliyor.
benzin pompan arızalı olabilir.. benzin yetiştirecek kadar çok pompalayamıyordur..motor stop ettikten sonra 30 40 sn beklerken pompa tekrar karbüratöre benzin pompalıyordur ve motor çalışıyordur..
yada benzin hortumunu kontrol et. yokuş çıkarken herhangi bir yere sıkışması katlanması falan söz konusu olabilir.. bu dediklerim tamamen tahmindir.
TRANSALP XL700
Benzin pompasını kontrol etmiştik sorun görünmüyor. Dün gittim yine servise, buji değiştirmiştik en son. Mondialin orjinal dandik bujilerden takmışlardı, kaliteli birşey taktılar. Bakalım bugün yolda kalacak mıyım diye çıktım sabah evden. 300 mt gittim, taksinin biri önüme çıktı aniden, ani fren yaptım kaydı ön taksiye vurmamak için kaldırıma vurdum ön tekeri, o vuruşla üstünden attı beni, motor da biraz gidip yan yattı.
Kask ve mont vardı ama dizlik yoktu. Dizim sıyrılmış biraz. Dizlik de olsa hiçbir şey olmadan ayağa kalkacaktım buna da şükür. Motor 1 km gdip stop etti çalışmadı. Servisi aradım, sağolsun geldiler hemen, bujinin pupo başlığı mı ne kırılmış, 3,5 tllik parça. İdareten düzeltti, taktırmam lazım bugün. Özetle bugün de yolda kaldım sayılır. Ne bahtsız adam oldum ben.
ZATımın Lastikleri değiştiricem fakat 130-70-12 olan arka lastiğimi 120-70-12 yapsammı diye düşünmekteyim. Zira 130-70'de daha fazla yaktığı ve atak olmadığını okudum çok yerde. 2 lastiğide kullanan arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim.
Merhaba arkadaşlar motorumdan trık trık trık diye sesler gelmeye başladığı için servise bıraktım akşamına arayıp egzantrik milinde problem olduğunu söyledirler ve 128 tl fiyat çıkardılar bana biraz fazla geldi bir bilgisi olan var mı ? hani ben yarın gidip bu fazla değil mi dediğimde minareyi çalan kılıfını hazırlamış olarak bana sayacaktır şurası burası falan filan diye motor 9.500 de servisten başka el değmedi bakımları herşeyide tamam horda kullanmam bu arıza normal midir? Allah yardımcınız olsun ...
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:08 ----------
birde ufak tefek modifiyeler yaptırmak istiyorum sağlıklı ve iyi şekilde yapacak bir yer öneriniz var mı ?
bu sabah tekrar aradılar mili değiştirmişler ama ses kesilmemiş krankta bir problem olabilirmiş o yüzden motoru açmak zorundalarmış doğal olarakta fiyat sanırım uçacak bağcılar servisten aldığım için 2.5 senedir oraya götürüyorum aslına bakarsanız çok memnun değilim ama birazda mecburiyet tabii fazla bilgim olmadığı için kazıklanmak istemiyorum bir öneriniz var mı?
HER ZAMAN BİR UMUT VARDIR !!!
Merhaba buraya artık yazan eden yok ama i sorum olacak 150 ZAT ıma 150 HS karbüratörü takmayı düşünüyorum bazı araştırmalar yaptım bizzat takan varmı yorumlarını almak isterim
Evet arkadaşlar, emektar ZAT' ım 10.000 km' yi devridi. Üzerinde bulunan orjinal Duro lastikler artık ömrünü tamamladığı için değiştirme kararı aldım. Motorumu 2009 da sıfır almama rağmen üzerinden çıkan lastiklerin tarihleri dehşet verici, 2005 yılının 27. haftası üretimi ve artık lastikler lastik değil plastik olmuşlar
Tercihimi Michelin City Grip 4 mevsim lastiklerinden kullandım. Motosiklet servislerinin özensizliği ve her serviste grenaja verdikleri çizik - zararlardan dolayı motorumun bakımını uzun bir süredir kendim yapıyorum.
Akşam lastikleri sökme için kolları sıvadım, ancak bu iş gerçekten zor ve zahmetli. Fakat olmaz diye birşey yok, eliniz anahtar tutuyorsa sorun yok.
Zat' ın arka lastiğini sökmek için 24 lokma anahtarına ihtiyacınız var, ön lastik için 24 lokma yeterli
Ön lastik için 110x90x12 olan orjinal ölçülü lastik aldım. Arka için ise altını vurma sıkıntısı sebebi ile bir miktar yükselmesi için 120x70x12 ölçüsünü tercih ettim.
Arka lastik sökümü için öncelikle sağ ve sol grenajın sökülmesi, orta ayağın sökülmesi, eksozun sökülmesi ve sonra orta ayağın tekrar takılması gerekiyor.
Ön lastik daha zahmetsiz, fren kaliperi ve km sayaç halatının janttan kurtarılması sonucu, lastik tutucu mil çıkartılarak sorunsuzca lastik çıkıyor.
10.000 km yi devirmeme rağmen arka ve ön fren balatalarım oldukça iyi durumdaydı.
Lastiğinizi taktırmak için lastikçiye gitmeden önce ön diskide janttan ayrmak avantajınıza olacaktır, cihaza takarken kırılma veya bir aksilik olmaması için.
Lastikleri taktırdım ancak bu gün motora takmadan önce kontrol ettiğimde rotasyon yönleri ters olmuş, iyiki takmadan farkettim, tekrar lastikçiye gidip yönlerini değiştirteceğim.
Lastik takım esnasında siz siz olun lastik üzerindeki rotasyon okuna dikkat edin ve o ok yönünde lastiklerinizi taktırın.
Merhaba arkadaşlar.
Bi konuyu merak ediyorum; bizim motorlarda benzin pompası var ama zamanında konjektör arızası sebebi ile benim benzin pompası yanmıştı ve garantiden akü dahil herşey değişmişti.
Geleyim sadede, servis onardıktan sonra benzin pompası denen bişe yok artık motorumda, benzin otomatiği var. Benzin otomatiğinin üç bağlantısı var, depodan gelen hortum gidiyor (tabi arada benzin filtresi) benzin otomatiğinden çıkıp karbüratöre gidiyor ve diğer bağlantı ise t aparat ile emme manifoldu ve karbüratöre (gaz ayar yerinin yanındaki bağlantıya) bağlı.
2,5 - 3 yıldır bu sistem bu şekilde güzelce çalışıyor ama benim merak ettiğim ise katalizör sistemi yani ekzoztan katalizöre gidiyor ordan sonra bi yere gitmiyo L şeklinde bi çıkış var orası boştamı duruyodu yoksa benzin otomatiğine giden bağlantı normalde orayamı bağlıydı benzin pompası sistemi varken.
Sizin motorda bu sistem nasıl arkadaşlar?
Kazasız belasız sürüşler.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)