Mondial 150 ZAT Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
04 Nisan 2013, 13:28
#6601
merhabalar yoldaşlar ; bende lastik tavsiyesi almak için girmiştim ama gerek kalmadı emeğinize sağlık birde sorum olacak pek ihtimal vermiyorum ama bilmemek ayıp değil öğrenmemek ayıptırdan yola çıkaracak soruyorum benim zat fazla kayıyo bunun lastikten başka bir nedeni olabilir mi ?
kazasız sürüşler...
HER ZAMAN BİR UMUT VARDIR !!!
Reklamlar
-
04 Nisan 2013, 22:27
#6602
Crazy Motors adlı üyeden alıntı
En kısa sürede bu sorunu gidermeye çalışacağım, bilginiz için teşekkürler.
Son birşey daha sorayım sizlere. Motorumla fazla yol yapmıorum malum ve düz hesap 6000km de motorum. Hazır lastik değişimi yapılacakken frenleride değiştirmeye ihtiyaç varmıdır?
Herkese kazasız belasız sürüşler.
6000deki motorun fren balataları aşınmamıştır ama en az 2006 model olduğunu sayarsak 7 yıllık balata var üzerinde, özelliğini kaybetmiş olabilir.. maddi durumu zorlamayacaksa değiştirmekte fayda var, hele arka teker hazır sökülmüşken daha bir karlı olursun çünkü arka balata için tekerin sökülmesi gerek.
ammo00 adlı üyeden alıntı
merhabalar yoldaşlar ; bende lastik tavsiyesi almak için girmiştim ama gerek kalmadı emeğinize sağlık
birde sorum olacak pek ihtimal vermiyorum ama bilmemek ayıp değil öğrenmemek ayıptırdan yola çıkaracak soruyorum benim zat fazla kayıyo bunun lastikten başka bir nedeni olabilir mi ?
kazasız sürüşler...
süspansiyon, ağırlık, fren, vs birsürü sebebi var ama en önemli sebep lastikler tabiki.
şimdiye kadar üç tane lastik kullandım. ilki zatın üzerinde gelen duro idi, lastik değil plastikti resmen. ikincisi dunluptu, bu lastik çok iyi diyordum ki şimdiki kullandığım bridgestone lastiğe kadar. bridgestone-michelin-metzeler-vs bunlar ayrı bir dünya. borca harca girin bunlardan birini alın derim, resmen hayatı değişiyor motorun.
-
15 Nisan 2013, 17:22
#6603
Merhaba arkadaşlar,
Motosiklet lastiği araştırıyordum ama pek bi sonuç elde edemedim. İstanbul Avrupa yakasında lastik satışı (michelin, brishtone, pirelli, metzeler) yapan bir bayi biliyormusunuz?
Birde sitelerde ön ve arka lastik diye ayrım yapılıyor. Ben arka lastiği orjinal (110/70-12) boyutta değilde ön lastik (110/90-12) boyutunun aynısını yapmak istiyorum ve bu boyutta sadece ön lastik diye çıkıyor. Arka lastiğe taksam sorun olurmu ki?
Şimdiden teşekkür eder kazasız belasız sürüşler dilerim.
-
15 Nisan 2013, 20:01
#6604
Crazy Motors adlı üyeden alıntı
Merhaba arkadaşlar,
Motosiklet lastiği araştırıyordum ama pek bi sonuç elde edemedim. İstanbul Avrupa yakasında lastik satışı (michelin, brishtone, pirelli, metzeler) yapan bir bayi biliyormusunuz?
Birde sitelerde ön ve arka lastik diye ayrım yapılıyor. Ben arka lastiği orjinal (110/70-12) boyutta değilde ön lastik (110/90-12) boyutunun aynısını yapmak istiyorum ve bu boyutta sadece ön lastik diye çıkıyor. Arka lastiğe taksam sorun olurmu ki?
Şimdiden teşekkür eder kazasız belasız sürüşler dilerim.
arka lastiği büyük takınca çamurluğa değiyor diye hatırlıyorum. 110/90-12 tam sıyırıyordu çamurluğu. zamanla eritiyordu ama büyük sıkıntı yaratmadı bana hiç. hem büyük lastik takınca altının yere vurma olayıda azalıyor.
-
22 Nisan 2013, 22:21
#6605
-
23 Nisan 2013, 23:35
#6606
Arkadaşlar, abiler merhaba; Şuan itibariyle 1 günlük zat 150 sahibiyim. Motorum 4700 km (orjinal) 2009 modeldir. Sormak istediğim birkaç soru bulunmakta. 1. Motorumda 2 kişi seyahat ederken sıfırdan kalkışlarda titreme gerçekleşiyor. 2. Motor yaklaşık 3 saat kapalı ortamda bulundu ve bulunduğu ortama benzin kokusu salımı yaptı. Biraz araştırdım fakat tam olarak cevabımı bulamadım. Yeni bir motor kullanıcı olduğumdan problemlerin henüz neden kaynaklandığını anlayamıyorum. Yardımlarınız ve cevaplarınız için şimdiden teşekkürler. Son olarak İstanbul Avrupa yakası kağıthane, levent, maslak yakınlarında işini iyi yapıp ilgilenen esnaf olan bir motor bakımı ve tamircisi gerekli önerilerinize açığım..
-
26 Nisan 2013, 12:29
#6607
-
06 Mayıs 2013, 23:08
#6608
İyi akşamlar. Bir süredir yaşadığım sorun ve çözümü paylaşmak istiyorum. bir süredir karbüratör sorunu nedeniyle motorumda hem gaz yeme hemde yakıt tüketimi sorunları mevcuttu. Motoruma ait gerek ateşleme gerekse yakıt sistemine ait bütün parçalar değişti. Ancak sorun düzelmemişti. 3 defa 0 km (orjinal olmayan) karbüratör denedikten sonar en sonunda yetkili servise götürdük motoru. sorun olarak motorun üzerindeki jigle sistemi tespit edildi. Üzerindeki karbüratör standart bir karbüratör (Orjinal zat karbüratörü değil) ancak jiglesi sıfır olarak mondial 150 ZAT için üretilen jigleden takıldı ve sorun düzeldi. Aracınızda yakıt tüketimi sorunu başgösterirse....karbüratörünüzü elden geçirin ve mutlaka jiglesini kontrol edin.
-
07 Mayıs 2013, 11:45
#6609
Merhaba arkadaşlar.
Yeni bir uygulama ile yeniden aranızdayım. Yeni uygulamam motorum için stereo ses sistemi…
Belki aramızdan arkadaşlar motorda ses sistemi olur mu, sesi verimli duyamazsın motoru sürerken veya milleti rahatsız edersin gibi vs vs…
Bunların hepsinin bilincinde olarak ve müziğe karşı tutkumun olması ile motoruma yeni donanımsal özellikler katma fikriyle bu uygulamayı gerçekleştirdim…
Şimdi gelelim uygulamaya;
Resimde görülen devre 22W stereo anfi devresidir. Devreyi motora özel tasarladım. Devrenin üzerinde soğutucuya bağlı fan mevcuttur çünkü motorun içine gömeceğim için ısınmadan etkilenmemesi gerekir.
Gelelim biraz delme taşlama işlemine;
Motorun gösterge panelini söküyoruz. Çünkü biraz opsiyonel uygulama görünümü katmak için…
Burada delik açtım çünkü;
Anfimizin ses giriş jak ve ses seviye ayarlamasını yapan pot.’u ile açıp kapama tuşunu gömmek için….
Şimdi sıra hoparlörü yerleştireceğimiz torpidoyu sökmekte..
Kumpas ile hoparlörün net ölçüsünü alıp torpidoda uygun yere işaretleme yapıyoruz.
Burada küçük el taşlama makinesinin delme ucuyla kabaca delik açıyoruz.
Daha sonra taşlama makinesi ile güzelce taşlıyoruz hoparlöre uygun çapta ve vidalama deliklerini açıyoruz…
Sıra montaj da;
Oyduğumuz torpidoya aldığım 150W’lık hoparlörü vidalıyorum..
Bu da önden görünümü….
Gerekli bağlantıları yapıyoruz.. Voltaj soketi, ses giriş, ses ayar, hoparlör çıkışı vs….
Burada da bitmiş ve toplanmış hali var.
Gerçi resim sayısı az çünkü bir işi yaparken arada resim çekmek için telefonu elinize aldığında tekrar işe dönerken yaptıklarınızı tekrardan hatırlayıp sırada neler yapılacak diye dikkat dağınıklığı gerçekleşmekte kısa sürelide olsa ve zamanla yarışıyorsanız önemli vakit kaybı.
Zamanla yarışma derken demek istediğim; ben anfi devresini hafta sonu hazırlamıştım ve dün işten gelir gelmez motorumun yanına indim. Saat 19:00 gibi sökmeye başladığım motorumu gece 23:30 gibi anca toplayabildim.
Kısaca motor sevgisi böyle bir şey demek ki
Şimdi gelelim böyle bir uygulama bana ne kadara patladı;
1- Anfi devresi ~15TL (Anfi entegresi hariç elimde hepsi mevcuttu, malzeme alımı sırasında entegrenin fiyatını hiç sormadığım için tahmini fiyat belirttim)
2- On/Off tuşu, ses jakı ve ses ayar pot ~2,5TL
3- Skytech 150W hoparlör seti 34TL
4- Delme, oyma, taşlama, montajlama vs. ise bedava (Ama titizlikle uğraşılan emeğin karşılığı yok)
Titizlikle uğraşılan emek demişken bir konuya değinmek istedim. Belki aramızda iş için binen var beklide benim gibi tutkunluk hobi için binen.. Ama en güzel yanı motora kendi el emeğiyle bir şeyler katmakmış… (Gerçi motoru biraz biçip diktim ama orijinalliğini bozarken doğal görüntüsünü bozmadan güzellik katmak istediğim yaptığım her uygulamada…)
Evet arkadaşlar bir uygulamamın da sonuna geldik.
Gerçi önceki yaptığım uygulamaları aşağı yukarı biliyorsunuz ve sanki yapılabileceklerin sonuna geldim gibi ama yeni fikirlerim olursa burada tekrardan paylaşırım. Tabi siz değerli motorcu arkadaşlarımın fikirlerine de açığım
Herkese kazsız belasız sürüşler dileyerek iyi günler arkadaşlar…
-
08 Mayıs 2013, 00:02
#6610
ilgiyle izlemekteyim
-
09 Mayıs 2013, 17:05
#6611
Merhaba arkadaşlar.
Benim bi sorum olacak. Daha doğrusu yakın zamanda lastiklerimi değiştirdim. Lastiği aldığım yerde lastik tamir köpüğünü gördüm ve sordum nedir ne değildir diye.
Ama satıcı firma bi konuyu bana aydınlatmadı galiba. Forumlarda okuduğumca lastik patladığında kullanılıyormuş ve ben bunu direk lastiğe sıktım çivi girerse kapatır düşüncesiyle daha yeni lastik biliyorsunuz.
Bide forumlarda lastik bi daha kullanılmıyor zarar veriyor gibi ibareler gördüm.
Tam araştırma yapmadan direk satıcının az bilgisine güvenmekle hatamı yaptım ne yaptım..
Bu konu hakkında bilgisi olan varmı?
-
10 Mayıs 2013, 00:50
#6612
Crazy Motors adlı üyeden alıntı
Merhaba arkadaşlar.
Benim bi sorum olacak. Daha doğrusu yakın zamanda lastiklerimi değiştirdim. Lastiği aldığım yerde lastik tamir köpüğünü gördüm ve sordum nedir ne değildir diye.
Ama satıcı firma bi konuyu bana aydınlatmadı galiba. Forumlarda okuduğumca lastik patladığında kullanılıyormuş ve ben bunu direk lastiğe sıktım çivi girerse kapatır düşüncesiyle daha yeni lastik biliyorsunuz.
Bide forumlarda lastik bi daha kullanılmıyor zarar veriyor gibi ibareler gördüm.
Tam araştırma yapmadan direk satıcının az bilgisine güvenmekle hatamı yaptım ne yaptım..
Bu konu hakkında bilgisi olan varmı?
o ürün köpük gibidir. lastiğin içine sıkılınca genişleyerek deliği kapatır ama kısa vadeli çözümdür, motoru idareten kullanabilmek için yani.
durup dururken sıktıysan kötü yapmışsın. lastik tekrar kullanılıyormu bilmiyorum ama köpük heryere eşit miktarda dağılamayacağı için tekerin balans yapacaktır. bi ihtimal lastik sökülüp içi iyice temizlenebilirse sıkıntı yaratmaz.
-
10 Mayıs 2013, 11:07
#6613
RunemagicK adlı üyeden alıntı
o ürün köpük gibidir. lastiğin içine sıkılınca genişleyerek deliği kapatır ama kısa vadeli çözümdür, motoru idareten kullanabilmek için yani.
durup dururken sıktıysan kötü yapmışsın. lastik tekrar kullanılıyormu bilmiyorum ama köpük heryere eşit miktarda dağılamayacağı için tekerin balans yapacaktır. bi ihtimal lastik sökülüp içi iyice temizlenebilirse sıkıntı yaratmaz.
Bilgilerin için teşekkürler.
Dün ilk işim lastikçiye sormak oldu. Bi sıkıntının olmayacağını belirtti. İlk sıkıp turlayınca eşit miktarda yayılcağı için balansına da etki etmez dedi ve zaten kullanımlarımda hiç etkisini görmedim.
Lastiğin yanaklarından kaçak yapması da engeller ve çivi girdiğinde yararınıda görürsün dedi.
Zaten kendileride böyle bi sistem uyluyorlarmış tabi biraz pahalı ve zararsız bir yöntemmiş tabi uyguladıkları sistem.
Lastiğe hiç bir zararı olmaz, lastik değiştirene kadar kullan bi sıkıntı olmaz dedi ama tek dez avantajı 1 yıl gibi süre sonra tamamen kurur demesi oldu ve pütür pütür olacağını belirtti.
Temizlemek istersende su ile güzelce çıkıyor dedi ama dikkat etmem gereken yanak yerlerını güzelce temizlemekmiş.
Şimdilik kısa süreliğine içim rahatlasada en kısa sürede bir levye alıp (tornavida gibi şeylerle zor oluyorda ) lastiklerimi sökerek temizliğini yapmam gerek.
Bilgileriniz için teşekkürler..
-
12 Mayıs 2013, 22:55
#6614
-
15 Mayıs 2013, 12:14
#6615
-
17 Mayıs 2013, 01:40
#6616
Merhaba arkadaşlar
Motorumun arka lastiğini de söküp temizledikten sonra ekzozu takmadım çünkü paslı idi ve hazır sökükken boyayım dedim ama bi problem var.
Dekor kapağını çıkaramıyorum çünkü kaynamış ve zorlayınca sıyırdı.
Artık üzerinden boyayacağım gerçi onlarda pas tutmuş ve boyarken siyahamı çevirsem rengini sizce nasıl olur? Fikrinizi almak istedim..
Herkese kazasız belasız sürüşler...
-
17 Mayıs 2013, 03:18
#6617
Crazy Motors adlı üyeden alıntı
Çok temiz, çok güzel olmuş Şapkamı çıkarıyorum, hem kullanışlı hem de abartısız görünüyor her şey. Keyifli sürüşler dilerim..
-
17 Mayıs 2013, 10:57
#6618
Crazy Motors adlı üyeden alıntı
Merhaba arkadaşlar
Motorumun arka lastiğini de söküp temizledikten sonra ekzozu takmadım çünkü paslı idi ve hazır sökükken boyayım dedim ama bi problem var.
Dekor kapağını çıkaramıyorum çünkü kaynamış ve zorlayınca sıyırdı.
Artık üzerinden boyayacağım gerçi onlarda pas tutmuş ve boyarken siyahamı çevirsem rengini sizce nasıl olur? Fikrinizi almak istedim..
Herkese kazasız belasız sürüşler...
ayarlı pense ise tutup çevirebilirsin aslında, başıma birkaç kere gelmişti.
-
17 Mayıs 2013, 11:29
#6619
electricsky adlı üyeden alıntı
Çok temiz, çok güzel olmuş
Şapkamı çıkarıyorum, hem kullanışlı hem de abartısız görünüyor her şey. Keyifli sürüşler dilerim..
Teşekkür ederim
---------- Post added at 10:29 ---------- Previous post was at 10:23 ----------
RunemagicK adlı üyeden alıntı
Ayarlı pensem yok ama pense ile iyice kavrayarak sağlam tuttum ama dönmedi bildiğin vidanın yanları sıyrıldı ama dönmüyor niyeyse.
Alyan yerine lokma tarzı olsaymış daha iyi olurmus ama bakalım nasıl halledeceğiz.
-
18 Mayıs 2013, 03:00
#6620
Crazy Motors adlı üyeden alıntı
Ayarlı pensem yok ama pense ile iyice kavrayarak sağlam tuttum ama dönmedi bildiğin vidanın yanları sıyrıldı ama dönmüyor niyeyse.
ayarlı pensenin verdiği gücü bizim verebilmemiz mümkün değil. tuttuğu zaman bırakmaz ve sıyırması da mümkün değil.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 13 kullanıcı var. (0 üye ve 13 misafir)
Bu Konudaki Etiketler