Arkadaşlar sıfır zat almak isteyen varsa ankara ulusta çayıroğlu mondial bayiinde 3-4 tane lacivert var 3800 liraya ben birini almayı düşünüyorum.
Arkadaşlar sıfır zat almak isteyen varsa ankara ulusta çayıroğlu mondial bayiinde 3-4 tane lacivert var 3800 liraya ben birini almayı düşünüyorum.
Zafer, sıfır alma günah okadar paraya. 2.el en iyisi 2000 TL. alacağın motorla arasında 1800 TL. fark var. Bu para o motora yıllarca bakar. Mondial parçası ucuz, sakin kafa ile biraz düşün, acele etme.
Orhan KÖNİ
arkadaşlar merhaba, 2008 yılından bu yana sıfır aldığım zat 150 mi kullanmaktayım, şu anda 6800 km ' de krank mili ve krank rulmanı dışında hiçbir sıkıntım olmadı, servis hizmeti ve kullanılan malzeme hoşuma gitmediğinden dolayı garanti süresince serviste bakımlarını yaptırdım, garantisi bittikten sonra tüm bakımlarını kendim yapmaya başladım, her 1000 km de bir yağını değiştirip hava filtrelerini temizleme ve yağlama işlemi yaptım, 6000 km bakımında bujisi ni de değiştirdim, sizlere bir sorum olacak, bu motorsikletin şanzuman yağı belli bir km de değişiyormu ? değişiyorsa ne tiip bir yağ kullanmak gerekiyor ? şimdiden teşekkürler.
arkadaşlar. benim motorum çok yakıyordu rölanti düzensizdi, tekleme oluyodu bazen yani karbüratör sıkıntım vardı. hs karbüratörü aldım ama şimdide gaz yemiyor makine. çok yavaş ivmeleniyor. 40 km hızı geçemiyor. zengin karışımmı yoksa fakir karısımmı var anlamadım valla?? birde jikleden çıkıp gidonun ön tarafına giden bir kablo var. sanırım bir dirence bağlı. o direnç mondial servislerinde satılıyormu bilen varmı??
ilginize teşekkür ederim, evet dediğiniz gibi kendi kitapçığında 4000 km de bir ve motorun kendi yağının kullanılması yazıyor ancak motorsiklet tamircisi bir arkadaşım da 90 numara şansuman yağının kullanılması gerektiğini söyledi, bu hafta sonu değişimi yapacağım, birtek o kaldı çünkü.
çok yakıyorsa zengin karışım olabilir ama yinede 40km hızı geçer diye tahmin ediyorum. biryerden hava kaçağı varsa zayıf karışımlada çalışıyor olabilir. karbüratör ayarının en basiti hava ayar vidasını tam sıktıktan sonra 3-3,5 tur açmak.
jikleden giden şeyi ise anlamadım, benim bildiğim bir tek kablo gidiyor o da elektrik kablosu ama o kablo nereye gidiyor bilmiyorum.
bir de elektrik şemasında jikleyi aradım ama bulamadım, bir tane direnç var ama, o mu bilmiyorum. 5ohm - 5w yazıyor.
ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN
slm arkadaşlar aranıza yeni katıldım.
150 zatım ile yolda giderken aniden bir irkilme ile yavaş yavaş durdum. Gazı köklememe rağmen zatım bir türlü ivme kazanamadı. O anda anladım ki yolda kaldım motoru bağladım ve yoluma devam ettim. Bugün söktüğümde ise kayışın paramparça olduğunu gördüm.
Geçen hafta böyle bir anı yaşadım sizlerle paylaşayım dedim.
ARKADAŞLAR SELAM
KAYIŞI DEĞİŞTİRDİM BUGÜN AMA TEKER ROLANTİDE DÖNÜYOR ANLAMADIM.KARBÜRATÖR AYARI EN DÜŞÜKTE ONUNLA DA BİR İLGİSİ YOK DÖNMESİNİN.
YANLIŞ BİR ŞEYDE YAPMADIM. ACABA SORUN NEDİR BİLGİSİ OLAN PAYLAŞABİLİR Mİ EN ACİLİNDEN!!!
Hafta sonu ufak bir gezi sonrasında Zat 150 ile eve dönerken yakıt pompasından tıkırdama sesleri duymaya başladım, çeyrek depo altında benzinim olmasına rağmen benzinin azalabildiğini düşünerek bir benziliğe uğratım ve 25 TL lik benzin aldım, garaja geldiğimde benzinin motor altından aktığını farkettim, ve yakıt pompamda hiç durmadan çalışıyordu, motora bakmak için dün işleme başladım, yakıt pompasının hiç durmadan çalışması kafamı kurcaladı ve motoru dün dağıttım, gördüklerim karşısında hayrete düştüm, depodan filtreye gelen, filtreden pompaya ve pompadan karburatöre giden tüm yakıt boruları çatlamış ve kırılmışlar, pompa depodan yakıt alırken hava ile birlikte aldığı için basınç düşmesi oluyor ve sürekli olarak pompa çalışıyor, yanlız buna rağmen hiç bir tekleme sorunu yaşamadım hayret sanayiden bosh marka filtre ve 2 metre dışı örgülü bosh yakıt borusu aldım, tüm boruları bunlar ile değiştirdim ve sorun ortadan kalktı, kendi orjinal borular çok adi ve üzerlerinde herhangi bir marka bile yazmıyor,
ARKADAŞLAR 150 LIK MOTORU BİRAZ DAHA BÜYÜTEN VARMI 200 LUK YAPAN FİLEN.VARSA BİLGİLENDİRİRMİ BİZLERİ.
---------- Post added at 11:48 ---------- Previous post was at 11:46 ----------
DOSTUM BENİM MOTORADA HS' NIN BENZİN PONBASININ TAKMIŞLARDI GAZ YETİŞTİRMEME PROBLEMİ YAŞAMIŞTIM UMARIM SEN YAŞAMAZSIN.BEN TEKRAR ORJİNEL BENZİN POMBASI TAKTIRDIM
değerli zat severler motorun bugün itibariyle 7000km oldu yarın yağ ve filtreleri değiştireceğim. Sizlerden bir konuda yardım istiyorum. Motorunun bir kez kayısı değişmişti ancak tam olarak km sini hatırlamıyorum.muhtemelen 3000 km civarında değişti. Şimdi motor 7000 km de . Kayış değişim periyodu nedir ? yolda bıraksın istemiyorum. Birde halen şanzıman yağı değişmedi. Farklı farklı söylemler oluyor. kimisi motor yağı ile aynı yağın kullanılması kilise 90 numara yağın kullanılmasını söylüyor. Kesin olarak ne tip yağ kullanılacak ? yardımcı olursanız çok sevinirim.
Hocam 8,000 Km kayış için idealdir,tabi kayışta iyi bir marka olmalı.. Kullanıma göre bu farklılık gösterebilir. Sakin kullanımda,kayış ömür buna paralel olarak artar.
Fakat içinizin rahat etmesi açısından ustanıza rica edin veya imkanınız varsa siz kontrol edin..
Scooterlarda şanzıman için 90 numara yağ konulabilir diye biliyorum..
kullanıma bağlı olarak kayış km sinin değişeceği yazılmış, bakım günü yan kapağı açarak kayışın durumunu kontrol edeceğim, 80w-90w yağın şanzuman için uygun olduğundan birçok kişi hemfikir, kayışta powerlink veya bando marka kayışları tavsiye ediyorlar, bakım sonrası görüşlerimi buraya yazacağım.
değerli zat severler, 7000 km bakımını tamamladım, motor yağı değiştirildi, filtre tiner ile yıkandı kurutuldu tekrar motor yağı ile yağlanarak yerine takıldı, tüm civatalar kontrol edildi, orta sehpa ve yan ayak kontrol edildi, yağlandı, varyatör kayışı kontrol edildi, değişen kayış powerlink marka kullanılmış ve durumu gayet iyiydi, sanırım bi 10.000 km yaptıracak. bukim 6.000 km de değişmişti.
ufak bir sorunum oldu konu ile ilgili bilgili dostlarım yardımcı olurlarsa sevinirim, varyatör kapağını açarken ayak marş mili de kapak ile birlikte çıktı. yerine takıp yayını germeme rağmen ayak marşı takılı kalmış gibi hiç hareket etmiyor, birde bu varyatör kapak contasını bulabilirmiyim, conta artık kağıt gibi olmuş sökerken parçalandı biraz.
şanzuman yağının boşaltma tapasını gördüm ancak doldurma kısmını bir türlü bulamadım bu nedenle şanzuman yağını değiştirmedim. nasıl değiştireceğim konusunda da yardımcı olursanız çok sevinirim.
genel olarak bakım sorunsuz geçti, bakım sonrası güzelde bir yıkama yapıp garaja aldım. hepinize kazasız sürüşler ...
iyi günler arkadaşlar ben aranıza yeni katılan bir zatçıyım motorum 100km de aşağı yukarı 4-4.5 lt yakıyor 95 oktan acaba normal midir
kayışın iyi bir marka ise ve motoru düzgün kullanıyorsan uzun süre götürür seni. benim bando marka kayışım 17000km (yazı ile onyedibin) motorda durdu ve kopmadı, dahada kopmazdı ama işi garantiye alıp değiştirmiştim. bu taktığım kayış ise 8bin km durdu motorda, keyif olsun diye değiştirdim, motorcu sökerken "abi bu yeni daha, ne zaman değiştirdin" demişti, 8bin km oldu diyince inanmadı tabi özetle motoru düzgün kullanırsan ve iyi bir marka kayış alırsan (bando yu öneririm) en az 10bin km çok rahat götürür.
şanzıman yağını ise önceleri motor yağıyla aynı kullanıyordum, son 2bin kmdir 90 numara kullanıyorum, performansta pek bir fark göremedim ama 90 numara yağ ile varyatör daha geç ısınıyor. belki uzun yolda fark yaratır anca. bu arada motorum 37bin kmyi geçti, yaklaşık 35bin km motor yağıyla kullandım, hiçbir sorun yaşamadım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:17 ----------
ayak marşı dişlileri şekildeki gibi olacak. üzerlerinde ok işaretleri var gerçi. dönüş yönlerine göre de bulabilirsin aslında.
sağdaki dişlinin ilk bir kaç dişi değişik, soldaki dişliye hemen ondan sonraki dişi denk gelecek. soldaki dişli ise sağdakinin ters yönüne dönüyor zaten
şanzıman için doldurma yeride kırmızılı yer
ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN
merhaba, ben motorum ile şehir içi kullanımda 4 - 4,5 lt yakıyorum, muhtemelen sizde şehir içi kullanıyorsunuz. değerler normal. şehir dışı kullanımda 1 lt daha az yakıyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:04 ----------
vermiş olduğunuz değerli blgiler için çok teşekkür ederim, haftasonu çok dikkatli bir şekilde bu söylediklerinizi uygulayacağım, şanzuman yağınıda bu şekilde değiştireceğim.
selamlar aranıza bit zat kullanıcısı daha gelmıs bulunmakta
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)