Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Mondial 150 ZAT Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #6521

    Üyelik
    13 Ekim 2010
    Şehir
    Ankara / Etimesgut
    Motosikleti
    SYM Joymax 250 i
    Arkadaşlar sıfır zat almak isteyen varsa ankara ulusta çayıroğlu mondial bayiinde 3-4 tane lacivert var 3800 liraya ben birini almayı düşünüyorum.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #6522
    Ahmet Orhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Temmuz 2009
    Şehir
    Kartal-İSTANBUL
    Motosikleti
    HONDA PCX
    Zafer, sıfır alma günah okadar paraya. 2.el en iyisi 2000 TL. alacağın motorla arasında 1800 TL. fark var. Bu para o motora yıllarca bakar. Mondial parçası ucuz, sakin kafa ile biraz düşün, acele etme.
    s9638951 bunu beğendi.
    Orhan KÖNİ

  3. #6523
    asukasan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Aralık 2011
    Şehir
    Tekirdağ / Çorlu
    Motosikleti
    Mondial ZAT 150
    arkadaşlar merhaba, 2008 yılından bu yana sıfır aldığım zat 150 mi kullanmaktayım, şu anda 6800 km ' de krank mili ve krank rulmanı dışında hiçbir sıkıntım olmadı, servis hizmeti ve kullanılan malzeme hoşuma gitmediğinden dolayı garanti süresince serviste bakımlarını yaptırdım, garantisi bittikten sonra tüm bakımlarını kendim yapmaya başladım, her 1000 km de bir yağını değiştirip hava filtrelerini temizleme ve yağlama işlemi yaptım, 6000 km bakımında bujisi ni de değiştirdim, sizlere bir sorum olacak, bu motorsikletin şanzuman yağı belli bir km de değişiyormu ? değişiyorsa ne tiip bir yağ kullanmak gerekiyor ? şimdiden teşekkürler.

  4. #6524
    RunemagicK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2008
    Şehir
    Çekmeköy
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT, Burgman 400 ve SYM Maxsym 400
    Alıntı asukasan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar merhaba, 2008 yılından bu yana sıfır aldığım zat 150 mi kullanmaktayım, şu anda 6800 km ' de krank mili ve krank rulmanı dışında hiçbir sıkıntım olmadı, servis hizmeti ve kullanılan malzeme hoşuma gitmediğinden dolayı garanti süresince serviste bakımlarını yaptırdım, garantisi bittikten sonra tüm bakımlarını kendim yapmaya başladım, her 1000 km de bir yağını değiştirip hava filtrelerini temizleme ve yağlama işlemi yaptım, 6000 km bakımında bujisi ni de değiştirdim, sizlere bir sorum olacak, bu motorsikletin şanzuman yağı belli bir km de değişiyormu ? değişiyorsa ne tiip bir yağ kullanmak gerekiyor ? şimdiden teşekkürler.
    zatın kullanım kitabında 4000km de bir değişmesi gerektiği yazıyor.
    ayrıca motorda kullanılan yağın aynısının kullanılması gerektiği yazıyor. ama şanzıman için ayrı satılan 80/90 numara yağlar daha iyi iş görebilir.
    ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN

  5. #6525
    sbr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Suzuki v-strom DL650 XT
    arkadaşlar. benim motorum çok yakıyordu rölanti düzensizdi, tekleme oluyodu bazen yani karbüratör sıkıntım vardı. hs karbüratörü aldım ama şimdide gaz yemiyor makine. çok yavaş ivmeleniyor. 40 km hızı geçemiyor. zengin karışımmı yoksa fakir karısımmı var anlamadım valla?? birde jikleden çıkıp gidonun ön tarafına giden bir kablo var. sanırım bir dirence bağlı. o direnç mondial servislerinde satılıyormu bilen varmı??

  6. #6526
    asukasan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Aralık 2011
    Şehir
    Tekirdağ / Çorlu
    Motosikleti
    Mondial ZAT 150
    Alıntı RunemagicK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    zatın kullanım kitabında 4000km de bir değişmesi gerektiği yazıyor.
    ayrıca motorda kullanılan yağın aynısının kullanılması gerektiği yazıyor. ama şanzıman için ayrı satılan 80/90 numara yağlar daha iyi iş görebilir.
    ilginize teşekkür ederim, evet dediğiniz gibi kendi kitapçığında 4000 km de bir ve motorun kendi yağının kullanılması yazıyor ancak motorsiklet tamircisi bir arkadaşım da 90 numara şansuman yağının kullanılması gerektiğini söyledi, bu hafta sonu değişimi yapacağım, birtek o kaldı çünkü.

  7. #6527
    RunemagicK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2008
    Şehir
    Çekmeköy
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT, Burgman 400 ve SYM Maxsym 400
    Alıntı sbr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar. benim motorum çok yakıyordu rölanti düzensizdi, tekleme oluyodu bazen yani karbüratör sıkıntım vardı. hs karbüratörü aldım ama şimdide gaz yemiyor makine. çok yavaş ivmeleniyor. 40 km hızı geçemiyor. zengin karışımmı yoksa fakir karısımmı var anlamadım valla?? birde jikleden çıkıp gidonun ön tarafına giden bir kablo var. sanırım bir dirence bağlı. o direnç mondial servislerinde satılıyormu bilen varmı??
    çok yakıyorsa zengin karışım olabilir ama yinede 40km hızı geçer diye tahmin ediyorum. biryerden hava kaçağı varsa zayıf karışımlada çalışıyor olabilir. karbüratör ayarının en basiti hava ayar vidasını tam sıktıktan sonra 3-3,5 tur açmak.
    jikleden giden şeyi ise anlamadım, benim bildiğim bir tek kablo gidiyor o da elektrik kablosu ama o kablo nereye gidiyor bilmiyorum.
    bir de elektrik şemasında jikleyi aradım ama bulamadım, bir tane direnç var ama, o mu bilmiyorum. 5ohm - 5w yazıyor.
    ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN

  8. #6528

    Üyelik
    12 Haziran 2012
    Motosikleti
    mondial 150 zat
    slm arkadaşlar aranıza yeni katıldım.
    150 zatım ile yolda giderken aniden bir irkilme ile yavaş yavaş durdum. Gazı köklememe rağmen zatım bir türlü ivme kazanamadı. O anda anladım ki yolda kaldım motoru bağladım ve yoluma devam ettim. Bugün söktüğümde ise kayışın paramparça olduğunu gördüm.
    Geçen hafta böyle bir anı yaşadım sizlerle paylaşayım dedim.

  9. #6529

    Üyelik
    12 Haziran 2012
    Motosikleti
    mondial 150 zat
    ARKADAŞLAR SELAM
    KAYIŞI DEĞİŞTİRDİM BUGÜN AMA TEKER ROLANTİDE DÖNÜYOR ANLAMADIM.KARBÜRATÖR AYARI EN DÜŞÜKTE ONUNLA DA BİR İLGİSİ YOK DÖNMESİNİN.
    YANLIŞ BİR ŞEYDE YAPMADIM. ACABA SORUN NEDİR BİLGİSİ OLAN PAYLAŞABİLİR Mİ EN ACİLİNDEN!!!

  10. #6530
    asukasan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Aralık 2011
    Şehir
    Tekirdağ / Çorlu
    Motosikleti
    Mondial ZAT 150
    Hafta sonu ufak bir gezi sonrasında Zat 150 ile eve dönerken yakıt pompasından tıkırdama sesleri duymaya başladım, çeyrek depo altında benzinim olmasına rağmen benzinin azalabildiğini düşünerek bir benziliğe uğratım ve 25 TL lik benzin aldım, garaja geldiğimde benzinin motor altından aktığını farkettim, ve yakıt pompamda hiç durmadan çalışıyordu, motora bakmak için dün işleme başladım, yakıt pompasının hiç durmadan çalışması kafamı kurcaladı ve motoru dün dağıttım, gördüklerim karşısında hayrete düştüm, depodan filtreye gelen, filtreden pompaya ve pompadan karburatöre giden tüm yakıt boruları çatlamış ve kırılmışlar, pompa depodan yakıt alırken hava ile birlikte aldığı için basınç düşmesi oluyor ve sürekli olarak pompa çalışıyor, yanlız buna rağmen hiç bir tekleme sorunu yaşamadım hayret sanayiden bosh marka filtre ve 2 metre dışı örgülü bosh yakıt borusu aldım, tüm boruları bunlar ile değiştirdim ve sorun ortadan kalktı, kendi orjinal borular çok adi ve üzerlerinde herhangi bir marka bile yazmıyor,






  11. #6531

    Üyelik
    09 Haziran 2009
    ARKADAŞLAR 150 LIK MOTORU BİRAZ DAHA BÜYÜTEN VARMI 200 LUK YAPAN FİLEN.VARSA BİLGİLENDİRİRMİ BİZLERİ.

    ---------- Post added at 11:48 ---------- Previous post was at 11:46 ----------

    DOSTUM BENİM MOTORADA HS' NIN BENZİN PONBASININ TAKMIŞLARDI GAZ YETİŞTİRMEME PROBLEMİ YAŞAMIŞTIM UMARIM SEN YAŞAMAZSIN.BEN TEKRAR ORJİNEL BENZİN POMBASI TAKTIRDIM

  12. #6532
    asukasan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Aralık 2011
    Şehir
    Tekirdağ / Çorlu
    Motosikleti
    Mondial ZAT 150
    değerli zat severler motorun bugün itibariyle 7000km oldu yarın yağ ve filtreleri değiştireceğim. Sizlerden bir konuda yardım istiyorum. Motorunun bir kez kayısı değişmişti ancak tam olarak km sini hatırlamıyorum.muhtemelen 3000 km civarında değişti. Şimdi motor 7000 km de . Kayış değişim periyodu nedir ? yolda bıraksın istemiyorum. Birde halen şanzıman yağı değişmedi. Farklı farklı söylemler oluyor. kimisi motor yağı ile aynı yağın kullanılması kilise 90 numara yağın kullanılmasını söylüyor. Kesin olarak ne tip yağ kullanılacak ? yardımcı olursanız çok sevinirim.

  13. #6533
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Alıntı asukasan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    değerli zat severler motorun bugün itibariyle 7000km oldu yarın yağ ve filtreleri değiştireceğim. Sizlerden bir konuda yardım istiyorum. Motorunun bir kez kayısı değişmişti ancak tam olarak km sini hatırlamıyorum.muhtemelen 3000 km civarında değişti. Şimdi motor 7000 km de . Kayış değişim periyodu nedir ? yolda bıraksın istemiyorum. Birde halen şanzıman yağı değişmedi. Farklı farklı söylemler oluyor. kimisi motor yağı ile aynı yağın kullanılması kilise 90 numara yağın kullanılmasını söylüyor. Kesin olarak ne tip yağ kullanılacak ? yardımcı olursanız çok sevinirim.
    Hocam 8,000 Km kayış için idealdir,tabi kayışta iyi bir marka olmalı.. Kullanıma göre bu farklılık gösterebilir. Sakin kullanımda,kayış ömür buna paralel olarak artar.
    Fakat içinizin rahat etmesi açısından ustanıza rica edin veya imkanınız varsa siz kontrol edin..
    Scooterlarda şanzıman için 90 numara yağ konulabilir diye biliyorum..

  14. #6534
    asukasan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Aralık 2011
    Şehir
    Tekirdağ / Çorlu
    Motosikleti
    Mondial ZAT 150
    Alıntı Uğur Ak adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam 8,000 Km kayış için idealdir,tabi kayışta iyi bir marka olmalı.. Kullanıma göre bu farklılık gösterebilir. Sakin kullanımda,kayış ömür buna paralel olarak artar.
    Fakat içinizin rahat etmesi açısından ustanıza rica edin veya imkanınız varsa siz kontrol edin..
    Scooterlarda şanzıman için 90 numara yağ konulabilir diye biliyorum..
    kullanıma bağlı olarak kayış km sinin değişeceği yazılmış, bakım günü yan kapağı açarak kayışın durumunu kontrol edeceğim, 80w-90w yağın şanzuman için uygun olduğundan birçok kişi hemfikir, kayışta powerlink veya bando marka kayışları tavsiye ediyorlar, bakım sonrası görüşlerimi buraya yazacağım.

  15. #6535
    asukasan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Aralık 2011
    Şehir
    Tekirdağ / Çorlu
    Motosikleti
    Mondial ZAT 150
    değerli zat severler, 7000 km bakımını tamamladım, motor yağı değiştirildi, filtre tiner ile yıkandı kurutuldu tekrar motor yağı ile yağlanarak yerine takıldı, tüm civatalar kontrol edildi, orta sehpa ve yan ayak kontrol edildi, yağlandı, varyatör kayışı kontrol edildi, değişen kayış powerlink marka kullanılmış ve durumu gayet iyiydi, sanırım bi 10.000 km yaptıracak. bukim 6.000 km de değişmişti.

    ufak bir sorunum oldu konu ile ilgili bilgili dostlarım yardımcı olurlarsa sevinirim, varyatör kapağını açarken ayak marş mili de kapak ile birlikte çıktı. yerine takıp yayını germeme rağmen ayak marşı takılı kalmış gibi hiç hareket etmiyor, birde bu varyatör kapak contasını bulabilirmiyim, conta artık kağıt gibi olmuş sökerken parçalandı biraz.

    şanzuman yağının boşaltma tapasını gördüm ancak doldurma kısmını bir türlü bulamadım bu nedenle şanzuman yağını değiştirmedim. nasıl değiştireceğim konusunda da yardımcı olursanız çok sevinirim.

    genel olarak bakım sorunsuz geçti, bakım sonrası güzelde bir yıkama yapıp garaja aldım. hepinize kazasız sürüşler ...

  16. #6536

    Üyelik
    24 Temmuz 2012
    iyi günler arkadaşlar ben aranıza yeni katılan bir zatçıyım motorum 100km de aşağı yukarı 4-4.5 lt yakıyor 95 oktan acaba normal midir

  17. #6537
    RunemagicK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2008
    Şehir
    Çekmeköy
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT, Burgman 400 ve SYM Maxsym 400
    Alıntı asukasan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    değerli zat severler motorun bugün itibariyle 7000km oldu yarın yağ ve filtreleri değiştireceğim. Sizlerden bir konuda yardım istiyorum. Motorunun bir kez kayısı değişmişti ancak tam olarak km sini hatırlamıyorum.muhtemelen 3000 km civarında değişti. Şimdi motor 7000 km de . Kayış değişim periyodu nedir ? yolda bıraksın istemiyorum. Birde halen şanzıman yağı değişmedi. Farklı farklı söylemler oluyor. kimisi motor yağı ile aynı yağın kullanılması kilise 90 numara yağın kullanılmasını söylüyor. Kesin olarak ne tip yağ kullanılacak ? yardımcı olursanız çok sevinirim.
    kayışın iyi bir marka ise ve motoru düzgün kullanıyorsan uzun süre götürür seni. benim bando marka kayışım 17000km (yazı ile onyedibin) motorda durdu ve kopmadı, dahada kopmazdı ama işi garantiye alıp değiştirmiştim. bu taktığım kayış ise 8bin km durdu motorda, keyif olsun diye değiştirdim, motorcu sökerken "abi bu yeni daha, ne zaman değiştirdin" demişti, 8bin km oldu diyince inanmadı tabi özetle motoru düzgün kullanırsan ve iyi bir marka kayış alırsan (bando yu öneririm) en az 10bin km çok rahat götürür.
    şanzıman yağını ise önceleri motor yağıyla aynı kullanıyordum, son 2bin kmdir 90 numara kullanıyorum, performansta pek bir fark göremedim ama 90 numara yağ ile varyatör daha geç ısınıyor. belki uzun yolda fark yaratır anca. bu arada motorum 37bin kmyi geçti, yaklaşık 35bin km motor yağıyla kullandım, hiçbir sorun yaşamadım.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 02:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:17 ----------

    Alıntı asukasan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    değerli zat severler, 7000 km bakımını tamamladım, motor yağı değiştirildi, filtre tiner ile yıkandı kurutuldu tekrar motor yağı ile yağlanarak yerine takıldı, tüm civatalar kontrol edildi, orta sehpa ve yan ayak kontrol edildi, yağlandı, varyatör kayışı kontrol edildi, değişen kayış powerlink marka kullanılmış ve durumu gayet iyiydi, sanırım bi 10.000 km yaptıracak. bukim 6.000 km de değişmişti.

    ufak bir sorunum oldu konu ile ilgili bilgili dostlarım yardımcı olurlarsa sevinirim, varyatör kapağını açarken ayak marş mili de kapak ile birlikte çıktı. yerine takıp yayını germeme rağmen ayak marşı takılı kalmış gibi hiç hareket etmiyor, birde bu varyatör kapak contasını bulabilirmiyim, conta artık kağıt gibi olmuş sökerken parçalandı biraz.

    şanzuman yağının boşaltma tapasını gördüm ancak doldurma kısmını bir türlü bulamadım bu nedenle şanzuman yağını değiştirmedim. nasıl değiştireceğim konusunda da yardımcı olursanız çok sevinirim.

    genel olarak bakım sorunsuz geçti, bakım sonrası güzelde bir yıkama yapıp garaja aldım. hepinize kazasız sürüşler ...
    ayak marşı dişlileri şekildeki gibi olacak. üzerlerinde ok işaretleri var gerçi. dönüş yönlerine göre de bulabilirsin aslında.
    sağdaki dişlinin ilk bir kaç dişi değişik, soldaki dişliye hemen ondan sonraki dişi denk gelecek. soldaki dişli ise sağdakinin ters yönüne dönüyor zaten





    şanzıman için doldurma yeride kırmızılı yer


    asukasan bunu beğendi.
    ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN

  18. #6538
    asukasan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Aralık 2011
    Şehir
    Tekirdağ / Çorlu
    Motosikleti
    Mondial ZAT 150
    Alıntı edebiyatçı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    iyi günler arkadaşlar ben aranıza yeni katılan bir zatçıyım motorum 100km de aşağı yukarı 4-4.5 lt yakıyor 95 oktan acaba normal midir
    merhaba, ben motorum ile şehir içi kullanımda 4 - 4,5 lt yakıyorum, muhtemelen sizde şehir içi kullanıyorsunuz. değerler normal. şehir dışı kullanımda 1 lt daha az yakıyorum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:04 ----------

    Alıntı RunemagicK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kayışın iyi bir marka ise ve motoru düzgün kullanıyorsan uzun süre götürür seni. benim bando marka kayışım 17000km (yazı ile onyedibin) motorda durdu ve kopmadı, dahada kopmazdı ama işi garantiye alıp değiştirmiştim. bu taktığım kayış ise 8bin km durdu motorda, keyif olsun diye değiştirdim, motorcu sökerken "abi bu yeni daha, ne zaman değiştirdin" demişti, 8bin km oldu diyince inanmadı tabi özetle motoru düzgün kullanırsan ve iyi bir marka kayış alırsan (bando yu öneririm) en az 10bin km çok rahat götürür.
    şanzıman yağını ise önceleri motor yağıyla aynı kullanıyordum, son 2bin kmdir 90 numara kullanıyorum, performansta pek bir fark göremedim ama 90 numara yağ ile varyatör daha geç ısınıyor. belki uzun yolda fark yaratır anca. bu arada motorum 37bin kmyi geçti, yaklaşık 35bin km motor yağıyla kullandım, hiçbir sorun yaşamadım.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 02:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:17 ----------



    ayak marşı dişlileri şekildeki gibi olacak. üzerlerinde ok işaretleri var gerçi. dönüş yönlerine göre de bulabilirsin aslında.
    sağdaki dişlinin ilk bir kaç dişi değişik, soldaki dişliye hemen ondan sonraki dişi denk gelecek. soldaki dişli ise sağdakinin ters yönüne dönüyor zaten

    http://img136.imageshack.us/img136/8...920091000r.jpg



    şanzıman için doldurma yeride kırmızılı yer


    http://img845.imageshack.us/img845/6480/varytr.jpg
    vermiş olduğunuz değerli blgiler için çok teşekkür ederim, haftasonu çok dikkatli bir şekilde bu söylediklerinizi uygulayacağım, şanzuman yağınıda bu şekilde değiştireceğim.

  19. #6539

    Üyelik
    16 Temmuz 2010
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Mondial 150 Zat
    selamlar aranıza bit zat kullanıcısı daha gelmıs bulunmakta

  20. #6540
    asukasan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Aralık 2011
    Şehir
    Tekirdağ / Çorlu
    Motosikleti
    Mondial ZAT 150
    Alıntı s9638951 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    selamlar aranıza bit zat kullanıcısı daha gelmıs bulunmakta
    aramıza hoşgeldiniz, kazasız belasız sürüşler.
    s9638951 bunu beğendi.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)

Bu Konudaki Etiketler