İyi geceler arkadaşlar...
Bugün motorumu alalı tam 1 ay oldu. Yaklaşık 1350km yol yaptım bu süreçte...2 defa da 100km üzeri uzun yol tecrübem oldu. birkaç küçük aksaklık dışında beni üzmedi...Ancak birkaç sorun da olmadı değil...Şimdi bazı konularda yardıma ihtiyacım var...ederseniz çok sevinirim...
Birkaç gün önce karbüratörün tahliye hortumundan benzin kaçırmaya başladı. Servise gittim...müsait değillerdi. bilgisine güvendiğim bir arkadaşımın tamirhanesine gittim. Karbüratörü söküp hem hava ayarı hemde bu arızalı boruyu değiştir dedim. Abi sökmesi bela...ben biraz tahliye borusunun önündeki vidayı sıkarım geçer dedi...Cuma günü uzun yola gideceğim. bu nedenle akşam motorun tüm bakımlarını kendim yapmayı uygun gördüm. Şimdi; bildiğim kadarı ile zat'larda elektrikli benzin pompası var...Motorun grenajını söktüğümde bende bilindik vakum pompası takılı olduğunu gördüm. Motorun gidişinde çalışmasında herhangi bir sorunum yok. Sadece hızlanıken bazen teklerdi...O da belli belirsiz...Manifoldu da bildiğimiz vakum çıkışlı olanlarından. Karbüratörün üzerinde "mondial" ve "japan" ibareleri var. Orjinal mi bilmiyorum. Ama yine onun da üzerinde vakum hortumlarının bağlanabildiği çıkışlar var. Mondial zatların benzin pompası nasıl birşeydir? Nerededir....Benim motorumdaki sistem normal midir? Tüketiminden ve gidişatından memnun olsam da...sistemin bu şekilde olması açıkcası garipsedim
Jawa 350 TS...Asya 125 T
Merhaba arkadaşlar.
Motorumun jiklesinde bir anormallik olduğunun farkındaydım ama bu son zaman açık kalıyormuş hissiyle çalıştırıyordu.
İş başa düştü diyerek jikleyi söküp çıkardım.
Fotoğrafta görüldüğü gibi jikle sağlam ve düzgün bir şekilde pimi iterek deliği kapatıyor. (Çalışma mantığı: jikle uclarına enerji geldiğinde, havanın durumuna göre [içersinde ne tür bir malzeme kullanılmış bilmiyorum ama] jikle ısınmaya başladıkça pimi ısınma derecesine göre yavaşça iterek deliği tıkıyor. Tabi bu pim itme işi havanın soğuk-sıcak olayına göre süresi uzayıp kısalıyor.)
Bende motorun yanına inerek soket uclarını ölçtüm ama voltaj yoktu. Motoru çalıştırınca ~9V geliyordu vede bu şekilde olmasına rağmen jikle düzgün çalışmıyordu.
Ben de ayrı bir besleme hattı yaparak işi çözme yoluna gittim.
Resimde görüldüğü gibi sağlıklı çalışması için bir bağlantı çıkardım. Yani olay basit aslında, jikleye + - gelecek şekilde kontağa bağlamak. Ama aradaki asıl püf nokta jiklenin ısınmasından dolayı aşırı ısınıpta kendine zarar vermesin diye araya akım sınırlaması yapması için direnç (4R7 5W) atıyoruz.
Ölçü aletimle ne kadar akım çekiyor diye ölçüm yaptım. Ölçtüğüm değer; jikle soğukken (buzdolabında soğuttum ) ~500mA idi ve tamamen ısındıktan sonra ~300mA çekiyor.
Ve sonuç olarak motorun tesisatına bağlayarak işi çözüyoruz. Resimde görüldüğü gibi dirençin soğutma işlemini motorun şasesine bağlayarak gidermiş oluyoruz. Tabi şaseye bağlamadan önce direç ile şase arasına temal macun sürüyoruz ki soğutma işlemi tam sağlıklı olsun. Çünkü düz dokundurmayla sıcaklığı tam iletemiyeceğiz için bu işi termal macun ile hallediğiyoruz.
Görüldüğü gibi basit bir yolla tekrar otomatik jiklemiz sağlıklı çalışmaya başladı.
Eğer böyle bir sorunu olan arkadaşlarımıza inşallah faydalı olur yaptığım çalışma.
Herkese kazasız belasız sürüşler..
mrabalar arkadaşlar bende alalı 1 ay oldu ve 1300 lerdeyim 500 bakımını yaptırdım zamanında .yaklaşık 1 haftadır ayak marşıyla çalıştırıyorum düğmeden çalışmıyo bujisindendir diye düşündüm servise gittim yoğun olduğu için sonra gel dedi anlattım yok bujisinden değil sonra getir halederiz dedi neden olabilir bu servise götürmeden halledebilirmiyim bilgisi olan varsa bi yadımcı olsun kurban olayım birde 160 krş yakıyo normal midir?
HER ZAMAN BİR UMUT VARDIR !!!
Merhaba arkadaşlar.
Sıcaklık uygulamanın biraz versiyon değişikliği yaparak yeniden karşınızdayım.
Şimdi ki uygulama 2 kademeli olarak elcik ısıtmasını çalıştırabiliyor. Önceki 15*C'nin altına düştüğünde tek kademe ıstıyordu. Şimdiki ise 15*C'nin altına düştüğünde 1. kademe elcik ısıtmayı 7*C'nin altına düştüğünde ise 2. kademe ısıtmayı çalıştırıyor. Vede devre ile rezistanlar ayrı ayrı beslemeleri yapılarak çift sigorta koruması yerleştirildi.
1. kademe ısıtma 10W, 2. kademe ısıtma ise 20W olarak hesapladım ve rezistan sargısını ona göre yaptım.
Artık soğuk havalarda eldiven giysemde üşüme derdini bu şekilde çözdüm. Gelelim uygulamanın resimlerine;
Burda yeni tasarım olan devrenin görünümü (entegre, 2 display, sensör ve led soketleri boşta çünkü devre tam motora oturtulmamış hali)
İlk önce elciklerin üzerine makaron (ısınınca daralan bir madde) çekiyoruz.
Daha sonra makaronu daralttıktan sonra hesapladığımız resiztansı üzerine sarıyoruz.
Bu işlemide yaptıktan sonra rezistansın üzerinede bir makaron daraltıyoruz ki hem sudan etkilenmesin hemde rezistanslar kayıp ısınmada sorun çıkmasın diye.
Vede bu kablolar ortada çirkin durmasun diye direksiyonun kaplamasını söküp kabloları kaplama içinden geçiriyoruz.
Buda bitmiş hali. Elcik(gaz) rahat çalışsın diye kabloyu biraz bol bırakıyoruz. Ve işlem bitti.
Evet arkadaşlar, bir uygulamanında sonuna geldik. Yeni uygulama oldukça sizlerle paylaşırım.
Herkese kazasız belasız sürüşler.
selamlar arkadaşlar, motorumda son zamanlarda bi çekiş sorunu yaşıyorum.ilk kalkış normal ama ivmelenme çok yavaş. yokuşlarda hızım iyice düşüyor. ama son hızda bi sıkıntım yok. motor çok ısındığı zamanda kalkışta titreme oluyor bazen. ben kavramadandır diye düşündüm ama varmıdır başka bir sebebi acaba?
Arkadaşlar bundan 3 yıl kadar önce 150 cc lik cruser dan 150 lik Jincheng'e geçmişti bir arkadaşım. Ve gerçekten güzel görüntüsü dikkatimizi çekmişti. Seri de bir aletti üstelik. Şimdi aynısından tekrar bulamadığım için emsali Mondial'in 150 ZAT modelini aldım.
Ancak çalıştırırken soğuk olması sebebiyle biraz zorluk çıkartıyordu. Şimdi ise yaklaşık 20-30 kere çalıştırmayı denedikten sonra 10 saniye bir ara çalıştı ve gazı hafif bırakınca stop etti yine. Denemelerim 40'ı bulduğunda ise akü bitti. Şimdi yeni akü almayı düşünüyorum ancak yine çalıştıramazsam sorunun nereden olduğuyla ilgili tahmini bilgiye ihtiyacım olacak çünkü tamircilere pek güvenmiyorum. Sizce ne yapmam lazım?
Peşin peşin söyleyeyim direksiyonum iyidir hiç kaza yapmadım ve güzel kullanırım ancak motorun mekanik ve elektroniğinden pek anlamam. O yüzden acemi olduğumu göz önünde bulundurunuz.
söylediklerinin bir sürü sebebi olabilir.hemen akü alma bence, bujini değiştir, ateşleme olup olmadığını kontrol et.ateşleme varsa büyük ihtimalle yakıt sisteminde problem olabilir.mekanikten anlamam demişsin, biraz araştırırsan nasıl yapıldığını bulabilirsin.bulamazsan anlatırım.
ay sonu 150 zatımı alıyorum ılk momurot olcak ıkıncı el ama korkalurım var yasımda kucuk elımde kAlmasından korkuyorum komple motor yaptırmak ıstesem kaç paraya mal olur bide konvektelro ayak marsı arızası motor yaıplınca onla bırlıkte yapılırnı? OSBOURNE abı o kadar kısıye yardım ettın banada edermisin
Vitesli motor aldığım için ZAT ımı satıyorum. İlan ve resimleri, sabinden.com da. İlan numarası 64909234
Orhan KÖNİ
o dediklerinin hepsi en fazla 500liraya halolur.[/QUOTE]
tesekkurler sbr bundan sonra bende bıraz ogrenım motru hep konusurruz bugun bı motora daha baktım ay sonuna kadar kesınlıkle alcam
Yani şu arkadaşımızın şu çalışmasına bir ALLAH'In kulu birşey demiyorsa bende hiçbirşey demiyorum..
Sevgili dostum ellerine sağlık yüreğine sağlık ben gerçekten çok beğendim ve ilk kez bir modifiye beğeniyorum scooterlarda çünkü amacı var!Ve çok iyi düşünmüşsün eğer birde randumanlı çalışıyorsa gerçekten çok çok güzel! CAnı gönülden teşekkürler ve devamını bekliyorum bu tarz ileri görüşlü basit sade ve etkiili çalışmalarının..
sımdı bımotora daha baktım ayak koyma yerının kenarındakı butun plastıkler beyazlamıs renk atmıstı bu sorun nasıl cozulur bılen varmı bu motor hosuma gıttıde alıcam oyuzden
bugün motorumla uğraşırken benzin pompasının üstünde mitsubishinin logosunu gördüm. mitsubishimi yapmış demek oluyor bu?? yoksa bir tesadüfmü?
arkadaşlar merhaba, 3 yıldır zat 150 sabiyim, bazı problemler yaşasamda keyifle bindiğim motorumu seviyorum, lastik havaları ile ilgili arama yaparken bu siteye denk geldim, iyikide denk gelmişim, çok faydalı bilgilere, güzel modifiyelere rastladım. elinize emeğinize ellerinize sağlık.
son bir kaç aydır motorumda farkettiğim bir durum oluştu, daha önce böyle bir durumla karşılaşan arkadaşların bilgilerine ihtiyacım var.
şunuda bildireyim daha önce motorumda 3 kez krank mili ve rulmanları değişti. Şu anda motorum 5850 km de, 1 kez de debriyaj kayışım değişti, onun dışında 1000 km de bir yağını değitiriyorum ve hava filtresinide temizleyip yağlayıp montaj yapıyorum.
motorum sürekli kapalı garajda durur, sabahları yola çıkmadan 1 - 2 dakika rolantide motoru çalıştırırım.
motor rolantide çalışırken bazı zamanlarda tak diye motordan bir ses geliyor sanki stop edecekmiş gibi ancak stop etmeden çalışmaya devam ediyor, tabi bu iş saniyeler içerisinde oluyor.
acaba bunu neden yapıyor, şimdiden teşekkürler.
Arkadaşlar ambalajında 150 ZAT karbüratörünü satıyorum, ilgilenen arkadaşlar irtibata geçsin.
Orhan KÖNİ
Şu an bu konu içerisinde 17 kullanıcı var. (0 üye ve 17 misafir)