Mondial 150 ZAT Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
15 Ağustos 2011, 15:20
#6461
Ahmet Orhan adlı üyeden alıntı
Sayın Ahmet ERŞEN, ön camı nasıl yükseltiriz ek bir aparat var mı?
Camı yükseltmek mümkün değil..
Elinize çıkan camı alıp bir pleksi glas işleri yapan ( reklamcılar olabilir ) birine giderseniz alt taraf kıvrım ve delik ölçülerini sabit tutarak size daha uzununu yapabilir..
Ama tavsiye etmem .Zaten ZAT lar ın göğüslüğü oldukça geniş grenakları enli , bu hali ile gereğinden fazla rüzgar direncine maruz kalıyor , birde siperlik yükselirse rüzgarda kullanmak oldukça zorlaşır..
Ben ZAT ımı Türkiyenin en rüzgarlı bölgelerinden Çeşmede kullanıyorun. bu hali ile rüzgar zorluyor..Kaskı rüzgarın siperliği terk ettiği noktaya kadar eğdiğimde daha rahat sürüş yapıyorum..Hiç olmassa göğsüm rüzgar direncine maruz kalmıyor.
Tabiiki seçim sizin.
kolay gelsin..
Reklamlar
-
15 Ağustos 2011, 19:37
#6462
RunemagicK adlı üyeden alıntı
arkaya daha uzun süspansiyon takılarak belki çözülebilir.
teşekkürler en kısa zamanda deniycem..
birde zat ı almadan önce 125 zn kullandım 4 sene kadar çok masraf çıkardı bana ama kıyak motordu masrafıda hor kullandığım için hakkettim zaten motorum çalındı bulundu falan filan ama tabii kaporta falan bitmişti kazada yapmışlar ben bu motoru hurdaya çıkardım hurda ruhsatınıda aldım ve lastikleriyle motorunu söktüm iskeletide bende ben bunları ne yapayım bu tür iş yapacak servis nerde var ve güvenebilimizi bana onların değerinde kask,kilit vb...şeyler versede olur yardımcı olabilecek tavsiye edeceğiniz yer var mı ?
KAZASIZ SÜRÜŞLER...
HER ZAMAN BİR UMUT VARDIR !!!
-
17 Ağustos 2011, 02:18
#6463
oncelıkle merhaba arkadaslar dun ve bugun yolda yasadıgım durumu sızle paylasmak ıstıyorum gorus ve onerılerınızı beklıoyorum olay soyle oldu ısıklarda durudum ve sonra gazı verdım ve motor asırı bı sekılde tıtreme yaparak gazı yemedı yanı motor gıtmıyordu sonra bırden hızlandı ve yokustada motorun hızı anormal derece dusmeye basladı kı yokus hafıf bı yokustu 70 km den 40 km dustu acaba bu olay nedn kaynaklanmıs olablırı ??
-
17 Ağustos 2011, 14:19
#6464
Merhabalar...Motorunuza gaz verdiğinizde motor devri yükseliyor ama motor hareket etmiyorsa...arka kavrama balatası yada muhtemelen yayı azıalanmıştır...Şayet motorunuz gaz verdiğiniz zaman oldukça yüksek devirde ama yavaş yavaş ilerliyorsa....kayış uzaması yada ön variatör ağırlıkları bitmiştir..Motorun hızı yokuşta düşmtü diyorsunuz...bu durumda motor devri de yükseliyor mu?
-
17 Ağustos 2011, 17:04
#6465
teknikhoca adlı üyeden alıntı
Merhabalar...Motorunuza gaz verdiğinizde motor devri yükseliyor ama motor hareket etmiyorsa...arka kavrama balatası yada muhtemelen yayı azıalanmıştır...Şayet motorunuz gaz verdiğiniz zaman oldukça yüksek devirde ama yavaş yavaş ilerliyorsa....kayış uzaması yada ön variatör ağırlıkları bitmiştir..Motorun hızı yokuşta düşmtü diyorsunuz...bu durumda motor devri de yükseliyor mu?
yokuşta motor devrinin yükseldiğni hatırlamıyorum ama motorla durdugumda gazı bırakınca cok yuksek rölantide calısıyıor yanı motor devri dediğniz gıbı yukselıyor bı zaman sonra kendılıgınden kesılıyor
-
24 Ağustos 2011, 15:33
#6466
Herkese selamlar,sevgiler....
Maalesef zat'ımdan soğdum artık;servise gitti toplandı-yapıldı derken yolda çok dik bir kasise altını fena vurdum ve motor stop etti... Bidünya sorun çıkardı ve tabiki masraf :( ....
Kamyon gelmiş,duran motora vurdu grenaj vs facia durumda ama kamyondan iz yok...
Bir dünya masraf.... Kapıya bağladım duruyor artık,yoruldum koşuşturmadan... Sakın akınıza motor kötü vs gelmesin,sadece şansızlıklar peşimizi bırakmadı-para yetmedi diyelim.... Artık başka motor bakıyorum;belkide bunu parçalar satarım bilmiyorum şuan :(
Neyse;
Bir arkadaşım temiz bir ZAT almak istiyor,max.bütçesi 1.200 tl... Eğer satmayı düşünen varsa görüşelim derim,fiyat konusunda ise yinede görüşülür konuşulur... Sonuçta elçiye zeval olmaz derler...
Arkadaşım İstanbul-küçükyalı'da...
İş telf: 0216 366 24 50 --- Alaaddin bey...
Benim adımıda verebilirsiniz...
Şimdiden teşekkürler...
-
24 Ağustos 2011, 22:36
#6467
s.l.m arkadaşlar ilk motorumu 15 20 gün içinde almayı düşünüyorum şimdiden çok heycanlıyım ve aklımdaki tek motor zat 150 ne dersiniz acaba sizlerin görüşleri benim için çok önemli 2ci el düşünüyorum temiz ankara da 2ci el satmayı düşünenlerle görüşmek isterim şimdiden tşkler......
-
25 Ağustos 2011, 15:48
#6468
ferhat_06 adlı üyeden alıntı
s.l.m arkadaşlar ilk motorumu 15 20 gün içinde almayı düşünüyorum şimdiden çok heycanlıyım ve aklımdaki tek motor zat 150 ne dersiniz acaba sizlerin görüşleri benim için çok önemli 2ci el düşünüyorum temiz ankara da 2ci el satmayı düşünenlerle görüşmek isterim şimdiden tşkler......
dostum eger temız duzgun basmam cok sakın kullanırım ıste bakımını zamından once yaptırırm dersen belkı bı nebze almayı dusun ama yınede bence bulasma hele 2.el alıcagın motorun ıyı oldgunu anlamak ıcın cok ıyı motor tecrbuenın olması gerekır yınede sen bılırısn ama bnce bulasma
-
25 Ağustos 2011, 21:04
#6469
tuense peki ne yapıyım sıfır mı almamı tavsiye edersiniz 150 zat ın yerini ofiyatta doldura bilecek başka motor yok sanırım görünüşü süper bide konforlu yakıt yakımıda idare eder
-
25 Ağustos 2011, 22:00
#6470
ferhat kardesım bende tecrubesızlıgımden dolayı sadece gorunusune bakarak aldım soyle solıym motor asırı cok yakıyodu 5000 km kadar ve sımdı bıraz daha az yakıyo gıbı ama bu bısey degıstırmıyo cunku motor gercekten arıza cıkartıyo ve ben sıfır almama ragmen kı sncta malum yol sartları nekadar cukurlardan kacsanda bı yerde karsına cıkıyo ve motoru yıpratıyo ve sen eger otobana cıkıcam ıste bıraz yol yapıyım dersen oda olmuyo ruzgar cok savuruyo motoru ve motor 100 u nerdeyse zor goruyo ben bunları yasadım sımdı bı kac aya satıp vıteslı bı motor almayı dusnuyorm kısaca sanada onerım bılındık markaklardan sasma honda cbr 125 al scooter ıstıyosan piaggio symnın sıfır zat parasına uygun modellerını bulabılırsın cunku cın ısı sans ısı gercekten sıfır alıp 1 ay dagılanda var 10 bınlerce km yapanda var ama ben paranı rıske etme saglam bsy al arkana bakma derım bnm yasadıklarmı yasamanı ıstemem acıkcası ıyı gunler
-
25 Ağustos 2011, 23:29
#6471
İyi akşamlar....Ferhat bey...kısa bir süre önce ikinci el bir zat aldım. Şu ana kadar da yaklaşık 570km yol yaptım...Bunun bir kısmı uzun yolda (Adana-Karataş 50km) yaptım...
bu güne kadar sıfır km Asya 125T scooter , Zealsun GY125 kros, 91 ve 92 model jawa sahibi oldum. Sıfır km aldığım motorlarda kısmen sorunlar yaşadım. Ancak...temiz ve güzel kullanırsanız, özellikle yağını zamanında değiştirirseniz gerçekten uzunca km'ler size hizmet etmesi mümkündür. Basit arızaların dışında en büyük sorun, motor grenajlarının zor sökülüyor olmasıdır. Ayrıca bu grenaj bağlantıları oldukça zayıf. En ufak acemilikte kırılabiliyor.
Zat ile ilgili olarak, elbette mükemmel bir motor değil. Ama gerek sürüş konforu gerekse görünümü konusunda gerçekten güzel bir motor. Ben ikinci el olarak çok temiz aldım. Sağında solunda kırığı olmayan, anormal sesleri olmayan masrafsız bir motordu. buna rağmen sıkıntılar yaşadım. En basitinden benzin göstergesi arızalı...birde iki defa kayış kopardı ve set olarak tüm parçaları kaliteli bir marka ile değiştirdim...Kullanım olarak çok rahat...Sessiz ve titreşimsiz...(aldığım kitten olsa gerek ) Frenleri güzel...motoru nispeten seri...Ben genel olarak ilk 30km'ye kadar yüklenmeden hızlanıp daha sonrasında gaz vererek ilerliyorum...Böylece tüketimi de anormal boyutlarda değil...100km'de ortalama 3.5 litre tüketimi var. Altına iner mi bilmem...gerek te yok zira...Rüzgardan etkileniyor evet...Ama genelde 70-80km civarında başlıyor ve sanki arkadan birisi sizi dışarı doğru itiyormuş gibi bir his yaratıyor. Şu ana kadar 90km hıza çıktım...Fazlası nı yaparmı bilmem...Dedim ya...bana haydi haydi yetiyor...
Honda yada pigagio gibi terrcih ederseniz tabiki daha memnun kalırsınız. Ama ben 1.000 lira gibi bir rakama o markaların temizini bulamadım. Bana göre iyi bir motor...hani mükemmel değil ama...iyi...Yağını değiştirin...bujisünü v kayış sistemini...değiştirin...sorunsuz binersiniz diye düşünüyorum...
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:27 ----------
Eğer ticari kaygılarla kullanacaksanız, sürücü hatalarını ve bakımsızlığı tolore edecek bir motor değil. ama dikkatli kullanır bakımlarını yaptırırsanız...neden olmasın?
-
26 Ağustos 2011, 01:23
#6472
tuente kardeş gözüm 150 zattan başkasını görmüyordu çok hevesliydim bayram sonunu bekliyordum sayende başka motorlara bakmayı akıl ettim çok tşkler kardeş
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:27 ----------
teknik HOCA GERÇEKDEN SAYENİZDE BİLGİLENMİŞ OLDUM çok tşklerr sizlerin ilginizi görmek bana ayrı keyif katıyor AMA 150 NİN GÖRÜNÜŞÜNDE MOTOR BULMAM LAZIM VİTESLİ KULLANAMAM ŞİMDİLİK SCOOTER TERCİHİM LÜTFEN KASASI BÜYÜK Bİ SCOOTER İÇİN YARDIMCI OLUN İLGİNİZ İÇİN TŞKLER
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:39 ----------
150 zat görünüşünde iyi saglam motor yokmu kardeşler bu hevesle gözüm kapalı bi motor alacam sonradan pişman olmak istemiyorum arkadaşlar
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:44 ----------
bugün 150 zat ı bi arkadaşa sordum çok arızası oluyormuş servise götürüyormuşsun 10 lik masrafı çıkıyormuş alıp geliyormuşsun takmasına 60 tl istiyorlarmış işçiligi zormuş
-
26 Ağustos 2011, 01:35
#6473
ferhat_06 adlı üyeden alıntı
tuente kardeş gözüm 150 zattan başkasını görmüyordu çok hevesliydim bayram sonunu bekliyordum sayende başka motorlara bakmayı akıl ettim çok tşkler kardeş
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:27 ----------
teknik HOCA GERÇEKDEN SAYENİZDE BİLGİLENMİŞ OLDUM çok tşklerr sizlerin ilginizi görmek bana ayrı keyif katıyor AMA 150 NİN GÖRÜNÜŞÜNDE MOTOR BULMAM LAZIM VİTESLİ KULLANAMAM ŞİMDİLİK SCOOTER TERCİHİM LÜTFEN KASASI BÜYÜK Bİ SCOOTER İÇİN YARDIMCI OLUN İLGİNİZ İÇİN TŞKLER
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:39 ----------
150 zat görünüşünde iyi saglam motor yokmu kardeşler bu hevesle gözüm kapalı bi motor alacam sonradan pişman olmak istemiyorum arkadaşlar
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:44 ----------
bugün 150 zat ı bi arkadaşa sordum çok arızası oluyormuş servise götürüyormuşsun 10 lik masrafı çıkıyormuş alıp geliyormuşsun takmasına 60 tl istiyorlarmış işçiligi zormuş
usta sen tam butcenı yazarsan daha saglıklı motorlar onerebılırız
-
26 Ağustos 2011, 01:44
#6474
tuense adlı üyeden alıntı
usta sen tam butcenı yazarsan daha saglıklı motorlar onerebılırız
3yada 4 bin tl civarı olabilir
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:12 ----------
SYM VS 150 buldum bu da fena durmuyor ama 10 bin tl civarı sıfırları
-
26 Ağustos 2011, 02:03
#6475
bu kawasaki bir başka dostummm
-
26 Ağustos 2011, 02:52
#6476
ozaman dostum sana onerıcegım motor sym joyride evo 200 modelı bırde tam bılgım yok ama arastırmak ıstersen yınede bak hyosung ms3 250
-
27 Ağustos 2011, 13:08
#6477
tuense adlı üyeden alıntı
ozaman dostum sana onerıcegım motor sym joyride evo 200 modelı bırde tam bılgım yok ama arastırmak ıstersen yınede bak hyosung ms3 250
eyvallah tuente buda çok hoş çok tşklerrrrrrrrrrrrrrrrr
-
29 Ağustos 2011, 00:46
#6478
ferhat_06 adlı üyeden alıntı
eyvallah tuente buda çok hoş çok tşklerrrrrrrrrrrrrrrrr
rica ederım dostum
-
31 Ağustos 2011, 00:05
#6479
Merhaba arkadaşlar.
Bir sorum olacaktı. Motorun külbütör kapağının çıkışıyla hava filtresini birbirine bağlayan hortumda çatlaklar var.
Bu şekilde kullanılması bir sorun teşkil edermi? Orda tam görevi nedir anlayamadım? Çünkü hemen külbütörün altı subaplar var, hava filtresine bağlantı ne alaka?
Birde karbüratörün temizliğini kaç km bir yapsak sağlıklı olur? Gerçi 1600km oldu temizleneni ama 2000km bir diğer bakımlarla birlikte temizlemeliyim mi?
Neyse arkadaşlarlar şimdiden teşekkür ederim, herkese kazasız belasız sürüşler.
-
31 Ağustos 2011, 18:24
#6480
Crazy Motors adlı üyeden alıntı
Merhaba arkadaşlar.
Bir sorum olacaktı. Motorun külbütör kapağının çıkışıyla hava filtresini birbirine bağlayan hortumda çatlaklar var.
Bu şekilde kullanılması bir sorun teşkil edermi? Orda tam görevi nedir anlayamadım? Çünkü hemen külbütörün altı subaplar var, hava filtresine bağlantı ne alaka?
Birde karbüratörün temizliğini kaç km bir yapsak sağlıklı olur? Gerçi 1600km oldu temizleneni ama 2000km bir diğer bakımlarla birlikte temizlemeliyim mi?
Neyse arkadaşlarlar şimdiden teşekkür ederim, herkese kazasız belasız sürüşler.
Merhaba.....Öcelikle tüm dostların bayramını kutluyorum...
Külbütör kapağı üzerinde gördüğünüz hortum çıkışı, yağ buharı tahliyesi için kullanılır.
motor çalışması süresince bildindiği üzere ısınır. Özellikle ısı üst kapakta (zira patlamaların olduğu bölge) daha yoğunluktadır. burada gerek külbütörün hareketleri gerekse ısının verdiği etki ile yağ buharlaşır. bu bölgede oluşan yağ buharı aynı zamanda ısıyı da alır. Bu hortum vasıtası ile yağ buharı emmem manifolduna yönlendirilir. Böylece buhar motorda yakılabilmekte, dışarı atılarak çevreye zarar vermemektedir. Tıkanması yada körlenmesi durumunda motor üst kapak civarında hararet artar, supap bölgesinde yağ imcelmesi meydana gelir. Karbüratöre verimeyip dışarı salındığında yağ buharının yanması ile elde edilen minik ekstradan faydalanılamamış olunur....
Karbüratör bakımı için 5000km min. uygundur... Gerçi ekstrem durumlarda hiç olmadık bir yerden alınacak benzin ile 500km de de karbüratör tıkanabilir. Ama aslolan karbüratörün içinde yer alan diyafram veya benzin iğnelerinin benzin içindeki mevcut incelticiler vasıtası ile zarar görmesi ve işlevini yitirmesidir. Bu durum performan kaybına yol açar....
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)
Bu Konudaki Etiketler