Arkadaşlar merhaba 150zc veya 150 zat almak istiyorum. Sürekli 2 kişi kullanıcam. 322 sayfanın hepsini okuyamadım malum
150 Zat için
1-Yakıtı nasıl?
2-Sürücü ve artçının rahatlığı nasıl?
3-Kronik problemleri var mı? Çok sorun çıkarıyor mu?
4-2.000 tl ye kadar başka alternatif var mı?
İlginize teşekkürler.
arkadaşlar öncelikle merhaba benim sorunum arka freni sıktgımda gelen gıcırtı sesi fren balatasını oysaki 2-3 ay önce degıstırmısıtm acaba sorun neden kaynaklanıyo olabilir yardım edersiniz sevinirim
Slm arkadaşlar ismim halim.kütahya da ikamet ediyorum.siteye biraz önce üye oldum.
Bende 2005 yılından beri 150 zat kullanıcısıyım.motosikletim şuan 18ooo km de.motorumdan gayet memnunum.motorumla uzun yollara çok çıktım ve beni hiç yolda bırakmadı.uzun yolda kullanımı gayet rahattır.tek sorun yanlardan esen rüzgarda motorun yolun ortasına savrulma isteği.motorum tek kişi 130 km yi geçiyor.kırmızı ışıklarda kalkışı mükemmel arabalara yol vermiyorum.tabii önceden böyle değildi.motorumu servise götürdüğümde hep hüsranla karşılaşıyordum.arızası birse sağolsun servisteki arkadaşlar birkaç tane daha sorun çıkartıyorlardı.motorumda değiştirmedik parça bırakmadılar.motorum yüksek süratte ve rampalarda sanki şişiyor gibi kasılıyor ve hem çekişten hemde süratten düşüyordu.bunun sebebi karbüratör şamandırasından kaynaklanıyor.şamandırada benzin azalınca pompa karbüratöre benzin gönderiyor.fakat şamandırada arıza oluşunca pompa sürekli benzin gönderiyor ve benzin hava karışımında benzin fazla olunca yani zengin karışım motor boğuluyor.1990 yılından beri motorsiklet kullanıyor vede tamiratlarını yapıyorum.dairede kaldığım için motorumun bakımını yapacak yer bulamıyordum.annemin evinde müstakil bahçeli evi var annemin.evin bahçesinde motorumu tamamen dağıttım.motorun kalkıştaki titremesi ön varyatörde bulunan masura set ağırlıklarının aşınması ve kalkıştaki merkezkaçta triger kayışını birtutup bir tutmaması sonucu oluşuyor.subap ayarlarıda çok önemli.ben motorumu tamamen dağıtıp kendim rektifiye yaptım ve şuan gayet memnunum.kalkışta titreme sorunum yok kalkışta fırlama ve sürati çok iyi.ama 150 zat ın sorunu paçalarını çok zor bulmak.100 km süratlerde kullanımı çok rahat ve asil bir gidişi vardır zat ın
Halim 43, motorunuz 100 km.de kaç litre yakıyor? Benim motor 4 Lt. yakıyor. Karbüratörü değiştirmeye karar verdim. Bu konuda sizin fikriniz nedir?
Orhan KÖNİ
SAYIN AHMET ORHAN ARKADAŞIM.MONDİAL 150 ZAT LAR BENZİNİ ÇOK SEVİYOR.BENİM MOTORUMDA YAKLAŞIK 5- 5.5 LT YAKIYOR.GENELDE HAFTA SONLARI GEZMEYE SİMAVA GİDİYORUM 140 KM MESAFE.OTORUMU SON GAZDA KULLANIYORUM.O YÜZDEN ÇOK YAKIYOR.İSTEDİĞİN PERFORMANSI VERMESİ İÇİN KARBÜRATÖRDEKİ BENZİN HAVA KARIŞIMINI ÇOK İNCE AYAR YAPTIRMAN GEREK.AMA O KADAR İTİNA GÖSTEREN SERVİS BULAMADIM BEN VE SUBAPLARDA OTOMOBİLLERDEKİ SUBAP AYARLARI GİBİ PİSTONUN RAHAT ÇALIŞMASI İÇİN SUBAP BİNDİRMESİ UYGULADIM.
YANİ 100 KM MESAFEDE MOTORUM 110-120 KM HIZLARDA YAKLAŞIK 5-5.5 LT YAKIT TÜKETİYOR.
Merhaba arkadaşlar.
Yine bir sorunla karşınızdayım ama bu sefer sorun benim hatam ile gerçekleşti.
Motorun dişli kutusu yağını şanzıman yağıyla değiştirmiştim ve forumda denk geldiğim konuda ve araştırmamca 80W90 şanzıman yağı kullanmam gerektiğini anladım.
İşe yağ alarak başladım. Dolum vidasını söktüm sıra boşaltma vidasına gelince nasıl ettiysem lokma anahtarımı sıkma konumuna almışım. İlk denediğimde dönmedi ve ne tarafa doğru açılır derken şaşırdım ve biraz daha asılınca dişliler mefta
Şimdilik vidaya sıvı conta sürüp kapatıp yağını koydum ve bir tur attım görünürde bişe yok, tabi böyle de kullanılmaz.
Onun için tornacıda bir numara büyük diş açtıracağım (tabi tornacı 10TL üzerinde isterse sıfır parça alıp takarım daha iyi) ve vida ayarlayacağım ama kafamı karıştıran kapağın altındaki dişliler.
Tornacıya götüreceğim sıra sökerken oradaki dişliler sorun yaşatır mı bana? Yani açıp kapatamama veya oturtturamama gibi.. (Artık yapamasam da servise toplatırım)
Neyse arkadaşlar herkese kazasız belasız sürüşler.
Ledler yanık halde 1metre ila 10 metre arasında değişen mesafelerde özelliklede karanlıkta yani akşam bir bakın ledlere. Eğer arkadan bakınca gözünüzü almıyorsa renklendirici parçayı takmayın, yok gözünüzü alıyorsa, arkadan gelen araç motor vs sürücüleri düşünerekten renkelndirici ışık kesici parçayı takmanız yararlı olacaktır. Kolay gelsin...
Araba Hastası, Motor Ustası...
Merhaba arkadaşlar.
Bildiğiniz gibi hatam yüzünden yalama yaptığım dişli kutusu tıpasının yuvasını tornacıda yeni bir diş açtırarak giderildi.
Benim parçayı çıkarıp takmam ile ilgili birkaç resim..
Evet kompile varyatör kısmını söküp çıkardık. Dişli kutusu kapağını çıkarırken biraz çekiç yardımına ihtiyaç duydum..
Gördüğünüz gibi dişli kutusu kapağı.
NOT:İşlem bittikten sonra çapakları temizleme işlemi yapmayı unutmayın sakın..
Dişliler...
Parçayı geri yerine oturttum. Tabi işlemi yaparken çekiç yardımıyla gerçekleştiriyoruz, bilginize..
Burada da toplama işlemi bitti..
Daha sonra dişli yağını doldurup bir iki denemeden sonra işlem tamamlandı.
Bu benim için bir tecrübe oldu. Emin olmadan işe bir daha davranmam.
Neyse herkese kazasız belasız sürüşler..
---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:52 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:49 ----------
Motorla dün turlarken dikkatimi sinyallerim çekti.
Sinyallerim çok hızlı yanıp sönmeye başlamıştı. Acaba ampul mü gidik diye baktım, yok.
Sağ, sol ve dörtlüde farketmiyor, yanış hızı aynı..
Bende sinyal flaşörünü söktüm baktım. Elektronik kısımdan oluşuyormuş.
Elektronik olması işime geldi çünkü hem alanım hem de malzemelerin toplamı 2TL'yi geçmez.
Buyrun resmi;
Resimden de anlaşıldığı gibi arızalı parça kendini belli ediyor. Yani kondansatör şişmiş ve biraz gümlemiş. Çünkü kutusunun içinde ki kalıntılardan belliydi.
Ve bu parçayı değiştirip ve de diğer elemanların sağlamlık kontrollerinden sonra kapatıp yerine taktım.
Böylelikle bu sorunumda giderilmiş oldu.
Herkese kazasız belasız sürüşler..
benimde motorun bu bölümünü açmam lazım. çünkü dişli kutusundan yağ kaçırıyor. usta sağolsun yapamadı bu kadar basit birşeyi, iş başa düştü haliyle. ama nasıl açıcam tabi asıl dert o, arka varyatörü nasıl açtın acaba, T şeklindeki o alettenmi vardı yoksa başka bi yollamı açtın.
ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN
O aletin orjinalini almadım ama http://www.scooter.web.tr/forumlar/2...te-caresi.html linkte paylaşan arkadaşın yaptığı aleti (Y olan) yaptım.
Tabi bu alti yapınca sorun bitmiyor. Çünkü havalı alet gerekiyor ama onun yerine lokma ile anlık yükleneceksin. Yani 1-2sn de bir aç veya kapama işlemi yaparsan (normal somun açar gibi değil havalı gibi seri gibi) anca açılıyor veya kapanıyor.
hepinize kazasız belasız keyifli sürüşler,bende aranıza yeni katıldım aşağı yukarı bütün forumları okudum ve sonunda 150 zat aldım ana fikir iyi bakarsan birazda şanlıysan motor çok problem çıkaran bir makina değil ) .Benim tam olarak öğrenmek istediğim rodaj ayarı kaç km ne hız yapmalıyım ayrıca önümüzdeki hafta bileciğe gitmeyi düşünüyorum zorlamış olurmuyum ?
HER ZAMAN BİR UMUT VARDIR !!!
150 zat motorumu parça parça satıyorum ön far ve ön grenajlar hariç herşey tamdır motor aksamı kasa elektronik vs vs.
fiyat mondialin sitesindeki fiyatların yarısına.
(motorun motor aksamı 5 ay önce toplatılmıştır komple toplamda 3000 yol yapmıştır.)
mondi mondial, mondi mondial, kalırım senle her yolda mondialllll
dostum o açtığın yerde keçe var, ona nerden ulaşıcam biliyomusun. 3. fotonda görülen dişlinin arkasında olması lazım ama o dişli ile birlikte tekere giden milde çıkıyormu, zor bi işlemmi onu çıkarmak. elime yüzüme bulaştırmiyim sonra
dostum bana statör lazım ama onu sökmesi iş. senmi söküceksin yoksa alan kişimi
ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN
ben söküp vericem daha doğrusu arkadaşlar var otomotivci onlar hallediyor
mondi mondial, mondi mondial, kalırım senle her yolda mondialllll
o zaman hazır eli değmişken benim motorada takar dimi ayrıca cdi parçasınıda almayı düşünüyorum
birde statör sorunsuz dimi, benimkide çalışıyor ama biraz az elektrik üretiyor, aynı durum varsa boşuna değiştirmiyim.
hatta konjektörü deneme şansım varsa (zaten 2 dakkalık iş onu takmak) ve sorunumun kaynağı bu ise direk bunu alabilirim, statörle uğraşmaya gerek kalmaz.
ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN
Selam arkadaşlar Mondial kullanıcıları olarak bana yardımcı olurmusunuz?
Bende 150ZAT almayı düşünüyorum, nasıl bi motordur? Detaylı bilgi verirseniz sevinirim...
Şu an bu konu içerisinde 17 kullanıcı var. (0 üye ve 17 misafir)