Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Mondial 150 ZAT Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #6261
    tulgacan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2008
    Alıntı saheser adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    içine ......... memleketinde başka mondial servis yok kardeşim.. oyuzden bizim usta boyna konjektör takıyor bende kızdım bu duruma artık dermanımı forum dan arıyorum yokmu yardım edebilecek bi arkadaş
    Değerli arkadaşlarım diye başlıyorsun devamında memlekete kayıyorsun. Memleketinin suçu ne?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #6262

    Üyelik
    30 Nisan 2010
    Şehir
    Manisa
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT
    Alıntı saheser adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    merhaba arkadaşlar 150 zat motorsikletim var 20,000 km de.. buraya siz değerli arkadaşlarımın bilgisine ihtiyacım oldugu için kayıt oldum.. benım motorum 18 bin km ye kadar hiç problem cıkarmadı ama artık beni çok üzüyor iki haftada bir konjektör bozuyor bu taktıgım 9. konjektör gene bozdu ustam gene konjektör takıyo arızanın baska yerde oldugunu dusunmuyor.. bana artık bu batıyor 9 konjektör 1 alternatör (sargı) 3 aküye ve 5 çift far 7 çift stop lambalarına maal oldu.. bu arıza beni motorsiklet sevdasından soguttu arızanın neden oldugunu bulamıyoruz.. çektim garaja 2 aydır kullanmıyorum... arkadaşlar bu arıza neden olur bilgisi olan arkadaşlarımdan rica ediyorum yardımcı olun bana...
    Konjektör kolay kolay bozulan bir parça değildir. Zatlar aküsüz çalışmadığından dolayı sizi yanıltabilir. Konjektör gibi gözükür ancak arıza başka yerde olabilir. Öncelikli olarak konjektör kafaya göre değişmez bir ölçer bakarsın ona göre değiştirirsin. Elektriği statör üretiyor. oradan Konjektör üzerinden geçiyor ve akünde şarz oluyor. Konjektörün düzgün çalışmıyor ise üretilen yüksek voltaj ampüllerini patlatabilir. Bunu yolda yürürken akü gösterge ibresinden de anlayabilirsin. Ani değişiklikler oluyormu vs. Stabil çalışan bir ZAT'ta gelmesi aküye gelmesi gereken voltaj 14.2-14.5 arasındadır. Konjektör sağ ayak koydugun granajın altındadır. Sadece oradaki 6 vidayı sökerek ulaşabilirsin. Bir ölçü aleti ile ölçürtmelisin. Çıkan voltajı gördükten sonra diğer problemleri gözden geçiririsin. Eğer voltaj gelmiyorsa yada çok düşük geliyorsa statör elektrik üretmiyordur. Statörü tek başına satmıyorlar hatırladıgım kadarıyla alternatör olarak komple set halinde alıyorsun. Birde sargı değiş demişsin taktıklar statör belki zat için olmayabilir. Zatın statörü özeldir ve başka hiçbir modelinki uymamaktadır. 12 bobinliydi yanlış hatırlamıyorsam.

    Sen ilk olarak konjektöre gelen ve konjektörden çıkan voltajları bir ölcür. Bundan sonrasında zaten sorunun muhtemelen orada olacaktır. Bir televizyon tamircisinde yada elektrikçide voltmetre ile rahatlıkla ölcürebilirsin.

  3. #6263
    Crazy Motors - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Temmuz 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar 200NS ABS (2017)
    Merhaba arkadaşlar.
    Motorum bu soğuk havalarda otamatik jikleyi devreye sokmuyor. Acaba monifoltu değiştirirken yanlışlıkla bişemi yaptım diye düşünüyorum ama herşeyi dikketli ve düzenli yapmıştım.
    Aslında bu durumdan pek şikayetçi değilim hatta hoşumada gitti sayılır.
    Benim sormak istediğim; bu jikle hava ayarıyla oynayıp devri yükseltmesi hakkında. Jikle çalışmadığında mı zengin karışımla motoru çalıştırıyor çalıştığında mı zengin karışımla motoru çalıştırıyor.
    Tam bu konuyu bilmiyorum. Çünkü monifoltu değiştirdiğimde motor ön ısısını tamamlamıştı (yani jikle devreye girmeyecek sıcaklıktaydı) ve rölanti ayarını yapmıştım. Kafama takılan olay bu, yani acaba jikle arızalı (zengin karışımda mı çalışırken) iken mi rölanti ayarını yaptım.
    Bana bu jiklenin çalışma mantığıyla ilgili bilgi verebilirmisiniz? Şimdiden teşekkür ederim. Herkese kazasız belasız sürüşler..

  4. #6264
    selo001 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Haziran 2010
    Şehir
    Çukurova-ADANA
    Motosikleti
    Suzuki Burgman 400
    Benim motordada tek bir sorun var o da rölantide çalışırken tak diye birses geliyor ve motor duruyor.önceden kesik kesik yapıyordu şimdi motoru durduruyor.Sorun nedir acaba daha önce başına gelen oldu mu?
    www.Motosiklet.net

  5. #6265

    Üyelik
    30 Nisan 2010
    Şehir
    Manisa
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT
    Alıntı Crazy Motors adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba arkadaşlar.
    Motorum bu soğuk havalarda otamatik jikleyi devreye sokmuyor. Acaba monifoltu değiştirirken yanlışlıkla bişemi yaptım diye düşünüyorum ama herşeyi dikketli ve düzenli yapmıştım.
    Aslında bu durumdan pek şikayetçi değilim hatta hoşumada gitti sayılır.
    Benim sormak istediğim; bu jikle hava ayarıyla oynayıp devri yükseltmesi hakkında. Jikle çalışmadığında mı zengin karışımla motoru çalıştırıyor çalıştığında mı zengin karışımla motoru çalıştırıyor.
    Tam bu konuyu bilmiyorum. Çünkü monifoltu değiştirdiğimde motor ön ısısını tamamlamıştı (yani jikle devreye girmeyecek sıcaklıktaydı) ve rölanti ayarını yapmıştım. Kafama takılan olay bu, yani acaba jikle arızalı (zengin karışımda mı çalışırken) iken mi rölanti ayarını yaptım.
    Bana bu jiklenin çalışma mantığıyla ilgili bilgi verebilirmisiniz? Şimdiden teşekkür ederim. Herkese kazasız belasız sürüşler..


    hava-yakıt oranı uygun düzeyde olan karışımı soğuk motora yolladığınızda karışım içindeki benzin soğuk emme kanalları içinde yoğunlaşıp çiğ gibi damlalar oluşturur.yani silindirler içine sandığımıızn aksine az yakıt girmiş olur.yoksul karışımı ateşlemesi kolaydır ancak çok çok yoksul karışım ne ateşlenir ne de yandığında yeteri kadar enerji açığa çıkarabilir.bu nedenle soğuk motora karbüratörü boğarak çok zengin karışım yollanır.zaten motor ısındığında da artan sıcaklığa bağlı olarak jikle yavaş yavaş kapanır(aslında açılır demem gerek,jikle açık olduğunda jikle boğma kelebeği kapalı konumdadır).

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:53 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:51 ----------

    Alıntı selo001 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim motordada tek bir sorun var o da rölantide çalışırken tak diye birses geliyor ve motor duruyor.önceden kesik kesik yapıyordu şimdi motoru durduruyor.Sorun nedir acaba daha önce başına gelen oldu mu?
    Sorundan biraz daha detaylı bahsedermisin. Nasıl bir ses geliyor motorun neresinden geliyor motor sogukkenmi geliyor yoksa sıcakkende yapıyormu

  6. #6266

    Üyelik
    16 Ekim 2010
    Şehir
    kastamonu
    Motosikleti
    mondial 150 zat
    Alıntı selo001 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim motordada tek bir sorun var o da rölantide çalışırken tak diye birses geliyor ve motor duruyor.önceden kesik kesik yapıyordu şimdi motoru durduruyor.Sorun nedir acaba daha önce başına gelen oldu mu?
    motorun yağ eksiltiyormu?? yag eksiltiyorsa egzantrik zincirine yağ gelmiyordur. ilk çalışma anında ve stop anında ses yapabilir.. ben öyle düşünüyorum bu benim düşüncem. tabi sesi kendi kulaklarımda duysam fikrim degişebilir.. yağını kontrol edip bilgi verirsen sevinirim..

  7. #6267
    selo001 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Haziran 2010
    Şehir
    Çukurova-ADANA
    Motosikleti
    Suzuki Burgman 400
    Ses tam olarak motorun için den geliyor.Yani yağ koyduğumuz yerin orası motorun sıcak veya soğuk olması farketmiyor sadece rölantide dururken tak diye bir ses geliyor ve duruyor.Önceden ilk yaptığında kesik olarak motor durup geri çalışıyordu ama sonradan sürekli durmaya başladı.
    Aslında evet motor yağ eksiltiyor ben bunu ustayada söyledim ancak sorun değil dedi bilirsiniz ustaları.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:24 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:21 ----------

    Ayrıca motorla 2 kişi tümseklerden geçince cızzz diye ses yapıyor.Şu anda ben tek oluncada yapıyor.Dün 45 km yol yaptım şehiriçi eve geldiğimde motordan düdüklü tencere gibi ıslık sesi geliyordu.
    www.Motosiklet.net

  8. #6268

    Üyelik
    07 Şubat 2011
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    150 zat
    Selam zatcı arkadaşlar bi gezi yapsak istanbul cevresinde ne dersiniz ?

  9. #6269
    sbr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Suzuki v-strom DL650 XT
    Alıntı caferasik adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selam zatcı arkadaşlar bi gezi yapsak istanbul cevresinde ne dersiniz ?
    +1 şiddetle katılıyorum

  10. #6270
    Crazy Motors - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Temmuz 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar 200NS ABS (2017)
    Evet arkadaşlar bugün kısa vaktimin arasında otomatik jiklemin sorununa baktım, sorun nedir diye. Tabi jikleyi söküp çalışıp çalışmadığına bakmak için fırsatım yoktu. Genel bir elektrik şemasından kontrol ettim.



    Elektrik şemasında gösterilen PTC jiklemi mi gösteriyor anlayamadım. PTC ısıyla değişen iç dirence sahip bir eleman yani jikle olamaz. Ondan şemada hatalar var galiba.
    İncelediğimde, jiklemin iki ucundan biri (yeşil-siyah kablo) 5ohm diren üzerinden şaseye bağlı. Jiklemin diğer ucu (mor'lu kablo şemada böyle renkte kablo gösterilmiyor) büyük ihtimal konjektöre gidiyor (o kadar sökmeye fırsatım olmadı motoru). Ya PTC jikleden sonra gelip sonra konjektöre bağlanıyor yada ??. Çünkü jikleme, motoru çalıştırdığımda elektrik geliyor(mor kablo +, dirençli hat -). Kontağı açtığımda elektrik gelmiyor.
    Farkettimde jiklem biraz motorumun devrini arttırıyor ve ısıttınmı (~30sn sürüyor) normal seviyeye getiriyor. Ama eski yüksek devir yapamıyor (kontrol etmiştim düz yolda normalde motorun kaymıyacağı yerde bende üstündeyken çok rahat götürüyordu, hatta hafif eyimde bile..). Ama jiklenin içindeki piston normal çalışıyormu (ileri geri hareketi yapıyormu) diye bi söküp kontrol edeceğim. Gerçi bu durumdan şikayetçi değilim.
    Jikle motoru biraz devirli çalıştırdığında jikle uçlarına ~11.7V geliyor, normala geldiğinde ~9.5V geliyor. Umarım bunda bir acayiplik yoktur. Sizce varmı?
    Neyse herkese kazasız belasız sürüşler..

  11. #6271

    Üyelik
    15 Şubat 2011
    Alıntı tilsim86 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Konjektör kolay kolay bozulan bir parça değildir. Zatlar aküsüz çalışmadığından dolayı sizi yanıltabilir. Konjektör gibi gözükür ancak arıza başka yerde olabilir. Öncelikli olarak konjektör kafaya göre değişmez bir ölçer bakarsın ona göre değiştirirsin. Elektriği statör üretiyor. oradan Konjektör üzerinden geçiyor ve akünde şarz oluyor. Konjektörün düzgün çalışmıyor ise üretilen yüksek voltaj ampüllerini patlatabilir. Bunu yolda yürürken akü gösterge ibresinden de anlayabilirsin. Ani değişiklikler oluyormu vs. Stabil çalışan bir ZAT'ta gelmesi aküye gelmesi gereken voltaj 14.2-14.5 arasındadır. Konjektör sağ ayak koydugun granajın altındadır. Sadece oradaki 6 vidayı sökerek ulaşabilirsin. Bir ölçü aleti ile ölçürtmelisin. Çıkan voltajı gördükten sonra diğer problemleri gözden geçiririsin. Eğer voltaj gelmiyorsa yada çok düşük geliyorsa statör elektrik üretmiyordur. Statörü tek başına satmıyorlar hatırladıgım kadarıyla alternatör olarak komple set halinde alıyorsun. Birde sargı değiş demişsin taktıklar statör belki zat için olmayabilir. Zatın statörü özeldir ve başka hiçbir modelinki uymamaktadır. 12 bobinliydi yanlış hatırlamıyorsam.

    Sen ilk olarak konjektöre gelen ve konjektörden çıkan voltajları bir ölcür. Bundan sonrasında zaten sorunun muhtemelen orada olacaktır. Bir televizyon tamircisinde yada elektrikçide voltmetre ile rahatlıkla ölcürebilirsin.
    merhaba kardeşim konjektörün bozuldugunu farların patlamasından degil konnjektör (akü) ibresinden anlıyorum ibre en yukarıya cıkıyor yenı konjektör takıldıgında ibre de düzeliyor volt metreyle ölcüldügündede normal degerler cıkıyor.. ama bir iki hafta sonra konjektör gene bozuluyor..

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:46 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:43 ----------

    Alıntı selo001 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ses tam olarak motorun için den geliyor.Yani yağ koyduğumuz yerin orası motorun sıcak veya soğuk olması farketmiyor sadece rölantide dururken tak diye bir ses geliyor ve duruyor.Önceden ilk yaptığında kesik olarak motor durup geri çalışıyordu ama sonradan sürekli durmaya başladı.
    Aslında evet motor yağ eksiltiyor ben bunu ustayada söyledim ancak sorun değil dedi bilirsiniz ustaları.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:24 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:21 ----------

    Ayrıca motorla 2 kişi tümseklerden geçince cızzz diye ses yapıyor.Şu anda ben tek oluncada yapıyor.Dün 45 km yol yaptım şehiriçi eve geldiğimde motordan düdüklü tencere gibi ıslık sesi geliyordu.
    egzantirik zincirin ve gergin bozulmuş olabilir motorun acılıp bakılması lazım

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:48 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:46 ----------

    Alıntı tilsim86 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Konjektör kolay kolay bozulan bir parça değildir. Zatlar aküsüz çalışmadığından dolayı sizi yanıltabilir. Konjektör gibi gözükür ancak arıza başka yerde olabilir. Öncelikli olarak konjektör kafaya göre değişmez bir ölçer bakarsın ona göre değiştirirsin. Elektriği statör üretiyor. oradan Konjektör üzerinden geçiyor ve akünde şarz oluyor. Konjektörün düzgün çalışmıyor ise üretilen yüksek voltaj ampüllerini patlatabilir. Bunu yolda yürürken akü gösterge ibresinden de anlayabilirsin. Ani değişiklikler oluyormu vs. Stabil çalışan bir ZAT'ta gelmesi aküye gelmesi gereken voltaj 14.2-14.5 arasındadır. Konjektör sağ ayak koydugun granajın altındadır. Sadece oradaki 6 vidayı sökerek ulaşabilirsin. Bir ölçü aleti ile ölçürtmelisin. Çıkan voltajı gördükten sonra diğer problemleri gözden geçiririsin. Eğer voltaj gelmiyorsa yada çok düşük geliyorsa statör elektrik üretmiyordur. Statörü tek başına satmıyorlar hatırladıgım kadarıyla alternatör olarak komple set halinde alıyorsun. Birde sargı değiş demişsin taktıklar statör belki zat için olmayabilir. Zatın statörü özeldir ve başka hiçbir modelinki uymamaktadır. 12 bobinliydi yanlış hatırlamıyorsam.

    Sen ilk olarak konjektöre gelen ve konjektörden çıkan voltajları bir ölcür. Bundan sonrasında zaten sorunun muhtemelen orada olacaktır. Bir televizyon tamircisinde yada elektrikçide voltmetre ile rahatlıkla ölcürebilirsin.
    aklıma beyin geliyor.. beyindeki bi arıza konjektörü bozarmı acaba??

  12. #6272

    Üyelik
    30 Nisan 2010
    Şehir
    Manisa
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT
    [QUOTE=saheser;2266713]merhaba kardeşim konjektörün bozuldugunu farların patlamasından degil konnjektör (akü) ibresinden anlıyorum ibre en yukarıya cıkıyor yenı konjektör takıldıgında ibre de düzeliyor volt metreyle ölcüldügündede normal degerler cıkıyor.. ama bir iki hafta sonra konjektör gene bozuluyor..[COLOR="Silver"]


    problemin elekltrik olduguna göre kontrol edecegin bir beyin var birde statör var. Problem bunlardan başka seyde olamaz. Ama statörüde değiştirttim dediğine göre son olarak beyinden yapabilir bunu.

  13. #6273
    selo001 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Haziran 2010
    Şehir
    Çukurova-ADANA
    Motosikleti
    Suzuki Burgman 400
    Motor 7000 km de motorun açılması garip bence yani birton iş
    www.Motosiklet.net

  14. #6274

    Üyelik
    16 Ekim 2010
    Şehir
    kastamonu
    Motosikleti
    mondial 150 zat
    Alıntı selo001 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motor 7000 km de motorun açılması garip bence yani birton iş
    motoru açtırmadan bu derdine derman bulamassın kardeşim

  15. #6275
    RunemagicK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2008
    Şehir
    Çekmeköy
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT, Burgman 400 ve SYM Maxsym 400
    şehir dışından geldim ve motorumu özlediğim için saat 9buçuk gibi bi motora atliyim, dedim herşey normaldi ama 5. kilometrede teklemeye, gaz yememeye başladı. yokuş aşağı gaza basmadan 50 ile inen motor gaza bastığım halde aynı yokuşta 50yi göremedi. eve gelincede motoru ayağa aldım ve gaza bastım, önceden gelmeyen tok bir ses geliyodu egzozdan ve gazı bıraktığım halde bile motorun devri hiç değişmiyordu. karanlıkta fazla uğraşmadım, nedir olay bakamadım ama buji kablosuna baktım (gerçi alakası yok ama) ve bi gariplik yoktu.
    pis benzinin atıldığı hortumu açtım ama benzin gelmedi bir türlü, onu anlamadım neden benzin gelmedi.
    dediğim gibi gece olduğu için fazla uğraşmadım, yarın kurcalicam bi.
    sorun %99 karbüratörden çünkü gazı bıraktığım halde motorun deviri düşmüyor ama karbüratörün neresinde tabi. jikle bozulmuş olabilirmi, hava hortumu yırtılmış-çıkmış olabilirmi, karbüratör tıkanmış olabilirmi, pis benzin denk gelmiş olabilirmi. aklıma başka birşey gelmiyor, başka birşey düşünen varsa yazarsa sevinirim, yarın oralarada bakiyim iyice.
    ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN

  16. #6276

    Üyelik
    07 Şubat 2011
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    150 zat
    gezi yapak diyom arkadaşlar ses verin ?

  17. #6277
    sbr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Suzuki v-strom DL650 XT
    bugün motorumun egzantrik zincirinden gelen ses için nurdoğan ustaya götürdüm..kranka varana kadar bi dünya parça değişcek dedi.fatura 360tl, pazartesi teslim alcam

  18. #6278
    selo001 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Haziran 2010
    Şehir
    Çukurova-ADANA
    Motosikleti
    Suzuki Burgman 400
    Alıntı sbr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bugün motorumun egzantrik zincirinden gelen ses için nurdoğan ustaya götürdüm..kranka varana kadar bi dünya parça değişcek dedi.fatura 360tl, pazartesi teslim alcam
    Aynı durumdayım galiba.Ama benim motorun garantisi daha bitmedi hangi parçalar giriyor bu kapsama bilyormusunuz?
    www.Motosiklet.net

  19. #6279
    sbr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Suzuki v-strom DL650 XT
    garanti kapsamına giren parçaları bilmiyorum ama mantıklı düşünülürse motorun içindeki tüm parçalar garanti kapsamında olmalı, siz yinede sesin sebebini iyi araştırın.

  20. #6280

    Üyelik
    05 Kasım 2010
    Şehir
    İST / ÜSKÜDAR
    Motosikleti
    MONDİAL 150 ZAT
    Alıntı caferasik adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    gezi yapak diyom arkadaşlar ses verin ?
    evet bende katılırım bu gezi işine ama bugünlerde hava çok fena be kardeşim ama bi organize olunursa ben seve seve katılırım (hafta sonu olması kaydıyle) çokta keyifli olur


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 24 kullanıcı var. (0 üye ve 24 misafir)

Bu Konudaki Etiketler