rölanti sorunum şöyle:her şey normalken ışığa gelip durduğumda bazen sorun olmuyor normal oluyo rölanti bazende rölanti yüksek şekilde oluyor.
rölanti sorunum şöyle:her şey normalken ışığa gelip durduğumda bazen sorun olmuyor normal oluyo rölanti bazende rölanti yüksek şekilde oluyor.
Merhaba arkadaşlar.
Motoruma alarm takmayı düşünüyorum. Biliyorum forumda birçok alarm başlıkları var ama ZAT kullanıcılarına sormak istedim. Daha önce bahsedildiyse affola.
Mesela benim dikkatimi bu alarm çekti http://www.modacar.com.tr/store/Prod...roductid=68298
Önerirmisiniz? veya sizin önerileriniz nelerdir? (Önerilerinize link paylaşırsanız sevinirim.)
Kazasız belasız sürüşler..
Benim ZAT'ta araba alarmı takılıydı ben aldığımda, gayet iyidi antenli filan kumandası vardı. Uzaktan erişim için antenli kumanda öneririm. GT250R motoruma ise kanuni bilmemne için satılan alarm taktım 35tl, hem cırtlak sesi var hemde anteni olmadığı için belli i uzaklıktan düğme işlemiyor..
selamlar ben ön camdaki zırıltıyı kesemiyorum bir türlü, sırf bu yüzden camı çıkarıp atmayı düşünüyorum, bunun başka bi çaresi varmıdır acaba
merhaba abiler benimde bi sorum olacak motorum yüksek şarj etmesine rağmen stabel ''fa'' kornam yüzünden aküm çabuk bitiyor gün boyunca dolsun die parlar ve sinyal dışında kornayı vb. elektirikli aparatları kullanmadım bu seferde kendi kendine uzun kısa far açmaya başladı bunun sebebi nedir? cewaplar için şimdiden teşekkürler
İYİ GELİŞMİŞ REFLEKSLER ŞANSTAN DAHA HIZLIDIR ;)
içten ve dıştan yumuşak plastikten conta koyarsan çözebilirsin
kornayla alakası olduğunu sanmıyorum çünkü aynı korna bendede var.
elektrik aksamında bir sorun var kesin. sorun ya uzun-kısa düğmende var yada biryerden kısadevre yapıyor.
akünün boşalması olayıda statörle alakalı olabilir. düzgün çalışıyor görünmesine rağmen birkaç sargısında sorun varsa eksik şarj eder. ben geçenlerde değiştirdim, önceki statör şarj ediyordu ama ışıklarda filan durduğumda düşüyordu baya, yenisinde böyle bir durum yok. şarj ibresi sürekli yukarıda.
ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN
merhaba arkadaşlar.150 zat motorumun şansumanından ses gelıyordu demır sürtme sesi gibi yüksek bır ses en sonunda motor yolda gıderken kasılde ve bır daha çalışmadı motorcu komple motor yaptı (krank ve yatağı hariç) motordan 10 gun sonra yıne aynı ses gelmeye başladı şimdide krank yatağı boşluk yapmış tornalanıcak dıyor. bu sorun doğrumudur? torna ile performans verıcekmı tekrar motor? yaptırayımmı?
teşekkürler
mondi mondial, mondi mondial, kalırım senle her yolda mondialllll
Arka bagaja iki adet led yaptırdım. Ledlerin biri parklarla yanıyor, diğeri fren yapınca yanıyor. Fakat sağ sinyali yaktığım zaman parklarla yanan led yanıp sönüyor. Yapan zat larda böyle oluyor dedi. Sağ sinyal yakılınca parklarla yanın ledin yanıp sönmemesi için ne yapayım? Bu konuda bana fikir verirseniz memnun olurum.
Orhan KÖNİ
Kardeş, motorun krank yatağının eğer motorun numarası olan kısımda ise kesinlikle kaç tl ise (150tl'yi geçmemesi gerekir tahminen) yaptır, ama yok diğer taraftaki motor numarası olmayan yerde ise yaptırma o kapağı alıp onu taktır.
Bildiğim bir konudur, yardıma ihtiyacın olursa yardımcı olurum...
soruyım bir ustaya hangı kısımmış. bu kapak derken hangı kapak?
mondi mondial, mondi mondial, kalırım senle her yolda mondialllll
Motor blok kapağının sağ ve sol kısmı, krank yatakları kapaklara bilya ile tutunuyor, tabi binlerce km'den sonra o bilyenin dış kısmı hiç dönmemesine rağmen, hız ile oluşan sarsıntı yediriyor yediriyor ve sonunda bilyanın oturduğu yuvayıda bollaştırıyor ve neticede durum ya motor no olan kısımda değilse yeni dış blok almaya yada tornacıya gitmeye kalıyor. Ah vah diyorum.
ZAT'ınmı var derdin var
Merhaba arkadaşlar.
Motorumda kalkışta titreme sorunu vardı ve buralardan öğrendiğim bilgilerle el atmak istedim ve hazır motoru açmışken benzin borularını değiştirdim ve subap ayarı yaptım.
Gelelim yaptığımız işin resimlerine: (Resimler küçük boyutlu değildir, tıklayarak büyütebilirsiniz.)
Burda motoru komple söktüm.
İlk önce tüm benzin borularını, örgülü kaliteli borularla değiştirdim ama resim çekmeyi unuttuğumuzdan paylaşamıyorum. Daha sonra;
Varyatör kısmına el atıyoruz. Çünkü kalkışlarda fena titreme vardı.
Ön ve arka vadyatör parçalarını çıkardık.
Varyatör bilyelerini kontrol ettim ve ardından çok azıcık gresle yağladım. Çünkü edindiğim bilgiye göre ince tabaka gres bilyelerin aşınmasını geciktiriyormuş.
Kavrama balatasına el attım. Forumdan edindiğim bilgiye göre; varyatör tası ve balatasının pürüzsüzleşmesi, kavramada titremeye neden oluyormuş. Baktığımda gerçekten çok pürüzsüzdü, elimi sürdüğümde adeta kayıyordu. Görüldüğü gibi pürüzleştirme işlemi yaptım. Fotoğraflarda olmayan ayrıyetten ufak el alatimle balatanın üzerine çukurlar açtım.
Sonra varyatör parçalarını birleştirerek, varyatörü kapattım.
Sıra subap ayarına geldi.
Ve 2 vidayı açarak kapağı söktüm.
Ayarlarını yapıyorum. "_OLD_" abimizden öğrendiğim bilğiye göre emme subap'ını 0,08mm (0,003") ve egzos subap'ını 0,10mm (0,004") yaptım.
Subap ayarı yaparken; eksantrik milinin üzerinde üç yuvarlak delik vardır. Bunlardan büyük olanı üstte ortalama duracak şekilde olmasına dikkat ediyoruz. Bu şekildeyken emme ve egzos piyanosuna eksantrik mili hiç bir şekilde basmıyor ve elimizle kontrol ettiğimizde ufak boşluk olduğu farkediliyor. Bu durumdayken subap ayarını yapıyoruz.
Ve bu şekilde tüm işlemleri tamamladım.
Subap ayarını yapma sebebim; bazı arızalardan dolayı servisteki usta subap ayarınıda yapmıştı ama sentil çakısını kullanmadan eliyle yaptı. Motorumda performans düşüklüğü vardı ve yapılan işlemin yanlış olduğu için (egzos ayarı doğruydu ama emme 0,005" idi) düzgünce sentil çakısıyla yapmak istedim.
Eski hafiften çatlamış benzin borularını, kaliteli ve örgülü borularla değiştirerek yenilemiş oldum.
Varyatör tasını ve balatasını pürüzleştirerek, kalkışlarda ki titreme sorunu ortadan kalktı.
Ve subap ayarını yaparak, performansta biraz düzelme oldu, serileşti ve ani gaz açışlarımda bir anlık boğulma sorunu ortadan kalktı.
Tüm bilgileri, forumda paylaşılan bilgilerden öğrendim ve bilgi paylaşımda bulunan tüm herkese çok teşekkür ederim.
Herkese kazasız belasız sürüşler.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:31 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:24 ----------
Arkadaşlar birşey sormak istiyorum.
Resimde görüldüğü gibi boşta bulunan soket (2 pimli) nedir?
Sağda gelen boştaki soket genelde benzin motorunun soketi olur. Bazen yandığında uçları kesilip benzin motoruna direkt bağlandığıda olur. Kolay gelsin..
Şu an bu konu içerisinde 7 kullanıcı var. (0 üye ve 7 misafir)