Mondial 150 ZAT Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
01 Ekim 2010, 00:23
#5821
RunemagicK adlı üyeden alıntı
benimkide sallanıyor ondan değildir. manetin vidasını ne kadar sıkarsan sık boşluk oluyor öyle.
peki takılma belli bir noktadamı oluyor. yani bi noktada takılı kalıyor ve motor biraz hareket edince tık diye atıyor dimi.
şimdi ona pek dikkat etmedimde şöyle oluyo:arka freni sıkıyorum bıraktığımda hemen hemen yarıya kadar geliyo ve orda kalıyo elimle ittiriyorum bende ileri doğru
---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:23 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:21 ----------
serkan-17 adlı üyeden alıntı
Merhaba dostum bence senin emme manifoltu delinmiş benim çok başıma geldi bazen kelepçeleri gevşemişte olabiliyor bence kontrol et derim hemen sıfır karburatör almayı düşünme iyi akşamlar
ii demişinde ben o dediğinin nerde olduğunu nasıl bakılcağını bilmiyorumki :D motordan anlamayan birinin anlıcağı bi şekilde anlatırsan yapabilirim ancak.fakat fikir olarak gevşeme ihtimali daha mantıklı gibi.çünkü bazen gayet normal çalışıyo bazen rölanti yüksek oluyo bazende düşük oluyo
Reklamlar
-
01 Ekim 2010, 00:39
#5822
cgty89 adlı üyeden alıntı
şimdi ona pek dikkat etmedimde şöyle oluyo:arka freni sıkıyorum bıraktığımda hemen hemen yarıya kadar geliyo ve orda kalıyo elimle ittiriyorum bende ileri doğru
---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:23 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:21 ----------
ii demişinde ben o dediğinin nerde olduğunu nasıl bakılcağını bilmiyorumki :D motordan anlamayan birinin anlıcağı bi şekilde anlatırsan yapabilirim ancak.fakat fikir olarak gevşeme ihtimali daha mantıklı gibi.çünkü bazen gayet normal çalışıyo bazen rölanti yüksek oluyo bazende düşük oluyo
fren olayı benimki gibi. manetle filan alakası yok. teker tarafında bir sorun oluyor işte
manifoltta karbüratörün önünde, motora bağlanan bir parça. karbüratör nerde biliyosundur heral:D
-
01 Ekim 2010, 01:38
#5823
runemagick ses sistemi knsunda bilgn varmı yeni bi ufak akü ilemi destekleyim yoksa kendi aküsü yetermi akü 0 yeni daha?
-
01 Ekim 2010, 01:41
#5824
o koyucagın anfiye baglı.yüksek güc ceken anfi takıcaksan ek aküde koymalısın.
-
01 Ekim 2010, 01:43
#5825
ek akü takman gerekebilir ama bu seferde motor şarj edebilicekmi amper yükselince. motorunu kısa mesafede kullanıyosan sorun çıkarır büyük ihtimal.
-
01 Ekim 2010, 01:51
#5826
kısadan kasıt mesela mesafe günlük ne olrsa ideal olur
-
01 Ekim 2010, 01:55
#5827
Hafta sonuna bi gezi planlıyorum.Memlekete gidicem.Rotamı belirledim
A=Isparta Başlangıç
B=Dinar
C=Sivaslı
D=Uşak
E=Selendi Varış
Mesafeler
A-B = 61
B-C = 77
C-D = 35
D-E = 71
245 km Yapıyor 3 mola vericem B-C ve D noktalarında ortalama hızım 70 km falan olucak.
Motorun herseyini elden geciriyorum.Kayıs 1500 km önce degişti.Yag 800 km önce değişti.Hava Filtrem temiz.Lastik havaları kontrol edeildi.Lambalar sinyaller kontrol edildi.
Egzoz vidalarıni falan iyice sıktım.Suan için aklıma başkabirsey gelmiyor.Yağ ve kayışı değiştirmelimiyim ? yada başka ne yapabilirm.Aklna bsy gelen olursa paylassn.Simdiden teşekkürler
-
01 Ekim 2010, 02:18
#5828
Onurdo12 adlı üyeden alıntı
kısadan kasıt mesela mesafe günlük ne olrsa ideal olur
kaç km tam bilemem ama motorun devirli çalışması lazım uzun süre. yoksa 30 km hızla 5 saat gitsende fazla farketmeyebilir(:
rapsy_09 adlı üyeden alıntı
Hafta sonuna bi gezi planlıyorum.Memlekete gidicem.Rotamı belirledim
A=Isparta Başlangıç
B=Dinar
C=Sivaslı
D=Uşak
E=Selendi Varış
Mesafeler
A-B = 61
B-C = 77
C-D = 35
D-E = 71
245 km Yapıyor 3 mola vericem B-C ve D noktalarında ortalama hızım 70 km falan olucak.
Motorun herseyini elden geciriyorum.Kayıs 1500 km önce degişti.Yag 800 km önce değişti.Hava Filtrem temiz.Lastik havaları kontrol edeildi.Lambalar sinyaller kontrol edildi.
Egzoz vidalarıni falan iyice sıktım.Suan için aklıma başkabirsey gelmiyor.Yağ ve kayışı değiştirmelimiyim ? yada başka ne yapabilirm.Aklna bsy gelen olursa paylassn.Simdiden teşekkürler
kayışı yeni değiştirmişsin zaten, ben aynı kayışla 10bin kmyi geçtim şu an (nazar değmesin şimdi)
yağını ne zaman değiştirdin. 2000de bir değiştirmek gerekiyo. 1000i geçtiyse değiştir derim.
yanınada buji, tornavida, vs gibi işe yarayabilecek malzemeleri alırsan tamamdır
-
01 Ekim 2010, 08:07
#5829
cgty89 adlı üyeden alıntı
şimdi ona pek dikkat etmedimde şöyle oluyo:arka freni sıkıyorum bıraktığımda hemen hemen yarıya kadar geliyo ve orda kalıyo elimle ittiriyorum bende ileri doğru
---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:23 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:21 ----------
ii demişinde ben o dediğinin nerde olduğunu nasıl bakılcağını bilmiyorumki :D motordan anlamayan birinin anlıcağı bi şekilde anlatırsan yapabilirim ancak.fakat fikir olarak gevşeme ihtimali daha mantıklı gibi.çünkü bazen gayet normal çalışıyo bazen rölanti yüksek oluyo bazende düşük oluyo
gevşemiş olamaz garanti delinmiş çünki 4 kez başıma geldi motor rolantisi saçmalıyor seninde dediğin gibi bu parça yani emme manifoltu karburatöre bağlı dönen bir boru şeklinde karburatörde hava filtresi kutusuna bağlı hava filtresi kutusuda 2 adet vidayla motora bağlı yani her çukura girip çıktığınızda bu parça bir nebze hasar alıyor alıyor ve zamanla yırtılıyor - deliniyor değiştirmesi çok kolay ve eğlenceli
-
01 Ekim 2010, 12:45
#5830
serkan-17 adlı üyeden alıntı
gevşemiş olamaz garanti delinmiş çünki 4 kez başıma geldi motor rolantisi saçmalıyor seninde dediğin gibi bu parça yani emme manifoltu karburatöre bağlı dönen bir boru şeklinde karburatörde hava filtresi kutusuna bağlı hava filtresi kutusuda 2 adet vidayla motora bağlı yani her çukura girip çıktığınızda bu parça bir nebze hasar alıyor alıyor ve zamanla yırtılıyor - deliniyor değiştirmesi çok kolay ve eğlenceli
ben en iyisi şimdilik idare edeyim.bakım için götürceğimde hallettireyim hepsini.2bin km de fln bakım yaptırın diyolar.siz kaç kmde yaptırıyosunuz ortalama?motordan pek anlamıyorum esasında bi kaç kere bi göstren birisi olsa yapabilirimde hiç bişey bilmeden yapmakta zor oluyo :D
-
01 Ekim 2010, 15:40
#5831
cgty89 adlı üyeden alıntı
ben en iyisi şimdilik idare edeyim.bakım için götürceğimde hallettireyim hepsini.2bin km de fln bakım yaptırın diyolar.siz kaç kmde yaptırıyosunuz ortalama?motordan pek anlamıyorum esasında bi kaç kere bi göstren birisi olsa yapabilirimde hiç bişey bilmeden yapmakta zor oluyo :D
bakımda bişe yapmıyolar aslında. öyle bi bakıyolar hakkaten
bakımda yağ değişir, ki kendin yapabilirsin
buji değişebilir ama illede değişecek diye birşey yok. 10bin km kullandığım buji hala çalışıyor sorunsuz
başkada bişe yok önemli. kimsenin belli km aralıklarla bakım yaptırdığını sanmıyorum, gözün kulağın motorda olacak hep, bi gariplik farkettiğin zaman çözüceksin. ben böyle yapıyorum yani.
-
01 Ekim 2010, 17:02
#5832
ses sistemi ile ilgili ben şöle birşey söyliyeyim benim eski zata yapmıştım kullandıgım ürünler ahsap olan pc kolonlarının anfisi 2 kanallı ahsap olanların anfisi 13 cmlik kolon 1 takımda tiz taktiydım adam olana yetiyo ama şu var mahalle içinde falan acıp gezme millet kıro gözü ile bakıo ama caddede giderken görenler şok oluo
-
01 Ekim 2010, 17:22
#5833
Merhaba arkadaşlar.
Kayış alacağım hangi marka iyidir fikirlerinizi bekliyorum.
Birde varyatör bilyesinin ağırlıkları arasındaki farklılıklar hakkında bilgi verebilirmisiniz? Ben yüksek hızlarda rahat giden, kalkışta ve yokuşta iyi gitmesini istediğim için hangi ağırlık iyidir. Sizin kullandığınız nedir? Fikirleriniz nedir?
Herşey için şimdiden teşekkür ederim, kazasız belasız sürüşler.
-
01 Ekim 2010, 17:55
#5834
Crazy Motors adlı üyeden alıntı
Merhaba arkadaşlar.
Kayış alacağım hangi marka iyidir fikirlerinizi bekliyorum.
Birde varyatör bilyesinin ağırlıkları arasındaki farklılıklar hakkında bilgi verebilirmisiniz? Ben yüksek hızlarda rahat giden, kalkışta ve yokuşta iyi gitmesini istediğim için hangi ağırlık iyidir. Sizin kullandığınız nedir? Fikirleriniz nedir?
Herşey için şimdiden teşekkür ederim, kazasız belasız sürüşler.
Simdi farkli farkli kayislar var. Ben sana Duro marka kayis öneririm. Variatör agirliklarini sormussun . Bir ara benim variatör ile isim vardi, dökmusken birtanesini aldim ve tarttim, dijital 0.01 hata orani. Makine tam 16g göstertti. Yanlis hatirlamiyorsam 6 tane agirlik vardi variatör'un icinde, 16g * 6 = 96g agirlik vardi variatör'un ustunde ve bu cok, cok asiri fazla. Sen 16g'dan yukari cikmamaya bak, söyle 13-12g civari agirliklar motorunu fuze gibi yapar bundan daha hafiflere inersen motor cok fazla devir cevirir buda C.D.I'nin motoru bogmasina sebep olur yani motor eskisinden'de yavas gider. 12-13g seni kalkista daha atak ama son surat'da belki 4-5 km/h geri ceker.
''Sizin kullandığınız nedir?'' --> ben bu sene Isvec'ten agirlik takimi almistim ve 12g motora tam uyuyor. Ben birde 12000devir'e ayarlanmis c.d.i almistim motor standard c.d.i'nin 9500rpm sinirina cakilmasin diye. Eskiden normalde motor 6500-7000rpm arasindaydi suan 8000-8500devir ceviriyor duz yolda!
-
01 Ekim 2010, 18:49
#5835
RunemagicK adlı üyeden alıntı
bakımda bişe yapmıyolar aslında. öyle bi bakıyolar hakkaten
bakımda yağ değişir, ki kendin yapabilirsin
buji değişebilir ama illede değişecek diye birşey yok. 10bin km kullandığım buji hala çalışıyor sorunsuz
başkada bişe yok önemli. kimsenin belli km aralıklarla bakım yaptırdığını sanmıyorum, gözün kulağın motorda olacak hep, bi gariplik farkettiğin zaman çözüceksin. ben böyle yapıyorum yani.
ewt tabi sorunu erken çözmek her zaman iyidir.peki bu emme sibobundaki sorun ve karbüratördeki pislikmi artık nedir rölanti ayarını sapıntıran sorun bana ekstra işler açarmı?bu şekilde kullanımın zararı olurmu?olursa neler?bunları tamirciye yaptırsam bana kaça patlar?
birde bu arka fren konusunda herkeste aynı sorun var sanırım.bi çözüm buluruz inşallah buna
-
01 Ekim 2010, 23:46
#5836
-
02 Ekim 2010, 00:14
#5837
Crazy Motors adlı üyeden alıntı
Merhaba arkadaşlar.
Kayış alacağım hangi marka iyidir fikirlerinizi bekliyorum.
Birde varyatör bilyesinin ağırlıkları arasındaki farklılıklar hakkında bilgi verebilirmisiniz? Ben yüksek hızlarda rahat giden, kalkışta ve yokuşta iyi gitmesini istediğim için hangi ağırlık iyidir. Sizin kullandığınız nedir? Fikirleriniz nedir?
Herşey için şimdiden teşekkür ederim, kazasız belasız sürüşler.
bilyeler hakkında fazla bilgim yok ama kayış olarak bando öneririm, o yoksa powerlinkte iyidir.
cgty89 adlı üyeden alıntı
ewt tabi sorunu erken çözmek her zaman iyidir.peki bu emme sibobundaki sorun ve karbüratördeki pislikmi artık nedir rölanti ayarını sapıntıran sorun bana ekstra işler açarmı?bu şekilde kullanımın zararı olurmu?olursa neler?bunları tamirciye yaptırsam bana kaça patlar?
birde bu arka fren konusunda herkeste aynı sorun var sanırım.bi çözüm buluruz inşallah buna
karbüratördeki pislik önemli bi sorun açmaz tahminim ama birden tıkanırsa kalırsın yolda. manifoldda aynı şekilde.
birde şöyle bi sorun olabilir, bu bahsettin sorunlarda motor fakir karışımla çalışır ve bu uzun sürede motoru öldürür diye biliyorum.
Onurdo12 adlı üyeden alıntı
Herkese hayırLı akşamLar zatı sonunda aLdım ama biraz masrafı var tabiki öncelikle bizim burdaki ustaya götürdüm bana dedi karbürötör debriyaj kayış değişmesi Lazım dedi işcLik dahiL 180 Lira dedi uygun mu sizce
? yarında inşaLLah kaporta aksamını bizim dükkanda haLLedebiLdiğimi haLLetmeye çaLışıcam özeLLikle sihay pLastik kısımLarı boyamayı düşünüyorm orası kolayı da yürür aksamı öLe işte 180-200 arası şimdiLik bi masrafım var asLında ön frende bitik gibi geLdi onuda değiştirmeyi düşünüyorum o ne kadardı ön baLata birde Lastikleri değiştiricem biraz kuLLandıktan sonra
ha muayenesi bitmiş 19 eyLülde o var sigorta var derken masraf artıyo yaw :S
fiyat iyi amaaa
zaten bi tane tamircide karbüratör değişecek demese dişimi kırarım. karbüratörü söktüm, baktım öyle bozulacak birşey yok. dökme demir zaten, neresi bozulacak. anca içinde şamandıra, yay filan var, bozulsa onlar bozulur. onun içinde karbüratör değiştirmeye gerek yok.
kayış ne zaman değişmiş onu bilmediğim için bişey diyemiyorum ama üzerinde gelen kayış ise değiştir, bando veya powerlink marka bişey ise ve 10bin kmyi geçmediyse değiştirmene gerek yok ama yinede kafan rahat olsun diyosan değiştir.
debriyaj derken neyden bahsediyosun bilmiyorum ama balata diyosan, benim motor 24binde ve balata hiç değişmedi, bir sorunda yok hala.
yani bana kalırsa motorda bir sorun yoksa elleme hiç, buji ve yağını değiştir, yola devam
-
02 Ekim 2010, 00:49
#5838
Ön cama filim yaptıran arkadaşlar, ön camın sökülmesi tekrar takıldığında anormallik oluyormu? İstanbul Anadolu yakasında yaptıran varmı, nerede yaptırdınız?
Orhan KÖNİ
-
02 Ekim 2010, 00:59
#5839
Ya var sorun işte motorda :( beLLi karbürötör baya tıkanmış oLabiLir fazLa basmıyo motor kayıştan ses geliyo ufak bi frenLerin ve LastikLerin değişmeside Lazım bence biraz masrafı var işte sonuçta ben 1200 e aldım biraz masraf şart yani
-
02 Ekim 2010, 01:16
#5840
Onurdo12 adlı üyeden alıntı
Ya var sorun işte motorda :( beLLi karbürötör baya tıkanmış oLabiLir fazLa basmıyo motor kayıştan ses geliyo ufak bi frenLerin ve LastikLerin değişmeside Lazım bence biraz masrafı var işte sonuçta ben 1200 e aldım biraz masraf şart yani
illede para verecem diyosan ver ne diyim:D
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 14 kullanıcı var. (0 üye ve 14 misafir)
Bu Konudaki Etiketler