bu sorunların tamamiyle aynısı bende de var.birebir aynısı hemde.bende yeni motor kullanıcısı olduğumda çözemedim.bi kaç arkadaş yorum yapmış ama ayrıntılı bilen birileri varsa yardımcı olursa ii olur.sorunlar tam olarak nedendir?masrafı ne kadardır vs gibi bilgileride verirse o arkadaş çok makbule geçer.
kasislerde sürtme olayı oluyo evt baya dikkat etmek gerekiyo 2 kişiyken.bende 65 kiloyum.bnm ayarımda birisi daha binince çoğu yerde sürtüyo motorun ortası
---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:33 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:31 ----------
o boru nerdedir tam olarak?esnetme olayını elleme yapıcaz?motordan anlamayan birini göz önünde bulundurarak anlatırsan sevinirim :D
arkadaşlar size zatın kalkarken titreme sorununa güzel 2 çözüm sunayım
1. kevlar kayış kullanma ve arka kavrama debriyaj yayınını çıkartım 1 cm daha uzunundan koymak sıkıştırma daha iyi olacağından kavrama erken başlayacak kayışta sağlam olduğundan titremeden kalkacaksınız hatta teker bile yakarsınız
2. en etkili ama uğraşlı yöntemdir arka debriyaş kapağını çıkartın sanayiye götürüp içine debriyajın yapıştığı yere dişli yaptırın tersten aynı şekilde debriyaj balatasının taşları yerine dişli koydurun sonra takın rölantideyken dişliler birbirne geçmeyeceği için sorun yok ama gaza bastığınızda kavrama olduğu anda motorun kalkışı adeta dişli bir motosiklet gibi olacaktır eğer 1. işlemle 2. işlemi birleştirirseniz sonuç mükemmel olacaktır.
diğer bir olayda kit takma işlemi arka tekere aks eden dişlilerden küçük olanını kıvrımlı dişliyle çevirirseniz + 10km eklenir hıza tabi amortisörlerde değişmeli zira hızlandıkça yaylanma artar bilginize
motorda yapılacak ufak bi modifkasyonlada motoru çoşturursunuz
emme sibop yayı ile egzos sibop yayının yerlerini değişin düz yolda 140 çok rahat yapar ama motorun ömrü 20000km ise 10000e düşer bilginiz olsun.
eskiden scooterım vardı onda bizzat uyguladığım yöntemlerin bazılarıdır düzceden ankaraya 160km ile gelmiştim ve motoru sattığımda 42.545te idi oda bir çinli idi ama bakımlı çinlilerden
şimdi 250mct var modifiyesiz pazartesi veya salı günü 6500de mavi bir zatla takas olma ihtimali var olursa işlemleri ona yapıcam olmazsa 250mcti modifiye yapıcam.
bu arada bu takas sizce mantıklı olurmu hiç zat kullanmadım ama konforlu bi motor sanırsam
ayırca sitede sürekli zat için 150kg yazıyor o motor 150 kg değil arkadaşlar 100veya 107 olacak inanmayan gitsin tarttırsın veya bi mctye binsin kendisi 155kg zira
saygılarımla
ruhsatta zat için 140 kilo yazıyor
bilgiler için teşekkürler
ben geçen bindim kardeşim takaslamayı planladığım zata 150kg diye bildiğim için ve benim motorla kıyaslayarak bindiğimden az kalsın motoru diğer tarafa yatırıyordum öyle bir güç uyguladımki motor hafif kaldı ruhsatta çeviri hatası olmuş olabilir veya bu motoru maxi göstermek için kgmı yüksek göstermek zorunda kalmışlardır kata kulli ile belki çinli olabilir dandikte denilebilir ama kesinlikle şuna inanıyorumki hesaplı kitplı motorlar 150cc motora hiçbir mantık 150kg veya 140kg motor koymaz koyacak olsa mct 250 olmaz mct 150 olurdu saygı ve sevgilerimle
Selam üstad varmı bi problem?
---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:52 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:46 ----------
Arkadaşlar ZAT parçalamış ve HYOSUNG'a geçmiş biri olarak ZAT sorunu çekenlere bilgim dahilinde tekrardan yardım etmek için bende tekrar buradayım
Ama hiç belli olmaz HYO ile devam ederken bir ZAT daha çekebilirim, HYO ile köy gezileri biraz yorucu oluyor, HYO mekan motoru biraz gezi motoru değil çünkü
Merhaba arkadaşlar.
Motorumla kalkarken titremelerin yanı sıra çok nadir kalkışlarda zıplatır gibi kalkmaya başladı (şimdiye kadar 2 kere yaptı).
Sorun vadyatör ile alakalı ama bu şekilde kullanmanın yaratabileceği sorunlar var mı?
Yolumun düştüğü birgün bu sorunu göstereceğim servise (böyle kullanmak sakıncalıysa hemen götürürüm tabi.), bir yandan kayışı değiştirip bilyelerin ağırlıklarında değişiklik yapmak istiyorum. Yani motorumun zorlanmadan biraz daha yüksek hızlarda rahat gidebilmesi için ağırlık ne olmalıdır? Tabi motorumun kalkışlarda çokta hantal olmasını istemiyorum. Veya başka neler yapılabilir?
Birde kayışı hangi marka almalıyım?
Bu konularda beni bilgilendirirseniz makbule geçer. Şimdiden teşekkür ederim, kazasız belasız sürüşler.
tekrardan hoşgeldin daha montaj yapmadım egsozu temizlik işi kalmıstı onunla ugrasıodum boya alıp boyamak kaldı aksamdan aksama vaktım oldugu için anca pazara kalıcak bakalım
---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:07 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:01 ----------
kardes bana sorarsan arka varyatörü değiştir öle kalkmanın sakıncası vardır mesela motor takozlarını bitirio motorun vidalarının gevsemelerinde yardımcı oluo
(tahminim) benim motorda kalkışlarda titremenin tek sebebi varyatörün içinin tozlanması. ne zaman sürekli dur-kalk yapsam motor kalkışlarda silkeneniyor resmen ama bir müddet süratli gittikten sonra kalkışlar kaymak gibi oluyor.
birde kayış ve bilyeleri değiştirdiğim 10bin kmden fazla oldu. varyatör tasları, balata vs ise hiç değişmedi. motor 24binde. son 1000kmde yakışta bir artma oldu sanki ama ne son hızda nede motorun gidişinde hiçbir problem yok. durum bu ama yinede bi elden geçirmek istiyorum varyatör kısmını. kendim yapabilirmiyim acaba, netten baktımda o kısımda bin türlü parça var, kafam karıştı.
ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN
bakımınımı kendin yapmak istiyorsun eğer öle bişey istiyorsan aparatlara ihtiyacın olucak varyatörleri sökmek için
bnm motorda bazen kalkışları düzgün bazen değil.mesela sabah bazen biniyorum rahat kalkış titreşim az bazende çok titriyor.bu varyatör denilen parçanın değişimi çok masraflı olurmu?
birde benim zat ın stop sorunu hala devam ediyor.bazen durduğumda stop ediyo bazen de rölantisi yüksemiş gibi durduğumda kendi gitcekmiş gibi çalışıyo.bu dengesizlik neden dolayı oluşur?
karbüratör değişcekmi temizlencekmi?öğrenci olunca masraf durumları çok ilgilendiriyoda :D bide ne kadara patlar?motordan pek anlamadığım için gidipte motorcudan kazık yemek istemiyorum
birde bu şekilde kullanmak zarar verirmi motoruma?
Öncelikle Selamın Aleyküm Arkadaşlar ya ben 150 zat almayı düşünüyorum 2.el kendi motorumu sattım 2.el motor almadm daha önce bi tane buldum işte 15 bin km de Alırken ilk önce nelere dikkat etmeliyim bi yardımcı olursanız sevinirim. Şimdiden Teşekkürler
---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:33 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:26 ----------
???????????????????
Gittim adamla görüştük motora bindim bişey yok gibiydi bi eksozdan ses geliyodu oda vidadanmış ustaya götürdük sıktı bide 2 ayaktayken teker kendi dönmeye başlıyo onuda usta arka fren sıkılyıyken içerden eliyle bişeyler yaptı kapora braktım inlah yarın alıyorum arkadaşlar bende bakalım inşlh ilerde sorun çkmaz motorda bide 2 kişi 80 civarı yaptı gerçi adamla benm toplam 150 kiloyu buluyodu galiba normalmi 80 civarı 2 kişi yapması yardımcı olursanız sevinirim ???
---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:57 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:55 ----------
Engin abi ya bide karbürötörü temizletmek istiyorumda kendim yapablirmym yada bayiye götürsem nasıl olur masraf falan?
kardeş motor bakıma bi sok biraz daha kendine gelir benim zat tek kişi 2 kişi 100 yapıo ama o zamanda cok sıkısıo gerci bakıma ihtiyacı var 2nci zat'ım ilk zatım 2 kişi şöför 85 artcı 120 kilo olmak kaydı ile 120 yapıodu tek kişi 130 yapıyordu yeni zatımıda zamanla kendine getiricem inşallah
karbiratör temizleme konusunda elin yatkınsa temizlersin ama ayarları ile oynama mesela benim karbiratör ayar istio ama ben bilmediğim için yapamıyorum
Adam zaten 1 hafta önce yağını marş motorunu aküsünü benzin pompası yada filtresini değiştirmiş ama sibop ayarı istiyo olabilir galiba bide banada 80 az geldi zaten yani motoru boğmuşta olabilir adam biraz acemi motor konusunda ustaya kadar gidşte o kullandı sürekli son gaz gidiyo adam ???
subab ayarı bişe deil yaptırırsın hayırlısı olsun kaca kac model kac kmde alıyorsun
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)