Mondial 150 ZAT Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
08 Eylül 2010, 20:47
#5721
cevap veren arkadaşlar için teşekkürler.dalga geçen arkadaşında yaşı küçükse çocukluğuna yaşı büyükse çocukluğunu yaşamamışlığına veriyorum.ben motorda acemiyim o yüzdende lazım olan şeyleri sorup öğreniyorumki başıma bi iş almayım.
bu arada bende 2. el bi 150 zat aldım ve aranıza katıldım.bir kaç sorum olcak:
1-motorun marş düğmesinde sorun var içe doğru göçmüş ve zor basılıyor.motorcuya sordum sağ taraftaki tuş takımının komple değişceğini söyledi ve 30-35 liradır dedi.bana çok gibi geldi.ben antalyada oturuyorum.orjinalleri bu fiyatlardamı bu parçanın
2-motorun diğer sorunuda korna çalışmıyor.acaba sorunm nedir?yada nasıl anlayabilirim?(motordan anlamayan birine göre anlatırsanız sevinirim)
3-bi arkadaş önceki saylfarın birinde sormuştu fakat nasıl halledileceğini anlatmamıştı.bnm motorda da rölanti sorunu var sanırım.motor çalışır vaziyete durduğumda kendine kendine gitmek istiyomuş gibi çalışıyor.rölanti ayarını kendim nasıl ayarlayabilirim?
Reklamlar
-
09 Eylül 2010, 19:12
#5722
arkadaşlar yukardaki sorularıma ek olarak bir sorum daha olcak:yağ değişimini kaç km de bir yaptırmamız gerekir?
-
09 Eylül 2010, 19:17
#5723
cgty89 adlı üyeden alıntı
cevap veren arkadaşlar için teşekkürler.dalga geçen arkadaşında yaşı küçükse çocukluğuna yaşı büyükse çocukluğunu yaşamamışlığına veriyorum.ben motorda acemiyim o yüzdende lazım olan şeyleri sorup öğreniyorumki başıma bi iş almayım.
bu arada bende 2. el bi 150 zat aldım ve aranıza katıldım.bir kaç sorum olcak:
1-motorun marş düğmesinde sorun var içe doğru göçmüş ve zor basılıyor.motorcuya sordum sağ taraftaki tuş takımının komple değişceğini söyledi ve 30-35 liradır dedi.bana çok gibi geldi.ben antalyada oturuyorum.orjinalleri bu fiyatlardamı bu parçanın
2-motorun diğer sorunuda korna çalışmıyor.acaba sorunm nedir?yada nasıl anlayabilirim?(motordan anlamayan birine göre anlatırsanız sevinirim)
3-bi arkadaş önceki saylfarın birinde sormuştu fakat nasıl halledileceğini anlatmamıştı.bnm motorda da rölanti sorunu var sanırım.motor çalışır vaziyete durduğumda kendine kendine gitmek istiyomuş gibi çalışıyor.rölanti ayarını kendim nasıl ayarlayabilirim?
1- evet o aksam komple satılıyor benim sattığım zat'ımdada vardı marş düğmesi takılı kalıyordu 30 tl değişimi ....
2-Korna hakkında pek bilgim yok.
3-Rolanti içinde uğra bi tamirciye 30saniyesini almaz koltuğu kaldırıyosun akünün yanındaki boşluktan uzun bi tornavida ile yapılabiliyor...
4-Yağ ise ben her 1000km de değiştirirdim ancak 1500 ile 2500 diyordu tamirciler....
Yardımcı olabildim insallah.
BU ARADA HERKESİN BAYRAMINI KUTLARIM İİ GÜNLER....
Mondial zat 150 ' ımı sattım , Suan MCT250 :)
-
09 Eylül 2010, 22:12
#5724
cgty89 adlı üyeden alıntı
cevap veren arkadaşlar için teşekkürler.dalga geçen arkadaşında yaşı küçükse çocukluğuna yaşı büyükse çocukluğunu yaşamamışlığına veriyorum.ben motorda acemiyim o yüzdende lazım olan şeyleri sorup öğreniyorumki başıma bi iş almayım.
bu arada bende 2. el bi 150 zat aldım ve aranıza katıldım.bir kaç sorum olcak:
1-motorun marş düğmesinde sorun var içe doğru göçmüş ve zor basılıyor.motorcuya sordum sağ taraftaki tuş takımının komple değişceğini söyledi ve 30-35 liradır dedi.bana çok gibi geldi.ben antalyada oturuyorum.orjinalleri bu fiyatlardamı bu parçanın
2-motorun diğer sorunuda korna çalışmıyor.acaba sorunm nedir?yada nasıl anlayabilirim?(motordan anlamayan birine göre anlatırsanız sevinirim)
3-bi arkadaş önceki saylfarın birinde sormuştu fakat nasıl halledileceğini anlatmamıştı.bnm motorda da rölanti sorunu var sanırım.motor çalışır vaziyete durduğumda kendine kendine gitmek istiyomuş gibi çalışıyor.rölanti ayarını kendim nasıl ayarlayabilirim?
cgty89 adlı üyeden alıntı
arkadaşlar yukardaki sorularıma ek olarak bir sorum daha olcak:yağ değişimini kaç km de bir yaptırmamız gerekir?
1- ben o parçaların içine açtım çok kere, içinde kırılan birşey yoksa tamir edilebilir, biraz el becerisi gerek tabi. 30-35lirada doğru fiyat, pahalı biraz malesef.
2-korna düğmesine basıldığında iki metal parça birbirine değiyor, devre o şekilde tamamlanıyor. o metal parçalar yerinden oynamış olabilir yada kabloda yanık vardır yada kornanın fişleri çıkmıştır. bir diğer ihtimalde korna değiştirilip havalı korna vs takıldıysa ve röle kullanılmadıysa düğme bozulmuş olabilir. her halükarda çözümü basit, karmaşık bir sistemi yok kornanın. en kötü ihtimal ise kornanın komple bozulması, o zaman değişmesi gerekir.
kontrol için ise mesela ön taraftan kornanın fişlerini çıkarıp yine 12v luk bir ampule bağlayıp deneyebilirsin, ampul yanarsa düğmede ve kablolarda sorun yok demek. yada kornayı ön taraftan çıkarıp direk selenin altından iki kablo ile aküye bağlayarak deneyebilirsin, korna çalışırsa sorun düğme yada kablolardandır. yada voltaj ölçen bir aletin varsa kornanın fişlerinden yine o aletle ölçebilirsin. bin türlü deneme yolu var yani yaratıcılık biraz
3-akünün yanındaki kapağı açıp yada sağ taraftaki plastik grenajı açıp yada egzozun ordan kolunu uzatarak ayarlayabilirsin. ayarlanacak yer ise karbüratörün sağ tarafında (fotodaki kırmızı yer, karbüratör arkadan bakıldığında sağda kalıyor) bir vida var, onu saat yönünde çevirirsen, yani sıkarsan rölantı artar, tersine çevirirsen rölanti azalır.
4-yağ değişimini ben 1500-2000km aralığında yapıyorum. 2000i geçtiği hiç olmadı. tabi yağın kaliteside önemli, tam sentetik kullansan iyi olur çünkü bir ara mecburiyetten açık yağ kullanmıştım (mineral yağdı heral) 500km dolmadan su gibi oluyordu.
birde yağ tavsiyesi, durmadan çok uzun süre kullanmıyorsan, şehir için gidip geliyorsan 10-40 işini görür ki zaten kitapçıktada 10-40 yazar. bende öyle kullanıyorum zaten ama istisnai durumlarda, mesela hava çok sıcak ve uzun süre kullanacak isem 10-50 kullanıyorum. denedim, gayette işe yarıyor, motor hiç diğer yağ gibi ısınmıyor.
-
09 Eylül 2010, 22:24
#5725
sinanferah05 adlı üyeden alıntı
1- evet o aksam komple satılıyor benim sattığım zat'ımdada vardı marş düğmesi takılı kalıyordu 30 tl değişimi ....
2-Korna hakkında pek bilgim yok.
3-Rolanti içinde uğra bi tamirciye 30saniyesini almaz koltuğu kaldırıyosun akünün yanındaki boşluktan uzun bi tornavida ile yapılabiliyor...
4-Yağ ise ben her 1000km de değiştirirdim ancak 1500 ile 2500 diyordu tamirciler....
Yardımcı olabildim insallah.
BU ARADA HERKESİN BAYRAMINI KUTLARIM İİ GÜNLER....
teşekkür ederim arkadaşım yardımcı oldun tabi.o zaman bende 1000-1500 civarlarında bi baktırayım.şuan aldığım adam gösterdi bi yeri söküyon silip tekrar takıp çıkarıyon orda işareti var demişti.ordan bakayım bi durumuna.kornada yanık heralde büyük ihtimal değiştircez.30-35 diyen motorcu doğru demiş sanırım.neyse bayramdan sonra değiştirtiririm o zaman rölantiyide ayarlatırım
tekrar teşşekürler.herkese iyi bayramlar
---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:24 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:13 ----------
runemagick teşşekkür ederim kapsamlaı bi anlatım yapmışın bnm için.yarn dediklerini bi deniceem gündüz gözüyle
-
10 Eylül 2010, 03:14
#5726
RunemagicK adlı üyeden alıntı
valla ben yüz kere söktüm varyatörü ama o dişlileri takmayı beceremedim bi türlü, ustaya gittim o da benim gibi taktı ama oldu niyeyse:D neyse
varyatör sökme aparatıda gerekli bir malzeme ama ben hala temin edemedim. Olsa bile şehir içinde yanımda taşımazdım zaten
Paranoya yarattıkmı yedek lastik bile taşırız valla:D
Fren telimi aslında yeni değiştirdim, ihtiyacı olan arkadaş varsa o alsın, yok ise ben alırım tabiki
Bu arada istanbulamı geldin?
Pekala eger istersen verebilirim bana daha lazım olmaz posetinde duruyordu henuz,istemiyorum dersen olmadı izmire gittigimde erşen abiye veririm artık. İstanbula geldim zat ı istanbulda sattım tekrar motor almaya izmire gittim ve motoru alıp tekrar istanbula geldim :D biraz karısık oldu farkındayım suan istanbuldayım bayramdan sonraya kadar.
-
10 Eylül 2010, 05:44
#5727
tilsim86 adlı üyeden alıntı
Pekala eger istersen verebilirim bana daha lazım olmaz posetinde duruyordu henuz,istemiyorum dersen olmadı izmire gittigimde erşen abiye veririm artık. İstanbula geldim zat ı istanbulda sattım tekrar motor almaya izmire gittim ve motoru alıp tekrar istanbula geldim :D biraz karısık oldu farkındayım suan istanbuldayım bayramdan sonraya kadar.
ben aliyim o zaman motorunuda bi incelerim hatta
-
10 Eylül 2010, 20:00
#5728
arkadaşlar bu 150 zat taki benzin bitiyo uyarı ışığı ne zaman yanıyor?şimdi o çalışıyomu çalışmıyomu emin değilim.ibre sıfıra dayandıktan bi süre sonramı yanmaya başlıyor?yoksa sıfıra dayanmadanmı yanıyor?
-
10 Eylül 2010, 20:21
#5729
Arkadaşlar bildiğiniz temiz 150 zat varmı? Anlaşırsak alacağım.
Orhan KÖNİ
-
10 Eylül 2010, 20:26
#5730
cgty89 adlı üyeden alıntı
arkadaşlar bu 150 zat taki benzin bitiyo uyarı ışığı ne zaman yanıyor?şimdi o çalışıyomu çalışmıyomu emin değilim.ibre sıfıra dayandıktan bi süre sonramı yanmaya başlıyor?yoksa sıfıra dayanmadanmı yanıyor?
Öyle bir ışık hiç görmedim...
-
10 Eylül 2010, 20:48
#5731
cgty89 adlı üyeden alıntı
arkadaşlar bu 150 zat taki benzin bitiyo uyarı ışığı ne zaman yanıyor?şimdi o çalışıyomu çalışmıyomu emin değilim.ibre sıfıra dayandıktan bi süre sonramı yanmaya başlıyor?yoksa sıfıra dayanmadanmı yanıyor?
öyle bir ışık yok. kırmızıya geldikten 80km sonra yolda kalıyosun. denedim, onayladım
-
10 Eylül 2010, 20:59
#5732
RunemagicK adlı üyeden alıntı
ben aliyim o zaman
motorunuda bi incelerim hatta
tamam yagmurlu gececekmiş önümüzdeki 2 3 gün bayramdan sonra görüşelim ozaman yagmurlarda dinmiş olur
-
10 Eylül 2010, 23:02
#5733
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
cgty89 adlı üyeden alıntı
arkadaşlar bu 150 zat taki benzin bitiyo uyarı ışığı ne zaman yanıyor?şimdi o çalışıyomu çalışmıyomu emin değilim.ibre sıfıra dayandıktan bi süre sonramı yanmaya başlıyor?yoksa sıfıra dayanmadanmı yanıyor?
ibre son kırmızıya geldiğinde 30 km daha gidiliyor.
-geç gitmek HİÇ GİTMEMEKTEN iyidir-
www.perkitan.com
BİRKISIM İNSANLARA KIZIP TÜM İNSANLARA DÜŞMAN OLMAYA DEĞMEZ BUHAYAT
-
10 Eylül 2010, 23:22
#5734
ümmet perkitan adlı üyeden alıntı
ibre son kırmızıya geldiğinde 30 km daha gidiliyor.
benimki ilk kırmızıdan sonra 80, ikinci kırmızıdan sonra 40 gidiyor. merak etmiştim benzin nasıl bitiyor diye ve yolda kalana kadar denedim. siz denemeyin
-
11 Eylül 2010, 00:11
#5735
yani ibre iice dibe dayandığında 40 km daha gidebiliyoz?iimş o zaman yaw bende gösterge ışığı vardır sanıom :D
-
11 Eylül 2010, 02:35
#5736
-
12 Eylül 2010, 15:21
#5737
Ayberk kardeşim 2007 trafik çıkışlı zat ile anlaştım, 5300 km. de rengi gri. Gri grenaj bulunuyormu son parti satılanlar mavi olduğu için soruyorum. Plakası Tekirdağ, plakayı 34 yapmamayı düşünüyorum trafik sigortası avantajından ötürü.
Orhan KÖNİ
-
12 Eylül 2010, 23:09
#5738
hayırlı ugurlu olsun zatlarda renk farketmeksizin yeteri kadar grenaj stogu bulunmakta kafanızı karıstırmasın. zaten grenajlar öyle sık degiştireceginiz yada değiştirmenizi gerektirecek birsey degil. allah kaza bela vermsin tekeriniz düz bassın
-
13 Eylül 2010, 00:21
#5739
arkadaşlar bnm motorda bşy fark ettim.80 km civarlarına geldiğimde egzosttan tiz bi cızzz ses, geliyo bi süre geliyo.gazdan elimi çekince ses gidiyo.bunun nedeni nedir?
-
13 Eylül 2010, 13:58
#5740
egzos dekor kapagını kontrol edin vidalar sıkılı ise egzosun icinde metal plakalar var susturucular bunlar cürümeye basladıkca ses yapmaya baslar. ve suan kullanmanızda sıkıntı olmaz ama zamanla o ses artacaktır. ses iyice arttıgında yenisiyle değiştireceksiniz artık.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 7 kullanıcı var. (0 üye ve 7 misafir)
Bu Konudaki Etiketler