Hayırlısı olsun. Benim ilk bahsettiğim motor JinCheng markaymış o konuda ne düşünüyorsun ? farkedermi
Hayırlısı olsun. Benim ilk bahsettiğim motor JinCheng markaymış o konuda ne düşünüyorsun ? farkedermi
Mondial ZAT 150 mi ASYA AS 150 T1 mi:mrgreen:
ben hepsi JinCheng diye biliyorum.diger cinlilere göre daha kaliteli.motor parcası satan yerle muhabbet ederken oda aynısını söledi JinCheng üretiyo ondan daha pahalı parcaları demiştim.ben memnunm hersekilde tavsiye ederim.
italjet aslında bu tasarımın sahibi olan marka, italyan markası, 250cc, ön arka disk fren vs, motorunda haliyle çin mallarıyla alakası yok.
jincheng, mondial ise bu kasanın içine ayrı bi motor, vs koyarak ucuza satan markalar. ikisinin hiçbir farkları yok. hepsi aynı fabrikadan çıkıyor, sadece etiketleri farklı.
ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN
Merhaba arkadaşlar.
Geçen gün motorumla yolda kaldım :( Işıklarda durunca anlamadığım bi şekilde istop etti ve çalıştırmaya çalışsamda boğularak çalışıp sonra istop ediyordu (Bu esnada karbüratörün tahliye borusundan benzin atıyordu arada). Bu üç kere daha böyle oldu ve hiç çalıştıramadım, bi baktımki vadyatörün üstünde bulunan hava kutusunun ufak borusundan benzin akıtmaya başlayınca hemen servise götürdüm.
Motoru teslim almaya gidince servis, karbüratörünü temizleyip sorununu giderdik dedi. Neden olur dediğimde, benzinle alakalı bişe dedi (ama 1 haftadır aynı benzini kullanıyorum yeni benzim almadımki) ve tam açıklamadan kaçındı(Ya kendide tam bilmiyordu yada başka bişe). Ve temizleme işlemi için 20TL aldı.
Neyse motorum düzeldiği için mutluyum ama neden böyle yaptı anlayamadım. Benzinle neden olur?
Herkese kazasız belasız sürüşler..
Arkadaşlar eğer motor depoda benzin azalınca benzin otomotiğini tııııııııııırrrr diye sürekli çalıştırıyor ve bir süre sonra karbüratörün tahliye borusundan veya sağ arkadaki hava kutusuna giden hortum aracılığı ile o kutunun arkasından benzin atmaya başlıyor ise şunu yapın.
Kaportanın benzin otomatiği bulunan tarafını sökün ve kontağı açıp ben zin otomatiğine giden elektrik kablosunu çıkarın, tıııııııııııııııııııııııııııııırrrrr sesi kesilecek, 10 saniye filan bekleyin sonra elektrik kablosunu takın, kaportaları takıp devam edin. Yada selenin altına benzin deposu yaptırın komple benzin otomatiğini iptal edin.
Bela motor 150ZAT.
Motoru 14 ay ve 2. el alıp kullanmış biri olarak bildiğim kadarı ile problemlerinize yardımcı olurum.
Siz siz olun, motorcuda deiğişim yaptığınız hiçbir parçayı motorcuya bırakmayın, alın çöpe atın gerekirse. Yoksa onuda başkasına satıyorlar.
slm arkadaşlar bende artık bu günden itibaren sizlerle beraberim yeni aldıgım 150 zatımla sizlere katılmak isterim
arkadaslar zatım 27 200 km civarında.otobüs yolculugundan sıkıldıgımdan hem motoru denieyim uzun yolda hemde motor biraz yol yapsın istegi ile motorla gitmeyi düsünüyorum.gitcgm yer ıspartadan manisa. yaklasık 350 km civarında.yol pek virajlı yokuslu bi yol degil düz bir yol.motorun bakımına gelince motor yagı disli kutusu yagı kayıs havafiltresi ve bujiyi 2 gün önce degistirdim.yola cıkmadan yapmam gereken baska birsey varmı? forumda arastırdıgıma göre 100 km de bir mola yazılmıs.ortalama hızım 70-80 civarı olur pek hızlı gitmeyi sevmem.70-80 ile gidip her 100 km de bir mola verirsem yolda bana sıkıntı cıkarabilck parca yada parcalar neler? zatla uzun yol yapan arkadaslar yardımcı olursa sevinirim.keyifli forumlar..!!
Ben Zonguldak'a gittim aynen 350km filandı gidiş.
Düzceye 2km kala, zaten vidalarından biri eksik atılmış olan eksozum sadece motor bloğunun ordaki vidalar kaldığı diğerleri düştüğü için nerdeyse yere değecek şekilde düzceye girdim. Eksozdan kaçırma sesi farkettimde geriye bakmadığım için eksozun kastığını anlamadım. Düzce merkezdeki motorculardan birine çekip ya usta şuna bişi oldu derken bi baktım eksoz düşmüş yere değiyor nerdeyse.
Yani işin kısası eksozun vidaları manyak sık. En yakın motor parçaları satan servis vs gibi biyerden lastik tamir kiti al. Bu kit patlama durumunda çok işine yarar. Kitte tüp var, hava giriş yerindenlastiğe veriyorsun içini köpük dolduruyor, baya bi uzun süre yani bi lastikçiye gidene kadar işini görecektir her ihtimale karşı.
Onun haricinde 90km yide geçmeyeceksen zaten gaza gelip istediğin yee ulaşacaksın.
He sen 100km gittim dahada giderdim diyenlee bakma, elbetteki gider, ama neden risk alasaın.
Hava güzel 25-50km de bir 10dk dur, hem motoru hem kendini dinlendir, hatıra fotoları çek.
100km gidersen hiç hatıra foton olmaz.
Ben Zonguldak'a giderken sabah8 de çıktım akşam 5 te oradaydım...
BİKAÇTA RESİM KOPTU GÖNLÜMDEN, ESKİ GÜNLERİN ANISINA.
tesekkür ederim yardımın icin olursa egzoz sorun olr diosn sanırım.egzoz boyandı 2 hafta önce o zaman tüm vidalarını degistirip ses yapmasn diye hava tabancası ile sıktırmıstım.yanıma lokma takımı alır sorun cıkarsa sıkarım :D baska gönlünden bsy kopan arkadas yokmu ?
herkese selam arkadaşlar. çiçeği burnunda ilk motorum zat la aranızdayım. anladığım ilk şey önemli olan motor kullanmayı öğrenmek değil trafiği öğrenmek. nereden arıza çıkacak kim seni sıkıştıracak önceden tahmin etmen ve önünden çok dikiz aynalarına bakman önemli. (istanbul için) 15 senedir istanbulda araba kullanıyodum; ne kadar geç kalmışım aranıza katılmakta şimdi anlıyorum. bu forumdan takip ettiğim kadarıyla zat ı sıfır almak yerine ikinci el almakta fayda var ki ilk kullanıcı fabrikasyon ve montaj hatalarını halletmiş oluyo belki defalarca yazdınız ama aralarda kaçıranlar olmuştur belki ben de yazayım, yanlışım olursa düzeltirsiniz. yolda kalma ve arıza maceralarımdan dolayı benzinli araçlarda az da olsa tecrübeliyim. uzatmadan yazayım bu kısa zamanda zat ile ilgili edindiğim tecrübeleri:
motor gaz yemiyo, hız yapmıyo, 100e çıkmıyo vs derdi olanlar öncelikle karbüratör hava ayar vidasını bi kurcalasınlar sağa sola çevirin, iki tarafta da rölanti ayarı bozulur; tan ortasına ya da az daha saat yönünün tersine çevirin.
hava filtresini söktüm performans için diyenler; hava ayar vidasını saatyönüne kısın. filtreyi çıkarınca artan hava debisi fazla geliyo kısmak lazım
arka tekeri büyütmeden boşuna performans kasmayın motorun max deviri belli. varyatör ve motor max devire gelince 100 bilemedin 110 iki tek kişi farketmez karbüratör ayarınız doğru ise bu hızı alırsınız.
arka jant 12 inç, en fazla 110 90 lık lastik var galiba o da mişlen. orijinalinde 70 yanak var. sanırım 90 yanakla hızınız 120 üstüne çıkar ama güvenliğiniz yarıya iner ve de akselerasyonunuz azalır. uzun yolda yakıta bence az da olsa faydası olur.
lastik havalarınız ortalama 25 olmalı; yükseği titreşim ve zıplama yapar az yakarsın çok kaçarsın kolay kayarsın.
az hava basıncı konforla birlikte fazla ısınan lastiğin çok aşınması ve çok yakıt demektir.
bazı parçalardaki tıkırtılar için motor aksanımda kullanılan siyah hortumları conta olarak kullanmış arkadaşlar gördüm bu forumda, çok yaratıcı ve harika çözüm.
benzin otomatiği ve karbüratör şamandırası sorunları yakıtı etkileyen önemli etkenler mutlaka kontrol ettirilmeli, ama özellikle benim birebir yaşadığım lastik basıncının da yakıtı çok etkilediği.
arka frenin iyi tutmama sorununu daha geniş bir balata kullanarak halleden bi ustam var. orijinal balatayla devam ederseniz arka jantla tümleşik olan kampananın içi aşınıyor ve jantı değiştirmek zorunda kalıyorsunuz. zatla ilgili kronik sorunlardan biri de bu sanırım. ben bu hafta değiştireceğim ama kampanama da bakacağım. çözümleri sizinle paylaşırım.
bu motora çok yakıyo diyolar, ben iki kişi çeyrek gazla 70 80 gidebiliyorum ve (08.08.2010) 100km de 12 13 tl civarında yakıyorum. not arka tekerlek küçük, büyük takınca daha da düşecek. önemli olan yağın yeni ve kaliteli olması, bujinin yeni ve kaliteli olması, hava filtresi kullanmıyorum ama ona göre hava ayarı yaptım, lastik basıncım konfor değil ekonomiye ayarlı
beyler zat on numara motor
bu bilgilere ulaşmak ve deneyimlemek için yaklaşık 1 ayımı verdim
bu forumda inanılmaz şeyler öğrendim
ukalalık ettiysem affola
ama püf noktalarını bi başlıkta hiç görmedim
belki bir kişi de olsa zat almasına ve bu foruma müdavim olmasına sebep olur.
herkese bol bol rüzgar diliyorum
Bugün Motoru aldım İbrahim ustaya götürdüm çalışmıyodu malesef.Motorun sağına soluna baktı
şöle nedir problem;ilk iş akü aküyü söktük jarza bağladık bitik di.Sonra stop etme sorunu için
buji bağlantı kafası yenilendi ve sübap ayarı yapıldı.Son olarak ayak marşı ve varyatör gurubu
bakımdan geçti arızalı parçalar değişti.Sonuç olarak aküde doldukdan
sonra marş yaptım tıkır tıkır çalışıyor.Ayak marşı da tamam stop etme sorunuda çözüldü.
Bana maliyeti 50 tl.her şey dahil yavf sorunlar çözüldü yaa kuş gibi hafifledim heee.
GHM;
bu güzel paylaşımın için çok teşekkürler...
aslında hepsini biliyoruz,ancak tek bir başlık altında hiç toplanmadı...
neyse;
dün benimde biraz başım ağrıdı diyebiliriz... kadıköy'e gittim öylesine gezmeye çıkmıştım,tam geri dönüyordum keskin bir bezin kokusu geldi... durdum hemen,alttan benzin damlıyor!!! ama 3-5 damla değil,bayağı akıyor yani!!!
zor olsada hemen parçaladım motoru,grenajları vs söktüm... AMANINNN!!! Benzin hortumu tam bağlantı noktasından yırtılmış ve resmen benzin FIŞKIRIYORDU!!!!
Yola çıkarkende 20 TL'lik benzin almıştım,33 km yol yapmıştım daha... (20TL'lik benzin beni 170-180 km götürüyor...)
Hemen atladım motora,sahil yolundan kaptırdığım gibi MALTEPE'ye servise gittim ama nasıl gittiğimi bana sorun... servise vardımda hemen depodan benzini çektik, kırmızı benzin bidonuna doldurduğumuz benzin tam 2 parmaktı!!! Dünyanın benzini akıta akıta sevise gittim,içim gitti valla... Bu arada,zat'ım 33.120 km'yi geçti ve ilk defa benzin hortumu konusunda sıkıntı yaşadım... Hazır servise sokmuşken,arka balatalar,yağ,ön fren hidroliği,vs... bakımlarıda yapılacak...
durum böyle yani,paylaşayım istedim...
Son olarak...
Bu pazar;sevgili dostum rahmetli MURAT (aYe) için, protesto sürüşü var... İstanbulda olan bütün ZAT'çı arkadaşları bekliyorum!!!!!!
merhaba ben aranızda yeniyim ve motor konusundada yeniyim 2 hafta önce ben de bir zat aldım çok keyifli arkadaşlarım hep önerirdi bir motor aldiye ama neyapalım arabamı sattıktan sonra birden motor hevesi sardı yanlız bikaç sorum olucak motoru iki hafta oldu alalı ve ben vardiyeli çalıştıgım için pek vakit bulamadım kullanmak için fakat söle bi sorun var servise gitmeden sizleredanışmak istedim ilksorunum motor sabahları çok geç çalışıyor 3 yada 4 marşta gaz vererek çalışıyor sonrasında motor ısınsa bile arda bir ışıklarda durunca stop ediyo buneden kaynaklanır sizce ikincisi sadece 70 ila 80 hızların arasında motorun altında sanki kıyış biryere sürter gibi tıırrrt diye ses geliyo ve ayaklarımın altın bunu hissede biliyorum üçüncü sorum kalkışta motor hafif titriyo ama sadece kalkarken yapıyor bunu vericeginiz bilgiler için şimdiden teşekkürler
hayırlı olsun motorunuz, aramıza hoşgeldiniz. sorunlara gelirsek;
1-sabah geç çalışma konusunda bin türlü sebep olabilir o yüzden bişey diyemicem ama ısındıktan sonra ışıklarda durma olayı rölantisinin düşük olduğunu aklıma getirdi. karbüratörün sağ tarafında bir vida var, onu saat yönünde cevirerek rölantiyi arttırabiliirsiniz (çok cevirirseniz gaz vermeden motor hareket etmeye calışır, iyi ayarlamak gerek)
2-bu sorunu tam olarak anlamadım ama bi titreşim oluyo sanırım. öyle ise aynı durum benim motordada var. tahminim varyatörün belli bir bölümünün pürüzlü olması ve o noktada titreşim yaratması (tahminim ama dediğim gibi, başka bişeyde olabilir)
3-kalkışta coğu zatta bu titreşim olur. varyatörün içi tozlanmış olabilir sürekli kısa mesafe ve düşük süratte kullanıldığından yada kavrama ile ilgili bir sorun olabilir. ayrıca varyatör kısmındaki yayların sıkılması ile düzeltildiğini birkaç arkadaşımız söylemişti. ama yinede çok önemli bir sorun değildir
ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN
Merhabalar,
Aranıza bugün katıldım. İnşallah aktif bir gruptur burası Sanırım 2-3 güne ZAT ım olucak benimde...
Bu arada ben İzmirden Yasin. 26 yaşındayım, Üçkuyularda ikamet etmekteyim... Bayadır 150ZC ve ZAT arasında gidip geldim ama, eşiminde rahat etmesini istediğim için ZAT ta karar kıldım.. İkinci el alıcam şu an iki tane seçimim var önümde ikiside 400er km de ZAT lar... Aralarında gidip geliyorum, birini gördüm dün gittim beğendim ama sizede bi danışayım dedim, bugün büyük ihtimal test edicem... sizler bana ne önerirsiniz, nelerine bakayım... gördüğüm kadarıyla kız gibi motor, çoğu yerinden naylonlar çıkıyo hala yeni gibi )
400km'de 2 tane zat!!!!
motorla ilgili detaylara iyi bakmanı öneririm... 400km'deyse motor ve iç aksam kısımlarının tertemiz ve cillop gibi olması gerek!!!!
iyice bir bak içine-dışına!!!!!
ve bizlerlede paylaş.....
iç aksam kısımlarına nasıl bakıcam, dışı gerçekten cillop gibi... iç aksam???
yanda kapaklar mevcut,onları açıp bakabilirsin... ben 1 günde 400 km yol yapmışlığım var... yani demek istediğim;motorun neresine bakarsan bak,motorda ennn ufak çizik-aşınma vs olmaması gerek... contalara bak mesela... plastik aksamına...
400 km demek,0 km demektir....
yada kilometre saatiyle beraber,dış kaportayıda değiştirmiş olabilirler... tabi bu yazdığım artniyetli bir düşünce.
dikkatli olmakta fayda var... ruhsata bak bide,trafik çıkış tarihi vs...
---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:50 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:48 ----------
ayrıca 400km'deki bir lastiğin,daha hiç aşınmamış olması gerekir,tekerlerede iyice bak...
yada olmadı,al motoru bir servise götür... onlar gerekeni sana söylerler,en azından 400km doğrumu-yanlışmı onu bilirsin...
Şu an bu konu içerisinde 6 kullanıcı var. (0 üye ve 6 misafir)