Mondial 150 ZAT Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
15 Temmuz 2010, 22:53
#5601
Merhaba arkadaşlar.
Geçen gün motorumun 2000km bakımını yaptırdım. Yağ (Castrol Power 1 4T 10W40) ve Buji (NGK CR7HSA) yi kendim götürdüm. Hava filtresinin temizlenmesi ve diğer yerlerin kontrolü derken 10TL cebimden çıktı.
Size bişe danışacaktım. Hava filtresi temizlendiğinde kitapçıkta belirtildiği gibi yağlanmadı. Sorduğumda öyle bişe olmaz, yağladığımızda hava nasıl geçeçek o zaman dediler. Bende üstelemedim.
Birde, benzin filtresi değiştirilmedi daha doğrusu motorumda filtre yok. bazı arızalardan dolayı benzin pompası değişmişti, benzin pompası benzin filtresinin yerini karşıladığı için çıkarmışlar zamanında. Bu ne kadar doğru?
İlk işim bi benzin filtresi almak ve benzin deposu ile pompası arasına koymak olacak. Eğer varsa pompanın filtresi kirleneceğine takacağım filtre kirlensin.
Herkese kazasız belasız sürüşler..
---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:53 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:38 ----------
Arkadaşlar bişe daha soracaktım. Motorun alt mondial yazısı vernikli mi?
Yani söküldünmü iz bırakırmı? Eğer verniksiz ise nasıl çıkartmalıyım. Bir sürü etiket sökme yöntemi anlatılmış ama hangisi daha iyi ve rahat olur bilemiyorum.
Bilgileriniz bekliyorum.
Kazasız belasız sürüşler..
Reklamlar
-
17 Temmuz 2010, 00:03
#5602
etiket konusunda; SÖKME!!! iz kalıyor,üstten vernikli...
-
17 Temmuz 2010, 19:09
#5603
AYBERK adlı üyeden alıntı
etiket konusunda; SÖKME!!! iz kalıyor,üstten vernikli...
Teşekkür ederim.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:09 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:45 ----------
Arkadaşlar bir sorum daha olacaktı.
Motorun rodaj süresince yüksek hız ve zorlama yapmadım. Motoru yokuş aşağıya bile 60'ı geçirtmedim. Ve motorumu sakin ve hız yapmadan kullanmayada alıştım açıkçası.
Ama bi motorcu arkadaşım, böyle kullanmaya devam edersen motorunu körleştirirsin dedi. Rodajı bitirdin, motorunu açman lazım dedi ve motorunu dip gaz 110'a kadar zorlaman lazım yoksa körleşir dedi.
Tamam motor açma olayını biliyoruzda, belli bi kullanımdan sonra körleşip motorun açılmama gibi durumu olurmu?
Şimdiden teşekkür ederim. Kazasız belasız sürüşler..
-
17 Temmuz 2010, 20:01
#5604
rodaj ortalam 1500 km'dir... 1.500 km devamlı 60-80 kmh'la gitmek olmaz tabi,ara hızlanmalarda yapmak gerek tabiki... maximum hızda yapılabilinir,ancak uzun süreli değil!!! zaten 60-90 kmh ideal bir sürrattir,90 km ve üzeri hızları ancak uzun yolda yapabiliriz...
bizim motorlarımız rahatlıkla 105-110 kmh görüyor ancaaaak!!!!
100 kmh yapıyor diye,devamlı gazladığımızda uzun vadede bir süre sonra 100 kmh ve üzerinde zorlanma yaşanıyor!!!
daha öncede hep yazdım; motorunuzu devamlı DEVİRLİ kullanın...(vitesili kullanıyormuş gibi)
güvenliği ön planda tutarak,tam gaz basabilirsiniz... motorunuzun ciğerleri açılsın biraz
-
21 Temmuz 2010, 13:56
#5605
Crazy Motors adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar bişe daha soracaktım. Motorun alt mondial yazısı vernikli mi?
Yani söküldünmü iz bırakırmı? Eğer verniksiz ise nasıl çıkartmalıyım. Bir sürü etiket sökme yöntemi anlatılmış ama hangisi daha iyi ve rahat olur bilemiyorum.
Bilgileriniz bekliyorum.
Kazasız belasız sürüşler..
Söksen ne olur kardeş, "eşek yine eşek".
S&T KANUNİ mi buki depodaki yazıyı sökesin karizmayı çiziyor diye.
Bence o MONDİAL yazısı orda kalmalı, ben kullanırken hep vardı, bugün kullansam yine olsun isterim. Bindiğimiz motor belliydi çünkü...
-
21 Temmuz 2010, 16:46
#5606
Motorumun markasından dolayı bi sıkıntım yok. Eğer marka takıntım olsaydı zaten gidipte almazdım.
Dikkatini çektiyse sadece alt tarafı sordum. Diğer yapışkanların (ön camda, direksiyonda ve arka sağ sol da) olması güzel duruyor ve normal, onları sökmemde zaten. Ama alt tarafa biraz irice yazılması saçma olmuş ve iyi durmamış, bana göre..
-
22 Temmuz 2010, 23:22
#5607
p.tesi günü atladım motoruma ve edirneye geldim. tık demedi diyicem ama bi ara dedi ama sorun yaşamadım hiç, arkamda duruyor şu an zatları
p.tesi günü saat sabah 4te yola çıktım, ümraniyeden hedefim edirne-enez. toplam 320km. tahmini 7 saatte giderim diye düşünüyodum
hazırlık olarak sadece yan kapakları söktüm motor daha iyi hava alıp ısınmasın diye. buji ve hava filtresini yeni değiştirmiştim zaten. yağıda ekledim biraz, tüm hazırlığım bu kadar.
sabah 4te yola çıktım, her 60kmde bir mola veririm diyodum ama motor ısınmayınca, bende yorulmayınca 104.kmde ilk molamı verdim, 10dk civarı durdum, tekrar yola çıktım
bu sefer fazla uzun gitmedim ve 160.km de, tekirdağ merkezde durdum. bi çorba içtim ve silivride yediğim soğuktanmı yoksa içtiğim çorbadanmı bilmiyorum birden karnıma ağrılar girdi, motoru bozdum yani toplam yarım saat durdum burada. neyse kendime gelip yeniden yola çıktım
bu sefer 255.km de keşanda durdum. bankada ufak bi işim vardı, onu halledip yoluma devam ediyim dedim ama bankamatik bozuk, bankanın içindede gişeler süper hızlı? ilerleyince 1 saatim heba oldu orda. ayrıca ayakta durmaktanmı yoksa karnımın ağrısının devamımı bilmiyorum müthiş midem bulandı. normalde bu kadar çabuk rahatsızlanmam ama bugünlük oldu böyle ordada işimi halledip yola çıktım ve varış noktama geldim. saat 11 olmuştu, tahminim gibi 7 saatte gittim
eve geldikten sonrada mide bulantım devam etti, ya çorbadan yada soğuktanb hala anlamadım sebebini. bulantı geçtikten sonrada müthiş bi halsizlik ertesi gün zıpkın gibiydim ama neyse burayı sağlık forumuna çevirdim:
genel olarak çok rahat bi yolculuktu, hava serindi (hatta fazla serin), trafik yoktu, sıkıştıran, önüme kıran yoktu, mis gibiydi yani. hatta uolın büyük bölümünü 60-75km hız arası gittim, 75e çıktığım anlarda yokuş aşağı olanlardı. haliyle motorda zorlanmadı hiç. bir ara ise motor bir saniyeliğine gaz kesti (önceden bir kez daha olmuştu) ama devam etmedi, halen bir sorun yok.
ayrıca 2,84lt yaktım 100kmde, nazar değmesin, zatla bir dünya rekoru kırdım sanırım daha az yakan varsa söylesinde daha havalara girmiyim.
fotoda çekmedim hiç, hem hava ısınmadan gitmek istiyodum hemde foto makinam pratik bişe değil, lenslerle filan uğraşmak gerek, üşendim o yüzden.
yolculuğum böyleydi işte. zatım bir işin daha altından kalktı. helal olsun diyorum kendisine
-
22 Temmuz 2010, 23:39
#5608
vaaayy... tebrikler valla!!!
uzun yolun tadı daha başkadır tabi,helede zat'la gitmek biraz daha konforlu diyebiliriz...
dönüşünde fotoğraf isteriz ama!!!!
şimdiden yolun açık olsun....
-
23 Temmuz 2010, 00:12
#5609
23 Nisanda Zonguldak' gidip gelmiştim hatırlayan hatırlar.
GİT-GEZ-GEL = 715KM
715KM = 55TL
55TL / 715KM = 0,076 KURUŞ-KİLOMETREDE
0,076 x 100KM = 7,6TL 100 KİLOMETREDE
7,6TL 100KM / 3.66TL BENZİN LT = 2.076TL 100KM'DENYAKTIĞIM BENZİN
-
23 Temmuz 2010, 14:22
#5610
AYBERK adlı üyeden alıntı
vaaayy... tebrikler valla!!!
uzun yolun tadı daha başkadır tabi,helede zat'la gitmek biraz daha konforlu diyebiliriz...
dönüşünde fotoğraf isteriz ama!!!!
şimdiden yolun açık olsun....
inşallah foto çekerim sağol ayberk abi
tulgacan adlı üyeden alıntı
23 Nisanda Zonguldak' gidip gelmiştim hatırlayan hatırlar.
GİT-GEZ-GEL = 715KM
715KM = 55TL
55TL / 715KM = 0,076 KURUŞ-KİLOMETREDE
0,076 x 100KM = 7,6TL 100 KİLOMETREDE
7,6TL 100KM / 3.66TL BENZİN LT = 2.076TL 100KM'DENYAKTIĞIM BENZİN
yokuş aşağı kontak kapattıysan olabilir diğeri pek olası değil valla. yada yola başlarken depodaki benzini hesap etmedin. katalogda mümkün olan en az değeri yazarlar, ki orda bile 2,6 yada 2,7 idi
-
23 Temmuz 2010, 21:13
#5611
Ben bir ZAT savunucusu değilim, ama böyle yaktıydı, hesaplamayı doğru yapacak kadarda iyiydim.
-
24 Temmuz 2010, 03:30
#5612
Merhabalar umarım konuyu yanlış yere yazmamışımdır. Hata varsa şimdiden özür diliyorum. Günlerdir motor araştırmalarımda en çok gözüme çarpam Mondial 150 ZAT ve ASYA AS 150 T1 olmuştu.Tabikide öncelikli belirtmek isterim ikinci el olarak 2008 ve üst modellerine bakıyorum ancak karar veremedim. Konuyu biraz takip ettim çok güzel paylaşımlarda bulunmuşsunuz. Bu konuda açıklamanızı bekliyorum. Birde 2. el olarak fiyat önerileriniz Maximum ve Minumum nedir. Teşekkür Ederim.
-
24 Temmuz 2010, 15:23
#5613
disk kilidimi açamıyorum acaba çilingir açabilirmi anahtarını takıp çeviriyorum açılmıyor çok uğraştım anahtarını da kırdım nasıl açtırabilirm ?
-
24 Temmuz 2010, 17:37
#5614
tarik48 adlı üyeden alıntı
Merhabalar umarım konuyu yanlış yere yazmamışımdır. Hata varsa şimdiden özür diliyorum. Günlerdir motor araştırmalarımda en çok gözüme çarpam Mondial 150 ZAT ve ASYA AS 150 T1 olmuştu.Tabikide öncelikli belirtmek isterim ikinci el olarak 2008 ve üst modellerine bakıyorum ancak karar veremedim. Konuyu biraz takip ettim çok güzel paylaşımlarda bulunmuşsunuz. Bu konuda açıklamanızı bekliyorum. Birde 2. el olarak fiyat önerileriniz Maximum ve Minumum nedir. Teşekkür Ederim.
max min motoruna göre değişir. misal benim motor. 21bin kmde. sıfır zat ise 3000tl. şimdi biri gelse bana 3000tl verse satmam (yani satarımda satarsam gidip sıfır zat almam)
yani alıcı açısından düşünüldüğünde ise ben olsam 3000tl sıfırına vericeğime 3500tlye gelir benim motoru alırım çünkü benim motorun hali ortada, bi sorunu yok, sıfır alıcağın motorda ise şansına kalmış, elindede patlayabilir.
yani motoru iyice incelicen, sorunu yoksa ederi neyse vericen
çin malı motorlar için fikrim budur.
cedefre adlı üyeden alıntı
disk kilidimi açamıyorum acaba çilingir açabilirmi anahtarını takıp çeviriyorum açılmıyor çok uğraştım anahtarını da kırdım nasıl açtırabilirm ?
yedek anahtar varsa kiliti biraz yağlayıp öyle açmayı dene. başkada bi fikrim yok çilingir harici.
-
24 Temmuz 2010, 18:16
#5615
anladım teşekkür ederim. 2007 model 7000 km de borcu yok ve kaza hasar yok temiz bir taneyle ilginiyorum sizce 1400 tl uygunmudur. Model yılı açısından fikriniz ?
Mondial ZAT 150 mi ASYA AS 150 T1 mi:mrgreen:
-
24 Temmuz 2010, 19:00
#5616
tarik48 adlı üyeden alıntı
anladım teşekkür ederim. 2007 model 7000 km de borcu yok ve kaza hasar yok temiz bir taneyle ilginiyorum sizce 1400 tl uygunmudur. Model yılı açısından fikriniz ?
Mondial son modeli zaten 2006 dır diye biliyorum. Yanılmıyorumdur umarım. Yani bugun 2010 model yada magazadan gidip alacagın sıfır zat lar da dahil en yüksek 2006 modeldir. Ancak trafige cıkıs tarihi 2010 olur. Bu sebeple üretim yılları hemen hemen aynı oldugundan modeline cok takılma derim. 2005 2006 model olupta cok cok temiz ve güzel zatlar mevcuttur. Örnegin ahmet erşen abimizin motoru allah nazardan saklasın
-
24 Temmuz 2010, 21:35
#5617
buda çok açıklayıcı oldu model konusunda bilgi edinmiş oldum. Kısa sürede almak dileğiyle.. amin diyelim
Mondial ZAT 150 mi ASYA AS 150 T1 mi:mrgreen:
-
25 Temmuz 2010, 01:00
#5618
ZAT'la 32.000 küsür km yol yapan biri olarak,ASYA 150 T1'den uzak dur derim...
Görünüş,performans,konfor açısından ZAT öndedir...
Bulmuş olduğunuz ZAT'ın km ve fiyatı gayet makul;sadece güvendiğiniz bir servise iyice baktırın...
Mutlaka;
Ön çatal,balatalar,debriyaj,motor(hatta açtır bak içine) mutlaka baktır... Lastiklerde önemli bir husustur,orjinal lastikleri varsa bence mutlaka değiştirmelisin...
Soracağınız başka şeyler olursa,bizler buralardayız...
şimdiden hayırlı olsun...
-
25 Temmuz 2010, 20:57
#5619
sağol ayberk abi bu paylaşımda benim için açıklayıcı oldu. Mondial de karar kıldım. Servis konusundada satın alırken gerekenleri yaptıracağım. şimdi şöyle bir sorum var JinCheng marka olduğunu öğrendim ve araştırmalarım üzerine italjet diye bi firmada aynısı var. Kararsız kaldım yani benim için sorun olur mu ? çünkü markası için bile vazgeçebilirim sorun yaratıcaksa. Diğer alternatifim çok temiz mondial 150 zat 2005 model 7500 km 1350 tl.
Mondial ZAT 150 mi ASYA AS 150 T1 mi:mrgreen:
-
25 Temmuz 2010, 21:11
#5620
tarik48 adlı üyeden alıntı
sağol ayberk abi bu paylaşımda benim için açıklayıcı oldu. Mondial de karar kıldım. Servis konusundada satın alırken gerekenleri yaptıracağım. şimdi şöyle bir sorum var JinCheng marka olduğunu öğrendim ve araştırmalarım üzerine italjet diye bi firmada aynısı var. Kararsız kaldım yani benim için sorun olur mu ? çünkü markası için bile vazgeçebilirim sorun yaratıcaksa. Diğer alternatifim çok temiz mondial 150 zat 2005 model 7500 km 1350 tl.
7500 km cok iyi imis.motor temizse tereddüt etme.ben zatı alırken cok tereddüt ettim parcaları diğer cinlilere göre daha pahalı kasa büyük vb. bircok konuda kafamda soru isaretleri olusmustu. aldm 2 hafta falan oldu sükür sıkntım arızam hiçbirseyim yok tek marsta calısıyor.konfor acısındanda gayet iyi hız konusundanda pek bisey beklemiyorsan 80-100 bana yeter diyorsan zat al.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 7 kullanıcı var. (0 üye ve 7 misafir)
Bu Konudaki Etiketler