Merhaba arkadaşlar.
RunemagicK arkadaşım, dediğin gibi yaptım ama hiçbir ses yok ve sorun da yok. Hatta hareket halinde gazı açtım, hiçbir anormallik yok
Neyse yardımlarınız için teşekkür ederim, kazasız belasız sürüşler..
slm'lar 4 senedir çin malı scooter kullanıyorum.ilk motorum 2005 model bisan pasifikti,haldur huldur kullanmama rağmen ne dağıldı ne bir sorun çıkardı.uzun yolada geliordu.2.motorum piaggo ama modelini tam hatırlamıorum 100 cc su soğutmalıydı.2.el almıştım,sözde italyan malı ancak başıma açmadığı dert kalmadı,sattım kurtuldum.3.motorum ersi-yiben 125 cc.bisan pasifiğe benzeyen modelden.onuda 2.el aldım.oda pek bir sorun çıkarmadı.3000 km.flan kullandım.son olarak onuda satıp 2 ay önce mondial 150 zat aldım
Aldım ancak aldıktan 2 hafta sonra motor yağ yakmaya başladı ben aldığımda baktım baktırdım öyle bir sorun yoktu.3-4 motorcuya gittim hepsi farklı bişi söyledi
arkadaşlar inanın bu izmirdeki motorcuların hepsi 3 kağıtçı.biri şundandır birisi bundandır,yok egzantrik değişecek,biri der egzantirik zinciri değişecek.biri der sekman.kafayı yiecem.neyse 4 motorcudan fiyat aldım.hemen hemen işçilik maaliyeti aynı.sonra ewime en yakın olan motorcuda karar kıldım.anlaştık bir akşam beraber başladık dağıtmaya gece 01:30'da flan topladık.
Değişen parçalar : egzantirik mili,egzantrik zinciri , arka deb.balatası,takozlar ,contalar, bukadar.dedim usta yağ yakan bir motorun bakılması gereken en önemli yer bnce piston-silindir-sekman.ewet dedi baktı piston silindir ii gözüküor gerek yok dedi değiştirmeye.ii dedim sen ustasın ( mondial yetkili servisi ve 20 yıllık usta sözde ) aldım motoru çıktım.motor kalkışta gaz yemior,dedim neden bu karbüratör memesindendir dedi o iğne varya şapkalı.dedi onu değiştirelim.oke dedim değiştirelim.bir baktık bnim karbüratör 125 lik çıktı.satın aldığım kişi ne akla hizmet 125 lik taktırdıysa.neyse idare edelim şimdilik dedim.ertesi günde uzun yol yapacaz grupla.(izmir-çeşme) umarım bir sorun çıkarmaz dedim.sonra bişi sormaya gittim motorcuya hatırlamıorum yola çıkmadan önce elemanı vardı yanında (gerçekten işi bilen bir eleman) gitmişken şuna bir zarf atıım dedim ustası yoktu.dedim bu hala yağ yakıor kardeş dedim nasıl olur.baktı ewet abi yakıor dedi yağ ekleyerek git.çıldırdım.ben toplamda 300 tl verdim o ustaya ve sorunum yağ yakmasıydı.o nerelerini değiştirdi.sinirle ayrıldım oradan.çeşmeye yola çıktık.sorunsuz gittim geldim.gecen hafta 2.kez yola çeşmeye çıktık yine zat'la .artçımla birlikte 90 km.gören motor 40 km.yi geçmemeye başladı.2 saatlik yolu 4 saatte gittik allahtan kalmadım.ilk işim motorcuya gitmek oldu çeşmede.oradaki motorcu dior motor biryerden hava alıor zengin karışım yapıor.mantıklı gelmedi,başkasına gittim sekman dedi.hay hepinizin dedim.yola çıktık tıngır mıngır 40 la izmire geldik 4 saatte .bnim motoru toplayan vatandaşa gittim bir öfkeyle karbüratöre baktı oraya buraya baktı,%90 piston-sekman dedi.ii dedim güvenmiorum hiç birisine gittim kendim orjinal piston-silindir takımı aldım.adam motoru yine indirdi haliyle.e be kardeşim bunu en başında yapsaydında ben de sende 2 kere zahmet çekmeseydik.motordan soğudum sayın zat kullanıcıları.soğumamın nedeni motor değil,bu sorumsu,bilinçsiz,üç kağıtçı,düzanbaz,tecrübesiz scooterle alakası olmayan ama bayilik alabilen mobilet tamircileridir.hepsini kınıyorum..motoruda satıyorm..
---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:10 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:58 ----------
slm'lar 4 senedir çin malı scooter kullanıyorum.ilk motorum 2005 model bisan pasifikti,haldur huldur kullanmama rağmen ne dağıldı ne bir sorun çıkardı.uzun yolada geliordu.2.motorum piaggo ama modelini tam hatırlamıorum 100 cc su soğutmalıydı.2.el almıştım,sözde italyan malı ancak başıma açmadığı dert kalmadı,sattım kurtuldum.3.motorum ersi-yiben 125 cc.bisan pasifiğe benzeyen modelden.onuda 2.el aldım.oda pek bir sorun çıkarmadı.3000 km.flan kullandım.son olarak onuda satıp 2 ay önce mondial 150 zat aldım
Aldım ancak aldıktan 2 hafta sonra motor yağ yakmaya başladı ben aldığımda baktım baktırdım öyle bir sorun yoktu.3-4 motorcuya gittim hepsi farklı bişi söyledi
arkadaşlar inanın bu izmirdeki motorcuların hepsi 3 kağıtçı.biri şundandır birisi bundandır,yok egzantrik değişecek,biri der egzantirik zinciri değişecek.biri der sekman.kafayı yiecem.neyse 4 motorcudan fiyat aldım.hemen hemen işçilik maaliyeti aynı.sonra ewime en yakın olan motorcuda karar kıldım.anlaştık bir akşam beraber başladık dağıtmaya gece 01:30'da flan topladık.
Değişen parçalar : egzantirik mili,egzantrik zinciri , arka deb.balatası,takozlar ,contalar, bukadar.dedim usta yağ yakan bir motorun bakılması gereken en önemli yer bnce piston-silindir-sekman.ewet dedi baktı piston silindir ii gözüküor gerek yok dedi değiştirmeye.ii dedim sen ustasın ( mondial yetkili servisi ve 20 yıllık usta sözde ) aldım motoru çıktım.motor kalkışta gaz yemior,dedim neden bu karbüratör memesindendir dedi o iğne varya şapkalı.dedi onu değiştirelim.oke dedim değiştirelim.bir baktık bnim karbüratör 125 lik çıktı.satın aldığım kişi ne akla hizmet 125 lik taktırdıysa.neyse idare edelim şimdilik dedim.ertesi günde uzun yol yapacaz grupla.(izmir-çeşme) umarım bir sorun çıkarmaz dedim.sonra bişi sormaya gittim motorcuya hatırlamıorum yola çıkmadan önce elemanı vardı yanında (gerçekten işi bilen bir eleman) gitmişken şuna bir zarf atıım dedim ustası yoktu.dedim bu hala yağ yakıor kardeş dedim nasıl olur.baktı ewet abi yakıor dedi yağ ekleyerek git.çıldırdım.ben toplamda 300 tl verdim o ustaya ve sorunum yağ yakmasıydı.o nerelerini değiştirdi.sinirle ayrıldım oradan.çeşmeye yola çıktık.sorunsuz gittim geldim.gecen hafta 2.kez yola çeşmeye çıktık yine zat'la .artçımla birlikte 90 km.gören motor 40 km.yi geçmemeye başladı.2 saatlik yolu 4 saatte gittik allahtan kalmadım.ilk işim motorcuya gitmek oldu çeşmede.oradaki motorcu dior motor biryerden hava alıor zengin karışım yapıor.mantıklı gelmedi,başkasına gittim sekman dedi.hay hepinizin dedim.yola çıktık tıngır mıngır 40 la izmire geldik 4 saatte .bnim motoru toplayan vatandaşa gittim bir öfkeyle karbüratöre baktı oraya buraya baktı,%90 piston-sekman dedi.ii dedim güvenmiorum hiç birisine gittim kendim orjinal piston-silindir takımı aldım.adam motoru yine indirdi haliyle.e be kardeşim bunu en başında yapsaydında ben de sende 2 kere zahmet çekmeseydik.motordan soğudum sayın zat kullanıcıları.soğumamın nedeni motor değil,bu sorumsu,bilinçsiz,üç kağıtçı,düzanbaz,tecrübesiz scooterle alakası olmayan ama bayilik alabilen mobilet tamircileridir.hepsini kınıyorum..motoruda satıyorm..
ceym aramıza hoş geldin... başına gelenlere çok üzüldüm açıkçası,bu tipte ustalar maalesef her yerde mevcut. biraz tecrübeli insanlarla dialog halinde bulunup,yönlendirmeyle ustalara gitmek en azından daha mantıklı... bizler bu forumda, bu sebepten dolayı bulunuyoruz... banece zat'ına kıyma!!!! bekle biraz,belli başlı abilerimizde gelsin konuya ve olaya vakıf olsun... izmir'de AHMET ERŞEN abimiz var,en azından servis konusunda belki yardımcı olabilir... istanbulda olsan sorun değilde,izmir uzak
en kısa zamanda sorunlarına çare bulman ümidiyle,tekrardan aramıza hoş geldin...
ceym, ben 3 kere ZAT ın motorunu yaptırıpta 4. yede 500tl lik masraf çıkarınca en sonunda parçaladım. üstelik bunların hepsi 1 yıl içinde olanlar.
O yüzden eğer ZAT alıpta 2. el alıyorsanız zırt pırt masraf yaparsınız.
Ama SIFIR alıpta 3-5 kuruş masraf yaparsanız onu dert etmezsiniz.
Tabi sıfırıda herkes alamıyor, ya 2. el alıp çıkanlara katlanacaksın benim gibi, yada görünümünden dolayı aldığımız bu ZAT ı almayacak artık hiç kimse, git bi MONDIAL 151RS al emin ol ondan daha iyi kaçar daha sağlamdır, başını nerdeyse ağrıtmaz.
Geçmiş olsun, İSTANBUL dışında yaşayanlar için motor yaptırmak sanırım biraz dert, burda mantar gibi motorcu var..
merhaba arkadaşlar ben 3 ay önce 150 zat aldım ve şu an motrun içinden zincir kopartı garantiye sokulmuyor ne yapmalıyım?? lütfen yardım
ya benm zatın arka teker bi yere sürtüyor bir türlü bulamadım cant ta sürtünmeden dolayı izler var serviste bulamadı :(
bu kawasaki bir başka dostummm
çooook uzun zamandır bu forumdayım,ama 125 mt hakkında bu sayfalarda hiç yorum yapılmadı. komple zat 150 sayfası oldu diyebiliriz...
düşünmemizden ziyade,125mt alacakmısın yada varmı? ne için soruyorsun?
ayrıca;şahsi görüşüm şudur... görüntüsünü hiiç sevmedim-sevemiyorumda,çok daha şık ve güzel modeller alınabilir gibi... ama tamamen tercih meselesidr,zevkler değişebilir... kararınızada saygılıyım
Sekman - 20 tl
Takım Sibop - 25 tl
Takım Conta- 10
Kayış - 35 tl
Marş Mili - 20 tl
Marş Kolu - 15 tl
İşçilik - 60 tl
arkadaşlar servisin çıkardığı fiyat nasıl ?
bu kawasaki bir başka dostummm
Arkadaşlar;
MONDİAL ZAT 150 & 125 MT sayfası, bundan böyle sadece MONDİAL ZAT 150 sayfası olarak adlandırılacaktır...
Skullhunter'a teşekkürler...
---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:28 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:26 ----------
aslında mondial'in sayfasına girip,fiyatlara bir baksan... kullandığı ürünler,mondialin'mi yoksa piyasa malımı?
3-5 kuruşun hesabını yaparsak ieride daha büyük sorunlar çıkabilir... yinede 2-3 yerden fiyat almakta fayda var...
sayın zat kullanıcıları herkeze selamlar.ismim cem izmirden
aranıza yeni katıldım.
bir sorum olacak siz üstadlara motorum yağ yakıyor.yeni piston silindir takıldı (orjinal halen düzelmedi) servisi servis değilki ,bu izmirde adam gibi servis yada usta bulmak zor..
kimi usta diyor yakıyor,kimi diyor yakmıyor,kimide diyor eskiden yağ yaktığı için egzost içinde biriken yağları atoyor.kime inanacağımı şaşırdım.yağını kontrol ediyorum 200 km'de 2 çizgi eksilmiş.
1.yağ yakıp yakmadığından nasıl emin olabilirim.
2.yağ yakmasının piston-silindir-sekman ve subaplar dışında başka bir nedeni olabilirmi..
şimdiden değerli yanıtlarınız ve yardımlarınız için teşekkür ediyorum herkeze..
Kardeş eksozdan çıkan dumandan belli olur yağ yakıp yakmadığı, ama sen 200 km de 2 diş eksildi demişsin, bu 2 diş nerenin 2 dişi? 1000km git kardeş halen yağın varsa zaten 1000km de yağ değiştiriyorsun, açık yağ 10tl, motorcuda YAĞI İLE DEĞİŞİM 15TL PARA DEĞİL..
Yağın eksildikçe yağını tamamlamak aslında motor için bence en iyisidir, sürekli yağın yeni kalır.
Birde bikaç bin km de bir motorun yağını değiştirince alttaki kapağı açık bırakıp altına temiz bir kap koyup yağı boşaltıp içinin temizlenmesi sağlanmalı, eğer tekrarlanan yağ temiz ise onu kullanabilirsin, değilse yeni bir yağ koyabilirsiniz. Tavsiyemdir, çünkü nekadar eski yağı boşaltsanda içinde az bişi kalıyor ve yeni yağ ile birleşiyor, bu tekrarlanan yağ olayını birkaç kez yapmanız dahada güzel olur..
Eski ZAT'çı CANER
ZAT ınızı illaki servise götürmeniz gerekmez...
Sizde yapabilirsiniz.. İşte linki.....
http://www.scooter.web.tr/forumlar/2...iz-yapalm.html
Eski zatçı caner.eski bir zatçıysan 2 çizgi eksiliyor dememle nedemek istediğimi anlardın.yağ kontrol çubuğundan bahsettim.motorcuda yağ 10 tl demişsin değiştir.ben motorcudan hiç bir zaman yağ almadım.hep castrol kullandım.bu benim ilk motorum değil..zatçı olarak yeniyim sadece motor konusunda tecrübesiz değilim..konu dağılmış.
benim öğrenmek istediğim yağ yakan bir motor ne renk duman atar,siyahmı,mavimi,beyazmı inanın bu izmirde her usta değişik bir renk söylüor ki bunlar mondialin yetkili servisi.mondial bu mobilet tamircilerine nasıl oluorda bayilik verebiliyor.hata mondial'de
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)