usta 0 maliyetle birkaç yere bakıcak, paranı alıcak bence kendin uğraş biraz, öğrenirsin hem. çok komplike bir alet değil zaten.
usta 0 maliyetle birkaç yere bakıcak, paranı alıcak bence kendin uğraş biraz, öğrenirsin hem. çok komplike bir alet değil zaten.
ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN
yarın işim yok erken kalkıp sökeyim dağıtayım bakalım ama inşallah başka masraflar açmam buji söküp yedeği takayım bakalım ne olcak . ama yapacagımı zannetmiyorum
Mondial zat 150 ' ımı sattım , Suan MCT250 :)
en basit kontrol yöntemi. bujiyi söküp tekrar buji başlığına tak, bujiyi hemen ordaki bir demire deydir ve marşa bas, kıvılcım çıkması lazım. çıkıyosa sorun yok.
yine hemen bujiye baktığın yerde beyaz bir benzin filtresi var.onu çıkarıp bi tarafından üfle (tabi önce içindeki benzini dök), hava geçiyomu kontrol edersin.
benzin pompasınıda şöyle yapıcan. pompaya takılı iki tane hortum var. biri benzin girişi, diğeri çıkışı. (hangisi giriş hangisi çıkış hatırlamıyorum) kontak kapalıyken birini çıkar, kontağı açtığında bi hareket olmazsa onu tak diğerini çıkar. kontağı açtığında açık uçtan benzin gelmesi lazım tazzikli olarak (pompayı gözüne tutma tabi) gelmezse sorun var demektir.
bide hortumlara bak dicem ama sanmam onların tıkanıcağını. bu dediklerimde bişe yoksa karbüratör tıkanmıştır. temizlemesi basit aslında ama ince iş biraz. onu ustaya götürürsün artık.
ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN
aynen abicim bu dediklerini yapmaya calısırım olmassa götürürüm yani teşekr ederim
Mondial zat 150 ' ımı sattım , Suan MCT250 :)
ne demek. bende burda öğrendim zaten
ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN
Bizde öğreniyoruz sayenizde iste yavastan yavastan
Mondial zat 150 ' ımı sattım , Suan MCT250 :)
Tulgacan nickli caner abinin bobinin kabolarına bak biri çıkmış olabilir demesiyle gittim motorun yanına baktım gercektende biri takılı diğeri sallanıyo taktım çalıştı motor yaaa bu kadar ufak bi çözümle halledilebilecek sorun için 3.5 saat uğraştığıma yanıyorum ...
Mondial zat 150 ' ımı sattım , Suan MCT250 :)
abi valla üstümden büyük bi yük kalktı yaa ilk aldıgım gun gibi sevındım valla
Mondial zat 150 ' ımı sattım , Suan MCT250 :)
E hadi bakalim geçmis olsun, mars basipta motor almiyorsa herseyde normal gorunuyorsa sagdaki sele altindaki kaportanin icinde kalan bobine bakin ilk önce, bundan sonra basina gelebilecek arkadaslarinda aklinda olsun, hemen hemen tüm marka model scoterlar için geçerlidir. ZAT ile benzinden dolayi yolda kalmak çok zor, çünkü benzin 0 gösterge ibresindende asagiya inse, daha çooook uzun km yapabilir, 0 göstergesine veya biraz assagisina geldiginde benzin alip yola devam edebilirsiniz. Göstergeyi kontak kapaliykenki seviyeye getirmeyin derim hiçbirzaman...
teşkkür ederim abicim sayende hallettim yavas yavas heryerini öğreniyoruz iste motorun ...
Mondial zat 150 ' ımı sattım , Suan MCT250 :)
Hangi motorla geleceğimizin bir önemi varmı yoksa sadece ZAT ı olanlarmı gelecek?
arkadaşlar herkese merhaba.
iki hafta boyunca forumun hemen hemen hepsini okuduktan sonra geçtiğimiz günlerde bende bir larcivet zat aldım. bayiden sıfır kutusundan çıkardık ve forumdan edindiğim bilgilerle daha çalıştırmadan benzin filtresiydi, bujiydi, yağdı, bazı zayıf gördüğüm hortumlardı, arka lastik, kayış ve akü derken bütün bakımlarını yapıp bastık marşa... motoru bayi kapatacağı için 2400 lira gibi çoook uygun bir fiyata ( Kask ve arka çanta dahil ) aldım ve saydığım bütün malzemelere işçilik dahil 150 lira ödedim. plaka-ruhsat-sigorta 200 tl kadar ödedim.
ilk işim arabamla kilis'e gidip litresi 1.75 tl'den 50 litre kadar benzin aldım. ( 80 tl verdim 50 litreye aslında daha ucuza geldi litresi :D ) şu an 600 km civarında 5 günde yaptım bu km'yi. benzininde ucuz olmasından dolayı km'ye yaklaşık 6 kuruş yakıyor. 2 kişi de 3 kişide bindim ama kesinlikle rodaj kurallarına uyarak.. köy yolunda rampalarda 2 kişi hiç üzmeden gidip geliyorum. taş gibi maşallah.. :D
biraz uzun oldu biliyorum ama öncelikle foruma hakketen yararlı bilgiler ekleyen Ahmet bey, logaritma, ayberk bey v.s gibi insanlara teşekkürü borç biliyorum. ve son olarakta bütcesi 2-3 milyar veya 2. el düşünen 1.5-2 milyar bütceli insanlara 5-6 hatta 8-10 milyarlık motor öneren ve zat'a ( çinlilere) yanaşmayın diyen insanları amaçsız ve gereksiz bulduğumu belirtmek istiyorum.
herkese tekrar teşekkürler, kazasız belasız sürüşler...
Dağ Köylüsüü...
Tekrar selam arkadaşlar.
macellan80....
aramıza hoş geldin,yeni motorun hayırlı ve uğurlu olsun...tekerin düz bassın.
tecrübelerimizi yazdık ve paylaştık,faydalanmanız bizim içinde sevindirici bir haber... bende size çok teşekkür ederim.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:01 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:57 ----------
sende eski bir zat'çısın
tabiki sende gelebilirsin... motorunuda görmüş oluruz,ama görünen o ki katılımcı yok denecek kadar az:(
Ayberk Çanakkaleye Zat ile mi gittin resimlerde göremedim.
Salı aksamı geri dönüyorum Amasya'ya bu 3 gün içinde olursa gelebilirim bende
Mondial zat 150 ' ımı sattım , Suan MCT250 :)
Tamam benide yazarmısınız, bende benim eski emektar 151RS ile gelirim. Ama tabi bu iş sıcak havada olur, bu havalar henüz düzelemedi
Bu arada KİLİS'te 1.75TL lik benzini fazla reklam yapmayın, vergimi kaçıyırıyorlar, araştırırlar.
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)