logaritma merhaba;
motorumu satmaktan vaz geçtim kıyamadım valla
Herkese Merhaba!
Aranıza yeni katıldım manisadanım ve ikinci el bir 150 ZAT aldım. Yaklasık 1 hafta oldu alalı ve durup dururken aldıgımda hiçbir belirtisi yokken bir ses gelmeye basladı motordan ve tamirciye götürdüm. Motorun krank rolmanları dagılmıs dedi.
Krank rolmanları cakılabilir yada sıfır krank alacaksın dedi. Ayrıca silindirde yag yakıyormus silindirde degisecek dedi. Bende rolman caktırmak cok içime sinmediginden yarın öbürgün gene arıza verebilir diye düsünerek sıfır krank takmayı tercih ettirdim. suan parcayı bekliyoruz sabaha gelecek ins.
rolman caktırmak saglıklımıdır bunu sormak istedim motoru aldıgımda 16800 dü 2005 model ve 850 tl ye aldım motorun plastik aksamı gayet temiz ins. daha fazla sorun cıkarmaz
2. sorum ise bu krank degistiginde motor sıfırlanmıs oluyormus yeniden rodaj sürecegine girecekmi makina tekrar 1500 km rodaj tamamlama işlemi gerceklestirecekmiyim yoksa o sadece yeni alınan motorlardamı gecerli
simdiden tesekkürler
Hosbulduk
öncelikle ilginiz icin tesekkür ederim. Motoru yeni aldıgımdan ilk eski halini nasıl kullanıldıgını bilmiyorum fakat suanda kendim cok dikkat edecegim.
Forumları cok takip ettim pekcok spekulasyon dönüyor rodaj süresi icin kısa genel hatlarıyla bilgi verebilirmisiniz kac km de rodaj tamamlanmıs oluyor bu süre icinde 2 kisi binmemeye ve ani dur kalk yapmamaya tam gaz gitmemeye dikkat edecegim. Bundan baska bilmem gereken nelerdir? ve rodaj tamamlandıgını nasıl anlarım acaba simdiden tesekkürler
ben bildiğimce cevapliyim
bildiğim kadarıyla rodaj 1500kmde tamamlanıyor ama senin motor sıfır olmadığı için 1500den kısa sürmesi olası
2 kişi binmeme meseleside tek kişiye göre motorun daha devirli çalışması yüzündendir, motor daha çok zorlanır yani. tek kişi binmekte fayda var
ani dur kalk değilde ani kalkış yapmamaktada fayda var çünkü motor gereksiz yere aniden yüksek devire ulaşır
ayrıca sürekli aynı süratte (daha doğrusu aynı devirde) gidilmemesi önerilir.
rodajın tamamlanmasında aniden gözle görülebilir bir fark olmaz ama yakıtta düşüş olur, eskisine göre daha seri olur, daha az ısınır. ama dediğim gibi bunlar yavaş yavaş olur.
ayrıca normal yağ değiştirme aralığı 2000km de birdir ama rodaj süresinde 1 yada 2 kere değiştirirsen avantajına olur çünkü alışma sürecinde metal parçaları yağın içine karışıcaktır.
(hatta şöyle birşey okumuştum, yeni motorlarda ilk 5-6 km de yağ değiştirilmesi motorun ömrü için çok önemliymiş, imkanın varsa yada kullanılmış yağ bulabilirsen 5 km civarı o yağla çalıştır, sonra yeni yağ kullanabilirsin)
ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN
Bilgiler icin cooook teşekkür ederim. Kafamda şekillendi olay rodaj süresince motora dikkat edeyim. bozulmadan önce motora 1 hafta binme sürem oldu en fazla 80 km hıza ulasıyordu o da tam gazda bu demek oluyorki ilk sahibi rodajı güzel tamamlayamamıs cünkü forumlarda okudugum kadarıyla ve el kitabındada 90 km/h olarak belirtiliyor hatta 110 km/h görenler bile oldugunu okudum ben bukadar sürat tutkunu degilim fakat son hız 80km/h saatte cok düsük kalır bir kamyon sollamaya kalksak sollayamayız. en azından 100km/h e ulasır insallah. herkese hayırlı aksamlar bilgiler icin tekrar teşekkür ederim
Arkadaşlar selamlar uzun süreden beri misafir olarak forumu takip ediyorum bikaç başlık olarak.
Bende şuan jt150 var ve sıkıntım büyük motor son sürat olarak kendini parçalamasına rağmen 60-65 km yi görüyor yakıtı fazla yakıyor ve giderken gaz kesip tekliyor,bakımları yapıldı bir tamirci arkadaş onca grenajı söktü motora ulaşmak için,bujiden dedi değiştirdi olmadı sonra daha pahalı bir buji kullandı ilk 2 km titreme ve tekleme yapmadı şuan tekrar yapıyor tekliyor stop ediyor ve kağnı gibi çok güçsüz yokmu düzgün bir usta avrupa yakası bahçelievlere yakın,yada sizin vereceğiniz bir tavsiye .ben şaşıyorum 110 km yaptım diyenlere benim motor daha 2700 km de ve bu sorunla başbaşayım lütfen yardım,
not:motoru babam kulanıyor olanların birebir şahidiyim çok dertli bu konuda,bnde çözüm arıyorum
garantisi devam ediyosa yetkili yere götürün, mecbur yapmak zorundalar, olmadı mondial ile iletişime geçin, ilgileniyorlar
garanti yok ise;
karbüratöre, ateşleme bobinine bakın. daha birsürü etken vardır ama diğerleriden hiçbiri hızı bu kadar düşüremez. ayrıca elektrik aksamındada bir sorun olabilir ama düşük bir ihtimal.
yakın olsaydınız bakardım, söke söke öğrendik artık neredeyse herşeyini
ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN
Teşekkürler runemagick,istanbulda nerdesiniz bigün sökelim olmassa,garantisi bitti 2007 model 2008 trafiğe çıkışlı,burda bi yer vardı adam iki kere söktü motoru daha sökmem çok uğraştırıyor dedi bu şekilde idare ediyoruz şuan ama neredeyse bu mide bulantısından motoru satacaz herkes çatır çatır biniyor biz hiçbiryere gezmeye gidemiyoruz çünkü çok yavaş trafikte zorluk çıkarıo. Bir arkadaş buna benzer bi sorunu buji kablosundaki temassızlığı gidererek çözmüş sanırsam az önce okudum bu forumda
ümraniyedeyim ben, biraz uzak gelebilirsen bakarım ama
o temassızlık olayını ben yazmış olabilirim, ateşleme bobininden bujiye giden kablolarda temassızlık vardı, hatta yerinden çıkıyordu, iyice sıktım, düzeldi. egzozun üst tarafından içeriye doğru bakarsan görürsün, üzerinde iki tane fiş olan bi alet. yada belkide oksitlenme vardır o fişlerde, haliyle elektrik geçmiyordur.
ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN
Bi bakıyım ona sabah,bir de bu motor ilk alındığındada ben baktım 70 yapıyordu eczaneye bikaç kez bunla gittim 70 in üstüne çıkmadı heralde daha rodaj zamanı açılacaktır diye düşündüm sonra babam kısa mesafe iş yerin e kullanmaya başladı gttikçe sağırlaştı
özelden mesaj attım çok makbule geçti,şu sorun çözülse babama yeni motor alma masrafından kurtulcam
arkadaşlar günaydın güzel bir pazar günü sanıyorum ki bugün biçok arkadaş motorlarıyla gezi yapıyordur
Motoru bugun teslim alacagım ilk aldıgım zaman bunları kontrol etme sansım varmı heralde son hıza cıkmamam gerektiginden bunları kontrol edemeyecegim o halde nasıl anlayabilirim motorumun verimli olup olmadıgını ? önceden bir ses cıkartıyordu cok gürültülü calısıyordu bu sorun gidecek heralde baska neye dikkat etmeliyim birde hava filtresinin cıkıs hortumum parcalanmıs piyasada bulamıyorum bu sekilde yırtık olması sorun cıkartırmı usta birsey olmaz dedi fakat güvenemedim madem önemli degil neden oraya hortum koymuslar bos bıraksalarmıs degilmi
dururken bu parçaların sağlam olup olmadığını anlamak pek kolay değil, yani motorun çalışmasını dinlemek lazım, iyi bir kulak lazım yani. ama en azından rölantideyken düzgün çalışıyormu ona bakabilirsin yada normal sürerken arada bir gazı kökle, silkeleme yapmaması lazım, uzun vadede ise çok benzin yakıyormu ona dikkat edebilirsin
hava filtresi ile ilgili hangi hortumu diyosun bilmiyorum ama ustan çok bilmiş sonuçta o yırtıktan içeri ya hava giricektir yada çıkıcaktır. hava girerse içeriye filtreye takılmadan toz, pis vs girer, hava çıkarsada karbüratöre az hava gider, motor fazla yakar, yada ön kapağa soğutma için giden hava kesilir, motor hararet yapar. çin malları zaten her türlü maliyetten kesilerek yapılan aletler, fazladan birşey koymazlar emin ol (otomatik jikle hariç)
ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN
sayın ahmet erşen in verdiği bilgilerle motora b, göz attım ve benzin filltresinin ters takılı oduğunu farkettim motor 70 in üzerine çıkamıyodu az önce denedim hafif yukarı eğim uzun yolda 110 gördüm viraj geldi yavaşladım aynı yolu geri giderken hafif aşağı eğimde 120 oldu sonrası gelcekmiş gibi duruyodu ama korktum ,çok mutluyum sayın rune magick le de akşam konuşmuştıum bu konuyu sorun çözüldü velhasıl forumdaki herkese .çok teşekkür ederim
ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN
Şu an bu konu içerisinde 10 kullanıcı var. (0 üye ve 10 misafir)