Mondial 150 ZAT Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
09 Mart 2010, 15:08
#5261
Ahmet Erşen adlı üyeden alıntı
ZAT çı arkadaşlara selam...Maaşallah formumuza 1 ayda 1 sahife yol katetmişiz..HERKESİN MOTORU TIKIR TIKIR ÇALIŞIYOR DEMEKTİR..
Ozersea ., ZAT gerçekten 345 Km demi ?..Birde Bütün ZAT lar 2005 model...Çin den Türkiye ye gelişi..Önemli olan Trafiğe çıkış tarihi..
Ruhsatından bunlara bakarsan daha iyi yardımcı oluruz...
Herkese kazasız ve keyifli sürüşler..
ben 1 haftadır uğraşıyorum motorla
hatta http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...alismiyor.html
birde benim zat model olarak 2006 gözüküyor ruhsatta, trafiğe çıkışıda 2006 temmuzmuydu neydi
---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:08 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:05 ----------
ozersea adlı üyeden alıntı
Herkese selam , Mondıal 150 Zat 2005 model 345 ( Ucyuzkırkbes ) km de..Fıyatı 1850..
Bu konudakı dusuncelerınız ve ılk olarak ne gıbı bakımlar yapmalıyım.Pesınen tesekurler..
Herkese kazasız surusler..
valla bu 345 km olayı bana pek inandırıcı gelmedi. bu 345i motoru yeni aldığında yaptıysa motorun şu an çalışması şaşırtıcı olur, yeni yaptıysada bi tamirden geçmiştir kesin
Reklamlar
-
09 Mart 2010, 15:27
#5262
Arkadaslar , ilginiz için cok tesekkurler..Makıne gercekten 345 km de.Bıldıgım bır motordu zaten..Trafıge cıkıs tarıhıde 2005..Benım ılk motorum bu,bakalım hayırlısı.Sımdı ehlıyet kursuna yazıldım...
<Tekar cok tesekkurler...
---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:27 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:26 ----------
Arkadaslar , ilginiz için cok tesekkurler..Makıne gercekten 345 km de.Bıldıgım bır motordu zaten..Trafıge cıkıs tarıhıde 2005..Benım ılk motorum bu,bakalım hayırlısı.Sımdı ehlıyet kursuna yazıldım...
<Tekrar cok tesekkurler...
-
09 Mart 2010, 16:04
#5263
Runemagig ,
2005 muhabbeti bu formda olmuştu..Yakınlarda bir arkadaş . model 2006 trafiğe çıkış 2009 , trafikte sorun çıkıyor diye forrma yazı yazmıştı..
Şimdi gelelim senin motora.., sorunların ile ilgili formdaki , yazıları da okudum..Motor kapağın açıldıktan sonra karbüratör ayarların ile oynandımı.?
Ayak marşında bendede sorun var ayağa basınca tekrar yerine gelmiyor....Ama Ayak marşını sentile getirince bir basışta çalışıyor..Önemli olan çalışması.Zaten çok , çok az kullandım..
Şimdi formda bir sürü şeyler sorulmuş sana ben bir tek şey soracağım...El kitabında dediği gibi ..Soğuk çalıştırmada , marşı açıp biraz bekleyip hiç gaz vermeden çalıştır..Ben gaz verdiğimde kesinlikle çalışmıyor hatta boğuluyor ve bujiyi söküp kurulamadan da çalışmıyor..
Sıcak motoru çalıştırmada da gaz kolunu yarıya kadar açmazsan, öldür allah çalışmıyor..Bu özelliği de el kitabında yazıyor....Ben 2.5 senedir bu özelliği ne dikkat ederek çalıştırıyorum ..Senin motor açıldığına göre bir de bu şekilde çalıştırmayı dene...sonra yine konuşuruz..
Kolay gelsin..
---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:04 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:40 ----------
ZAT çı arkadaşlara tekrar merhaba ,
Zat çı arkadaşlarım , Mart ayını yarıladık yatan motorlarımıza artık el atma zamanı geldi....Bir çoğumuzun belki servis zamanı da gelmiştir..Baharda ve yazın keyifli ve sorunsuz dolaşabilmek için aşagıda verdiğim linkte ZAT in servisinin nasıl yapıldığını görüp uygulayabilirsiniz...Hiç zor değil ben yaptım....Motorum yeni sezona hazır.....Aklınıza takılan konular olursa oradan sorabilirsiniz..
ZAT ımızın servisini kendimiz yapalımm..
Ben yaptım Siz de yapabilirsiniz....
Şimdiden kolay gelsin...
http://www.scooter.web.tr/forumlar/2...iz-yapalm.html
-
09 Mart 2010, 17:34
#5264
Ahmet Erşen adlı üyeden alıntı
Runemagig ,
2005 muhabbeti bu formda olmuştu..Yakınlarda bir arkadaş . model 2006 trafiğe çıkış 2009 , trafikte sorun çıkıyor diye forrma yazı yazmıştı..
Şimdi gelelim senin motora.., sorunların ile ilgili formdaki , yazıları da okudum..Motor kapağın açıldıktan sonra karbüratör ayarların ile oynandımı.?
Ayak marşında bendede sorun var ayağa basınca tekrar yerine gelmiyor....Ama Ayak marşını sentile getirince bir basışta çalışıyor..Önemli olan çalışması.Zaten çok , çok az kullandım..
Şimdi formda bir sürü şeyler sorulmuş sana ben bir tek şey soracağım...El kitabında dediği gibi ..Soğuk çalıştırmada , marşı açıp biraz bekleyip hiç gaz vermeden çalıştır..Ben gaz verdiğimde kesinlikle çalışmıyor hatta boğuluyor ve bujiyi söküp kurulamadan da çalışmıyor..
Sıcak motoru çalıştırmada da gaz kolunu yarıya kadar açmazsan, öldür allah çalışmıyor..Bu özelliği de el kitabında yazıyor....Ben 2.5 senedir bu özelliği ne dikkat ederek çalıştırıyorum ..Senin motor açıldığına göre bir de bu şekilde çalıştırmayı dene...sonra yine konuşuruz..
usta karbüratörle oynadımı bilmiyorum ama ben pazar günü motor çalışmazken hava ayarını saat yönünde 3/4 tur çevirdim, sonra ayak marşına abantım tekmeyi çalıştı öyle, sonra eski haline geri getirdim
ayak marşıda çok sert ve ben hala doğru düzgün çalıştıramıyorum ama usta tekniği biliyor, dün her basışında çalıştı. birde bu sentile getirme olayı nedir, onu bilmiyorum
soğuk çalıştırmada dediğiniz gibi yapıyorum, kontağı açıp 2 dakika filan bekliyorum. ama dediğiniz gibi gaz verdimmi hiç çalışmıyor, gaz vermedende 10-15 kere basmak gerekiyor yine (ki şansım varsa 10-15). sıcakken ise farketmiyor, çalışıyor her türlü.
birde bugün iyice dikkat ettim motor 40km hıza kadar sürekli tekliyor ve özellikle kalkışlarda gaz yemiyor ve müthiş derecede benzin yakıyor, 3 kat filan neredeyse.
-
09 Mart 2010, 18:12
#5265
Ahmet Bey , çok tesekkurler..Bakım setı calısmanız cok guzel olmus.Prınt yapıp yanıma alacagım..!
Emegınıze saglık..
Keyıflı ve saglıklı surusler...
-
09 Mart 2010, 18:32
#5266
-
09 Mart 2010, 19:17
#5267
RunemagicK adlı üyeden alıntı
bakım yazınızı bende okudum ve kendimden utandım
hava filtrelerinin 2.sini yeni görüyorum yeminle
nerden çıktı o acaba. ki 12bin kmdir hiç değiştirmedim demek bu
Teşekkür ederim..Ben oradayım..Sorularınız olursa memnuniyetle cevaplamaya çalışırım....Buraya artık pek giremiyorum..ara sıra bakıyorum..Varyatör ile ilgili her şeyi fotoğraflı görebilirsiniz..
Şimdi gelelim çalıştırma işine....
Sente , Pistonun emme pozisyonundan sıkıştırma pazisyonunun en üst ölü noktasına yakın geldiği andır...O anda buji çakar ve ateşleme yapar..İşte bujinin çakma noktasına geldiği ana sente denir...
Şimdi ustanın niye ayak marşınla bir seferde çalıştırdığını söyleyım...Usta ayak marşına hafif hafif basarak pistonu sıkıştırma noktasına getiriyor..Sende anlayabilirsin . pistonun egsozt ve emme durumunda marş mili kolay döner fakat emmeden sıkıştırmaya geçtiğinde havayı sıkıştırırken direnç ile karşılarır..Bu zorlanma anı pistonun bujinin çakma noktasına geldiği demektir..İşte o noktada..Ayağınla baştığında , piston en az iki sefer çekma yapar , birincide almazsa bile ikinci çakmada alır..Ve bu yüzden ayak ile kolay çalışır....Eğer ayakla çalıştırma pozisyonu patlama dan sonra egzost konumunda ise piston çakmadan iki sefer inip çıkacağı için ya ateşleme yapmayacak yada bir sefer yapacaktır....
Eğer motorun ayak marşı ile bir seferde çalışıyor fakat marşta zorlanıyorsa o zaman marşta sorun olabilir . Şöyle marşta güçlü ve tam devir önemlidir gücü ve devri düşükse geç ateşler.....Benim , anlatıklarına göre aklıma gelen bu....Ayak marşını anlattıklarım doğrultusunda deneyebilirsin..
Anlattıkların ın hava ayarı ile de ilgisi olabilir...Malesef el kitabında karbüratör ayarı vida turları ile bir açıklama görülmüyor..Karbüratör çok hassas bir parça....Birde karbüratör ile anlattıklarını SEVPA daki ustaya da söyle güzelce karbüratör ayarı yapsınlar..Ağırlığını koy..Neticede para veriyorsun..Senden yapamadığı şeyin parasını almaya hakkı yok..
Evet ZAT ın sele altındaki dört filitre civatasını söker çıkarır , sonra haznenin varyatör tarafına bakarsan kalın gözenekli bir sünger filitre daha görürsün.....Birisi ince filitre diğeri kalın filitre.......Ben her temizlikte iki filitreyi de temizler takarım...
ee artık forma beklerimm..
Kazsız ve zevkli sürüşler..
---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:17 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:10 ----------
ozersea adlı üyeden alıntı
Ahmet Bey , çok tesekkurler..Bakım setı calısmanız cok guzel olmus.Prınt yapıp yanıma alacagım..!
Emegınıze saglık..
Keyıflı ve saglıklı surusler...
Rica edrim..Bir parça sorunlara çere olabilirsem mutlu olurum..ZAT ile ilgili sorularınıza bildiğim kadarı ile cevap verebilirim..Formda ZAT ile ilgili bir çok resimli bilgiler var ve daha geliyor....Beklerim..
Motorunuza bildik motor diyorsunuz....Fiyat o kadar az Km yapmış motor için fena değil...Ben satsam o fiyatı istiyeceğim..
Kollanmadan önce motorunuzla ilgili tavsiyelerim var...Orada cevaplar ve beklerim..
Kazasız ve zevkli sürüşler...
-
09 Mart 2010, 20:01
#5268
indiğimde deniyim o zaman ama normal marş çok iyi çalışıyor, çünkü çalıştığı anda nerdeyse marşa bastığım salisede motorda çalışıyor hiçbir zorlanma olmadan.
peki sübap ayarıyla ilgisi varmıdır bu dediğinizin, çünkü dün usta sübap ayarına bakalım demişti
-
09 Mart 2010, 20:12
#5269
Ahmet Erşen adlı üyeden alıntı
Ahmet ağabey, muhteşem bir yazı olmuş..
Gerçekten son derece açıklayıcı ve harikulade bir yazı..
Kıskanıyorum zatçıları şimdi
-
09 Mart 2010, 20:20
#5270
Gerçektende mükemmel bir yazı olmuş Ahmet abi sayende bazı şeyleri kendimiz yapabilecegiz yoksa teknik bilgi sıfır bende : )
Mondial zat 150 ' ımı sattım , Suan MCT250 :)
-
09 Mart 2010, 20:22
#5271
RunemagicK adlı üyeden alıntı
indiğimde deniyim o zaman ama normal marş çok iyi çalışıyor, çünkü çalıştığı anda nerdeyse marşa bastığım salisede motorda çalışıyor hiçbir zorlanma olmadan.
peki sübap ayarıyla ilgisi varmıdır bu dediğinizin, çünkü dün usta sübap ayarına bakalım demişti
Sübap ayarlarına bağlı olsa ayak marşı ile de çalışmaması gerekir..Değilmi..Ayak marşıyla usta bir seferde çalıştırıyor diyorsun ????..
Sevpa bunun cevabını arasun bulsun...
-
09 Mart 2010, 20:26
#5272
Ahmet Erşen adlı üyeden alıntı
Sübap ayarlarına bağlı olsa ayak marşı ile de çalışmaması gerekir..Değilmi..Ayak marşıyla usta bir seferde çalıştırıyor diyorsun ????..
Sevpa bunun cevabını arasun bulsun...
teknik bilgi çok az bende
yarın gidicem işte, inşallah bi şekilde hallederler sorunumu
yardım ve bilgiler için çok teşekkürler.
-
09 Mart 2010, 20:42
#5273
sinanferah05 adlı üyeden alıntı
Gerçektende mükemmel bir yazı olmuş Ahmet abi sayende bazı şeyleri kendimiz yapabilecegiz
yoksa teknik bilgi sıfır bende
: )
Bunun teknikle alakası yok ..Bakıp kopya edeceksiniz..Zaten sizin el kitabında bunlar var..Bu el kitabını kullanıcılar için yapmışlar..Ve orada her şeyi yazmışlar..Bende 2.5 sene önce hiç bir şey bilmiyordum..Ama el kitebı rehberim oldu çok kez okudum ve servis için hiç mondial servisine gitmedim.Yeterki yapmak için niyetlenin..Sizlere yardımcı olurum..Emin olun servise uğramadığım içim ne bir vidam gevşedi , ne egzosttaki vidam düştü , ön siperliğimde en ufak bir ses yok..Bunlara periyodik olarak kontrol ederseniz ZAT tan bir şikayetiniz olmaz ..Benim olmadığı gibi..
Kazasız ve keyifli sürüşler...
---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:42 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:34 ----------
Osbourne adlı üyeden alıntı
Ahmet ağabey, muhteşem bir yazı olmuş..
Gerçekten son derece açıklayıcı ve harikulade bir yazı..
Kıskanıyorum zatçıları şimdi
Teşekkür ederim,Osbourne , ben 4 formda yazı yazıyordum ama şımdi kendi formumuzda bilgilerimizi paylaşıyoruz..Henüz çok yeni . Çok seviyeli bir form yapmaya çalışıyoruz .Türkçemiz in düzgün kullanılmasına özen gösteriyor ve bunun dışındaki konuşmalara müsaade etmiyoruz..Arkadaşlarıımın Scooter hakkında değerli fikirlerini ve almak ve karşılıklı fikir alışverişinde bulunmak için bu düzeyli ortama beklerim ..
Görüşmek üzere..
-
09 Mart 2010, 22:21
#5274
Ahmet abi ben 2. el aldıgım için el kitabım yok senden gördüklerimle bu pazartesi yapacam gördüklerimi
Mondial zat 150 ' ımı sattım , Suan MCT250 :)
-
09 Mart 2010, 22:29
#5275
sinanferah05 adlı üyeden alıntı
Bunun teknikle alakası yok ..Bakıp kopya edeceksiniz..Zaten sizin el kitabında bunlar var..Bu el kitabını kullanıcılar için yapmışlar..Ve orada her şeyi yazmışlar..Bende 2.5 sene önce hiç bir şey bilmiyordum..Ama el kitebı rehberim oldu çok kez okudum ve servis için hiç
mondial servisine gitmedim.Yeterki yapmak için niyetlenin..Sizlere yardımcı olurum..Emin olun servise uğramadığım içim ne bir vidam gevşedi , ne egzosttaki vidam düştü , ön siperliğimde en ufak bir ses yok..Bunlara periyodik olarak kontrol ederseniz
ZAT tan bir şikayetiniz olmaz ..Benim olmadığı gibi..
Kazasız ve keyifli sürüşler...
Abi ben 2. el aldıgım için el kitabım yok senden gördüklerimle bu ptesi yapacam gördüklerimi
Sinan , el kitabını Mondial servis Nazilli yi arayıp iste...Gönderiyorlar...Daha önce bu formda arkadaşlar isteyip gönderildiğini biliyorum...Takıldığın yerde bana yaz ama formumdan yaz..memnun olurum..
kolay gelsin
-
09 Mart 2010, 22:46
#5276
Değerli bilgilerinizi paylaştığınız için teşekkürler Ahmet bey, harika bir yazı olmuş.Elinize sağlık.Geçenlerde düzenlenen motorsiklet fuarına gidebildiniz mi? 250 cc. motorsiklet tavsiyeniz?Ayrıca bir önceki sayfada bahsi geçen yakıt tasarruf cihazı konusunda düşünceleriniz nelerdir acaba? Yanıtlarınız için şimdiden teşekkürler.
HİÇ KİMSE GÖRMEK İSTEMEYENLER KADAR KÖR DEĞİLDİR..
-
09 Mart 2010, 23:41
#5277
behZAT adlı üyeden alıntı
Değerli bilgilerinizi paylaştığınız için teşekkürler Ahmet bey, harika bir yazı olmuş.Elinize sağlık.Geçenlerde düzenlenen motorsiklet fuarına gidebildiniz mi? 250 cc. motorsiklet tavsiyeniz?Ayrıca bir önceki sayfada bahsi geçen yakıt tasarruf cihazı konusunda düşünceleriniz nelerdir acaba? Yanıtlarınız için şimdiden teşekkürler.
Behzat . teşekkür ederim..Amaç arkadaşlarıma faydalı olmak...Şu an ZAT ın ön varyatör arka varyatör ve kayış değiştirme resimli yazısını hazırlıyordum..Bir iki güne kadar yayınlayacağım...Benim amacım ZAT çı arkadaşlarıma kendi işlerini kendilerin e yaptırabilmek.....Ben 2 senedir servis kapılarını kapattım..Bu konularda belki sizlere de faydam dokunabilir..Dokunursa mutlu olurum..
Formda adını gördüm kendini tanıtırsan memnun oluruz..Ayrıca Yakıt tasarrufu ve motor seçimi isteklerini dile getirirsen mutlaka cevap alacaksın.Şüphen olmasın..
Görüşmek dileğiyle..
-
10 Mart 2010, 01:03
#5278
hekese iyi geceler...
Ahmet abi,döktürmüşsün yine... helal olsun,eline ve yüreğine sağlık...
ayrıca ZAT'ımı satıyorum... 1.500 TL'cik.. lütfen pazarlık vs sormayın satıp hemen mct 250 almayı planlıyorum... elimde olsa,zat'ımı satmayı hiç istemiyorum ama mecburum...
kendinize iyi bakın,tekeriniz düz bassın...
-
10 Mart 2010, 01:24
#5279
AYBERK adlı üyeden alıntı
hekese iyi geceler...
Ahmet abi,döktürmüşsün yine... helal olsun,eline ve yüreğine sağlık...
ayrıca
ZAT'ımı satıyorum... 1.500 TL'cik.. lütfen pazarlık vs sormayın
satıp hemen mct 250 almayı planlıyorum... elimde olsa,
zat'ımı satmayı hiç istemiyorum ama mecburum...
kendinize iyi bakın,tekeriniz düz bassın...
Gel canım benim sana da yer var mct aleminde
iyi geceler ahali...
-
10 Mart 2010, 10:59
#5280
AYBERK adlı üyeden alıntı
hekese iyi geceler...
Ahmet abi,döktürmüşsün yine... helal olsun,eline ve yüreğine sağlık...
ayrıca
ZAT'ımı satıyorum... 1.500 TL'cik.. lütfen pazarlık vs sormayın
satıp hemen mct 250 almayı planlıyorum... elimde olsa,
zat'ımı satmayı hiç istemiyorum ama mecburum...
kendinize iyi bakın,tekeriniz düz bassın...
Ayberk , teşekkür ederim..ZAT çı arkadaşlara bilgi aktarımına devamm..
Sen neler yapıyorsun....Ara sıra buradayım demen güzel....
Motoruna güzel fiyat vermişsin..Formdaki bütün arkadaşlar motorunu tanıyor..Yapmış olduğun yeniliklerle motorun sıfırlandı....Alacak arkadaş gönül rahatlığı ile kullanabilir..
Kazsız ve keyifli sürüşler..
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 28 kullanıcı var. (0 üye ve 28 misafir)
Bu Konudaki Etiketler