Sagolasın Crazy Motors yorumun için. Benim akü ibresi en altta hiç yükselmiyor. Bu arada akü takılıyken voltajı ölçünce akü başlarından rölantide 12 v civarı bi değer ölçülüyor onu da eklemek isterim.
Sagolasın Crazy Motors yorumun için. Benim akü ibresi en altta hiç yükselmiyor. Bu arada akü takılıyken voltajı ölçünce akü başlarından rölantide 12 v civarı bi değer ölçülüyor onu da eklemek isterim.
Şimdi yine başıma gelen olaydan yorum katayım ama bu sefer motor değil araba
Sorunun şarj etme olayından kaynaklanıyor olabilir. Şimdi motorun şarj etmesi bozulmuşsa aküyü dolduramaz ve kullandığın marş, ışıklar vs. zamanla akünü bitirecektir. (Akü bitmesinde ~12v gösterir ama vereceği akım değerini karşılayamaz). Ve dolayısıyla motorunla yolda giderken benzin pompasını beslemekte zorlanabilir ve bu nedenlede gaz yiyip kesme yapıyor olabilir. Birde rölentide 12v demişsin, bende rölentide ölçtüğümde ~13.2V gösteriyordu ve başka sayfalarda okuduğumca 14v ta kadar çıkabiliyormuş (O 12v senin akünün kendi voltajı olabilir)
Başıma gelmişti demiştim; arabamızın marş dinamosunun sigortası atmış ve şarj edemediği için ışıklar, marş basma vs. zamanla bitirmiş. Sorunun aküden kaynaklandığını düşünerek marş almadığı için vurdurarak ustaya götürüyorduk. Arabanın benzin pompasının çalışmasını sağlayacak enerji kalmadığından yolda ara ara gaz yiyip kesmeler yapmıştı.
Arkadaşım benim fikirlerim varsayım, tam olarak bilmediğim için
Ama forumdaki tecrübeli arkadaşlar sana yardımcı olacaklardır.
Osbourne dediğin gibi sorun aküden değilmiş.
Bahsettiğim gibi kablo attıktan sonra turlayıp şarj ettirmiştim ve dün değilde (yağmur sağolsun) buğün tekrar kullandım, sorunsuz çalıştı ve bir anormallik yoktu.
Neyse bilgilerin için tekrar teşekkür ederim, kazasız belasız sürüşler..
Osbourne ,çok sık olmasada formu takip ediyorum....Port bagaj için de söylediklerine teşekkür ederim.....
Arkadaşlar . yazılarınızı okudum...Bildiğim kadarıyla sorunlarınızı şöyle cevaplamaya çalışayım..
Motorumuzun şarz göstergesi ve göstergenin ne dediğini anlayabilmek..
Bildiğiniz gibi motorumuzdaki şarz göstergesi kırmızı ve yeşil renk ile ikiye ayrılmıştır...Kırmızı renk , voltayın düşük olduğunu gösterir ,..Yeşil renk te voltajın iyi olduğunu gösterir..
Şimdi kontağı açtığınızda , akümüzün durumu iyi ise ibre yesil çizgi ve yeşil çizginin biraz üzerinde durması gerekir..bunun anlamı akümüzde yeterli voltaj var motor rahat çalışır demektir...
İbre yeşil ile kırmızı arasında hatta yeşile değiyor ise de motorumuz marşa bastığımızda yine çalıştırabiliriz.
İbre yeşil çizginin altında ise motorumuzu çalıştıracak voltaj vardır..Fakat bir marş ta veya ikinci marşta motoru çalıştıra biliriz .Eğer çalışmıyorsa ondan sonra marşla çalışması zordur...
Akünüzün voltajı zayıf ise önce kontağı açıp ibre seviyesine bakın..yarım dakika kadar bekleyin bu arada kesinlikle frene basmayın .Basarsanız zaten zayıf olan voltajı daha da düşürürsünüz..Çalıştırmaya karar verdiğinizde , frene basıp bu arada marşa da basın ki fren lambaları fazla volt çekmeden motorunuz çalışsın..Çalışmıyor işe iş ayak marşına kalıyor demektir..
Şarz ibresi motorumuz çalıştığı andan itibaren yeşil çizgini sonuna dayanmalıdır..Bunun anlamı Akümüz konjöktörün gönderdiği 14.5 Volt akınla şarz ediyor demektir...
Motorumuzun çalışması sırasında şarz ibresi kırmızı veya yeşil çizginin hemen üzerinde duruyorsa şarz etmiyor veya düşük şarz ediyordur....
Bunun sebebi ya alternatörünüz akım üretmiyordur..Veya konjektör arızalıdır.14.5 volt akımı aküye gönderemiyordur..
Ayak marşıyla çalıştırma.. ..
Eğer motorumuz marş ile çalışmıyorsa ,akümüz zayıf olsa dahi , ayak marşı ile çalıştırabiliriz..Ayak marşıyla rahat çalıştırmanın yolu ayak marşına hafif hafif basarak pistonu senteye ( komprosör e) getirmek lazımdır..Ki bastığınızda hemen ateşlemeye geçilsin......Piston un durumu ateşlemeden sonraki egzost devresinde ise , krank mili ancak 1.5 devirde tekrar senteye geleceğinden . Motor çalışmayacaktır...Bu sebeple ayak marşıyla boşluğun alınıp, piston un komprösör durumuna gelmesi gerekir..
Marşa basıyorum motor çalışmıyor..
ZAT ların genel bir hastalığı var..Marşa basıyorum Tık , Tık ses geliyor marş basmıyor.....
.Eğer böyle bir sorununuz varsa bilin ki, motor bloğunun da (-) şase kablosu temassızlığı veya kablonun papuçtan sıyrılma durumu vardır..Ve bunun tek çaresi de şase kablosunun değiştirilmesi dir..Ayni kalınlıkta 8 – 10 santim daha uzun bir kablo alın , iki ucuna papuç takın imkan varsa kablo uçlarını papuca lehimleyin vr yerine takın....
Şase kablosun un yeri motor bloğun un sol tarafında varyatör kutusunun ön alt vidasına tutturulmuştur..Diğer ucu ise selenin altındaki şaseye vidalanmıştır..Motorun altına yatın kabloyu elinizle takip edin cıvata başını bulacaksınız...
Ben bu sorunla iki üç sefer uğraştıktan sonra sebebini buldum ve 10 cm daha uzun kablo ile değiştirerek.Sorunumu giderdim..
Bunun nedeni şase kablosunun kısa yapılması..Büyük kasise girdiğinizde motor gövdesinin amortisör üzerinde fazla açılarak kaobloyu papuçtan sıyırması veya serviste varyatör kapağı çıkarılırken fazla çekiştirerek kablonun zorlanması ve papuçtan çıkması..
Evet anlatacaklarım bu kadar ...Aklınıza takılan soru olursa cevaplayabilirim...
Güzel açıklama olmuş, eline sağlık..
Herkese merhabalar, eski ve duayen üyeler kışın motor sezonu kapandığında veya motor gezileri bittiğinden vb. nedenlerden dolayı daha fazla yazışmalar, tartışmalar oluyordu.Kimi üstadlar motorunu sattı, kimileride eskisi gibi aktif olmuyorlar.Fakat dikkat ettim genel olarak eski ama eskimeyen dostlar bu siteyi için için(arka plandan), takip ediyor.Gönül bağını kopartmıyorlar. Sağolsunlar.Sayenizde pekçok ayrıntıyı ve püf noktasını öğreniyoruz ve sıradaki olası arızaya hazırlıklı oluyoruz.Keşke diyorum vakti olan bir büyüğümüz, bu sitede yayınlanmış, yaşanmış, tespit edilmiş arıza, bakım, dikkat edilmesi gereken konuları şöyle bier derlese, listelese, tam süper olur diyorum :-) Saygılarla
HİÇ KİMSE GÖRMEK İSTEMEYENLER KADAR KÖR DEĞİLDİR..
Arkadaşlar teşekkür ederim..Gerçekten faydam dokunuyorsa ne mutlu.....
Aşağı yukarı 2 seneye yalın bu formda yazışıyorum..Dediğiniz gibi birçok değerli arkadaşlar vardı , ama bazıları motorlarını sattı , bazıları iş gailesi ile vakit bulamıyor .Bence en önemli etken 150 ZAT ın Uğuruda bitmek üzere oluşu ..Sadece Lacivert rengi var..Bu sebple yeni üye katılımı çok az..Eski zatçılarda da ,senelerin getirmiş olduğu , ilginin azalması gayet normal..,
Şimdi , arkadaşların problemleri olursa formdan veya özelden yazabilirler , yazan arkadaşlar da var...Bilebildiğim kadarıyla cevaplarım..
Herkese saygılar sevgiler...
Selam ahali..
Bu aşağıda vereceğim ilan linki benim sattığım motorumdu..İlanda bazı önemli bakım bilgileride yazmıştım..Soran arkadaşın işine yarayabilir belki..
http://www.sahibinden.com/ogretmende...XQQdisplayitem
HERKESE SELAMLAR DOSTLARIM....
zat'ım 29.500 km'yi geçti
geçen gün 60 kmh dan sonra hafif gaz kesti... 80 kmh'da giderken gaz kesip verdiğimde yine gaz kesti ve bu 1-2 sn sürdüyordu!!!! çok tehlikeli bir durum!!!!!
hemen servisime gittim;sadece kutup başını değiştirdi!!!
meğerse bizdeki orjinal kutup başları metalmiş,ve bir şekilde kısa devre (şase) ediyormuş buda gaz kesmeye sebep olurmuş...
hemen değiştirdim ve hiçbir sorun kalmadı...artık sorunsuzca 95,100 kmh'a çıkabiliyorum....
şimdi burda 95-100 kmh yazdım diye yorum yapacak yada yapmak isteyenler olacaktır mutlaka...
arkadaşlar;
motorumuzun son hızı kitapcıkta 95 kmh olarak geçer... tabi bu düz yol için geçerli...
rampa aşağı,rüzgar vs artı etken olabilir... ufak tefek değişiklede 100-105 kmh yapabilir ancak 110-115 ve üstü kmh'lar bana hiç inandırıcı gelmiyor!!!
%100 kmh saati bozuktur)
Ayberk , merhaba
Arasıra sen de iştimaya katıl sesini duyalım..
Geçmiş olsun .Motorun ufak bir cilve yapmış sana..Ayni şeyi 2 ay önce bende yaşadım..Fakat benimki marş basarken akım zayıflaması ve marşın devrini bulmamasıydı..Kabahat yine bizde ..Kutup başları senede bir defa bakılıp oksidasyonu un temizlenip vidasının sıkılması gereken yerlerin başta gelenlerinden..Ama unutup bakmıyoruz...Bunda ZAT ın kabahti yok.Bu her motor için geçerli....
Senin ZAT ın 100 km yi cok rahat görmesi normal..Arka tekeri büyütmüştün.Ayrıca tahrik bilyalarının gramajını da arttırmıştın.Bunlar sana en az % 10 - 12 lik bir hız artışı getirir..
Eger motorumuzun karbüratör ayarlarında , kayış ve varyatörlerinde bir sorun yoksa her zaman 90 - 100 Km hızı görebilir....tabiki sürekli olmamak şartiyle....ZAT ın en ideal Km kullanımı 80 . 90 arası....Motorunuzu bu limitler arasında kullanırsanız emin olun ZAT ınız size sorun çıkarmıyacaktır...
Ayrıca bu formda arkadaşlar istediği bilgileri bulabilirler ....Birçok arkadaşın çok değerli yazıları mecut , hende yaşanmış deneyimlerle ,bunları biraz araştırarak bulabilirsiniz..
Yalnız bıraz sabırlı araştırma..........
Saglık ve sevgiler.....
Elimde hiç kullanılmamış, fazladan bir ön lastik ve bir kayış var..ihtiyacı olan varsa haber versin, göndereyim.
yalnız isteyen kişi kask ve korumalarıyla bir fotosunu buraya koymak zorunda.kasksız/korumasız birine göndermem ona göre
Taaaaaaa Amasya'ya nasıl göndercen abi :D:D:D:D benim kayış kopar yakında 9000 oldu km tekerde aklımda degismem lazım
Mondial zat 150 ' ımı sattım , Suan MCT250 :)
Merhaba arkadaşlar.
Şimdide aküm pert oldu. Neden ve nasıl olduğunu bilmiyorum. Ama servise gittiğimde, motoru gün içinde az kullanmaktan (ortalama ~15km) ve havaların soğuk etkisinden dolayı kaynaklanıyormuş. Garantiye sokulmadı, hata benden kaynaklanıyormuş. Böyle bişe olurmu size soruyorum. Bu şekilde kullanmaya devam edersem yılda 3-4 akü değiştirirmişim.
Mondial'ı arayacaktım ama hafta sonu olduğundan yarına kaldı, arayıp hakkımı arayacağım. Motor 1100km'de rezalete bakın.
Arkadaşlar böyle bişe mümkünmü? Şimdiden teşekkür ederim, kazasız belasız sürüşler.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:14 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:10 ----------
Şimdi bu akü olayı tüm uğraşlarıma karşın kabul edilmezse hangi marka ve ne tip akü alayım?
valla ilk defa duydum,şaşırdım... sonucu bende merak ettim şimdi...
geçen sene benim motor devamlı dışarda kaldı.günde 3-5 k yol yaptım... ev-iş arası oda,ayrıca benim ev u.mumcu mah. yani tepede ve kar yağdımı 2-3 gün kalırdı. e-5'te ısı 3 dereceyse beninim evin orda 0 dereceydi.
bu koşullarda benim motorun ne aküsü gitti, ne plastiğ kırıldı,ne çalışmamazlık yaptı...
valla çoook şaşırdım!!!
Çözemedim gitti, anlaşılır şekilde değil.
Motor serviste kontrolde 14,5V şarj gerilimi babalar gibi üretiyordu ve sorun yukarda bahsettiğim gibi bendeymiş.
Olayın diğer tuhaf yanı, bana akü satmaya çalışması. 65TL ama sana 55TL olur dedi (yine aynı çin malı ). Yardımcısı aküyü diğer motorun üstünden söküp getirdi ve ben 2. el mi 55TL dediğimde yok 0 maldır demezmi
Şimdi tahminime göre bir yorum katarsam: Üretim hatasından dolayı konjektör arızalanmıştı bildiğiniz gibi ve fazla gerilimden dolayı benzin pompası, karbüratör, elektrik tesisatının - bölümü gibi sorun yaşamıştım. Yani diyeceğim aküyü 14,5V yerine daha fazla gerilimle zorlayarak şerj ettiğinden kullanım ömrünü kısalttı ve bu güne sorunu ortaya çıkarttı. (mesela karbüratör arızası ~10gün sonra ortaya çıkmıştı)
sen nerde oturuyorsun?
o servisi bırak... bekle bakalım biraz,bi çaresini buluruz... hemen motora binecek değilsin sanırım....
Yeniköy'de oturuyorum.
Tamam, aslında servis iyidi (motoru gözümün önünde onarması, istediğim yağ ve buji kullanması, yaklaşımı) ama bu son olay çok tuhafıma gitti. Bana yakın başka servis var da ilk bakımda benim istediğim değilde kendi bildiği yağ ve buji korum diyince pek yanaşmadım.
Zaten yarın bi görüşçem mondial le ne diyecekler.
Evet bu aralar motora pek binemiyeceğim. Ayak marşıyla çalıştırmanın sorunu var mı? Yani ben akü işine yok dediğimde, servis ayakla çalıştır sen. Orda aleminyumdan bir parça varmış, aşınır ve kalırsın öyle. Sonra yaptırmaya gelirsin 80 kağıt falan filan...
Neyse yardımlarınız için teşekkür ederim, herkese kazasız belasız sürüşler. İyi akşamlar..
Şu an bu konu içerisinde 25 kullanıcı var. (0 üye ve 25 misafir)