Kara Şahin arkadaşımızın bahsettiği motorun resimlerine http://www.happyscooters.com/260cc-S...ter-p-408.html adresinden bol bol bakabilirsiniz
Motor güzel duruyor..
Kara Şahin arkadaşımızın bahsettiği motorun resimlerine http://www.happyscooters.com/260cc-S...ter-p-408.html adresinden bol bol bakabilirsiniz
Motor güzel duruyor..
eski yeni tüm arkadaşlara selamlar....
şimdi yeni fark ettimde; eskiden üye adlarının altında mesaj sayısı yazardı... benim 2.000 küsür mesajım vardı )
şimdi yeni arkadaşlar kimin eski,kimin yeni olduğunu yada tecrübeli olduklarını nasıl anlarlar bilemem...
neyse...
bu 260cc'lik motor fena durmuyor ama arka tekerlek çok küçük ve biçimsiz bir şekilde sırıtıyor... ama turuncu renk çok dinamik duruyor,umarım makul ve uygun fiyatlı gelir... zat'lar ilk geldiğinde 3.650 tl civarıydı,sonra 3.250 tl'ye indirdiler şimdi kaç para bilemem...
ancak motor hoşuma gitti,sanki honda silverwing havası var gibi!!! sizce yanılıyormuyum?
---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:56 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:50 ----------
ayrıca;
MONERR'in motorunu güvenle alıp binebilirsiniz... mantıklı ve bilinçli bir kullanıcıdır,pişman olmazsınız....
ÖN CAM HAKKINDA;
ben zat'ımı ilk aldığımda düz mat stıcker ile dıştan kapladım... çok havalı ve hoş durdu.... nerdeyse 2 yıldır yaz-kış demeden kullanıyorum... ne badiredeler atlattı ama hala fena değil hani...
eskiden her şey 1.000.000 cular vardı... ordan almıştım... şuan bile satıyorlar,sanırım 2-3 ytl filan... hemde 5 mt sanırım... rahatça kulanın,ancak sakın yapıştırırken cam yüzeye camsil yada su vs sıkmayın,bu kağıtta işe yaramıyor!!! test ettim'de
ısı uygulaması yapan yerler var,ancak camlarımız plastik olduğundan çoook riskli... uygun mesafeden yapılmazsa ve uzun süre ısıya maruz kalırsa eriyor yada büzüşüyor...
yapanları gördübu yüzden yazdım....
herkese kolay gelsin....
Arkadaşlarım 150 zat için bir sorum olacak. Bir sorun yaşıyorum. Motor soğukken çalışmıyor. Marş basıyor ama çalışmıyor. Ayaktan hemen çalışıyor. Bunun ile ilgili bilgisi olan arkadaştan yardım ve bilgi bekliyorum . Teşekür ederim.
ewet dostum bendede aynı problem var, marş basıyor ama çalışmıyor ayak marşı ile tek seferde çalışıyor,ben aküden şüpheleniyorum güçü düşük olduğundan marş iyi basmıyor sanırım , bu problemi çözen arkadaş varsa paylaşırsa sevinirim
Aynı sorunu benimde yaşadığım dönemlerde ustam, kontağı ON konumuna getirip 1-2 dk. bekledikten sonra marşa basmamı önermişti..Sorun çözülmüştü..
Birde bujileriniz orjinal buji ise sıkıntının nedenlerinden biri de budur genelde..NGK ya da Bosch marka ile değiştirmenizi öneririm..
benzer bi sorunu bende yasiyordum sebebi ise su imis
Osbourne arkadasımızın dedıgı gıbı 1-2 dk kadar beklemek grekıomus. bızım motorlar otomatık vıtes oldugu ıcın bujı sıstemıde otomatık yapıdaymıs o yuzden motor calıstıktan sonra bıraz beklemek ıstıyormus ılk basta bekleyınce emın olun problem kalkıyor. tabı sızde baska bı problem yoksa pek teknık terım bılmıyorum anladıgım kadarı ıle anlatmaya calıstım
SELAMLAR...
VAY BE AYBERK ABİ HALAA BURDASIN HE
TEBRİKLER
N VAR N YOK
Where did you sleep last night? ? ? :silent:
Eski ve yeni bütün ZAT çı arkadaşların yeni yılını kutlar mutluluklar dilerim...
Herkese kazasız belasız ve masrafsız sürüşler..
Tüm arkadaşların yeni yılı kutlu olsun..
Arkadaşlar yine bir sorum olacaktı:
Bu ZAT'ları kışlık depolamayı yapmadan kaç gün bekletebiliriz. Ben 10 gün kadar kullanamayabilirim, bu süre zarfında bir sorun olurmu? Ara ara çalıştırmalıyım mı?
Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim. Kazasız belasız sürüşler..
Motoru 3 haftadan uzun bırakmayacaksan ekstra bir tedbir almana gerek yok..Ara ara çalıştırmanı tavsiye etmem..Zira 1 hafta bekleyip marşa basıp 10 dk çalıştırıp motoru kapatırsan motor bloğu içerisinde o zamana kadar birikmiş olan su damlacıkları motora zarar verir..
Ama haftada bir minik bir tur yapıp geri gelirsen sorun olmaz..
Bir tedbir olarak akü kutup başlarını sökebilirsin..O kadarı yeterli olacaktır..
İyi seneler herkese..
Osbourne birşey daha soracağım. Bu motor bloğu içerisinde birikmiş olan su damlacıkları nedir. Yani nasıl oluşur ve nasıl bir zarar verir? Aklımda soru işareti bıraktıda, anca sorabildim.
Önerdiğin tavsiyeye uyarak dün motorla bir turlayıp geleyim dedim ama marşa bastığımda haydaa. Daha önce marş motoru almıyorduda sorun elektrik tesisatının "-" kablosundan kaynaklanıyor diye bahsetmiştim. Sorun aynıydı ve servisin akünün - ucundan karbüratörün somununa attığı kabloyu yenileyip, düzenleyip tekrar vidaladım ve sorun giderilmiş oldu (Böylece motorumu ilk kez sorununu gidermiş oldum ) Zaten ondan sonra ufak bir gezi yaparak motorumu ısıtmış oldum.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:51 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:43 ----------
Osbourne kusura bakma durmadan seni rahatsız ediyorum, bir sorum olacaktı.
Senin satılık bu ZAT ını okurken motorun tüm somunlarını sıkıyorum diye bassetmişsin. Ben de dün motara elim değmişken dıştan görünen somunları elden geçirdim (sıkı olanları zorlamadım tabi ). Diyeceğim başka elden geçirmemiz gereken somunlar varmıdır?
Yardımlarınız için çok teşekkür ederim. Kazasız belasız sürüşler diliyorum..
Merhaba arkadaşlar. Bu motor beni deli ediyor. Kısaca açıklarsak dün motora binecektim ve ne olsun marş almıyor, aküden şübhelendim ve akü takviyesi yaparak çalıştırdım. Kullandıktan sonra tekrar denemelerimde almıyordu ve yine kablo sorunu diye "-" hattan gövdenin demirine dokundurunca çalıştı, sonradan düzeltirim diye bıraktım. Ama bügün aynı şekilde kablo yardımıyla gövdeye temas ettirsemde çalışmadı ve takviyeyle çalıştırıp kullandıktan sonra bırakıp tekrar aynı işlemi yapınca çalıştı. Anlamadım gitti.. Acaba bu sorun şasiya atılan kabloda mı, yoksa aküden mi? Yardımlarınızı bekliyorum. Şimdiden teşekkür ederim, kazasız belasız sürüşler..
Su damlacıkları dediğim şey aslında motor bloğu içinde biriken mikro su tanecikleri..gözle görülen bir durum değil..motorun kısa süreli çalışma sonucu sıcaklık farkından dolayı rutubetlenmesi diyeyim ben bu işe..
tüm somunları derken gözle görülebilenleri kast ediyorum tabiiki..
grenajların vidaları, egsoz koruması somunları, egzos saplama somunları vb. yani gördüğüm her şey işte
birde sele altındaki somunlar var onlarıda ihmal etme..özellikle akünün yanındakiler çabuk gevşiyor..
ama o marş almama işini anlamadım bende..bence bu şekilde şasi aldırarak marş yapmak yerine sorununu çözene kadar ayak marşıyla devam etmelisin..öyle daha sağlıklı olur..
ama ayak marşını da dikkatli kullanmak gerek..öyle bir anda abanılınca dişlileri kırar..önce yavaş basarak boşluğunu alıp sonra sağlam ve tek hamlede marşa basmamız daha doğru olacaktır..
Osbourne bilgilerin için teşekkür ederim.
Ama bu ayak marşı işinde zorlanıyorum. Dediğin gibi boşluğunu alıp sağlamca tek seferde yaptım yaptım yapamadım daha aldıramıyorum. İlk seferde çalıştıramadığımda daha çalışmıyor ve çare takviye
Birde ayak marşının bazılarında (boşluğunu aldığımı düşünüyorum, belkide yanılıyorum) kitleniyor, dönmüyor. Bu boşluğunu alamamaktan mı oluyor? Tabi sonra açılıyor.
Neyse tekrar bilgilerin için teşekkür ederim, kazasız belasız sürüşler.
ilk seferde boşluğunu aldıktan sonra birinci basışta almayınca hemen asılma..tekrar yavaşça boşluğunu alıp bas marşa..yani boşluk ilk basış için değil her basışta alınmalı..ondan kitleniyordur..kitlenince de sakın abanmayasın..mazallah dişliler..
rica ederim bu arada ama mesajlarını tekrar okuyunca sorunun aküden değilmiş gibi gelmeye başladı..Du bakalım Ahmet ağabey okursa yazar buraya dermanını..
bu cumartesi buluşup birlikte SEVPA ya gidelim istersen..Orada bir baksınlar motoruna..
Herkese selamlar
Bende sonunda derdimi anlatacak bi yer buldum. Hangi ustaya anlattıysam farklı birşeyler söyledi motor otoparkta yatıyor 10 gündür yola çıkmaya tırsıyorum artık.
Sorunumu anlatmaya başlayayım. Bundan 20 gün kadar önce motor işe gittiğimde problemsiz götürdü ama akşam çıkarken ki 10 saat sonra çalışmadı. Ayaktan çalıştırıp yola çıktım zar zor eve gittim. Anladım ki akü bitmiş o gün içerisinde. Sabah çalıştıramadım ne normal ne ayaktan. Bir gün bekledim arkadaşın aküsünü aldım onu takıp çıktım yola fakat yolda giderken hep gözüm akü ibresindeydi. İbre arada bir kırmızıdan yeşile dogru yukseliyordu ki 60 70 km hız yaptıgımda fakat akü idare eder seviyeden yukarı çıkmıyordu. Problem heralde arkadaşın aküsündendir deyip hazır da motor sıcakken takayım dedim benim aküyü onu şarj etsin. O anda ne olduysa sigortayı yakmışım yerine bir oto elektrikçisi buldum araba sigortası taktım çalıştırdım. 50 metre gitmeden motor bir tekledi ve bir daha marştan veya ayaktan çalışmadı.
Bu problemi de usta çözdü ki benzin pompası bozulmuş. 2 gün ustada kaldı ben parçayı alıp gelene kadar bu sürede aküm kendi kendine toparlamış pompayı taktıktan sonra ilk seferde çalıştı.Ama yolda gözüm hep akü ibresindeydi çünkü bu sefer hiç kıpırdamıyordu ve zamanla akü bitti, ibre de sona kadar indi.
İbre sondayken akü kendini biraz toplayınca ayaktan çalıştırabiliyorum fakat farları yakınca motor duruyor. Sinyalleri çalıştıracak kadar bile güç olmuyor ve ayrıca butun ışıklar kapatılınca motor giderken sürekli gaz kesiliyor. Sanki motor kendine çalışacak kadar bile güç üretemiyor gibi, sürekli gaz kes gaz kes, 1 sn gaz alıyor yarım saniye kesiyor.
Sizlerden öğrenmek istediğim benim derdime nasıl bir çözüm olabilir. Konjektörmü bozuk ki eminim bozuk kabloları çıkık olsa çalışmaz motor diye biliyorum. Yoksa başka bir problem mi var. Motoru itmekten sıkıldım onun beni taşıdığı kadar ben onu itmişimdir heralde. Lütfen bana bir yardım sıkıldım artık motorsuzluktan.
Teşekkürler
Bu sabah motorun aküsünün - kutbından şaseye 2 kablo attım (bu sefer karbüratörün diğer somununa ) ve marşa bastım ama 2 gündür kablodan kaynaklanan sorunsa aküyü doldurmamış olacağından ve ışıkları kullanımdan dolayı, zayıf çeviriyordur. Ve ayakla marşıyla 5 dk olduğu yerde çalıştırdım, durdurdum el marşıyla çalıştı. Yerine koyup bi 5dk daha çalıştırdım, sonra durdurup tekrar elle denediğimde çalıştı. Bu ara akü ibresine dikkatle baktım, ibre kırmızıyla-yeşil bitişiğinde dururken marşa bastığımda 2mm aşağıya iniyordu çalıştırırken (tabi bu motoru 10dk rölentide çalıştığı durumu)
Öğlen vaktinde motoru alıp tur atmaya başladım (farları yakmadım daha iyi şarj etsin diye ) ~10km gittim ve motoru bırakçağım yere ~1km kala ~500metre yokuş ineceğim yerde (eğer çalıştıramazsam diye ) istop edip tekrar denedim ve sorunsuz çalıştı (bu sırada ibre önceki gibi 2mm kadar inme falan da yapmadı yani marşa bastığımda olduğu yerde sabit duruyordu)
Arıza kablodan kaynaklanıyordu herhal, düzeldiğini düşünüyorum. Bu akşam tekrar motoru kullanacağım, artık ak koyun kara koyun belli olacak
Neyse tekrar bilgileriniz için teşekkür ederim, kazasız belasız sürüşler.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:29 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:09 ----------
Arkadaşım, benim bilgim yardım edecek kadar yoktur. Farkettiysen bende burda ki tecrübeli arkadaşlardan yardım alıyorum ama sorunun daha önce başıma gelen sorunla aynı gibime geldi.
Kısacası; konjektörden kaynaklanıyor olabilir. Mesela akü ibresi sona geliyor diyorsun en üst seviyeye mi yoksa en alta mı geliyor anlamadım ama aynı olay bende de vardı. Benim ibre birden en üst seviyeye çıkıyordu (yer olsa tur atacaktı ) ve ardından seninde dediğin gibi tekler şeklinde gaz yiyo, yemiyor yapıyordu. Ne oldu; 2 gün o şekilde kullandım ve benzin pompası sizlere ömür. Neyse garantiden yapıldı dedik ama fazla enerji karbüratöre de zarar vermiş, 1 hafta sonra karbüratör kendini iyice saldı (yani motor zor çalışıyor, rölenti ayarı tutmuyor vs.) Ve ~2 hafta sonra hayda elektrik tesisatının - bölümü pert (bu sorun konjektörden olup olmadığını bilmiyorum). Neyse arkadaşım diyeceğim konjektöründe olabilir ama tam da bilmiyorum açıkçası
Forumda ki teçrübeli arkadaşlar sana yardımcı olurlar.
Kazasız belasız sürüşler.
Şu an bu konu içerisinde 7 kullanıcı var. (0 üye ve 7 misafir)