Mondial 150 ZAT Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
06 Aralık 2009, 15:06
#5141
eksozumun uzerindeki kapakla ilgili sorunum var. bunu tutan vidalardan 2si içten kırılmış nasıl olmuşsa. (3.sü zaten vida değil, değişik birşey) haliyle vidalar sağlam tutmuyor ve sürüşte acayip bir ses çıkarıyor.
tornacıya gidip diş açtırmam önerildi ama başka pratik bir yol varmıdır bildiğiniz.
birde tornacıya gitsem kaça halleder, eksozu sökmeme gerek varmıdır.
Reklamlar
-
06 Aralık 2009, 17:26
#5142
tabiki altımızdaki bir taarruz tankı değil gösterdiğiniz ilgi için teşekkür ederim
motoru hiç zorlamadan kullanıyorum birşey sorucam buraya resim nasıl koya bilirim
-
06 Aralık 2009, 18:31
#5143
hakan33 adlı üyeden alıntı
tabiki altımızdaki bir taarruz tankı değil gösterdiğiniz ilgi için teşekkür ederim
motoru hiç zorlamadan kullanıyorum birşey sorucam buraya resim nasıl koya bilirim
imageshack.us tan upload ediceksin. direct linki alıcaksın
[img]directlink[/img] bu şekilde yazıcaksın
yada mesaj yazarken ustteki bu resme basıp direct linki buraya yapıştırırsan kendiside ekliyicektir
-
06 Aralık 2009, 18:55
#5144
RunemagicK adlı üyeden alıntı
eksozumun uzerindeki kapakla ilgili sorunum var. bunu tutan vidalardan 2si içten kırılmış nasıl olmuşsa. (3.sü zaten vida değil, değişik birşey) haliyle vidalar sağlam tutmuyor ve sürüşte acayip bir ses çıkarıyor.
tornacıya gidip diş açtırmam önerildi ama başka pratik bir yol varmıdır bildiğiniz.
birde tornacıya gitsem kaça halleder, eksozu sökmeme gerek varmıdır.
Evet var ,..Esasında kolay..Fakat alet lazım..Nederler alet çalışır el övünür..
Zannederim vida metrik 5 .Bunu Tam ortadan 3 mm matkapla delinecek.Sonra ters paso klavuz ile deliğe salınacak.Ve vida çıkmış olacak..Ters paso klavuz yoksa o zaman ona uygun tornavidayı hafif çekiçliyerek deliğe sokar, sonra ters çevirerek çıkarırsın..Eğer vidanın ucu dışarda başı yok ise ucuna vida kaynatılarak çıkarılır.....Bu işe uygun aletlerin yoksa tornacı da çıkart..çok para tutmaz. Kolay bir iş...
Nikelajlı parça kapak paslı ise onu araba partası ile bolca sürterek pırıl pırıl yapabilirsin..Ben aldığımda pas içinde idi pasta ile bu hale geldi
Kolay gelsin..
-
06 Aralık 2009, 19:45
#5145
Ahmet Erşen adlı üyeden alıntı
Evet var ,..Esasında kolay..Fakat alet lazım..Nederler alet çalışır el övünür..
Zannederim vida metrik 5 .Bunu Tam ortadan 3 mm matkapla delinecek.Sonra ters paso klavuz ile deliğe salınacak.Ve vida çıkmış olacak..Ters paso klavuz yoksa o zaman ona uygun tornavidayı hafif çekiçliyerek deliğe sokar, sonra ters çevirerek çıkarırsın..Eğer vidanın ucu dışarda başı yok ise ucuna vida kaynatılarak çıkarılır.....Bu işe uygun aletlerin yoksa tornacı da çıkart..çok para tutmaz. Kolay bir iş...
Nikelajlı parça kapak paslı ise onu araba partası ile bolca sürterek pırıl pırıl yapabilirsin..Ben aldığımda pas içinde idi pasta ile bu hale geldi
Kolay gelsin..
3-4 mm içeriden kırılmış malesef. matkapla yapmakta iyi bi beceri gerektirir valla, 1 milim yana kayarsa yalama olur kesin. en iyi fikir tornacı galiba. peki bu tornacıların kullandığı alet taşınabilir birşeymi, eksozu sökmeme gerek varmı yani.
kapakta paslı değil neyseki.
teşekkür yardım için
-
06 Aralık 2009, 20:00
#5146
RunemagicK adlı üyeden alıntı
3-4 mm içeriden kırılmış malesef. matkapla yapmakta iyi bi beceri gerektirir valla, 1 milim yana kayarsa yalama olur kesin. en iyi fikir tornacı galiba. peki bu tornacıların kullandığı alet taşınabilir birşeymi, eksozu sökmeme gerek varmı yani.
kapakta paslı değil neyseki.
teşekkür yardım için
Esasında hiç bir zorluğu yok.Kolay bir iş.Klavuz , vida açmak için kullanılan alet . Vida boyunda . Ayni somun içine vida sokmak gibi. Yalnız bu deliğe yiv açarak giriyor..Ters paso ise , klavuzu saat istikameti tersinde çevirince deliğe giriyor..Kırık olan vida da ayni yönde döndüğü için , klavuz deliğin içine girerken , kırık vidayıda çıkarmış oluyor..
Egzostu sökme ,motor üzerinde yapılabilir..Motoru yan sehpaya alırsın , tornacı rahat çalışır..
Ayrıca sen delik açarken vidanın dişlerini bozmuş olsan bile , bozulan 5mm o deliğe 6 mm klavuz çekilir .Sorun değil..
-
06 Aralık 2009, 20:18
#5147
Ahmet Erşen adlı üyeden alıntı
Esasında hiç bir zorluğu yok.Kolay bir iş.Klavuz , vida açmak için kullanılan alet . Vida boyunda . Ayni somun içine vida sokmak gibi. Yalnız bu deliğe yiv açarak giriyor..Ters paso ise , klavuzu saat istikameti tersinde çevirince deliğe giriyor..Kırık olan vida da ayni yönde döndüğü için , klavuz deliğin içine girerken , kırık vidayıda çıkarmış oluyor..
Egzostu sökme ,motor üzerinde yapılabilir..Motoru yan sehpaya alırsın , tornacı rahat çalışır..
Ayrıca sen delik açarken vidanın dişlerini bozmuş olsan bile , bozulan 5mm o deliğe 6 mm klavuz çekilir .Sorun değil..
teşekkürler. yarın ilk fırsatta sanayiye gidicem artık
-
07 Aralık 2009, 00:37
#5148
-
07 Aralık 2009, 15:11
#5149
Ozzysse adlı üyeden alıntı
ahmet bey tesekkurler anlattıkların uzere kolluk yapmaktan vazgectım ama aklımda da kaldı
honda nın gold wıng modelınde de dedıgım tarz bı kolluk mevcut bu arada kı kındısı 60 kusur mılyar degerınde bı motor.
quHeYLaN motoru benımseyıp benım motorum dıye bındıgınde 3 gun sonra herseyın oluyor elın agayın oluyor. 2 adım atmak ole zor gelıyorkı anlatamam. tabı bunlar motorun arac ozellıgı ancak bı de motor keyfı baska hıc bısı de yok. gunes batarken arkanda kız arkadasınla sahıl yolunda yavas bı hızla gıtmezten guzel bı haz yok. tavsıye ederım cok zevklı bı duygu. bn motorumu 1200 tl ye aldım ama cınlılere helal olsun bu fıyatlara bole keyıfı yasattıgı ıcın. hakan33 un sansızlıgı var demekkı ama kac tane cın motoru gordum kullandım bakarsan hepsı sorunsuz gıdıyor. almaktan hıc korkma ve tadını cıkar ıkı tekerın
walla düşününce gerçekten güzel bişey gibi gelio bi ara denemem lazım aslında bence de güzel ama dediğim gibi hafif tırsıntı yapıyo o yüzden alıp almamak arasında takılıp kaldım ama alcam gibi yaa bu hakan yokmu beynime işliyo her akşam
-
07 Aralık 2009, 23:34
#5150
quHeYLaN adlı üyeden alıntı
walla düşününce gerçekten güzel bişey gibi gelio bi ara denemem lazım
aslında bence de güzel ama dediğim gibi hafif tırsıntı yapıyo o yüzden alıp almamak arasında takılıp kaldım ama alcam gibi yaa bu hakan yokmu beynime işliyo her akşam
once ucuz 2. el bi scooter al seversen ılerletırsın eger motor sevdasından memnun kalmazsan bıraz dusuk bı fıyata belkı aynı fıyata rahatca satarsın. ancak o kullanılmıs belkı cok hor kullanılmıs bır motor olucak onun sana yasattıgı sorunları butun motorlara yorma. ve 1000 tl ye alacagın bır motoru 300 ytl le gıbı masrafla nerdeyse sıfır gıbı yaparsın
-
08 Aralık 2009, 00:37
#5151
150 zat tekeleme sorunu
Merhaba arkadaşlar 3 gündür motor çok kötü tekliyor.Buji degiştirdim , yağı yeniledim yinede sorun gitmedi.çok kötü bir şekilde tekleme var yolda giderken pat pat şeklinde vurmalar var gaz kesilip duruyor.durdugumda ben istop etmeden kendisi istop etmeye başladı bugün ve bu akşam çalışır durumda motoru incelerken arka stop lambaları sönük oldugu halde hafif bir şekilde yanıp sönüyor ara ara.Bu konu hakkında yardımlarınızı bekliyorum..
-
08 Aralık 2009, 19:51
#5152
herkeze selamlar
Benim sorum bir idda neticesinde oluştu?
Ben şu an motorumu sarıp sarmalayıp garaja çektim.. Fakat benim bir arkadşımın iddası; motoru 2 gunde bir marş basmam gerktiğini belirtti. Çünkü motorun hareketli parçalarının yağlanma olmamasından dolayı paslanma olabileceğini belirtti.. YORUMLARINIZI bekliyorum....
[B]ALLAH KASK'LARIMIZA ASFALT YÜZÜ GÖSTERMESİN[/B]
-
08 Aralık 2009, 21:46
#5153
Sero 1981 ,
1 - 2 yıllığına askere gitmiyorsan.
2 -Motorunu deniz kıyısında bırakmıyorsan .
3 - Sadece 2 , 3 ay kış için sarıp sarmaladıysan ,
Yaptığın goğrudur,
Motorun gövdesi tam kapalıdır.Parçalar da yağlı olduğundan 2 , 3 aylık yatmada herhangi bir sorun olmaz..Dişli kutusu da ayni şekilde yarı yağ içindedir..
Yalnız Akünün kutup başlarını sök..Veya aküyü çıkar.. Bu yeterlidir.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:46 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:34 ----------
kan26 adlı üyeden alıntı
Merhaba arkadaşlar 3 gündür motor çok kötü tekliyor.Buji degiştirdim , yağı yeniledim yinede sorun gitmedi.çok kötü bir şekilde tekleme var yolda giderken pat pat şeklinde vurmalar var gaz kesilip duruyor.durdugumda ben istop etmeden kendisi istop etmeye başladı bugün ve bu akşam çalışır durumda motoru incelerken arka stop lambaları sönük oldugu halde hafif bir şekilde yanıp sönüyor ara ara.Bu konu hakkında yardımlarınızı bekliyorum..
Motoruna gaz verdiğinde gaz yeme sorunu yoksa ve rahat gaz yiyiyorsa karbüratöründe sorun yok demektir.Eğer gaz yemiyorsa ya karbüratör ayarın bozuk veya pislik var demaktir....
Eğer karbüratörünün gaz rahat yiyiyorsa o zaman ateşleme sisteminde temassızlık veya kablo birleşme soketlerinde oksitlenme var demektir..,Ayni şekilde arka stop lambandada temassızlık veya oksitlenme var..
Elinden iş geliyorsa kolları sıva işe başla . Yoksa sana servisin yolu gözüküyor..
Kolaygelsin
-
09 Aralık 2009, 01:18
#5154
kan26 adlı üyeden alıntı
Merhaba arkadaşlar 3 gündür motor çok kötü tekliyor.Buji degiştirdim , yağı yeniledim yinede sorun gitmedi.çok kötü bir şekilde tekleme var yolda giderken pat pat şeklinde vurmalar var gaz kesilip duruyor.durdugumda ben istop etmeden kendisi istop etmeye başladı bugün ve bu akşam çalışır durumda motoru incelerken arka stop lambaları sönük oldugu halde hafif bir şekilde yanıp sönüyor ara ara.Bu konu hakkında yardımlarınızı bekliyorum..
lamba kendiliğinden yanıyosa elektrik aksamla alakalı birşeydir. dolayısıyla bujiye giden elektriktede aksama olur, tekleme yapar. elektrikten anlayan birine götür, sokak arası motorcusuna sakına götürme, benim gibi mağdur olma
---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:18 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:16 ----------
Ahmet Erşen adlı üyeden alıntı
Esasında hiç bir zorluğu yok.Kolay bir iş.Klavuz , vida açmak için kullanılan alet . Vida boyunda . Ayni somun içine vida sokmak gibi. Yalnız bu deliğe yiv açarak giriyor..Ters paso ise , klavuzu saat istikameti tersinde çevirince deliğe giriyor..Kırık olan vida da ayni yönde döndüğü için , klavuz deliğin içine girerken , kırık vidayıda çıkarmış oluyor..
Egzostu sökme ,motor üzerinde yapılabilir..Motoru yan sehpaya alırsın , tornacı rahat çalışır..
Ayrıca sen delik açarken vidanın dişlerini bozmuş olsan bile , bozulan 5mm o deliğe 6 mm klavuz çekilir .Sorun değil..
sorunum halloldu tornacı sayesinde.
o teneke sesiyle motor sürmek ne iğrenç birşeymiş, yeni motor aldım gibi oldu resmen
-
09 Aralık 2009, 13:47
#5155
-
09 Aralık 2009, 18:04
#5156
Merhaba arkadaşlar bir sorum olacaktı. Amcamın elinde bidonda benzin var. Önceden ağaç kesme motoru kullandığı için ~2-3 yıldır benzin bekliyor.
Benzinin kurşunsuz mu süper mi olduğunu bilmiyorum. Rengi turuncuya kaçar bir sarı gibi renkte benzin. Demek istediğim motora aldığım her benzin üzerine parça parça kullansam bir sorun teşkil edermi? Bilgilendirirseniz çok makbule geçer.
Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim, kazasız belasız sürüşler..
-
09 Aralık 2009, 22:59
#5157
tüm ZAT'çı dostlarıma selamlar olsun....
epeydir sizlerden uzak kaldım,kusuruma bakmayın... zat'ım şuan 29.350 km'de... kazasız belasız yollardayım....
hepinizin tekeri düz bassın,allah'a emanet olun....
-
09 Aralık 2009, 22:59
#5158
Crazy Motors adlı üyeden alıntı
Merhaba arkadaşlar bir sorum olacaktı. Amcamın elinde bidonda benzin var. Önceden ağaç kesme motoru kullandığı için ~2-3 yıldır benzin bekliyor.
Benzinin kurşunsuz mu süper mi olduğunu bilmiyorum. Rengi turuncuya kaçar bir sarı gibi renkte benzin. Demek istediğim motora aldığım her benzin üzerine parça parça kullansam bir sorun teşkil edermi? Bilgilendirirseniz çok makbule geçer.
Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim, kazasız belasız sürüşler..
ben olsaydım kullanmazdım anladıgım kadarı ıle 3-5 lt bısı. 15 tl cıvarı bı para etcek yanı deymez motoru rıske atmaya. benzının oksıtlenme gıbı yanma ozellıgının azalması gıbı bısıler duymustum. ama zararı nedır tam bılmıyorum benzınden anlayan arkadaslar daha dogru bılgılendırır senı. ama karın aldıgın rıske değicek mıktarda degıl.
bırde benım sorum var ????
motora alarm takmak ıstıyorum takan var mı? ne taktı ne onerırsınız ( bu arada motor asya t1 bılıyorsunuz)
-
09 Aralık 2009, 23:14
#5159
Crazy Motors adlı üyeden alıntı
Merhaba arkadaşlar bir sorum olacaktı. Amcamın elinde bidonda benzin var. Önceden ağaç kesme motoru kullandığı için ~2-3 yıldır benzin bekliyor.
Benzinin kurşunsuz mu süper mi olduğunu bilmiyorum. Rengi turuncuya kaçar bir sarı gibi renkte benzin. Demek istediğim motora aldığım her benzin üzerine parça parça kullansam bir sorun teşkil edermi? Bilgilendirirseniz çok makbule geçer.
Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim, kazasız belasız sürüşler..
sorun olurmu olmazmı bilmiyorum ama benzin dinlendirilince daha iyi olduğunu biliyorum (bi ara tatlıses benzincilerinde böyle bişeler yapıldığı için duymuştum)
---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:11 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:10 ----------
AYBERK adlı üyeden alıntı
tüm ZAT'çı dostlarıma selamlar olsun....
epeydir sizlerden uzak kaldım,kusuruma bakmayın... zat'ım şuan 29.350 km'de... kazasız belasız yollardayım....
hepinizin tekeri düz bassın,allah'a emanet olun....
darısı başımıza. nice 30binlere diyicem ama bilmem mümkünmü
---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:14 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:11 ----------
Ozzysse adlı üyeden alıntı
bırde benım sorum var ????
motora alarm takmak ıstıyorum takan var mı? ne taktı ne onerırsınız ( bu arada motor asya t1 bılıyorsunuz)
takan ve sorunsuz kullananları gördüm duydum ama bir o kadarda sorun yaşayanları duydum.
aküyü çabuk bitirdiğini söyleyenler, kumandadan çalıştırma olayı yüzünden elektrik tesisatını bozanlar, vs
en temizi, aküne güveniyosan sadece alarm olarak taktırmak, kumanda ile marş basmayı taktırmamak.
-
09 Aralık 2009, 23:18
#5160
Bilgileriniz için sağolun.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler