Mondial 150 ZAT Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
27 Ekim 2009, 15:03
#5041
Reklamlar
-
27 Ekim 2009, 15:39
#5042
-
28 Ekim 2009, 00:11
#5043
hayırlı olsun sınan sonunda aldın zatı allah kaza bela wermesın... 8500 km yazmıssın mutlaka kayışı kontrol ettir.
[B]ALLAH KASK'LARIMIZA ASFALT YÜZÜ GÖSTERMESİN[/B]
-
28 Ekim 2009, 11:32
#5044
sinanferah05 adlı üyeden alıntı
hayırlı olsun gerçekten cok tatlı motor bende almayı dusunuyorum ama çok kararsızım
-
28 Ekim 2009, 14:09
#5045
RunemagicK adlı üyeden alıntı
hayırlı olsun
teşekkr ederim
---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:08 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:07 ----------
sero1981 adlı üyeden alıntı
hayırlı olsun sınan sonunda aldın zatı allah kaza bela wermesın... 8500 km yazmıssın mutlaka kayışı kontrol ettir.
aynen öyle abi aldım sonunda tamam abi bugun bıraktım servise zaten biraz baksınlar diye hallettiricem
---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:09 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:08 ----------
luck adlı üyeden alıntı
hayırlı olsun gerçekten cok tatlı motor bende almayı dusunuyorum ama çok kararsızım
teşekkür ederim almadan önce kesinlikle bi ustaya göster unutma ....
Mondial zat 150 ' ımı sattım , Suan MCT250 :)
-
28 Ekim 2009, 20:41
#5046
arkadaşlar;
hepinize selam olsun....
zat'ımı acil satmam gerek....
1.750 TL YANINDA: KİLİT+ELDİVEN (DERİ)+KASK (LAZER)
ŞİMDİDEN TEŞEKKÜRLER....
-
29 Ekim 2009, 20:14
#5047
RunemagicK adlı üyeden alıntı
motorun aküyü aşırı şarj ediyo büyük ihtimal. konjektörde sorun olabilir
Evet arkadaşım. Sorun konjektördeymiş. Düşünün 2 gün o şekilde kullandım ve ustaya götürdüğüm, orda sorun için test ederken artık hiç çalışmadı.
Sonuç: Konjektör patlamış ve benzin pompasını pozmuş. Garantiden onarıldı..
Benim anlamadığım 500km motor arıza yaparmı? Bundan sonra beni uğraştıracak şekilde başıma bela olur mu? Merak etmiyor değilim. (Bu sırada ilk bakımıda yapıldı)
Herkese kazasız belasız sürüşler.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:14 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:13 ----------
sinanferah05 adlı üyeden alıntı
Hayırlı olsun, kazasız belasız sürüşler..
-
29 Ekim 2009, 22:46
#5048
Crazy Motors adlı üyeden alıntı
Evet arkadaşım. Sorun konjektördeymiş. Düşünün 2 gün o şekilde kullandım ve ustaya götürdüğüm, orda sorun için test ederken artık hiç çalışmadı.
Sonuç: Konjektör patlamış ve benzin pompasını pozmuş. Garantiden onarıldı..
Benim anlamadığım 500km motor arıza yaparmı? Bundan sonra beni uğraştıracak şekilde başıma bela olur mu? Merak etmiyor değilim. (Bu sırada ilk bakımıda yapıldı)
Herkese kazasız belasız sürüşler.
Aldığından beri sorunludur büyük ihtimal, 5.kmde de yapabilirdi, şimdiye denk gelmiştir. Neyseki tüm tesisatı yakıcak bişe olmamış. Geçmiş olsun
-
30 Ekim 2009, 17:45
#5049
RunemagicK adlı üyeden alıntı
Aldığından beri sorunludur büyük ihtimal, 5.kmde de yapabilirdi
, şimdiye denk gelmiştir. Neyseki tüm tesisatı yakıcak bişe olmamış. Geçmiş olsun
Sağolasın.
-
30 Ekim 2009, 20:44
#5050
benim ampuller son bikaç aydır sürekli bozulmaya başladı. sebebi nedir acaba. sağ sol en az 10 tane ampul aldım son 3-4 ay içinde sürekli bozuluyor. bugünde sol tarafın uzunları gitti. sizdede oluyormu acaba. dandik malmı satıyolar yoksa. iyisi varsa aliyim kurtuliyim artık şu dertten.
-
31 Ekim 2009, 13:57
#5051
Crazy Motors adlı üyeden alıntı
Evet arkadaşım. Sorun konjektördeymiş. Düşünün 2 gün o şekilde kullandım ve ustaya götürdüğüm, orda sorun için test ederken artık hiç çalışmadı.
Sonuç: Konjektör patlamış ve benzin pompasını pozmuş. Garantiden onarıldı..
Benim anlamadığım 500km motor arıza yaparmı? Bundan sonra beni uğraştıracak şekilde başıma bela olur mu? Merak etmiyor değilim. (Bu sırada ilk bakımıda yapıldı)
Herkese kazasız belasız sürüşler.
dostum konjektörü kaça değiştirdin benimkide bozukmuş sanırım.
-
31 Ekim 2009, 15:12
#5052
Ben daha dün değiştirdim konjektörü 70 tl bayıldım valla
Mondial zat 150 ' ımı sattım , Suan MCT250 :)
-
31 Ekim 2009, 17:47
#5053
sinanferah05 adlı üyeden alıntı
Ben daha dün değiştirdim konjektörü 70 tl bayıldım valla
işçilik dahil olabilir o fiyat
bende iki tane mondial bayisine gittim az önce, biri 46 dedi(netteki fiyat), diğeri 30 dedi
anlamadığım nokta mondialin yedek parça fiyat listesinde (http://www.ugurmondialyp.com/) diğer bütün modeller 10-20tl arasında gezinirken 150zatınki 46tl. ne farkı var bunların anlamadım
-
01 Kasım 2009, 17:42
#5054
RunemagicK adlı üyeden alıntı
dostum konjektörü kaça değiştirdin
benimkide bozukmuş sanırım.
Arkadaşım ustayla konuşurken garanti dışı yapılsa 60TL senden alacaktım demişti.
-
02 Kasım 2009, 23:18
#5055
Arkadaşlar sizlere birşey soracaktım.
Bahsettiğim gibi motorumun ilk bakımını yaptırdım ama usta rölenti ayarını ne ettiyse çalıştırırken motor zor çalışıyor yani devamlı istop ediyor, belli bir süre ufaktan gaz vererek ısındığında(~3-4dk) istop etmiyor. Buğün ustaya aynısını anlattım ve bir ayar daha çekti ama sonuş aynı.
Dikkatimi bir kaç şey çekti:
1- Sanki motor rölentide çalışırken biraz titrek çalışıyor (pimpiriklendim diyemi bana öyle geliyor)
2- Daha önce yokuş aşağıya inerken motor hızını korurken şimdi firenleyerek hız kesiyor (istop edecek gibi ve patlak ekzos gibi ama sezsizi gibi bir şekilde)
Bu dediklerim karbüratördeki rölentinin ayarsızlığından mı kaynaklanıyor? Birde ben servise gidene kadar iyi bir ayar yapabilirmiyim? nasıl ve ne şekilde yapabilirim?
Yardımlarınız için çok teşekkür ederim, kazasız belasız sürüşler.
-
03 Kasım 2009, 05:26
#5056
Crazy Motors adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar sizlere birşey soracaktım.
Bahsettiğim gibi motorumun ilk bakımını yaptırdım ama usta rölenti ayarını ne ettiyse çalıştırırken motor zor çalışıyor yani devamlı istop ediyor, belli bir süre ufaktan gaz vererek ısındığında(~3-4dk) istop etmiyor. Buğün ustaya aynısını anlattım ve bir ayar daha çekti ama sonuş aynı.
Dikkatimi bir kaç şey çekti:
1- Sanki motor rölentide çalışırken biraz titrek çalışıyor (pimpiriklendim diyemi bana öyle geliyor)
2- Daha önce yokuş aşağıya inerken motor hızını korurken şimdi firenleyerek hız kesiyor (istop edecek gibi ve patlak ekzos gibi ama sezsizi gibi bir şekilde)
Bu dediklerim karbüratördeki rölentinin ayarsızlığından mı kaynaklanıyor? Birde ben servise gidene kadar iyi bir ayar yapabilirmiyim? nasıl ve ne şekilde yapabilirim?
Yardımlarınız için çok teşekkür ederim, kazasız belasız sürüşler.
rölanti ayarı basit ama, bütün zatlarda aynımı bilmiyorum ama benimkinde ayarı bir türlü tutturamadım. ya ilk çalıştırmada stop ediyor yada ısındıktan sonra sürekli gaz veriyor.
neyse
senin sorun da vidayı gevşetmiştir biraz, o dur sorun. yokuş aşağı frenliyo gibi gelmesi filan aynı sebep. önceden vida fazla sıkılıymış heral, sürekli gaz veriyomuş yani motora, yokuş aşağı gaz vermeden sabit hızla gidebiliyomuşsun sanırım. şimdi kendi kendine gaz gelmediği için motor freni oluyo haliyle. ama dediğin ses olayını anlamadım onu söyliyim
kendin ayarlayabilirsin, karbüratörün üstünde bi vida var, o vidayla yapılıyor. saat yönünde çevirdinmi rölanti artar, tersi yönünde azalır. senin saat yönüne doğru az çevirmen lazım yani, çeyrek-yarım tur kadar.
-
03 Kasım 2009, 10:09
#5057
RunemagicK adlı üyeden alıntı
benim ampuller son bikaç aydır sürekli bozulmaya başladı. sebebi nedir acaba. sağ sol en az 10 tane ampul aldım son 3-4 ay içinde sürekli bozuluyor. bugünde sol tarafın uzunları gitti. sizdede oluyormu acaba. dandik malmı satıyolar yoksa. iyisi varsa aliyim kurtuliyim artık şu dertten.
merhabalar
eski motorum zat 150 idi ve 45.000 km yol yaptım. bazen bu motor şans işi diyenlere inanıyorum. başımdan geçenleri yazmak istedim sorunuza karşılık.
motorumu sıfır almıştım. henüz 350 km de iken elektrike ilgili bir mekanizması yandı. motor çalışmadı. 3 servise gösterdim zor yapıldı.
bir müddet sonra sizde olduğu gibi sürekli ampuller yanmaya başladı. her hafta ampul değiştiriyordum. satana kadarda değiştirdim. aküdendir dediler 2 kere aküyü değiştirdim. konjektör iki kere yandı değiştirdim. karbüratör arıza yaptı değiştirdim. eksoz inanmayacaksınız belki ama satarken üstündeki 6. eksozdu ve eksozları kucağımda servise çok götürdüm. tüm bunların yanında kronik bir kayış koparma başladı. sorun bulunamadı. varyatör komple değişti(umarım yanlış yazmıyorumdur) yine sorun deeğişmedi. bir sorun halledildiğinde sürekli bir sorun baş gösterdi. kimi parçalar garantiden kimi ise cebimden değişti. 3200e aldığım motora bir o kadar masraf yaptım. 10000 te gaz telim koptu. 3 kere değiştirdim. çok fazla servis değiştirdim. çukurlara girince grenajlar bağlantı yerlerinden kırılmaya başladı. sürekli vidaları gevşiyordu ve inanın hayati vidalardı. bir hafta servise gitmezsem bir sorun olduğunu düşünüyordum. şu andaki 400cclik motorumdan çok benzin yakıyordu. çözüm bulunamadı. fabrikayla ettiğim kavgalarda cabası. paramla rezil oldum.
lütfen yanlış anlamayın. motoru kötülemek değil niyetim. benim kadar çekmeyen arkadaşlar var forumda. şans diyelim yine. bu arada çok hassas olduğumdan arızalar harici sürekli ekstra bakımlar yaptırdım. yinede yağmurda stop etmesinin önüne geçemedim. rölanti ayarı bir türlü tutmadı. kafasına göre yükselip alçalabiliyordu. akan trafikte çok stop etti. allahtan şanslıydım ki 70in üstüne çıkmanızı asla tavsiye etmem.
umarım sorunlarınız kısa sürede hallolur ve benim çektiklerimi çekip yok pahasına motorunuzu satmak zorunda kalmazsınız. iyi sürüşler arkadaşlar.
-
03 Kasım 2009, 19:27
#5058
yokum adlı üyeden alıntı
merhabalar
eski motorum zat 150 idi ve 45.000 km yol yaptım. bazen bu motor şans işi diyenlere inanıyorum. başımdan geçenleri yazmak istedim sorunuza karşılık.
motorumu sıfır almıştım. henüz 350 km de iken elektrike ilgili bir mekanizması yandı. motor çalışmadı. 3 servise gösterdim zor yapıldı.
bir müddet sonra sizde olduğu gibi sürekli ampuller yanmaya başladı. her hafta ampul değiştiriyordum. satana kadarda değiştirdim. aküdendir dediler 2 kere aküyü değiştirdim. konjektör iki kere yandı değiştirdim. karbüratör arıza yaptı değiştirdim. eksoz inanmayacaksınız belki ama satarken üstündeki 6. eksozdu ve eksozları kucağımda servise çok götürdüm. tüm bunların yanında kronik bir kayış koparma başladı. sorun bulunamadı. varyatör komple değişti(umarım yanlış yazmıyorumdur) yine sorun deeğişmedi. bir sorun halledildiğinde sürekli bir sorun baş gösterdi. kimi parçalar garantiden kimi ise cebimden değişti. 3200e aldığım motora bir o kadar masraf yaptım. 10000 te gaz telim koptu. 3 kere değiştirdim. çok fazla servis değiştirdim. çukurlara girince grenajlar bağlantı yerlerinden kırılmaya başladı. sürekli vidaları gevşiyordu ve inanın hayati vidalardı. bir hafta servise gitmezsem bir sorun olduğunu düşünüyordum. şu andaki 400cclik motorumdan çok benzin yakıyordu. çözüm bulunamadı. fabrikayla ettiğim kavgalarda cabası. paramla rezil oldum.
lütfen yanlış anlamayın. motoru kötülemek değil niyetim. benim kadar çekmeyen arkadaşlar var forumda. şans diyelim yine. bu arada çok hassas olduğumdan arızalar harici sürekli ekstra bakımlar yaptırdım. yinede yağmurda stop etmesinin önüne geçemedim. rölanti ayarı bir türlü tutmadı. kafasına göre yükselip alçalabiliyordu. akan trafikte çok stop etti. allahtan şanslıydım ki 70in üstüne çıkmanızı asla tavsiye etmem.
umarım sorunlarınız kısa sürede hallolur ve benim çektiklerimi çekip yok pahasına motorunuzu satmak zorunda kalmazsınız. iyi sürüşler arkadaşlar.
valla sende şanssız olanlardanmışsın benim hiç önemli bir sorunum olmadı
ampullerin patlama sebebide konjektörle alakalı imiş, voltajı ayarlayamadığından yüksek voltaj geldimi lampalar yanıyo.
-
05 Kasım 2009, 22:24
#5059
RunemagicK adlı üyeden alıntı
rölanti ayarı basit ama, bütün zatlarda aynımı bilmiyorum ama benimkinde ayarı bir türlü tutturamadım. ya ilk çalıştırmada stop ediyor yada ısındıktan sonra sürekli gaz veriyor.
neyse
senin sorun da vidayı gevşetmiştir biraz, o dur sorun. yokuş aşağı frenliyo gibi gelmesi filan aynı sebep. önceden vida fazla sıkılıymış heral, sürekli gaz veriyomuş yani motora, yokuş aşağı gaz vermeden sabit hızla gidebiliyomuşsun sanırım. şimdi kendi kendine gaz gelmediği için motor freni oluyo haliyle. ama dediğin ses olayını anlamadım onu söyliyim
kendin ayarlayabilirsin, karbüratörün üstünde bi vida var, o vidayla yapılıyor. saat yönünde çevirdinmi rölanti artar, tersi yönünde azalır. senin saat yönüne doğru az çevirmen lazım yani, çeyrek-yarım tur kadar.
Arkadaşım bilgilerin için sağol.
Ama sorun ayarla alakalı değil. Daha önce belirttiğim gibi motorum bozulmuştu ve sorun konjektörde idi. Ve ardından benzin pompasını bozmuştu, haliyle karbüratörede zarar vermiş (tabi bu zamanla git gide arttı). Karbüratör ayar tutmuyor, motoru zor çalıştırıyor denildi.
Sonuç; karbüratör değişti yani garantiden tekrar onarıldı. Neyse herkese kazasız belasız sürüşler.
-
05 Kasım 2009, 22:44
#5060
RunemagicK adlı üyeden alıntı
rölanti ayarı basit ama, bütün zatlarda aynımı bilmiyorum ama benimkinde ayarı bir türlü tutturamadım. ya ilk çalıştırmada stop ediyor yada ısındıktan sonra sürekli gaz veriyor.
Sen rölanti ayarını motor soğukken yapıyorsun ondan tutturamıyorsun
Biraz yol yaptıktan sonra sağa çekip öyle dene..Tam motor stop edecek gibi olmadan hemen öncesine ayarlarsan sorun kalmaz..
Eğer gene olmuyorsa rölanti ayarından başka bir de hava & yakıt karışımı ayar vidası var ayrıca..
Ona dışardan zor ulaşılıyor ama..Serviste ona da baktır..
Bu arada tekrardan görüşemedik yav
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 8 kullanıcı var. (0 üye ve 8 misafir)
Bu Konudaki Etiketler