Mondial 150 ZAT Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
01 Ekim 2009, 22:28
#5001
osbourne bilgilerin için sağol.
Forumda ki arkadaşlardan ricam olacaktı, 150ZAT ları için kullandığı buji ve bilgilerini söylerlerse çok makbule geçer. Şimdiden teşekkürler..
---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:28 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:09 PM ----------
osbourne arkadaşım senin kullandığın bujinin markası ve bilgilerini verebilirsen makbule geçer. Yardımların için çok sağol.
Herkese kazasız belasız sürüşler.
Reklamlar
-
01 Ekim 2009, 22:37
#5002
Crazy Motors adlı üyeden alıntı
osbourne bilgilerin için sağol.
Forumda ki arkadaşlardan ricam olacaktı, 150ZAT ları için kullandığı buji ve bilgilerini söylerlerse çok makbule geçer. Şimdiden teşekkürler..
---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:28 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:09 PM ----------
osbourne arkadaşım senin kullandığın bujinin markası ve bilgilerini verebilirsen makbule geçer. Yardımların için çok sağol.
Herkese kazasız belasız sürüşler.
Ben Zat ımı satmıştım farketmişindir ama kullandığım buji bosch markayddı ve hiçbir sorun yaşatmamıştı..
yav bak bu iş çok karışık değil..herhangibir mondial bayiisine girip zatlar için hangi model buji kullanılıyor dersin olup biter..bujiyi alacağın yerde bile söylerler muhtemelen..sadece marka bilgisi gerekirse dediğim gibi bendeki bosch idi..
-
01 Ekim 2009, 22:54
#5003
Crazy Motors adlı üyeden alıntı
osbourne bilgilerin için sağol.
Forumda ki arkadaşlardan ricam olacaktı, 150ZAT ları için kullandığı buji ve bilgilerini söylerlerse çok makbule geçer. Şimdiden teşekkürler..
---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:28 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:09 PM ----------
osbourne arkadaşım senin kullandığın bujinin markası ve bilgilerini verebilirsen makbule geçer. Yardımların için çok sağol.
Herkese kazasız belasız sürüşler.
benim zattada bosch vardı, 7500km sorunsuz çalıştı, dahada çalışırdı ama ben zorla bozdum sonra edirne-enezdeki imkansızlıktan bi marka taktırdım ama ne bilmiyorum, 1000kmdir kullanıyorum ama bi sorunu yok, bide usta ngk tavsiye etmişti, nettede baya övmüşler ngk bujiyi, onuda aldım yedek kulübesinde bekliyo
-
01 Ekim 2009, 23:53
#5004
Crazy Motors adlı üyeden alıntı
Merhaba arkadaşlar. İki sorum daha olacaktı:
1) Forumda okuduğumca, buji olarak en iyisi Bosch buji ile bujimin değişimi yapacağım. Peki bu bujinin voltajı nedir acaba? Arabalardan bildiğimce voltaj tipine göre takılıyor (örnek; 11V - 11,5V diye değişiyor).
2) Fren yağı azaldığında hangi marka ve hangi tip yağ ile takviye edeceğiz ve aslında nasıl takviye edeceğiz?
Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim. Herkese kazasız belasız sürüşler diliyorum..
Bujiler 10.000 volt ile çalışırlar..Senin duyduğun bilgi tümüyle yanlış..Artı ve eksi kutup arasında akımın atlayabilmesi (çaka bilmesi ) için çok yüksek volta ihtiyaç yardır....Akünün verdiği 12 voltluk akımı ateşleme sistemi CDI ile 10.000 volta cıkar ve buji ateşleme yapar.........
Gelelim buji seçimine ..Ben NKG kullanıyorum...Mondial servislerinde genellikle kaliteli buji bulunmuyor onun için sen sırf buji satan dükkanlara git , ve NKG orjinal japon CR7HSA tipini iste ve tak.Memnun kalırsın...
Hidrolık yağını hiç alma derim...1 Bir kutu yağ alacaksın bir kaşık yağ kullanacaksın , gerisini kenara koyacaksın.belkide hiç kullanmayacaksın..Ben neredeyse iki sene olacak bir gram dahi eksilmedi..
Eğer kaçırma varsa zaten servise gideceksin orada baktır ve doldurt...
kolay gelsin..
-
02 Ekim 2009, 10:39
#5005
Buji adını NGK olarak düzeltiyorum...Gece karanlığında yanlış yazmışım....Eğer yukardaki bujiyi bulamazsan C7HSA da olabilir..R harfi bujinin rezistanslı olduğunu gösterir..
-
03 Ekim 2009, 12:51
#5006
Arkadaşlar bütün bilgilerniz için teşekkür ederim.
-
04 Ekim 2009, 20:56
#5007
merhabalar artık bende zatçıyım asya t1imle takas yaptım gerçekten t1e göre çok daha kaliteli bir motor ivmelenmesi sesi duruşu çok daha güzel
-
04 Ekim 2009, 21:31
#5008
srcannn adlı üyeden alıntı
merhabalar artık bende zatçıyım asya t1imle takas yaptım gerçekten t1e göre çok daha kaliteli bir motor ivmelenmesi sesi duruşu çok daha güzel
hak yolunu bulmuşsun, tebrikler
-
08 Ekim 2009, 19:48
#5009
Merhaba arkadaşlar. Fikirlerinize başvurmak istiyorum.
Bir aya yakın ZATımla aranıza katıldım ve ilk bakıma yaklaşıyorum. Şimdi ben 500 ile 1000km arasında götüreceğim ama kitapçıkta yazdığınca 300km'de(şu anda gelmiş bulunuyorum) yağı değiştirecekmişiz. Ben 300km de yağ ve bujiyi değişitirsem sonrada 950km civarında gidip ilk bakımı ve kitapçıktaki ilk 1000km kontrolleriyle birlikte yaptırabilir miyim?
Servisle telefonda konuştuğumca 500km de kendileri yağ, kontroller ve 1000km de yine yağ, 1000km bakımı yapacaklarmış. Kendimiz yağ değiştiremezmişiz, garanti iptal olurmuş. Kitapçıkta yapabileceğimiz belirtildiğini söyleyince biraz kıvırırcasına yapacağınız hata garantiyi götürür dedi.
Arkadaşlar bu konuda beni bilgilendirirseniz ve ilk bakımı nasıl yaptırmalıyım hatta siz nasıl yaptırdınız, paylaşırsanız çok makbule geçer.
Şimdiden teşekkür ederim ve kazasız belasız sürüşler diliyorum.
-
08 Ekim 2009, 20:42
#5010
kitapçıktaki bigileri hiçe sayma ve gerekli dönemlerde,km'lerde bakımını yaptır ve KAŞEYİ MULAKA VURDUR!!!!! sonradan sorun çıktığında o kaşelere yani garanti belgesine bakıp yorum yapıyorlar... km'n arttıktan sonra yavaş yavaş kendi bakımlarını yapabilirsin. ama en azından garanti belgesindeki km dönemlerini geciktirme,belki motoruna bişey olmaz ancak ileride saçma bir sebepten dolayı o kaşe ve imzaları baz alıyorlar... tecrübeye sabittir...
-
08 Ekim 2009, 21:19
#5011
AYBERK bilgilerin için sağol.
Dediğim gibi ben şimdi yağ ile buji değiştirsem ve 950km gibi gidip ilk bakımını yaptırabilirmiyim bir sorun yaşatırlar mı?. Yoksa servisin dediği gibi 500km de ilk bakımı sonra 1000km de ilk 1000 bakımımı yaptırmalıyım?
-
09 Ekim 2009, 07:05
#5012
arkadaşlar yerim olmadığından dolayı motoruma zarar gelmemesi için satıyorum ilgililere duyurulur ayrıntılar alanda yer almakta aksesuarlıdır
http://www.sahibinden.com/akseuarli_...XQQdisplayitem
-
11 Ekim 2009, 15:16
#5013
ArkadaşLar ben ZAT ı yaklaşık 2 senedir kullanıyorum ve aldığımdan beri bu motorun derdi hiç bitmedi. Öncelikle motor marştan çalışmıyor bunu servise de götürdüm tavsiye edilen başka yerlerede ama motor yazın sıcağında bile ilk çalıştırmamda marşla çalışması ölüm gibi. Ne yapmam gerek bilmiyorum. Birde motor dan tak tak diye aşırı bir ses geliyordu yaptırdım şimdi o sesi tekrar geliyor ama hafif bu neden kaynakLanır yardımcı olursanız sevinirim. İyi forumlar..
-
11 Ekim 2009, 15:33
#5014
Crazy Motors adlı üyeden alıntı
AYBERK bilgilerin için sağol.
Dediğim gibi ben şimdi yağ ile buji değiştirsem ve 950km gibi gidip ilk bakımını yaptırabilirmiyim bir sorun yaşatırlar mı?. Yoksa servisin dediği gibi 500km de ilk bakımı sonra 1000km de ilk 1000 bakımımı yaptırmalıyım?
en garantisi yetkili servise yaptırmak ancak motorun garantili bile olsa garanti fazla işe yaramıyor diye biliyorum.
ayrıca yağ değiştirmenin garantiyi bozacağınıda inanmıyorum. tabiki eksik yada fazla yağ koyarsan motorda sorun olabilir, o zamanda haliyle garantiden çıkar ama dediğim gibi garanti pek fazla işe yaramıyor diye biliyorum.
ayrıca 500kmde bakıma götürmeyip 1000de götürürsen bu seferde bakımı aksattığın için bilmem ne sorunu oldu, garantiden çıktı diyebilirler
bide buji değiştirmek yağ değiştirmekten daha risklidir
---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:33 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:28 PM ----------
vesu adlı üyeden alıntı
ArkadaşLar ben ZAT ı yaklaşık 2 senedir kullanıyorum ve aldığımdan beri bu motorun derdi hiç bitmedi. Öncelikle motor marştan çalışmıyor bunu servise de götürdüm tavsiye edilen başka yerlerede ama motor yazın sıcağında bile ilk çalıştırmamda marşla çalışması ölüm gibi. Ne yapmam gerek bilmiyorum. Birde motor dan tak tak diye aşırı bir ses geliyordu yaptırdım şimdi o sesi tekrar geliyor ama hafif bu neden kaynakLanır yardımcı olursanız sevinirim. İyi forumlar..
marşa basarken hafif gaz veriyomusun. bende ilk aldığım zamanlar sadece marşa basıyodum ve zor çalışıyodu.
birde akün zayıf olabilir
tak tak sesi nerden geliyor
-
11 Ekim 2009, 21:35
#5015
Bende sorunumu yaziyim, başlık açınca kimse sallamıyor. Zatçılardan hayır gelir anca
Motor geçen günlerde hafiften gaz yememeye başlamıştı. O yüzden hava filtresi, buji, buji başlığı değiştirdim. Karbüratörü temizledim olmadı, karbüratör temizlik maddesi kullandım yine olmadı ve eve gelirkenki son 5-6 dakikada motor artık iyice gitmez hale geldi. Nedir bunun sorunu anlamadım. Yardım bekliyorum
-
11 Ekim 2009, 22:25
#5016
RunemagicK bilgilerin için sağol.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:25 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:14 PM ----------
Arkadaşlar birşey soracağım; motorumun ilk bakımını serviste yaptırırken istediğim bujiyi ve yağı kendim götürüp koyduracağım.
Forumda öğrendiğimce NGK CR7HSA bujiyi aldım ama bahsedilen Castrol GPS 4T 10W 40 yağ bulunmuyormuş(eskidenmiş değiştirilmiş) yerine Castrol Power1 Scooter 4T 10W 40 yağ verdiler. Bu yağ nasıl, kullanan varmı, kullansam sorun çıkartma durumu olurmu?
Şimdiden teşekkür ederim. Kazasız sürüşler diliyorum.
-
11 Ekim 2009, 23:05
#5017
Crazy Motors adlı üyeden alıntı
RunemagicK bilgilerin için sağol.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:25 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:14 PM ----------
Arkadaşlar birşey soracağım; motorumun ilk bakımını serviste yaptırırken istediğim bujiyi ve yağı kendim götürüp koyduracağım.
Forumda öğrendiğimce NGK CR7HSA bujiyi aldım ama bahsedilen Castrol GPS 4T 10W 40 yağ bulunmuyormuş(eskidenmiş değiştirilmiş) yerine Castrol Power1 Scooter 4T 10W 40 yağ verdiler. Bu yağ nasıl, kullanan varmı, kullansam sorun çıkartma durumu olurmu?
Şimdiden teşekkür ederim. Kazasız sürüşler diliyorum.
Yaklaşık 700-800km önce koymuştum hala kullanıyorum. Bir sorun yok. Ama önceki yağlardan ne farkı vardı bilmiyorum Daha doğrusu genel olarak ne farkı var bilmiyorum ama ilk çalıştırmada nerdeyse marşa basmadan çalışıyo Heralde metale yapışma özelliği olsa gerek.
(Ha bir kere mecburiyetten açık yağ koymuştum o ayrı tabi, zeytinyağı gibiydi)
-
11 Ekim 2009, 23:11
#5018
Crazy Motors ve vesu... nerde oturuyorsunuz??? eğer istanbul'da ikamet ediyorsanız size çok iyi ve mondial yetkili servisi olan bir yer tavsiye edecektim. oraya gidipte pişman olan yoktur... SEVPA TİCARET olarak geçer,internettende rahatlıkla ulaşabilirsiniz,ismet usta ise işinin erbabıdır. ismimide çekinmeden verebilirsiniz... teknik konularda fazla yardımım dokunmuyor kusuruma bakmayın bu arada...
-
11 Ekim 2009, 23:24
#5019
AYBERK adlı üyeden alıntı
Crazy Motors ve vesu... nerde oturuyorsunuz??? eğer istanbul'da ikamet ediyorsanız size çok iyi ve mondial yetkili servisi olan bir yer tavsiye edecektim. oraya gidipte pişman olan yoktur... SEVPA TİCARET olarak geçer,internettende rahatlıkla ulaşabilirsiniz,ismet usta ise işinin erbabıdır. ismimide çekinmeden verebilirsiniz... teknik konularda fazla yardımım dokunmuyor kusuruma bakmayın bu arada...
orası hakkaten iyiymiş, benim motorun ilk sahibide oraya götürmüş bakıma filan ve ondan aldıktan sonra 6000-7000km hiç sorunsuz bindim nerdeyse. ama pahalımı sanki biraz. geçen karbüratör temizlemeye 30tl dedi. gerçi sorunu çözdükten sonra fazla farketmiyo ama 30da çok yahu
---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:24 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:23 PM ----------
yeni karbüratör 60tl bu arada
-
11 Ekim 2009, 23:44
#5020
AYBERK adlı üyeden alıntı
Crazy Motors ve vesu... nerde oturuyorsunuz??? eğer istanbul'da ikamet ediyorsanız size çok iyi ve mondial yetkili servisi olan bir yer tavsiye edecektim. oraya gidipte pişman olan yoktur... SEVPA TİCARET olarak geçer,internettende rahatlıkla ulaşabilirsiniz,ismet usta ise işinin erbabıdır. ismimide çekinmeden verebilirsiniz... teknik konularda fazla yardımım dokunmuyor kusuruma bakmayın bu arada...
İsmet usta ameliyat oldu Ayberk, 1 aydan fazladır yok yerinde..Benim motorda arıza yaptı işte..İsmet usta olmayınca SEVPA yalan ben size söyliyim..
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 11 kullanıcı var. (0 üye ve 11 misafir)
Bu Konudaki Etiketler