Arkadaşlar ayberk arkadaşımız bir kaza yapmış ona burdan geçmiş olsun diliyorum bakdaımda kisme yazmamış bari ben yazıyım dedim malum en eski zatçılardan biridir kendisi..
Arkadaşlar ayberk arkadaşımız bir kaza yapmış ona burdan geçmiş olsun diliyorum bakdaımda kisme yazmamış bari ben yazıyım dedim malum en eski zatçılardan biridir kendisi..
gece aniden hızla karşısına çıkan arabaya çarpmamak için motoru yatırıyor motor 35-40 metre sürükleniyor kalçasında ezilme omzunda eklem yerlerinde ağrılar varmış 3-5 sıyrıkları varmış bu kazayı bu kadar hafif atlatmasının nedeni üstünde ful koruması olması hep diyoruz tam koruma olmadan asla motora binmeyin.. o korumalar olmasa ayberk şu anda belki çok çok daha ağır bir durumda olabilirdi.. tekrardan geçmiş olsun..
ayberk abi çok geçmiş olsun Allah şifa versin
Boş gezenin boş kalfası rallici cadde tayfası...
ayberk çok geçmiş olsun
aynı olay benim başımada gelmişti sokaktan taksi cıkmıştı önüme bende yatırmıştım motoru
neyse ki daha kötüsü olmadı ümit ederim yakında sağlığına kavuşursun
http://img30.imageshack.us/img30/9673/imageqhg7.gif
Ayberk büyük geçmiş olsun hocam. Acil şifalar dilerim.
Nerede bu hayatın restart düğmesi? Kasmaya başladı artık, Yeniden başlatmam lazım...
Ekstra teknik bilgi.. - Gaz yememe, benzin otomatiğinin kesilmeyen trrrrrrr sesi
Birgün sakin sakin zat'ınızı sürerken bir anda ön taraftan fön makinesine benzer bir ses mi duymaya başladınız? akabinde makineniz gaz yememeye, stop etmeye mi başladı?
Korkmayın..
Bunun nedeni benzin otomatiğinizde sıkışmış olan havadır (Dikkat benzin otomtiği çıldırmış gibi trrrrrlıyorsa bu durum geçerlidir)
Karburatörün fazla benzini tahliye ettiği ucu aşağı bakan hortumun oralarda yer alan, hemen tanıyacağınız ucu vidayla kapatılmış olan bir hortum göreceksiniz..
O vidayı gevşetiniz..2-3 sn. benzin akıtana kadar gevşetip sonrasında vidayı sıkınız..
İşlem tamam
Bonus bilgi - Ön camdan gelen sese kesin çözüm!
şimdiye kadar araya pvc bant çekme, vidalara conta attırma vb. bilimum metod denemiş ve başarısız olduktan sonra en iyi neticeyi çift taraflı bant ile aldım;
Camı sökünüz, nalburdan aldığınız çift taraflı bantı tercihan 2 kat olacak çekilde camın motosikleti öptüğü kısma çekiniz, camı dikkatlice yerine geri takınız..
İşlem tamam
ewet ewet gecenlerde anlattıgım sey buydu gazı yemıyor durunca dewri sapıtıyor sonunda stop edıyor bunun ıcın hawayı almak gerekıyor yanı bu bılgıyı paylastıgın ıcın cok saol ayrıca yakıt ölçümünu yapmadım ama bı depoyla 136km gordum sonra tekrar benzınlıgın yolunu tuttum canımı sıkan tek sey bu
---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:44 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:40 PM ----------
ayrıca izmirde bayraklıda ahmet abının yolladıgı bı konuyu okudum 151rs karburatoru uyum saglıyormus acaba yakıtı etkılermı dıye dusunuyorum egerkı olumlu yorumlarınızı alırsam ahmet abıyle ırtıbata gecıp bu işi halletmek iseterım
---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:46 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:44 PM ----------
AYRICA Ayberkbüyük geçmiş olsun hocam. Acil şifalar dilerim.
geçmiş olsun ayberk kardeş...allahtan sende bişey yok sevindirici olan da bu zaten..
AYNI DİLİ KONUŞANLAR DEĞİL,AYNI DUYGULARI PAYLAŞANLAR ANLAŞIR
Ayberk abi çok büyük geçmiş olsun neden bütün aksilikler seni bulur anlamamki neyse çok çok geçmiş olsun
Mondial zat 150 ' ımı sattım , Suan MCT250 :)
Arkadaşlar, 26.temmuz.2009 Pazar günü saat.18.00 de sahilyolu Kartal Migros önünde Mondialcıların buluşması var. Tanışma, bilgi alışverişi ve yeni dostluklar kurulacak. Lütfen katılınız.
Ben sitenin yeni üyesiyim, sizin duyuru yaptığınızı bilmiyorum. Her zaman her yerde buluşuruz, gelebilirseniz sizinle tanışmak isterim.
ZAT çı arkadaşlarıma iyi akşamlar...
Evet AYBERK arkadaşımıza buradan , tekrar geçmiş olsun diyorum..Allah bu tür kazalardan hepimizi korusun....
Formu devamlı izliyorum . Yardım edebileceğime inandığım bir konu olduğunda sizlerle yazışmaya giriyorum......
Efe 84 arkadaşım..
Evet ben 18 ay önce karbüratörümü ustanın önerisi ile 151 Hs karbüratöru taktım. ve bugüne kadar en ufacık bir sorun yaşamadım 6000 Km oldu. Yakıt konusunda maillerime girip okursan bilgi sahibi olursun.
Mondial servisi Nejat ustanın yeri , karşıyaka , soğukkuyu Yenigirne girişi sağ tarafında.Tel: 3720103
Değiştirmeyi düşünüyorsan,telefonla görüşürsün..
Kolay gelsin...
Herkese kazasız masrafsız ve zevkli sürüşler..
İyi akşamlar Ahmet ağabey..
O benzin akıtma olayının çözümüne ulaşamadık serviste ve servisim karburatörü açıp bakmayı önerdi ama ben senin önerine uyarak açtırmadım çünkü çok ciddi bir sorun olarak görmedim..;Zaten son 2-3 gündür akıtma da yapmıyor..Herhalde şamandıra düzeldi bilemiyorum..
Bunun haricinde yüksek devirlerde derinden derine gelen bir hınnNNNNnnn hınnnNNNNnnn şeklinde dalgalı bir ses var..
Bir balans sorunumu acaba bu?
Usta orayı burayı sıkıştırdı ve fren teli bilmem neyin yanındaymış ben onu ayırdım olumsuz etkisi olmaz olumlu etkisi olur dedi ama ben tam anlayamadım o işi..Acelem de vardı ayrıntılı anlattıramadım..
Nedir bu olaylar sizce?
Tüm arkadaşlara günaydın ve iyi tatiller..
Osbourne ,
Karbüratörünü açtırmamakla iyi etmişsin..Fabrika ayarları bozulduktan sonra tekrar ayni ayarı tuturabilmeleri zor. Mondial motorlarının eğtimini almıs ciddi ve iyi bir servise gidilirse orjinal i ayarlar belki tutturulabilir...Ama mahalle arası motorcularla zor.....Bence hele bu sıcaklarda depoyu fullememekte fayda var,..Depoda sıcaklıklarla bereber olusan benzin buharı benzin tahliyesini dahada fazlalaştırıryor..
O bahsettiğin yüksek devirdeki sesi bir çok motorun yaptığını düşünüyorum.Bu ses tabiki titreşimden kaynaklanıyor.,,,Motorda dönen okadar çok parça varki . dönen bu parçaların hepsinin balans ayarının nekadar sağlıklı yapıldığını bilemiyoruz.....Ufak bir misal...Arka varyatör elinize geçerse bakın volan tası üzerinde matkap ucu izleri görülür..Bu bir balans ayarlamasıdır.Orada balans yapan fazlalığın alınmasıdır...Ama bu işlemler bu ucuz motorlarda ne kadar hassas yapılmıştır..? .İkinci misal...Ön ve arka tekerlerimiz....Aliminyum ...Oldukçada ağır..Acaba balansı tam yapılmışmıdır...Bence hayır...Çünkü cant üzerinde balans yapıldığını gösteren bir işaret yok..Mesela yapışkan balans kurşunlar......Vs. Ama tekeri sökmeden üzerinde Balans makinesi ile yapılabilir..Ve yaptıranlar var..
Bu balans sebebinden , tabiki motorumuzdaki sesleri kullanım sırasında dinleyelim.Fakat zararlı seslerle zararsız sesleri ayırt edelim....Ustanın bahsettiği o fren teli ve diğer teller , elektirik kabloları dahil.. genelde
şaseye titreşim yapmaması için ya bağlı bulunur veya plastik bağlarla titreşimden uzaklaştırılır...Ustanında yaptığı bu olsa gerek......Çokta fazla kafaya takmayın derim..Sesi dinleyin . Yerini bulabilirseniz siz gidermeye çalışın ..Kötü sesle zararsız sesi ayırt edin......
Herkese kazasız masrafsız ve zevkli sürüşler.....
Evet kaçırdığınız Şile gezisi ve eski gezilerden 150 ZAT'ımın kardeşleri arasından verdiği pozlardan bir kaçı
Gezilere katılmanızı özendirmek için koyulmuştur.
Şile Gezisi Fotoları
Şu an bu konu içerisinde 7 kullanıcı var. (0 üye ve 7 misafir)