Mondial 150 ZAT Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
Forumdan Uzaklaştırıldı
Arkadaşlar forumları baştan takip edenler varsa daha öncede bi ara görünmüştüm bu topicte. Benim int bağlantım adsl olmadığı için aylık indirip okuyorum yazıları, ismim Bahtiyar. (motorumu 0 km de aldım)
Şimdi sıkı durun; Ben motorun bütün grenaj kısımlarını parçaladım(çıkardım), Sebep olarak içini merak etmem. Motorun şasesi, yani demir eklem yerleri küf-pas yapmaya başlamış , buralara siyah sprey boya yaptım ki daha fazla kanser alanları genişlemesin dieee. (E bu kadar açmışıs yıkamadan olmaz. (iki günümü verdim bu iş için) )
Herkes kendi Zat150 sinin gidonunun ortasındaki (mondial yazısı olan) parcayı, düz tornavidaylan söksün ve arkasındaki üretim tarihine baksın, benim motorumun parçaları 2001 yılının 6. ayında üretilmiş ve Türkiyede 2005 model olarak satılıyor. yani biz boşuna heyecan yapmayalım yeni model die. Adamlar 5 yıl önceki teknolojilerini satıyorlar bize...
Motorumu 9. ayın başlarında kullanmaya başladım. yani 3 bilemediniz 3,5 aylık kullanıcıyım, şunuda belirteyim benim ilk motorumdur... Çin mallarını kötülemeyelim diyecem kızacaksınız, eğer bu ucuz veya hesaplı motorlar piyasaya girmeseydi benim motor kullanmam bir hayaldi hatta motoru tamir edeceğimi bile düşünmezdim. Ama Ne faydası oluyor? derseniz. insanı iki tekere alıştırıyor bu ucuz-hesaplı motorlar, Ben elime tornavida alıp tamir olayına başladım, hayatımda buji değiştirmemiştim, cam sesini kesmek için alyan ile sıkıştırma yaptım.. Motorda yapılması gereken davranışları öğrendim, gerek dengede durmayı, gerekse yolda yapılması gerekenleri öğrendim, ARTIK BANA BU MOTOR KÜÇÜK gelmeye başladı diyebilirim. Fakat şu bi gerçekki ilk günlerde ayağımı yerden kesmeden viraj alamaz, ve duruşlarda ve kalkışlarda dengemi kaybederdim... Artık kendimi motor üzerinde yeterli hissetmeye başladım MONDİ150 sayesinde.. Şurası kesin ki birçok benim gibi yeni motorcu arkadaşlarda, bu hesaplı motorlarlan başladılar,başlıyorlar. (Şimdi ben raceing tiplere yönelmek istiyorum, zaten önden görünüşte race tipinde mondinin...)
Düşüp kalkmasını öğrenmeliyiz diyorum ben kısaca, allaha şükür motorumda çizik yok ama ne yaparsam kontrol kaybolur ne yaparsam emniyetli ve sağlam vaziyette giderim bunları kavradım, motorun sesiyle birşeyler anlamaya başladınızmı olay tamamdır bence, ben hergün en az 120 km civarı yol yapıyorum,(okula gidiyorum) motorun nezaman yağ istediğini, nezaman buji istediğini hissetmeye başladım...
Şimdi size başımdan geçen veya yapılması gerekenleri yazmaya çalışayım ki yeni alacak olan arkadaşlarımız da fikir sahibi olsunlar. hiç olmazsa önceden bazı durumların farkında olabilsinler...
- Sabahları hava çok soğuk ise; anahtarı açınız ve enaz 30 sn bekleyiniz, ayrıca ayak marşını yavaşça sonuna kadar basınız ki dişliler birbirleri üzerinde harekete hazırlansınlar. ve Elektronik ateşleme yapabilirsiniz. Ateşlemede bujinin çok faydası vardır.
- Yan sehpa stop olayı vardır: Ben yağmur, çamur kullandığım için herhalde müşürde bir paslanma veya toprak kaçması durumu söz konusu oldu, ben bu müşürü iptal ettim, devreyi tamamladım. Eğer ilk ateşlemede çalışmaz ise yan sehpayı birkaç kez açıp kapayın. (çukurlardan geçince bile motor durabiliyor..)
- Ön camdan ses geliyor: sese engel olmak için çift taraflı bant veya lastikler faydalı oluyor, ama Hiç lastik koymadan da sesi engellemek isterseniz= elinizi cam ile plastik arasına sokup camı öne doğru iterek vidaralırını sıkınız camın(tabi ilk önce biraz gevşeltmeyi unutmayın)...
- Kalkışlarda çok titreme yapıyor diyorsanız, ki zaten titreme otomatik makinelarda çok az bile oluyormuş= Gazınızı birazcık daha titreme anında açınız
(yakıt veriniz motora), arka tekerleğin göbekteki somunlarını sıkınız gevşemiş olabilir(başıma geldi böyle bir durum). Debriyaj olayı bu motorlarda şöyledir, bilyalar hızlı döndükçe dışa doğru saçılır ve bu saçılma sayesinde kayısı gerip çekmeye başlar, yani uzun lafın kısası kavrama anını nekadar kısa tutarsanız motorunuz okadar az yıpranırmış.
- yakıt olayı= Bu motorlan 55 i geçmezseniz gerçekten çok hesaplı olabiliyorlar, 68 bin yaktıra bildim en ucuz, fakat çok sıkıcı oluyor, aynalara baktığınızda arabalar üzerine çıkıyormuş gibi oluyor
- Motorun dış görünüşü güzel fakat yapılma tarzı hız için değilmiş, ustam özellikle kulağımı çekiyor, eğer uzun süre limitlerde kullanırsam motorun ömrünü kısaltırmışım...
- En önemliside bunu ben keşfettim. Hızlanırken sanki araba kullanıyormuş gibi vites molaları veriniz, eğer böyle mola verirseniz motorunuz daha seri kalkıyor.. Şahsen ben böyle kalkıyorum..( 20 ye kadar hızlanın, gazı kapatın sonra 40 a kadar hızlanın gazı kapatın.... ... .... Gazı kapatın derken sonuna kadar kapatmayın, motorun devrini düşürün, ivmelenmenizi kaybetmeyin... )
- Egzoz kapağını(parlak kısmı)= vidalarını kontrol ediniz ençok ses oradaki vidalar gevşeyince çıkartıyor.
- Eger kalkışlarda motordan hızlanma sesi eşliğinde, arka tekerlek kaymasa bile kaydığınızı hissederseniz, servise gidip debriyaj bilyelerini değiştiriniz, benimkiler çok çabuk aşındı, zaten titremenin enbüyük kaynağıda bu bilyeler.
- Arka freni çok berbat fakat yinede yavaşlatıyor, (zaten motorda kısa zamanda yavaşlamak istiyorsanız ön fren kullanmalısınız çünkü bütün ağırlık ön tekerde oluyor) Frenleri kademeli olarak sıkmakta fayda var çünkü frenleri aniden sıkınca özellikle arka tekerde, (amortisörde)esneme meydana geliyor ve buda telin daha da gerilmesine neden oluyor böylece tel kopabiliyor, ben şahsen iniş aşağı bir yolda fren sıkarken(arka teker çukura girince) arka fren telimi kopardım.
- ÖZETLE MOTOR ZATEN HESAPLI MOTOR, YANİ DİKKAT İSTİYOR, ben kuryeci veya acil işi olan kişi olmadığım için bana yetiyor. Yeni alacak arkadaşlara buradan yaşadıklarımı paylaşmaya çalıştım, zaten almaya niyetli olanlar okur bu uzun yazımı.
ARKADAŞLAR BEN MONDİALCİ DEĞİLİM(yani mondial bana para vermiyor, sadece bunları yaparsanız sıkıntılarımız ortadan kalkar) BURADAN BELİRTEYİM, BEN İZMİR EGE ÜNİDE OKUYAN, MOTORA HEVESLİ OLUPTA PARASI AZ OLANLARDANIM, İNŞALLAH HAYALİMDEKİ MOTORA BİRGÜN KAVUŞACAĞIM. kazasız belasız yolculuklar dilerim, ("iki tekere oturan, üzerinden zor kalkarmış.. öğrendim")
İzmirden Arkadaşlar varsa tanışıp kaynaşa biliriz, İZMİRTAYFASI na da bekleriz....
Reklamlar
-
Çok SaĞol Piper KardeŞİm Şİmdİ 150 Zat In Ne OlduĞunu ÖĞrenDİk TeŞekkÜr Ederİm...
-
bende 125 mt var geçenlerede tekleme yaptı yani patır patır ötmeye faln gitmiyordu kısacası durunca istop ediyor ve tekrar çalışmakta zorlanıyordum. 5 dk dinlenince düzeliyor ama yine yapıyordu karburatör temizlettim olmadı beynini değiştirdim olmadı buji değiştirdim olmadı (bunları servis yaptı tabi ) en sonunda manyetosu varmış içi bobin dolu onu değştirdiler motor düzeldi o zaman motorum daha 2250 km deydi şimdi iyi şu anda 3100 km de
alarmı 3 kez bozuldu değişti
benzin göstergesi 4 litrede yarım depo gösteriyor 10 km gidince depo çerekten az gösteriyor paso km ibresinde km hesaplıyom
yakıtı 110 kr.
max 100 (benim motorda öyle ) 2 kişi düz yolda 90 km/hz
ataklık ve serilik İYİ yol tutuşu çok sert hareket etmessen yatırmazsan ve ıslakta ÇOK SAKİN OLURSAN BİŞİ OLMAZ
yeni başlayanlar için ideal
-
teccol adlı üyeden alıntı
bende 125 mt var geçenlerede tekleme yaptı yani patır patır ötmeye faln gitmiyordu kısacası durunca istop ediyor ve tekrar çalışmakta zorlanıyordum. 5 dk dinlenince düzeliyor ama yine yapıyordu karburatör temizlettim olmadı beynini değiştirdim olmadı buji değiştirdim olmadı (bunları servis yaptı tabi ) en sonunda manyetosu varmış içi bobin dolu onu değştirdiler motor düzeldi o zaman motorum daha 2250 km deydi şimdi iyi şu anda 3100 km de
alarmı 3 kez bozuldu değişti
benzin göstergesi 4 litrede yarım depo gösteriyor 10 km gidince depo çerekten az gösteriyor paso km ibresinde km hesaplıyom
yakıtı 110 kr.
max 100 (benim motorda öyle ) 2 kişi düz yolda 90 km/hz
ataklık ve serilik İYİ yol tutuşu çok sert hareket etmessen yatırmazsan ve ıslakta ÇOK SAKİN OLURSAN BİŞİ OLMAZ
yeni başlayanlar için ideal
150 zat için geçerli olanlar aslında kısmende 125 likler içinde geçerli olan kurallar .. teccol sana katılıyorum ilk başlayacaklar için 125 ideal bir makina ben temmuzda aldım ama bir kere servis yüzü görmedi .. nazar değmesin .. ben yeni başlayan bir kullanıcı değilim .. 12 yıldır motor tepesindeyim .. racing den sonra bana 125 bisiklet gibi geliyo ama yol tutuşu olarak kıvrak .. ben henüz 2200 km deyim .. henüz 90 göremedim .. max 85 ..
Hızlanırken sanki araba kullanıyormuş gibi vites molaları veriniz, eğer böyle mola verirseniz motorunuz daha seri kalkıyor.. Şahsen ben böyle kalkıyorum..( 20 ye kadar hızlanın, gazı kapatın sonra 40 a kadar hızlanın gazı kapatın.... ... .... Gazı kapatın derken sonuna kadar kapatmayın, motorun devrini düşürün, ivmelenmenizi kaybetmeyin .. Nevzatın yazdıkları 125 içinde geçerli ben devamlı yapıyorum verim alıyorum .. kazasız sürüşler arkadaşlar ..
Uzay H
A RH (+)
Honda SW 400
-
Bu 125mt ZAT,a göre dahamı az baş ağrıtıyor ne...sorunsuz kullananlara nazar değmesin diyorum...çok cahilce bi soru olmaz umarım ama,kampana fren sistemi olan bir motora disk sistemi yapılabiliyormu?
-
Ben bizim Zat a lastik almak istiyorum da dunloplar nasıl,taktıran var mı(dunlop),varsa lastikleri nerde bulabiliriz...
-
electricsky adlı üyeden alıntı
benim bütçem yetmediği için zat,la aynı para olan 0 yamaha bws100,ü tercih edicem,en azından motoru büyütmek istediğimde elden çıkarmakta az sorun yaşarım,dahada önemlisi bu alet beni üzmez,başımı ağrıtmaz ve işimi görür..serviside yanıbaşımda...
ElectricSKY, sen de 1.90 boyunda olduğunu söylemişsin. Son zamanlarda sıkça gördüğüm madur arkadaşlardan aldığım bilgiler ve bizZATgördüklerim neticesinde ZAT hevesimizi sonlandırmak zorunda olduğumuzu görüyorum üzülerek. Sen tercihini BWS den yana yapacağını söylemişsin. Bende de bu alternatif sürekli vardı zaten ve aynen senin gibi şu an için en güçlü çözüm bu.
Amaç ileride iyi bir maxi scooter tabi, ama bu sene belki önümüzdeki senede bizi yolda bırakmayacak bir canavar lazım. Bence de BWS tam aradığımız gibi bir alet. Kaliteli küçük sınıflar arasında 2 zamanlı olduğundan ötürü en güçlüsü o. Motor tam anlamıyla muhteşem. Ben bir iki kez kullanmıştım ve çok memnun kaldım. Belki Zat kadar oturaklı durmaz ama en az onun kadar güç üreteceğine adım gibi eminim. Üstelik fazla bakım gerektirmeyen bir alet. Ne de olsa Yamaha!
Bir alternatif de şu var, sıfır BWS yerine temiz bir ikinci el Yamaha Cygnux olabilir. Üstelik orta sınıf bir scooter, maxiye geçiş için güzel bir adım olabilir.
Bizim gibi piyasayı halen araştırmakta olan tüm arkadaşlar! Siz ne dersiniz?
Arsel Özgürdal / RC PIPER PILOT / SAMSUN
-
Piper,bende sırf maddi sebeplerden dolayı başka bir yol aramaktayım..çünkü işteki sıkıntılardan dolayı sıfır bws almam neredeyse imkansız..cygnus,ta güzel bir tavsiye,ama Ankara,da onun ikinci elini bulmak baya zor..zaten ankara diğer güney şehirlerinde olduğu gibi bir scooter cenneti değil..bu da oldukça canımı sıkar her zaman..uyuz bu şehir uyuuuuz!neyse konumuza dönelim..burada oldukça uygun fiyata bir sürü 150 zat haberi alıyorum ve görüyorum...bu aleti uzun zamandır araştırmam,yapacağı bazı aksaklıkları bilmem dolayısıyla uygun fiyata (1.400,1.600 civarında bile var)ikinci el alıp,üzerinde yapacağım herkesin bildiği değişiklikleri yapıp(örneğin buji,lastik..)en azından hevesimi almak ve motorun dandiklik seviyesini kendim tecrübe etmek ve kendimi rahatlatmak istiyorum...uzun süredir bindiğim peugeot speedfight2,den sonra frenleri filan yetersiz gelecek,ama en azından benim motorum olacak...ulaşılacak en son nokta benim için gilera nexus 500,dür...bakalım o günleri görebilecekmiyim...yolunuz açık olsun güvenli sürüşler
-
butun zat 150 kullanan arkadaşlar a slmlar bende de war bitane o aletten yaw kardeşim ben memnunn bi kere yolda kaldı hallettm serwisim sağolsn geldi yaptı ben o torbido bölümlerine kolon takmayı düşünyon nası olr sizce arka bagajada amfii görşlerinizi bildirirsenz sewinirm guntayaksoy@hotmail.com
-
slm arkadaşlar benim zat 150 1100 km ye geldi tık yok artık tıkk
-
slmlar o mondiala laf atan arkadaş aman dikkat et asya n ortadan ayrılmasın malun asya motor mahkemelik saygılarımla zatcı
-
hoşgeldin gnapolyon bende o torbido kısmına kolon koymayı düşünüyorum ama bagaj a amfi gereksiz alt tarafı 2 tane kolon teyp bunu rahatlıkla kaldırır ama yetmez diyossan EQLASER koy derim ben koltugun altına
-
arkaya kolon koydurma olayını bizim burda (ankara-esat)YBR,lerin arka bagajına yapıyolar ve bence çok zavallı duruyor..iğrenç ses çıkıyor...böyle şeylere gerek yok..aletin kendinden böyle bir özellik varsa(piaggio x9,honda silverwing)buna ok,fakat mondial 150 zat gibi ,zaten nerde ne yapacağı belli olmayan,bir gün daha sorunsuz gideceği belirsiz bir makineye bu tip şeylerin gereksiz olduğunu düşünüyorum....
parasızlık ne kötü şey...bende bilirim x9 almasını,bütçeme daha yakın diye 150 zat denen hilkat garibesine heveslenmek zorunda kalıyorum sırf maxi scooter gibi diye...(halbuki cc olarak o cüsseye olacak iş değil,o arka frenle papyon olmak an meselesi)
ben şu an biraz sinirliyim galiba,zat,çılar kusura bakmasın.....
-
arkadaslar bende yenı aldım siyah zat 150 den 1 hafta oldu 2 gun bınmeyınce arac5-10 dk da calısıyo ve daha bugun oldu kontogı acınca tak tak tak dıye bı sesler geldı sora daha duymadım. bunun akusumu dandık ondan mı calısmıyo acaba bide o sesı bılen varsa tanımlayabılırmı
-
slm arkadaslar.mondial 150 RE hakkında bilgisi olan varmı?kullanan arkadaslar bilgi verirse sevinirim.şimdiden teşekkürler
-
hoşbuldk gökhan kardeş ya en isii aslında al bi mp3 plyer at cebe bu alete yakışıoı hakkaten ben ewdeki 2 kolonu koydm walla açtm sesinide olmyo bence boşuna masraf yapma derim ben alarm falan taktır onun yerine ama sende dene bi bak kendin gör :>
-
arkadaşlar bendeki zat 150 1200km de daa tık demedi ya çok yakınıyolar zat alanlar bence kullanmadan kullanmaya fark war altında yamaha bws 100 warmış gibi kullanmıcan bu aleti daa nazik olmak lazm neyse sözm çok yakınanlara
-
slmlar arkadşlar ben istanbuldan guntay ya bu zatlarla bi gezi falan yapsak hawalar düzelince.zat 150 ile ilgili konşmak isteynler guntayaksoy@hotmail.com ilginize teşekrrsss
-
Forumdan Uzaklaştırıldı
slm badabad
korkmana gerek yok, takırtı bir sorun göstergesi değildir. Deponu doldurman gerektiğini söylüyo motor
yani benzin pompalıyoor motora makina... motorunu pek zorlayıp limitlere çıkmanı tavsiye etmem. yavaş ve nazik kullan bak bende 8220 km ye geldim bendede tık yok. ama bazı sorunlar tabiki bendede meydana geldi
zaten alıp 5OOO km ye kadar hiç bakımsız kullanamazsın zaten kullansan bile 5OOO km de bazı parçaların kesin değişmesi gerekecektir, bu mondial zat150 olmayıp başka markalarda bile böyledir... içine siniyorsa, mutluysan hep böyle kal...
zat150 cilere slm
izmirden zat150 olan varsa bana özelden msj atabilir tanışmak isterim
-
arkadaşlar merhaba;
22/08/05 trafiye çıkışlı gri, 2700km deki 150 ZAT'ımı enduro tarzı bir motora geçmeyi düşündüğüm için satıyorum. (f650 veya kle 500 ile takas olabilir)rodajda gayet nazik sürdüm. 500 bakımı hariç servis yüzü görmedi. tek kişi düz yolda 110-115 km'yi gördüm. titreşim, sallantı vs. formlarda bahsi geçen bir problem yaşamadım. fiyatı 2,500ytl
ilgilenenler için Acıbadem
tel 0 537 701 50 14
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 11 kullanıcı var. (0 üye ve 11 misafir)
Bu Konudaki Etiketler