Mondial 150 ZAT Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
26 Haziran 2009, 17:21
#4701
ben ağzına kadar doldurdum geçen hafta yaklasık 250ml yere döküldü motorun altından bence saçma bilşey bu ve benzin depo kapagında hava alması için bilye sistemli bi delik var neden depo içine öle bi tahliye hortumu yapmışlarki benzinciler para kazansın diyemi
Reklamlar
-
27 Haziran 2009, 00:20
#4702
kasap35 adlı üyeden alıntı
ben ağzına kadar doldurdum geçen hafta yaklasık 250ml yere döküldü motorun altından bence saçma bilşey bu ve benzin depo kapagında hava alması için bilye sistemli bi delik var neden depo içine öle bi tahliye hortumu yapmışlarki benzinciler para kazansın diyemi
ben sadece 10 liralık alıp bu olayı aşıyorum. full yaptırdığım zaman her seferinde depodan yere akıyor. niye akaryakıt istasyonlarını zengin edeyim ki.
-
27 Haziran 2009, 01:07
#4703
işte bende benzinciler zengin olmasın die bide motorumun daha ne kadar yaktıgını tam bilmediğim için o deliği kapatmak zorunda kaldım deliği kapattıktan sonra daha fullemedim ama c.tesi aksamı fullıycem insallah bakalım bişe olcakmı
-
27 Haziran 2009, 16:29
#4704
ben hala anlamadım bu işi..
her seferinde depoyu full lüyorum hiç görmedim benzin akıttığını
-
27 Haziran 2009, 17:05
#4705
ben herzaman 10 tl lik aldığım için akma gbi bir olayla karşılaşmadım şimdiye kadar
AGLARSA ANAM AGLAR GERISI PLAYBACK YAPAR,,,
-
27 Haziran 2009, 17:26
#4706
-
27 Haziran 2009, 23:09
#4707
Zatçı arkadaşlarıma iyi akşamlar .....
Bir haftadır internetsiz ortamda bulunduğumdan forma giremedim.Kaldığım yerden okudum ve arkadaşlarımın adıma yönlendirdikleri soruları aklımın erdiğince cevaplamaya çalışayım...
Benzin tahliyesi ve benzin kapağı...konusuna değineyim.. ..Yakıt deposu bulunan bütün araçların fazla benzinin atılması için depo boğazlarında tahlıye hortumları vardır...Hortum takılmasa veya hortum tıkansa ne olur....? ...Boğazdan dışarı taşan benzin , bizim gibi motorlarda ve arabalarda aracın , depo kapağının bulunduğu yere göre benzin taşması yaparak arabanın kaporta , kaporta altı motorlarda sele ,grenaj ve ayak koyulan plastik aksamın benzinle ıslanmasına yol açar. Ve bu ıslaklık benzının buharlaşmasına kadar devam eder....
Bu durum parlayıcı özelliği olan benzinin yangın çıkmasına davetiye çıkarır.Hele bu plastık ve vinil aksam üzrine dökülürse , daha emici olur ve buharlasma süresi dahada uzar........Ayrıca Benzinin temas attiği yerlerde ,matlaşma , boyada bozulma , vinillerde ve plastik aksamda
deforme olur.........Bunu önlemek için depo boğazına tahliye borusu takılır ve bu boru benzini araç dışına toprak veya asfalta akması sağlarır ki araba , haraket ettiğinde dökülen benzinden uzaklaşılır ve araç üzerinde tehlike yaratabilecek olan sıvı benzin benzinden uzaklaşmış olur.....
Benzin kapağı da çok önemlidir....Sizlerinde belirttiği gibi benzin kapağını ters çevirdiğinizde birinde içinde bilye olan büyükçe bir delik ile yanında küçük bir delik daha görürüz.. Bilyeli olan delik , depo içinde buharlaşarak sıkışma yapan , benzin buharının tahliyesi içindir..Bilyenin delik uzerindeki varlığı o sebeptendir...Benzin buharı belirli bir basınca gelince bilyeyi hafifçe itirerek benzin buharını dışarıya atar....yan taraftaki küçük delik ise deponun benzin kullanımı sırasında akışını kolaylaştırmak için dısardan alacağı hava deliğidir..... Bu deliklerin kapalı olması benzinin karbüratöre gidişini zorlaştırır...Bir misal verelim...Bu yarım şişe kolanın ağzımıza dayararak şişeye hava aldırmadan içemeyeceğimize benzer..Kolayı şişeden emdikçe dudaklarımız şişeye yapışır...ve şişenin içindeki sıvıyı ımkanı yok içemeyiz....Eğer şişenin üzerine ufacık bir delik açarsak , ağzına kadar dolu bir kolayı bir dikişte dudaklarımız yapışmadan içebiliriz..
İşte benzin kapağı üzerindeki deliklerin işlevide budur....
Biraz uzun oldu ama inşaallah depo üzerineki bu hava deliklerinin önemini anlatabilmişimdir...
Benzin taşırma problemine en iyi çözüm .Fulletmemektir..Arkadaşlarımın dediği gibi 10 tl benzin almak..Ama bana göre bu her 100 Km de bir benzinciye girmektir....Bence benzin göstergeniz ikinci kırmızıya geldiğinde 20 Tl benzin alın.Sizi 200 km götürür... Yine ibre ikinci kırmızıya geldiğinde bir yirmi Tl daha alın..Hem benzin taşırmamış olursunuz....Korkmayın ikinci kırmızıya ibreniz geldiğinde sizin daha 100 Km yapacak yolunuz var demektir.....Tabiki motorunuzun benzin tüketimi normalse....
mondialci .. arkadaşımın sorduğu soruyu cevaplayım .. Evet geçen sene ben zatın karbüratörünün yakıtıyla baş edemedim...Bir türlü ayar tutturamadılar ve servis 151 HS karbüratörüyle değiştirdi..Değiştireli 5000 Km oldu Takıldığından beri yakıtım. 100 Km de 4.5 Lt olan yakıtım 100 Km ortalama 3.15 Lt ye düştü ve en ufak bir ayarsızlık yapmadı..
Birde damlayan benzinmiydi yoksa yağmı muhabbeti vardı ..Ben arkadaşlar şaka yapıyor zannettim ..Neyse damlyan benzin sürekli değilse damlar ve buharlaşır , ama damlayan yağ kalıcıdır..Damladığı zemin emici değilse yağ günlerce kalabilir benzin gibi buharlaşmaz......
Yağ damlaması motor ve dişli kutusu contalarından kaynaklanır,,,Eğer dişli kutusunun iz düşümünde yağ damlası varsa dişli kutusu contasından kaynaklanır...<dişli kutusunun kapak çivataları varyatör kapağının altındadır...onları sıkma şansımız yoktur.Yalnız varyatör kapağının arka alt vidası ayni zamanda dişli contasınıda sıkar ..Onu sıkarak şansımızı deneyebiliriz...Onun dışında varyatör kapağını soküp dişli kutusu contasını değiştirmek gerekir..
Motor kısmından yağ genellikle motor üst kapağı contasından damlatır..Kapak üstten iki civta ile sıkılır..Bu sebepten sıkma ayarını tutturmak zordur...Dört civatalı olsaydı sorun çıkarmazdı...En iyisi üst kapak contasını yenıletmektir...Eğer dikkate almaz isek tehlikeli olur.Zamanla yağ akışı bilhassa sürüş esnasında dişli harekerlerinin yarattığı basınçla artar, contadan sızan yağ arka lastik üzerine gelir ve yağlanan arka tekerimizde kayma riski yaratır.
Eğer motor yağınız fazla konmuş ise ya yağ tapasını gevşeterek biraz boşaltıp normale getirin ..Yok anahtarınız yoksa ince bir şeffaf hortumu yağ kontrol çubuğunu çıkarıp onun yerine sokun ve yağı emin ve üfleyerek atın ....Yağınız kontrol çubuğunun ortasını kesinlikle geçmesin.....Geçerse ne olur ? zamanla fazla yağ basıncından yağ akıtmaya ve yağ keçesini patlatmaya başlar...
Osbourne....Arkadaşımın dediği varyatör balata yaylarını sıkıştırılması sonrası silkelemenin kalktığı ve... Titreşimin kalmadığı idi..
Silkeleme olayına mantığım yattı ve daha önce söyledim .. Ama titremenin kesilmesi olayının yaylarla arasında bir ilişki kuramadım....Sesli düşünürsek...Titreme olayı nedir
Bilhassa Elcikte ve ayağımızın altınta hissettiğimiz titreşimlerdir...Bu titreşimlerin nedeni dönen hareketli parçaların balans bozukluğundan kaynaklanmaktadır.Motorumuzda lastik , jant , ön ve arka varyatörler . kayış titremesi , krank , manyeto gibi parçalardan her biri çalışma esnasında balans bozukluğu varsa titreşime sebep olur.....Mesele araba kullanan arkadaşlarımız bilir.Arabamızın tekerleklerinin balansı bozuksa tekerleklerin balans hareketi direksiyon simidinde hissedilir...
Benim motorumda da titreme olayı var bende rahassız oluyorum ama bu saydığım parçalardan titreşimi yaratan parça hangisi.....Onu bulmak oldukça zor....Ben bunu motorumuzun fiyatına bağlıyorum...Mükemmel araç istiyorsan artı ücretini öde..
Bu yüzden çok fazlada dert etmiyor ,motorumu böyle kabul edip kullanıyorum ...
Geçenlerde 250 MCT formuna girip biraz baktım orada da en çok bu motorun titreme olayı kunuşuluyordu...Hatta biri sırf bu sebepten motoru satmayı düşünüyordu..
Eğer arkadaşlarımın arasında bu konuda açıklayıcı bilgi vermek isteyen arkadaşlar olursa bilgilenmekten memnun olurum...ve onu motoruma uygulamaya çalışırım..
Herkese iyi akşamlar diler değerli görüşlerinizi beklerim...
-
27 Haziran 2009, 23:36
#4708
arkadaşlar bugün itibariyle ar150a arora marka vitesli bir motorsiklet aldım. hayırlı uğurlu olsun. umarım hayrını görürüm. hepinizin duasına ihtiyacım olduğunu düşünüyorum. pazartesi gidip ötv sini yatıracağım. ardından en kısa sürede ruhsatını ve plakasını çıkaracağım. umarım sıkıntısız bir şekilde hallederim. hepinize kazasız belasız sürüşler diliyorum.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:32 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:31 PM ----------
zat ımı ne yapacağım o soru akla gelecektir muhakkak. muhtemelen parça temin edersem özellikle ankara da.. tamir cihetine gideceğim. yok olmadı yapacağım bir şey yok. bu şekilde kullanmak son derece sakıncalı.. kimseye bu haliyle de satmam.. o halde parçalarım ve internetten parçalarını satarım. sanırım en güzeli böyle olsa gerek.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:36 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:32 PM ----------
ahmet usta,
geçen zatın yağını değiştim. yeni yağ koydum. ancak yağını bir kaba akıtınca içerisinde rulmanların koruma bölümlerinden parçalar çıktı. muhtemelen bilya dağıtmış olsa gerek diye düşünüyorum. böyle şanssızlık olmaz. yani bu makineyi alldığımdan beri bu ses az da olsa vardı. işte ne yazık ki cehalet demeyeceğim ama tecrübesizlikten bu aracın fabrikadan arızalı oluşunu bir türlü kavrayamadım. götürdüğüm servisteki uyuzlar da ne yazik ki bu konuda hiç bir girişimde ve uyarıda bulunmadılar. eh tabii mondial servisleri.. normal diyorum. allahlarından bulsunlar.
-
28 Haziran 2009, 11:19
#4709
Herkese günaydın ve iyi tatiller..
Ufuk . Tarhan
Yeni motorun hayırlı olsun . Kazasız belasız ve masrafsız.....Bu sefer tarz değiştirmişsin ..Herhalde biliyorsundur ar 150 nin de motorsiklet net formda ve ikiteker formumunda , bilgi paylaşım başlıkları var.....Almadan önce herhalde bir göz gezdirmişsindir...
Evet zatının ya krank rulmanı veya piston kolu silindir rulmanı dağıtmış durumda...Bu durumda kullanman başına çok daha kötü sonuçlar çıkarır..
Ben senin motorunu , fabrika sanki arızalı olarak ayrılmış olan parçaların yanlışlıklamı yoksa parça yetersizliğindenmi senin motorda toplandiği kanısındayım .. Yoksa bir motorun her parçasının bukadar arızalı olması imkansız..Senin motor elde toplanan son motor gibi..
motorunu neyapacağın ? Bana göre muhasebesel bir hesabını yap. Birtarafa kısa tamir yoluna gidip motoru ayaklandırıp satman. Satış - masraf = Elinde kalan para......Veya Pert edip parçalayıp satman....
Pert masrafları + Parçalaman için gerekli zaman + Satış reklam giderleri + Kaç parça satabilme imkanı nı toplamlarını , parça satışlarından eline geçecek paradan düşüp . Elinde kalacak olan para.....
Hangi satış yöntemi az uğraştırıcı ve karlı ise ona yönel derim...
Veya motoru pert edip ozaman hobini motor üzerinde de uygulayabilir belki motor bloğunu söküp kendin yababilme zevkinede erişirsin..
Kolay gelsin.....
-
28 Haziran 2009, 13:02
#4710
Ahmet Erşen adlı üyeden alıntı
Herkese günaydın ve iyi tatiller..
Ufuk . Tarhan
Yeni motorun hayırlı olsun . Kazasız belasız ve masrafsız.....Bu sefer tarz değiştirmişsin ..Herhalde biliyorsundur ar 150 nin de motorsiklet net formda ve ikiteker formumunda , bilgi paylaşım başlıkları var.....Almadan önce herhalde bir göz gezdirmişsindir...
Evet zatının ya krank rulmanı veya piston kolu silindir rulmanı dağıtmış durumda...Bu durumda kullanman başına çok daha kötü sonuçlar çıkarır..
Ben senin motorunu , fabrika sanki arızalı olarak ayrılmış olan parçaların yanlışlıklamı yoksa parça yetersizliğindenmi senin motorda toplandiği kanısındayım .. Yoksa bir motorun her parçasının bukadar arızalı olması imkansız..Senin motor elde toplanan son motor gibi..
motorunu neyapacağın ? Bana göre muhasebesel bir hesabını yap. Birtarafa kısa tamir yoluna gidip motoru ayaklandırıp satman. Satış - masraf = Elinde kalan para......Veya Pert edip parçalayıp satman....
Pert masrafları + Parçalaman için gerekli zaman + Satış reklam giderleri + Kaç parça satabilme imkanı nı toplamlarını , parça satışlarından eline geçecek paradan düşüp . Elinde kalacak olan para.....
Hangi satış yöntemi az uğraştırıcı ve karlı ise ona yönel derim...
Veya motoru pert edip ozaman hobini motor üzerinde de uygulayabilir belki motor bloğunu söküp kendin yababilme zevkinede erişirsin..
Kolay gelsin.....
bizim forumda herhangi bir yazıya rastlamadım. üstelik arama sekmesinden aratmama rağmen. bilemiyorum sizin bildiğiniz bir yer var ise link verirseniz bende incelerim.
iyisiyle kötüsüyle bir şekilde vitesli motorsiklete geçecektim bir gün. diyorum ya allah kaza bela vermesin. insaallah bu motor daha iyi çıkar.
zatı ma gelince.. doğrusunu isterseniz sizinle aynı fikri paylaşıyorum. bu motorsiklet adeta arızalı parçaların birleştirilmesinden oluşturulmuş gibi. şayet öyle bir sey yaptılarsa verdiğim her kuruş onların boğazlarında kalsın ve haram olsun.
dün gittim gene parça aramaya kaç dükkana girdiysem bir arka teker burcu ve arka fren müşiri bulamadım. yok diyorlar. ya delireceğim. böyle bir sistem olur mu. bunlar ben düşüp öldükten sonra mı acaba sorumluluk duyacaklar. ki ondan da emin değilim.
dolayısıyla bugünün fiyatlarıyla aşağı yukara 300 - 400 tl ye mal olacağını varsaydığım bu tamiratı ya ben yapıp ucuza getireğim işçilikten tasarruf ederek ya da bu parayı verip o lanet servislere yaptıracağım. ki onlardan da pek sağlıklı olacağından emin değilim. bu durumda ikinci alternatif olan makinenin tamamen parçalanıp internet üzerinden satılması yani kısacası bir yerde perte ayrılması üzerinde çalışacağım. ama bu şekilde bir motora binmek demek öyle sanıyorum ki ölüm ile alay etmek demek olsa gerek.
-
28 Haziran 2009, 14:28
#4711
Ufuk , Tarhan
Ben bilgisayar özürlü olduğumu daha öncede bahsettim...Bilgisayar bilgim çok kısıtlı..Birşeyin karşısında uzun zaman oturmak beni sıkıyor..Zaten bu sebepten bilgisayara gereken ilgiyi gösteremedim......Ben google girdim ar 150 a arora ve tıkladım bununla ilgili motorsiklet net formu ve diğer formlar geldi ...biraz okudum..
ZAT 150 formunuda ayni şekilde bulmuştum...
Kolay gelsin....
-
28 Haziran 2009, 14:55
#4712
-
28 Haziran 2009, 15:33
#4713
valla arkadaşlar hem ahmet beyin hem de gürcell in yazdığı şeylere bakarak hem google hem de linke girdim baktım. öyle çok fazla bir şey yazmıyor. çok kullanan olmadığını düşünüyorum. ama fiyatına göre gösterişli bir motor olduğuna inanıyorum. 2.079 lira daha ne olsun yani. (Ruhsat ve plaka hariç). Satan firmanın elemanı 90-140 kurus arası yakıyor dedi. basmaya bağlıymış. henüz bir bilgim yok. ama internet sayfalarında aramaya kalkarsanız öyle sanıyorum ki hiç bir elle tutulur gözle görülür bir şey göremezsiniz. teknik özellikleri yazıyor. bazıları çin malı olduğunu iddia ederek uzak dur diyor. bu biraz da öyle sanıyorum ki meşhur markalı ürünler kullananların aynı verimi ve aynı tadı alamayacaklarını düşünmelerinden kaynaklanıyor sanırım. neticede türkiye de aynı mondialin uğurun fabrikasında yapılması gibi düşünüyorum. nasıl mondiallerin bazı modellerinden birçok kişi memnun bazıları memnun değil bu da aynı hesap diye düşünüyorum. ne diyeyim allah kaza bela vermesin hayırlı uğurlu olsun.
-
28 Haziran 2009, 16:09
#4714
hayırlı olsun ufuk.tarhan..
-
28 Haziran 2009, 17:19
#4715
Evet Arkadaşlar ...
Benimde bulmuş olduğum siteler onlardı..Birkaçını okudum ...Fazla detaya inmedim.....
Ufuk Tarhan ..Motorun tekrar hayırlı olsun...gönlünce kullan..
-
28 Haziran 2009, 20:20
#4716
osbourne adlı üyeden alıntı
hayırlı olsun ufuk.tarhan..
teşekkürler sevgili osbourne.. daha iyisi size olsun..
---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:20 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:19 PM ----------
Ahmet Erşen adlı üyeden alıntı
Evet Arkadaşlar ...
Benimde bulmuş olduğum siteler onlardı..Birkaçını okudum ...Fazla detaya inmedim.....
Ufuk Tarhan ..Motorun tekrar hayırlı olsun...gönlünce kullan..
teşekkürler Ahmet Bey.. daha iyisi size olsun..
-
28 Haziran 2009, 21:40
#4717
HERKEZE SELAMLAR
uzun zamandır sizlere birseyler yazamıyorum.....
UFUK kardesime öncelıkle hayırlı olsun allah kaza bela gostermesin..
Bende zatınmı sattıkdan sonra bi cesaret Dordo Corvus aldım ve yaklsık 800 km yaptım. Motor 250 cc. su sagoutmalı ve otomatık vıtes. Genel olarak motorun kullanımı çok rahat fazla zorlamıyor. ama zat kadar rahat manevra kabılıyeti yok. birde ruzgar olayı scooter'ın rahatlıgı hıç bır makıne de yok ben kasım ayında hafta sonları gezi amaçlı zatıma benerdim,ve bı gunde yaklasık 100km yol yapardım. Eve geldıgımde üşüsemde netıcede kasım ayında bınıyorduk. Ben haziran ayında bınmeme ragmen dizler açıkta oldugundan, şu an en buyuk problemim rüzgar......
saygılarımla..
[B]ALLAH KASK'LARIMIZA ASFALT YÜZÜ GÖSTERMESİN[/B]
-
28 Haziran 2009, 22:58
#4718
sero1981 adlı üyeden alıntı
HERKEZE SELAMLAR
uzun zamandır sizlere birseyler yazamıyorum.....
UFUK kardesime öncelıkle hayırlı olsun allah kaza bela gostermesin..
Bende zatınmı sattıkdan sonra bi cesaret Dordo Corvus aldım ve yaklsık 800 km yaptım. Motor 250 cc. su sagoutmalı ve otomatık vıtes. Genel olarak motorun kullanımı çok rahat fazla zorlamıyor. ama zat kadar rahat manevra kabılıyeti yok. birde ruzgar olayı scooter'ın rahatlıgı hıç bır makıne de yok ben kasım ayında hafta sonları gezi amaçlı zatıma benerdim,ve bı gunde yaklasık 100km yol yapardım. Eve geldıgımde üşüsemde netıcede kasım ayında bınıyorduk. Ben haziran ayında bınmeme ragmen dizler açıkta oldugundan, şu an en buyuk problemim rüzgar......
saygılarımla..
zat aslında kötü bir motor değil. sanırım ahmet bey in de söylediği ve benim de katıldığım gibi galiba arızalı parçalarla birleştirilmiş bir zat olsa gerek. evet zat ın kullanımı konusuna size katılıyorum. çok güzel manevra kabiliyeti var(dı). üstelik benim zat bu kadar arıza vermiş olmasına rağmen halen yürür halde.. her ne kadar tehlikeli bir gidişi olsa da.
dordo ları bilmiyorum. nasıl bir motor olduğunu hiç duymadım. araştırmadım da. ancak şunu biliyorum ki mobiletten tutun da en yüksek motora kadar her motorun kendine göre bir kullanım alanı ve zevki vardır diye düşünüyorum. dolayısıyla bir motoru bir motor ile kıyaslarken kendi klasmanındaki motorlar ile kıyaslamak gerekir diye düşünüyorum. aksi halde birisinin rahatlığı ile birisinin kullanım çeşitliliğini gözardı etmiş oluruz.
yeni motorum için hayırlamana teşekkür ederim. tümümüz için senin dileğine yani allah kasklarımıza asfalt yüzü göstermesin dileğine canı gönülden katılıyorum.
-
29 Haziran 2009, 10:19
#4719
enis1 kardeşim msnden bana ulasırmısın.tel bırak ben arayayım seni..
-
29 Haziran 2009, 18:33
#4720
ya arkadaşlar bu ruhsat işlemleri için ne yapılıyor.. bilen var mı.. ben 2005 de bir kere muameleciye yaptırmıştım. ama şimdi paralar nanay duruma geldiğinden nasıl yapacağımı bilemiyorum..
tabii sıfır motor için, ikinci el için değil. bilenler bir yardım etsin. bizim sitede yazılanların büyük bir çoğunluğu taa 2007 yılından kalmış.. kimbilir kaç kere değişmiştir o sistem.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler