Geçen sene beyaz ampullerim alaçatıda patlamış ve orada beyaz bulamayıp sarı takmıştım. Neyse dün yıbadan tanesi 3tl den şu çin işi ampulleri aldım. Osramın beyazı malesef yokmuş.
Sağdakini değiştirip farklarının bi resmini çekeyim dedim.
Kısalar
Uzunlar
Sol tarafı taktım. ampulün duyu elimden kaydı ve motora çıt diye değdi. Kablolar takılı olduğu için düşmedi bile. Sonuçta ampul nanay, lehim yerinden çıtladı ve artık iş görmez hale geldi.
Akşam hava kararınca daha güzel belli olacak iki far arasındaki fark.
Bi aksilik olmazsa akşamda resim çeker koyarım.
Sevgili Ahmet abimizin resimlerini görünce gaza geldim bende motorla ilgilenmeye başladım. Tabi benim ilgilenmem biraz acemice oldu. Ön konsolun içindeki serbest gezen tüm duyları, kabloları, ıvırı zıvırı hazır açmışken paket lastiği ile sağa sola sabitledim. Bi ihtimal o kısımdan gelen minik sesler kesilir ümidiyle. şimdilik test edemedim ama sonucu buraya yazarım.
Nerede bu hayatın restart düğmesi? Kasmaya başladı artık, Yeniden başlatmam lazım...
Ufuk Tarhan....
Elinde motor gövdesi ile ilgili daha önce dediğim gibi bir çıktı alır ve onu temiz olarak büyütebilirsen motorun toplanmaması için bir sebep yok...Yalnız çok dikkatli toplaman gerekir....Varyatör gibi ufak tefek hataları kabul etmez.....Eninde sonunda toplanır..Ve çalışır..Tabiki motoru atacak değilsin..Benim dediğim farazi.....
Ben kasım sonuna kadar çeşmeliyim..Nezaman istersen buyur gel Seferihisar üzeri sahil yolundan yakın sayılır..Evimde çok kolay yerde...MEMNUN OLURUM..
Gürsel
Benim esas amacım da o zaten sizleri biraz teşfik edebilmek.Kendinizin istediği zaman neler yapabileceğini göstermek..
Daha öncede dediğim gibi İnsan bilmediği şeyden karkar mış..
En son olarakta size benim motorun dahaönce boyadığımı söylediğim resimleri göndereceğim 2005 model motorun resimlerini görür , inşaallah sizleri daha fazla gaza getirebilirim....
Hepinize kazasız masrafsız keyifli sürüşler.
ön siperlikten gelen çıldırtıcı seslere artık dayanamayıp contalarla güzel bir iş çıkarmayı planlıyorum yarın..
pencere fitili koydum olmadı..vidaları iyice sıkıladım olmadı..bakalım bu sefer olacak herhalde..
Akşam resim çekerim dedim lakin elde eski bir telefon olunca karşıdan yanan farın resmini çekmek baya zor oluyor.
Anca bu kadar becerebildim arkadaşlar.
Ha diyeceksiniz kime ne yararı var bunun?
Ben farları değiştirmeden önce çok kafaya takmıştım acaba nasıl gözükür diye, benim gibi kafasına takılan birinin işine yarar belki.
Yeni far. Diğerinden daha az ışıtıyor gibi ama bence daha net.
Eski far. beyaz çıkmış ama bilen bilir. Sapsarı aslında.
Nerede bu hayatın restart düğmesi? Kasmaya başladı artık, Yeniden başlatmam lazım...
bekliyordum gece fotolarını ondan birşey yazmadım..ama anlayamadım şimdi hangisi yeni taktığın far? resmin solundaki mi sağındaki mi?
yani daha parlak olan mı az parlak olan mı?
Sevgili RunemagicK,
doğrusu sizden de özür dilemek durumundayım.. ama dünyanın en güzel topraklarına sahip olan Türkiye'mizin karış karış her yerini gezmiş (meslek gereği) birisi olarak Edirne'mize de geleceğimden kuşkunuz olmasın.. birgün mutlaka..
---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:51 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:40 PM ----------
[QUOTE=Ahmet Erşen;1636077]Ufuk Tarhan....
Elinde motor gövdesi ile ilgili daha önce dediğim gibi bir çıktı alır ve onu temiz olarak büyütebilirsen motorun toplanmaması için bir sebep yok...Yalnız çok dikkatli toplaman gerekir....Varyatör gibi ufak tefek hataları kabul etmez.....Eninde sonunda toplanır..Ve çalışır..Tabiki motoru atacak değilsin..Benim dediğim farazi.....
Ben kasım sonuna kadar çeşmeliyim..Nezaman istersen buyur gel Seferihisar üzeri sahil yolundan yakın sayılır..Evimde çok kolay yerde...MEMNUN OLURUM..
Sevgili Ahmet Usta,
sizin bahsettiğiniz mondialin sitesindeki o parça katalogundakilerin resimleri ile fiyatlarını içeren herşeyi çoktan almıştım.. o kadar çok şey topluyorum ki ben bile bu hırsıma şaşırıyorum. ancak çoğu birbirine benzeyen şeyler olduğundan dolayı buraya paylaşıma koymuyorum. daha değişik şeyler bulur isem sizlerle paylaşmaktan büyük zevk alacağıma kuşkunuz olmasın.
evet haklısınız tabii ki basit bir varyatör kayışı değişmeye benzemez motor tamiri.. muhakkak. ancak bunu da aşacağıma eminim. ancak bunun için kesinlikle zamana ihtiyacım olacak. iş konusunda sıkışık olmam nedeniyle birçok işi yapamıyorum.. ne diyeyim allah yardımcım olur inşaallah.
niyetim tabii ki motorumu atmak değil. ama emin olun geçen gün bindiğim neredeyse sıfır denecek olan motorun sesini duyunca offf vallahi de billahi de benim motorum niye böyle değil diye kıskandım.. işte bu kıskançlık da beni muhakkak bu motorun tamiri konusunda cesaretlendirecektir. teşekkürler.
Sevgili Gürcell,
hangi tip makineler ile fotoğraf çekiyorsunuz bilmiyorum ama artık makinelerin büyük bir çoğunluğunda close up denilen yakın çekim için kullanılan mercek türleri ya da elektronik olarak büyütebilen elektronik kart destekleri vardır.. emeğinize çok teşekkür ediyorum. ancak bir foto muhabiri olarak fotoğraflarınız konusunda emeğinizin boşa gitmemesi için makinelerinizdeki bu özellikleri kullanırsanız sanırım çok daha net fotoğraflar elde edersiniz.
beni ukala gibi görmemenizi diliyorum. dedim ya ben bir foto muhabiriyim ve kullandığım makine tabii ki dünyanın en gelişmiş makinelerinden.. siz şimdi benim için kolaydır diyorsunuz belki haklısınız. 35 senedir bu işi yapıyorum..
ancak şunu unutmamamız gerekir ki bu forumdan sadece bizler yararlanmıyoruz bizim gibi nice motorsiklet aşıkları yararlanmak istiyorlar.. dolayısıyla daha net fotoğraflar çekmek için makinelerinizin özelliklerinden yararlanırsanız herkes sizlerden daha fazla yararlanır. önerim için özür diler her işinizde başarılar dilerim.
o ampüller 2 haftaya kalmaz balon gibi şişecek!!!! tabi ne kadar kullandığınızada bağlı....
gece yolda giderken,orjinal ampülleri çoook arayacaksın!!!! uzun ayrı bir dert-kısa desen tırt....
hemen eski ampülleri takacaksın...
demişti; dersin.....
[QUOTE=AYBERK;1637107]o ampüller 2 haftaya kalmaz balon gibi şişecek!!!! tabi ne kadar kullandığınızada bağlı....
gece yolda giderken,orjinal ampülleri çoook arayacaksın!!!! uzun ayrı bir dert-kısa desen tırt....
hemen eski ampülleri takacaksın...
demişti; dersin.....[/QUOTE]
Bana da öyle geliyor Ayberk arkadaşım. Bizim motorlarımızın aküleri 9 luk aküler. yani 9 Amper. öyle sanıyorum ki yeni takılan bu ampüller daha fazla akım çekeceğinden dolayı akülerde sıkıntı yaratacaktır. ama denemekte yarar var tabii ki.
ben şuan xenon h1 kullanıyorum gayette memnunum kısada sağ far yanıyo uzunda sol far yanıyo sellektörde sağ sabit sol yanıp sonuyo sonucta h1 de uzun yok ve far ampul canaga uzun geldigi ucundada şapka olmadıgı için yukarı cok aydınlatıyodu onun içinde farın yarısından üstünü siyah stickerla kapadık kaş misali parklar kapandı ama genede parkları yakınca beyaz parklar belli oluyo güzel oldu bence yoluda iyi aydınlatıyo. ben memnunum xenon lardan
ARKADAŞLAR BU AŞAĞIDAKİ LİNKTE TÜM MOTORSİKLETLERİN SERVİCE MANUAL KİTAPLARI VAR. KENDİNİZE UYGUN OLANI SEÇİN VE MOTORUNUZ HAKKINDA BİLGİNİZİ ARTTIRIN.
http://www.carlsalter.com/motorcycle-manuals.asp
HEPİNİZE KOLAY GELSİN. MASRAFSIZ VE KAZASIZ SÜRÜŞLER DİLERİM.
ben mondialın sitesinden parça fiyat listesinin olduğu yerde butun parcaları ayrıntılı bir şekilde var ordan A4 kağıdının yarısına düşürüp çıktı aldım sanki kullanma klavuzu gibi oldu en azından ben uzun yola gidicem bu hafta ve sonraki haftalardada ne olur ne olmaz babakar bakar yaparım elimdende gelir öle işler. ahmet abi ben karsıyada alaybeyde otruyorum bi gün tanısmak isteri abi..sen bi mondial servisi aç abi eğer ist buldan bile gelmezlerse zatımı yakarım
motora çift akü taksak avantajları veya varsa da dezavantajları neler olur?
ben biraz anlarım eğer iki akü takarsak amper yükselir iyi yönü direnci yükselir ısık mars elektirikle ilgili tüm parçalar daha sağlıklı çalısır fakat 12 volt ekstrdan gelceği için koblo konjektör vs parçalarda yanabilir. oyüzden çift akü yerine bence tek akü fakat amperi yüksek akü takmak daha mantıklı benim bildiğim bu arkadaslar..
bir arkadaşta gördüm bağlatmıştı yani oluyor bir şekilde..
ben gece-gündüz farlarımı açık tuttuğum ve havalı korna kullandığım için sıkışık trafikte elektrik performansı düşüyor..
bendede hep açık ısıklar bazen kapatıyorum sarjlasın diye ama çoğunlukla açık valla amper yükseltmenden taraftarıyım en iyisini oto elektirikçilere sor istersen daha bi açıklık getirirler
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)