c.tesi günü 15-40w GULF marka yağ koydum... şuanda zat'ım 20.450 km'de....
herkese iyi akşamlar....
c.tesi günü 15-40w GULF marka yağ koydum... şuanda zat'ım 20.450 km'de....
herkese iyi akşamlar....
valla dostum motorcum olan yakın bi abim var işte servisimde o kasap lakaplı ali de oraya gidiyo artık o. murat usta yazın 15 50 kısın 10 40 koyuyo herzaman benim motorlara. oyuzden bende bişi demiyom açıkcası simdiye kadar sorunmu olmadı bu konuda hem bunda hemde önceki 151 rs de.
hadi yaaaaa acaba ben napsam cok az kaldı 500 km yeeee....
arakadaslar bi fikri olan yok mu ne yaptırsammm????
Arkadaşlar bir yağ için bukadar düşünülmez ki.
Gideceksiniz carrefour ya da bauhausa orada castrolun scooterler için yağı var alacaksınız koyacaksınız.
numaraları kafaya takmayacaksınız.
Kendinize dert mi arıyorsunuz.
Tüm ZAT çı arkadaşlarıma merhaba....
Arkadaşlar .. Ben mart ayında varyatör bakımı sırasında yapılan işler ile ilgili resim çekmemiştim.. Fakat size elimde çıkmış olan parçalarla ilgili ,.....varyatör parçaları , montesi , ön ve arka varyatörün sökülme veya montesi ve gerekli aparatları ,, aparatın yapılması için malzeme ve ölçüleri ., kayışın , arka varyatörö volantının içine oturtulma kolaylığı .,....
Gibi 13 adet resim hazırladım... Fakat nasıl gönderildiğini bilmediğim için ,, arkadaşlar yardımcı olursa forma gönderirim...
Kasım ayında motorun resimlerini göndermiştim fakat uzun süre geçtiği için unuttum....
Çekmiş olduğum bu beş adet resim ZAT ın varyatör kapağını açtıktan sonra göreceğiniz , ayakmarşı yarımay ve avare dişlilerinin olmadan ki durumudur....Birinci resim Ön tarafta iki kasnantan oluşan ve üsy kasnak parçası ayni zamanda fan olan ön varyatörü , varyatör kayışını ve arka varyatörü ( debriyaj ) ı görüyoruz...
İkinci resimde ön varyatörun yaptığımız aparat yardımı ile lokmayla sökülüşünü görüyoruz...
Üçüncü resimde..Arka varyatörün aparat yardımı ile lokmayla sökülüşünü görüyoruz...
Dördüncü resimde Ön varyatörün kasnağın fan olan parçası , bilye yatağı olan diğer kasnakparçası , bilye tası ( kapağı ) içinde silindirik bilyeleri ve arkavaryatörün
Volan tası ve kavrama balatalarının üzerinde bulunduğu arka varyatör kasnağı..
Beşinci resimde ise kayış dahil bütün ön ve arka varyatör parçaları toplu halde gözükmektedir
Resimleri çok yüksek kalitede çekmişim yüklerken bayağı zorlandım...ayarlamayı unutmuşumm..
Şimdi bunları gönderiyorum..
Bundan sonra Kayışı değiştirebilmek için arka varyatör kasnağının dibine yerleştirme resimlerini
Daha sonrada Varyatör sökme aparatının yapılması için parça ve olçü resimlerini gönderip anlatmaya çalışacağım..
ahmet abim....
MÜTHİŞSİN!!!!!!
eline,emeğine,vaktine sağlık.... allah seni başımızdan eksik etmesin....
Ahmet Bey,
elleriniz dert görmesin.. krank ile ilgili resimleri de görebilecek miyiz acaba? birde göndermiş olduğum tamir kitabı ile ilgili olarak bir arkadaşımız dışında herhangi bir yorum gelmedi.. acaba görmediler mi diye düşünüyorum.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:51 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:42 PM ----------
dün bir arkadaşım 2007 model olan ancak daha 795 km de olan zatını yanıma getirdi.. ahh o sesin güzelliği beni mestetti.. oysa benim motorum ne yazık ki traktör gibi çalışıyor. çok üzülüyorum.. vakitsizlikten ne yazık ki motoru açamadım. ama ahdim var açacağım ya olacak ya da ne yazık atacağım motorumu..
Ahmet ağabey çok açıklayıcı fotolar ama devamını bekliyoruz bu arada ne kadar tremiz parçalar bunlar..
Bu dört resimde anlatmak istediğim kayış değiştirme ve veya ön varyatör veya arka varyatör değiştirme işleminde , kayışın kasnaklara oturturulması...
Krank mili ve arka varyatör milinin sabit oluşu , kayışı ancak bu şekilde yerine oturtabilmemize imkan vermektedir....
Kayış ön varyatörün kasnakları açık olduğundan ,kasnak miline oturur..,,,,,.Kayışa esneklik verebilmek için arka varyatör kasnakları arasını açıp kayışı kasnağın dibine kadar oturtmak gerekir.......Bunun için
ben çekiç sapını tahta rendesi ile eğelıyerek V halıne getirdim...
Çekiç sapını kasnak arasına soktum sağa sola kanırtarak kasnak yayını ittirdim arasını açtım ve kayışı arka varyatör kasnağının dibine kadar yerleştirdim...Ve kayışı ön ve arka varyatör kasnaklarına yerleştırmiş oldum...
Kayış takma olayını inşallah anlatabilmişimdir.........
[B]Burada kasnaklar üzerindeki ,,,( hız artışı veya motorumuzun hızında belirli düşüşünü gözlemliyor ve şikayet ediyorsak ) sebebi motor veya karbüratör ayarı dışında yüzde yüz ön varyatör veya kayış aşınmasından kaynaklanmaktadır.......... B]
Ün varyatördeki kasnak bilyaları motor devri artişinda kayışı yukarıya şıkartamazsa motor yüksek devirde de çalışsa hızlanamaz...
Resimlerini gördüğünüz varyatör parçaları ,ön varyatör 9400 Km de fakat bitmiş durumda bilyelerin hepsi yarı yarıya bitmiş durumda . Kayış 4400 km de onun durumu çok iyi çıktı fakat açmışken değiştirdim ,,arka varyatör de iyi durumda dikkat edilirse balatalar çok az aşınmış fakat volan tası ve balatalar üzerinde aşırı parlaklık vardı. Değiştirmek gerekli veya çok iyi zimparalamak gerekir..Resimde tas ve balatalar zımparalı durumda...
Bu üç resimde de sizlere varyatörleri sökebilmek için gerekli aparatı , yapılış ve malzemelerini anlatacağım,,,
Kare demir ..
Malzemesi .... 35 cm 10 X 10 mm kare demir. 30 mm 4 parça kare demir kesilecek ve 35 cm kestiğimiz sapa resimdeki gibi kaynatılacak .. L şeklindeki iki parçanın arası dıştan dışa 90 mm ..olacak ..Ön varyatörü açabilmek için fan kasnak üzerindeki deliklere 6 mm çaplı yuvarlak pim gerekli..Bunun için 30 mm kare demir üzerine , 86 mm nokta merkez uzaklı 5 mm matkapla delik açılacak . Bu deliğe metrik 6 kılavuz salınacak ve içine metrık 6 çelik vida sokulacak..
Metrik 6 vida takılı şekilde ön varyatör sökülecek...Vidalar çıkarılmış durumdada arkavarytatör resimdeki şekilde sökülecek...Arkadaşlar ben bu aparatı geçen sene yapmıştım..Fakat Ufuk,Tarhan arkadasımızın gönderdiği resimlerde daha kolay ve akılcısını gördüm ve sizler için yaptım..
Lamadan yapılan aparat..
Malzemesi ... 15 veya 20 mm X 5 mm lama demir...
sap 35 cm çatal 15 cm resimde görüldüğü gibi üst üste getirilip vida somun ile birleştirilecek..uç tarafınada 2 adet metrik 6 vida ve 2 adet somun... lamaları uç taraftan metrik 6 matkap ile delinecek somunlar vidalara geçirilecek. Vidalar lama deliklerden geçirilip somunlar lamaya kaynak olacak..Fakat vidaların kaynak olmamasına dikkat edelim...
Yaptığımız aparatın 6 mm vida tarafı ön varyatörü açacak , arka vidabaşı ve somunlu tarafı arka varyatörü açacak.....
Yapmak veya yaptırmak isteyenlere kolay gelsin....
Resimde gösterdiğim diğer T lokma kolu varyatör kapağını açmak için çok uygun..Ben geçen sene koçtaş tan aldım fakat ayni anahtarı Eminönü hırdavatçılarınada gördüm..İstanbullulara duyurulur.. Anahtar 8 mm , 10 mm ve 13 mm ağızlıdır....
Herkese kazasız masrafsız ve zevkli sürüşler...
ellere ayaklara sağlık
ufuk.tarhan arkadaşımızada teşekkür ederim, yazlığa gidince motoru sökücem, orda baya işime yaricak
ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN
Ahmet Bey,
Size artık Ahmet Usta demem gerekiyor sanıyorum. resimlerle desteklediğiniz bu aparatları bu hafta sonu hemen yapmaya çalışacağım. elleriniz dert görmesin. herbiri muhteşem olmuşlar. elinizden çok iyi iş geldiği aşikar. keşke aynı kentte olaydık da sizinle müşterekk çalışma imkanı bulabilseydim. kısmet işte.
motorumun bu halini gördükçe içim kan ağlıyor. elimden de birşey gelmiyor ne yazık ki. sizin daha önce yazdığınız gibi krank en zor yapılan yerdir oraya dokunmayın dediğinizden dolayı doğrusu korktum. aslında yapmaktan zevk alacağımı sanıyorum ama gene de yazınız beni etkilediğinden dolayı cesaretim kırıldı..
inşaallah cesaretim gelir de en kötü ihtimalle kendim bozmuş ve dağıtmış olurum. takır takır öten motorumu dün bindiğim zatın sesine getiririm.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:43 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:42 PM ----------
bu arada yazlığınız nerede Ahmet Usta.. inşaallah kuşadasındadır.. o zaman sizi görmüş olurum. çünkü bizim de yazlığımız orada..
Slm arkadaşlar zat motorununun benzin pompasını manuel pompayla degiştiren varmı.varsa herhangi bir sorun yaşayan varmı.gecen yaz garantiden benin benzim pompam degişmişti yerine normal benzin pompası gönderilmişti uyum sağlandığı söylenmişti ama o zamandan beri motorum benzin yetiştirmeme problemi yaşanmakta böyle bir sorunla yada otomatik pompa olmayandan kullanan varmı teşekkurlerr arkadaşlar.
Ahmet Usta,
özür dilerim ben nike bakmadan, sanki siz yazmışsınız gibi yazlığınız nerede demişim.. meğer RunemagicK arkadaşımız yazlığından bahsedermiş. ama yazlığınız gerçekten kuşadasında olaydı süper olurdu..
---------- Mesaj ekleme zamanı: 09:14 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 09:12 AM ----------
Mey_17 arkadaşım,
valla ben ilk defa duyuyorum benzin pompasının orijinal yerine manuel pompayla değiştiğini. ama bana en enterasan gelen taraf bu konunun garanti kapsamında halledilmiş olması. ne kadar şikayet okursanız görürsünüz ki mondial servislerinin ya da fabrikasının hiç bir şeyi garantiye sokmaması.. bunu en net olarak sikayetvar.com sitesinde okuyabilirsiniz. hayret ettim doğrusu.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 09:38 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 09:14 AM ----------
Monerr arkadaşım,
carrefour veya bauhaus dan alınan bu motorsiklet yağlarının fiyatları konusunda biraz bilgi verebilir misin. 10-40 mı yoksa daha da yüksek numaralı yağlardan mı.
Herkese iyi günler dilerim.
Güzel söyleyişleriniz için herkese teşekkür ederim.......Estağfurullah bizimki ustalık değil senelerin merak ve birikimi dersek daha iyi olur....
Ufuk tarhan ben yine temkinli konuşmak isterim motor parçalayıp yapmak varyatör kutusunu dağıtmaktan çok daha fazla ve teknik motor bilgisi isteyen bir iş......Ama şöyle olabilir sen bukadar uğraşıya rağmen tam bir ZAT aşığısın...Maddi durumun nedir bilemiyorum ama bu motoru parçalar yapmaya çalışırsın , Fakat bunun için zatın mondial sitesindeki parça katoloğondan daha açıklayıçı veya parça kataoğunu büyüterek daha net görülüp anlaşılabilir hale getirirsen işinin daha kolay olacağına inanıyorum...Farzedelim motor adam olmadı bu motoru perk edip 12 ay sıfır faızle taksitli bir motor alıp , perk ettiğin motor üzerinde her türlü çalışmayı yaparak tam bir ZAT cambazı olursun.....
benimki sadece bir sesli düşünce...
Yazlığım çeşme ilıcada .. Hani yolun düşerse uğra beklerim...
Yağ konusunda Moneerle hemfikirim..Devamlı Ben kendi yağımı kendim değiştiririm ..En ucuz yağ benzin istasyonlarında Castrol 10 / 40 marketlerde 22.- tl ben ben BP istasyonundan kartla 18.- tl ye almıştım..Mart 2009 .
MEY _ 17 arkadaşım daha öncede anlatmaya çalıştım . Benzin ponpasının manueli olmaz manuel demek elle hareket verilen ,otomatik olmayan demektir..ZAT ın benzin deposu oturduğun selenin altında ve ön tarafa doğru uzuyor. Karbüratör ise benzin deposunun üzerinde , yanı cup veya cooper larda olduğu gibi depodaki benzinin basıncı ile karbüratöre kendiliğinden gitmesi imkansız . bu sepepten aşağıdaki benzini karbüratöre gönderebilmek için araya bir benzin pompalayıcısı koymuşlar ,Tabiki otomatilk
Karbüratördeki benzin şamandırası alçalınca pompa otamatik olarak benzin pompalıyor , şamandıra haznesi doluncada meme iğnesi girişi kapatarak karbüratöre daha fazla benzin girip taşmasını önlüyor........ZAT ın bir çeşit benzin pompası olduğunu zannediyorum..sağ ayağının altında , şeklide yuvarlak.....Önce sana takılan pompanın ne olduğunu tam olarak öğrenmek gerekir..
ahmet baba büyüksün..
AGLARSA ANAM AGLAR GERISI PLAYBACK YAPAR,,,
Ahmet Usta,
usta dediğiniz de nedir ki zaten.. senelerin merak ve birikimini kısacası tecrübelerini uğraşların üzerinde yapana demezler mi.
son derece kibar birisi olmak ile beraber son derecede de mütevazisiniz.
valla alın benden de o kadar işte.. benim düşüncem de bununla aynı.. elbette varyatör kutusunu dağıtmaktan son derece karmaşık olacağını bende düşünüyorum. özellikle ayarlar konusunda sanırım torklu anahtarlara ihtiyacım olacak. dolayısıyla yapamasam bile perte ayırıp belki de son çıkan şu vitesli arora 150 AR motorsikletinden alacağım. ama muhakkak ki bu aracımın motorunu açmak istiyorum. ya ölür ya sıfır gibi olur.. allah kerim..
bu arada benim için dillendirdiğiniz Zat aşığı cümlesine gerçekten katılıyorum. bu nedenle de zaten çok üzülüyorum ya.. vallahi de billahi de vermiş olduğum para konusunda en ufak bir üzüntüm yok.. şu motoruma bindim bineli dünyanın en mutlu insanı oldum diyebilirim. bu nedenle ilk sıfır motorum olan Zat 150 mi gerçekten çok sevdim.. ama işte servislerin ve nalbant tamircilerin gadrine uğrayarak bu duruma geldi canım motorum. üzüntüm sadece bu.. evet sadece bu..
---------- Mesaj ekleme zamanı: 09:59 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 09:58 AM ----------
bu arada temmuz başından aşağı yukarı sonuna kadar kusadasında olacağım ve tabii ki motorumdan uzak kalacağım. çeşmeye gelip sizinle tanışmak ve bir kahvenizi içmek isterim inşaallah. sizi de beklerim..
Ahmet bey manuel dememde kasıt otomatik olan o sag ayagımızın altındaki pompa oradan alındı yerine normal mondıallarda kullanılan pombalardan kullanıldı ve yukarda motor şasesine bağlanmış pompa yukarda kalıp benzin deposuda aşıgıda kaldıgından bu sorun meydana gelmekde diye düşünuyoruz yetki servislerle ahmet bey sizce olabilirmi arkadaşlar.
Yeni pompanı nereye taktılar bilmiyorum...tabi paompalardaki fizik kanununa göre pompa kaynağına ne kadar yakın olursa o kadar emiş ve pompalayışı rahat olur.......Misal olarak kuyu pompalarını söyleyim..pompanın kuyudan su çekiş yüksekliği yanılmıyorsan 8 - 9 metredir bundan sonraki yüksekliklerde su kopma yapar , suyu çekemezsiniz.. fakat basmasında sorun yoktur , pompa gücüne göre yüzmetrelerce basabilir.....
Belki sendede pompanın yeri değiştiği için yeteri kadar çekemeyebilir....
Veya pompanın çekme özelliği azdır depo seviyesinde olduğu için az bir emiş gücü vardır veya benzin deposu seviyesinde olduğu için birleşik kap kanuna göre doluyordur..?????????..Elimde çıkmıç bir yedek olmadığı için kesin cevap vermek zor..
Motorcu ustasının bunu anlaması lazım.........Siz niye orjinalini takmıyorsunuz çanakkalede yokmu ..
Ayberk.. Tezaruhatların beni şımartacak bu yaştan sonra havalı olacağım...saoğol...
Serkanzat sesini başka türlü duyamayacağız herhalde....Benim için yan çanta resimlerine sen az mı uğraşmıştın.....sağol..
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)