Tüm zatçı arkadaşlara selamlar.
Ahmet abi ellerine sağlık, hiç boş bırakmıyorsun burayı herdaim bilgilerini paylaşıyorsun. Tüm çabaların ve emeklerin için teşekkürler.
Tüm zatçı arkadaşlara selamlar.
Ahmet abi ellerine sağlık, hiç boş bırakmıyorsun burayı herdaim bilgilerini paylaşıyorsun. Tüm çabaların ve emeklerin için teşekkürler.
Nerede bu hayatın restart düğmesi? Kasmaya başladı artık, Yeniden başlatmam lazım...
"Ahmet Erşen" verdiğin bilgiler için çok sağol ama keşke foto da olsaydı. Benim gibi o bölümü hiç açmamış olanların kafası karıştı biraz. Eminim kolaydır, elimdende gelir ama şu an havada kaldı biraz(:
ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN
Gürcell ve RunemagicK ..Arkadaşlarıma teşekkür ederim...Saklanan bilginin bir faydası olmayacağına inanıyorum..Paylaşmak güzel şey.....
Ben bu işleri bahar başında yaptım..Fotoğraf çekmek pek aklıma gelmedi .....
Fakat varyatörle ilgili çekincesi olan arkadaşlarıma benim bir tavsiyem var..Tabi arzu ederlerse.....
Ben varytör kapağını açtığımda sadece varyatörle ilgilenmedim ...Hazır varyatör kapağı çıkmışken boyaları çok kötü durumda olan varyatör kapağı , ayak marşı kolu , orta sehpa , yan sehpa , ve sağ tarafta U bağlama demiri ve pas kir içinde olan egsostu söktüm pastaladım ve boyadım..
Arkadaşların el alışkanlığı olması ve antraman yapmaları için bu işlerden başlanabilir...
Sizlerden teklif gelirse yarın motorun bu kısımları ile ilgili resimlerini çekip , resimler üzerinden çalışmalar yapmaya başlanabilir...
Kazasız masrafsız ve zekli sürüşler....
Selamlar herkese..motorum 800 km ye geldi ve artık 100 km de 3.44 lt yakıyor gayet mutluyum.daha da düşeceek sanıyorum.
bu arada halledemediğim bir sorunum var o da ilk kalkıştaki aşırı titreme..97 oktan koymuştum titreme arttı şimdi ise 95 e geri döndüm ama benzinden olduğunu sanmıyorum bu durumun.
500 bakımında kayışın bulunduğu kapağı açıp kayışın dolandığı arkadaki kısmı sökerek içini zımparalamışlardı ve titreme bayağı azalmıştı..(isimlerini bilmiyorum)
Sorun gene oradanmıdır?
Osbourne hocam aynı sorun bende de vardı. Geçen sene bahsettiğin parça söküldü lakin tam bakamadım sohbet ediyordum o arada ama benimkini zımparalamak yerine iyice söküp gres yağı falan sürdüler diye hatırlıyorum. O zaman süper olmuştu kalkışlarda titreme diye birşey kalmamıştı ama şimdilerde yine aynısını yavaştan yavaştan yapmaya başladı.
Bence en güzel ve en doğru yorum Ahmet Abimiz yapar. Onu bekleyip onun fikirlerini almak en doğrusu gibi...
Bu arada nice mutlu ve sorunsuz 800 - 8000 - 80.000 km lere...
Nerede bu hayatın restart düğmesi? Kasmaya başladı artık, Yeniden başlatmam lazım...
o zaman bu zımparalama yada gress leme olayı geçici bir çözüm..bakalım üstad ne diyecek
iyi dileklerin için teşekkürler
sayın Üstat Ahmet Bey,
cumartesi ve pazar günümü motora ayırdım. tabii başka işlerde yaptım.. bu yüzden iki güne sığdı..
üstadım.. ne yazık ki sizin bahsettiğiniz gibi lokma takımıyla bu işi halledemedim.. bunun için gidip bir kompresör ve onun çalıştıracağı havalı bir somun sökücü alldım. uzunca süre açamadım.. çünkü adamlar öyle bir sıkmışlar ki sanırsınız. bir kez daha açmak mümkün olmasın diye.. baktım ki daha öncekiler somunun üzerine bir keski ve çekiç vasıtasıyla iz yapmışlar kimbilir kim yaptı.. herneyse ona bakarak bende en sonunda aynısını yaparak daha sonra da kompresör ile açabildim.
açtığım taraf ön varyatördü. arkayı sökmedim. varyatör takımını dikkatlice çıkarıp içindeki hızlandırıcı bilyaları kontrol ettim. birşeyi yoktu yerine oturttum ve daha sonra diğer aparatları yerine taktım. ama bu defa da kompresörüm arızalandı.. gidip onu değiştirdim şükür.. sonra kayışı takıp (bando kayış) varyatörün ön takımını da yerine oturtup somunu sıktım. motoru çalıştırdım. gayet güzel çalıştı.. motor güzel gaz yedi.. hatta fazla bile yedi.. çünkü teker rölantide tekeri döndürüyordu. karbüratörün üzerindeki vidadan biraz gevşeterek gazı azalttım. o da öylece halloldu.. daha sonra ayak marşının alt dişlisinin ok istikametini sağa bakacak şekilde ayarladım. diğer yarım ay parçayı da üzerindeki ok işaretine bir araya gelecek şekillde ayarlamaya çalıştım. güya olldu.. sonra kapağı kapattım. motoru çalıştırmak istedim çalışmadı. aa bir baktım ayak marşı yere dönmüş. anlamadım neden oldu.. oysa olmaması gerekirdi. çünkü sağa oku getirdiğiniz zaman dişlinin boş tarafına geliyor ve onu çevirmesi imkansızdı.. ne oldu anlayadım. baktım olmuyor mecburen ayak marşının ön yarım ay dişlisini çıkardım. sonra takviye ile motoru çalıştırdım. güzeldi.. bir tur attım baktım iyi gaz yiyor. tamam dedim ve grenajı taktım. motorun işini bitirdim.
arkadaşlar bir varyatör değiştirme iki gün sürer mi diye düşünmüş olabilirler. benim şanssızlığım işte.. aşağı yukarı 3 saate yakın lokma takımıyla açmaya çalıştım. elimde sabitleyici levye yoktu tabii ki.. olsa da açamamazmışım zaten.. öyle sıkmışlar ki aklınız durur.. ancak çekiç darbesiyle o sıkı somunu kompresör vasıtasıyla da aşağı yukarı bir saatten fazla uğraşarak açtım. malum taşı delen suyun kendisi değil damlaların sürekliliğidir.
fakat ilk gün aldığım yani cumartesi günü aldığım kompresör hava kaçırıyordu.. üzerini açtım ve ne yazık ki bir çatlak vardı onu sökeyim de tamir edeyim diye düşünürken elimde kaldı.. adamlar onu tutyeden imal etmişler meğer sarı parça değilmiş.. hay aksi sonra gidip bugün yani pazar günü aldığım yere götürüp değiştirdim de ancak halledebilldim. kısmet işte.. benim şans çöldeki bedevi ile kutup ayısının hikayesine benzer..
ahmet üstadım. elimde bulunan tüm aletler benim aşırıya kaçan alet edavat tutkum yüzünden epeycene vardır. büyük bir çoğunluğu alman-amerikan-japon ve ıvır zıvır i şlere kullandığım rus ve çin mallarıyla dolu.. bir tamir dükkanı açabilecek kadar hatta onlardan daha fazlaca aletim var şükür ve neredeyse eksiğim yok..
aynen sizin dediğiniz gibi mondialin sitesindeki o parça fiyatlarını gösterir listeleri ve resimlerini kopyalarak yazdırdım. gayet de güzel oldu.. zaten daha başka sitelerden de başka bilgiler indirmiştim. merak....... işte.. ama işime yarayacaktır muhakkak.
evet yarım ay ön dişlinin yani ayak marşı ön dişlisinin en alttan sanırım ikinci ya da üçüncü dişlerinden sonra iki ya da üç dişinin kapalı olduğunu gördüm. bu bana garip geldi doğrusu.. acaba dedim imalat hatası mı.. zaten olmadı yukarda yazdım onu mecburen çıkarmak zorunda kaldım. çünkü ayak marşı sanki motor ile birlikte hareket etti.. anlamak zor doğrusu.
ne yazık ki benim varyatör kapağının en azından üç tane vidası eksik. onları tamamlamak bana pek bir şey kazandırmaz diye düşünüyorum.
varyatörün ön bölümünü çıkarırken içinde delik olan bir mil var.. o mili açarak öne kaydırdım ki kayış üzerine gayet güzel otursun diye.. sanırım onu yapmakta yarar var diye düşünüyorum. aksi halde kayış sıkışıyor ve yerine oturtmakta zor oluyor. ama içine oturursa problem olmuyor. işte benim varyatör maceram. neyse hallettim.
sıra şimdi arka tekerin boşluğunu almaya geldi.. onu da yaparsam size anlatırım. bu kadar uzun yazmak arkadaşları sıkar sanırım. hepinize masrafsız, kazasız ve güzel günler dilerim. hoşçakalın.
bu arada moderatör arkadaşlardan bir ricam olacak bana bu cevap yerine attachment yani ek koymak istersem nasıl koyulabildiğini açıklarlarsa arkadaşlara çok güzel bir kitap göndereceğim. bu kitap bizim motorlarımıza çok benzeyen bir motorun tamir kitabı.. çizimleri çok güzel.. oldukça kaliteli.. pdf formatında.. denedim ama beceremedim ne yazık ki.. yardımcı olurlarsa birçok arkadaşımız gönderimden epeycene yararlanırlar. hoşçakalınız.
sevgili arkadaşım eline sağlık bir süür iş becermişsin nihayetinde ve yazılarım boşa gidiyor diye düşünme sakın müsaadenle hepsini kopyalayıp arşivime atıyorum
dosya eklemekle ilgili daha basit bir yöntem olarak rapidshare yada benzeri bir siteye dosyayı yükleyip buraya linkini atabilirsin..Boyutları nedir dosyanın? ve hangi motora ait?
osbourne
arka varyatör balatasını değiştirmen lazım balada eskidikce tıtreme cogalıyor yeni balatayı taktıgınızda 1 mm lık gazla bile hareket ediyor zamanla asınmadan dolayı kalkıslar biraz agır oluyor kısacası arka varyatör balatasını değiştireceksin
Sevgili Osbourne,
evet gerçekten iyi iş çıkardığımı düşünüyorum. yazılarımın boşa gittiğini sanmıyorum. önemli olan paylaşımı en güzel şekilde yapabilmektir diye düşünüyorum. bende buna çalışıyorum zaten.
ancak sevgili arkadaşım.. rapidshare deme bana ööööööööggggggggg yani.. o kadar nefret ediyorum bu siteden.. zaten resmi bir işyerinde açman pek mümkün olmuyor. üstelik oraya üye de olmak gerekiyor diye biliyorum. benim derdim buraya pdf dosyasını gönderebilmek. böylelikle herkesin yararlanmasını sağlarım diye düşünüyorum. bakalım belki pdf dosyasını word dosyasına çevirebilirim. ama resimler ne olur bilemem.. önemli olan resimler zaten.. dosyanın boyutunu h atırlamıyorum. birkaç megabayt olsa gerek. yani fazla değildir. indirmek kolaydı.. olmaz ise o linki veririm ve oradan indirir arkadaşlar. ama şuna inanıyorum ki bu paylaşım herkes için son derece yararlı olacaktır. hoşçakal..
günaydın arkadaslar benim motorum 800 kmde ve 70-80 arası tiresim var ve o hızlarda bir vızz dıye sanki kayıs kenarları biyere sürter gibi ses geliyor sebebi nedir bunun bilen varmı iyi günler
Arkadaşlarıma iyi günler dilerim.....
Dün forma giremedim fakat form bayağı bir hareketlenmiş...
Bu silkeleme olayı birkaç şanlı arkadaş dışında herkeste var...8000 - 10000 Km ye gelip hiç sorun yaşamadım diyen arkadaşlarda var aramızda....
Motorumuzda silkeleme olayı başladı ise , anladığım kadarıyla bu sorunu ortadan kaldırmak imkansız gibi..
Ben motoru ilk aldığımda ehliyetim olmadığı için motoru aldığım beyden beni eve kadar bırakmamı istemiştim , arada 3 km kadar mesafe vardı kırmadı beni bıraktı.Yolda her duruş kalkışta silkeliyerek kalktık..Ben fazla üzerinde durmamıştım.Kullanma hatası diye düşündüm.....
Fakat motoru ehliyet alıp ben kullanmaya başladığımda , motor kalkışlarda
parçalanacak gibi silkeliyordu.Bilhassa motor soğukken...Isındıktan sonra silkeleme azalıyordu...
Adamcağız onu uzun süre kullanmış olacakki sağ tarafta teker ve egzostun bağlı olduğu travers , 3 bağlantı vidasının olduğu yerden çatlıyarak kırılmış...Egzors manifolt civatalarını sarsarak düşmesine neden olmuş.........
İlk defa servise götürdüğünde ( ki aldığım adamın gittiği servise götürdüm ) Usta sana başka 150 lık motorun varyatörünü takalım birdaha silkelemez dedi.. ve siyah saç renginde (orjinali gümüşi renkte ) arka varyatör taktı , gerçektende değiştireli 5000 km oldu 400 - 500 km dir hafif silkeleme yapmaya başladı..oda motor dur kalklardan veya sıcak havalarda komple varyatörün ısınmasından sonra hafif silkelemeye başladı ileride artarsa bende yeni varyatör takacağım..Fakat orjinalmi yoksa ustanın taktığı varyatörmü karar veremiyorum..Fakat ustanın taktığı şu an 5000 km de ve 4500 km si sorunsuz geçti şu anda çok az silkeleme yapıyor oda çok sıcaklarda...
Anlatmak istediğim silkeleme önemli devam ettikçe gereksiz arızalara sebep olmakta...
Silkelemenin sebebini hep kasanın ağır olduğuna bağlıyorlar..Bence kullanılan malzemenin kalitesi..
Silkeleme , Volan tası kavrama yüzeyi ve kavrama balataları arasındaki kaydırmadan kaynaklanmaktadır....İlk takıldığında pürüzlü yüzeyleri olan tas ve balatalar zamanla sürtünmeden kaynaklanan ayna gibi parlak yüzeylere sahip olmaktadırlar..Bilhassa balataların üzerinde reçinemsi yapışkan yüzey meydana gelmekte ve ilk kalkıştaki kaydırarak kavrama olayını , yapışma kaydırma olayına bırakarak silkelemeye sebebiyet vermektedir...
Servislerin yaptığıda volant tası ve balatalar üzerinde olusan parlak ve yapışkan yüzeyi , pürüzlü hale getirmek.....Gres yağını sade varyatör göbeğindeki slindir rulmanları yağlamak için kullanırlar..Yağ kesinlikle tasa ve balatalara değdirilmemelidir...Bu yapışkan yüzey oluşmasına sebep olur...
Zımparalama olayı geçicidir..Zımparalamanın yapmış olduğu pürüzlendirmenin kuvvetıne yani çiziklerinin derinliğine bağlıdır....yani geçicidir.......Yenisi ile değiştirmek tavsiye olunur.....Kullanıma göre üç beş ayda bir varyatör kapağını açmak aliminyum gövdeli vida yataklarının aşınmasına ve yalama olmasına sebep olur..Verilen işçilik parasıda ayrı...
Eğer resim göndermeyi becerebilirsem ..Elimdeki ön varyatör , kayış , arkavaryatör üçlüsünü ve kayış takmasını fotoğraflıyarak anlatmaya çalışayım....Önemliside kendi yapmış olduğum Ön ve Arka varyatör sökme aparatlarını ölçü ve resimleri ile anlatayım..Arzu eden bir demirciye yaptırabilir.....
Kazasız masrafsız ve zevkli sürüşler...
ufuk-tarhan arkadaşımın yaptığı işlerle ilgili yorumlarımı sonra yazacağımm..Kendisini tebrik ederim..
Bu titreme olayı benim motor da 3000 4000 km civarlarındayken yapıyordu.
Öyle bir titriyordu ki sanki üzerinden atacak.
Sonra esenlerde (ozaman karşıda oturuyordum) bir servise götürdüm. Varyatörün oraları açtı zımpara vs yaptı ve kayışı değiştirdi. O günden beridir titreme yapmıyor. şimdi motorum 11000 km yi geçti son günlerde hafif hafif bazı kalkışlarda titreme yine başladı.
Yakında motoru sevpaya götürüp a'dan z'ye bakıma sokmayı düşünüyorum. herşeyini değiştireceğim.
sabah 9 dan bu yana linki arıyorum nihayet bulabildim ve linkin adresini de buraya yapıştırıyorum. umarım tüm arkadaşlar bu kitaptan kendilerine uygun gelen tamirleri yapabilirler ve motor bilgileri artar. ne yazık ki kitap ingilizce ancak tamirlerin nasıl yapıldığını doğrusu çocuklar bile anlayabilir diye düşünüyorum. hepinize masrafsız ve kazasız günler diliyorum.
link:
http://www.usaatvs.com/pdf/SCOOTER%2...%20SCOOTER.pdf
valla tüm pdf dosyasını tek tek tarayarak word dosyası haline getirdim ama onu bir türlü buraya yükleyemiyorum. belki yükleyebilsem aşağı yukarı 10 mb lik bir yer kaplayacak ama olmuyor da olmuyor. moderatör arkadaşlar bana nasıl yapılacağını söylerler ise hem pdf hem de word dosyası olarak atabileceğim..
eline sağlık ufuk arkadasım bilgilendirmen için şemalar gayet güzel motor aynı zaten çok sağol..
bende bugun motorumun 500 km yag değişimini yaptım serviste 15 50 repsol koyduk. şimdilik bir sorun yok motorda bitek motor geldiği gün marş motoru arızalı cıkmıstı onu degiştirmiştik bide otme sesi vardı onu halletmiştik çok şükür şimdilik sorun yok bakalım ilerde ne olcak hepinize iyi sürüşler...
herkes 10 40 koyun dıyo sana bise dediler mi bunla ilgili bende yakında 500 km bakımına gidicemdeee
buarada beyler gezmekten yazı yazamadım hafta sonu motorumla silivriye gittim inanılmaz zevkliydi gerci en fazla 80 e cıkabildim malum rodaj
inalımaz zevkliydi bilenler bilir o tarafa dogru e5 cok inişli çıkışlı benim motor maşallah hicbirinde tıkanmadı hatta bilerek yokusta yavaslayıp sonra gaza bastım canavar gibi gittiii!!!!
Şu an bu konu içerisinde 10 kullanıcı var. (0 üye ve 10 misafir)