Mondial 150 ZAT Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
09 Haziran 2009, 00:04
#4561
ZAT çı arkadaşlarıma iyi akşamlar...
Ben istanbulda Ayberk' iziyarete gittiğimde de aramızda bu konu açılmıştı Ayberk daha o zamanda söylemişti..Ben hatta istanbulda fuara 250 lık Zatı görürüm umudu ile gitmiştim..Ama UĞUR İstanbul fuarına katılmadı bile.İzmirde başkalarından 250 çıkmayacakmış diye duydum.....????Çelişkii...
Muhakkak Uğur Mondial'in , kendi Motorsikleleri ile ilgili formlarda yazılan iyi ve kötü eleştirileri okuyorlardır..Bizim bu ZAT 150 formunda bile benim okuduğum kadarıyla 2005 yılından beri bu kasaya 150 lik motorun ufak geldiği neredeyse har ay yazılıp durmaktadır....Uğurun çinden kaç adet ZAT ithal ettiğini bilmiyorum , fakat modellerine baktığımda sadece ZAT ın bütün renklerinin satıldığı ve sadece lacivert modelinin kaldığı görülmektedir...ZAT bu kadar eleştiriye rağmen tutulmuş ki sadece ellerinde tek renk kalmış......Bence yeni ZAT 150 ithal edilmeyecek....İlkeraln ın bulmuş olduğu ve formumuzda da çok sözü edilen su soğutmalı , arka fren disk ve 250 cc lik ZAT 250 yi Türkiye ye getirecekler....Bu 250 lik motor Acaba bizim 150 lik zata uyarmı...???
Veya dünya para harcayıp uydurulurmu..???
Resimde gördüğüm kadarıyla kasa aynı.Sade arka yan grenajlarda cizgi farkı bombe yerine arkaya uzanan keskin çizgi yapılmış.Arabalarda bütün modellerin bu modaya uyduğu ....BMV arkaya kadar uzanan keskin yan çizgilerinde olduğu gibi..
Birde konunun sıcaklığı ile ilgili ZAT 150 hakkında bende kendi fikirlerimi söylemek istiyorum......
ZAT 150 çinden hatta Japon hariç uzakdoğudan gelen motorları Maxi Scooter lar içerisinde en gösterişli ve en alımlısı..Çok güzel taklit edilmiş....Fakat çok nazik..Devamlı ilgi ve bakım gerekiyor....Sert ve hoyrat kullanmaya hiç gelmiyor...Eğer bu şekilde kullanırsanız size bu sert kullanımın cevabını veriyor.......Bunuda fiyatı ile kabullenmek lazım....Gösterişli olacak alımlı olacak sağlam olacak hemde ucuz olacak....
Ben ZAT ın ticari olarak kullanıldığını görmedim. Pideci ,kebapçı , pizzacı ve sucuların kullandığı motorları hepimiz biliyoruz..Marka belirtmeme gerek yok..
Demek Bizim ZAT ları amacına göre kullanmak lazım...
Ben 2005 temmuz çıkışlı ZAT ımı 2008 Şubat ayında ikinci elden 5000 Km de aldım 1.600 Tl ye aldım...15 ay oldu 5000 Km de ben yaptım şu an 10 000 Km de...İlk aldığımda elden geçirdim ve bugüne kadar 225 Tl parça ve işçilik birde 50 Tl ye dişli kutusu contası ve silindir kapak contası değiştirmeye verdim...Toplam 275 Tl harcadım......Bakımlarını zamanında yaptım,,sildim ve herzaman örtülü ve temiz tuttum..
Şu an hiçbir şikayetim yok , motor yarım marşta çalışıyor , bir damla yağ akıtmıyor , 100 Km de 3.1 Lt bezin yakıyor , 90 Km geçmedim fakat gaz elçiğini tam hiç açmadım 100 .110 çok rahat göreceğinden eminim .Motoru bıraktığım yerde geldiğimde başında inceleyen birkaç kişi görüyorum......İri biri olduğum için motorun üzerinde tünemiş gibi durmuyorum....Diğer scooter lar altımda kayboluyor...ve güven vermiyor..
eeee,, 1600 Tl ye aldığım motordan daha ne isteyimki.....Ben onun dilinden oda benim dilimden anlıyor..Ve güzel güzel geçinip gidiyoruz....
Beş yaşındaki motorumu rahatlıkla motorunu yeni alan arkadaşlarla yan yana koyabilirim ve hiçte motoruma yaşlılık psikolajisi yaşatmam....
Bu kadar sözün sonunda bu paraya alabileceğim en iyi motor.........Birdaha motor almaya kalksam çıkacağı söylenen 250 lik ZAT
dışında yine bu motoru alırdım...
Ayrıca hepimizin ortak bilinci.....Cebimizde bol paramız olsa her arkadaş ,hangi motoru alacağını gayet iyi bilmektedir...Cebinde 10.000 15.000 bin TL si olan arkadaşlarımızın hiçbirinin gidipte zat alacağını zannetmiyorum... Ama bu formda bazılarının ettiği sözün , karşısındaki arkadaşları inciltip inciltmiyeceğini düşünmeden konuşan , şu motor varken o motorda alınırmı , oda motormu , o motora binilirmi diyenler , formdaki arkadaşlarını incilttiklerini düşünmekten aciz olarak görüyorum....
Zatçı arkadaşlarıma kazasız masrafsız ve zevkli sürüşler,,,,
Reklamlar
-
09 Haziran 2009, 15:28
#4562
Ahmet abi'mi SAYGIYLA SELAMLIYORUM....
arkadaşlar; ahmet abi'yi bir tanısanız,yüzyüze bir konuşsanız... mükemmel bir muhabbet ve dünya iyisi bir insan,hatta bana gelirken sağolsun eli boş gelmemişti. zat'ım için aksesuar getirmişti,haala onları kullanıyorum...
artık istanbul'a gelmeyecek,ama mutlaka bir gün izmir'e gideceğim ve o gün görüşeceğiz!!!
-
09 Haziran 2009, 15:38
#4563
slm arkadaşlar aranıza ç.kaleden katılıyorum gecen yaz aldıgım 150 zat'ım yüksek surata cıkınca sürekli aynı süratta gidince gaz kesiyor sanırım benzin ytiştirmyor diye düşünüyorum.gecen yaz motorumu ilk aldıgımda ilk 700 km kadar kullandıgımda benzin bombası sürekli tıkkır tıkır ses yaptıgından servis tarafından benzin bombası istendi ve yerine otomatik olmayan diğer bombalardan takıldı sanırım ondan sonra bu gaz kesme sorunu ortaya cıkt.sizlerde varmı böyle bir problem arkadaşlar.güzel günler diliyor herkeze
-
09 Haziran 2009, 16:03
#4564
Rüzgar ne kadar sert eserse essin kayadan alıp götürecegi sadece tozdur.
-
09 Haziran 2009, 18:55
#4565
Sevgi ve Saygılar benden sizlere olsun arkadaşlar.....
Ayberk nik resmin güzel olmuş inşaallah en kısa zamanda sahip olman dileğiyle....
Alıço , sen ne yaptın gönlündeki motoru aldınmı.?Ara sıra iştimada sende buradayım de ...sesini duyalım.....
MEY_ 17 Aramıza hoşgeldin...Benzin Pompası demek istiyorsun herhalde.....ZAT ın benzin pompasının zaten otomatik olması gerekir....Ama sana başka motorun benzin pompasını takmışlarsa bilemem....
Eğer ponpan yetersiz kalıyorsa karbüratöre her zaman benzin yetiştiremez....Kalkışlarda ve rampalarda da silkeleme yapar...
70 Km Sabit hızda kesiklik yapıyor diyorsun,,,Nekadar süre sabit hızda gidiyorsun ..El kitabında uzun süre sabit hızda gitmeyin süratinizi biraz arttırıp biraz azaltarak kullanın diyor.. ...Eğer 70 Km sabit hızda giderken kesiklik yaptığında gazı biraz aç daha fazla gaz verdiğin halde motor kesiklik yapmayıp gazı yiyiyorsa benzin pompanda sorun yok demektir.....
Birde motoru sehpaya al , arka tekeri hafifçe aşağı yukarı oynat tahrik dişlilerinin ufak bir boşluğunu göreceksin..Senin sabit hızda gaz kesiyor dediğin olay buradan kaynaklanmaktadır....Çünkü bende de senin bahsettiğin olay var.Ve buradan kaynaklanmaktadır...Önemli birşey değil.......
-
10 Haziran 2009, 01:48
#4566
@ Ahmet Erşen
Hocam selam, sevgi gönderiyorum sana..Bilgilendirmelerin ve bunun nedeni olan insan sevgin için..
@ AYBERK
Yarın tükkandamısın?
-
10 Haziran 2009, 09:42
#4567
ahmet abi bende karsıyaka alaybeyde oturuyorum çapırım vardı zattan önce bi ara izmir raiders grubuna katılmıstım onlar hemen hemen her hafta sonu biyerlere giderler neden biz izmirli olarak böyle bir program yapmıyoruz.
-
10 Haziran 2009, 10:32
#4568
ahmet bey tahrik dişlerinde bu sorunun ortaya cıkcagını sanmıyorum muhtemelen benzin pombasının farklı olmasından kaynaklanıyor sanırm otomatik pomba degilde bana normal bomba takıldı ondan sanırım ilgine teşekkurler.bu sorunla karşılaşan arkadaşlardan fifir görüşü ve bilgi istiyorum arkadaşlar.
-
10 Haziran 2009, 10:36
#4569
herkese günaydın.....
dükkandayım beklerim.....
-
10 Haziran 2009, 11:02
#4570
Ahmet Erşen adlı üyeden alıntı
Sevgi ve Saygılar benden sizlere olsun arkadaşlar.....
Ayberk nik resmin güzel olmuş inşaallah en kısa zamanda sahip olman dileğiyle....
Alıço , sen ne yaptın gönlündeki motoru aldınmı.?Ara sıra iştimada sende buradayım de ...sesini duyalım.....
MEY_ 17 Aramıza hoşgeldin...Benzin Pompası demek istiyorsun herhalde.....ZAT ın benzin pompasının zaten otomatik olması gerekir....Ama sana başka motorun benzin pompasını takmışlarsa bilemem....
Eğer ponpan yetersiz kalıyorsa karbüratöre her zaman benzin yetiştiremez....Kalkışlarda ve rampalarda da silkeleme yapar...
70 Km Sabit hızda kesiklik yapıyor diyorsun,,,Nekadar süre sabit hızda gidiyorsun ..El kitabında uzun süre sabit hızda gitmeyin süratinizi biraz arttırıp biraz azaltarak kullanın diyor.. ...Eğer 70 Km sabit hızda giderken kesiklik yaptığında gazı biraz aç daha fazla gaz verdiğin halde motor kesiklik yapmayıp gazı yiyiyorsa benzin pompanda sorun yok demektir.....
Birde motoru sehpaya al , arka tekeri hafifçe aşağı yukarı oynat tahrik dişlilerinin ufak bir boşluğunu göreceksin..Senin sabit hızda gaz kesiyor dediğin olay buradan kaynaklanmaktadır....Çünkü bende de senin bahsettiğin olay var.Ve buradan kaynaklanmaktadır...Önemli birşey değil.......
Teşekkürler henüz motoru alamadım.İnşallah bu ay içinde alacağım malum temiz bir motosiklet olsun istiyorum.Yoklamada herzaman varım forumu her açtığımda ses veririm.Herkeze kazasız belasız sürüşler.
Rüzgar ne kadar sert eserse essin kayadan alıp götürecegi sadece tozdur.
-
10 Haziran 2009, 22:38
#4571
Kasap 35..
Ben alaybeyde ,evlendikten sonra 76 - 94 yılları arasında parkın karşısındaki SKODA servisinin Çatı katında oturuyordum .....Sonra şimdiki oturduğum bostanlıya taşındım....O zamanlar Mobiletim vardı Mersinli birinci sanayi sitesinde çalışırdım..senelerce mobiletle gittim geldim.Bir ara Bulgaristandan gelen Türklerden BALKAN marka Rus malımı Bulgar malımıydı neydi ..Mondialin Tuoring modellerine benzer bir motorsiklet aldım...Sıfır ve hiç kullanılmamıştı..Ama aldıktan sonra Bir Km bile kullanamadım..
50 metre gitmeden stop ederdi..O kadar uğraştık adam edemedik. sonrada hiç kullanamadan sattım.......Birde çinli,lere laf ediyoruz.........Hey gidi günler hey .....
Gelelim gezme işine ..Kasap 35 ...nik isminden korktum...nasıl geziye gidelim....İsmin insanı korkutuyor..Bu sebepten ben gezmeye gelemem......
Şaka ,,,Şaka.. ama daha tatlı bir nik ismi bulabilirmişsin....Benim yaş 60 siz gençlerle geziye çıkarsam benden sıkılır birdaha beni geziye falan çağırmazsınız..ben 70 Km yi pek geçmem,, hız yapmam arkalarda kalır sizleri bekletirim....Bu sebepten yalnız dolaşmayı severim ve siz gençlere ayakbağı olmak istemem..Hem laf aramızda yengedende izin almak da zor......Devamlı çarşı pazar dolaştırıyor..Bekarlık sultanlık....
Ama Vapurla Üçkuyulara geçer çeşmeye gelir beni bulursan sana çeşmeyi gezdiririm....Hemde sıfır ZAT 150 nasıl oluyor görmüş olurum....Senin ZAT ta benim gibi yaşlı ZAT ımla tanışır....Davetim her zaman geçerli beklerim...
Vapurla üçkuyulara geçersen gişeden para verme ,,turnikeden kentkartını okut iki kontürle geçiliyor..
MEY - 17 ..
Ben tahrik dişlilerinde sorun vardır demedim.Boşluk var dedim.Ve gaz kesmenin nedeni bu olabilir dedim. 70 Km sabit hızla giderken pompa gaz yetiştiremiyor ve bu sebepten hız kesme yapıyorsa , bu mantıkla 80 - 90 nı görememen lazım.. çünkü 70 Km ye gaz yetiştiremeyen ve kesiklik yapan pompa 80 - 90 Km ye hiç gaz yetiştiremez..
O yüzden Krank ile tekerlek aksı arasındaki i aktarma organlarının ufak bir boşluğundan kaynaklanabilir demek istedim......
Herkese kazasız masrafsız ve zevkli sürüşler.....
-
11 Haziran 2009, 10:10
#4572
Ahmet bey benim yazdıgım ilk mesajı okursan orada ben 70 km hızdan bahsetmiyorum sanırım siz ordaki 7000 km kmotoru kullandıktan sonraki benzin pombası degişti yazdım.gaz kesme işlemini 90 km suratlara dip gazlarda meydana geliyorilgine teşekkur ederim ahmet bey.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 09:10 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 09:09 AM ----------
700 km olcak yanlış yazmışımm pombanın deiştgi km.
-
11 Haziran 2009, 10:51
#4573
Ahmet Erşen adlı üyeden alıntı
ZAT çı arkadaşlarıma iyi akşamlar...
Birde konunun sıcaklığı ile ilgili ZAT 150 hakkında bende kendi fikirlerimi söylemek istiyorum......
ZAT 150 çinden hatta Japon hariç uzakdoğudan gelen motorları Maxi Scooter lar içerisinde en gösterişli ve en alımlısı..Çok güzel taklit edilmiş....Fakat çok nazik..Devamlı ilgi ve bakım gerekiyor....Sert ve hoyrat kullanmaya hiç gelmiyor...Eğer bu şekilde kullanırsanız size bu sert kullanımın cevabını veriyor.......Bunuda fiyatı ile kabullenmek lazım....Gösterişli olacak alımlı olacak sağlam olacak hemde ucuz olacak....
Ben ZAT ın ticari olarak kullanıldığını görmedim. Pideci ,kebapçı , pizzacı ve sucuların kullandığı motorları hepimiz biliyoruz..Marka belirtmeme gerek yok..
Demek Bizim ZAT ları amacına göre kullanmak lazım...
Ben 2005 temmuz çıkışlı ZAT ımı 2008 Şubat ayında ikinci elden 5000 Km de aldım 1.600 Tl ye aldım...15 ay oldu 5000 Km de ben yaptım şu an 10 000 Km de...İlk aldığımda elden geçirdim ve bugüne kadar 225 Tl parça ve işçilik birde 50 Tl ye dişli kutusu contası ve silindir kapak contası değiştirmeye verdim...Toplam 275 Tl harcadım......Bakımlarını zamanında yaptım,,sildim ve herzaman örtülü ve temiz tuttum..
Şu an hiçbir şikayetim yok , motor yarım marşta çalışıyor , bir damla yağ akıtmıyor , 100 Km de 3.1 Lt bezin yakıyor , 90 Km geçmedim fakat gaz elçiğini tam hiç açmadım 100 .110 çok rahat göreceğinden eminim .Motoru bıraktığım yerde geldiğimde başında inceleyen birkaç kişi görüyorum......İri biri olduğum için motorun üzerinde tünemiş gibi durmuyorum....Diğer scooter lar altımda kayboluyor...ve güven vermiyor..
eeee,, 1600 Tl ye aldığım motordan daha ne isteyimki.....Ben onun dilinden oda benim dilimden anlıyor..Ve güzel güzel geçinip gidiyoruz....
Beş yaşındaki motorumu rahatlıkla motorunu yeni alan arkadaşlarla yan yana koyabilirim ve hiçte motoruma yaşlılık psikolajisi yaşatmam....
Bu kadar sözün sonunda bu paraya alabileceğim en iyi motor.........Birdaha motor almaya kalksam çıkacağı söylenen 250 lik ZAT
dışında yine bu motoru alırdım...
Ayrıca hepimizin ortak bilinci.....Cebimizde bol paramız olsa her arkadaş ,hangi motoru alacağını gayet iyi bilmektedir...Cebinde 10.000 15.000 bin TL si olan arkadaşlarımızın hiçbirinin gidipte zat alacağını zannetmiyorum... Ama bu formda bazılarının ettiği sözün , karşısındaki arkadaşları inciltip inciltmiyeceğini düşünmeden konuşan , şu motor varken o motorda alınırmı , oda motormu , o motora binilirmi diyenler , formdaki arkadaşlarını incilttiklerini düşünmekten aciz olarak görüyorum....
Zatçı arkadaşlarıma kazasız masrafsız ve zevkli sürüşler,,,,
hay allah razı olsun abi bak sende 1600 tl ye almışsın. benim yakındığım konu bu. ben 3,350 tl para saydım bu motora abi şimdi satamıyorum. ve benim işimi ybr de cbf görüyor. zat ın tipi cok güzel ama illede scootr alacam diye bişey demedim ben. buradan sıfır alacak arkadaşları o yöne doğru yönlendirirsek sevap işlemiş oluruz. motorla uğraşacaksın. masarafın olur. gibi şeyleri söyleyelim.
adam soruyor zat nasıl motor? ben sordum zamanında bu sayfalarda.
ee bakarsan iyi motor. bakarsan ama neye bakarsan cart curt bakım yapacan alır almaz baz parçaları değiştirecen gibi. çok yakınıyorum. saçma sapan konuşuyorum bazı arkadaşlara göe ama gerçekten sütten ağzım yandı yoğurdu üfleyerek yiyorum
aaaaaaahh ah
---------- Mesaj ekleme zamanı: 09:51 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 09:44 AM ----------
ve ben artık motosiklet.net sitesini terk ediyorm. bu güne kadar bana yardımcı olan herkese teşekkür ederim ben mart 2006 dan beri bu sitedeyim. bugün itibariyle siteye girmeyeğim. gerçekten herkesten özür diliyorum. bu mesajı okuyan herkese tavsiyem şu: eğer illede 3,000 tl ye motosiklet almayı düşünüyrsanız gidip çin malı sakın almayın. en iyi ihtimalle satamıyorsun. veya yarıdan az fiyata satıyorsun. daha küçük motosiklet alın ve kafanız rahat olsun. ben canlı örnekleri cok gördüm. çin malı alan arkadaşlara ( zat dahil ) eğer hala çin malını övüp insanları o yöne yönlendiriyorsanız size diyecek hiçbir söz bulamıyor. fazla söz söylemek istemiyorum. büyüklerime hürmetler küçüklerime sevgiler sunarım elveda iskenderundan mehmet
-
11 Haziran 2009, 12:36
#4574
osbourne adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar servis ile ilgili yazdıklarınıza bir noktadan sonra kesinlikle katılmıyorum..En azından benim gittiğim servis için bunlar geçerli değil.
En ufak bir sorunda anında ve harika müdahaleler ile ve neyi değişecek veya düzeltilecek olursa olsun başlarında dikilerek (bazen 2-3 saat) herşeyi görmeme izin veren bir servisim var..
Zaten ben bu başlarında durma işini en baştan sormuştum, bakın ben meraklıyım bu işe yanınızda durmak istiyorum diye..Herşey bir yana ben motorumu seçerken internetteki forumlardan öncelikle hangi servise gideceğimin tespitini yapmıştım..
ufuk.tarhan arkadaşın sorunu bence tamamen servis kaynaklı..
Benim servisim ıvırı zıvır işlerden ücret bile talep etmiyor..Hepsi de efendi, işini bilen ve tertemiz insanlar..
Tüm servislerde sizin dediğiniz gibi nalbantlık bir durum olmadığının altını çizmek için yazdım bu mesajı.
Ve Anraka'daki servislerin hepsinin iş bilmeyen nalbantlar olduğunu da sanmıyorum..Tamam çok şanssızlık gelmiş başınıza ama sizi yönlendirecek hiçmi zat sahibi yada herhangibir motosiklet sahibi bir arkadaşınız yoktu etrafınızda? Adamakıllı araştırmamışsınız diye düşünüyorum..
Sizi suçlamak için yazmadım tabii bunları sonuçta motorun arıza çıkarması sizin kabahatiniz değil ama "sizin tabirinizle" bu kadar da yolunmanın gereği yoktu bence..
Sevgili Osbourne,
evet benim tüm şanssızlığım ne yazık ki servislerin kaliteli personel barındırmamasından kaynaklanıyor. sanırım sen şanslı zatçılardan birisin. iyi bir servise düşmüssün. oysa benim motorumu aldığım zamandan bu yana gittigim tüm servisler neredeyse herşeyi parayla yaptılar. üstelik yaptıkları da birkac gün içerisinde arızalandı yeniden. tekrar tekrar oluşan arızalardan dolayı da bu halde motorum. şimdi varyatör kayışı kopuk bir halde garajımda duruyor. mümkün olan bir zaman çercevesinde kendim aldığım bando marka kayış ile değişeceğim.
ancak size cevap yazan arkadaşlarıma da katılmıyor değilim. madem iyi bir servis biliyorsunuz. o halde bizi de bu konuda isim vererek aydınlatırsanız en azından bizlerde ankara da bu servise giderek durumumuzu halletmeye çalışırız.
geçen monerr arkadaşımızın bana önerisine uyarak mondialin sitesine yazdım burada yazdıklarımı içeren.. geçen görevli gittiğim formula 1 deyken beni oradan aradılar. araçların yüksek sesinden dolayı zor bela duyabildim adamı ama gene de size söylediklerini aktarayım..
bana orada yazdıklarımı tekrarlamamı istediler.. tekrarladım. nerelere gittiğimi sordular.. ad ad bildirmek mümkün olmadığı için ona yanıt veremedim. zaten hatırlamam da mümkün değildi.. valla ben mondial yetkili servisi diye olanlara gittim dedim. yerlerini söyledim.. artık kendileri bulsunlar. herneyse..
daha sonra bana en yakın servisi önerdiler ki zaten ben o servis yüzünden bu duruma düştüm ve nalbant tamircilerin eline kaldım. dolayısıyla bana önerileri bana yardım etmekten ziyade sanki bir adres verip de oraya tamir ettirin gibilerinden bir kaçıştı gibi geldi.
oysa uğur mondialin sattığı bir motorun böyle kötü bir duruma şu veya bu sebepten dolayı düşmesinin ardında durmalarını beklerdim. tabii ki ben tamirlerimi parasız yaptırmayı düşünmüyorum. kimse yanlış anlamasın. ancak ve ancak arkadaşlar araç üreticilerinin kendi hatalarından kaynaklanan üretim arızalı araçları piyasaya sürerken bu araçların üzerinde hayat taşındığını da unutmamaları gerektiğini düşünüyorum. benim son kayış kopuşumda ben trafiğin tam ortasında kaldım. sizde biliyorsunuz ki kayış kopunca motor hareket etmiyor.. küt diye yolun o rtasında kalıyorsunuz. allah tan kimse bana çarpmadı ama küfür yediğim de aşikardır muhakkak.
Anıt Yıldırım arkadaşımız bana servis önermişti.. teşekkür ederim. o servis de daha önce denenmiş ve her ne kadar ondan da kazık yenmiş ise de sanırım servislerin arasında en ilgili olanı diye düşünüyorum.
Zatımı tamir edebilmek için şimdi havalı ya da elektrikli somun açıcı arıyorum ama fiyatları oldukça pahalı. dolayısıyla değişik bir metod bulmam gerekecek kanaatindeyim. tabii bu sadece ve sadece kayışı değiştirmek için gerekecek. onun dışında başka bir şeye gerekir muhakkak ama senede birkaç kere kullanacağım bir alete de 300 - 400 lira vermek istemem doğrusu.. bakalım ne yapabileceğim. umarım bu hafta sonu açtığımda göreceğim bakalım neler yapabileceğimi..
bu arada tamir için gerekli fotoğrafları bilgisayarlarımda kaybettim bir türlü bulamıyorum. dolayısıyla sözümü yerime getiremedim. herkesin işine yarayacağını umduğum fotoğraflardı. ama muhakkak bulacağım.. sonra buradan yayınlarız. hepinize kazasız belasız günler diliyorum.
-
11 Haziran 2009, 14:09
#4575
mondial
2005 model 150 zat mondial motor 90 km den yukarı çıkmıyor sebebi nedir
---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:09 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:07 PM ----------
2005 model 150 zat mondial motor 90 km den yukarı çıkmıyor sebebi nedir
-
11 Haziran 2009, 19:43
#4576
-
11 Haziran 2009, 22:48
#4577
ZAT çı arkadaşlarıma iyi akşamlar...
Mey _ 17 Arkadaşım..
Sendeki sabit hızdaki kesiklik olayıın bendede olduğunu söylemiştim..Fakat gaz verdiğimde sorun kalmıyor ve motor gayet iyi gaz yiyiyor..Benim mantığıma göre sebebi bu olabilir dedim..ve beni rahatsız etmiyor.. ......Fakat formdaki diğer arkadaşların daha çözümcu ve başından geçmiş deneyimli fikirleri olabilir.. Onlarn fikirlerini bekliyelim ....
Kolay gelsin...
İskendurunlu arkadaşım...
Keşke motoru aldığım zaman 3.350.- Liram olsaydı..Hiç düşünmeden sıfır almak isterdim..Nasıl kullanıldığını bilmediğin motoru almak çok zor bir olay..Tamamiyle şans işi.. Ama sadece vereceğim 1.600 Tl...vardı ve Scooter almak istiyordum...Bahsettiğin YBR motoru şimdi bana fiyatı nedir bilmem ama ayni fiyata teklif etseler almak istemem.. .....Çünkü .Benim tarzıma ve kullanım amacıma uygun değil.......Başkalarını bilemem ama ben motoru ,,, arabamı ufacık işlere sürüklememek , şehir içinde park parası ve park sorunundan kurtulmak ve benzin tasarrufu yapmak uzere aldım.........15 ayda 5000 Km yaptım.. ve 100 Km de 3.2 litreden 160.- Litre benzin yakmışım .......Eğer arabamı ayni işlerde kullansaydım ( Reno Sembol ) el kitapçığında 100 Km de 7.2 Litre benzin yakar der.. ...... 5000 Km de 360 Litre benzin yakardı ... 360 lt - 160 lt = 200 litre tasarruf yapmışım..Bunun parasal değeri...
200 Litre X 3.25 liradan = 650..Lira Tasarruf demektir....
Buna 15 ayda vereceğim otopark parasınıda eklesek ortalama 150-. Lira desek....Toplamda 800.- Lira eder.... Zata ödediğim paranın yarısı........Yaptığım tamir masraflarını yazmadım....Renoya vereceğim tamir ve bakım parası , ZAT a vereceğimi kat kat geçer....onu hesaba katmıyorum.....Şu an ZAT ımın fiyatını yine 1.600.-Tl olduğuna göre...
.Gezip toztuğum ve aldiğim motor zevki de bedavası..
Benim motoru alışda yaptığım hesap ve kitabım bu.Doğru olduğuna da inaniyorum...
Eğer Çok fazla iyimser görünüyor isem affola.......
Herkese kazasız masrafsız ve zevkli sürüşler....
-
12 Haziran 2009, 21:39
#4578
Zat çı arkadaşlarıma iyi akşamlar....
Formumuzu 24 saattir nedense bir sessizlik kapladı..Ben o sessizliği biraz bozayım diyorum.....Dünkü yazıma eklemek isteyipte unuttuğum bir not vardı.. O da Tüm yeni , yani sıfır alınan Araç , eşya , araba , motor herneyse.....Belli bir süre sonra satmaya kalktığımızda değer kaybediyor oluşu..Bunlar nekadar temiz kullanılırsa kullanılsınlar piyasanın ederine göre fiyat buluyorlar...........Yeğenden çok yakın bir örnekle açıklayım...Geçensene Renault Clio sıfır aldı kasko değeri 24.000.- Tl idi mayıs ayında kaskosunu yeniledi..18.500.- Tl Bir yilda araba 5.5öö.- Tl değer kaybetti........Yarın gidip sıfır bilgisayar alsak 3 ay sonra satmaya kalksak acaba ne kadar değer kaybeder??????????...Bu piyasa kuralı malesef böyle.............
Gelelim günlük konulara.....
Ufuk.Tarhan arkadaşımız her nekadar Osbournearkadaşımızdan alıntı yaparak ona hitaben yazmış olsada..Servislere ödemiş olduğu ücretleri biraz olsun hafifletmek için ben kayış değişimi...Daha doğrusu varyatör kapağı açıldığı zaman yapılacak işleri..Ayrıca diğer arkadaşlarımında faydalanacağı umudu ile anlatmak işterim......Gerçekten hiç bir zorluğu yok.Yeterki elinizden biraz olsun iş geliyor olsun....
İlk tavsiyem....Tamirine veya sökmeye kaltığınız Parçanın veya gurubun Mondial yedekparça bölümünden parçaların sıralanış şeklini ve parça numara ve fiyatlarını gösteren sayfayı yazıcı çıktısını almanız..Bu monte sırasında sizlere çok faydalı olacaktır...Monte bitince bu parça nerdeydi diye elimizde kalan parçaya takacak yer aramayız...
Konumuz varyatör gurubu olduğuna göre , oradan başlıyalım....
Tabi burada el aleti çok önemli..Ufuk ,Tarhan arkadaşım Öyle havalı elektirikli somun açıcılarına hiç gerek yok.Biz amatörüz , Aldığımız aletlerin bir iki kullanmada kırılmıyacak eğilmeyecek kadar kalitesiz olmasın yeter...Bir aletin 3 . 6 . 9 lira fiyatı olsun bize 6 liralığı orta kalitesi yeter..,,,
8 - 24 numaralar arası Bir lokma takımınız varsa yeterli..Artık düz yıldız tornavida ve iki ağızlı anahtarları var kabul ediyorum..Motorun kendi avadanliğinda da var......
Varyatör kapağını sökerken mutlaka lokma kullanın , iki ağızlı anahtar vidala kafalarını yalama yapar...Bir koli kartonu bulun yere serin hatta varyatör şeklini kabaca kartona çızın ve söktüğünüz vidaları kartonun üzerine bastırarak sokun..çünkü sökülen vidala ayni boyda değil . Monte ederken zaman kaybetmemiş olur , söktüğünüz vidayı ayni yere takmış olursunuz...Varyatör kapağını çıkarmak için ,,,Sol yan siyah grenaj vidasını , sol arka ve alt renkli grenajın alt birleşme vidasını sökerek işe başlayın..Sonra varyatör kapağı vidalarını lokma ıle sökmeye başlatın..Ayak marşı ayaklığını sökun..Vidasını tam çıkarmanız gerekir...
Birde kapağı çıkartırken ayak marşı avare dişlisinin konumuna bakın..Üzerinde ok işareti var ..Ok işareti istikametine dikkat edin..Ve ayni şekilde monte edin.Dişlinin dişlerinin eksik oluşu dikkatinizi çekerse bu normaldir..Motor çalıştığı anda kranğa bağlı dişli bu boşlukta döner....
Volant kapağini çikarınca , öntarafta kranka bağlı ön varyatör ve soğutma fanı , varyatör kayışı . ve arka varyatör (debriyaj , kavrama ) den oluşan 3 bölüm olarak görürüz.....Kayışımızı değistırebilmek için arka varyatörü çıkartmak gerekir.....Arka varyatör vidasını sökmek istediğinizde
kavrama tasının deliklerine girerek tasın dönmesini engellıyen basit bir aparat gerekir.O aparatı sıkıca yere temas ettirdikten sonra tasın göbek vidasını lokma ile sökelim......Kayışı çıkarabilmek için arka varyatör kasnağında en üst konumda duran kayışı , en alta , milin üzerine kaydırmak gerekir..Bunun için iki parça olan kasnagın içtekini , lastiğe doğru itirip iki kasnak arasını açarak , kayışın milin üzerine indirelim..Kayışın bollandığını göreceksiniz...Arka varyatöru komple kendinize doğru çekin..Kayış kasnakla beraber milin dişına çıkacaktır...Kayışı ön varyatör kasnagındanda çıkarıp elimize alabiliriz......
Yeni kayışımızı monte ederkende önçe arka varyatörün kasnaklarını açarak , kayışı kasnağın dibine yerleştireceğiz.....Kayışın diğer tarafını ön varyatör kasnağının dibine kadar takıp , sonra arka varyatörü yerine oturtacağız.....Arka varyatör somununuda güzelce sıktıktan sonra....Varyatör kapağını kapatabiliriz.....
Kayışı takarken unutmamamız gereken nokta ..Kayış gerisi ve ayarı yoktur,, Krank mili ve volan tası mılleri sabittir..Bu sebepten kayışı sökerkende takarkende , kayışı arka varyatör kasnaklarını açarak dibine kadar oturtmak gerekir....
Arkadaşlar birde şunu unutmayalım herne sebepten olursa olsun varyatör kapağını açmış veya açtırmışsak ....Muhakkak ön varyatörun 6 adet olan tahrik bilyelerine bakın veya baktırın..en ufak aşınmada ön varyatöru komple değiştirin..değeri 25- 30 lira ..
Aklınızın takıldığı şeyleri lütfen sorunuz...Yardımdan hiçbirzaman çekinmem...zevk alırım...
Haydi kolay gelsin....
Wuju arkadaşım ..yukardaki bilgiler senide ilğilendirmektedir...Ayrıca 2005 model Zatın 90 ı geçmiyorsa ve motorunda karbüratör ve gaz yememe problemin yoksa. sorunun varyatörden kaynklanır.Kayışın aşınmış , ön varyatör tahrik bilyeleri aşınmış veya debriyainda kaydırma problemi var demektir..Bunlara bak veya baktır.....Bunları yaptırırsan tekrar 100 110 rahatlıkla görürsün...
Sanada kolay gelsin..
Kazasız masrafsız ve zevkli sürüşler..
-
12 Haziran 2009, 23:05
#4579
Ahmet ağabey teknik bilgilerin için bir kez daha teşekkürler..
Ben İstanbul'da olan arkadaşlarım için tekrar ve tekrar içerenköy SEVPA Mondial ana bayii ve servisini öneriyorum..Bunun haricinde teknik manada bilgim yağ ve civata kontrollerinden öteye gitmez..
-
13 Haziran 2009, 11:24
#4580
Osbourne..Amaç faydalı olabilmek..Arkadaşların azda olsa aklının bir ucunda birşeyler kalırsa , allah korusun yolda kaldığımızda belki bu bilgilerden faydalanabilirler...
Ayrıca İstanbullu olmak bir şans.. Servis , parça ve aksessuarın her türlü çeşidini çok rahat buluyorsunuz. Alet ve takım bulmada Eminönü bir hazine ne istersen var...
Ama İstanbulda yaşamak konusunda bukadar iyimser değilim...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 10 kullanıcı var. (0 üye ve 10 misafir)
Bu Konudaki Etiketler