Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Mondial 150 ZAT Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #4481

    Üyelik
    28 Ocak 2009
    Şehir
    istanbul-Taksim
    Motosikleti
    Kawasaki Er6n
    eyvallah iyi oldu buuuuu....


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #4482
    iskenderunlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mart 2007
    Şehir
    iskenderun
    Motosikleti
    yamaha xmax 250
    Alıntı monerr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim de 1 aynam sürekli gevşiyordu. Kol ile ayna başının birleştiği mafsaldan.

    Aynayı ayarlayıp japonu bastım Sorun kalmadı.

    Yolda giderken sürekli düzeltmek zorunda kalıyordum. Şimdi ayna problemini unuttum.
    kol ile ayna arasındaki yer hareketli bi yer
    ama japon yapıştırıcısı pek mantıklı değil be

  3. #4483

    Üyelik
    02 Haziran 2009
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    ZAT 150 Mondial - Arora 150A
    Arkadaşlar hepinize Merhaba,

    Aranıza yeni katıldım ancak 2005 senesinden beri zat 150 kullanıyorum. Buraya üye olmamdaki gaye tabii zat 150 yi kötülemek değildir. Ancak ne yazık ki ben zat 150 den çok çektim. Halen de çekmekteyim.

    Sorunum oldukça fazla. Ben Ankara da ikamet ediyorum. dolayısıyla Ankara daki servislere ve tamircilere itibar etmek durumunda kalıyorum. ne yazık ki Ankara daki mondial servislerinin hiçbirinden memnun değilim.

    yaptırmış olduğum ne olursa olsun daha eve varmadan tekrar bozuluyor. şu ana kadar en uzun süreli tamir sonrası kullanımım belki bir aydır.

    fena motor kullanmadığımı sanıyorum. daha bugüne kadar kazam falan da yok Allah a şükür. yani anlayacağınız iyi bir sürücü olduğumu sanıyorum. motorumu 80 km nin üzerine belki bir belki iki defa çıkarmışımdır. buna rağmen bu motor beni değil ben onu taşıyorum. motorumun krankından bir ses geliyor. çok rahatsız edici. oysa ne motoru yağsız bıraktım ne de zorladım. hiç bir zaman zorlama ya da ani frenler yapmıyorum.

    uzunca süredir böyle kullanmaya gayret ediyorum. çünkü her bir servis bana pahalıya mal oluyor. eh bizimde kendimize göre bir bütçemiz var tabii ki. daha iki hafta önce 170 lira para verip arka varyatörü değiştirdim. eski parçamı da geri aldım. 3 km gittikten sonra yeni kayışını kopardı. adamı aradım gelemem dedi. motoru 2 saat boyunca itekleyerek eve ancak götürebildim. öldüm yorgunluktan. ertesi gün kendisi gelip motoru aldı. ardından güya yaptı.. taa ki ben gelene kadar. benim eski varyatörü geri taktı. eski kayışımı geri taktı ve bana öyle teslim etti ama varyatörün sesi değişmişti höööööööör diye ses çıkarmaya başlamıştı.. işte bu kayış da iki hafta sonra küt gene koptu. gene yolda kaldım anlayacağınız.

    ben bu motordan hiç mutlu olamayacak mıyım. sat kurtul diyor ama satacağım adamın da lanetine uğramak istemem doğrusu. bu kadar şanssızlık olmaz yani.

    asıl problem olan bileceğiniz gibi kranktaki takırtı sesi. geçen gittiğim servisteki adam bunu değiştirmek gerek dedi. biliyorum ama en azından 300-400 liraya mal olacakmış bunu kaldırabileceğimi de sanmıyorum. belki ben açacağım ve tamire çalışacağım. oldu oldu olmadı artık hurdaya atacağım başka çaresi yok.

    onun haricinde sürekli olarak arka fren müşürü bozuluyor. zaten parça yok.. son gittiğim tamirci ön taraftaki müşürü bir başka motordan söktü ve bana uydurmaya çalıştı. oldu da olmadı değil. ancak eve geldim ve ne yazık ki aynı şekilde sanki sürekli fren yapıyormuş gibi lamba yanıyordu yani gene bozulmuştu. oturdum ön gidonun plastik parçalarını söktüm. levyeyi söktüm. adamın levyeye yapmış olduğu yapıştırma parça düşmüş onu tekrardan yerine yapıştırdım. müşürü tamamen dağıtıp adam ettim.. yerine taktım bu defa lanet olası kapak yerine oturmak bilmedi.. segmanlı parçaları birbirine koyuyorum ama bana mısın demiyor.. yarım açık kaldı. zaten adamın yani serviscinin yaptığı da ondan farklı değildi..

    bugün işe gelirken yolda kayışın kopmasıyla kaldım. birde taşıtma parası verdim. meret beni değil ben onu taşıyayım diye imal edilmiş sanki.

    şu krank işi canımı çok sıkıyor.

    ikide bir ki aradan iki hafta geçmeden ikinci kayış koparışına bir anlam veremiyorum. muhtemelen krank balans yapsa bile kayışın kopması pek normal gelmiyor.

    zaten vida yetiştiremiyoruz. her yerden kaç defa vida düşmüş. bunun haricinde ayrıca arka tekerleğin göbeği arızalanmıştı. oraya rulman takıldı falan filan. bunlar hep para hep para.. son olarak arka göbek somunu düştü.. onu da taktırdım. ama tekerlek bir sağa bir sola yalpalıyor.

    ya ben ne yapacağım arkadaşlar bu motoru allah aşkına bir fikir verin.. ya benzin döküp yakacağım başım belaya girecek ya da daha böyle para vermeye devam edeceğim. veya hurdaya ayıracağım.. bir fikir ne olur..

  4. #4484

    Üyelik
    03 Ekim 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    ZAT 150 - 2005
    Alıntı iskenderunlu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kol ile ayna arasındaki yer hareketli bi yer
    ama japon yapıştırıcısı pek mantıklı değil be
    Haklısın orada bir mafsal var ama yapacak birşey bulamadım.
    Servis ayna değişecek birşey yapılmaz dedi dünya para.

    bende japonladım. Hiç sıkıntı yaşamıyorum.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:14 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:12 PM ----------

    Alıntı ufuk.tarhan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar hepinize Merhaba,

    Aranıza yeni katıldım ancak 2005 senesinden beri zat 150 kullanıyorum. Buraya üye olmamdaki gaye tabii zat 150 yi kötülemek değildir. Ancak ne yazık ki ben zat 150 den çok çektim. Halen de çekmekteyim.

    Sorunum oldukça fazla. Ben Ankara da ikamet ediyorum. dolayısıyla Ankara daki servislere ve tamircilere itibar etmek durumunda kalıyorum. ne yazık ki Ankara daki mondial servislerinin hiçbirinden memnun değilim.

    yaptırmış olduğum ne olursa olsun daha eve varmadan tekrar bozuluyor. şu ana kadar en uzun süreli tamir sonrası kullanımım belki bir aydır.

    fena motor kullanmadığımı sanıyorum. daha bugüne kadar kazam falan da yok Allah a şükür. yani anlayacağınız iyi bir sürücü olduğumu sanıyorum. motorumu 80 km nin üzerine belki bir belki iki defa çıkarmışımdır. buna rağmen bu motor beni değil ben onu taşıyorum. motorumun krankından bir ses geliyor. çok rahatsız edici. oysa ne motoru yağsız bıraktım ne de zorladım. hiç bir zaman zorlama ya da ani frenler yapmıyorum.

    uzunca süredir böyle kullanmaya gayret ediyorum. çünkü her bir servis bana pahalıya mal oluyor. eh bizimde kendimize göre bir bütçemiz var tabii ki. daha iki hafta önce 170 lira para verip arka varyatörü değiştirdim. eski parçamı da geri aldım. 3 km gittikten sonra yeni kayışını kopardı. adamı aradım gelemem dedi. motoru 2 saat boyunca itekleyerek eve ancak götürebildim. öldüm yorgunluktan. ertesi gün kendisi gelip motoru aldı. ardından güya yaptı.. taa ki ben gelene kadar. benim eski varyatörü geri taktı. eski kayışımı geri taktı ve bana öyle teslim etti ama varyatörün sesi değişmişti höööööööör diye ses çıkarmaya başlamıştı.. işte bu kayış da iki hafta sonra küt gene koptu. gene yolda kaldım anlayacağınız.

    ben bu motordan hiç mutlu olamayacak mıyım. sat kurtul diyor ama satacağım adamın da lanetine uğramak istemem doğrusu. bu kadar şanssızlık olmaz yani.

    asıl problem olan bileceğiniz gibi kranktaki takırtı sesi. geçen gittiğim servisteki adam bunu değiştirmek gerek dedi. biliyorum ama en azından 300-400 liraya mal olacakmış bunu kaldırabileceğimi de sanmıyorum. belki ben açacağım ve tamire çalışacağım. oldu oldu olmadı artık hurdaya atacağım başka çaresi yok.

    onun haricinde sürekli olarak arka fren müşürü bozuluyor. zaten parça yok.. son gittiğim tamirci ön taraftaki müşürü bir başka motordan söktü ve bana uydurmaya çalıştı. oldu da olmadı değil. ancak eve geldim ve ne yazık ki aynı şekilde sanki sürekli fren yapıyormuş gibi lamba yanıyordu yani gene bozulmuştu. oturdum ön gidonun plastik parçalarını söktüm. levyeyi söktüm. adamın levyeye yapmış olduğu yapıştırma parça düşmüş onu tekrardan yerine yapıştırdım. müşürü tamamen dağıtıp adam ettim.. yerine taktım bu defa lanet olası kapak yerine oturmak bilmedi.. segmanlı parçaları birbirine koyuyorum ama bana mısın demiyor.. yarım açık kaldı. zaten adamın yani serviscinin yaptığı da ondan farklı değildi..

    bugün işe gelirken yolda kayışın kopmasıyla kaldım. birde taşıtma parası verdim. meret beni değil ben onu taşıyayım diye imal edilmiş sanki.

    şu krank işi canımı çok sıkıyor.

    ikide bir ki aradan iki hafta geçmeden ikinci kayış koparışına bir anlam veremiyorum. muhtemelen krank balans yapsa bile kayışın kopması pek normal gelmiyor.

    zaten vida yetiştiremiyoruz. her yerden kaç defa vida düşmüş. bunun haricinde ayrıca arka tekerleğin göbeği arızalanmıştı. oraya rulman takıldı falan filan. bunlar hep para hep para.. son olarak arka göbek somunu düştü.. onu da taktırdım. ama tekerlek bir sağa bir sola yalpalıyor.

    ya ben ne yapacağım arkadaşlar bu motoru allah aşkına bir fikir verin.. ya benzin döküp yakacağım başım belaya girecek ya da daha böyle para vermeye devam edeceğim. veya hurdaya ayıracağım.. bir fikir ne olur..

    Arkadaşım seninde başına gelmeyen kalmamış.
    Ama anladığım kadarıyla başına gelenlerin büyük kısmı nalbant servislerden kaynaklanıyor.

    Bence bu yazdıklarını mondialin müşteri hizmetlerine mail olarak at. Adamlar ilgileniyorlar. Bende yazmıştım hemen cevapladılar.
    İyi bir servis tavsiye ederler yada bir çözüm bulurlar mutlaka.

    Umarım bu sorunlarını aşarsın da sende ZAT'ın tadını çıkaranlardan olursun.
    Seninki tamamen şanssızlık.

  5. #4485

    Üyelik
    02 Haziran 2009
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    ZAT 150 Mondial - Arora 150A
    pardon arkadaşlar bir şeyi unuttum.. siz hiç tekerleğin kanallarının olduğu yerden yırtılmaya başladığını gördünüz mü.. benim arka tekerlekte bu da başladı.. offf offf off

  6. #4486

    Üyelik
    03 Ekim 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    ZAT 150 - 2005
    Alıntı ufuk.tarhan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    pardon arkadaşlar bir şeyi unuttum.. siz hiç tekerleğin kanallarının olduğu yerden yırtılmaya başladığını gördünüz mü.. benim arka tekerlekte bu da başladı.. offf offf off
    Bence sen bir hocaya okutup üflet.
    Bir kurşun döktür birşeyler yap.

    Çöl ve bedevi olayına en iyi örneksin gibi geldi bana.

  7. #4487

    Üyelik
    02 Haziran 2009
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    ZAT 150 Mondial - Arora 150A
    Sevgili Monerr kardeşim,

    ilk üç yıl tamamen servislere gittim. hep servisler ile işimi halletmeye kalktım. yoldular da yoldular.. artık baktım onlardan bana fayda yok.. sizin nalbant dediğiniz bana göre eline daha dün tornavida almış adamlara kaldım.

    geçen cumartesi günü yetkili satış mümessiline gittim. 5 ay önce ısmarlamış olduğum arka fren müşürü halen gelmemişti. adam nazire hanım diye birinden şikayet etti.. güya istiyorlarmış vermiyorlarmış. ama bu konuda sanırım haklılar birçok servis aynı şikayetteydiler.

    ben de umuyorum ki motorum ile şöyle püfür püfür gezeyim ve tadını çıkarayım.. inşaallah. ama bu gidişle... çok zora benziyor.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:20 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:19 PM ----------

    valla haklısın Monerr arkadaşım bir hocaya ihtiyacım kaldı.. şöyle iyi bir dindar hoca bulmak gerek. bir de kurşun döktüreyim aynen dediğin gibi çölde gezen bedeviyi hesabı..

  8. #4488

    Üyelik
    13 Mayıs 2009
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    ramzey qm 250
    150_zat_ank arkadasım bilgilendirdğin için sağol grenaj söküp değiştirile biliyor demi benzin hortumları..

  9. #4489

    Üyelik
    30 Mayıs 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mondial zat 150 2006
    arkadaşlar ben yeni bir zat 150 aldım ve bu motor hakkında bilgi edinmek istiyorum. Örneğin lastiklrt değişmeli, buji değişmeli gibi bilgi verirseniz sevinirim

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:31 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:25 PM ----------

    İstanbulda ayın 7'si kahvaltı buluşması varmış doğruysa katılmak isterim

  10. #4490

    Üyelik
    13 Mayıs 2009
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    ramzey qm 250
    taner arkadasım önce hayırlı olsun kazasız belasız.. bende 1 ay oldu alalı önce yağın değiştir üstndeki yağ çiçek yağdan farksız castrol koyarsan daha iyi 10-40 dan sasma bujiyi değiştir ngk dan sasma.bide öncam ses yapcak onu halletmenin yolunuda 1 kaç sayfa önce yazmış arkadaslar var oraya bakabilirsin iyi günler iyi sürüşler..

  11. #4491
    Osbourne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Var
    Alıntı Taner Kurt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar ben yeni bir zat 150 aldım ve bu motor hakkında bilgi edinmek istiyorum. Örneğin lastiklrt değişmeli, buji değişmeli gibi bilgi verirseniz sevinirim

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:31 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:25 PM ----------

    İstanbulda ayın 7'si kahvaltı buluşması varmış doğruysa katılmak isterim
    Taner merhaba ve hoşgeldin..sonunda gelebildin yani

    kahvaltı muhabbeti için forumda etkinlikler kısmına bak zat başlığında değil o olay..Gir ismini yazdır oraya.. Hatta linkide burada tıklarsın..
    Lastik, buji, yağ ve kayışı değiştirmeni öneririm..Hepsi yaklaşık 200-250 TL civarı tutuyor ama motorun çiçek gibi oluyor

  12. #4492
    Ahmet Erşen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Nisan 2008
    Şehir
    İzmir Bostanlı
    Motosikleti
    Mondial ZAT 150 2005
    ZAT çı arkadaşlara iyi akşamlar

    Eski zatçı fakat formumuza yeni katılan Ufuk Tarhan , arkadaşımızın yazısını okuduktan sonra dayanamadım birşeyler yazmak istedim..

    Ufuk ,birde şu anda motorun kaç KM de olduğunu yazsaymışsın ,bu olayların kaç Km ye sığdığını öğrenmiş olurduk....
    Kafama takılanları şöyle sıralayım..

    170 Tl ye arka varyatör değiştirmişsin. Varyatörün fiyatı yeni 45 Tl oldu.Değiştirdiğin zaman belki 25 veya 35 liraydı..Bir varyatör değiştirme için çok fazla işçilik....Birde yapmış olsa neyse...Sonra yenisini çıkarıp tekrar niye eskisini takıyor???Niye yeni kayışı çıkarıp eski kayışı takıyor...?
    Kopanın yerine taktırdığın yeni kayış nasıl 3 Km de kopuyor..Adam Çamaşır ipi sarsa yine üç Km den fazla gider....Bana garip gelen yerler...En kötü kayış bile en az 2000 Km gider...Ben geçen sene değiştirdiğim orjinal kayışı bu bahar 4500 Km de değiştirttim usta daha çok gider dedi hakikaten hiç yıpranma yoktu.Ama ben değiştirttim..
    Kendinde değiştirebilirsin fakat arka varyatörü sökmen için özel bir aparatın olması lazım veya bir demirciye yaptırman lazım..Ayrıca lokma takımın olması lazım.Önvaryatörü sökmek içinde ayrı bir aparat lazım..Şunu kesin söyleyebilirimki yeni takılan bir kayış ve arka varyatör en az 4000 Km sorunsuz gitmesi gerekir........Bunun için motorumuzu bakıma verdiğimizde başında durup değişen parçaların orjinal olup olmadıklarına bakmak veya parçayı alıp tamirciye götürmek lazım.

    Motor vuruntusu,nu kafaya taktığını söylüyorsun ,, motor vuruntusu olduğundan eminmisin ? sibop sesi olabilirmi...Kaç oktanbenzin kullanıyorsun..El kitabında 90 - 95 oktan arası diyor ,,Yüksek oktan benzin vuruntu yapar..Bunu benzinin oktanını düşürerek takip edebilirsin..

    Krank Tamirini kendim yapacağım diyorsun ..Bu motorun en zor değişen parçası..Komple motoru sökmen ve parçalaman gerekir..El kabiliyetinin dişinda motor bilgisi gerekir özel aletler ve torklu anahtarlar
    gerekir..Bana göre sen bunun dişindakilerini kendin yap ama motora dokunma derim...

    Parça bulunmuyor diyorsun Oysa Mondial parça katoloğunda her parçası ve parakende satış fiyatı var...Bütün arızalarımızı bakıma gitmeden önce parça fiyatlarını internetten öğrenerek ve bilerek gitmekte fayda var..

    Vida gevşeme ve düşmeproblemi bütün zatlarda var.Ben geçen sene aldığımda bir sefer elden geçirdim eksiklerini tamamladım ..Şimdi ayda bir veya gözüme takıldıkça vidaları elden geçiriyorum.Daha bir vida bile kaybetmedim..Arasıra trafik olmayan yollarda motorunuzu kasksız kullanarak motorunuzu dinleyin, ses yapan yerlerini tespit edin ve gidermeye çalışın..Sadece vida gevşemesini değil.Motor sesini varyatör sesini ve varyatör sesini dinleyerek farklılıkları bulabilirsiniz..

    Arka teker kanlları ında çatlak diyorsun...? Lastiktemi , janttamı anlayamadım.....Jjanttaki çatlakta , lastik tekerlekteki çatlakta çok önemli..Zatın Ön ve Arka tekerleri dubles iç lastik yok lastıkteki derin çatlaklar lastiğin aniden patlamasına yol açar..

    Arka teker..Beş senelik motor Km sini bilmiyorum ama Rulmanları kapalı iki Z rulman olduğu için yağsız rulmanlar yani dişardan yağlanamıyorlar.Rulman varyatör ve tekerin ısısı ile ısındığından zamanla yağı eriyip yağsız kalıyor..Yeni değişti diyorsun ve sağa sola sallanıyor diyorsun
    rulmanın yeni olduğuna göre acaba rulman yüksüklerinimi takmadılar..?..Hep soru işareti..Bu yüzden Motorumuzun bakımı esnasında başında duralım..Veya işyerinden izin alma durumu yoksa cumartesi veya müsait olduğumuz saatlerde gidelim...

    Siperlık sesi için birşey yazmayacağım daha 4 gün önce yazdım...Pek okunmadığına karar verdim..

    Ayna ile ilgili..aynada dört adet sabitleme vidası olduğunu Aliçoya cevap olarak yazmıştım..Onunla ilgili yazımda bulabilirsiniz..

    Gürsel arkadaşımızıntamircisi benzin hortumları ile ilgili bir saptamada bulunmuş ...Zat lar benzin hortumlarını çok yıpratıyor..Fakat ZAT ın bunu nasıl yaptığını söyleseymiş bizde öğrenirdik..İşte arkadaşlar ZAT larımızı götürdüğümüz tamircilerin durumu....Arkadaş herhalde ZAT ın hortumları çok kalitesiz benzinden dolayı çatlıyor diyecekti...
    EVET Moner..arkadaşımızın dediği gibi ..içi bezli benzin hortumları var onlardan alıp kendimiz değiştirebiliriz..Bunun için sağ taraftaki grenajı bilhassa ayakla basılan kalın vidalı ayaklığı sökmek gerekir..


    150 ZAT ank..Evet varyatör kapağı bilhassa yazın el değmeyecek kadar ısınır..Bütün sürtünmeye maruz kalan parçalar varyatör kutusu içersinde..önvaryatör , kayış , arka varyatör ve birde arka fren kasnağı..
    Dikkat....varyatör kapağının ön tarafında yuvarlak , aşağı yukarı 5 - 6 cm çaplı bir hava giriş deliği var .Onun önünde de pislik girmemesi için yuvarlak sünger var..Çok tozlu ve çamurlu yollarda kullanıldığında o süngeri yerinden çıkararak yıkayıp temizleyiniz..Oradan hava emişi olmazsa ön varyatördeki soğutma fanı bir işe yaramaz ve varyatör gurubu olduğundan çok fazla ısınır...

    Arkadaşlar sizlere yakıt hesabım....

    İlk 1000 Km de 5 sefer benzin almışım105 Tl ye 32.03 Lt benzin

    İkinci 1000 de 6 sefer benzin almışım 100 Tl ye 33.63 Lt benzin

    Yani 100 Km de ortalama 3,2 3,36 Lt benzin yakmışım. İdeal benzin sarfiyatı..

    Zaten benzin sarfiyatınızı öyle bir iki depo ile sıhhatlı bulamazsınız...Benzinciden aldığınız fişleri saklıyarak en sıhhatli olçümü yaparsınız...

    Herkese kazasız masrafsız ve zevkli süsüşler..

  13. #4493

    Üyelik
    02 Haziran 2009
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    ZAT 150 Mondial - Arora 150A
    Alıntı Ahmet Erşen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ZAT çı arkadaşlara iyi akşamlar

    Eski zatçı fakat formumuza yeni katılan Ufuk Tarhan , arkadaşımızın yazısını okuduktan sonra dayanamadım birşeyler yazmak istedim..

    Ufuk ,birde şu anda motorun kaç KM de olduğunu yazsaymışsın ,bu olayların kaç Km ye sığdığını öğrenmiş olurduk....
    Kafama takılanları şöyle sıralayım..

    170 Tl ye arka varyatör değiştirmişsin. Varyatörün fiyatı yeni 45 Tl oldu.Değiştirdiğin zaman belki 25 veya 35 liraydı..Bir varyatör değiştirme için çok fazla işçilik....Birde yapmış olsa neyse...Sonra yenisini çıkarıp tekrar niye eskisini takıyor???Niye yeni kayışı çıkarıp eski kayışı takıyor...?
    Kopanın yerine taktırdığın yeni kayış nasıl 3 Km de kopuyor..Adam Çamaşır ipi sarsa yine üç Km den fazla gider....Bana garip gelen yerler...En kötü kayış bile en az 2000 Km gider...Ben geçen sene değiştirdiğim orjinal kayışı bu bahar 4500 Km de değiştirttim usta daha çok gider dedi hakikaten hiç yıpranma yoktu.Ama ben değiştirttim..
    Kendinde değiştirebilirsin fakat arka varyatörü sökmen için özel bir aparatın olması lazım veya bir demirciye yaptırman lazım..Ayrıca lokma takımın olması lazım.Önvaryatörü sökmek içinde ayrı bir aparat lazım..Şunu kesin söyleyebilirimki yeni takılan bir kayış ve arka varyatör en az 4000 Km sorunsuz gitmesi gerekir........Bunun için motorumuzu bakıma verdiğimizde başında durup değişen parçaların orjinal olup olmadıklarına bakmak veya parçayı alıp tamirciye götürmek lazım.

    Motor vuruntusu,nu kafaya taktığını söylüyorsun ,, motor vuruntusu olduğundan eminmisin ? sibop sesi olabilirmi...Kaç oktanbenzin kullanıyorsun..El kitabında 90 - 95 oktan arası diyor ,,Yüksek oktan benzin vuruntu yapar..Bunu benzinin oktanını düşürerek takip edebilirsin..

    Krank Tamirini kendim yapacağım diyorsun ..Bu motorun en zor değişen parçası..Komple motoru sökmen ve parçalaman gerekir..El kabiliyetinin dişinda motor bilgisi gerekir özel aletler ve torklu anahtarlar
    gerekir..Bana göre sen bunun dişindakilerini kendin yap ama motora dokunma derim...

    Parça bulunmuyor diyorsun Oysa Mondial parça katoloğunda her parçası ve parakende satış fiyatı var...Bütün arızalarımızı bakıma gitmeden önce parça fiyatlarını internetten öğrenerek ve bilerek gitmekte fayda var..

    Vida gevşeme ve düşmeproblemi bütün zatlarda var.Ben geçen sene aldığımda bir sefer elden geçirdim eksiklerini tamamladım ..Şimdi ayda bir veya gözüme takıldıkça vidaları elden geçiriyorum.Daha bir vida bile kaybetmedim..Arasıra trafik olmayan yollarda motorunuzu kasksız kullanarak motorunuzu dinleyin, ses yapan yerlerini tespit edin ve gidermeye çalışın..Sadece vida gevşemesini değil.Motor sesini varyatör sesini ve varyatör sesini dinleyerek farklılıkları bulabilirsiniz..

    Arka teker kanlları ında çatlak diyorsun...? Lastiktemi , janttamı anlayamadım.....Jjanttaki çatlakta , lastik tekerlekteki çatlakta çok önemli..Zatın Ön ve Arka tekerleri dubles iç lastik yok lastıkteki derin çatlaklar lastiğin aniden patlamasına yol açar..

    Arka teker..Beş senelik motor Km sini bilmiyorum ama Rulmanları kapalı iki Z rulman olduğu için yağsız rulmanlar yani dişardan yağlanamıyorlar.Rulman varyatör ve tekerin ısısı ile ısındığından zamanla yağı eriyip yağsız kalıyor..Yeni değişti diyorsun ve sağa sola sallanıyor diyorsun
    rulmanın yeni olduğuna göre acaba rulman yüksüklerinimi takmadılar..?..Hep soru işareti..Bu yüzden Motorumuzun bakımı esnasında başında duralım..Veya işyerinden izin alma durumu yoksa cumartesi veya müsait olduğumuz saatlerde gidelim...

    Siperlık sesi için birşey yazmayacağım daha 4 gün önce yazdım...Pek okunmadığına karar verdim..

    Ayna ile ilgili..aynada dört adet sabitleme vidası olduğunu Aliçoya cevap olarak yazmıştım..Onunla ilgili yazımda bulabilirsiniz..

    Gürsel arkadaşımızıntamircisi benzin hortumları ile ilgili bir saptamada bulunmuş ...Zat lar benzin hortumlarını çok yıpratıyor..Fakat ZAT ın bunu nasıl yaptığını söyleseymiş bizde öğrenirdik..İşte arkadaşlar ZAT larımızı götürdüğümüz tamircilerin durumu....Arkadaş herhalde ZAT ın hortumları çok kalitesiz benzinden dolayı çatlıyor diyecekti...
    EVET Moner..arkadaşımızın dediği gibi ..içi bezli benzin hortumları var onlardan alıp kendimiz değiştirebiliriz..Bunun için sağ taraftaki grenajı bilhassa ayakla basılan kalın vidalı ayaklığı sökmek gerekir..


    150 ZAT ank..Evet varyatör kapağı bilhassa yazın el değmeyecek kadar ısınır..Bütün sürtünmeye maruz kalan parçalar varyatör kutusu içersinde..önvaryatör , kayış , arka varyatör ve birde arka fren kasnağı..
    Dikkat....varyatör kapağının ön tarafında yuvarlak , aşağı yukarı 5 - 6 cm çaplı bir hava giriş deliği var .Onun önünde de pislik girmemesi için yuvarlak sünger var..Çok tozlu ve çamurlu yollarda kullanıldığında o süngeri yerinden çıkararak yıkayıp temizleyiniz..Oradan hava emişi olmazsa ön varyatördeki soğutma fanı bir işe yaramaz ve varyatör gurubu olduğundan çok fazla ısınır...

    Arkadaşlar sizlere yakıt hesabım....

    İlk 1000 Km de 5 sefer benzin almışım105 Tl ye 32.03 Lt benzin

    İkinci 1000 de 6 sefer benzin almışım 100 Tl ye 33.63 Lt benzin

    Yani 100 Km de ortalama 3,2 3,36 Lt benzin yakmışım. İdeal benzin sarfiyatı..

    Zaten benzin sarfiyatınızı öyle bir iki depo ile sıhhatlı bulamazsınız...Benzinciden aldığınız fişleri saklıyarak en sıhhatli olçümü yaparsınız...

    Herkese kazasız masrafsız ve zevkli süsüşler..
    Merhabalar Ahmet Bey,

    forumumuzda daha oldukça yeniyim. aynen dediğiniz gibi eski bir zat 150 kullanıcısı olmama rağmen hatta ve hatta internet kurdu olmama rağmen böyle bir siteden haberim yoktu. tabii iş güç. herneyse.. böyle bir yer olması ve böyle bir site içerisinde dayanışma olması çok güzel olsa gerek.

    gelelim yazdıklarınıza.. konu hakkında bilgili olduğunuz anlaşılıyor. zaten benim de aradığım bu. yani sizin gibi değerli arkadaşların motor bilgisine ihtiyacım var.

    Sevgili monerr arkadaşımın önerisine uyarak aynen dediği gibi buraya yazmış olduğum tüm satırları mondial in sitesine geçtim. bakalım neler çıkacak. tabii ben bu arada dış görevde olacağımdan dolayı ne yazık ki ancak bir hafta sonra bu konuyla ilgilenebileceğim.

    sorduğunuz sorulara gelince. motorum aşağı yukarı 10000 sınırına dayanmış durumda. tüm bu yazdıklarım 10000 (onbin) km içerisinde gerçekleşen durumlar.

    aynen yazdığım gibi ilk üç sene boyunca sadece ve sadece servislerde arızaları giderdim. aynen de dediğim gibi beni yoldular da yoldular. dolayısıyla bütün servislerden resmen iğrendim. ancak her servise gittin mi derseniz tabii ki hayır. motorun ilk bakımı ve sonraki yağ değişimleri, buji değişimi vesair ivir zivir arizalarin herbiri servis tarafından giderildi. ancak ne kadar süreyle gecerli oldu bu tamiratlar ne yazik ki bilemediniz bir ay hadi iki ay olsun adamlara ayıp etmeyeyim.

    varyatöre gelince ön varyatör için de arka varyatör içinde bildiğiniz gibi tırnakli bir tutucuya ihtiyaç var. onun dışında somunları açmak için de tabii havalı sökücü ve takıcılar gerekiyor. elle açmak oldukça zor. bunu biliyorum. ancak elim çok da kötü değildir. belki güç gelen bazı şeyler olacaktır ama onun da bir çaresini bulacağımı sanıyorum.

    krank konusunda ise artık servise gitmek istemiyorum. çünkü beni gene yolacaklarını ve tamir için vereceğim paraya artık acıyorum. dolayısıyla bu tamiratı kendim yapmak istiyorum. tamam muhakkak motor aksamı torklu anahtarları gerektiriyor. valla bir torklu anahtar almak o kadar zor olmasa gerek. en azından bu servislere kaptırdığım paralarla sanırım bir tamirhaneyi donatacak kadar alet edavat alırdım diye düşünüyorum. ki oldukça fazla sayıda tamir edebilecek takımım var. şükür dededen ve babadan kalma bir hastalık bu. ancak işin oldukça zor olduğunu biliyorum. belki motoru artık tamir edilemez bir hale getireceğim. ama emin olun ki bu servisler yüzünden bu duruma düştüğümü söylemek istiyorum. o kadar bıktım.

    motor vuruntusu demedim ancak varyatör için eski kayış ve eski varyatör yerine takılınca motorun sesinde höööööööööööööörrrrr diye bir ses oldu. yani bunu kafama takmadım aslında hatta bu kayış takımından sonra aracın yakıtında müthiş bir düşüş oldu diyebilirim. daha önce 200 kuruş yakıyordu bu aşağı yukarı 100 - 110 kuruşa falan düştü. ancak işte gene de ne yazık ki kayışını bu sabah kopardı. bu kayış takılalı daha iki hafta ya oldu ya da olmadı.

    benzin olarak yüksek oktanı tercih etmiyorum. normal oktanlı olanı kullanıyorum. aşağı yukarı hemen hep aynı yerden alıyorum. yani benzin ile pek bir sorunum yok.. haa pardon daha ilk günden itibaren full yapınca neresinden kaçırdığını anlayamadığım (önceleri) bir akıntı oluyordu. ki daha benzin koyarken akıyordu. daha sonra tüm grenajı söküp depoyu çıkardım ve etrafında bir kaçak olup olmadığını kontrol ettim. baktım ki deponun üzerinde olan kapaklı (adlarını bilmiyorum) yer biraz gevşek.. onu kalınca bir boru anahtarı ile sıktım. ama gene de kaçırdı.. şimdi genel olarak benzincinin pompasının atmasına kadar benzin koyuyorum. dolayısıyla akıntı işini de halletmiş oldum.

    bu arada özür diliyorum. yazım uzun oluyor ama gene de sorunlarımı aktarmaktan vazgeçmek istemiyorum. sanırım senelerin getirdiği bir sıkıntıyı ancak anlatabileceğim bir yer buldum diye olsa gerek sabrınıza şimdiden teşekkür ederim.

    ancak bir konuyu atlamışım. bu tamirci arkadaş varyatör değişiminin yanısıra bir de marş taşşağını değişti.. ben hiç bir şeye itiraz etmiyorum. şu değişecek değiş.. belki adamlar beni tam keriz olarak görüyorlar ve ona göre fiyat veriyorlar. mondialin dediğiniz gibi sitesinde tüm parçaların fiyatlarını gördüm. hatta işçilik fiyatlarını dahi.. bu konudan haberdarım. ancak sizin olduğunuz yerde sanırım iyi ustalar var ki böyle kazıklamıyorlar. ancak ben servislerden bile kazık yedikten sonra bu adamların yaptıklarına hiç şaşırmıyorum. bu nedenle aşağı yukarı 200 liraya yakın bir masraf ettikten sonra (buna çektirme parası dahil daha doğrusu çekenin benzin masrafı olarak 25 lira vermiştim) gene dediğim gibi iki hafta içerisinde gümledi gitti kayış. az önce onu da çıkardım.. tamamen parçalanmış ve ön varyatörün üzerinde hiç kayış kalmamış arka varyatöre ise sıkışmış haldeydi. sanırım arka varyatörde bir sıkıntı olsa gerek. kayışı çıkardıktan sonra motoru çalıştırdım ve baktım kranka bağlı varyatörde yani ön varyatörde bir salınım bir yalpalama var mı diye.. ama yok en azından ben göz ile göremiyorum. bu arada bir şey daha keşfettim benim ayak marşının olduğu dişlinin altta kalan tarafında iki üç diş üstte diş yok. enterasan geldi bana.. bu nedenle ayak marşı dişlisi ile onun arkasında kalan dişlinin oklarını bir araya getirmek mümkün olmuyor. bir iki milim yukarda ya da aşağıda oluyor. valla çok enterasan şeyler bunlar.

    parça konusuna gelince.. sevgili arkadaşım ben servislerin ve parça barındıran mondial bayilerinin yalancısıyım. aynen dediğim gibi bir arka fren müşirini tam beş aydır bekliyorum ki getirsinler. adamlar para kazanacak beş lira on lira yirmi lira fiyatı önemli değil ki.. önemli olan saat gibi çalışsın.. ama ben bu motoru aldığımdan beri saat gibi çalışan tek şey cüzdanımdan çıkan paralar.. yazık biz de parayı havadan kazanmıyoruz.

    elbette mondialin sitesinde bu parçaların tümünün numaraları da dahil olmak üzere fiyatları ve değiştirilme ücretleri yazıyor. ama olmayan parçaları bu servisler nasıl değiştirsinler. o zaman ne yapıyorlar... işte sorun da burada sanırım. her servis ya da tamirci bir şekilde tamir etmeye çalışıyor.. ki geçen benim son gittiğim tamirci adam arka fren müşiri yerine ön fren müşirini takıp levyeye biraz modifiye yaptı.. o da olmadı gene ben açıp tamir ettim.. bu da benim şanssızlığım işte.. aynen monerr arkadaşımızın dediği gibi çöl ve bedevi ile kutup ayısı arasındaki durum benimkisi..

    evet aynen dediğiniz gibi mondial zat 150 de epeyce vida düşüyor.. ilk düşen vida sanırım egzosun kromajlı parçasının ve en sonunda egzosun manifoldun her iki vidasıydı.. hadi bu görünen vidaları sıkabiliriz de bizim elimizden gelmeyecek olan en azından basit kullanıcıların elinden gelmeyecek olan bu gibi özel yerlere nasıl ulaşalım sevgili ahmet bey.. her konuda servise gidersek bizi yoldukları yetmediği gibi ekstra bir daha mı yolunalım.. artık kendimiz de bir şeyler yapmamız gerekiyor.

    şayet bir boş vakit bulursam bu krank meselesini açarken tümünü bir film haline getirip burada da yayınlamayı düşünüyorum. tabii yönetici arkadaşlarımız daha doğrusu forum yöneticileri de izin verirse.. ancak bunun için biraz vakite belki de bayağı bir boş zamana ihtiyacım olacak. inşaallah bir sıkıntı olmadan hallederim.

    valla halk dili kullandığımdan daha çok teker demişim evet haklısınız kimseyi yanıltmamak gerekir. ben arka teker derken lastiğimi kasdetmiştim. lastik bu güne kadar değişmedi ama o da değişecek gibi görünüyor. çünkü dediğiniz gibi böyle binmek oldukça riskli.. her ne kadar dubless olsa da bir yarılırsa en az on takla attırır bana..

    tekerleğin göbek kısmı daha yeni rulman takılmış olmasına rağmen (geçen yaz) tekerler langur lungur oynuyor.. tabii bu langır lungur derken yampiri gitmiyor onu demek istemiyorum ama göbekte bir milimetre ile başlayan lastikte nihayetinde bir santime kadar ulaşıyordur diye düşünüyorum. bilmiyorum yanılıyor muyum.

    bu arada bir şey daha yazıp artık yazımı bitirmek istiyorum.

    ne yazık ki hiç bir servis elemanı hiç bir zaman ve hiç bir şartta yanınızda durmanızı istemiyor. bunu en azından ben ankara daki servis personelinin takındığı tavırdan anlayabiliyorum. dolayısıyla yanlarında bulunmak için ancak ve ancak monerr arkadaşımızın (umarım ismini yanlış yazmıyorumdur) dediği gibi nalbant tamircilerde gerçekleşebiliyor..

    hepinize kazasız belasız günler diliyorum. size de hasseten teşekkür ederim..

  14. #4494
    150_zat_ank - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mart 2007
    Motosikleti
    150 zat, vulture, rs200, dominar400
    kasap35 arkadasım ben bugun deiştirdim benımki benzin pompasından kacırıyordu hallettim fakat aksam basıma bişey geldi 10 tl lik benzin aldım we deponun gostergesi cok cok az milim oynadı acaba hiç benzin kalmadı we yedek depo filan kullandım da bunun için mi, yoksa gosterge mi arıza yaptı bilmiyorum..
    taner kurt kardesım aramıza hosgeldın umarım bekledıgınden de iyi bi motosiklet çıkar bizim zat-ı muhterem.. ben 16000km dır kullanıyorum 2 kere ankara antalya yaptım we bakıldıgında biraz da sanslıysan gayet keyifli bi arkadas.. arka lastigi deiştirecegin zaman ön lastikle aynı ebatta almanı tawsıye ederım
    ufuk tarhan kardesım senın sanssızlıklarına benzer seyler ben de yasadım ilk 3 ay daha sonra ankarada bi usta buldum we rahat ettim + kendim de bi dunya problemi kendim halletmeyi ogrendim we sonra rahat ettim istersen ozel mesaj olarak usta tawsıye edebılırım sanırım sorunlarının cozumlerını bulabılırsınız
    ahmet ersen kardesım cewabın için tesekkur ederım aklıma bişey takıldı senin msjını okuyunca benım arka lastık dun deişti we deiştirilirken sanki 2 tane yuzuk takılmadı ama..? bundan kaynaklanan asırı bi ısınma olabilir mi..?

  15. #4495

    Üyelik
    02 Haziran 2009
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    ZAT 150 Mondial - Arora 150A
    bir şey daha eklememe müsaade ederseniz bir konuda fikrimi yazmak istiyorum.

    özellikle mondial zatlar için benzin hortumlarının çabucak yırtıldığını yazmışlardı.. evet doğru.. çünkü mondial zatlarda kullanılan benzin hortumları kurumaya meyilli bir kauçuktan imal ediliyor.. ancak sanayilerde bu tip kaliteli kauçuktan ve ipli hortumlarla pekala kendileri değiştirebilirler. bunun için özel bir yetenek olmasına da gerek olduğunu sanmıyorum. biraz cesaret işleri halleder gibi geliyor bana.. tekrar teşekkürler ediyorum..

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:39 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:35 PM ----------

    alıntı:

    ufuk tarhan kardesım senın sanssızlıklarına benzer seyler ben de yasadım ilk 3 ay daha sonra ankarada bi usta buldum we rahat ettim + kendim de bi dunya problemi kendim halletmeyi ogrendim we sonra rahat ettim istersen ozel mesaj olarak usta tawsıye edebılırım sanırım sorunlarının cozumlerını bulabılırsınız
    ahmet ersen kardesım cewabın için tesekkur ederım aklıma bişey takıldı senin msjını okuyunca benım arka lastık dun deişti we deiştirilirken sanki 2 tane yuzuk takılmadı ama..? bundan kaynaklanan asırı bi ısınma olabilir mi..?

    yazdıkça yazasım geldi birden hepinizin sabrına sığınıyorum.

    sevgili arkadaşım 150_zat_ankara doğrusunu isterseniz böyle bir iyilik yaparsanız bende size müteşekkir kalırım. adresimi göremediyseniz.. ben yazayım. ben trt personeliyim. bu nedenle adresim de ufuk.tarhan@trt.net.tr bu adrese yazabilirsiniz. bende size duacı olurum. teşekkürler.

  16. #4496
    MaxiBoost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Piaggio Xevo 250i
    ufuk tarhan kardeşim durumuna gerçekten üzüldüm ,
    ama seninde çok önceden bu olaylara uyanman lazımdı diye düşünüyorum .

    uyanıp ne yapsaydım? diyorsan sende haklısın !

    hep söylüyorum , çin malı motorlarda bazı "NET" gerçekler var .

    --Garanti olayı fosss, kimse nasılsa 2 sene garantisi var cebimden para çıkmaz diye düşünmesin palavra, en canlı ve son örneği ufuk tarhan.

    --Ürünler, son derece problemli olabiliyor , her ne kadar zat 150 de fazladan sıkıntılar olsada ,diğer çin malı motorlarda sağlam sayılmaz .

    --Servis ve servis çalışanları bilgi ve kalitesi kesinlikle sıfırın altında -30 .
    4 sene geçti ben hala ilk başta yapılan servis hatalarını temizlemeyi bitiremedim, keşke HİÇ servise gitmemiş olsaydım.
    ASLA ASLA servise güvenmeyin, kaliteli servis varmı?? ben görmedim, varsa ne ala , kesinlikle fatura alın.

    --Tek taraflı bakmıyorum, eeee bu paraya bu kadar olur diyenler var, belki haklılar tartışılır, fazla birşeyde beklememek lazım belkide.

    --Bence en güzeli, çin malı motor alan kişinin elinden birşeyler gelecek,
    eli takım tutacak, bazı tamirleri kendi yapabilecek seviyede olması şart.


    ben çok uğraştım benim motorla,
    yazılarım var oku lütfen,
    çok şey yaptım gerçekten, hepsini yazmadım elbette,
    varyatör-kayış falan değişmek hikaye kalır,
    keşke her yaptığım işi detaylı fotoğraflasaydım.

  17. #4497
    Osbourne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Var
    Arkadaşlar servis ile ilgili yazdıklarınıza bir noktadan sonra kesinlikle katılmıyorum..En azından benim gittiğim servis için bunlar geçerli değil.

    En ufak bir sorunda anında ve harika müdahaleler ile ve neyi değişecek veya düzeltilecek olursa olsun başlarında dikilerek (bazen 2-3 saat) herşeyi görmeme izin veren bir servisim var..
    Zaten ben bu başlarında durma işini en baştan sormuştum, bakın ben meraklıyım bu işe yanınızda durmak istiyorum diye..Herşey bir yana ben motorumu seçerken internetteki forumlardan öncelikle hangi servise gideceğimin tespitini yapmıştım..

    ufuk.tarhan arkadaşın sorunu bence tamamen servis kaynaklı..
    Benim servisim ıvırı zıvır işlerden ücret bile talep etmiyor..Hepsi de efendi, işini bilen ve tertemiz insanlar..
    Tüm servislerde sizin dediğiniz gibi nalbantlık bir durum olmadığının altını çizmek için yazdım bu mesajı.

    Ve Anraka'daki servislerin hepsinin iş bilmeyen nalbantlar olduğunu da sanmıyorum..Tamam çok şanssızlık gelmiş başınıza ama sizi yönlendirecek hiçmi zat sahibi yada herhangibir motosiklet sahibi bir arkadaşınız yoktu etrafınızda? Adamakıllı araştırmamışsınız diye düşünüyorum..

    Sizi suçlamak için yazmadım tabii bunları sonuçta motorun arıza çıkarması sizin kabahatiniz değil ama "sizin tabirinizle" bu kadar da yolunmanın gereği yoktu bence..

  18. #4498

    Üyelik
    13 Mayıs 2009
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    ramzey qm 250
    herkese selam arkadaslar yeni zat alan arkadaslar özellikle vidaları mutlaka sıkın özellikle eksoz ustundeki krom kaplama ve silindirden çıkan eksoz borusunun vidalarını alyanla sıkın sonra eliniz değmişken aslında hepsini sıkınqueen:

  19. #4499

    Üyelik
    22 Kasım 2008
    Şehir
    İSTANBUL-ETİLER
    Motosikleti
    Zat150 gitti MCT250 geldi :)
    .................
    Mondial zat 150 ' ımı sattım , Suan MCT250 :)

  20. #4500
    MaxiBoost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Piaggio Xevo 250i
    Alıntı osbourne adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar servis ile ilgili yazdıklarınıza bir noktadan sonra kesinlikle katılmıyorum..En azından benim gittiğim servis için bunlar geçerli değil.

    En ufak bir sorunda anında ve harika müdahaleler ile ve neyi değişecek veya düzeltilecek olursa olsun başlarında dikilerek (bazen 2-3 saat) herşeyi görmeme izin veren bir servisim var..
    Zaten ben bu başlarında durma işini en baştan sormuştum, bakın ben meraklıyım bu işe yanınızda durmak istiyorum diye..Herşey bir yana ben motorumu seçerken internetteki forumlardan öncelikle hangi servise gideceğimin tespitini yapmıştım..

    ufuk.tarhan arkadaşın sorunu bence tamamen servis kaynaklı..
    Benim servisim ıvırı zıvır işlerden ücret bile talep etmiyor..Hepsi de efendi, işini bilen ve tertemiz insanlar..
    Tüm servislerde sizin dediğiniz gibi nalbantlık bir durum olmadığının altını çizmek için yazdım bu mesajı.

    Ve Anraka'daki servislerin hepsinin iş bilmeyen nalbantlar olduğunu da sanmıyorum..Tamam çok şanssızlık gelmiş başınıza ama sizi yönlendirecek hiçmi zat sahibi yada herhangibir motosiklet sahibi bir arkadaşınız yoktu etrafınızda? Adamakıllı araştırmamışsınız diye düşünüyorum..

    Sizi suçlamak için yazmadım tabii bunları sonuçta motorun arıza çıkarması sizin kabahatiniz değil ama "sizin tabirinizle" bu kadar da yolunmanın gereği yoktu bence..
    @osbourne,
    bende senin bu dediklerine ancak katıla katıla gülerim
    madem gerçekten güvendiğin bildiğin bir servis var, yaz da insanlar faydalansın değilmi. (en azından istanbuldakiler)

    Ben daha önce istanbulda toplamda 4 farklı servise gittim ,
    dikkatinizi çekerim, ben bir kullanıcı olarak kaliteli servis aramak zorunda değilim !
    bu servislerden bir tanesine gitmeden önce nazillideki fabrikayı arayarak "kardeşim bana istanbulun en kaliteli servisini söyle, para önemli değil" diyerek öğrenipte özellikle gittiğim serviste foss çıkmıştı.(mecidiyeköyde)

    aklıma gelmişken bu servislerden bir tanesi ,
    o zaman tabi aman garanti var ellemeyeyim,
    aman garanti var servise gideyim ayağına ,haliyle tecrübemizde yok.
    daha 500km olan motorumun varyatör misketlerini değiştirmişlerdi, üstelik para karşılığında! muhtemelen değişmemiştir de, o yüzden onların her fırsatta aklıma geldikçe muhterem büyüklerini sırayla anar ve sevgilerimi yollarım.


    uzun lafın kısası ,
    sizin 1 tane kaliteli servisinizin olması geriye kalan 350 tane servisi "aklamaz" .


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 24 kullanıcı var. (0 üye ve 24 misafir)

Bu Konudaki Etiketler