sende haklısın,ama 2. el bulduğunda alacaksın motoru götüreceksin servisine,ustan bakacak,kontrol edecek... onay verecek yada vermeyecek....
durum budur yani....
sende haklısın,ama 2. el bulduğunda alacaksın motoru götüreceksin servisine,ustan bakacak,kontrol edecek... onay verecek yada vermeyecek....
durum budur yani....
Selamlar herkese..
Bugün 500 bakımını yaptırdım..
Yağı değişti (castrol 10-40), orası burası sıkıldı, tripmetresi arızalıydı/komple değişti ön panel, arke freni sıkınca stop lambası yanmama sorunu düzeltildi, yüksek süratte meydana gelen vibrasyonun egzos kromajının egzosa temasından kaynaklandığı şüphesiyle o temas ortadan kaldırıldı ama servisten gelirken 90 a çıkamadım deneyemedim, bir de gaz elciği ayarlandı.
Bu arada, öğlen evden çıkıp ön cam için transparan folyo almaya kadıköye gittim. ara sokaklardan birinde bir arabaya teğet geçerken aynam arabanın aynasına çarptı. çarptığım ford marka arabanın aynası komple kırıldı ama benim zat ın aynasında minimal bir-iki çizik var
Haa 3 dükkan gezdim o folyoyu bulamadım
osbourne arkadaşım ehliyetin hayırlı olsun ve diğer arkadaşlarında hayırlı olsun...
arkadaşlar bir sorum olacak bizim motorların arabalar gibi egzos emisyonu var mı ben ruhsata baktım yoktuda bi soruyim dedim...
Boş gezenin boş kalfası rallici cadde tayfası...
Ehliyet için eyvallah..
Motosikletlerde de tüm motorlu taşıtlardaki gibi atmosfere egzos emisyonu(salınımı) var tabiiki ama egzos emisyon muayenesi/pulu vb. birşey yaptırılmıyor
Mavi o mavi ruhsata bak yazar orada da
Hem bence süper bir renk yav hehe kargaya yavrusu kuzgun görünürmüş hesabımıdır bilmem ama bence en güzel zat rengi mavidir yada laciverttir
mrb arkadaslar benim motorda sol ayak marsının ordan tık tık diye buji ateşlemesi gibi bi ses var bilen varmı. bu arada izmirde böyle zatçılar toplanıp biyerlere gidiliyormu.
Tüm ZAT çı arkadaşlara merhaba...
15 gündür forma giremiyorum..Çeşmeye internet bağlattım fakat bu seferde bilgisayarı çoçuklara kaptırdım..Neyse babalık ağırlığımı kullanarak dün akşam oturdum iki saat yazdım tam forma gönderdim buseferde şifre işteyip beni formdan attı..Tekrar şifre verip foma girdim buseferde iki saattir yazdığım yazı yok oldu..Zaten şu bilgisayar denen nesneyle birtürlü anlaşamadım gitti...Bende saat zaten 12 olmuştu, birdaha yazmayı gözüm yemedi..Yattım..
Arkadaşlar 15 gündür giremediğim formu kaldığım yerden okudum hem üzüldüm hem sevindim.....
Üzüldüm...Çünkü..Serkan , Sero 81 , Şafak 112 ve Tek izmirli Aliço
motorlarını satmışlar.....hayırlı olsun..Allah gönlündekilerini versin....
Sevindim ..İzmirden 2 arkadaş kasap 35 , Enis 51 , ve İlkeraln arkadaşlar aramıza katılmışlar hayırlı uğurlu olsun...Kazasız ve zevkli sürüşler......
Bu arada ehliyetini alan ,,,,, mondialci...osborn ...ve Sinanferah 05
' u tebrik ederim hayırlı olsun kazasız sürüşler dilerim.......
Ayberk,,sanada geşmiş olsun ZAT ın sıfır km oldu. Tüm parçaları yenilendi.. 20.000 km ile formun liderliğini üstlendin..Ama anlaşılan sende motorunu değiştirmeye niyetlisin..ege taraflarına gezmeye gelirsen beni ara tüm arkadaşlarla beklerim..
Engin ,,seninde bu arada yeni işin hayırlı olsun..Yeni ,işinde kolaylıklar dilerim...
Şimdi birazda şikayetler konusunda bilgiçlik taslıyayım.....
Motorun titreme olayı......Motordaki titreme direk olarak tekerleklerden kaynaklanmaktadır...Bendede vardı çok kontrol ettim çantın tornasında da hata var ama esas salınınm yaptıran üzerindeki orjinal DURO marka lastiklerden kaynaklanmakta..Bende motoru sehpa üzerine aldığımda lastik sanki getliymiş gibi salınım yapıyordu.Yani lastik tam bir çember gibi değil. sanki çenberin üzerinden basılıp eğriltilmiş gibi 2 . 2,5 cm
salınımlı dönüyordu.Buda motorda tireme yapıtordu..Ben yakın zamanda orjinal lastiği IRC 120 / 70 / 12 ile değiştirdim sorun kayboldu..Şimdi sehpa üzerinde kontrol ettiğimde lastik sıfır salınımla dönüyor.. Jant oldukça kalın aliminyum kolay kolay eğrileceğini zannetmiyorum . Eğilmesi için , Allah korusun kötü bir kaza geçirmek lazım...Janttan olsa olsa Balansile ilgili titreşim sorunu çıkabilir......??????????....Fakat bir titreşim daha var onu elciklerde hissediyorum..Varyatör kayışının çalışması esnasında oluşan titreşimden kaynaklandığını sanıyorum.....
Ön siperliğin ses yapması....
Çoğu arkadaşımız siperlikten gelen titreşim sesini sadece öndeki şeffaf pleksiglasa bağlıyorlar ... Oysa ona bağlı olarak ayni ses üç dört yer daha veriyor.. 1. ön göğüslüğün sağ ve solundaki siyah yıldız vedaların gevşemesi...2 .Siperliğin altındaki siyah yıldız iki vidanın gevşemesi ...3. sağ ve sol sinyallerin alt ucundaki ön grenaj üçgeni tırnaklarının , ön grenaja girmiş olduğu yerdeki titreşmesinden kaynaklanmaktadır.Genellikle ince olan tırnaklar en ufak bir darbede kırılırlar ve titremeye başlarlar....4 .Yine ön üçgen grenajın iki far camının önde birleştiği yerdeki tırnağın titreşiminden kaynaklanır...5 . son olarakta pleksiglas siperliğin ön grenaj üçgeninde oturduğu yerde grenaj ile yaptığı temas ile titreşmesinden kaynaklanır...Eğer siperlerin somunlarının bulunduğu kauçuklar çatlamış ve
yırtılmışlar ise , en basitinden alacağınız 14 adet küçük çeşme kauçuğu ve yedi adet metrik 5 somun ve rondela ile bu sorunu halledersiniz...Siperliğin altına ve somunun altına birer küçuk çeşme kauçuğu koyup rondela ile somunu sıkın. .Siperlikteki ses probleminin kalmadığını ve çok kolay halledildiğini göreceksiniz..Zira siperliğin altına koyacağınız diğer seyler siperliğin siyah boyasını almakta ve şeffeflaştırıp çirkin bir görünüm olmaktadır..
Grenajdaki titreşimleri iki parça arasına , çift taraflıyapışkan şeffaf bant koyarak titreşimi engelleyip yapışmasını sağlıyabilirsiniz...
İyi günler dileğiyle,
Kazasız , Masrafsız ve zevkli sürüşler.
ahmet abi ellerine sağlık gene döktürmüssün iyi dileklerin için teşekkürler abicim
Unuttuğum , birde yeni motor alan arkadaşların her zaman sorduğu
Rodaj il ilgili soruları var...Bu motorları ile beraber aldıkları EL KİTABI nda pek okumadıklarını gösteriyor..Arkadaşlar şu el kitabını muhakkak okuyun...Bilhassa UYARI , ve İKAZkısımlarını önemle okuyun..Çinli bırak motor rodajını yeni kullanacağın lastığın rodajını bile yazmış..Ama önce bunları okumak hemde öğrenmek amacı ile okumak lazım..
kolaygelsin....
---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:39 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:33 PM ----------
Engin sağolasın ...İzmire yolun düşerse beklerim..
BirdeCeşmeli MİMAR .Arkadaşımız vardı..ZAT' ı , gezdim beğendim alcağım diyordu ama ses seda cıkmadı . Her halde vazgeçtii....
tesekkür ederim bilginiz için daha öncede siteye üye olmadan sizin yazılarınızı okumustum.mondial servis açabilicek kadar bilginiz oldunu düşünüyorum.benim motorda sol ayak marsının ordan tık tık diye buji atesleme sesi gibi bises geliyor bunla ilgili bi bilginiz varmı acaba.?
Ahmet abicim inşallah düşerde seninle güzel bi kaç gün geciririz
Engin..Memnun olurum.. Beklerim..
Kasap 35....Ayak marşının oradan Buji sesine benzer çat sesi geliyor diyorsun ama bu iki parça ters istikametteler..Buji ateşleme kablosu sağ tarafta , ayak marşı sol tarafta...
Önce motoru sehpada çalıştır..sağ taraf selenin altında ki yan kapağı aç, buji kablosunu göreceksin ..Buji kablosuna bak şaseye bir kaçak varmı . çat sesini akım kaçağı yapabilir .. Buji kablo kafasını bastır belki hafif temas varsa yerine otursun.Buji tarafında sorun yok ise , ayak marşı tarafına geç
, varyatör kutusu içinde ayak marşı yayı ,marş ayağını tam olarak yukarıya kadar itiyormu..Aşağıda kalırsa tahrik dişlisine temas edip ses çıkarabilir.
Yok orasıda tamam ise grenaj vidalarını kontrol et.Tekrar sık.Veya sesi dinle tam yerini tespit etmeye çalış..Oralarda iki parçanın sarsıntıda bir birine sürtmesinden de kaynaklana bilir...
Kolay gelsin..
bu sesi 60 kmde yağını ve bujisini değiştirdikten sonra yapmaya basladı giderken her hangi bir ses gelmiyo yada ben duymuyorum ama durunca elektirik kaçağı gibi ses geliyo ayak marsının ordan,buji kablosunu ittekliyeyim bi abi ondan sonra değişmezse gene yazarım sağol..
Hocam öncelikle tekrar hoşgelin
Lastiklerimi aldığım gün değiştirmiştim zaten lastik dönüşünü inceden inceye gözledim ve herhangi bir 8 çizme durumu göremedim..
yani tekerden kaynaklı bir durum yokmuş gibime geliyor..Zaten nasıl anlatsam titreşimin dalga boyu kısa diyeyim bilmem anlatabiliyormuyum çok tiz bir titreşim (ses değil titreşim)..Lastikten olsa sanırsam daha farklı olurdu..
Ama beri yandan bu 80-85 km/s de başlayan titreşme gittikçe azalmaya da başlıyor..Ayberk bir aralar demişti motorun alışması meselesidir diye..bakalım ondandır belki..
Kitapçıkta da rodaj mevzuunda en dikkat ettiğim şey gazın ilk 800 km de 1/2, 800-1600 arası 3/4 ten fazla açılmaması.. ve ne şartla olursa olsun tam gaz yapmamak..
Ama anlayamadığım noktalar da var..bazen yol öyle bir oluyorki 1/4 gaz ile 80 km/s görüyorum..yani 1/2 gaza çıksam motor 90 ı görecek ve hatta geçecek..
şimdi bu anlattığım durum rodajdaki bir motor için hatalı bir sürüşmü oluyor teorik olarak? Yani motorun max. hızını aşmak iyi değildir den ziyade rodaj manasında soruyorum..
Birde motoruma castrol 10-40 koyuyorum..Mevsimsel bir değişikliğe gitmem gerekir mi bu yağ konusunda yoksa bu mudur bizim zat ların en ideal kanı?
Son olarak benzini 95 oktan koymak sıcakta motoru çok mu bayar? hiç elleşmeyeyim 90 a devam mı?
Sevgiler..
Selam arkadaşlar bugün ankara da bildiğim tüm motorcuları gezdim. Lastik değiştirme işine ağırlık verdim, lakin pirelli ve metzeller lastikler çok pahalıya geliyor ön+arka+değişim işçiliği 200 ytl tutuyor.
Kafam karıştı bazısı diyor eski lastiklerin aynısını tak, bazısı 1 boy büyük tak ikisinide, bazısı sadece genişletebilirsin diyor. Kafayı yedim yafuuu. Çıldıracağım.
Sizce ne yapayım? yani hangi marka ve hangi boy takayım?
HA bide adını duymadığım ama gayet güzel gözüken lastikler vardı tanesi 40 tl ye
Nerede bu hayatın restart düğmesi? Kasmaya başladı artık, Yeniden başlatmam lazım...
benzin pompasının sesi tıkırt tıkırt diye marşı çevirdiğinde yapar bizaz sonra keser.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:40 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:33 PM ----------
merhaba osbourne rodaj ilk 1000km içerisinde motoru fazla sıkıştırmadan ve rölantide max 50 kmh geçmemek kaydıyla ve aynı süratte uzun süre kullanmama durumudur.(ısınan parçaların ve bölümlerin soğutulabilmesi için). mesela 50kmh 30 dk gitmemen gerek kmh 10 dk sonra 40 km düşürüp vs kullanarak ilk 1000km tamamla dönemidir.sen maşalla 90 km görüyon yani rodajını yanlış yapıyorsun bana göre.
AGLARSA ANAM AGLAR GERISI PLAYBACK YAPAR,,,
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)