selamlar
forum içerisinde ankara vb şehirlerden ege bölgesine zat 150 ile seyahat edenleri gördüm. bildiğiniz üzere zat 150 hava soğutmalı. acaba hiç mi problem çıkarmadı.
saygılarımla
selamlar
forum içerisinde ankara vb şehirlerden ege bölgesine zat 150 ile seyahat edenleri gördüm. bildiğiniz üzere zat 150 hava soğutmalı. acaba hiç mi problem çıkarmadı.
saygılarımla
Selamlar. Bahsettiklerinizden birisi de benim.
Ankara, Konya, Alanya - İzmir, Çeşme, Kuşadası, Afyon, Ankara
Seyahatimde zatımın çıkardığı tek problem 3 adet egsoz vidası düşürmesiydi.
Onun dışında çok şaşırmama rağmen hiçbir sorun yaşamadım. Yolculuk boyunca şişer diye motoru dinlendirmemi söylemişlerdi. Zaten sigara molası, benzin molası, aaa ne güzel manzara resim çekeyim molası, aaa çeşme elimi yüzümü yıkayayım molası derken zaten motorda dinleniyor.
Nerede bu hayatın restart düğmesi? Kasmaya başladı artık, Yeniden başlatmam lazım...
valla aslında kararsız kaldım. bindiğim motor 125 lik. satıp zat mı aliim diye bayağıdır düşünüyorum. tekne almadan önce de zodiac bot almıştım .tadı tuzu yoktu. zaten oda çalındı.sonra fiber aldım. bu tutkum pahalıya mal oldu. aynı şeyi de zat da yaşarmıyım diye endişeliyim de.
lakin forum'dan okuduğum kadarı ile keyifli bir motor olduğu kanısındayım.
birde 2009 modeli olsaydı daha iyi olurdu.
Çok basit bir temel kural var o da motoru sıkıştırmamak..
Yani kalkışlarda ve yokuş yukarı giderken aniden gazı açmamak gerek..
Yavaş yavaş alıştıra alıştıra gaz açınca hem motorun hem de benzinin kısa sürede harcanmaz..
İlki kadar önemli bir kural da; motoru ilk çalıştırırken binmeden 1-2 dakika boşta çalıştırmak ki yağlansın, ısınsın..
Ben bu iki basit kurala sadık kalınırsa motorun uzun süreler sorun çıkartacağını sanmıyorum..En azından forumlardan ve ustadan edindiğim genel görüşüm bu..
Tabiiki yağını zamanında değiştirmek ve kaliteli yağ kullanmak şart..
2009 olayına gelirsek bence hiç kullanılmadığı için mekanik anlamda pek bir şey fark etmez..Neticede metal yorgunluğu vb. bir durum söz konusu değil..ama lastikleri ve kayışı değiştirmek şart diye düşünüyorum..
Bunun haricinde şöyle bir yıkayıp yola çıktığında hele ki hava da güneşliyse bundan daha karizmatik bir çinli scooter olamayacağını düşünmeye başlarsın
selamlar ayberk abi bişey sorucaktım ben.benim motoru biliosunuz yeni aldım.kayışı falan değiştirdim buji falan değişti arka tekeri değiştirdim bi sürü şey değiştirdim yani.şu anda motor tık diye çalışıo hiç sorun yok o konuda.istopta etmiyo hiç.ama sorunum şu mesela kalkışlarda böle tok tok tok bi kavrama sorunu yaşıo.motordan az çok anlayan arkadaşıma sordum bu gün kayışdan olabilir gevşek kalmış olabilir ayarına baktır dedi.sizce nede olabilir??
merhaba volkan...
arkdaşların doğru söylemiş,bence de boşluk olabilir.iyi bir servise baqktırmakta fayda var....
arkadaslar ayın 15 inde zat siparisimizi veriyoruz motorcumla beraber. artık bende sizlerleyim gelir gelmez aktif halde sizlerle beraber olmaya başlıycam.
merhaba dostum.
bir kac soru sormak istiyorum sorununla ilgili....
1.motor hareket ettirmeden once hafıf hafıf gaz verdıgınde hareket esnasındamı tok tok diye vuruyor.(vuruyorsa soru 2 ye gecelim)
2.Motor ortalama 30-40 ıle gıderken gazı bırakıp tekrar verdıgınde aynı seyı yapıyormu.(eger yapmıyorsa benım sorununun hakkındakı yanıtıma gecebılırsın)
Sorun: Tahrık setı ıcınde bulunan sılındır seklınde ıcı demır dısı kaucuk gıbı bır sey var.Bunlar zamanla bır tarafları asınıyor ve motorun ılk kalkıs anında silkeleme ve tok tok vurmasına sebep oluyor.Cozumu cok bast 10 tl ye alıcagın bu parcaları degıstırmek.
Arkadaşlar 4 gün önce hiçbir sorunu olmayan motoruma ilk kez bugün bindim ama km göstergesi çalışmıyordu. Motor binanın içinde, başkalarının kurcalamasına pek imkan yok. Km kablosunada baktım, görünürde sağlam. Kısacası durduğu yerde bozuldu (ayrıca haliyle km sayaçlarıda çalışmıyor). Sebebi ne olabilir?
ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN
Selam arkadaşlar.
Ben yine geldim.
Motorumun muayenesini yaptırdım ve artık yine yollardayım.
Ancak yeni bebeğimiz olduğu için eskisi gibi pek motora binemiyorum.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 09:20 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 09:19 AM ----------
Benimkinin de bir ara yoldayken çalışmadığını farkettim. Sonra ilk çukura düştüğümde tekrar çalıştı. Şöyle eski usul sağlam bir sille yiyince çalışıyor. Hani eskiden çalışmayan televizyonlara vurunca çalışırdı ya
Tüm zatçı arkadaşlar merhaba....
Çeşmeye henüz internet bağlatmadığım için 10 gündür forma giremedim.Bu sabah formu kaldığım yerden okudum,En güncel sorunldan başlıyarak bildiğim kadarı ile cevaplamaya çalışayım.....
Yalnız , formda gözlemlediğim kadarı ile arkadaşlar sorunlarla ilgili yazıları ya tam okumuyorlar yada okuyup çok çabuk unutuyorlar..Çünkü iki üç ayda bir ayni sorularla karşılaşıyorum...
1 - Kilometre göstergesi.
Kilometre göstergesi üç parçadan oluşuyor. Km Kadranı , Kablo ve sipral tel ,ön teker kilometre dişlisi...
Önteker Km dişlisindeki hareket sipral vasıtası ile kadrana iletiliyor..Sipral 3 veya 4 mm kalınlığında iki ucu dörtköşe şeklinde ezilmiş çok sarımlı çelik tel.....İki ucu dörtköşe şeklinde ezilmiş olan sipral yine dörtköşe yuvası bulunan gösterge ve dişli kutusunun içine girip silindir bir somun ile ellesıkılarak monte edilmektedir....Genelde arıza bu silindir somunların sarsıntıdan gevşiyerek sipral telin yuvalarından çıkması ile olmaktadır..
Önce arızanın giderilmesi için dişli üerindeki ve kadran üzerindeki bu somunları sıkarak işe başlıyalım (yandaki sıyah plastik üçgeni sökerek ulaşabilirsiniz ) ...
Eğer netice alınmadı ise , Kadran altındaki somunu sökelim ve sipral teli çekerek çikaralım.Telin iki ucuda dörtköşe ise telde aşınma ve sorun yok demektir..Teli tekrar ittirerek ve çevirerek yerine otoutturalım...Sonra elimiz ile tekeri çevirelim , tel dönüyorsa dişlide de sorun yok demektir..
Sonra teli tekrar çekerek çıkaralım ayni şekilde kadrandaki yuvasına sokalım ve siprali sağa sola elle döndürelim .Km ibresi dönüyorsa oradada sorun yok demektir....Eğer dönmüyorsa Km kadranı yuvasında veya içerideki dişlilerde aşınma veya temassızlık var demektir.O zaman iş tamirciye düşmektedir..
Varyatör kayış ayarı..
Varyatör sistemli motorlarda kayış ayrı veya kayış gergisi yoktur..Kayışın bir ucu ön varyatördeki krank miline bağlı kasnağa , diğer ucuda arka varyatördeki tekerlek aksındaki yayla sıktırılmış kasnağa girer..Sistem kayşın sertliğini kendi ayarlar..Kayışın uzun kullanımından dolayı yanaklarda aşınma ve boyunda esneme olur. Bu süratin azalmasına vibrasyona ve kaydırmaya sebep olur,,,,,
Kalkışlarda tok tok sesi..
Kalkıştakı duyulan tok tok sesi tek sebebi arka varyatördeki balata kaydırması ve silkelemesinden kaynaklanmaktadır.Ön varyatördeki tahrik silindir bilyalrı sadece ön kasnağın büyümesi ve motorun hız kazanması ile ilgilidir..Ben bunu yaşayarak öğrendim..Ön varyatör bilyaları bitik olmasına ramen ses yapmadı fakat motorun süratı çok düştü..
Zatın benzin yakıtı
Zatın benzin yakıtı .. Karbüratör ayarına ..Kişinin motoru kullanımına ..Kendi ağırliğına ..artçı taşıyıp taşımadığına..şehiriçi veya şehirdışı kullanımına ..yolun durumuna bağlıdır....Bu saydıklarım her motor için geçerlidir..
Zatın katolg yakıtı 100 Km. de 2.8 Lt Tabi bu yakıtı imkansız yakamayız,
Zatın normal kullanımda yakıtı 3 ila 3.5 litre arasıdır.Bunun üzerindeki yakıtı kendi kullanma alışkanlıkrarımızda ,( ki onu test edebilirsiniz.bir süre seri ve hızlı kullanımı bırakarak ) , yine yakıtta düşüş yoksa karbüratör ayarına baktırmamız gerekir..
Tekrar söylüyorum.Ben karbüratörü değiştirdikten sonra yakıtım , 100 KM de 3.2 litreyi geçmedi ve 5000 Km dir ayni yakıtı yakıyorum....
Sakinşeytan..
Arkadşımız alınmasın ama sanki zatçı arkadaşları zatından soğutmak ister gibi bir hali var..Ben arkadaşımızın kişisel olarak bugüne kadar yazılarından motorsiklet kıllanma özürlü olduğunu çıkardım...Benim bilgisayar kıllanma özürlü olduğum gibi..
Ben zatımı 1.5 senedir kullanıyorun ve çok severek kullanıyorum...Motorumun sorunları olmadımı ? .Çok oldu . Bir karbüratör . bir on varyatör ,bir arka varyatör..2.kayış ..arka balata. şanzuman contası , silindir kapak contası değiştirdim..Bunların tümüne işçilik dahil 225 Tl para verdim.Bunu yüksek paralar verilerek alınan motorlardan hangisinde yapabilirsiniz..Fakat bunların çoğu motoru kullanma özürlü arkadaştan devraldığım masraflardı...Şimdi Hiçbir sorunum yok..Gayet zevkle kullanıyorum..Motor alacak arkadaşlara tavsiyem kullanım amaçlarına görte motor alsınlar...Motorları kendi lkullanım amaçlarına uydurmaya çalışmasınlar..
Herkese sevgiler saygılar
Kazasız masrafsız ve zevkli sürüşler..
ahmet abicim gene açıklayıcı engin bilgilerini bizimle paylaştın sana hayranım abi allah kazadan beladan uzak tutsun TEŞEKKÜRLER ABİ
vay beee...
şu başlıkta ne gunlerım gectı bas sayfalara bakanlar benı gorur ne yazıkkı zatımı sattım zatım dıyorum onu yerı benım için kımler gelmıs kımler gecmıs forumdan yenı alan arkadaslar ve alacak olan arkadaslar kımsenınn lafına bakayın dırek zat alın ben kullandım ne yazkkı sattım su arlar tekrar almak ıstıyorum ama sanırım burgman alıcam ama zatımı özledım buralardayım artık gırmeyelı 1 sene olmus iş güç işte herkese iyi kullanmalar kask takmadan cıkmayın kas kafalı olmayın ..
Destekleyici sözlerinden dolayı arkadaşlarıma teşekkür ederim..
ahmet abi bende kesinlikle destekliyorum.
AGLARSA ANAM AGLAR GERISI PLAYBACK YAPAR,,,
Şu an bu konu içerisinde 30 kullanıcı var. (0 üye ve 30 misafir)