arkadaşlar facebook mondial 150zat gurubuna katılın 30 üye var ya. bu kadar az mıyız?
Merhaba arkadaşlar yardımcı olursanız cok sevınırım.kafam cok karıstı motor alıcam alamadım gıttı 150 zat cok kafama takıldı. 150 zat mı alayım yoksa tiger 150 cc mi?çok kafam karısık aydınlatırsanız sevınırım.
zat kullanıyoruz diye,taraflı cevap vereceğimizi sakın düşünme!!!
keşke imkan bulsanızda,2 motoruda bi deneseniz...
açık ara, ZAT 150 önde gider....
her motorunda sayfaları bu topiclerde mevcut,zat topic'ini bir oku... sıkıntılarını,artılarını,yorumlarını oku.
aynısını tiger 150 içinde yap....
farkı göreceksin...
Merhabalar verachtung..
Tiger a da bindim zat a da..
3 günlük zat sahibiyim ve heybeti konusunda beni üzen hiçbir şey olmadı..
Motorundan bahsetmiyorum çünkü henüz rodajda ama bugün yaklaşık 40 derece eğimli bir rampada motor beni zorlanmadan çıkardı yukarı sadece çeyrek gaz vermiştim..Ne bileyim zorlanır sanmıştım ama şaşırttı beni yazayım dedim..Bu arada 120 kg. çekiyorum ben
Osbourne...
Motorun İlk çalıştırmada bilhassa sabahları , Kontak anahtarını açıktan sonra Karbüratörümüzde bulunan elektirikli otamatik jikle Karbüratör boğazını kaptarak yanma odasına zengin yakıt karışımı gitmesini sağlar. Yani benzin fazla hava az..Birde biz gaz kolunu açarak ekstradan yanma odasına benzin gönderir isek..Yanma odasındaki benzin miktarı aşırı derecede artar ve bujinin nemlenmesine sebebiyet verir.. Buda bujinin ateşleme yapmasına engel olur....Motorumuz sık sık stop eder.
Bu sebepten Motorumuzu bilhassa sabahları çalıştırırken gaz vermeyelim sadece bir iki saniye marşa marşa basmak yeterli.Çalıştıktan sonra çok az gaz verebilirsiniz..Soğuk motora aşırı gaz vermeyin..Soğuk Motor verdiğiniz gazı yakamayacağından boğulur ve stop eder..
Eğer motorumuz sıcak ise bunun tam tersini yapmak gerekir..Motor sıcak olduğu için jiklemiz açıktır ayrıca yanma odası sıcak olduğunda benzin hemen buharlaşır. bu sebeptende gaz kolunu 1 / 2 çevirmemiz gerekir..
Benim motorum.....Bilhassa sabahları ve soğukta sadece yarım marşa basarak çalışıyordu..Bugünlerde hava sıcaklığı bahara bağlı olarak yükseldiğinden 2 mm madar gaz koluna dokanmak yeterli oluyor.Yazın ise ilk çalıştırmada biraz daha 4 - 5 mm kadar açmam gerekiyor..Sebebi yine jikle. Ona hareketi veren yay ısıya duyarlı olduğu için havanın sıcaklığına göre karbüratör boğazı uzerindeki açısı değişik oluyor..
Motoru ilk çalıştırmamızda hemen hareket etmeyelim 2 - 3 dakika motoru ısıtalım..öyle hareket edelim..Hem yanma odası ısısı artmış hem motor içersindeki parçaları yağlamış oluruz...
Herkese kazasız masrafsız ve zevkli sürüşler...
Ayberk..
Mesajını .... yazımı gönderdikten sonra gördüm..altına ilave ediyorum....Tüm iyilik ve güzellikler Senin ve Tüm ZAT çı arkadaşların olsun....Allah herkesin gönlüne göre versin...
arkadaşlar yorumlarınız için teşekkürler.ancak bu kafa karışıklığımın bi kaç sebebini yazmak istiyorum.bu alacağım motor benim ilk motorum olcak.yakın zamanda arabamı sattım ayağımı yerden kessin die alcam.arabaya alışkın olduğum için ve yılda sadece 3 ya da 4 ay kullanabiliceğim,geri kalan zamanlarda motor yatacağı için tiger i düşünüyorum.aradığım öyle yokuşta çıkışının iyi olması flan değil.konforlu olsun, bakımı olduğu sürece yolda bırakmasın,az yaksın yeter.aralarında da nerdeyse yarı yarıya fyat farkı var.ardığım özellikleri tiger de bulabilir miyim?
@ Ahmet Erşen
Sorun kalmadı o hususta hocam..Otomatik jiklede diye düşünmüştüm bir aralar sorunu ama sensörü vs. düzgün çalışıyor..Motoru tanımakla ilgili olay..İlk basışta alıyor artık..Teşekkürler..
@ verachtung
Sen o zaman tiger başlığına bakmalısın bence..Oturaklı/konforlu bir motor arıyorsan Zat derim sana..Tiger bana daha rahatsız gelmişti ki o yüzden de Zat aldım..Bakımını yaptıktan sonra kronik sorunu olmayan Zat sana arıza çıkarmaz sanırım..Bu başlıktan okuduklarım öyle..
Sana özet olarak şunu söyleyeyim belirli bir fiyat aralığındaki motorları incelerken forumun bu konuyla ilgili başlıklarının hemen hepsini okudum ve buraya bakarak aldım ben Zat ımı..Artık ne anlarsan bundan
@ AYBERK
Sevgiler bizden hacım..
Herkese gunaydin ve hayirli isler dilerim.....
zatcilar yaz geliyor , nedemek istedigimi anlayan anladi sanirim...:cheeeeer:
AGLARSA ANAM AGLAR GERISI PLAYBACK YAPAR,,,
Yav yaz geliyor da bugün ön lastik için motoru servise götürecektim gitti yağmur yağdı :(
[QUOTE=osbourne;1542482]Yav yaz geliyor da bugün ön lastik için motoru servise götürecektim gitti yağmur yağdı :([/QU
motorunuda islatmis oldun bu arada.tekerlek isini halledebildinmi bari?
AGLARSA ANAM AGLAR GERISI PLAYBACK YAPAR,,,
Hehe zat-ı muhteremi ıslatamadık henüz garajdaydı Tekerlek işini halledemedim daha abi ya..motoru servise götürecek kadar cesaretim ve daha önemlisi ehliyetim yok mayısın 2. haftasına kadar da her bindiğimde lastikçiyemi gideceğim artık bilemiyorum..
Bu arada önceden de sormuştum..ben buna dunlop lastik taktırmıştım..kaç bar hava basayım? 36 okumuştum bir yerlerde..
evet patlak yok sanırım memeden kaçırıyor..şu kaç bar basacağımı söylesen
benimde bilgiğim aynı hava saatinde yazan 36 Psi yi ayarlayıp lastıği şişireceksin.
ama sen onu tamır ettirmeden bir randıman alamazsın.sıfır lastikte nasıl oluyor böyle anlayamadım.
eğer ustanın hatasıysa o memeyi onun gözüne sokmak lazım.
AGLARSA ANAM AGLAR GERISI PLAYBACK YAPAR,,,
Şu an bu konu içerisinde 10 kullanıcı var. (0 üye ve 10 misafir)